Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Liittynyt
27.01.2020
Viestejä
618
Mulle ei oo tullu itelleni mitään rahaa takas kyseiseltä käyttäjältä kuka vei myös @Juh0x rahat.

Mitä mieltä porukka on et tyyppi makselee takas päin rahaa mut sit pääsee pälkähädästä eikä saa mitää rangaistusta koko teosta. Itse kyllä vaadin rangaistusta kyseiselle henkilölle.
 
Liittynyt
10.08.2017
Viestejä
207
Mulle ei oo tullu itelleni mitään rahaa takas kyseiseltä käyttäjältä kuka vei myös @Juh0x rahat.

Mitä mieltä porukka on et tyyppi makselee takas päin rahaa mut sit pääsee pälkähädästä eikä saa mitää rangaistusta koko teosta. Itse kyllä vaadin rangaistusta kyseiselle henkilölle.
Rikosilmoituksen arvoinen suoritus mielestäni. Eihän tossa ole mitään järkeä, että täällä kusettaa rahat ihmisiltä ja makselee joskus sit takaisin jos huvittaa. Ei heru sääliä yhtään näille nettikusettajille, joita tännekin foorumille löytynyt valitettavan paljon viime vuosina.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 920
Itse kyllä vaadin rangaistusta kyseiselle henkilölle.
Voithan kokeilla rikosilmoituksessa (tai päivittää sitä ottamalla poliisiin yhteyttä?) periä muitaki korvauksia kuin pelkät menettämäsi rahat. Korkohilut nyt ensialkuun ja sit hyvin perusteltuna asiaan käytetystä ajasta x euroa / h? :) ja tietty raksi ruutuun "vaadin rangaistusta".
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 927
Mulle ei oo tullu itelleni mitään rahaa takas kyseiseltä käyttäjältä kuka vei myös @Juh0x rahat.

Mitä mieltä porukka on et tyyppi makselee takas päin rahaa mut sit pääsee pälkähädästä eikä saa mitää rangaistusta koko teosta. Itse kyllä vaadin rangaistusta kyseiselle henkilölle.
Riippuu tilanteesta. Mutta onhan se aika selvää että jos tuollaista ns. pyramidi tyyppistä "myyn samaa tuoteetta usealle henkilölle ja otan rahat, maksan ~kuukauden kuluttua takaisin kun saan lisää rahaa muilta jatkaen huimaamista" juttua tekee on ihan aiheellista vaatia rangaistusta.

Koska kyse ei ole inhimillisestä erehdyksestä luokkaa "tuote jota olin myymässä hajosi, olit ainoa jolle tuotetta myin" mikä ehkä voi pitää paikkaansa.

Ei täältä nyt ole tarkoitus saada "korotonta lainaa" esim. joka viikonloppu ryyppäämistä varten tms. Lisäksi monesti tyypit voivat sen yhden ostoksen ympärille sitten ostaa paljon muutakin tavaraa mikä jää sitten heidän tappiokseen. "Luulin saavani emon joten ostin muistit ja prosessorin sekä coolerin muualta" luokkaa.
 
Liittynyt
27.01.2020
Viestejä
618
Voithan kokeilla rikosilmoituksessa (tai päivittää sitä ottamalla poliisiin yhteyttä?) periä muitaki korvauksia kuin pelkät menettämäsi rahat. Korkohilut nyt ensialkuun ja sit hyvin perusteltuna asiaan käytetystä ajasta x euroa / h? :) ja tietty raksi ruutuun "vaadin rangaistusta".
Sillo kun tein koko ilmotusta asiasta niin laitoin kyllä että vaadin rangaistusta tekijälle.
 
Liittynyt
27.01.2020
Viestejä
618
Eli otanko nyt poliisiin yhteyttä ja kerron että henkilö on valmis maksamaan koko summan mutta kärsimyksen kautta vaadin korkojen kera vaikka sen 500€ yhteensä? Sekä että vaadin edelleen rangaistusta ko tekijälle?
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 920
Eli otanko nyt poliisiin yhteyttä ja kerron että henkilö on valmis maksamaan koko summan mutta kärsimyksen kautta vaadin korkojen kera vaikka sen 500€ yhteensä? Sekä että vaadin edelleen rangaistusta ko tekijälle?
Emminä nyt ihan tuota tarkoittanut.. :) Lisäksi, jos ko. henkilö maksaa takas alkuperäisen summan ennenkuin asia etenee, nii juttu kyl raukeaa siihen ihan suoraan ellet itse vedä asiaa pidemmälle omalla riskillä(?). Kyse oli siitä, että jos ei maksais, niin voisi periä todellisia kuluja lisäksi. Mitään "kärsimyskorvauksia" turha yrittääkkään. Jos pystyt todistaan, että sulla on esim tunti mennyt aikaa asiaa selvitellessä, nii voisit sen periaatteessa koittaa periä jollain realistisella tuntihinnalla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.01.2020
Viestejä
618
Emminä nyt ihan tuota tarkoittanut.. :) Lisäksi, jos ko. henkilö maksaa takas alkuperäisen summan ennenkuin asia etenee, nii juttu kyl raukeaa siihen ihan suoraan ellet itse vedä asiaa pidemmälle omalla riskillä(?). Kyse oli siitä, että jos ei maksais, niin voisi periä todellisia kuluja lisäksi. Mitään "kärsimyskorvauksia" turha yrittääkkään. Jos pystyt todistaan, että sulla on esim tunti mennyt aikaa asiaa selvitellessä, nii voisit sen periaatteessa koittaa periä jollain realistisella tuntihinnalla.
Aaa joo, eipä kyl nyt oo tänää eikä eilisen hänen viestinsä jälkeen kuulunut mitään että oon ite kyl valmis viemää asian käräjille asti jos tarve on.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 927
Eli otanko nyt poliisiin yhteyttä ja kerron että henkilö on valmis maksamaan koko summan mutta kärsimyksen kautta vaadin korkojen kera vaikka sen 500€ yhteensä? Sekä että vaadin edelleen rangaistusta ko tekijälle?
Se että toinen pelaa aikaa ja pyrkii estämään sinua viemästä asiaa eteenpäin johtuu tietysti toiveesta että uskoisit ja ehkä ottaisit poliisiin yhteyttä ja vetäisit syytteet pois. Sitten vasta jos (todistettavasti) hän on (tietysti samalla nimellä mitä hän kertoi omakseen alunperin tulleella tilisiirrolla tai henkilökohtaisella tapaamisella ja rahat käteen tyylillä) maksanut rahat takaisin TAI toimittanut sen alkuperäisen luvatun tuotteen voit harkita (ehkä samaa aikaa käyttäen kuin hänkin on käyttänyt.. ..eli yhtä "kiireellisesti" kun sinullakin voi olla vastaavia esteitä elämssä kuin hänellä tuntuu olevan) ilmoittaa poliisille että asia on hoidettu ja hän on maksanut rahat takaisin / toimittanut tuotteen mistä olet maksanut ja olet sen todennut testaamalla toimivaksi.

