Komppaan. OneNote on Androidilla erittäin hyvä ja toimiva ohjelma.Varmaan helpointa vaan asentaa OneNote Play-kaupasta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Komppaan. OneNote on Androidilla erittäin hyvä ja toimiva ohjelma.Varmaan helpointa vaan asentaa OneNote Play-kaupasta.
Mulle tarjosi ja ei ollut ongelmia asennuksessa.Olisin halunnut Nokia 6:n, mutta en saanut aikaiseksi tilata sitä nettikaupasta, joten ostin mustan 5:n kivijalkakaupasta. Factory reset piti tehdä, ennekuin heinäkuun turvapäivitys alkoi asentumaan ja elokuun päivitystä ei ole vielä tarjonnut. Toisille se ilmeisesti kuitenkin on jo tullut?
Luulis että installeri tarkistaa filut ennen kuin päivitys lähtee käyntiin.Wifiä voi käyttää huoletta kotona. Syy miksi järjestelmäpäivityksiä ei saa ladattua mobiiliyhteyden kautta on aika päivänselvä: Ne päivitykset on isoja, johon wifissä riittää kaista paremmin ja on vakaampi, joten tiedostojen korruptioriski on pienempi.
Luulis että installeri tarkistaa filut ennen kuin päivitys lähtee käyntiin.
Eikös nuo ole wifin kautta sen takia kuin jossain kehitysmaissa data on maksullista?
Mitä ihmeen paskaa tänne suolletaan. Tässä nyt taas ei ole mitään perää.Kyllä se tarkistaa, viimeistään siinä vaiheessa kun puhelin käynnistyy uudelleen ja bootloader/recovery ihmettelee sopiiko päivitys tähän puhelimeen (oikea malli, onko nykyinen ohjelmistoversio sitä mitä päivitys odottaa, onko system muokkaamaton) ja tarkistaa sen paketin muistaakseni md5 summalla.
Ja kyllä, siitähän se WiFi pakko todennäköisimmin tulee, ei siitä että mobiili olisi hitaampi tai epävakaampi.
Niin.. miksei mobiilidataa sitten voi käyttää puhelimen päivittämiseen?Mitä ihmeen paskaa tänne suolletaan. Tässä nyt taas ei ole mitään perää.
Se on ihan vatun sama asennetaan jo se päivitys wifin vai 3g/4g kautta. Kyllä se Android tarkistaa sen md5sum:n ihan automaattisesti. Sillä ei ole mitään merkitystä 8nko luuri kiinni wifissä vai 3g/4g:ssä
Niin.. miksei mobiilidataa sitten voi käyttää puhelimen päivittämiseen?
Tämä hinta on ainakin totta. Moni ulkomaalainen tuttu on oikein erikseen ihmetellyt miten täällä suomessa voikin olla niin halpa mobiilidata ja puhelut ja miksi heillä se maksaa niin paljon. Eipä ole tavatonta tuolla ulkomailla että jopa kiinteissä liittymissä on kuukausittainen datakatto.Juurikin sen takia kun 99% maailman "kehitysmaista" mobiilidata on kallista ja jokainen ladattu tavu maksaa hunajaa. Suomi on harvoja paikkoja jossa ei yleensä datakattoa ja datapaketit halpaa kuin saippua.
Tyhmä asetus silti, jos sitä ei voi muuttaa. Moni muukin ohjelma (tai lähes kaikki) kieltäytyy lataamasta mitään isoa puhelimiin ellei wifiä löydy, usein asetuksista voi sen ohittaa, muttei aina.
Valmistaja luulee tietävänsä paremmin mitä käyttäjät haluavat.Niin.. miksei mobiilidataa sitten voi käyttää puhelimen päivittämiseen?
Valmistaja luulee tietävänsä paremmin mitä käyttäjät haluavat.
Kaikilla on se WiFi kuitenkin kotona. Ja jos jostain kumman syystä ei ole, niin töissä on ainakin firman verkko käytettävissä. Ja jos sattuu olemaan pummi, niin mene vaikka kirjastoon tai Mäkkäriin lataamaan ne satunnaiset päivitykset, ei niitä ihan joka viikko tule.
Joku oli kommentoinut tuonne, että toimi Nokia 3:lla. Montako päivää siirsit päivämäärää?
Täällä kuitenkin osa porukasta sanoo päivittäneensä puhelimensa mobiilidatalla.
"Kaikilla on WiFi kotona." Paskat ole, ei läheskään kaikilla
No mitäpä minä voin täältäkäsin alkaa riitelemään jos kerta noin kivenkovaan väität ettei sielläpäin herran vuonna 2017 wifi ole vielä yleistynyt.
Täällä tilanne on ainakin erilainen. Ainakin minun empiirisen otantani perusteella lähipiirissäni ja ihmisillä keiden kotona olen vieraillut on aivan kaikilla ollut WiFi reitittimet kotona jo vuosikausia.
Ja tämä tuttavapiirini kattaa niin nuorisoa opiskelijabokseissa elämässä minimibudjetilla ja perunavellillä, sitten on me keskiluokka, ja myös ääripäässä vanhat pierut 70+ vuotta ilman mitään suurempaa ATK-harrastusta, mutta taustasta riippumatta, aivan kaikilla on WiFi reititin kotona.
Kyllä nyt vaan on tyhmää tänä päivänä jos ei kotona ole langatonta nettiä. Toki jos kotiin ei kiinteää nettiä tule niin sitten ymmärrän mutta en muuten, kustannus on minimaalinen ja hyöty huomattava.
No voi hemmetti, eipä tullu mielee tietenkää että se toimii myös Androidissa. No kiitokset tästä.Varmaan helpointa vaan asentaa OneNote Play-kaupasta.
Tohon Wifi keskusteluun sanoisin että tänä päivänä alkaa yleistymään se, että netin käyttöön käytetään yhä enemmän pelkkiä mobiililaitteita. Jos netin pääasiallinen tarve on surffailu/laskujen maksaminen yms, niin monelle asiaan ei niin uppoutuneelle nuo onnistuvat ihan hyvin pelkällä älyluurilla.
Omasta tuttavapiiristä löytyy ainakin kaksi taloutta jossa ainoat nettiyhteydet ovat puhelimien 3g/4g yhteyksiä.
Ootteko muuten huomanneet, että käynnistysmelodia on todella kovalla ? Aina ku pistää päälle/käynnistää uudestaan, ni Nokia-melodia tulee kyllä melkoisella voimalla ulos.
Tuohan on ihan perseestä. Mullakaan ei ole kuin matkapuhelinyhteys ainoana nettiyhteytenä.
Iphophoneissa on kanssa ihan sama juttu, että isoja päivityksiä ei saa kuin wifillä ja mä meen sitten äidin puhelimen aina silloin tällöin päivittämään laittamalla päivitykset mun matkapuhelinverkon kautta.
Keksisivät vielä jonkun tarkistuksen tuohon, että se wifi on varmaan yhdistetty johonkin 100 megan valokuituun, niin jää kaikki päivitykset tekemättä niiltä tyypeiltä, joille kyseistä yhteyttä ei saa edes rahalla.
Ihan järkeviä juttuja isossa kuvassa, kunhan ne vaan saisi itse halutessaan pois päältä. Ei se "tyhmä" käyttäjä sinne valikkoihin eksy..
myös monet nuoret, siis lapset ja teini-ikäiset, tekevät tätä. Käyttävät nettiä vain kännykällä, koska muutenkin tekevät sillä kaiken eivätkä jaksa koskea "vanhanaikaisiin" ja "epäcooleihin" näppäimistöllisiin läppäreihin saati pöytäkoneisiin.
Unohdin tuossa aiemmin kommentoida tätä. Oma Nokia 5 ainakin soittaa tuon alkumelodian aivan järkyttävän kovalla. Ei kannata uniaikaan makuuhuoneessa boottailla puhelinta tai voi tulla traumoja kanssaihmisille.
Onko sinulla jotain faktaakin tälle väitteelle? Epäilen nimittäin suuresti.
Perustelut:
Tänäpäivänä koulu on digitalisoitunut ja PC-läppärillä tehdään kaikki, siinä on kirjat, sillä tehdään kotitehtävät, sen kanssa mennään tenttiin. PC-läppäri on yksinkertaisesti vaatimus opetukseen osallistumiselle.
Mistä oikein keksit ne teinit jotka eivät koske "epäcooleihin" tietokoneisiin? iPadilla ei sinne tenttiin ole asiaa, vaan pitää olla PC-yhteensopiva läppäri.
Äskön emännälle kävi jännä juttu, kotinäppäin lakkasi toimimasta, mutta boottauksella alkoi taas toimimaan. Liekö sitten menny vähän softa jumiin, ku viikon putkeen ollu päällä puhelin.
Mistä oikein keksit ne teinit jotka eivät koske "epäcooleihin" tietokoneisiin? iPadilla ei sinne tenttiin ole asiaa, vaan pitää olla PC-yhteensopiva läppäri.
terveisin: Muija on opettaja.
Onhan rasittavaa paskanjauhantaa Nokia Android ketjussa.No mitäpä minä voin täältäkäsin alkaa riitelemään jos kerta noin kivenkovaan väität ettei sielläpäin herran vuonna 2017 wifi ole vielä yleistynyt.
Täällä tilanne on ainakin erilainen. Ainakin minun empiirisen otantani perusteella lähipiirissäni ja ihmisillä keiden kotona olen vieraillut on aivan kaikilla ollut WiFi reitittimet kotona jo vuosikausia.
Ja tämä tuttavapiirini kattaa niin nuorisoa opiskelijabokseissa elämässä minimibudjetilla ja perunavellillä, sitten on me keskiluokka, ja myös ääripäässä vanhat pierut 70+ vuotta ilman mitään suurempaa ATK-harrastusta, mutta taustasta riippumatta, aivan kaikilla on WiFi reititin kotona.
Olen ottanut tavaksi jo muinaisina aikoina sen, että vähintään sen kerran viikossa sammutan luurin joksikin aikaa. Auttaa noihin randomeihin omituisuuksiin, ja sitten on sekin, että akkukin tykkää hyvää kun saa välillä vähän lepäillä.
Olen ottanut tavaksi jo muinaisina aikoina sen, että vähintään sen kerran viikossa sammutan luurin joksikin aikaa. Auttaa noihin randomeihin omituisuuksiin, ja sitten on sekin, että akkukin tykkää hyvää kun saa välillä vähän lepäillä.
Yksi syy miksi nimenomaan halusin vakio androidin on, että sitä ei viikottain tarvitsisi buuttia. Vanha nexus 5:kin veti tuhannen tuntia ilman buuttia varsin moitteetta.
"Yleistyminen" on toki yksi asia, ja se että "kaikilla on" ihan toinen asia. Kyllä Wifi on yleinen asia täälläkin päin Suomaliaa, mutta ei sitä kaikilla ole, eikä tule olemaankaan. Ei oman lähipiirin perusteella oikein järkevästi voi tehdä yleistyksiä menemättä perseilyn puolelle, kun harvan ihmisen lähipiiri on oikeasti edustava otos juuri mistään. Jokaisella on oma kuplansa.
Ihmettelen vaan mikä siinä on niin erityisen tyhmää, kun monilla on nurkat täynnä muutenkin kaikkea, eikä tarvetta taas yhdelle vehkeelle lisää välttämättä ole ja rahalle olisi ehkä muutakin käyttöä. Tai tarvetta ei olisi, jos sellaista ei väkisin pakotettaisi tekemällä kaikki tarpeettoman vaikeaksi ilman sellaista vehjestä...
Mutta joo, ehkä lopetan off-topiccaamiseni tähän. Sori pojat, mutta kun välillä ahdistaa tuo porukan ajattelemattomuus.
Tänne voi postata uutisia, huhuja ja käyttökokemuksia Nokian uusista android-puhelimista.
Nokia 3
Nokia 3 - Full phone specifications
Nokia 5
Nokia 5 - Full phone specifications
Nokia 6
Nokia 6 - Full phone specifications
On joo. Näissä nyt ilmeisesti tuntuu olevan ''maanantaimalleja'' seassa, joilla homma ei onnistu samantien. Meille hommattiin kaksi vitosta ja ei ongelmia tuon suhteen. Kannattaa oottaa jokunen päivä ja vaikka kerran kaks käynnistää luuri uudellee, jos se siitä vaikka ilmestyisi.
Joissakin kouluissa oppilaat saavat iPadit käyttöön koulun ajaksi (kesälomat mukaanlukien).Tänäpäivänä koulu on digitalisoitunut ja PC-läppärillä tehdään kaikki, siinä on kirjat, sillä tehdään kotitehtävät, sen kanssa mennään tenttiin. PC-läppäri on yksinkertaisesti vaatimus opetukseen osallistumiselle.
Valmistaja luulee tietävänsä paremmin mitä käyttäjät haluavat.
Juurikin sen takia kun 99% maailman "kehitysmaista" mobiilidata on kallista ja jokainen ladattu tavu maksaa hunajaa. Suomi on harvoja paikkoja jossa ei yleensä datakattoa ja datapaketit halpaa kuin saippua.
Tyhmä asetus silti, jos sitä ei voi muuttaa. Moni muukin ohjelma (tai lähes kaikki) kieltäytyy lataamasta mitään isoa puhelimiin ellei wifiä löydy, usein asetuksista voi sen ohittaa, muttei aina.
Onko muilla ongelmaa Snapchatin kanssa näillä nokian luureilla? Nokia 6 kaatuu aina kun koittaa tuota ohjelmaa käynnistää ja yleensäkin pyörittää kauan ennen kuin tapahtuu mitään tuon kanssa.
Tänä aamuna rebootin yhteydessä tarjosi luuri elokuun tietoturvapäivitystä, ja asentui kiltisti mobiilidatan yli ilman Wi-fiä, pitämällä Jatka-nappia pohjassa pirun kauan. Ajattelin dokumentoida ettei kyse ollut viime kerralla siis pelkästä sattumasta.
Äsken löytyi elokuun päivitys. Minun ei tarvinnut painaa pitkään jatka-nappia, kun latasi mobiilidatalla automaattisesti.
Jänniä nämä erot. Täällä siis Nokia 5, en tiedä olisiko sitten niin että kutoset latailevat kiltisti ja ilman kikkoja oletuksena mobiilidatalla jos Wi-fiä ei satu löytymään sillä hetkellä.
Power+vol alas on kaikissa luureissa ruutukaappaus
Ainakin Oneplussan mukaan on.Ei ole mun OnePlus X:ssä. Tässä tulee pelkästä virtanapista.
Kyllä tulee myös X:lläEi ole mun OnePlus X:ssä. Tässä tulee pelkästä virtanapista.