Ensimmäiset Nokia Android -puhelimet (3, 5 & 6)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
444
Onko kellään tietoa tai valistunutta arvausta, että kuinka kauan menee ennen kuin Oreo stable-julkaistaan Nokia 5:lle? Meinasin, että jos on just tulossa niin jätän käyttöönottamatta sitä odottaen (oletukseni on, että olisi hyvä tehdä hard reset isoissa päivityksissä?).
Jos jotain voi päätellä Nokia 8 tapauksesta(meni aika tarkalleen kuukausi betasta viralliseen versioon), niin voisi sen olettaa tulevan ehkä viikolla 3 eli noin 10-15 päivän päästä. Beta julkaistiin Nokia 5:lle 12. joulukuuta ja kuukausi tulee kohta täyteen, mutta en usko että Nokia 5/6:lla niin kova prioriteetti kuin Nokia 8 tapauksessa. Lisäksi tässä oli joulunpyhät yms välissä ja Oreota väännetään samaan aikaan kahdelle mallille.



Ja noin kuukauden päästä julkaistiin virallinen versio:

 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Löytyyköhän Nokia 6:sta joku asetus, että pystyisi käyttämään hanskat kädessä? Itse en ole sellaista näistä obvious- paikoista löytänyt.
Vanha viesti, mutta markkinoilla on hanskoja jotka toimii kosketusnäytön kanssa ja yleensä hanska mikä on nahkaa toimii myös.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
1 504
Vanha viesti, mutta markkinoilla on hanskoja jotka toimii kosketusnäytön kanssa ja yleensä hanska mikä on nahkaa toimii myös.
Sormenjälki ei yleenä toimi kuitenkaan hanska kädessä, että kannattaa sitten olla joku naamatunnistus tai kantamisen tunnistus lisäksi käytössä
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
106
Miksiköhän täällä ei näy? Oletko Oreo Betassa?
Poistin Oreo betan, koska S-mobiili ei toiminut siinä. Siinä poiston yhteydessä tuli ilmoitus, että saisin ensimmäisten joukossa lopullisen version, koska olin ladannut Oreo betan. Ekaa kertaa tuli nyt ilmoitus kuukausipäivityksestä meikäläisenkin puhelimeen.
 
Liittynyt
04.07.2017
Viestejä
394
Poistin Oreo betan, koska S-mobiili ei toiminut siinä. Siinä poiston yhteydessä tuli ilmoitus, että saisin ensimmäisten joukossa lopullisen version, koska olin ladannut Oreo betan. Ekaa kertaa tuli nyt ilmoitus kuukausipäivityksestä meikäläisenkin puhelimeen.
Poistin myös Betan eilen mutta ei ole kuulunut tammikuuta eikä Oreota (6).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 069
Täällä tas ei oo vielä vitoseen tullu tän kuun päivitystä, omituista että vaihtelee tähänmalliin. Oiskohan Androdin päivitystoiminto rikki itellä ?
Hain manuaalisti päivityksiä, automaattipäivitykset on pois päältä. En tosin tiedä onko tuolla mitään vaikutusta.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
503
Täällä tas ei oo vielä vitoseen tullu tän kuun päivitystä, omituista että vaihtelee tähänmalliin. Oiskohan Androdin päivitystoiminto rikki itellä ?
Vai ootko Oreo Betassa? Käsittääkseni tietoturva päivitykset siihen ei ole vielä jakelussa.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
No pitää jotain muutakin palautetta sit antaa. :D


Viimeaikoina alkanu vähän käyttis tökkimään, niiku Android yleensä aina tekee jonkinajan päästä. Ja en oo tehny kertaakaan tehdasasetusten palautusta, ehkä siitäkin johtuu.
Mä tein kun nokia 8 tuli Oreo, aina kun androidin iso päivitys tulee niin palautan tehdasasetukset, nykyään varmuuskopioiden takia koko hommassa menee 15min kun puhelin on taas sama kuin aikasemmin.
 

ted

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
190
Mä tein kun nokia 8 tuli Oreo, aina kun androidin iso päivitys tulee niin palautan tehdasasetukset, nykyään varmuuskopioiden takia koko hommassa menee 15min kun puhelin on taas sama kuin aikasemmin.
Miten tai mistä palautat varmuuskopiot? Onko kyseessä se Googlen varmuuskopio tms, joka siis palauttaa/asentaa ohjelmat jne?
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
106
Mä tein kun nokia 8 tuli Oreo, aina kun androidin iso päivitys tulee niin palautan tehdasasetukset, nykyään varmuuskopioiden takia koko hommassa menee 15min kun puhelin on taas sama kuin aikasemmin.
Ittellä katos tiedot, ku vaihdoin seiskaan takaisin Oreosta. Vain yhteystiedot jäi. Oli automaattinen varmuuskopiointi päällä, et kai ne asetukset ja sovellukset olis pitäny tulla automaattisesti takaisin, mutta ei tulleet.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Miten tai mistä palautat varmuuskopiot? Onko kyseessä se Googlen varmuuskopio tms, joka siis palauttaa/asentaa ohjelmat jne?
No siis googlen kautta ja sitten ohjelmissa omat varmuuskopioinnit mitkä palauttaa viestit, muistiinpanot ym. sitten vielä itse sovellukseen.

Googlehan Varmuuskopio

- Sovellustiedot
- Soittohistorian
- Laiteasetukset
- Kalenterin
- Yhteystiedot
- Valokuvat ja videot

Sitten kun se asentaa ne sun sovellukset ja kirjaudut sinne ensimäistä kertaa sisään niin se sovellus kysyy että palautetaanko varmuuskopiot ja hetken päästä kaikki on taas niinkuin ennen. Sitten kun on puhelin, tietokone, tabletti kaikki googlen kautta niin se mitä selaan esim. nettiä tietokoneella näkyy sivuhistoriassa kaikilla muilla laitteilla tai jos google maps:iin tallennan jonkun paikan näkyy se kaikilla laitteilla, valokuvat näkyy kaikilla laitteilla.

Samahan se on Mac:lla, mutta itselle toi google on ollut parempi.
 
  • Tykkää
Reactions: ted

ted

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
190
No siis googlen kautta ja sitten ohjelmissa omat varmuuskopioinnit mitkä palauttaa viestit, muistiinpanot ym. sitten vielä itse sovellukseen.

Googlehan Varmuuskopio

- Sovellustiedot
- Soittohistorian
- Laiteasetukset
- Kalenterin
- Yhteystiedot
- Valokuvat ja videot

Sitten kun se asentaa ne sun sovellukset ja kirjaudut sinne ensimäistä kertaa sisään niin se sovellus kysyy että palautetaanko varmuuskopiot ja hetken päästä kaikki on taas niinkuin ennen. Sitten kun on puhelin, tietokone, tabletti kaikki googlen kautta niin se mitä selaan esim. nettiä tietokoneella näkyy sivuhistoriassa kaikilla muilla laitteilla tai jos google maps:iin tallennan jonkun paikan näkyy se kaikilla laitteilla, valokuvat näkyy kaikilla laitteilla.

Samahan se on Mac:lla, mutta itselle toi google on ollut parempi.
Jees ok, kiitos tiedosta! Tuli vaan mieleen oliko Nokialla joku oma varmuuskopiontisetti, mutta tuo Googlen toiminee varmasti myös. Täytyy kokeilla palautusta, Nokia 6 tuli huollosta, kuuloke vaihdettu.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
503
Oreossa tossa Googlen varmuuskopiossa on mukana myös tekstiviestit. Onko lie siinä syy kun itse palasin väliaikaisesti Nugaaseen niin Oreossa tehty varmuuskopio ei ollut käytettävissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
376
Ei taida pystyä palauttamaan uudemman androidversion varmuuskopioita vanhempaan versioon.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
106
Ei taida pystyä palauttamaan uudemman androidversion varmuuskopioita vanhempaan versioon.
No siis googlen kautta ja sitten ohjelmissa omat varmuuskopioinnit mitkä palauttaa viestit, muistiinpanot ym. sitten vielä itse sovellukseen.

Googlehan Varmuuskopio

- Sovellustiedot
- Soittohistorian
- Laiteasetukset
- Kalenterin
- Yhteystiedot
- Valokuvat ja videot

Sitten kun se asentaa ne sun sovellukset ja kirjaudut sinne ensimäistä kertaa sisään niin se sovellus kysyy että palautetaanko varmuuskopiot ja hetken päästä kaikki on taas niinkuin ennen. Sitten kun on puhelin, tietokone, tabletti kaikki googlen kautta niin se mitä selaan esim. nettiä tietokoneella näkyy sivuhistoriassa kaikilla muilla laitteilla tai jos google maps:iin tallennan jonkun paikan näkyy se kaikilla laitteilla, valokuvat näkyy kaikilla laitteilla.

Samahan se on Mac:lla, mutta itselle toi google on ollut parempi.
Mulla ei palautus toiminu Googlen kautta, kun palautin käyttöjärjestelmän Oreosta takaisin seiskaan saman illan aikana. Olis pitäny kaiketi automaattisesti palautua (siis seiskan varmuuskopion kautta), mutta jotain häikkää siinä oli. Ne yhteystiedot vain palautui. Ja joo automaattinen varmuuskopiointi oli päällä kaiken aikaa. Varmuuskopiokin löytyi muista varmuuskopioista, mutta siihen ei päässyt käsiksi.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Mulla ei palautus toiminu Googlen kautta, kun palautin käyttöjärjestelmän Oreosta takaisin seiskaan saman illan aikana. Olis pitäny kaiketi automaattisesti palautua (siis seiskan varmuuskopion kautta), mutta jotain häikkää siinä oli. Ne yhteystiedot vain palautui. Ja joo automaattinen varmuuskopiointi oli päällä kaiken aikaa. Varmuuskopiokin löytyi muista varmuuskopioista, mutta siihen ei päässyt käsiksi.
Miksi palautit taakse päin? Oisko joku ettei vanhempi tue Oreon tietoja?
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
106
Miksi palautit taakse päin? Oisko joku ettei vanhempi tue Oreon tietoja?
S-mobiili ei toiminu Oreossa. Seiskakin oli automaattisessa varmuuskopioinnissa. Olis mun käsittääkseni pitäny palauttaa seiskan varmuuskopion, mutta ei palauttanu. Tiedot oli muissa varmuuskopioissa ja ne vain näkyi siellä, eikä niitä pystynyt käyttämään, eikä tulleet sieltä automaattisesti. Varsinaisissa varmuuskopioissa ei ollut mitään, vaikka ne olis pitäny mennä sinne automaattisesti. Ei kai Oreon betaan päivittäminen pitäisi poistaa vanhoja varmuuskopioita....
 
Liittynyt
03.07.2017
Viestejä
84
Niin siellä vaan taisi olla maininta betan tilausvaiheessa, ettei Nougatiin palatessa kaikkea palauteta...
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
106
Mikä ei toiminut S-Mobiilissa?
Ei suostunut käynnistymään. Aina tuli ilmoitus, että toiminta keskeytyi. Mikään kikka ei saanut toimimaan. Totesin sitten, että ei jostain syystä toimi Oreossa vielä. Latasin Oreonkin varoiksi kahteen kertaan, välissä oli tehdasasetuksilla seiskassa. Nyt on kysely päällä pankissa, koska alkaa toimimaan kasissa.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
106
Niin siellä vaan taisi olla maininta betan tilausvaiheessa, ettei Nougatiin palatessa kaikkea palauteta...
Saipa nuo asetukset uudelleenkin haettua, joten en mitään menettänyt. Kuvia en varmuuskopioi muutenkaan, vaan siirrän ne aina välillä pöytäkoneelle. Muistaakseni Oreo betassa kehotettiin varmuuskopioimaan systeemi. No mulla oli se automaattinen varmuuskopiointi päällä. Manuaalista en tehnyt, enkä edes osaa tehdä. Siihen pitäis vissiin olla muistikortti ja joku sovellus. Ei oo kumpaakaan.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 135
Ei suostunut käynnistymään. Aina tuli ilmoitus, että toiminta keskeytyi. Mikään kikka ei saanut toimimaan. Totesin sitten, että ei jostain syystä toimi Oreossa vielä. Latasin Oreonkin varoiksi kahteen kertaan, välissä oli tehdasasetuksilla seiskassa. Nyt on kysely päällä pankissa, koska alkaa toimimaan kasissa.
Olettaisin sitten että puhelimen päässä ongelma, itse päivitin HTC 10:n Oreoon eilen ja S-Mobiili toimii kuten ennenkin.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
106
Olettaisin sitten että puhelimen päässä ongelma, itse päivitin HTC 10:n Oreoon eilen ja S-Mobiili toimii kuten ennenkin.
Tai sitten asia on korjattu. Ilmoitin viasta myös tukeen ja siinä kohtaa kun kysyttiin, miksi poistun. Niin no sulla on eri puhelin. No mulla on Nokia 6 ja kyseessä oli beta-versio. Onko sulla beta-versio vai valmis Oreo siinä? Niin ja S-pankkikin on voinut tehdä asialle jotakin.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 135
Tai sitten asia on korjattu. Ilmoitin viasta myös tukeen ja siinä kohtaa kun kysyttiin, miksi poistun. Niin no sulla on eri puhelin. No mulla on Nokia 6 ja kyseessä oli beta-versio. Onko sulla beta-versio vai valmis Oreo siinä? Niin ja S-pankkikin on voinut tehdä asialle jotakin.
No nimenomaan, siksi sanoinkin että olettaisin ongelman olevan puhelimen päässä.
Ja ihan valmis Oreo.