Mikäli rahaa tulee jonkun muun toimesta tilillesi et voi olla varma että se olisi häneltä.. eli sitten tietysti voit odotella ja pyydellä tältä henkilöltä joka nyt sinulle rahaa laittoi todistusta siitä (mieluiten kirjallisesti) että hän toimi tuon alkuperäisen huijarin avustajana ja nämä rahat liittyivät tuohon huijaukseen eikä kyseessä ole esim. uusi uhri joka maksoi tämän huijarin huijausta sinun tilillesi ja alkaa myöhemmin tekemään sinun tilinumerollasi poliisille ilmoitusta huijauksesta...
 
Liittynyt
27.01.2020
Viestejä
618
Noh kerroin tälle huijarille nyt et tarvittaessa oon valmis menemään käräjille asti ja vieläkään ei oo mitää 450€ näkynny. Vähä alkaa kummastuttaa että on varaa muille maksaa mut sit mulle ei ollenkaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 148
Noh kerroin tälle huijarille nyt et tarvittaessa oon valmis menemään käräjille asti ja vieläkään ei oo mitää 450€ näkynny. Vähä alkaa kummastuttaa että on varaa muille maksaa mut sit mulle ei ollenkaa.
Voi hyvinkin olla että noita "pikavippejä" maksellaan takaisin sitä myöden kun saadaan lisää vippiä joltakin toiselta. Ties vaikka sulta saaduilla masseilla oltaisiin maksettu jonkun toisen vippi tai useampikin sellainen. Rotta-akrobatiaa.
 

Aaltoliike

Alkuperäinen jäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 271
En voi suositella kaupankäyntiä @projector kanssa. Hänellä oli S24 Ultra myynnissä, johon tarjosin 890€ ja mukaan mahdollisesti omaa luuria välissä, jos haluaa. Hän hyväksyi tarjoukseni kello 4:22 viestillä:

"Moro,
Voidaan mennä tuolla tarjoamallasi hinnalla Xiaomille ei valitettavasti ole tarvetta. "

Kello 10:23

" Ja laita vaan omat tietosi tulemaan, niin saan pakattua lähtökuntoon ja olihan mobilepay ok?"

Minä 18:23

" Oli joo ok. Pitäisikö tuolle ottaa joku vakuutettu lähetys kun on kuitenkin niin arvokas? Ettei joku postipate sitä riko?" Ja omat yhteystiedot perään.

10 minuuttia myöhemmin hän vastaa:

" Tuo nyt kerkesi mennä, kun ei kuulunut mitään ja parikin oli jo jonossa"

-------------------

Niinku mikä juttu? Hyväksyit hintatarjoukseni. Säännöissä lukee: " - Jos hyväksyt tarjouksen alle hintapyynnön, sitoudut myymään tuotteen kyseisellä hinnalla "

Mielestäni viestimiseni oli kyllä ihan kohtalaisen nopeaa, ottaen huomioon että ihmisen pitää nukkuakin jossain välissä. Puhtaat oharit minulle ja tulen laittamaan ansaitusti negatiivisen kauppiaspalautteen, ensimmäistä kertaa koskaan.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
76
Joo ihan ok nega oli :syes:. hiukan olin hätäinen, kun "uudelle" kaverille myin ja oli käynyt foralla, mutta ei vastannut, niin meni vaihdossa seuraavalle. Pitää lukea säännöt tarkemmin
Hyvää kesää kuitenkin :smuscle:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 521
Niinku mikä juttu?
Minun mielestäni tässä ei ole mitään negapalautteen arvoista vääryyttä tapahtunut. Myyjä on odottanut sinulta reaktiota puoli päivää ja sinä puolestasi 10 minuuttia (ellet sitten ole jättänyt vain välinpitämättömyyttäsi vastaamatta myyjän sinulle osoittamaan kahteen viestiin tämän päivän aikana?). Tuskin olet kuitenkaan ollut nukkumassa 04 - 18.

En ymmärrä, miten voit jostain tämmöisestä vetää herneet nenään. Myös myyjillä on oikeuksia ja valitettavan usein täälläkin on hupihuutajia.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
76
Minun mielestäni tässä ei ole mitään negapalautteen arvoista vääryyttä tapahtunut. Myyjä on odottanut sinulta reaktiota puoli päivää ja sinä puolestasi 10 minuuttia (ellet sitten ole jättänyt vain välinpitämättömyyttäsi vastaamatta myyjän sinulle osoittamaan kahteen viestiin tämän päivän aikana?). Tuskin olet kuitenkaan ollut nukkumassa 04 - 18.

En ymmärrä, miten voit jostain tämmöisestä vetää herneet nenään. Myös myyjillä on oikeuksia ja valitettavan usein täälläkin on hupihuutajia.
Tätä vähän itsekkin mietin, toki myönnän että olisin voinut odotella, mutta kun näin että kaveri oli käynyt kaksi kertaa foorumilla, mutta ei vastannut, niin tuli mieleen että onko joku hupitarjoaja. En halunnut menettää muita saamiani tarjouksia, vaan tartuin yhteen niistä mikä oli vaihtokauppa. Tuo nega ei nyt hirveästi haittaa, koska ketään en ole huijannut, enkä huijjaamassa :)

Täytyy myöntää etten ollut lukenut sääntöjä tarkasti, mutta nyt nekin on luettu ja sisäistetty :D
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 521
mutta kun näin että kaveri oli käynyt kaksi kertaa foorumilla, mutta ei vastannut
Tämäpä olikin se @Aaltoliike avautumisesta puuttunut tärkeä yksityiskohta, joka muuttaa narratiivin täysin. Ehkä ainoa konkreettisesti pieleen mennyt yksityiskohta tässä myynnissäsi oli se, ettet maininnut puhelimen olevan muualla myynnissä. Et ole muilta osin toiminut mitenkään väärin.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 920
No laittakaapa ne viestit kokonaisuudessaan, jos näiden kahden viestin väliltä jotain uupui:

Minä 18:23

" Oli joo ok. Pitäisikö tuolle ottaa joku vakuutettu lähetys kun on kuitenkin niin arvokas? Ettei joku postipate sitä riko?" Ja omat yhteystiedot perään.

10 minuuttia myöhemmin hän vastaa:

" Tuo nyt kerkesi mennä, kun ei kuulunut mitään ja parikin oli jo jonossa"
ja toi eka oli kuus tuntia edellisestä viestistä vissiin. Aaltoliike ei ole mikää "uus käyttäjä" myöskään. Saa sitä käydä foorumilla ja lukea yv:t ilman, että niihin "heti just nyt" vastaa.
 
