Minä olen saanut rahat takaisin.Sulta huijataan rahaa ja neutraali on susta reilu palaute? Mitä vaatisi, että antasit negatiivisen palautteen jostain kauppatapahtumasta? Huijataan rahaa ja haukutaan vielä sen päälle idiootiksi?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Minä olen saanut rahat takaisin.Sulta huijataan rahaa ja neutraali on susta reilu palaute? Mitä vaatisi, että antasit negatiivisen palautteen jostain kauppatapahtumasta? Huijataan rahaa ja haukutaan vielä sen päälle idiootiksi?
Huijari mikä huijari, mä laittaisin silti negatiivisen vaikka rahat saisinkin takaisin. Mutta jos sinä koet ko. tilanteen neutraaliksi etkä negatiiviseksi, sitten neutraali on ihan oikea palaute.Minä olen saanut rahat takaisin.
Silloinkun oma tilanteeni tapahtui niin ei ollut vielä muita tapauksia ilmi oikein tullutkaan. Silloin ei oikein voinu sanoa juuta eikä jaata kun herra mika espoo oli kyllä kovasti aina yrittämässä selvittää paketin olemassaoloa jopa postin kanssa. Tilanteet ei ole aina niin mustavalkoisia vaikka kuinka tahtoisiHuijari mikä huijari, mä laittaisin silti negatiivisen vaikka rahat saisinkin takaisin. Mutta jos sinä koet ko. tilanteen neutraaliksi etkä negatiiviseksi, sitten neutraali on ihan oikea palaute.
Vaikutat ihan tasapainoiselta tyypiltä DDDDDDDDDDDDDDSiis se neutraali palaute onkin vittu mun, niin mitä sä lätiset täällä sun ritariarmeijan kanssa. Vittu mitä jeesustelua koko tämä touhu. Palautteessa lukee minun osalta että en tekisi kauppaa tulevaisuudessa enään niin eikö se nyt jumalauta riitä? Kuten olen sanonut niin @MikaEspoo on ihan selkeä kusettaja ja sen nyt näkee suoraan että ei ole viikkoon edes foorumilla käynyt. Tekaistu käyttäjä ja varmaan sinun käyttäjä onkin sitten se oikea niin minun kommentteja tulet tänne oikomaan? Laittakaa vaan bänniä sitten samalla mullekkin niin ei tarvitse tällästä katsella jatkossa. Olen puhunut
-edit- vastaus piti mennä @kaaliseppo
"Verified" on ehkä inasen huono termi, jos se ei oikeasti tunnista mitään, mutta antaa silti oikoreitin kauppa-alueelle "Plus-käyttäjä" tjsp voisi olla vähän fiksumpi termi, etenkin kun se alkuperäinen twitteriläppä on jo mennen talven lumia.
Saanen udella oliko käyttäjä @maskotti ?Nyt tuli vastaan ensimmäinen huijari, jolla oli uudelle tunnukselle ostettuna Verified eli kannattaa olla tarkkana jos tunnus on alle 30 päivää vanha ja on kovasti tekemässä kauppaa esim. YV:llä ilman viestihistoriaa.
Epäonnistuneista kaupoista negatiivinen palaute + raportti ylläpidolle + varoitus tänne ketjuun niin toivottavasti joku muu hoksaa ennen kuin menee vipuun.
Maalaisjärki käteen kaupoissa.
Saanen udella oliko käyttäjä @maskotti ?
Yritti mulle kaupata haluamaani laitetta erittäin hyvää hintaan mutta kun aloin kyselemään lisää kuvia nimimerkillä ja päivämäärällä varustettuna niin vastausta ei kuulunut vaikka koko ajan oli paikalla foorumilla.
Onneksi tajusin ajoissa katsoa että henkilöllä oli 0 viestiä ja uusi tunnus.
En tosiaankaan tiedä saako yv viestejä jakaa näin, mutta yritin ehdottaa postiennakko kauppoja niin ei yllättäen käynyt : DMinullekin tarjosi 5800x YVllä kun olin tehnyt ostoilmoituksen. Viesti oli kuvilla varustettu ja asiallisen oloinen mutta jäin miettimään kun oli sen verran uusi käyttäjä.
Sitten kaveri olikin bannattu niin ei tarvinnut arpoa.
