• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Muut Elli ID.Charger sähköauton kotilatauslaitteet 169€/219€

Universal
You can charge all current and future Volkswagen EVs as well as all other car brands with a Type 2 connector.
 
Tiedä sitten pitääkö paikkansa, mutta kaikenlisäksi joku fbssä väittää näin:
"Ellin omalla äpillä pystyy myös ohjaamaan Pro laturia. Ei ole automerkkisidonnainen eli ei tarvitse käyttää esim. Volkswagen-sovellusta latauslaitteen etähallintaan"
 
Onko tämä nyt niin halpa, että sama ostaa varastoon? Ja siis tarkoitan, että halpa ja hyvä? Tällä hintaa myös vanhenpien luokse ostaa "itseä varten"? Latausta ottava auto tulee ehkä aikaisintaan Q1/25, niin mietin että onko turha kuitenkin vuosi etupeltoon ostaa?
 
Tiedä sitten pitääkö paikkansa, mutta kaikenlisäksi joku fbssä väittää näin:
"Ellin omalla äpillä pystyy myös ohjaamaan Pro laturia. Ei ole automerkkisidonnainen eli ei tarvitse käyttää esim. Volkswagen-sovellusta latauslaitteen etähallintaan"
Ihan tuolla Ellin omalla sivulla sanotaan: "ID. Charger-laturi lataa kaikki nykyiset ja tulevat sähköautot sekä kaikki muiden valmistajien sähköautot, joissa on tyypin 2 liitäntä. Ajat kotiin, kytket ja lataat."
 
Ihan tuolla Ellin omalla sivulla sanotaan: "ID. Charger-laturi lataa kaikki nykyiset ja tulevat sähköautot sekä kaikki muiden valmistajien sähköautot, joissa on tyypin 2 liitäntä. Ajat kotiin, kytket ja lataat."
Jep, ajattelinkin tuota etähallintaa kun kaupan teknisissä tiedoissa sanotaan " 5) ID. Charger Pro on käytettävissä Volkswagen sovelluksella (Laitteen tulee olla yhteydessä verkkoon) "
 
Onko tämä nyt niin halpa, että sama ostaa varastoon? Ja siis tarkoitan, että halpa ja hyvä? Tällä hintaa myös vanhenpien luokse ostaa "itseä varten"? Latausta ottava auto tulee ehkä aikaisintaan Q1/25, niin mietin että onko turha kuitenkin vuosi etupeltoon ostaa?

On. En muista nähneeni alle 250e piuhallista 3-vaiheboksia A-tyypin vikavirtasuojalla. Pitää itsekin laittaa tilaukseen kun ensin jaksaa selvittää onko pro-versio wörtti jos pistää paneelit katolle joskus.
 
Onko jollain tuo? Tesla-nappia tuossa ei tietenkään ole?
 
Laitoin tilaukseen vaikka sähköautoa ei vielä olekaan. Oli sen verran hyvän oloinen hinta että päätin satsata tähän jo etukenossa. Aurinkopaneelitkin on jo joten kohti vihreää siirtymää mennään :)
Niin, valitsin Pro -mallin koska verkkoyhteydet ja etähallintaa, mahdollisuus lisätä Home Assistantiin yms.
 
  • Tykkää
Reactions: a-p
Tilaukseen meni Pro versio täälläkin. Etähallinta, energianmittaus ja edullinen hinta johti ostopäätökseen. Kiitos APlle.
 
Latasin sovelluskaupasta Elli apin. Rekisteröitymisen jälkeen apissa pääsee yhdistämään kotilaturin.
 
Huh onpas halpa. Tekis mieli ostaa yks vain kaappiin pölyttyymään vaikka latausasema jo löytyykin jos vaikka joskus tarttis.
 
Tyhmä kysymys, mutta hoitaako yleensä latausasemat jotenkin talon sähköjen kuormanhallintaa ja löytyyköhän näistä kummastakaan ko. ominaisuutta. Olen käsittänyt, että jos pääsulakkeet ei riittäisi piikkikuormalle niin olisi latausasemia mitkä osaa vähentää lataustehoa.
 
Tässä on dynaaminen kuormanhallinta mukana. Lisäksi DC vikavirta. Näitä ominaisuuksia ei ole todellakaan kaikissa.
Dynaamiseen kuormanhallintaan tarvitset lisäksi 3 kpl tiettyjä keloja (ohjekirjasta tyypit), liittimet kortille ja esim 6 napaista puhelin maakaapelia sähkökeskukseeseen josta kuormaa mitataan. Laturi sitten pitää huolen että ei sulake pala vähentämällä tarvittaessa latauksen tehoa. Itsellä on tämä luumalli ollut 3v ja nyt otin toisen. Iso kiitos vinkistä!
 
Laitoin tilaukseen vaikka sähköautoa ei vielä olekaan. Oli sen verran hyvän oloinen hinta että päätin satsata tähän jo etukenossa. Aurinkopaneelitkin on jo joten kohti vihreää siirtymää mennään :)
Niin, valitsin Pro -mallin koska verkkoyhteydet ja etähallintaa, mahdollisuus lisätä Home Assistantiin yms.
Löytyikö jotain hyvää matskua miten tämä liitetään HA:han?
 
Kiitos, tuli tilattua Cupran logolla. Saa siihen Teslan tarran sitten päälle, jos oikein alkaa ahdistamaan :cigar2:

Mutta tosissaan, vaikka Tesla-nappia ei ole, niin en pelkästään siitä alkaisi 300-400€ lisää maksamaan.
 
Onnistuisiko kallimmalla mallilla kuinka helposti V2G jos auto tukisi sitä?
Mitä palikoita tarttee jos haluaa perusmallista VG2 toimisen?
 
Hyvästä en tiedä, nopealla googletuksella tuli tämä ekana vastaan kun hetken arvioin tilaanko tämän latausaseman, Integration of Elli / VW ID. Charger Pro
Mäkin löysin tän kun tuota aiemmin päivällä katselin, mutta eihän tuolla ainakaan tuon esimerkin perusteella pysty oikein mitään tekemään. Ehdoton vaatimus olisi ainakin laturin ohjaaminen (lataa/älä lataa) sekä hetkellinen latausteho. Tuon perusteella kumpikaan ei onnistu.

Jäi tuo laturi siksi tilaamatta kun selvästikään siihen ei mitään avointa apia ole tarjolla.
 
Kiitos AP! Aina välillä miettinyt latausasemaa kotiin, mutta tohon hintaan lähti pro malli saman tien tilaukseen!
 
Sanokaas nyt mikä sovellus tuohon Pro malliin pitää/kannattaa ladata, jolla sitä voi ohjata ? ( mulla ei oo VW sähköauto ) Täällä puhutaan Ellin sovelluksesta mutt voisko tarkentaa mikä se Ellin oma sovellus on ? Katoin App storea enkä sieltä keksinyt , enkä myöskään WE connect ID äppiä ? Vai tarkoitetaanko sitä VW connect ID äppiä ?
 
Kyllähän ainakin halvempaa laturimallia pysty ohjaamaan ihan millä vaan joka haistelee esim sähkön hintaa tai kotiautomaatiota ja sen mukaan kontaktorin avulla laittaa laturin tulille (ei ole älyä vastustamassa ;-) ). Se puskee sit autoon sähköä jos auto sitä haluaa ottaa vastaan.
 
Onpas edullinen. Ostettava varmaan valmiiksi varastoon. Ainoa mitä äimin on kaapelin pituus kummalla ottaa, kun tulevasta asennuspaikasta ei ole vielä mitään käryä…
 
Aika mysteeriboxi, ei oikein selviä mitä kaikkea tuolla voi tehdä. Onnistuuko simppelit latauksen ajastukset ja jos onnistuu niin onnistuuko ilman internettiä.
 
Onpas edullinen. Ostettava varmaan valmiiksi varastoon. Ainoa mitä äimin on kaapelin pituus kummalla ottaa, kun tulevasta asennuspaikasta ei ole vielä mitään käryä…
Pidempi. Ylimääräinen siitä voi olla kiepillä, lyhyttä on vaikea venyttää. Pidemmällä kaapelilla onnistuu monesti esimerkiksi toisen auton lataaminen ilman varsinaisella "latauspaikalla" olevan auton siirtämistä. Lisäksi auton voi ajaa "latauspaikalle" ihan miten päin tahansa riippumatta latausportin sijainnista. Itsellä ei siis ole kumpaakaan näistä latureista, mutta laturi ja sähköauto löytyy.
 