Liittynyt
08.02.2022
Viestejä
463
Tämäpä olikin se @Aaltoliike avautumisesta puuttunut tärkeä yksityiskohta, joka muuttaa narratiivin täysin. Ehkä ainoa konkreettisesti pieleen mennyt yksityiskohta tässä myynnissäsi oli se, ettet maininnut puhelimen olevan muualla myynnissä. Et ole muilta osin toiminut mitenkään väärin.
Kyllä nyt varmaan yleisesti hp:n tarjoajan ohimyynti on väärin
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
76
No laittakaapa ne viestit kokonaisuudessaan, jos näiden kahden viestin väliltä jotain uupui:



ja toi eka oli kuus tuntia edellisestä viestistä vissiin. Aaltoliike ei ole mikää "uus käyttäjä" myöskään. Saa sitä käydä foorumilla ja lukea yv:t ilman, että niihin "heti just nyt" vastaa.
Uudella meinasin että minulle uusi tuttavuus. Saa toki käydä lukemassa ja olla vastaamatta, mutta miksei voisi samalla vastata kun lukee?
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
76
Kyllä nyt varmaan yleisesti hp:n tarjoajan ohimyynti on väärin
On väärin ja siksi sanoinkin, että oli ok ja sen otan vastaan. Ei tästä nyt kuitenka jaksa enään vääntää, ketään ei kuitenka ole huijattu yms... Ja sanoin jo että jatkossa toimin toisin. Kuitenkin yli 400 luuria myynyt ja tämä nyt tais olla eka nega palaute.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 521
Kyllä nyt varmaan yleisesti hp:n tarjoajan ohimyynti on väärin
Ostaja ei ole omien sanojensa mukaan ollut tietoinen tarjouksen hyväksymisestä ennen klo 18, mutta myyjä sanoo ostajan vierailleen toistuvasti foorumeilla tänä aikana. Kyllä ostajalla on myös velvollisuus saattaa ne kaupat loppuun. Kauppatapahtuma raukeaa myyjän näkökulmasta nopeasti, jos potentiaalinen ostaja käy paikalla päivän aikana eikä reagoi viesteihin millään lailla.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 920
. Kauppatapahtuma raukeaa myyjän näkökulmasta nopeasti, jos potentiaalinen ostaja käy paikalla päivän aikana eikä reagoi viesteihin millään lailla.
Ja miten ei ole reagoinut? Mennäänkö täällä jo minuutti-aikataululla kaupoissa? Vuorokausi (kävi foorumilla tai ei. Sen voi piilottaakkin) on iha ok, vaikkei tietenkää suotavaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 456
Mitä mieltä porukka on et tyyppi makselee takas päin rahaa mut sit pääsee pälkähädästä eikä saa mitää rangaistusta koko teosta. Itse kyllä vaadin rangaistusta kyseiselle henkilölle.
Itse jättäisin siihen ja leuka rinnassa kohti seuraavia pettymyksiä. Harvemmin kuitenkin on sen arvoista, että omaa aikaani tähän vielä tuhlaan.

Eli otanko nyt poliisiin yhteyttä ja kerron että henkilö on valmis maksamaan koko summan mutta kärsimyksen kautta vaadin korkojen kera vaikka sen 500€ yhteensä? Sekä että vaadin edelleen rangaistusta ko tekijälle?
Et. Ilmoitat, kun olet rahat saanut, että sait rahat ja haluat silti jatkaa asian käsittelyä ja pyydät vaikka korvauksia menetetystä ajasta.. (tuskin saat)

Noh kerroin tälle huijarille nyt et tarvittaessa oon valmis menemään käräjille asti ja vieläkään ei oo mitää 450€ näkynny. Vähä alkaa kummastuttaa että on varaa muille maksaa mut sit mulle ei ollenkaa.
Äh.. tuskin. Tässä hirveän moni kuvittelee asioita ja tämä on harhaluulo. Ihan oikeasti, palkkaisitko lakimiehen (160€/h) hoitamaan tätä , viemään oikeuteen ja viemään ajastasi hirveän siivun (voi se lakimieskin tehdä niitä juttuja, mutta se laskuttaa).. Lisäksi kuluja ei välttämättä saa takaisin, varsinkin, jos henkilö on varaton. Oho! Meni 3650€ ja onhan ne sillä ulosotossa, mutta ei sillä ole varaa maksaa. Sinä kuitenkin ne maksat, kun lakimies haluaa rahansa.

Lisäksi, jos ko. henkilö maksaa takas alkuperäisen summan ennenkuin asia etenee, nii juttu kyl raukeaa siihen ihan suoraan ellet itse vedä asiaa pidemmälle omalla riskillä(?).
Monta juttua nyt teillä on ollut käräjillä?? Ei yksikään oma asia ole toiminut näin. Jos rikollinen maksaa korvauksen, niin poliisilta kysytään, jatketaanko tämän kanssa? Onko vaatimuksia? Sen jälkeen juttu etenee syyttäjälle (jos vastasit kyllä), jolla on pienempi kynnys tehdä päätös esitutkinnan lopettamisesta (tai syyttämättäjättämisestä), kun henkilö jo maksoi ja tästä ei tule kuin pieniä sakkoja - niin säästää oikeuslaitoksen aikaa ja rahaa. Ja se on mielestäni oikein.

Edelleen, @Andy1999 tuskin ymmärtää, mitä tarkoittaa, että hän sitten itse vie asiaa eteenpäin. Aivan varmasti en veisi, siinä pahimmillaan omat rahat ja joo, sai sen rosmon nalkkiin, mutta ulosotto on todennäköisin seuraus ja ei nämä ole mitään miljoonaperijöitä.
 
Viimeksi muokattu:

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 920
Monta juttua nyt teillä on ollut käräjillä?? Ei yksikään oma asia ole toiminut näin. Jos rikollinen maksaa korvauksen, niin poliisilta kysytään, jatketaanko tämän kanssa? Onko vaatimuksia? Sen jälkeen juttu etenee syyttäjälle, jolla on pienempi kynnys tehdä päätös esitutkinnan lopettamisesta, kun henkilö jo maksoi ja tästä ei tule kuin pieniä sakkoja - niin säästää oikeuslaitoksen aikaa ja rahaa. Ja se on mielestäni oike
Joo ei kyl se juttu raukeaa, ku maksaa esitutkinnan aikana. Näin mulle poliisi sano, ku otti muhun asianomistajana yhteyttä. Ei niillä ainakaa nappaa sen jälkee ruveta asiaan resursseja käyttään. vaatimukset on jo rikosilmoituksessa mainittu. Jos hän maksaa, nii keissi on taputeltu tms. Mut ei takuulla yhteiskunnan masseilla mennä eteenpäin, jos petostelija maksaa rahat takas hyvissäajoin. En sano, että se hyvä juttu on, mut toisaalla iha järkevää. Mut varmasti jokaisella olisi mahis pyytää enemmän. Se taas tukkis oikeuslaitoksen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 456
Joo ei kyl se juttu raukeaa, ku maksaa esitutkinnan aikana. Näin mulle poliisi sano, ku otti muhun asianomistajana yhteyttä. Ei niillä ainakaa nappaa sen jälkee ruveta asiaan resursseja käyttään. vaatimukset on jo rikosilmoituksessa mainittu. Jos hän maksaa, nii keissi on taputeltu tms. Mut ei takuulla yhteiskunnan masseilla mennä eteenpäin, jos petostelija maksaa rahat takas hyvissäajoin.
No ei niiden tarvitse tehdä enää töitä sen eteen, kun käytännössä on tunnustanut koko rikoksen jo palauttamalla rahat. Eli niiden osalta homma on ohi ja sitten seuraava oikeudellinen taho on se syyttäjä, joka sitten tekee sen päätöksen, että mitäs tehdään.. Syyttäjän nimi niissä päätöksissä on, mitä minulle on tullut, kun lopettivat syystä tai toisesta esitutkinnan.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 920
No ei niiden tarvitse tehdä enää töitä sen eteen, kun käytännössä on tunnustanut koko rikoksen jo palauttamalla rahat. Eli niiden osalta homma on ohi ja sitten seuraava oikeudellinen taho on se syyttäjä, joka sitten tekee sen päätöksen, että mitäs tehdään.. Syyttäjän nimi niissä päätöksissä on, mitä minulle on tullut, kun lopettivat syystä tai toisesta esitutkinnan.
No ei vaa esitutkinta päätetään ja se siitä. Syyttäjälle menee, jos on aihetta oikeudessa asiaa käsitellä. Siihen voi joutua, jos on vittuna noita pikkupetoksia alla (jonka takia rikosilmoitukset niissäki kannattaa, vaikka ois iha parista kympistä kyse). Aina ensin toki kantsii uhata sillä, mut jos ei tuota tulosta, nii kantsii tehä pikkusummistaki.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 456
No ei vaa esitutkinta päätetään ja se siitä. Syyttäjälle menee, jos on aihetta oikeudessa asiaa käsitellä. Siihen voi joutua, jos on vittuna noita pikkupetoksia alla (jonka takia rikosilmoitukset niissäki kannattaa, vaikka ois iha parista kympistä kyse). Aina ensin toki kantsii uhata sillä, mut jos ei tuota tulosta, nii kantsii tehä pikkusummistaki.
Omat oikeusasiat ei menneet ihan noin, mutta me taas väitellään semantiikasta, kun kuitenkin todennäköisesti julkisten varojen käyttö tähän loppuu. Mielestäni sitä ei voi lopettaa poliisi, jos uhrilla on vielä vaatimuksia. @Andy1999 joutuu kuitenkin palkkaamaan oman lakimiehen, jos haluaa asiaa edistää itse. Tässä voi hintatietoni olla vanhoja, mutta se ei ole halpaa ja niitä rahoja ei välttämättä takaisin saa.

En ole poliisi, enkä lakimies - etkä sinäkään, niin toivotaan, että joku paremmin asioista selvillä oleva korjaa tätä. Voi jättää korjaamattakin, jos rosmoilla on joku kikka, jolla pääsee seuraamuksista, niin ei tarvitse sitä koko kansalle kertoa :)

--

..ja allekirjoitan tuon, että rikosilmoitus aina, kun ei makseta. Mutta siitäkin jää merkintä poliisin rekisteriin, niin aina kannattaa vaan palauttaa rahat ajoissa ja ennen sitä rikosilmoitusta. Toivottavasti kenellekään ei jäänyt tästä kuva, että maksamalla "sitten joskus" tästä pääsee kiemurtelemaan irti. Rikosrekisteri ei tule vielä rikosilmoituksesta, mutta poliisille jää merkintöjä. Ja käräjäoikeudesta tulee ulosottoa, jos sinne asti joudutaan. Ei nyt kuitenkaan edistetä mahdollisia huijauksia, vaan keskustellaan siitä, että jos @Andy1999 saa rahat, niin kuinka paljon hänen ristiretkensä rosmoryökälettä vastaan vaikeutuu..
 
Liittynyt
27.01.2020
Viestejä
618
Itse jättäisin siihen ja leuka rinnassa kohti seuraavia pettymyksiä. Harvemmin kuitenkin on sen arvoista, että omaa aikaani tähän vielä tuhlaan.



Et. Ilmoitat, kun olet rahat saanut, että sait rahat ja haluat silti jatkaa asian käsittelyä ja pyydät vaikka korvauksia menetetystä ajasta.. (tuskin saat)



Äh.. tuskin. Tässä hirveän moni kuvittelee asioita ja tämä on harhaluulo. Ihan oikeasti, palkkaisitko lakimiehen (160€/h) hoitamaan tätä , viemään oikeuteen ja viemään ajastasi hirveän siivun (voi se lakimieskin tehdä niitä juttuja, mutta se laskuttaa).. Lisäksi kuluja ei välttämättä saa takaisin, varsinkin, jos henkilö on varaton. Oho! Meni 3650€ ja onhan ne sillä ulosotossa, mutta ei sillä ole varaa maksaa. Sinä kuitenkin ne maksat, kun lakimies haluaa rahansa.



Monta juttua nyt teillä on ollut käräjillä?? Ei yksikään oma asia ole toiminut näin. Jos rikollinen maksaa korvauksen, niin poliisilta kysytään, jatketaanko tämän kanssa? Onko vaatimuksia? Sen jälkeen juttu etenee syyttäjälle (jos vastasit kyllä), jolla on pienempi kynnys tehdä päätös esitutkinnan lopettamisesta (tai syyttämättäjättämisestä), kun henkilö jo maksoi ja tästä ei tule kuin pieniä sakkoja - niin säästää oikeuslaitoksen aikaa ja rahaa. Ja se on mielestäni oikein.

Edelleen, @Andy1999 tuskin ymmärtää, mitä tarkoittaa, että hän sitten itse vie asiaa eteenpäin. Aivan varmasti en veisi, siinä pahimmillaan omat rahat ja joo, sai sen rosmon nalkkiin, mutta ulosotto on todennäköisin seuraus ja ei nämä ole mitään miljoonaperijöitä.
Kiitos suuresti @hsalonen kun selvensit taas asioita mulle. Sekä muillekkin.

Ketuttaa kyllä mutta oon kyllä pihalla ku lumiukko näissä asioissa. Lyhykäisyydessään harmittaa jos toinen pääsee helpolla ilman mitään rangaistusta asiasta mutta pääasia että saisin rahani takaisin.

Sen verran nyt lupaili kaveri että makselee enskuun alkuun mennessä. Jää nyt nähtäväksi miten käy.

pitääkö nyt siis lyhykäisyydessään jos maksun kyseinen tyyppi suorittaa niin perua koko ilmotus vai voiko ilmoittaa että vaadin rangaistusta asiasta vielä kuitenkin ja rahat on maksettu takaisinpäin.
 
