• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Muut Elli ID.Charger sähköauton kotilatauslaitteet 169€/219€

Liittynyt
24.06.2024
Viestejä
2
nyt on Elli pro asennettu kuormanhallinnalla. Laite näyttää vihreää valoa wallboxille ja talolle, manuaali ei tätä tilaa mainitse. Onko muilla kokemusta tästä ja onko homma ok?
Tuo mökki meinaa, että kuormanhallinta on käytössä. Muuttunee keltaiseksi jos Elli rajoittaa kuormaa.
 
  • Tykkää
Reactions: KKL
Liittynyt
11.09.2020
Viestejä
142
Olikos nyt ihmisille jo kertynyt kokemuksia asennuksen hinnasta tai suoraan ehdottaa Tampereelle kohtuullisen hintaista asentajaa. Jospa sittenkin sen vieraita varten hankkisin vaikka itsellä ei vielä ladattavaa autoa ole.

Edit: Pro-mallista olen siis kiinnostunut, eli virtamittaukset jne tarvitaan.
 
Liittynyt
17.08.2024
Viestejä
2
Olikos nyt ihmisille jo kertynyt kokemuksia asennuksen hinnasta tai suoraan ehdottaa Tampereelle kohtuullisen hintaista asentajaa. Jospa sittenkin sen vieraita varten hankkisin vaikka itsellä ei vielä ladattavaa autoa ole.

Edit: Pro-mallista olen siis kiinnostunut, eli virtamittaukset jne tarvitaan.
Tämä kiinnostaisi minuakin, sain juuri tarjouksen:
Asennus ilman kuormanhallintaa 730€ (Työn osuus 425€) Sisältäen:

-11kW asennus
- kaapelointi
- keskustyöt ja tarvittaessa keskuslaajennus
- suojakojeet, vikavirtasuojaus A, johdoonsuojakatkaisijat
- kytkentä, konfigurointi, käyttöönottomittaukset, asennuspöytäkirja

Asennus kuormanhallinnalla 770€ (Työn osuus 465€)

Kaverille oli joku asentanut hintaan 170€, en tosin tiedä millaisia tarvikkeita tämä piti sisällään
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
884
Jahans viimeisimpien päivitysten myötä EVCC taantunut sen verran, ettei enää tiedä onko auto 1- vai 3-vaiheinen. Näyttää laskevan kolmella vaiheella, vaikka tuo konan ripulihan ei tue kuin yhtä vaihetta. Samaten nyt on näköjään aurinkoenergiaakin käytettävissä :rofl:
1724501260368.png


Edit: kuormanhallinta pelaa edelleen, ja sehän se tärkeintä on :)
1724501360639.png
 
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
63
Onko tuohon lääkettä olemassa että jos EVCC ei saa yhteyttä laturiin, niin osaisi laturi kuitenkin ladata täydellä 16A eikä 6A.

edit. Itsellä toinen ID-charger pro siis kumikaapelin päässä "matka" laturina ja mökillä tällä latailen EVCC:n kautta. Työpaikalla sitten kun ei tietenkään laturi ole EVCC yhteyksissä niin olisi mukavaa latailla nopeammin kuin 6A.
 
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
63
Jahans viimeisimpien päivitysten myötä EVCC taantunut sen verran, ettei enää tiedä onko auto 1- vai 3-vaiheinen. Näyttää laskevan kolmella vaiheella, vaikka tuo konan ripulihan ei tue kuin yhtä vaihetta. Samaten nyt on näköjään aurinkoenergiaakin käytettävissä :rofl:


Edit: kuormanhallinta pelaa edelleen, ja sehän se tärkeintä on :)
Huomasin saman. Ottaa nykyään laskennallisen tehon suoraan siitä minkä on säätänyt asetuksista vaihemääräksi +& max virta asetukseksi. Toivottavasti korjaantuu seuraavassa päivityksessä...
 
Liittynyt
28.07.2022
Viestejä
12
Huomasin saman. Ottaa nykyään laskennallisen tehon suoraan siitä minkä on säätänyt asetuksista vaihemääräksi +& max virta asetukseksi. Toivottavasti korjaantuu seuraavassa päivityksessä...
Tuo on tietoisesti tehty muutos näiden Elli Gen 1 latausasemien osalta, ei siis ole varsinaisesti korjausta odotettavissa. Tuolla Slayerin aiemmin linkkaamassa keskustelussa on kerrottu tarkemmin siihen johtaneista syistä: Elli Gen 1 (Connect/Pro) Support Status · evcc-io evcc · Discussion #15367

Evcc ei siis enää huomioi Ellin ilmoittamia lataukseen liittyviä mittauksia niihin liittyvien ongelmien vuoksi, vaan suositus on käyttää erillistä mittaria, joka kertoo luotettavasti Ellin kautta autolle menevän virran/tehon. Ellin ilmoittamat mittaukset saa kuitenkin halutessaan takaisin käyttöön muuttamalla evcc:n configiin alla olevat rivit. Tällöin on kuitenkaan turha raportoida bugeista tai odottaa tukea ongelmatilanteessa:

Koodi:
chargers:
  - name: my_charger
    type: eebus
    ski: # SKI (Subject Key Identifier)
    meter: true
    chargedEnergy: false
Itse otin tuon konfiguraation nyt ainakin toistaiseksi käyttöön, kun en ollut havainnut aiemmin mitään isompia ongelmia Ellin toiminnassa. Etenkin sen jälkeen kun vaihdoin yhteyden WLANista LANiin, on EEBUS-yhteyskin toiminut luotettavasti.

Jos tuon erillisen mittarin haluaisi jossain vaiheessa toteuttaa, niin kaipa tuota Ellin sisäistä ABB:n mittaria olisi mahdollista hyödyntää siihen? Voisi samalla siirtää sen Ellin sisältä keskukseen, niin näkisi sen mittarin näytönkin halutessaan, ja olisi ainakin helpompi kytkeytyä siihen mittarin RS485-porttiin, kuin Ellin sisällä ollessa. Toki tällöin varmaan menettäisi Ellin/VW:n sovelluksen kulutusseurannan, mutta sinänsä sille ei olisi enää itsellä tuon muutoksen jälkeen tarvettakaan.
 
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
63
Onko tuohon lääkettä olemassa että jos EVCC ei saa yhteyttä laturiin, niin osaisi laturi kuitenkin ladata täydellä 16A eikä 6A.

edit. Itsellä toinen ID-charger pro siis kumikaapelin päässä "matka" laturina ja mökillä tällä latailen EVCC:n kautta. Työpaikalla sitten kun ei tietenkään laturi ole EVCC yhteyksissä niin olisi mukavaa latailla nopeammin kuin 6A.
Itselleni vastaten.. Taitaa olla ainoa keino aina poistaa väyläparitus laturin hallintasivulta silloin kun ei ole mahdollisuutta käyttää EVCC:tä latauksen ohjailuun, muuten lataa tosiaa 6A.
Ainakin yhden testi perusteella paritus onnistui uudelleen helposti hallintasivulta eikä EVCC conffia tarvinnut muuttaa certificate pysyi.
Onhan tämä vähän kömpelöä näin mutta ompa ainakin joku keino.
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
583
Kovin ainakin EVCC päivittyy, harvasenpäivä tulee päivitys. Onneksi meillä se on 3x6A tai 3x16A joita tarvitsee, eikä 3x6A sinänsä ole ongelmana sekään.
 
Liittynyt
23.10.2018
Viestejä
599
Saakos tästä nyt home assistanttiin reaaliaikaisen energiamittaustiedon ja että käytettyä energiamäärää pystyisi sitten HA:sta katsomaan päivä, viikko, kuukausi ja vuositasolla?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
884
Saa evcc:n kanssa. Ja itseasiassa se jo raportoi itsekin sessiokohtaiset listat yms
Sellaisella tarkennuksella (kuten aiemmissa viesteissä käsitelty) että tuo tieto kulutuksesta ei perustu mittaukseen, vaan EVCC:n päätelmiin lataustehosta & ajasta. Ellin appista katsottuna kulutukset heittää hieman EVCC:n raportoimiin kulutuksiin varmaan juuri tästä syystä.
 
Liittynyt
23.10.2018
Viestejä
599
Tässä arvon vain että menenkö Innohome Charlie EV1 + Shelly Pro EM kombolla, vai tuolla Pro mallin ID chargerilla. Toki tuohon saa kuormanohjauksen, joka saattaisi olla myöhemmin ohan hyvä lisä. 1-vaihe plugari käytössä nyt. Paneelitkin varmaan jossain vaiheessa tulossa katolle.
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
956
Tässä arvon vain että menenkö Innohome Charlie EV1 + Shelly Pro EM kombolla, vai tuolla Pro mallin ID chargerilla. Toki tuohon saa kuormanohjauksen, joka saattaisi olla myöhemmin ohan hyvä lisä. 1-vaihe plugari käytössä nyt. Paneelitkin varmaan jossain vaiheessa tulossa katolle.
160kwh, näyttää ladanneen nyt 13.8-29.8 välisellä ajalla kuormanhallinnalla, pelkästään kun paneeleista tullut, ei yhtään ostosähköä mennyt, ja ajan elliä myös yhdellä vaiheella pelkästään, riittää omiin tarpeisiin, tarvittaessa si voi ottaa 11kw ulos.. et en voi ko suositella ko ellin saa viellä niin edullisesti tällähetkellä
 

kolkkaaja

Tukijäsen
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
341
Taloyhtiöön on näillä näkymin tulossa parkkipaikalle pylväsadapterit (tämän tyylinen, eri merkkinen jota en tähän hätään muista; Sähköauton latausasema pylväadapteri kaksipuoleinen - Tiikman Verkkokauppa), joihin voi tuoda soveltuvin osin myös oman latauspöntön tai hankkia taloyhtiön kautta kohtalaisen arvokkaan laitteen. Eparking tulee todnäk olemaan järjestelmä taustalla.

Ketjun perusteella näitä ostetaan omakotitaloihin jne, mutta sopisikohan tämmöinen halpaboksi tähän käyttötapaukseen...? Fyysisen asennuksen osalta veikkaisin olevan ok, mutta miten Ellit ja Eparkit yms pelaa yhteen, vai tarviiko pelatakaan?
 
Liittynyt
11.09.2020
Viestejä
142
Elli 2 tulossa, mahtaako loput Elli Prot lähteä poistoon vielä halvemmalla?

Hello,

We’re excited to share some great news with you: the official sale of the brand new Elli Charger 2 starts on September 25th. You’ll receive an email on that day with your personal voucher code that you can use to order the next-generation smart charger in our web shop.  

The wait has certainly been worth it: you can soon take advantage of the Elli Charger 2’s smart charging features and reduce your charging costs to a minimum.  

Pro tip: we’ve made it even easier for you to maximize the savings potential of solar surplus charging and experience a seamless ecosystem for sustainable mobility and energy. We’ve partnered with the solar panel marketplace OTOVO to help you use the power of the sun to charge your EV. Find out more info here:  


Energetic greetings,
Elli
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
43
Testasin tuota Ellin sisällä olevan ABB:n B23 energiamittarin lukemista. Aika simppeli hommahan tuo kun standardia Modbusia juttelee.
Käytin ESP32 palikkaa, XY-017 RS485 moduulia ja ESPhomea Modbus Controller komponentilla.
Linkissä esimerkkikonffa. Paljon muutakin tietoa tuo mittari antaa, mutten jaksanut kaikkia laitella.
Toimii kytkettynä myös laturiin, mutta törmäyksiä voi tulla. Paras tapa olisi tehdä tuosta "repeater" laturin ja mittarin väliin.

Mittarin manuaali, jossa Modbus rekisterit:
B21_User_Manual.pdf

Esim. konffa:
abb-b23.yaml

XY-017 (eka esimerkki eBaysta), jostain syystä vaati A/B ristiin:
2pcs XY-017 UART Serial Port to RS485 Board Module RS485 to TTL Converter Module | eBay

ESP32 (eka esimerkki eBaysta):
Espressif ESP32 WLAN Dev Kit Board Development Bluetooth Wifi v1 WROOM32 NodeMCU | eBay
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
251 606
Viestejä
4 383 258
Jäsenet
72 790
Uusin jäsen
Valtuutettu

Hinta.fi

Ylös Bottom