Sanokaas nyt mikä sovellus tuohon Pro malliin pitää/kannattaa ladata, jolla sitä voi ohjata ? ( mulla ei oo VW sähköauto ) Täällä puhutaan Ellin sovelluksesta mutt voisko tarkentaa mikä se Ellin oma sovellus on ? Katoin App storea enkä sieltä keksinyt , enkä myöskään WE connect ID äppiä ? Vai tarkoitetaanko sitä VW connect ID äppiä ?
Screenshot_20240215_001002_Google Play Store.jpg
 
Pidempi. Ylimääräinen siitä voi olla kiepillä, lyhyttä on vaikea venyttää. Pidemmällä kaapelilla onnistuu monesti esimerkiksi toisen auton lataaminen ilman varsinaisella "latauspaikalla" olevan auton siirtämistä. Lisäksi auton voi ajaa "latauspaikalle" ihan miten päin tahansa riippumatta latausportin sijainnista. Itsellä ei siis ole kumpaakaan näistä latureista, mutta laturi ja sähköauto löytyy.
4.5m on aika pitkä piuha myös, monissa myytävissä on 3m perus ja 5m "pitkä". Se on helppo mittailla jollain löysällä narulla. Pidempi on myös tiellä jonkun verran, mutta mieluummin tosiaan liian pitkä kuin lyhyt.

Saksalaiset vääntäneet näköjään tällaistakin: Home Assistant + EVCC Add on + Elli · evcc-io evcc · Discussion #4267 Home | evcc - Sonne tanken ☀️

Itsekin laitoin Pron pienemmällä letkulla tilaukseen, toivottavasti saa tuleviin paneeleihin järkevästi kiinni.
 
7/20 ostin karvalakki version 413,99€ hintaan, samasta paikasta. Sen jälkeen hinta nousi yli viiteen sataan, kun naapuri hankki saman värkin.

Lähti pro versio tilaukseen kyllä saman tien, lyhkäsemmällä letkulla. Kiitokset vinkistä.
 
Saakohan tuon pro version konffattua niin, että lataus lähtee päälle ilman RFID lukijoita ja konffauksen jälkeen myös ilman verkkoa? Googlesta en löytynyt infoa.
 
Tilaukseen meni pitemmällä letkulla, kiitokset vinkistä.
 
Ellin appin kommenteissa (play storessa) kerrotaan että appille pitää syöttää kaikki vin-koodit ymv. että sen saa käyttöön, ja muutenkaan ei mitään kauhean mairittelevaa ole tuo palaute.

Onko täällä ketään joka käyttää tuota pro-mallia oikeasti jonkin muun kuin vag-ryhmän auton kanssa; toimiiko se appi ongelmitta ilman sitä volkkaria? :)

Loppuviimein ohjattavuus home assistantista käsin olisi se juttu, mutta täällä ei taida olla ketään joka tuota sillä ohjais - tai tietäisi onnistuuko se oikeasti? Jotain random webbilinkkejä näkyy olleen, mutta niistä ei tullut hullua hurskaammaksi :)
 
Houkutteleva tarjous kyllä, vaikka ainakin toistaseksi taloudesta löytyy vain plugari. Mutta onnistuuhan tuolla 3,6kW (1-vaihe) latauskin. Autosta (VAG) sitten voi halutessaan rajoitaa lataustehon vieläkin pienemmälle esim. ajastettuihin yön yli latauksiin.
Saispahan plugarinkin tarvittaessa ladattua nopeasti. Hintaero sen verran pieni, että Pro malli tuntuu aika nobrainerilta.
 
Tilattu cupran pro-mallinen pitkällä letkulla.
Saa vaikka pölyttyä kaapissa, kunnes sitten sähkäri tilataan asentamaan.
 
Miksi ihmiset suosii Cupra mallia tuon Vokkarin sijaan? Onko niissä jotain eroja?
 
Kiitokset vinkistä. Piti itsekin tilata tuo Pro -versio pidemmällä kaapelilla. Kaippa tuo hyundain kanssa pelittää siinä missä volkkarinkin.

Onko kellään kokemuksia, että mistä Tampereen seudulla kannattaa kysellä tarjouksia asennuksesta? Tilauksen vahvistussähköpostissa suositeltiin yhteistyökummpanina Plugit Finland Oy:tä. Onko siitä kokemuksia?
 
Saakohan tuon pro version konffattua niin, että lataus lähtee päälle ilman RFID lukijoita ja konffauksen jälkeen myös ilman verkkoa? Googlesta en löytynyt infoa.

Itsellä ollut tallissa tuo Pro-malli (Audi-brändättynä) käytössä kolmisen kuukautta. Lataus lähtee päälle ilman RFID lukijoita ja toimii myös ilman verkkoa.
App on ladattuna, mutta sille ei ole ollut minkäänlaista käyttöä. Kaapeli vain kiinni autoon, ajastukset olen tehnyt auton päästä.
Hinta on nyt sellainen että tilasin itselle jo toisen.
 
Itsellä ollut tallissa tuo Pro-malli (Audi-brändättynä) käytössä kolmisen kuukautta. Lataus lähtee päälle ilman RFID lukijoita ja toimii myös ilman verkkoa.
App on ladattuna, mutta sille ei ole ollut minkäänlaista käyttöä. Kaapeli vain kiinni autoon, ajastukset olen tehnyt auton päästä.
Hinta on nyt sellainen että tilasin itselle jo toisen.

Pystyykö sovelluksen kautta säätämään latausvirtaa, ja jos niin millä tarkkuudella?
 
Tässä on ilmeisesti sisäänrakennettu kuormanhallinta? Ymmärsinkö oikein tuota ohjetta että 25A sulakkeella laturin maksimi on tällöin 12A?
 
Tässä on ilmeisesti sisäänrakennettu kuormanhallinta? Ymmärsinkö oikein tuota ohjetta että 25A sulakkeella laturin maksimi on tällöin 12A?

Kuormanhallinnan toimintaan saamiseksi pitäisi hankkia erilliset virtamuuntajat. En kaivellut ohjeita, mutta oletan että nuo asennetaan (talon)keskuksen syöttöihin josta tää laturi saisi sitten tiedon että paljonko kulutus on yhteensä, ja osaa käyttää sitten maksimissaan muulta kulutukselta vapaaksi jäävän osan.

En näe mitään syytä miksi maksimi olisi 12A jos tarjolla on 25A?
 
Sisäinen Sulo Wilén heräsi ja tilasin parit vaikka tarvetta ei ole yhdellekkään XD. Jos kesällä vaihtaisi vanhan laturin tähän ja yksi sitten jemmassa itselle tai porukoille jos/kun sähköautoon siirtyvät joskus.
 
En tiedä miksi te näitä hamstraatte kun kyllähän laadukkaita tyhmiä latureita saa muutenkin tuohon 100-200e hintaluokkaan.

Tuo VW:n Pro mallikaan ei paljon tyhmästä eroa.

Johdon kanssa kalliimpi kuin vw-laturi? Ja ainakin VW-laturissa DC-vikavirtasuojaus, mikä ei välttämättä löydy vakiona kaikista (ja maksaa turhaan jos joutuu sähköliikkeen komponenteista askartelemaan).
 
En tiedä miksi te näitä hamstraatte kun kyllähän laadukkaita tyhmiä latureita saa muutenkin tuohon 100-200e hintaluokkaan.

Tuo VW:n Pro mallikaan ei paljon tyhmästä eroa.

Ja tuostakin puuttuu kaapeli. Saako 7m2 11kW type 2 kaapelia alle 100€?

Dynaaminen virranhallinta ja tarttee hommata pelkät virtamuuntajat ei mitään kalliita lisäkikkareita. Virtamuuntajat jotain kymppejä kappale. Aivan loistava jos sähkölämmitys 3x25A nalleilla ja kuormanohjauksia halvoille tunneille.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
256 197
Viestejä
4 452 135
Jäsenet
73 672
Uusin jäsen
CommonMark

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom