Elisa kaapelilaajakaista - upstream modulation vaihtelu / packet loss

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 127
Toukokuun alusta asti riisannut ongelma, jossa kaapelimodeemin up stream modulaatio saattaa pomppia QAM64 -> QAM32 -> QPSK ja kun tätä tapahtuu, siittä aiheutuu latency piikkejä / packet lossia. Yhteys ennen toukokuuta toiminut täydellisesti useamman kuukauden.

Elisalle avattu vikailmoitusta jo 4 kertaa, jokaisessa ollut "yleistä ongelmaa", kohinaa upstreamin taajuuksilla ja sitten kuitattu korjatuksi, mutta lopputulos ei muutu mihinkään. Viimeksi eilen (30.5) soitin elisalle, kun vika oli aktiivinen eli pudottanut modulaatiota sanottiin vaan "heille näyttää toimivan täydellisesti". Hauskinta tässä on se, että kun tarjosin modeemin logeista infoa, niin ei kuulemma tarvinnut ja pitäisi vaihtaa ensimmäiseksi modeemi.

Olen testannut useampaa antennijohtoa, ilman splitteriä, splitterin kanssa. Asunnossa vain yksi antennirasia ja siinnä tällä hetkellä kiinni 1.5m antennijohto -> coax - f-liitin adapteri -> modeemi.

Logeissa tulee aina tämä virhe, kun upstreamin modulaatio vaihtuu: Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
Eri foorumeja selatessa tuo viittaisi lähes poikkeuksetta johonkin muuhun kuin modeemiin. Miten tässä kannattaisi edetä? Alkaa hermot olla koetuksella.

1717144836424.png 1717144861604.png
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
216
Minulla oli kaikenlaista ongelmaa alkuvuodesta kaapelinetin kanssa edellisessä asunnossani, kävivät vaihtamassa sen antennipistokkeen mikä on seinässä ja siihen loppuivat ongelmat.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 127
Minulla oli kaikenlaista ongelmaa alkuvuodesta kaapelinetin kanssa edellisessä asunnossani, kävivät vaihtamassa sen antennipistokkeen mikä on seinässä ja siihen loppuivat ongelmat.
Tänään tai viimeistään maanantaina pitäisi tulla käymään tsekkaamassa. Johdot, adapterit ja 2 modeemia läpikäyneenä en voi enempää tehdä asialle ja siltikin pelotellaan 99e laskulla jos vika löytyykin omista vermeistä. Siittä ärsyttävä ongelma, että vika ei ole jatkuva vaan pitkin päivää satunnaisesti ilmestyvä, joten etänä mitattuna näyttää normaalilta heille. Tosin nyt tajusin kysyä miten vertautui oman asunnon power level muihin ja oli n. 3db korkeampi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 127
Menee maanantaille, kuulemma rasiaa katsotaan ekana. Toivottavasti korjaantuu sillä, päivittelen tilannetta tuolloin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 127
1717839439260.png


Yön aikana upstreamiin ilmestynyt n. 4-5 dBmV lisää. N. 1.5kk sitten oli splitteriä, adapteria yms, niin oli arvot luokkaa 46-47 ja nyt suoraan antennirasiasta tulee tommosta lukemaa.
 

Liitteet

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 127
Nyt kävi voimatelin ukko mittaamassa antennirasian ja totesi hyväksi, mutta mentiin sitten käymään taloyhtiön vahvistimelta säätämässä ja ainakin saatiin arvot kuntoon. Toivottavasti oli "lopullinen" korjaus.
1718018765158.png

1718018779125.png
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 127
Ei tainnut olla lopullinen ratkaisu, usean päivän oli upstreamin powerlevelit luokkaa 45.5-46.5, mutta nyt kun olin poissa kotoa 3pv ja tarkistin arvot uudestaan, niin arvot on kiivennyt takaisin 50~.
Eikö tuo vihjaile tuon vahvistimen olevan viallinen jos antennirasian todettiin olevan hyvä?
 

Eore

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
661
Vastaavia ongelmia on itsellä ollut elisan kaapelin kanssa noin vuoden välein viimeiset neljä vuotta. Aina sama vänkääminen aspan kanssa, kuinka kaikki näkyy heille hyvin ja vika varmaankin taloyhtiön verkossa jne. Asentajat ravaa pari kertaa toteamassa ettei mitään vikaa talon kaapeloinnissa ja sitten viimein uskovat, että vika on elisan jakamossa kadun varressa. Käyvät siellä säätämässä/vaihtamassa jotain ja ongelma korjaantuu. Tätä samaa on ollut koko se aika mitä asunut nykyisessä asunnossa vähintään kerran vuodessa.
Vinkkinä sen verran, että tulosta noita keräämiäsi modeemin arvoja ja näytä sille asentajalle, joka tulee käymään. Ns. Normitilanne ja vikatilanne erikseen. Sitä kautta ne menee ainakin sellaisen nähtäväksi joka niistä jotain ymmärtää. Aspaan on turha kertoa yhtään mitään. Joskus heidän pyynnöstä lähetin keräämäni logit ja hyvät selvitykset viasta, jotta ”asiantuntija voi palata asiaan” niiden pohjalta. Tää ”asiantuntija” kun sitten seuraavana päivänä soitti kertoi, että hänen lähtötiedot tähän ongelmaan on teksti ”netti ei toimi” ja mitään muuta dataa ei ollut käytettävissä.

edit: mulla tosin ongelmia on ollut myös down kanavissa. Yleensä alkanut vai signaalit huonontua ja sen takia korruptoituu paketteja.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 127
Vastaavia ongelmia on itsellä ollut elisan kaapelin kanssa noin vuoden välein viimeiset neljä vuotta. Aina sama vänkääminen aspan kanssa, kuinka kaikki näkyy heille hyvin ja vika varmaankin taloyhtiön verkossa jne. Asentajat ravaa pari kertaa toteamassa ettei mitään vikaa talon kaapeloinnissa ja sitten viimein uskovat, että vika on elisan jakamossa kadun varressa. Käyvät siellä säätämässä/vaihtamassa jotain ja ongelma korjaantuu. Tätä samaa on ollut koko se aika mitä asunut nykyisessä asunnossa vähintään kerran vuodessa.
Vinkkinä sen verran, että tulosta noita keräämiäsi modeemin arvoja ja näytä sille asentajalle, joka tulee käymään. Ns. Normitilanne ja vikatilanne erikseen. Sitä kautta ne menee ainakin sellaisen nähtäväksi joka niistä jotain ymmärtää. Aspaan on turha kertoa yhtään mitään. Joskus heidän pyynnöstä lähetin keräämäni logit ja hyvät selvitykset viasta, jotta ”asiantuntija voi palata asiaan” niiden pohjalta. Tää ”asiantuntija” kun sitten seuraavana päivänä soitti kertoi, että hänen lähtötiedot tähän ongelmaan on teksti ”netti ei toimi” ja mitään muuta dataa ei ollut käytettävissä.
Joo, tossa kadun varressa ihan talon vieressä on joku mööpeli ja tuo huoltomies siittä jotain mainitsikin kun jäätiin rupattelemaan. Mutta tuo väliaikainen fiksi ainakin aluksi korjasi juurikin nuo upstreamin power levelit, mutta nyt tuntuu kuin olisi asetus nollaantunut tai sitten muuten vain huonontunut (käytännössä siis paino rappukäytävän kaapin sisällä olevasta mötikästä + tai -:sta).
Sanoi muistaakseni tuo huoltomies, että ilmoittele jos ongelmat jatkuu tms, en oo varma tarkoittiko uudelleen tiketin avaamista vai suoraan hänelle soittamista, kun numerokin olisi kyllä tallella.