Liittynyt
27.01.2020
Viestejä
618
Omat oikeusasiat ei menneet ihan noin, mutta me taas väitellään semantiikasta, kun kuitenkin todennäköisesti julkisten varojen käyttö tähän loppuu. Mielestäni sitä ei voi lopettaa poliisi, jos uhrilla on vielä vaatimuksia. @Andy1999 joutuu kuitenkin palkkaamaan oman lakimiehen, jos haluaa asiaa edistää itse. Tässä voi hintatietoni olla vanhoja, mutta se ei ole halpaa ja niitä rahoja ei välttämättä takaisin saa.

En ole poliisi, enkä lakimies - etkä sinäkään, niin toivotaan, että joku paremmin asioista selvillä oleva korjaa tätä. Voi jättää korjaamattakin, jos rosmoilla on joku kikka, jolla pääsee seuraamuksista, niin ei tarvitse sitä koko kansalle kertoa :)

--

..ja allekirjoitan tuon, että rikosilmoitus aina, kun ei makseta. Mutta siitäkin jää merkintä poliisin rekisteriin, niin aina kannattaa vaan palauttaa rahat ajoissa ja ennen sitä rikosilmoitusta. Toivottavasti kenellekään ei jäänyt tästä kuva, että maksamalla "sitten joskus" tästä pääsee kiemurtelemaan irti. Rikosrekisteri ei tule vielä rikosilmoituksesta, mutta poliisille jää merkintöjä. Ja käräjäoikeudesta tulee ulosottoa, jos sinne asti joudutaan. Ei nyt kuitenkaan edistetä mahdollisia huijauksia, vaan keskustellaan siitä, että jos @Andy1999 saa rahat, niin kuinka paljon hänen ristiretkensä rosmoryökälettä vastaan vaikeutuu..
Mitä tarkoitat tuolla lopulla?
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 920
Omat oikeusasiat ei menneet ihan noin, mutta me taas väitellään semantiikasta, kun kuitenkin todennäköisesti julkisten varojen käyttö tähän loppuu. Mielestäni sitä ei voi lopettaa poliisi, jos uhrilla on vielä vaatimuksia. @Andy1999 joutuu kuitenkin palkkaamaan oman lakimiehen, jos haluaa asiaa edistää itse. Tässä voi hintatietoni olla vanhoja, mutta se ei ole halpaa ja niitä rahoja ei välttämättä takaisin saa.

En ole poliisi, enkä lakimies - etkä sinäkään, niin toivotaan, että joku paremmin asioista selvillä oleva korjaa tätä. Voi jättää korjaamattakin, jos rosmoilla on joku kikka, jolla pääsee seuraamuksista, niin ei tarvitse sitä koko kansalle kertoa :)

--

..ja allekirjoitan tuon, että rikosilmoitus aina, kun ei makseta. Mutta siitäkin jää merkintä poliisin rekisteriin, niin aina kannattaa vaan palauttaa rahat ajoissa ja ennen sitä rikosilmoitusta. Toivottavasti kenellekään ei jäänyt tästä kuva, että maksamalla "sitten joskus" tästä pääsee kiemurtelemaan irti. Rikosrekisteri ei tule vielä rikosilmoituksesta, mutta poliisille jää merkintöjä. Ja käräjäoikeudesta tulee ulosottoa, jos sinne asti joudutaan. Ei nyt kuitenkaan edistetä mahdollisia huijauksia, vaan keskustellaan siitä, että jos @Andy1999 saa rahat, niin kuinka paljon hänen ristiretkensä rosmoryökälettä vastaan vaikeutuu..
Joo näin taisinki jo alkuun mainita, että jos ton jälkee itse tahtoo tapella, nii kaiketi iha omilla rahoilla sen jälkee, ku esitutkinta on päätetty lopettaa (eikä pelkkä rahojen palautus itselle kelpaa).
 

Aaltoliike

Alkuperäinen jäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 271
Minun mielestäni tässä ei ole mitään negapalautteen arvoista vääryyttä tapahtunut. Myyjä on odottanut sinulta reaktiota puoli päivää ja sinä puolestasi 10 minuuttia (ellet sitten ole jättänyt vain välinpitämättömyyttäsi vastaamatta myyjän sinulle osoittamaan kahteen viestiin tämän päivän aikana?). Tuskin olet kuitenkaan ollut nukkumassa 04 - 18.

En ymmärrä, miten voit jostain tämmöisestä vetää herneet nenään. Myös myyjillä on oikeuksia ja valitettavan usein täälläkin on hupihuutajia.
Kyllähän tässä on hintatarjouksen ohi myyty tuote toisaalle. Aivan selvä sääntörike. Mitä tulee nukkumisiin, niin mistä sinä tiedät milloin toiset nukkuu ja milloin ei? Saattaa olla yötyöntekijöitä yms. Se, että sinä et nuku tuohon aikaan, ei tarkoita ettei joku muu voisi.

Äkkiseltään katsoin, että mulla on 21 ostajapalautetta ja kaikki niistä positiivisia. Tunnuksella yli 1000 viestiä ja ikääkin reilusti. Mikä tässä indikoi, että olisin hupihuutelemassa itselleni lähes 900€ arvoista luuria? Jättämällä tarjouksen sitoutuu myös ostamaan sillä hinnalla.

No laittakaapa ne viestit kokonaisuudessaan, jos näiden kahden viestin väliltä jotain uupui:

ja toi eka oli kuus tuntia edellisestä viestistä vissiin. Aaltoliike ei ole mikää "uus käyttäjä" myöskään. Saa sitä käydä foorumilla ja lukea yv:t ilman, että niihin "heti just nyt" vastaa.
Kyllä, luin viestin siinä noin 4:30 tienoilla ennenkuin menin nukkumaan, koska ajattelin että ei kenelläkään niin hätä voi olla, ettei kauppaa voi hoitaa tämän vuorokauden aikana maaliin. Ihan maalaisjärkeen kuuluva asia.

1717881158639.png

Punainen laatikko sisältää omat yhteystietoni.


Ostaja ei ole omien sanojensa mukaan ollut tietoinen tarjouksen hyväksymisestä ennen klo 18, mutta myyjä sanoo ostajan vierailleen toistuvasti foorumeilla tänä aikana. Kyllä ostajalla on myös velvollisuus saattaa ne kaupat loppuun. Kauppatapahtuma raukeaa myyjän näkökulmasta nopeasti, jos potentiaalinen ostaja käy paikalla päivän aikana eikä reagoi viesteihin millään lailla.
Höpöhöpö. Kyllä ostajan pitää voida ostaa tuote myyjän hyväksymään hintaan. Tässä ei kuitenkaan puhuta mistään useamman päivän viivästymisestä, saatika viikkojen vitkuttelusta. Vai oletatko, että täällä pitäisi olla päivystämässä YV-boksia 24/7?
 
Liittynyt
27.01.2020
Viestejä
618
Joo näin taisinki jo alkuun mainita, että jos ton jälkee itse tahtoo tapella, nii kaiketi iha omilla rahoilla sen jälkee, ku esitutkinta on päätetty lopettaa (eikä pelkkä rahojen palautus itselle kelpaa).
Kyllä mulle kelpaa nyt kun saatu avattua tätä asiaa paremmin. En jaksa viedä asiaa nyt minnekkää käräjille ja haluisin että saataisiin asia finaaliin.
 
