Ensimmäiset Nokia Android -puhelimet (3, 5 & 6)

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 846
Nokia 5 hankittiin äitille ja itselle hain tänään Nokia 6:n. Täytyy sanoa, että 5 oli kivemman tuntuinen kädessä.

229 euroa DNA:lla tuo 6 tällä hetkellä tai 219 euroa, jos olet DNA asiakas. (ilmeisesti vain myymälässä tuo hinta?)
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
813
Melkoinen närkästyjä tuossa, muutaman päivän ero päivityksessä = you treat us like crap. :rolleyes: Noh, näinhän se menee nykyään...
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
488
Melkoinen närkästyjä tuossa, muutaman päivän ero päivityksessä = you treat us like crap. :rolleyes: Noh, näinhän se menee nykyään...
Mistä siitä vain parin päivän viivästyksestä silloin vielä tiesi, kun mitään ei oltu ilmoitettu. Ainoastaan sama "soon" mitä on hoettu elokuusta asti.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 223
Minulla vitosesta välillä häviää bluetooth päältä itsestään. Useampana aamuna olen huomannut tämän laittaessani handsfreen päälle.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
419
Minulla vitosesta välillä häviää bluetooth päältä itsestään. Useampana aamuna olen huomannut tämän laittaessani handsfreen päälle.
Mulla taas bluetooth meni itsestään päälle vaikka en mitään bluetooth-laitteita käyttänyt. "Bluetooth-haku" asetuksen kun laittoi pois päältä, niin enää ei ole BT mennyt itsestään päälle.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 223
No sit sitä epäilen syyksi, en oo itekkään tehny ja sen takia tuntuis olevan joitain satunnaisia yskimisiä siellätäällä. Teen vasta sitte palautuksia, ku saan Oreon tuohon, sen haluan saada toimimaan niin puhtaasti ja hyvin kuin vain suinkin mahdollista.
Voihan se olla. Yhden kerran tein tehdaspalautuksen puhelimen ollessa uusi elokuussa.
 
Liittynyt
13.06.2017
Viestejä
37
Kävin xda:lta lataamassa joulukuun ota filun, kun ajattelin että toi oreo päivitys voisi tulla nopeammin, kun en ollut huomannu noita versiollisia ehtoja. Tossa linkki, jos joku haluaa napata Nokia 6 OTA Update DDLs
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
488
Nyt betala sitten sivua on päivitetty taas ja nyt kelpaisi 3.72A_SP01 en sitten tiedä onko nko tolla sp1:llä merkitystä.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
106
Laitoin beta-version OTA:n kautta tilaukseen. Pitäis tulla kahdentoista tunnin sisään. Jaa paitti, että vaatii vissiin alle joulukuun päivityksen ennen kuin voi asentaa?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
488
Laitoin beta-version OTA:n kautta tilaukseen. Pitäis tulla kahdentoista tunnin sisään. Jaa paitti, että vaatii vissiin alle joulukuun päivityksen ennen kuin voi asentaa?
Tuon käsityksen olen saanut. Saas nähdä tuleeko Joulukuun päivitys tässä lähipäivinä kun näemmä Betan tuki alkaa perjantaina.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
106
Tuon käsityksen olen saanut. Saas nähdä tuleeko Joulukuun päivitys tässä lähipäivinä kun näemmä Betan tuki alkaa perjantaina.
No Oreo beta ei asennu ilman wifiä, et se on helppo blokata pitämällä wifi pois, ku ei oo sitä joulukuun päivitystä. Toivotaan et joulukuun päivitys tulee alle, ettei mee koko puhelin sekaisin, ku se puuttuu...minäkin kun vastasin, että on viimeisin päivitys ja huomasin vasta sitten, että ne vaadittavat versiot oli edellä kerrottu.....piti olla tosiaan SP01 siellä perässä...
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
488
No Oreo beta ei asennu ilman wifiä, et se on helppo blokata pitämällä wifi pois, ku ei oo sitä joulukuun päivitystä. Toivotaan et joulukuun päivitys tulee alle, ettei mee koko puhelin sekaisin, ku se puuttuu...minäkin kun vastasin, että on viimeisin päivitys ja huomasin vasta sitten, että ne vaadittavat versiot oli edellä kerrottu.....piti olla tosiaan SP01 siellä perässä...
Käsittääkseni ilman tuota joulukuun päivitystä Oreo beta ei tarjoa itseään ladattavaksi ollenkaan. Eli vaikka sitä olisi pyydetty beta sivustolta puhelin ei sitä löydä ilman oikeaa buildiä alla.(sinänsä hieman outo juttu kun Tuo Oreo taitaa sisältää Joulukuun 5. päivän tietoturva päivitykset. kaipa joulukuun erillinen päivitys sisältää jotain Oreon vaatimaa muuta lisäystä myös)
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
106
Käsittääkseni ilman tuota joulukuun päivitystä Oreo beta ei tarjoa itseään ladattavaksi ollenkaan. Eli vaikka sitä olisi pyydetty beta sivustolta puhelin ei sitä löydä ilman oikeaa buildiä alla.(sinänsä hieman outo juttu kun Tuo Oreo taitaa sisältää Joulukuun 5. päivän tietoturva päivitykset. kaipa joulukuun erillinen päivitys sisältää jotain Oreon vaatimaa muuta lisäystä myös)
No hyvä jos asia on niin. Juu varmaan siihen joulukuun päivitykseen tulee jotain mitä Oreo beta vaatii...
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
106
Käsittääkseni ilman tuota joulukuun päivitystä Oreo beta ei tarjoa itseään ladattavaksi ollenkaan. Eli vaikka sitä olisi pyydetty beta sivustolta puhelin ei sitä löydä ilman oikeaa buildiä alla.(sinänsä hieman outo juttu kun Tuo Oreo taitaa sisältää Joulukuun 5. päivän tietoturva päivitykset. kaipa joulukuun erillinen päivitys sisältää jotain Oreon vaatimaa muuta lisäystä myös)
Kysyin tuestakin, siihen kun on helppo päästä puhelimesta. Sanoivat vaan, että pitää odottaa ja että toisilla on jo joulukuun päivitys. Näin ymmärsin, että ainoaksi "harmiksi" jäi joulukuun päivityksen odottaminen.
 
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
73
textrakin heitti toimimasta. Hälyttää mutta ei näytä kuvakkeissa että ois viesti tullu. Eihän sitä hokaa jos ei kuule. Olikos jotain varmasti toimivaa sms sovellusta?
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
textrakin heitti toimimasta. Hälyttää mutta ei näytä kuvakkeissa että ois viesti tullu. Eihän sitä hokaa jos ei kuule. Olikos jotain varmasti toimivaa sms sovellusta?
Pulse messenger ollut jo pitkään käytössä kaikissa Android luureissa. Toimii hienosti ja viestit näkyy kaikilla laitteilla (myös tietokoneella)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
120
Ostin elisalta Nokia 6 ja kuuloke liitin ei toimi. Puhelimen mukana tulleilla kuulokkeilla ei kuulu mitään (ääni tulee puhelimesta), ja tietokoneen headsetillä jotain pientä ininää.
Onko tähän jotain fixiä vai pitääkö pistää laite huoltoon?

Millainen takuu elisalla on? Saako uuden puhelimen vai meneekö puhelin huoltoon jonnekkin kiinaan 3kk?

Ninja edit: resetointi on jo testattu
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Millainen takuu elisalla on? Saako uuden puhelimen vai meneekö puhelin huoltoon jonnekkin kiinaan 3kk?
Riippuu millon ostit, jos ihan vastikään niin yleensä menee DoA:n piiriin ja saa heti uuden luurin käteen. Jos ostosta on vaikka viikko niin sitten saattaa mennä huoltoon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
120
Riippuu millon ostit, jos ihan vastikään niin yleensä menee DoA:n piiriin ja saa heti uuden luurin käteen. Jos ostosta on vaikka viikko niin sitten saattaa mennä huoltoon.
Tänään aamuna hain elisa liikkeestä, ja joulun jälkeen ajattelin viedä takaisin. Toivottavasti sais sitten uuden suoraan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
120
Veimpä sitten heti elisalla ja ne vaihto suoraan uuteen onneksi.

Ihan mukavan tuntuinen tämä Nokia 6 mitä nyt vähä heikko suorituskyky verrattuna iPhone se josta tähän vaihdoin. Eiköhän tällä kumminkin pärjää, ainaki hyvän kokoinen näyttö niin näkee tehdäkin jotain puhelimella :)
 
Liittynyt
21.05.2017
Viestejä
563
Mulla kutonen on tahmean alun jälkeen "hioitunut" käyttöön mukavasti. Akun kesto on parantunut ja käytettävyys on varsin selkeää.

Tosin joulukuun tietoturvapäivitystä ei ole näkynyt..
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Tänään tuli kutoseen joulukuun päivitys ja Oreo betan pystyi imuttelemaan siten myös.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
106
Tänään tuli kutoseen joulukuun päivitys ja Oreo betan pystyi imuttelemaan siten myös.
Tänne ei oo tullu vieläkään joulukuun päivitystä. Oon koittanu manuaalisesti hakea, mutta ei tuu vielä. No varmaan sit pian tulee tännekin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Tänne ei oo tullu vieläkään joulukuun päivitystä. Oon koittanu manuaalisesti hakea, mutta ei tuu vielä. No varmaan sit pian tulee tännekin.

Aamusella oli jo tullut tuo. En tiedä mikä logiikka siellä on takana ettei tule kaikille ~samaan aikaan edes samalla alueella. Perseestä oli syy sitten mikä olikaan.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Aamusella oli jo tullut tuo. En tiedä mikä logiikka siellä on takana ettei tule kaikille ~samaan aikaan edes samalla alueella. Perseestä oli syy sitten mikä olikaan.
Koska ne jaetaan porrastetusti X% laitteita. Näin varmistetaan nopeat siirtonopeudet ja serverikapasiteetti
 
Liittynyt
04.07.2017
Viestejä
392
Kirjauduin tuonne ja pyysin Oreota niin halusi ladata automaattisesti ensin joulukuun siihen alle, se jälkeen alkoi Oreo versiota vasta asentamaan.
Akun prosentit näkyy nyt isompana akkukuvakkeen vieressä.
Halutessa voi palata myös edelliseen versioon.

nokia.com/phones/betalabs
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
106
Kirjauduin tuonne ja pyysin Oreota niin halusi ladata automaattisesti ensin joulukuun siihen alle, se jälkeen alkoi Oreo versiota vasta asentamaan.
Akun prosentit näkyy nyt isompana akkukuvakkeen vieressä.
Halutessa voi palata myös edelliseen versioon.

nokia.com/phones/betalabs
Mulla ei ainakaan lähde asentamaan joulukuun päivitystä alle. Olisko sattunu tulla sulla vaan samaan saumaan? Siellä on vain tämä ilmoitus; "To make sure you’re on the latest available software, go to Settings > About phone > Android security patch level. If you’re not on the December security patch you can check for updates by going to Settings > About phone > System updates > Check for update." Eikä puhelin lähde sitä asentamaan vaikka OTA:n kautta tilasinkin Oreo kasin. Muuta asennusvaihtoehtoa sieltä ei löytynyt.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.05.2017
Viestejä
563
Mulla ei ainakaan lähde asentamaan joulukuun päivitystä alle. Olisko sattunu tulla sulla vaan samaan saumaan? Siellä on vain tämä ilmoitus; "To make sure you’re on the latest available software, go to Settings > About phone > Android security patch level. If you’re not on the December security patch you can check for updates by going to Settings > About phone > System updates > Check for update." Eikä puhelin lähde sitä asentamaan vaikka OTA:n kautta tilasinkin Oreo kasin. Muuta asennusvaihtoehtoa sieltä ei löytynyt.
Täällä lähti välittömästi lataamaan joulukuun tietoturvapäivitystä alle.. Katsotaan miten etenee. Oneplus 5:ssa Oreo toimi ok mutta akun kesto heikkeni selvästi nougattiin nähden.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
106
Täällä lähti välittömästi lataamaan joulukuun tietoturvapäivitystä alle.. Katsotaan miten etenee. Oneplus 5:ssa Oreo toimi ok mutta akun kesto heikkeni selvästi nougattiin nähden.
Sulla on ollu se joulukuun päivitys ladattavissa. Nokia beta labsin kautta sitä ei saa ladattua. Mulle ei lataannu vieläkään. Se joulukuun päivitys tulee eri aikaan puhelimiin, kuten aikaisemmin keskustelussa on todettu.
 
Liittynyt
04.07.2017
Viestejä
392
Joo mutta ennen tuonne betaan kirjautumista ei ladannut.. Vaikka kuin olis hakannu ..
Itse myös yritin tuota joulukuuta parina päivänä n.10 kertaa ja heti perään Betaa niin välittömästi kauppasi joulukuuta, joten kyllä sillä jokin vaikutus taitaa olla tai sitten lottovoitto tuuri.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
106
Itse myös yritin tuota joulukuuta parina päivänä n.10 kertaa ja heti perään Betaa niin välittömästi kauppasi joulukuuta, joten kyllä sillä jokin vaikutus taitaa olla tai sitten lottovoitto tuuri.
Ei se oikein voi olla niin, että sieltä betan kautta toiset saa joulukuun päivityksen ja toiset ei. Ohjeet siellä menee näin; "To make sure you’re on the latest available software, go to Settings > About phone > Android security patch level. If you’re not on the December security patch you can check for updates by going to Settings > About phone > System updates > Check for update." Mulle ei ainakaan vaikuttanut asia niin, että joulukuun päivitys olis tullu. Eikä siellä ole paikkaa mistä sen voi ladata. On se tietysti outoa, että teillä kahdella onnistui se lataus juuri silloin. Myönnetään.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 077
Viestejä
4 190 871
Jäsenet
70 858
Uusin jäsen
Moomin

Hinta.fi

Ylös Bottom