Ei saa. Ota pois ennenkuin ylläpito näkee. Yksityisviestejä ei saa jakaa ollenkaan.En tosiaankaan tiedä saako yv viestejä jakaa näin
Onhan niitä ennenkin täällä jaeltu hermannien suolaamiseksi? Henkilökohtaiset tiedot ovat vahvasti verboten-listalla koska henkilötietorekisterilait jne, mutta henkilökohtaisista tiedoista vapaista YV:istä en ole vielä nähnyt kurinpitomenettelyjä.Ei saa. Ota pois ennenkuin ylläpito näkee. Yksityisviestejä ei saa jakaa ollenkaan.
Ei saa. Ota pois ennenkuin ylläpito näkee. Yksityisviestejä ei saa jakaa ollenkaan.
Onhan niitä ennenkin täällä jaeltu hermannien suolaamiseksi? Henkilökohtaiset tiedot ovat vahvasti verboten-listalla koska henkilötietorekisterilait jne, mutta henkilökohtaisista tiedoista vapaista YV:istä en ole vielä nähnyt kurinpitomenettelyjä.
PS. Sain itse huomautuksen yksityisviestien julkaisemisesta tässä ketjussa. En suosittele
Ei sillä että onhan ukko kusettaja, mutta eikös toi homma postiennakosta oo ihan totta?En tosiaankaan tiedä saako yv viestejä jakaa näin, mutta yritin ehdottaa postiennakko kauppoja niin ei yllättäen käynyt : D
@hsalonen sai huomatuksen.
En tosiaankaan tiedä saako yv viestejä jakaa näin, mutta yritin ehdottaa postiennakko kauppoja niin ei yllättäen käynyt : D
Ei sillä että onhan ukko kusettaja, mutta eikös toi homma postiennakosta oo ihan totta?
Juu, ja sitten jos posti hukkaa paketin tai rikkoo sen niin...Postiennakon voi hoitaa niinkin, että ostaja maksaa 2x toimituskulut etukäteen ja summa vähennetään postiennakkomaksusta. Tällöin, jos ei hae postista, niin ainakaan myyjä ei jää tappiolle. Ei toisaalta suojaa ostajaa siltä, jos lähettäjä lähettää tiiliskiviä.
Tuo postiennakko nyt oli sivuseikka tässä casessa, ei se tee huijaria jos ei postiennakolla myy, vaan se, ettei lähetä tuotetta millään tavalla.Juu, ja sitten jos posti hukkaa paketin tai rikkoo sen niin...
En itse myisi postiennakolla mitään. Kai se tekee minusta huijarin sitten.
Jos ette luota kyseiseen myyjään, niin älkää ostako. Kauppoja ja myyjiä on netti täynnä. Turha tehdä asioista vaikeita.
Juu, koitin vaan sanoa että myyjälle toi postiennakko ei tuo mitään etua. Ainoastaan riskejä. Ja ostajankin hyöty on minimaalinen kun mitään tarkastusoikeutta ei enää ole ollut aikoihin.Tuo postiennakko nyt oli sivuseikka tässä casessa, ei se tee huijaria jos ei postiennakolla myy, vaan se, ettei lähetä tuotetta millään tavalla.
Omat kaksi senttiä yksinkertaisesti on se, että jos myyjällä nolla palautetta ja ostajalle esim lukuisia positiivisia (osto- ja myyntipuolella) niin myyjä lähettää tuotteen, ostaja maksaa kun on haettu ja koettu että toimii/on sitä mitä haettiin
Onhan tuossa jotain järkeäkin, mutta miksi myyjä suostuisi tuohon sen sijaan, että odottelisi ostajaa, joka ei vaadi tuota.
Olen ostanut tällä tavalla monta kertaa ja siksi, että saa tuotteen myydyksi ja varmasti rahansa.
Täällä on nähty tapauksia, joissa myyjä monilla positiivisilla palautteilla on osoittautunut kusettajaksi. Miksi sama ei voisi tapahtua, jos ostajalla on monia positiivisia palautteita?
Jos myyjä on rehti eikä ole huijari niin en näe syytä miksi ei suostuisi tuohon. Jos myyjällä 0 palautetta ja ostajalla useampi niin itse näkisin lähtökohtana että myyjä joustaa, eikä ostaja.Onhan tuossa jotain järkeäkin, mutta miksi myyjä suostuisi tuohon sen sijaan, että odottelisi ostajaa, joka ei vaadi tuota.
Mulla on 0 palautetta mutta en ikään suostuisi tuommoiseen. Jos ostaja alkaa tommosta vaatiin niin siirryn seuraavaan. ( En kyllä mitään ole myymässä eli täysin teroreettinen tilanne )Omat kaksi senttiä yksinkertaisesti on se, että jos myyjällä nolla palautetta ja ostajalle esim lukuisia positiivisia (osto- ja myyntipuolella) niin myyjä lähettää tuotteen, ostaja maksaa kun on haettu ja koettu että toimii/on sitä mitä haettiin
Tai sitten jokainen myy ja ostaa niin kuin haluaa. Itse ainakin etsin eri kauppakumppanin jos rupee vaatimuksia satelemaan ja tuntuu siltä että homma menee liian vaikeaksi. Ei tämä kuitenkaan mitään rakettitiedettä ole. Ostaa sitten vaikka kaupasta jos jännittää.
Ei tarvita, yleinen järjenkäyttö on sallittua ja voisin melkein hatusta heittää, että 97% täälläkin tapahtuneista huijauksista johtuu siitä, että ostaja ei mieti yhtään, vaan on heti tyrkyttämässä rahojaan 0 palautteen myyjälle joka on rekisteröitynyt samana päivänäTarvittaisiin taho, jolle maksettaisiin ja joka ilmoittaisi toiselle osapuolelle, jotta maksu tuli. Sitten kama postiin ja kun saapuu perille, sovittu kama, sovitusti, niin ilmoittaisi, jotta saa maksaa eteenpäin. ja paketti aina koodilla matkaan, niin näkisi, että vastaanottaja sen nouti.
Sitten voisi tehdä kauppoja palautteesta riippumatta. Ja kun kaikki kaupat meneisi tuon läpi sopivin kriteerein, niin kaikki pikavipitkin jäisi ottamatta, olisi turha edes yrittää..Ei tarvita, yleinen järjenkäyttö on sallittua ja voisin melkein hatusta heittää, että 97% täälläkin tapahtuneista huijauksista johtuu siitä, että ostaja ei mieti yhtään, vaan on heti tyrkyttämässä rahojaan 0 palautteen myyjälle joka on rekisteröitynyt samana päivänä
Järki käteen shoppailessa, niin välttyy 99%:sti koijauksilta. Jos nyt sattuu kosahtamaan koijarin ansaan, niin ne on niitä kuuluisia oppirahoja mitä menetti.Tarvittaisiin taho, jolle maksettaisiin ja joka ilmoittaisi toiselle osapuolelle, jotta maksu tuli. Sitten kama postiin ja kun saapuu perille, sovittu kama, sovitusti, niin ilmoittaisi, jotta saa maksaa eteenpäin. ja paketti aina koodilla matkaan, niin näkisi, että vastaanottaja sen nouti.
Miksi mahdollistaa huijaaminen ym perseily, kun estäminenkin on täysin mahdollista..?Järki käteen shoppailessa, niin välttyy 99%:sti koijauksilta. Jos nyt sattuu kosahtamaan koijarin ansaan, niin ne on niitä kuuluisia oppirahoja mitä menetti.
Miksi mahdollistaa huijaaminen ym perseily, kun estäminenkin on täysin mahdollista..?
No kerropas sitten, kun tiedät tohon ratkaisun, että miten se tapahtuu ? Kas, kun ei ole jo sellaista systeemiä, kun kerran mahdollista.Miksi mahdollistaa huijaaminen ym perseily, kun estäminenkin on täysin mahdollista..?
Ehkä hän on unohtanut missä asuu
Ithy on huijari,ostin puhelimen ja maksoin mobilepay,senjälkeen tuli hiljaista.Varokaa.
Jos kyse on Tästä, niin nyt on vasta maanantai ja olet maksanut puhelimen ehkä perjantaina. Odottaisit pari päivää ennen kun tulet tänne repimään päätäsi ja jättämään nega palautteita
Ithy on huijari,ostin puhelimen ja maksoin mobilepay,senjälkeen tuli hiljaista.Varokaa.