Liittynyt
10.08.2017
Viestejä
207
Kyllähän tässä on hintatarjouksen ohi myyty tuote toisaalle. Aivan selvä sääntörike. Mitä tulee nukkumisiin, niin mistä sinä tiedät milloin toiset nukkuu ja milloin ei? Saattaa olla yötyöntekijöitä yms. Se, että sinä et nuku tuohon aikaan, ei tarkoita ettei joku muu voisi.

Äkkiseltään katsoin, että mulla on 21 ostajapalautetta ja kaikki niistä positiivisia. Tunnuksella yli 1000 viestiä ja ikääkin reilusti. Mikä tässä indikoi, että olisin hupihuutelemassa itselleni lähes 900€ arvoista luuria? Jättämällä tarjouksen sitoutuu myös ostamaan sillä hinnalla.



Kyllä, luin viestin siinä noin 4:30 tienoilla ennenkuin menin nukkumaan, koska ajattelin että ei kenelläkään niin hätä voi olla, ettei kauppaa voi hoitaa tämän vuorokauden aikana maaliin. Ihan maalaisjärkeen kuuluva asia.


Punainen laatikko sisältää omat yhteystietoni.




Höpöhöpö. Kyllä ostajan pitää voida ostaa tuote myyjän hyväksymään hintaan. Tässä ei kuitenkaan puhuta mistään useamman päivän viivästymisestä, saatika viikkojen vitkuttelusta. Vai oletatko, että täällä pitäisi olla päivystämässä YV-boksia 24/7?
Tää on vähän niin ja näin keissi. Mielestäni molemmat tahot tekivät virheen. Myyjä oli turhan hätäinen ja ostaja taas ei vastannut myyjän viestiin tarpeeksi nopeasti, kun oli käynyt foorumilla kuitenkin (oletettavasti myyjän sanojen mukaan). Jos on foorumia päivystävä myyjä, joita myös löytyy jonkin verran niin ymmärrän myyjän toiminnan. Se ei poissulje kuitenkaan sääntöjen rikkomista eli ohimyyntiä. Ei tästä nyt kannata mitään suurta vääntöä alkaa kehittelemään turhaan. Nega annettu ja myyjä hyväksyi saadun negan, joten ei mielestäni enää käsiteltävää tässä keississä sen kummemmin.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 051
En, mutta huvittaa tuo sinun reaktiosi ja myyjän julkinen mustamaalaaminen, kun et itse toimi hyvien kauppatapojen mukaisesti.
Elien ostaja klo 01:44 tehnyt tarjouksen, myyjä hyväksynyt sen eilen 4:22, ostaja toimittanut yhteystiedot klo 18:26 . jonka jälkeen myyjä ilmoittanut että myikin muualle. Hyväksy ja peru saman vuorokauden aikana, hyvä jos meni 12 tuntia.

Tuossa ostaja kauppatavat varmaan ihan hyvä, myyjä olisi voinut toki katsoa tuon ensin maaliin ja jos myyjällä oikeasti kova kiire myydä kun toinen ostaja odottaa rahatukko vieressä, niin ilmoittaa että sori, perun kaupat.

Jos kritisoit palautteen sävyä, niin siitä voi olla eri mieltä että miten rajusti kannattaa antaa palautetta peruuntuneista kaupoista. Ymmärrän että joskus peruuntuneet kaupat menee olan kohautuksella, parin viestin vaiva meni, joskus voi harmittaa jos löytänyt sopivasti pitkään hakeman jutun (tässä kai ihan yleisestä puhelimesta kyse), toki tuossakin on voinut olla muuta jumppaa, mikä saa kaupan perumisen harmittaa tavanomaista enemmän. (*


Noin yleisesti, joskus myyjällä voi olla oikeasti kova kiire, tärkein kriteeri on se kuka ensin hakee myydyn tuotteen pois, tai kuka ensin tuo rahat, se toki kannattaa kertoa ostajalle jos haluaa jotain alle päivän vasteaikoja.



Edit:
Ilmeisesti myyjä oli perunut kaupan , tai siis myynyt toisaalle jo paljon aiemmin (ketjussa on puolelta päivin viesti että myyty toisaalle). (**

Näitä sattuu, uskon myyjän vilpittömyyteen arviointivirheestä ja siihen että ensikerralla malttia enemmän mukana. Palautteissa jos on yksittäinen negatiivinen palaute, niin se enemmänkin lisää luottoa.

Toivottavasti ostaja löytää havittelemansa tuotteen pian jostain,


(*
Esim jos ollaan ostamassa jonkin läheisen puolesta, missä taustalla keskustelua tälläinen olisi tähän hintaa, tarjon tuon verran, kauppa lyöty lukkoon, mietitään toimitus ja maksu, ok pistän näin .... se perukin kaupat

(**
Kuluttajan välisessä etäkaupassa ihan tavanomaista virka-aikaan ei vastailla, vaan usein menee seuraavaan iltaan, edellisen illan/aamuyön kysymykset ym. jos ei mitään hässäkkää. Pidemmätkään viiveet ei tavattomia, mutta silloin voi kyllä viivytteliä varautua että menee kaupat ohi.

Edit, yli 400 luurin myyjä hmm.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.06.2023
Viestejä
163
Mitä mieltä olette tästä?

Myyjä on laittanut ilmoituksen klo 19.40. Toimitustapana lukee: ”Nouto / Lähetys mahdollinen”

Tarjoan tuotteesta hintapyynnön ketjuun seuraavalla tavalla klo 19.55:
Voisin ostaa tämän HP 70 € + postit, jos saan kuvan levystä nimilapun kanssa ja mielellään myös kuvakaappauksen CrystalDiskInfosta.

Klo 20.06 eräs toinen tarjoaa hintapyynnön noudolla:
Nouto hp:lla maanantaina

Klo 22.52 myyjä hyväksyy tämän noutotarjouksen, vaikka olin ensimmäisenä tarjonnut hintapyynnin.

Laitan aamulla klo 8.10 ketjuun seuraavanlaisen viestin:
Mites tämä nyt meni, enkö minä tarjonnut ensimmäisenä HP:n?

Myyjä vastaa tähän klo 8.41 näin:
Joo no mä en tiedä mistään tälläsistä crystal disk infoista, et jos alat jotain ihme lisäpyyntöjä laittamaan niin ei kai mun oo sitä pakko hyväksyä sillon?

Laitan tähän vastauksen klo 8.45:
Siinä luki kyllä "mielellään" eli toisin sanoen "ei pakko, mutta olisi kiva". Kuvan pyytäminen ostettavasta tuotteesta taas on mielestäni aika kohtuullista, kun sitä ei löydy myynti-ilmoituksesta ja sinulta ei löydy yhtään aikaisempaa myyntipalautetta.

Onko myyjä siis oikeutettu myymään HP:n tarjonneen ostajan ohi toiselle HP:n tarjonneelle ostajalle, jos ensimmäinen ostaja on pyytänyt tuotteesta vain kuvan, koska sellaista ei löydy ilmoituksesta ja myyjällä ei ole yhtään aikaisempaa myyntipalautetta?
 

Eore

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
651
Mitä mieltä olette tästä?

Myyjä on laittanut ilmoituksen klo 19.40. Toimitustapana lukee: ”Nouto / Lähetys mahdollinen”

Tarjoan tuotteesta hintapyynnön ketjuun seuraavalla tavalla klo 19.55:
Voisin ostaa tämän HP 70 € + postit, jos saan kuvan levystä nimilapun kanssa ja mielellään myös kuvakaappauksen CrystalDiskInfosta.

Klo 20.06 eräs toinen tarjoaa hintapyynnön noudolla:
Nouto hp:lla maanantaina

Klo 22.52 myyjä hyväksyy tämän noutotarjouksen, vaikka olin ensimmäisenä tarjonnut hintapyynnin.

Laitan aamulla klo 8.10 ketjuun seuraavanlaisen viestin:
Mites tämä nyt meni, enkö minä tarjonnut ensimmäisenä HP:n?

Myyjä vastaa tähän klo 8.41 näin:
Joo no mä en tiedä mistään tälläsistä crystal disk infoista, et jos alat jotain ihme lisäpyyntöjä laittamaan niin ei kai mun oo sitä pakko hyväksyä sillon?

Laitan tähän vastauksen klo 8.45:
Siinä luki kyllä "mielellään" eli toisin sanoen "ei pakko, mutta olisi kiva". Kuvan pyytäminen ostettavasta tuotteesta taas on mielestäni aika kohtuullista, kun sitä ei löydy myynti-ilmoituksesta ja sinulta ei löydy yhtään aikaisempaa myyntipalautetta.

Onko myyjä siis oikeutettu myymään HP:n tarjonneen ostajan ohi toiselle HP:n tarjonneelle ostajalle, jos ensimmäinen ostaja on pyytänyt tuotteesta vain kuvan, koska sellaista ei löydy ilmoituksesta ja myyjällä ei ole yhtään aikaisempaa myyntipalautetta?
Tarjouksessasi on ehtona ylimääräisen kuvan lähettäminen ja sen lisäksi mielellään crystal disk info screenshot. Ei myyjän tarvitse tällaista tarjousta huomioida, jos joku toinen tarjoaa hp ilman mitään erillisiä vaatimuksia.
Jokainen varmasti ymmärtää miksi kuvaa olet kysynyt, mutta tietääkseni myyjä ei mitään sääntöä ole rikkonut.
 
Liittynyt
15.08.2023
Viestejä
177
Mitä mieltä olette tästä?

Myyjä on laittanut ilmoituksen klo 19.40. Toimitustapana lukee: ”Nouto / Lähetys mahdollinen”

Tarjoan tuotteesta hintapyynnön ketjuun seuraavalla tavalla klo 19.55:
Voisin ostaa tämän HP 70 € + postit, jos saan kuvan levystä nimilapun kanssa ja mielellään myös kuvakaappauksen CrystalDiskInfosta.

Klo 20.06 eräs toinen tarjoaa hintapyynnön noudolla:
Nouto hp:lla maanantaina

Klo 22.52 myyjä hyväksyy tämän noutotarjouksen, vaikka olin ensimmäisenä tarjonnut hintapyynnin.

Laitan aamulla klo 8.10 ketjuun seuraavanlaisen viestin:
Mites tämä nyt meni, enkö minä tarjonnut ensimmäisenä HP:n?

Myyjä vastaa tähän klo 8.41 näin:
Joo no mä en tiedä mistään tälläsistä crystal disk infoista, et jos alat jotain ihme lisäpyyntöjä laittamaan niin ei kai mun oo sitä pakko hyväksyä sillon?

Laitan tähän vastauksen klo 8.45:
Siinä luki kyllä "mielellään" eli toisin sanoen "ei pakko, mutta olisi kiva". Kuvan pyytäminen ostettavasta tuotteesta taas on mielestäni aika kohtuullista, kun sitä ei löydy myynti-ilmoituksesta ja sinulta ei löydy yhtään aikaisempaa myyntipalautetta.

Onko myyjä siis oikeutettu myymään HP:n tarjonneen ostajan ohi toiselle HP:n tarjonneelle ostajalle, jos ensimmäinen ostaja on pyytänyt tuotteesta vain kuvan, koska sellaista ei löydy ilmoituksesta ja myyjällä ei ole yhtään aikaisempaa myyntipalautetta?
Sinulla oli hp:n ehtona kuva nimilapun kanssa ja noutajalla ei ollut mitään ehtoja. Omasta mielestä tässä tilanteessa myyjällä oikeus valita kummalle myy, ehdoilla vai ilman...
 

Ihime

Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 333
Mitä mieltä olette tästä?

Myyjä on laittanut ilmoituksen klo 19.40. Toimitustapana lukee: ”Nouto / Lähetys mahdollinen”

Tarjoan tuotteesta hintapyynnön ketjuun seuraavalla tavalla klo 19.55:
Voisin ostaa tämän HP 70 € + postit, jos saan kuvan levystä nimilapun kanssa ja mielellään myös kuvakaappauksen CrystalDiskInfosta.

Klo 20.06 eräs toinen tarjoaa hintapyynnön noudolla:
Nouto hp:lla maanantaina

Klo 22.52 myyjä hyväksyy tämän noutotarjouksen, vaikka olin ensimmäisenä tarjonnut hintapyynnin.

Laitan aamulla klo 8.10 ketjuun seuraavanlaisen viestin:
Mites tämä nyt meni, enkö minä tarjonnut ensimmäisenä HP:n?

Myyjä vastaa tähän klo 8.41 näin:
Joo no mä en tiedä mistään tälläsistä crystal disk infoista, et jos alat jotain ihme lisäpyyntöjä laittamaan niin ei kai mun oo sitä pakko hyväksyä sillon?

Laitan tähän vastauksen klo 8.45:
Siinä luki kyllä "mielellään" eli toisin sanoen "ei pakko, mutta olisi kiva". Kuvan pyytäminen ostettavasta tuotteesta taas on mielestäni aika kohtuullista, kun sitä ei löydy myynti-ilmoituksesta ja sinulta ei löydy yhtään aikaisempaa myyntipalautetta.

Onko myyjä siis oikeutettu myymään HP:n tarjonneen ostajan ohi toiselle HP:n tarjonneelle ostajalle, jos ensimmäinen ostaja on pyytänyt tuotteesta vain kuvan, koska sellaista ei löydy ilmoituksesta ja myyjällä ei ole yhtään aikaisempaa myyntipalautetta?
Hieman kyllä epäkohteliasta, mutta ei riko sääntöjä. Ehdollinen tarjous
 
Liittynyt
29.06.2023
Viestejä
163
Tarjouksessasi on ehtona ylimääräisen kuvan lähettäminen ja sen lisäksi mielellään crystal disk info screenshot. Ei myyjän tarvitse tällaista tarjousta huomioida, jos joku toinen tarjoaa hp ilman mitään erillisiä vaatimuksia.
Jokainen varmasti ymmärtää miksi kuvaa olet kysynyt, mutta tietääkseni myyjä ei mitään sääntöä ole rikkonut.
Sinulla oli hp:n ehtona kuva nimilapun kanssa ja noutajalla ei ollut mitään ehtoja. Omasta mielestä tässä tilanteessa myyjällä oikeus valita kummalle myy, ehdoilla vai ilman...
Hieman kyllä epäkohteliasta, mutta ei riko sääntöjä. Ehdollinen tarjous
Näinhän se varmaan on, kiitos vastauksista. Nykyään ei vain oikein uskalla ostaa mitään postilla ilman kuvaa tuotteesta nimilapun kanssa, jos myyjällä ei ole aikaisempia myyntipalautteita, kun huijareita liikkuu tälläkin foorumilla valitettavan paljon.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 927
Mielestäni säännöissä saisi myyntiketjuun kuulua kuva myytävästä tuotteesta niin lähtisi nämä typerät "mutku toi tarjosi hp ilman lisäehtoja".
Samaa mieltä.

Vaikka täällä välistä onkin ollut käyttäjiä joilla "kamera mummolla lainassa" tai "ei voi ottaa kuvaa kun ainoa kännykkä jota nyt myyn" (eikä ilmeisesti ainuttakaan peiliä talossa eikä muuallakaan ja sen verran epävarma vartalostaan ettei edes käsi saa kuvassa näkyä) ja jopa tyyppejä joilla ei ole yhtään teippiä että saisivat paketin postiin kun eivät saa sitä kiinni.

Yleensä tuollaiset ovat kuitenkin olleet sitten huijaajia vaikka ostajat ehkä ovatkin rahansa saaneet takaisin.

Tosin sen ymmärrän täysin jos ei jaksa erilaisia testejä ja muita alkaa ajelemaan (oli kyse sitten prosessorista, kiintolevystä tai näytönohjaimesta). En itsekään moiseen luultavasti ryhtyisi ellei olisi vanhoja tuloksia tallessa.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 495
Tosin sen ymmärrän täysin jos ei jaksa erilaisia testejä ja muita alkaa ajelemaan (oli kyse sitten prosessorista, kiintolevystä tai näytönohjaimesta). En itsekään moiseen luultavasti ryhtyisi ellei olisi vanhoja tuloksia tallessa.
Crystal disk info on pikkasen eri asia. Pahimmillaan myyjä myy kiintolevyn toimivana kun ei ole huomannut ongelmia, mutta Crystal disk info paljastaa että kiintolevyllä on kymmeniä uudelleen sijoitettuja sektoreita ja sitten tapellaan kun myyjää ei enään kiinnosta tjsm.
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 307
Crystal disk info on pikkasen eri asia. Pahimmillaan myyjä myy kiintolevyn toimivana kun ei ole huomannut ongelmia, mutta Crystal disk info paljastaa että kiintolevyllä on kymmeniä uudelleen sijoitettuja sektoreita ja sitten tapellaan kun myyjää ei enään kiinnosta tjsm.
Niin, kohtuullinen pyyntö jos levy on valmiina jossain Windows PC:ssä kiinni.

En minä ainakaan ilahtuisi myyjänä jos kaupat on jo sovittu ja vasta sen jälkeen siirretään maalitolppaa ja toivotaan nimenomaan Crystaldiskinfon tiedot. Aika hankala toive se on jos HDD on jossain ei-Windows koneessa kiinni, esim. NAS:ssa. Pitäisi ajaa NAS alas, irroittaa levy, keksiä jostain Windows PC, jossa on vapaa SATA-väylä, kytkeä HDD kiinni, asentaa Crystaldisk, ottaa kuvankaappaukset, sammuttaa PC, irroittaa HDD ja kytkeä takaisin nassiin kiinni ja toivoa että nassi toimii sen levyn kanssa edelleen, eikä Windows ole ehtinyt tehdä levylle jotain ei-toivottua, joka pahimmassa tapauksessa tuhoaa datat.

Myyntitilanteessa toki kaivaisin jonkun levyn kunnon tarkastavan raportin, mutta Crystaldiskinfo se ei olisi. Jos ostaja vaatisi nimenomaan CDI:n raportin, toivottaisin korkeintaan hyvät päivänjatkot.

Edit. Typot korjattu
 
Viimeksi muokattu:

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 312
Voisin ostaa tämän HP 70 € + postit, jos saan kuvan levystä nimilapun kanssa ja mielellään myös kuvakaappauksen CrystalDiskInfosta.
Kuten tuossa muutkin jo sanoivat, ehdollinen tarjous.

Sen verran lisään tähän, että tämä on muutenkin vähän vaarallinen tapa tehdä ehdollinen tarjous. Tuossahan tarjoat hp + postit jos saat kuvan, ja mielellään sen kuvakaappauksen, riippumatta siitä mitä se CrystalDiskInfo näyttää.
Tarkoittaa sitä, että jos olisit saanut kuvan nimilapun kanssa, ja lisäksi kuvakaappauksen, joka paljastaa levyn olevan jo tiensä lopussa, ehtosi täyttyi ja sitouduit juuri ostamaan lähes paskana olevan levyn.

Eli pieni mutta varsin olennainen asia. Jos tekee ehdollisia tarjouksia, kannattaa myös olla tarkkana ja laittaa siihen ehtoon KAIKKI ehdot.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 920
Kuten tuossa muutkin jo sanoivat, ehdollinen tarjous.

Sen verran lisään tähän, että tämä on muutenkin vähän vaarallinen tapa tehdä ehdollinen tarjous. Tuossahan tarjoat hp + postit jos saat kuvan, ja mielellään sen kuvakaappauksen, riippumatta siitä mitä se CrystalDiskInfo näyttää.
Tarkoittaa sitä, että jos olisit saanut kuvan nimilapun kanssa, ja lisäksi kuvakaappauksen, joka paljastaa levyn olevan jo tiensä lopussa, ehtosi täyttyi ja sitouduit juuri ostamaan lähes paskana olevan levyn.

Eli pieni mutta varsin olennainen asia. Jos tekee ehdollisia tarjouksia, kannattaa myös olla tarkkana ja laittaa siihen ehtoon KAIKKI ehdot.
Vähä hiusten halkomista ja äärimmäinen esimerkki sulla, mut että saa sit negaa tyyliiin "nönnöö, ei sitoutunut tarjoukseensa, ku myymäni tuote paljastu paskaksi"? No voi voi :D
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
244 807
Viestejä
4 271 807
Jäsenet
71 561
Uusin jäsen
lissaw96

Hinta.fi

Ylös Bottom