Noita modeemin logeja mulla löytyykin työpöydältä ja niitä näytin, mutta tuntui sen verran vanhalta herrasmieheltä huoltomies, ettei välttämättä ihan täysin niitä ymmärtänyt, mutta arvojen perusteella sanoi kyllä olevan vikaa jossain (joka siis korjaantui muutamaksi päiväksi ja taas jatkuu)

Jätin huomiselle elisalle soittopyynnön ja taidan mainita tuosta kadunvarren mööpelistä, että huoltomieskin siittä jotain puhui.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 127
Päivitystä:

Toinen antennisetä kävi tuumimassa, käytiin vahvistimella uudestaan säätämässä ja totesti että jostain tulee n. 5db~ vaimennusta liikaa vahvistimen ja modeemin välissä. Vaihtoi sitten antennirasian ja upstreamin arvot parani likimain tuon verran kun matkalla asuntoon mainitsi, eli kirjoitushetkellä 44.8-45.5, ennen rasian vaihtoa oli vielä n. 49.

Oli myös siittä hyvä ukko, että sanoi soittavansa huomenna takaisin, sekä saa soittaa vielä torstaina hänelle jos vielä menee huonompaan suuntaan. Vielä en juhli, mutta erittäin lupaavalta vaikuttaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 127
Edelleen arvot näyttää hyvältä, mutta satunnaisesti tulee tämmöstä:

Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3

1718789205404.png


Tämä näkyy käytännössä siten, että pelatessa tulee nykäisyjä. Yleensä jättänyt pingaamaan 10000 kertaa ja tuon aikana tulee noin 20-30 request timed out virhettä.
Käytännössä siis saattaa pelatessa tulla tunnin sisään useampi nykäisy ja toisinaan ei ollenkaan. Täytyy seuraa tilannetta, että pysyykö sentään arvot kohdillaan ja miten tuo nykiminen muuttuu.
 

Eore

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
661
Vastaavaa virheilmoa tuli tosiaan itselle silloin kun vika oli elisan jakamossa kadulla. Muistaakseni myös signaalit seilailivat silloin miten sattuu. Asentaja sääti taloyhtiön vahvistinta, joka hetkeksi paransi tilannetta, seuraava asentaja laittoi modeemin perään vaimentimen ja lopulta sitten vika löytyi jälleen sieltä elisan jakamosta. Tän jälkeen vahvistin piti tietty taas säätää uudestaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 127
Vastaavaa virheilmoa tuli tosiaan itselle silloin kun vika oli elisan jakamossa kadulla. Muistaakseni myös signaalit seilailivat silloin miten sattuu. Asentaja sääti taloyhtiön vahvistinta, joka hetkeksi paransi tilannetta, seuraava asentaja laittoi modeemin perään vaimentimen ja lopulta sitten vika löytyi jälleen sieltä elisan jakamosta. Tän jälkeen vahvistin piti tietty taas säätää uudestaan.
Täytyy seurata tilannetta. Jos tuo häiritsevän paljon ilmenee, niin täytyy vielä availla tikettiä. En usko, että voi olla vika muualla koska kämpässä on rasiaa myöden kaikki vaihdettu ja vahvistin todettu toimivaksi.
 

Eore

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
661
Täytyy seurata tilannetta. Jos tuo häiritsevän paljon ilmenee, niin täytyy vielä availla tikettiä. En usko, että voi olla vika muualla koska kämpässä on rasiaa myöden kaikki vaihdettu ja vahvistin todettu toimivaksi.
Sen takia tuo kannattaa ilmottaa pikapuoliin samalle tiketille tai muuten seuraavalla kerralla on taas sama ralli kunnes suostuvat tutkimaan omaa laitteistoaan :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 127
Sen takia tuo kannattaa ilmottaa pikapuoliin samalle tiketille tai muuten seuraavalla kerralla on taas sama ralli kunnes suostuvat tutkimaan omaa laitteistoaan :D
Tikettejä on kyllä mennyt monta, mutta ne on käytännössä aina jatkunut edellisestä. Nyt on käytännössä jäljellä vain elisan vastuulla olevat laitteet.
Tsekkaan jatkuvasti modeemin linja-arvoja ja pingailen pitkin päivää 8.8.8.8, päivittelen mikäli tulee muutoksia suuntaan tai toiseen.

Arvot näyttää tältä tällä hetkellä:
1718806561389.png
1718806587165.png
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 127
Joo kyllä tota t3 erroria ja packet lossia edelleen tulee, vaikka linja-arvot on hyvät. Elisa epäilee vieläkin modeemia, mitä en kyllä enään tässä kohti suostu enään uskomaan, kun netti on ennen tätä sirkusta toiminut ongelmitta.

*edit* Kysyin miten edetään jos ongelma jatkuu myös arriksen purkilla, niin ei saa edes vastausta. Kieltämättä haisee nyt tää homma, tulee fiilis et myydään ratkaisuna elisan "uutta" modeemia ja muulla ei toimi. Jos olisi muita vaihtoehtoja kiinteälle netille, niin elisan soppari olisi roskiksessa.
 
Viimeksi muokattu:

Eore

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
661
Joo kyllä tota t3 erroria ja packet lossia edelleen tulee, vaikka linja-arvot on hyvät. Elisa epäilee vieläkin modeemia, mitä en kyllä enään tässä kohti suostu enään uskomaan, kun netti on ennen tätä sirkusta toiminut ongelmitta.

*edit* Kysyin miten edetään jos ongelma jatkuu myös arriksen purkilla, niin ei saa edes vastausta. Kieltämättä haisee nyt tää homma, tulee fiilis et myydään ratkaisuna elisan "uutta" modeemia ja muulla ei toimi. Jos olisi muita vaihtoehtoja kiinteälle netille, niin elisan soppari olisi roskiksessa.
Eikös tuossa ole väkisinkin palautusoikeus, jos tilaat heidän verkkopalvelusta sen modeemin? Testaat toimiiko ja jos tekee samaa niin palautat. Vähän vaivaa tuosta tietty tulee itselle, mutta saapahan senkin suljettua pois.
 

xana

ICT Pro
Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
942
Vuonna 2018 oli täsmälleen samoja ongelmia oli Kokkolassa Tullikamarinkadulla. Voimatel kävi katsomassa ja totesi, että vika on Elisan runkoverkossa. Asentaja sanoi, että eivät voi tehdä mitään, koska Elisa oli kieltänyt runkoverkkoon kajoamasta, koska se aiheuttaa todella isoja kustannuksia. Tähän Elisalta kysyttäessä; en saanut mitään kommenttia. Nykyistä tilannetta en tiedä. Huhupuheen mukaan Elisa on rakentanut samalla alueella valokuituyhteyksiä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 127
Vuonna 2018 oli täsmälleen samoja ongelmia oli Kokkolassa Tullikamarinkadulla. Voimatel kävi katsomassa ja totesi, että vika on Elisan runkoverkossa. Asentaja sanoi, että eivät voi tehdä mitään, koska Elisa oli kieltänyt runkoverkkoon kajoamasta, koska se aiheuttaa todella isoja kustannuksia. Tähän Elisalta kysyttäessä; en saanut mitään kommenttia. Nykyistä tilannetta en tiedä. Huhupuheen mukaan Elisa on rakentanut samalla alueella valokuituyhteyksiä.
Joo kyllä tää haisee hieman. Huoltotyöt sattui sillon toukokuun alussa sopivasti kun myös ongelmat alkoi ja täällä on ympäriinsä rakennettu/rakennetaan valokuituyhteyksiä. Yksi asiantuntija/asiakaspalvelija sanoi jo muistaakseen toisen vai kolmannen tiketin kohdalla, että runkoverkossa ei ole mitään ongelmia, toivottavasti puhu totta eikä paskaa.

Seuraavaksi kuulemma kolmas modeemi ja pitää olla arris. Erikoista, että aikaisemmin toimi pitkään ongelmitta, "mystisesti" alkoi huoltotöiden kanssa samaan aikaan ongelmat.

