Elisan valokuitu ja ylläpitomaksu

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
300
Ystäväni osti asunnon viime joulukuussa. Olivat tehneet kaupat ja hankkineet sinne mobiilinetin Telialta. Nyt aivan yllättäen Elisa on tässä kuussa aloittanut valokuidun "ylläpitomaksun" veloittamisen. 10 euroa/kk. Kyseinen asukas ei ole tehnyt mitään sopimusta Elisan kanssa, eli ovat ilmeisesti kaivaneet tiedon jostain väestötietojärjestelmästä. Voiko tällaista maksua periä oikeasti, jos henkilö ei ole edes tiennyt talossa moista kylmää kuitupäätettä olevan?
 
Jos ei sopimusta kerran ole tehtynä, niin... Ei ole myöskään mistään velvollinen maksamaan.
Kannattaisiko ystäväsi kysyä suoraan Elisalta että mikä homma niin ei tarvii speksata mutuna?
 
Jos ei sopimusta kerran ole tehtynä, niin... Ei ole myöskään mistään velvollinen maksamaan.
Kannattaisiko ystäväsi kysyä suoraan Elisalta että mikä homma niin ei tarvii speksata mutuna?
Tässä nyt varmaan kyse asunto-osakkeessa asunto-osakeyhtiössä. Eiköhän liittymä ole yhtiön hallussa. Elisan sopimuksessa varmaan lukee, että jos huoneistoon ei ole aktiivista liittymää, voi osakkeenomistajalta veloittaa ylläpitomaksun.
Kääntyisin ensimmäiseksi yhtiön puoleen selvitystöissä.
 
Kyseessä on siis ihan omakotitalo omakotitaloalueella. Elisalle soitettiin eilen ja lasku pitää heidän mielestään maksaa vaikka liittymää ei olekaan. On vaan se kylmänä oleva boksi.
 
Kyseessä on siis ihan omakotitalo omakotitaloalueella. Elisalle soitettiin eilen ja lasku pitää heidän mielestään maksaa vaikka liittymää ei olekaan. On vaan se kylmänä oleva boksi.

Joo ei onnistu.
Elisa yrittää huijata nyt.

Laiton vaatimus Elisalta.
Pitää olla sopimus, jossa mainitaan moinen ylläpitomaksu, ja sopimuksessa pitää olla myös talon nykyisen omistajan allekirjoitus!

Tästä kannattaisi vinkata jollekin toimittajalle, sillä muutamasta vastaavasta huijausyrityksestä Elisan toimesta olen myös kuullut!
On mennyt törkeän härskiksi kusetukseksi Elisalla!
 
Kiinteistön ostossa kauppakirjaan kuuluu kirjata kaikki kiinteistössä olevat liittyvät, jotka siirtyvät kaupassa. Jos valokuituliittymää ei ole kirjattu, niin ylläpitömaksu ostajaa kohtaan on mitätön. Mutta jos liittymää ei ole siirretty, sen avaaminen aiheuttaa luultavasti avausmaksun.
 
Väitän että Elisa on myynyt kyseisen tuotteen alkuperäiselle tilaajalle samaan tapaan kuin suurimman osan muistakin viime vuosina rakennetuista liittymistä, "ei kuluja, ei pakko ottaa käyttöön".
Tällöin huijausyritys talon uutta omistajaa kohtaan on vielä kaksinverroin törkeämpi.

Talon nykyisellä omistajalla tulee olla sopimus jossa ylläpitomaksu mainitaan, ja tietysti nykyisen omistajan allekirjoitus.
 
Miksi on otettu mobiilinetti jos kuitu on saatavilla? Mitä maksaa mobiili kuukaudessa vrt. kuituun?
 
Miksi on otettu mobiilinetti jos kuitu on saatavilla? Mitä maksaa mobiili kuukaudessa vrt. kuituun?
Kielimuuri ja tietämättömyys/ymmärtämättömyys asiasta. Samalla suunnalla on toinenkin talo, jossa on aivan vastaava tilanne ja olen koittanut liputtaa kuidun puolesta (koska on jo vedetty taloon), mutta eivät ota käyttöön, kun on se mobiilisopimus vielä voimassa... Siinä on eri operaattori eikä mene tällaisia maksuja.
 
Käytiin Elisan myymälässä. Sopimus oli kuulemma tehty netissä maaliskuun ensimmäisenä päivänä, mutta eivät osanneet kyllä sanoa, kuka tällaisen sopimuksen on tehnyt. Joku kuulemma soittelee torstaiaamuna ja selvittelevät siihen asti asiaa.
 
Käytiin Elisan myymälässä. Sopimus oli kuulemma tehty netissä maaliskuun ensimmäisenä päivänä, mutta eivät osanneet kyllä sanoa, kuka tällaisen sopimuksen on tehnyt. Joku kuulemma soittelee torstaiaamuna ja selvittelevät siihen asti asiaa.

Eh, mielenkiintoista.
Ilmoittelehan lopputulema tosiaan tännekin :)
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
273 398
Viestejä
4 715 596
Jäsenet
77 021
Uusin jäsen
JTallgre

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom