• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Elokapina

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ATE
  • Aloitettu Aloitettu
Millä tavoin elokapina terrorisoi ihmisiä? Kantsii vaikka lukea niitä lakipykäliä koskien yleisiä kokoontumisia ja terroristisia rikoksia.

He estävät ihmisten liikkumisen tiellä, jolla liikkumiseen heillä on täysi laillinen oikeus. Jos minä pysäyttäisin sinut kaupungilla ja estäisin sinun liikkumisen, niin etkö kokisi minun tekevän mitään väärää?

Kuten about kaikkien muidenkin poliittisten liikkeiden toimijoita, jos Euroopan laajuisesti lähdetään skannaamaan.
No nyt on kyllä melkoista whataboumismia.
Konteksti kuitenkin kotimaamme. Suomen vihreillä ja elokapinalla aivan saletisti ryssän rahaa taskut täytenään, luinhan niin täältä. Eikö näin?
No kyllähän ne kotimaan vihreittenkin ex ministeri oli tuolla itänaapurin propagandaa levittämässä heidän tapahtumissaan. Väitätkö, että on ihan sattumaa? Vihreätkin vastusti vielä jonkun aikaa sitten ydinvoimaa kiivaasti ja samoin natoa. Rauhanliikekkin on kuulunut toimintaa ja sitä tuo itä-naapuri on kyllä rahoittanut. Olenko minä missään väittänyt, että elokapinalla olisi ryssän rahaa taskut täynnä?
Ei myöskään kannata sortua lapselliseen ulinaan kuinka taho josta en tykkää on tasan Hitler/ryssä/terroristi, koska on vain musta ja valkoinen.
Ahaa, eli siis kannatat itänaapurin toimia?

Kuis monta tehdasta ryssä tai Elokapina on tuikannut tuleen sillä aikaa kun Elokapina Supervoimineen sitoo poliisia katkomalla Manskun tai Snellmanninkadun tunniksi pariksi?

Vai oliko tää ihan joku teoreettinen ajatusleikki jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa?

Luulis että Elokapinan moskovasta saatu rahoitus ja avustus olisi vakavampia asioita kuin nämä hypoteettiset skenaariot. Jostain syystä kuitenkin skippasit sen täysin ja puhuit ihan muusta... :hmm:
Minä en ole väittänyt Elokapinan saavan Moskovasta rahaa, vaikka pidän sitä mahdollisena. Eikä mahdolliset rahat tule putlerin tililtä, vaan aivan jotain muuta tietä. Elokapina ei ehkä ole syyllistynyt mihinkään vakavampaan (vielä), on se mahdollinen kohde vaikuttamiselle. Se riippuu täysin siitä mihin Elokapinassa ollaan valmiita kun tiellä istuskelu ei tuota muuta tulosta, kuin saada ihmisten vihat niskaansa. Se ei vie asiaa eteenpäin. Elokapinalla on vasemmistotausta, ja siellä on satavarmasti sekopäitä, jotka ovat valmiita mihin tahansa.

No kyllähän ne kotimaan vihreittenkin ex ministeri oli tuolla itänaapurin propagandaa levittämässä heidän tapahtumissaan. Väitätkö, että on ihan sattumaa?
Mikään ei ole sattumaa. Kauman tapaaminen venäläisen kanssa Taskentissa todistaa, että kokkaritkin ottaa ryssäin fyrkkaa, Niikon touhut Kiinassa todistaa että persut koko puolueena on Xin taskussa jne.

Ja tietysti Elokapina tekee yhteistyötä rikollisten kanssa, koska näin voisi olla erään kansanedustajan mielikuvituksen mukaan.

Ahaa, eli siis kannatat itänaapurin toimia?
Eikö asia ole päivänselvä kysymättäkin?

Minä en ole väittänyt Elokapinan saavan Moskovasta rahaa, vaikka pidän sitä mahdollisena. Eikä mahdolliset rahat tule putlerin tililtä, vaan aivan jotain muuta tietä. Elokapina ei ehkä ole syyllistynyt mihinkään vakavampaan (vielä), on se mahdollinen kohde vaikuttamiselle. Se riippuu täysin siitä mihin Elokapinassa ollaan valmiita kun tiellä istuskelu ei tuota muuta tulosta, kuin saada ihmisten vihat niskaansa. Se ei vie asiaa eteenpäin. Elokapinalla on vasemmistotausta, ja siellä on satavarmasti sekopäitä, jotka ovat valmiita mihin tahansa.
Kerro lisää Suomen elokapinan vasemmistotaustasta?

Ylipäätään Elokapinan, ja muidenkin vastaavien toimijoiden, yksi periaatteista on että toimitaan puoluepolitiikan ulkopuolella, koko poliittisen järjestelmän ulkopuolella. Samanlaisia puoluepoliittisesti sekä institutionaalisesti ehdottoman sitoutumattomia toimijoita on ihan vakiintuneellakin järjestökentällä vaikka kuinka paljon. Esimerkiksi niinkin iso toimija kuin Lääkärit ilman rajoja-järjestö ei suostu ottamaan avustuksia, rahoitusta, miltään valtiollisilta instansseilta. Kun et kumarra ketään käsi ojossa niin sun ei tarvitse hypätä kenenkään pillin mukaan.

• Tykkää
Reactions: PCB
Mikään ei ole sattumaa. Kauman tapaaminen venäläisen kanssa Taskentissa todistaa, että kokkaritkin ottaa ryssäin fyrkkaa, Niikon touhut Kiinassa todistaa että persut koko puolueena on Xin taskussa jne.
No eihän mikään tapaaminen todista mitään, jos rahaa ei ole otettu. Jos otat 10 miljoonaa rahaa, sen jälkeen perut toimioistuimeen tehdyn valituksen kaasuputkesta, niin aika selvä mitä tapahtui.

Eikö asia ole päivänselvä kysymättäkin?
No ei kyllä ihan ole kun näitä kirjoituksia lukee.

En ymmärrä miksi teet asiasta noin vaikean itsellesi. Jos et tykkää asioista mitä mä sanon niin senkun vaan päätät keskenäsi että mä olen ryssä tai terroristi niin sitten se on niin.
Enhän minä missään ole niin sanonut. Kait näistä asioista voi asiallisestikin keskustella?

Voi, tai sitten voi esittää tällaisia kysymyksiä:
No näiden kirjoitusten perusteella vähän ainakin itsellä heräsi hieman kysymyksiä. Otetaan nyt vaikka tämä:
Ei myöskään kannata sortua lapselliseen ulinaan kuinka taho josta en tykkää on tasan Hitler/ryssä/terroristi, koska on vain musta ja valkoinen.
Jos pitää tuota itänaapurin informaatiovaikuttamista lapsellisena ulinana, niin hieman kyllä ihmettelen suhtautumista.

Jos pitää tuota itänaapurin informaatiovaikuttamista lapsellisena ulinana, niin hieman kyllä ihmettelen suhtautumista.
Lue lause vielä kerran ajatuksen kanssa.

En sano siinä pitäväni ryssän informaatiovaikuttamista ulinana vaan puhun tässä ketjussa toistuvasti esiintyvästä Godwinin lain mukaisesta idiotismista, eli siitä että kun ei tykätä asiasta X (elokapina, vihreät, mikälie), on se samantien terrorismia tai ryssän ohjailussa.

Statistiikka

Viestiketjuista
285 070
Jäsenet
78 912
Uusin jäsen
RALE70

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom