Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
127
Minulta kysyttiin. Yksityisellä ainakin saa kysyä, mitä haluaa.
Lisäksi minun työhöni kysyttiin rikosrekisteriä ihan ensimmäisessä työhaastattelussa. IT-firma. Tietenkin projekteja myös julkiselle sektorille, mutta en minä nyt lähtenyt tekemään mitään erikoisesti salassa pidettäviä projekteja.



Ok, käyn korjaamassa tekstejäni kohta, mutta nyt kauppaan. Ja petoksesta voi saada ehdonalaista, jos uhreja on monta ja se on laajamittaista.
Ulosottoon menee saatavat kuitenkin ja siitäkin tulee omat hankaluutensa.
Korkki kiinni, eihän noissa ollut mitään järjen hiventäkään ^^ eikä suomessa tälläsistä pikku hommista tuomioita jaella samat törpöt vuodesta toiseen pitkin jokasta foorumia ja alustaa jatkaa menojaan. saatika rahoja saa uhri odotella kymmenisen vuotta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 353
Korkki kiinni, eihän noissa ollut mitään järjen hiventäkään ^^ eikä suomessa tälläsistä pikku hommista tuomioita jaella samat törpöt vuodesta toiseen pitkin jokasta foorumia ja alustaa jatkaa menojaan. saatika rahoja saa uhri odotella kymmenisen vuotta.
Olen oikeasti ollut sovittelussa. Kyllä sieltä mennään suoraan käräjäoikeuteen, jos ei onnistu asiat.
Se ei vaan onnistu heti, vaan pitää olla käsittelypäivä, mutta tässä vaiheessa ei enää voi tuolta välttyä.
Ja käräjäoikeus kyllä antaa tuomion. Käräjäoikeuden korvaukset on ulosottokelpoisia, ne saa sieltä (jos esim. saa sen perinnön tai veronpalautuksia, jne.). Täysin p*rsaukisilta ei välttämättä saa.


--

On kyllä se kolmas mahdollisuus: rikos on liian vähäinen, ja tutkinta lopetetaan. Näinkin on minulle käynyt ja siitä tulee uhrille (tässä tapauksessa minä) vaan paha mieli. Tässä ei mitään korvauksia maksella ja rötöstelijä voi jatkaa riehumistaan. En tästä keskustele enempää, enkä avaa enempää ja haluan unohtaa tämän omalta kohdaltani.

--

Korkki on kiinni kesken työpäivän ja suosittelen samaa :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.07.2020
Viestejä
139
Jokaiselle sitten tiedoksi että varokaa käyttäjää techz. Ostin häneltä 7800xt:n mutta eipä ole ikinä paketti lähtenyt matkaan. Rikosilmoitus tänään tehty asiasta.

kyseinen julkasu on poistettu käyttäjän toimesta.
Vai tällainen tapaus, ostin minäkin SSD:n @Techz jo melkein pari viikkoa sitten ja ei ole vielä lähtenyt liikkeelle. Kuitin ko. vehkeestä kuitenkin toimitti jo pyydetysti. No, olen pyytänyt selvittämään asian tai sitten lähden tässä jatkotoimenpiteisiin.

edit: muokattu lainausta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 353
Vai tällainen tapaus, ostin minäkin SSD:n @Techz jo melkein pari viikkoa sitten ja ei ole vielä lähtenyt liikkeelle. Kuitin ko. vehkeestä kuitenkin toimitti jo pyydetysti. No, olen pyytänyt selvittämään asian tai sitten lähden tässä jatkotoimenpiteisiin.

edit: muokattu lainausta.
Valitettavasti yksi suosittu huijaus on , että myydään sama tuote monelle ihmiselle. Heistä vaan yksi (tai ei ketään) saa tuotteen. Tästä käytättäjästä kannattaa ehkä suoraan tehdä rikosilmoitus, kun hän ei tänne edes vaivautunut selittelemään tekojaan.
 
Liittynyt
27.01.2020
Viestejä
608
Vai tällainen tapaus, ostin minäkin SSD:n @Techz jo melkein pari viikkoa sitten ja ei ole vielä lähtenyt liikkeelle. Kuitin ko. vehkeestä kuitenkin toimitti jo pyydetysti. No, olen pyytänyt selvittämään asian tai sitten lähden tässä jatkotoimenpiteisiin.

edit: muokattu lainausta.
Hyvä tietää etten ole ainoa uhri. Jotenkin epäilen että luottovelkaa tmv saattaa olla kun sai jo kuitenkin tosta näyttiksestä kevyet 870€ kun ottaa @Juh0x kaupan teon mun lisäks mukaan.
 
Liittynyt
13.06.2017
Viestejä
49
Tiedoksi: käyttäjä @Despootti ei ole viikon aikana saanut näytönohjainta toimitettua postiin. Viesteihin vastaaminen loppui 48h sitten, eikä ole ensimmäisten muutaman päivän toimitusviivästystekosyiden (en kerennyt, ei mahtunut postin tiputusluukusta yms.) jälkeen kuulunut mitään. Ilmoitin, että mikäli rahoja ei ole palautettu tilille ensi viikon alkuun mennessä, niin teen asiasta rikosilmoituksen. Linkki myynti-ilmoitukseen: Myyty - Voi poistaa)

Voisi kuvitella, että positiivinen kauppiaspalaute + selfie henkilökortin kanssa riittäisi ja maksun uskaltaisi suorittaa tilille etukäteen, mutta näköjään ei. Jää kyllä meikäläisen viimeiseksi nettikaupaksi ja jatkossa ostan vaan kaiken uutena. Käytetyn tavaran heitän sitten varmaan roskiin. Kyllä tympii.

Kirjoittelen tänne, mikäli tässä nyt tapahtuukin jotain käsittämätöntä ja saan kuin saankin joko kortin tai rahat takaisin, mutta epäilen vahvasti. Ei voi kuin toivoa, ettei kyseessä ole jonkinlainen identiteettivarkaus-case, sillä silloin menee hankalaksi.
 
Liittynyt
20.08.2018
Viestejä
69
Tiedoksi: käyttäjä @Despootti ei ole viikon aikana saanut näytönohjainta toimitettua postiin. Viesteihin vastaaminen loppui 48h sitten, eikä ole ensimmäisten muutaman päivän toimitusviivästystekosyiden (en kerennyt, ei mahtunut postin tiputusluukusta yms.) jälkeen kuulunut mitään. Ilmoitin, että mikäli rahoja ei ole palautettu tilille ensi viikon alkuun mennessä, niin teen asiasta rikosilmoituksen. Linkki myynti-ilmoitukseen: Myyty - Voi poistaa)

Voisi kuvitella, että positiivinen kauppiaspalaute + selfie henkilökortin kanssa riittäisi ja maksun uskaltaisi suorittaa tilille etukäteen, mutta näköjään ei. Jää kyllä meikäläisen viimeiseksi nettikaupaksi ja jatkossa ostan vaan kaiken uutena. Käytetyn tavaran heitän sitten varmaan roskiin. Kyllä tympii.

Kirjoittelen tänne, mikäli tässä nyt tapahtuukin jotain käsittämätöntä ja saan kuin saankin joko kortin tai rahat takaisin, mutta epäilen vahvasti. Ei voi kuin toivoa, ettei kyseessä ole jonkinlainen identiteettivarkaus-case, sillä silloin menee hankalaksi.
Ei ole montaakaan päivää siitä kun kyseinen herra myi 4070 näyttistä Torista ottamallaan kuvalla (eri paikkakunta torin ilmoituksessa), siitä kävi Sampsakin huomauttamassa ja myöhemmin ilmoitus poistettu.

Kyseisellä kaverilla oli myös aiemmin näyttis myynnissä ja oli haukkunut porukan ihan maanrakoon "Erosin muijasta, Oon työreissussa, oon tehnyt kauppaa pitkään netissä ja kukaan ei ymmärrä" jnejne paskaa.
 
Liittynyt
13.06.2017
Viestejä
49
Voi jeesus. Noh, sitten ei varmastikaan tarvitse odotella rahoja takaisin tuosta casesta. Ihmetyttää, miksi noista tapauksista ei ole tässä ketjussa mainintaa sekä se, että kyseinen käyttäjä ei ole bannattu jo kauan sitten.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
434
Käyttäjä rajoittanut profiilinkatsomista. Jännä juttu.
Ilmoituksissa paikkakunta Suonenjoki, Kittilä tai Jyväskylä. Historiaa näemmä kannattaa tutkailla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.08.2017
Viestejä
201
Itse oon siirtynyt siihen, että palautteita pitää olla vähintään +20 ennenkuin uskallan mitään ostaa postilla täältä. Siltikin tulee syynättyä viestihistoriaa ym. Surkeaksi mennyt viime vuosina valitettavasti. Olen myös siirtynyt ostamaan paljon tavaraa uutena tai sitten noutokaupoilla.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
127
Olen oikeasti ollut sovittelussa. Kyllä sieltä mennään suoraan käräjäoikeuteen, jos ei onnistu asiat.
Se ei vaan onnistu heti, vaan pitää olla käsittelypäivä, mutta tässä vaiheessa ei enää voi tuolta välttyä.
Ja käräjäoikeus kyllä antaa tuomion. Käräjäoikeuden korvaukset on ulosottokelpoisia, ne saa sieltä (jos esim. saa sen perinnön tai veronpalautuksia, jne.). Täysin p*rsaukisilta ei välttämättä saa.


--

On kyllä se kolmas mahdollisuus: rikos on liian vähäinen, ja tutkinta lopetetaan. Näinkin on minulle käynyt ja siitä tulee uhrille (tässä tapauksessa minä) vaan paha mieli. Tässä ei mitään korvauksia maksella ja rötöstelijä voi jatkaa riehumistaan. En tästä keskustele enempää, enkä avaa enempää ja haluan unohtaa tämän omalta kohdaltani.

--

Korkki on kiinni kesken työpäivän ja suosittelen samaa :D
höpö höpö nyt ukko oikeesti vaikka olisit elisan tolppa vastaava et sää töissä ole ton viestin aikaan 23:00 hupi ukko nyt ihan oikeesti sovittelut on suuri läppä tottahan toki jos sulla on firma millä painaa oikeusteitse homma purkkiin noi sovittelutkin on suuri vitsi. elähän nyt, koodaile vaikka sukkia mutta tuo että ihmisten kämpän saanti on kiinni siitä että ovat tehneet parin satasen petoksen höpö höpö juttuja melkeen alkaa jo ottamaan tollaset jorinat aivoon.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 856
mutta tuo että ihmisten kämpän saanti on kiinni siitä että ovat tehneet parin satasen petoksen höpö höpö juttuja melkeen alkaa jo ottamaan tollaset jorinat aivoon.
Ei kämpän saamiseen vaikuta se onko joku tehnyt muutaman satasen kuprun joskus. Mutta siihen se voi kaatua jos luottotiedot ovat menneet. Eli mietitään tilannetta nyt hieman: se henkilö on tehnyt varmaan useampiakin petoksia kuin tuon yhden ja ainoa. Koska en usko että kukaan muutaman satasen takia menee ensin sovitteluun ja sitten mokaa senkin jos oikeasti kyse olisi vain satasesta tai parista mikä olisi peräti mahdollista maksaa mitä? Neljässä erässä takaisin.

Olen aika varma että siellä on suurempia ongelmia takana kuin vain yksi ainoa petos. Luultavasti useita petoksia minkä takia nyt menee luottotiedot ja lähtee tuo perintään. Mikä taas hyvinkin tehokkaasti voi estää sen mainitun asunnon saamisen.

Taas se että rikosrekisteriä jotenkin alettaisiin selvittämään on asia erikseen (millä ihmeellä? Voihan ihmiseltä kysyä mutta mikä estää valehtelemasta? Ei yksityinen tai edes isompi firma kuten Sato varmaan pääse valtion tiedostoihin käsiksi, asia erikseen jos hakee töihin esim. kouluun, armeijaan tai vaikka poliisiksi). Tietysti voi tehdä geneerisen haun googlella mutta sillä tuskin kovin paljoa tuloksia tulee, ellei kyseessä ole joku isomman luokan rikollinen mistä on nimen ja kuvan kanssa kirjoiteltu lehtiin.