Tuskin kun sovellus on päivitetty 21.11.2017.
 
Liittynyt
12.01.2018
Viestejä
242
Oliko tuossa tammikuun turvapäivityksessä korjauksia spectre-haavoittuvuudelle?

Ihan kuin jossain olisi lukenut että snapdragon 430 ei olisi haavoittuvainen?
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
106
Tai sitten asia on korjattu. Ilmoitin viasta myös tukeen ja siinä kohtaa kun kysyttiin, miksi poistun. Niin no sulla on eri puhelin. No mulla on Nokia 6 ja kyseessä oli beta-versio. Onko sulla beta-versio vai valmis Oreo siinä?
No nimenomaan, siksi sanoinkin että olettaisin ongelman olevan puhelimen päässä.
Ja ihan valmis Oreo.

Tuskin kun sovellus on päivitetty 21.11.2017.
Joo, no siinä Nokia kutosen beta-versiossa on vielä paikkaamista, että kaikki toimii niin kuin pitääkin (puhelintahan tullaan tuskin muuttamaan :D). Hyvä tieto kumminkin, että S-mobiili toimii kasissa.
 

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
379
Tänä päivänä tuli sitten kutoselle sekä joulukuun että tammikuun tietoturvapäivitykset. Oreon betaa en ole ajanut sisään ollenkaan mutta ajoivat näköjään prioriteettina ohi.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 657
Onkos porukka saanut tuota Oreo-päivitystä jo Nokia 6:lle? Ulkomailla ilmeisesti on ainakin jo rollout alkanut. Itsellä pientä ongelmaa päivitysten lataamisen kanssa, joten en ole päässyt vielä tsekkaamaan.
 

WanhaPatu

Suurmöyhentäjä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 469
Onkos porukka saanut tuota Oreo-päivitystä jo Nokia 6:lle? Ulkomailla ilmeisesti on ainakin jo rollout alkanut. Itsellä pientä ongelmaa päivitysten lataamisen kanssa, joten en ole päässyt vielä tsekkaamaan.
Virallista versiota, ei betaa? Juuri äsken tarkastin päivitykset ja 7.1.2 tammikuun tietoturvapätseillä oli uusin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
379
TA-1000 ja TA-1003 versioille on alkanut tippumaan Oreo. Muille versioille ei ole vielä vahvistettu päivitystä tulleen.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
503
Juu nyt huomasin Sarvikkaan twiitin että virallisen Oreon roll out Nokia 5 ja 6 puhelimille on alkanut. Eli lähipäivinä pitäisi tulla tännekin.
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
21
Mistä Nokia 6:ssa saa oman Caller ID:n päälle? Mun omat puhelut näkyy siis aina tuntemattomana vastapäässä.
SIM statuksessa näkyy "My phone number: Unknown". Android versio on 7.1.2
 

WanhaPatu

Suurmöyhentäjä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 469
Mistä Nokia 6:ssa saa oman Caller ID:n päälle? Mun omat puhelut näkyy siis aina tuntemattomana vastapäässä.
SIM statuksessa näkyy "My phone number: Unknown". Android versio on 7.1.2
Jos menee samalla tavalla kuin Nokia 3:ssa (7.1.1):

- Phone icon
- Menu (kolme pallukkaa oikeassa ylänurkassa)
- Settings
- Calling accounts
- <valitse oikea liittymä>
- Additional settings
- Caller ID
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 779
Viestejä
4 322 442
Jäsenet
72 100
Uusin jäsen
verkkotunkki

Hinta.fi

Ylös Bottom