- Liittynyt
- 15.11.2021
- Viestejä
- 1 099
Ei taida monella ihmisellä riittää rahat vihreyteen jos hintalappu on noin kova. Kulkeeko köyhemmät tulevaisuudessa hevoskärryilläNo, 19 miljoonaa vuosien 2016-2021 välillä valmistetun auton huolto ja korjaamokäynti ei ole meditemppu. Todetaan suoraan että "
sähköauton ylläpito olisi kolmen kuukauden omistamisen jälkeen peräti 2,3 kertaa kalliimpaa kuin vastaavan polttomoottoriauton.
Ero kuitenkin näyttäisi kaventuvan ajan myötä reilusti, sillä vuoden omistamisen jälkeen kulut tältä saralta ylittivät polttomoottoriauton enää 1,6-kertaisesti.
Suurin osa sähköautojen korjaustöistä keskittyi nimenomaan sähköautoja koskeviin vikoihin kuten esimerkiksi autojen latausongelmiin.
"
Tutkimus: Sähköautojen huollot ja korjaukset bensiiniautoja kalliimpia – alkuun jopa yli kaksinkertainen ero
Tuoreen tutkimuksen mukaan sähköauton ylläpito on ainakin alkuun polttomoottoriautoa selvästi kalliimpaa.www.is.fi
+ Suomen talvea ajatellen 75% sähköautoista (ok, joka neljäs) ei toimi pakkasella ja jos toimii niin matka on vain 60-65% ilmoitetusta:
Näin paljon sähköautojen kantamasta katosi pakkasella – BMW jäätyi jo alkumetreillä ruotsalaislehden testissä
Neljästä täyssähköautosta kolme pääsi perille, mutta ei ongelmitta.www.kauppalehti.fi
Ehkä olen kuitenkin väärässä ja Suomessa ei vihreän siirtymän jälkeen ole enää pakkasia...
Tehdaskin huolissaan – Kian ja Hyundain sähköautot latautuvat heikosti talvella, näin kävi testissämme
Jopa 240 kilowatin huipputeholukemista jäätiin noin sataan, paikoin jopa 60 kilowattiin. Asia huolestuttaa tehdasta myöten.www.kauppalehti.fi
" Latausnopeuden tippuminen talvella on täysin normaalia, mutta pudotus yli 200 kilowatista 50–60 kilowatin tienoille niin poikkeuksellista"