Toki noihin googlenkin hakuihin kannattaa suhtautua terveellä epäilyksellä. Esim. haulla "Kunzku rikollinen?" tulee heti ekasta linkistä tämä ketju. Tarkoittaako tämä nyt sitä että kyseinen nimimerkki olisi jotenkin tunnettu rikollinen? Ei...
1715974138557.png
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 788
Ei kämpän saamiseen vaikuta se onko joku tehnyt muutaman satasen kuprun joskus. Mutta siihen se voi kaatua jos luottotiedot ovat menneet. Eli mietitään tilannetta nyt hieman: se henkilö on tehnyt varmaan useampiakin petoksia kuin tuon yhden ja ainoa. Koska en usko että kukaan muutaman satasen takia menee ensin sovitteluun ja sitten mokaa senkin jos oikeasti kyse olisi vain satasesta tai parista mikä olisi peräti mahdollista maksaa mitä? Neljässä erässä takaisin.

Olen aika varma että siellä on suurempia ongelmia takana kuin vain yksi ainoa petos. Luultavasti useita petoksia minkä takia nyt menee luottotiedot ja lähtee tuo perintään. Mikä taas hyvinkin tehokkaasti voi estää sen mainitun asunnon saamisen.

Taas se että rikosrekisteriä jotenkin alettaisiin selvittämään on asia erikseen (millä ihmeellä? Voihan ihmiseltä kysyä mutta mikä estää valehtelemasta? Ei yksityinen tai edes isompi firma kuten Sato varmaan pääse valtion tiedostoihin käsiksi, asia erikseen jos hakee töihin esim. kouluun, armeijaan tai vaikka poliisiksi). Tietysti voi tehdä geneerisen haun googlella mutta sillä tuskin kovin paljoa tuloksia tulee, ellei kyseessä ole joku isomman luokan rikollinen mistä on nimen ja kuvan kanssa kirjoiteltu lehtiin.
Palaan vielä sen verran, että siis hsalonen väitti ettei saa kämppää, jos on rikosrekisteri. Sitä kait kunzu tossa kans ihmetteli. Luottotiedot on toki iha oma asiansa, mut rikosrekisteriä tuskin on sallittua ees kysyä vuokranantajan asemassa.
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 296
Palaan vielä sen verran, että siis hsalonen väitti ettei saa kämppää, jos on rikosrekisteri.
Ei ihan, mutta melkein:
Nyt vuokra-asunnon/työn hankkiminen ja elämä hankaloituu.
En kyllä itsekään ole kuullut, että rikosrekisteri vuokrakämppää hakiessa sellaisenaan olisi mikään este. Toki, jos vuokranantaja voi kahdesta ehdokkaasta valita, ja toisella on rikosrekisteri, varmasti sekin jotain painaa. Jos ei muuten, niin äkkiä sitä joku validi syy keksitään jne.
Työnahakua hankaloittaa satavarmasti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
876
En kyllä itsekään ole kuullut, että rikosrekisteri vuokrakämppää hakiessa sellaisenaan olisi mikään este. Toki, jos vuokranantaja voi kahdesta ehdokkaasta valita, ja toisella on rikosrekisteri, varmasti sekin jotain painaa. Jos ei muuten, niin äkkiä sitä joku validi syy keksitään jne.
Työnahakua hankaloittaa satavarmasti.
Ei vuokranantajalla ole mitään keinoa saada asunnon vuokraajan rikosrekisteriä selville. Ja kuten jo aiemmin sanottu, niin ei sitä myöskään ole vuokranantajan mitään tarvetta kysellä, joten sen takia sitä ei oikeassa elämässä kyllä kyselläkään.

Työnhakua se haittaa, jos työskentelee semmoisella alalla, missä rikosrekisteriotetta kysellään. Silloinkin vain tietyiltä osin. Esim itselläni ei pahoinpitely tai ryöstö näkyisi työnantajalle toimitettavassa otteessa. Törkeäksi muuttuessa sitten näkyisi.

Sori OT ja tästä voi varmaan jatkaa jossain paremmassa ketjussa.
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 296
Ei vuokranantajalla ole mitään keinoa saada asunnon vuokraajan rikosrekisteriä selville. Ja kuten jo aiemmin sanottu, niin ei sitä myöskään ole vuokranantajan mitään tarvetta kysellä, joten sen takia sitä ei oikeassa elämässä kyllä kyselläkään.

Työnhakua se haittaa, jos työskentelee semmoisella alalla, missä rikosrekisteriotetta kysellään. Silloinkin vain tietyiltä osin. Esim itselläni ei pahoinpitely tai ryöstö näkyisi työnantajalle toimitettavassa otteessa. Törkeäksi muuttuessa sitten näkyisi.

Sori OT ja tästä voi varmaan jatkaa jossain paremmassa ketjussa.
Kyllä, juuri näin. Toistit samat mitä minä sanoin.
 
Liittynyt
22.12.2022
Viestejä
52
Tiedoksi: käyttäjä @Despootti ei ole viikon aikana saanut näytönohjainta toimitettua postiin. Viesteihin vastaaminen loppui 48h sitten, eikä ole ensimmäisten muutaman päivän toimitusviivästystekosyiden (en kerennyt, ei mahtunut postin tiputusluukusta yms.) jälkeen kuulunut mitään. Ilmoitin, että mikäli rahoja ei ole palautettu tilille ensi viikon alkuun mennessä, niin teen asiasta rikosilmoituksen. Linkki myynti-ilmoitukseen: Myyty - Voi poistaa)

Voisi kuvitella, että positiivinen kauppiaspalaute + selfie henkilökortin kanssa riittäisi ja maksun uskaltaisi suorittaa tilille etukäteen, mutta näköjään ei. Jää kyllä meikäläisen viimeiseksi nettikaupaksi ja jatkossa ostan vaan kaiken uutena. Käytetyn tavaran heitän sitten varmaan roskiin. Kyllä tympii.

Kirjoittelen tänne, mikäli tässä nyt tapahtuukin jotain käsittämätöntä ja saan kuin saankin joko kortin tai rahat takaisin, mutta epäilen vahvasti. Ei voi kuin toivoa, ettei kyseessä ole jonkinlainen identiteettivarkaus-case, sillä silloin menee hankalaksi.
Tää sama äijä @Despootti oli juuri myymässä minulle RTX 3090, onneksi jäi nyt kiinni ennenkun lähdin kaupittelemaan tämmösen rotan kanssa.
 

Envarmastihuijaa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.05.2024
Viestejä
2
Olen Despootti ja tuote lähetetty ja silti itkette täällä?

naurettavaa..

Huomaa, että olette kehityksestä jäljessä ja vingutte heti, jos vähänkin postitus myöhästyy..

hommatkaa elämä pennut.
 
Liittynyt
08.02.2022
Viestejä
450
Olen Despootti ja tuote lähetetty ja silti itkette täällä?

naurettavaa..

Huomaa, että olette kehityksestä jäljessä ja vingutte heti, jos vähänkin postitus myöhästyy..

hommatkaa elämä pennut.
"Käyttäjä @Despootti ei ole viikon aikana saanut näytönohjainta toimitettua postiin. Viesteihin vastaaminen loppui 48h sitten, eikä ole ensimmäisten muutaman päivän toimitusviivästystekosyiden (en kerennyt, ei mahtunut postin tiputusluukusta yms.) jälkeen kuulunut mitään"
Niin eihän siinä ole kuin reilu viikko postitus "vähän myöhästynyt"
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 856
Olen Despootti ja tuote lähetetty ja silti itkette täällä?
Jos asia näin niin omapostista sen näkee että paketti on tulossa ja jos on tosiaan jo noin viikko sitten jätetty sekin näkyy kyllä. Mikäli jostain syystä omapostissa ei pakettia näy niin rikosilmoitus menemään koska kyseessä on epätoivoista yritystä välttää poliisia, syytteitä sekä luottotietojen menetystä tekemällä (säännöissä kiellettyä) altteria jopa...
 
Liittynyt
13.06.2017
Viestejä
49
Pakettia ei näy Omapostissa. Alun perin olin ajatellut odottavani ensi viikkoon rikosilmoituksen kanssa, mutta kai se on sitten sama alkaa sitä väsätä tässä aamukahvin ohessa.

Edit: Rikosilmoitus tehty ja santsikupin aika.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.12.2020
Viestejä
72
Jos asia näin niin omapostista sen näkee että paketti on tulossa ja jos on tosiaan jo noin viikko sitten jätetty sekin näkyy kyllä. Mikäli jostain syystä omapostissa ei pakettia näy niin rikosilmoitus menemään koska kyseessä on epätoivoista yritystä välttää poliisia, syytteitä sekä luottotietojen menetystä tekemällä (säännöissä kiellettyä) altteria jopa...
Pelataan vaan aikaa että saisi tukiaiset tilille millä maksaa nämä "korottomat pikavipit" pois.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
382
Altterin nikki "envarmastihuijaa". Ei vottu kuinka ihmisiä voidaan yrittää pitää tyhminä.
 
Liittynyt
18.01.2023
Viestejä
389
Aika outoa kun näinkin niche alalajin kun SERrin kaupustelu foorumissa miltein joka viikko joku valittelee paketteja joita ei koskaan saanut. Ihan kuin joku olisi ottanut foorumin/käyttäjät kiusanteon kohteeksi ihan vaan siksi koska voi.
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 296
Aika outoa kun näinkin niche alalajin kun SERrin kaupustelu foorumissa miltein joka viikko joku valittelee paketteja joita ei koskaan saanut. Ihan kuin joku olisi ottanut foorumin/käyttäjät kiusanteon kohteeksi ihan vaan siksi koska voi.
Täh? Jos jostain on maksanut, toki silloin valitetaan jos ei vastinetta ala kuulua. Mun mielestäni kaikkea muuta kuin outoa valittaa siitä.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 856
Aika outoa kun näinkin niche alalajin kun SERrin kaupustelu foorumissa miltein joka viikko joku valittelee paketteja joita ei koskaan saanut. Ihan kuin joku olisi ottanut foorumin/käyttäjät kiusanteon kohteeksi ihan vaan siksi koska voi.
En usko että sillä tuotteella mitä väitetään myytäväksi on niin väliä. Eli mieti asiaa toiselta kantilta. Jos myyt jotain mikä on arvokasta vaikka sinulla ei ole sitä mutta netistä löytyy kuvia ja tarvitset rahaa niin kyllähän se kannattaa tehdä toriin, huutonettiin, tänne, aiemmin muropakettiin ja ehkä jonnekin omenan myyntipaikkaan tunnukset ja alkaa myymään.

Eli miksi ottaa vain se yksi muutaman satasen kusetus jos voi ottaa viidestä paikasta saman rahan ehkä samoilla kuvilla ja samalla tuotteella mitä et omista mutta saat siten 200€ sijaan esim. 1000€ millä ostaa huumeita ja/tai alkoholia ja pistää elämän ranttaliksi.

Vaikka itse myyn ehkä kerran vuodessa jotain täällä jos sitäkään ei se tarkoita sitä etteikö täällä olisi kohtuu vilkas osto ja myyntipaikka. Kuitenkin päälle 70 000 jäsentä ja jos vaikka 1000 niistä ostaa ja myy jotain viikossa kyllä siitä rahaa syntyy => huijarit tahtovat osansa.

Lisäksi täällä on helpompaa myydä jotain arvokasta = eli siitä saisi enempi rahaa kuten juuri mainittiin joku 3090 kortti mikä uutena maksoi kohtuu paljon ja varmaan vieläkin saisi hyvät rahat. Huijarit varmasti tekevät muutaman ison kuprun kuin kymmeniä pieniä koska tajuavat että jäävät kuitenkin kiinni joten joutuvat näkemään ylimääräistä vaivaa uuden tunnuksen tekemisellä, jos ovat fiksuja niin kypsyttämisellä ja puhumalla täällä ehkä kuukausia tai vuosia (harvempi jaksaa, tosin jos istuu tuomiota se tunnus voi kypsyä täällä samalla...) että vaikuttaisivat luotettavilta kauppakumppaneilta.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 919
Ei vuokranantajalla ole mitään keinoa saada asunnon vuokraajan rikosrekisteriä selville. Ja kuten jo aiemmin sanottu, niin ei sitä myöskään ole vuokranantajan mitään tarvetta kysellä, joten sen takia sitä ei oikeassa elämässä kyllä kyselläkään.
Vuokranantaja voi tilata käräjäoikeudesta tuomiolauselmat niistä jutuista jossa vuokralainen ollut osapuolena. Toki käräjäoikeuksia on monia ja kaikista niistä erikseen pitäisi tilata. Pitkälle pääsee kuitenkin muutaman viiden vuoden asuinpaikkojen käräjäoikeuksien kautta.

Niistä sitten saa muodostettua sen rikosrekisterin.

Ulosottovirastosta saa tilattua myös ulosottoasioiden otteen viime vuosilta. Sekin kertoo paljon.
 

ptl

Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
12
@mahtimela olikohan sulla YV:llä tarjotuissa osisissa vanhasta ilmoituksesta lainatut "myyntikuvat" ?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.02.2024
Viestejä
569
Aika outoa kun näinkin niche alalajin kun SERrin kaupustelu foorumissa miltein joka viikko joku valittelee paketteja joita ei koskaan saanut. Ihan kuin joku olisi ottanut foorumin/käyttäjät kiusanteon kohteeksi ihan vaan siksi koska voi.
Hyvä huomio kyllä. Luulis että helppo raha liikkuu siinä että yrittää huijata myyvänsä melko tuoreita Ryzen settejä ja haluttuja näyttiksiä.
SER:istä ei isoja summia halua maksaa kuin keräilijät ja huijarin pitää jotenkin kuitenkin todistaa omistavansa haluttua muinais tietotekniikkaa mitä ei välttämättä huijari helposti saa käsiinsä.
Mutta internet olisi pullollaan kuvia tuoreemmista näyttiksistä ja prossu emolevyseteistä.
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 296
Hyvä huomio kyllä. Luulis että helppo raha liikkuu siinä että yrittää huijata myyvänsä melko tuoreita Ryzen settejä ja haluttuja näyttiksiä.
SER:istä ei isoja summia halua maksaa kuin keräilijät ja huijarin pitää jotenkin kuitenkin todistaa omistavansa haluttua muinais tietotekniikkaa mitä ei välttämättä huijari helposti saa käsiinsä.
Mutta internet olisi pullollaan kuvia tuoreemmista näyttiksistä ja prossu emolevyseteistä.
Taisi myrskyviitta tuossa tarkoittaa SERrillä ylipäätään tietotekniikkaa.
 
Liittynyt
18.01.2023
Viestejä
389
Joo noin juuri ihan yleisesti tarkoitin tietotekniikkaa. Ihmettelin vain miten usein kusetuksia tapahtuu ihan kuin joku olisi ottanut foorumin/foorumilaiset tähtäimeen, mutta kaiketi se on ihan "normaalia" että noinkin usein näitä tapahtuu kun muuten kauppa käy palstalla. Vaikkakin toisen huijaaminen oman edun tavoittelemisen vuoksi on hyvin sairasta ja kaukana normaalista.:tup:
 
Liittynyt
30.12.2019
Viestejä
75
Nollasaldolla myyntitarjouksia tuputtava uusi käyttäjä, mikä voisi mennä pieleen? :D Ehkä oli vain unohtanut vanhan tunnuksen salasanan. /s
Joka about viikon verran pystynyt vasta yv:tä laittamaan, onneks ei ole koskaan ollut raudanhimo niin kova että tarvitsisi käytettyjä kapistuksia alkaa postilla osteleen ja jännittämään että mihkä muovipussiin osat paketoitu. F2F deals only ja käteinen on 100% toiminut minun kaupoissa.
 
Liittynyt
02.02.2024
Viestejä
569
Joo noin juuri ihan yleisesti tarkoitin tietotekniikkaa. Ihmettelin vain miten usein kusetuksia tapahtuu ihan kuin joku olisi ottanut foorumin/foorumilaiset tähtäimeen, mutta kaiketi se on ihan "normaalia" että noinkin usein näitä tapahtuu kun muuten kauppa käy palstalla. Vaikkakin toisen huijaaminen oman edun tavoittelemisen vuoksi on hyvin sairasta ja kaukana normaalista.:tup:
Ehkä täällä on vaan paljon tori nettikaupan käyttäjiä. Torissahan ei voi luottaa kehenkään eikä mihinkään. Siellä face to face kaupat pelkästään.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
243 590
Viestejä
4 252 380
Jäsenet
71 344
Uusin jäsen
Suskari

Hinta.fi

Ylös Bottom