Kysyin eilen näin: " Jos T3 erroreita ja packet lossia tulee myös Arriksen purkilla, niin mitä sitten asialle tehdään?" Johon vastauksena sain:
"kiitos viestistäsi. Suosittelen testaamaan Arriksella ensin." Joko ei tiennyt tai halunnut vastata tuohon kysymykseen.
 

xana

ICT Pro
Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
942
Joo kyllä tää haisee hieman. Huoltotyöt sattui sillon toukokuun alussa sopivasti kun myös ongelmat alkoi ja täällä on ympäriinsä rakennettu/rakennetaan valokuituyhteyksiä. Yksi asiantuntija/asiakaspalvelija sanoi jo muistaakseen toisen vai kolmannen tiketin kohdalla, että runkoverkossa ei ole mitään ongelmia, toivottavasti puhu totta eikä paskaa.

Seuraavaksi kuulemma kolmas modeemi ja pitää olla arris. Erikoista, että aikaisemmin toimi pitkään ongelmitta, "mystisesti" alkoi huoltotöiden kanssa samaan aikaan ongelmat.

Kysyin eilen näin: " Jos T3 erroreita ja packet lossia tulee myös Arriksen purkilla, niin mitä sitten asialle tehdään?" Johon vastauksena sain:
"kiitos viestistäsi. Suosittelen testaamaan Arriksella ensin." Joko ei tiennyt tai halunnut vastata tuohon kysymykseen.
Uskon todella vahvasti, että Elisalla puhuvat muunnettua totuutta; eli toisin sanoen valehtelevat asiakkaille. Tuolloin vuonna 2018 Kokkolassa kaikki Voimatelin asentajat olivat olleet ennen Anvialla töissä. Anvian aikana viat aina korjattiin kuntoon; ei laskettu kustannuksia. Elisan ostettua Anvian; ulkoistettiin kaikki verkon korjaukset Siilinjärveläiselle Voimatel yhtiölle. Voimatelin aikaan Elisa haraa vastaan kaikissa isommissa korjauksissa. Tämän olen kuullut suoraan asentajilta. Se on täyttä faktaa.

Minusta Arriksella testaaminen on sinun tapauksessa täysin turhaa. Se on sama juttu, kun Elisa vuonna 2018 väitti, jos vaihdetaan Anvian aikainen FRITZ!Box 6490 Cable muistaakseni Arris oli silloinkin. Kuten arvata saattaa; ei kaapelimodeemin vaihdosta ollut mitään apua. Mainittakoon, että tuttavalla on Kansakoulukadulla Kokkolassa juuri samanlainen Anvian aikainen FRITZ!Box 6490 Cable edelleen käytössä. Mitään ongelmia ei ole ollut koskaan. Eli kyseinen FRITZ!Box 6490 Cable on hyvä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 127
Uskon todella vahvasti, että Elisalla puhuvat muunnettua totuutta; eli toisin sanoen valehtelevat asiakkaille. Tuolloin vuonna 2018 Kokkolassa kaikki Voimatelin asentajat olivat olleet ennen Anvialla töissä. Anvian aikana viat aina korjattiin kuntoon; ei laskettu kustannuksia. Elisan ostettua Anvian; ulkoistettiin kaikki verkon korjaukset Siilinjärveläiselle Voimatel yhtiölle. Voimatelin aikaan Elisa haraa vastaan kaikissa isommissa korjauksissa. Tämän olen kuullut suoraan asentajilta. Se on täyttä faktaa.

Minusta Arriksella testaaminen on sinun tapauksessa täysin turhaa. Se on sama juttu, kun Elisa vuonna 2018 väitti, jos vaihdetaan Anvian aikainen FRITZ!Box 6490 Cable muistaakseni Arris oli silloinkin. Kuten arvata saattaa; ei kaapelimodeemin vaihdosta ollut mitään apua. Mainittakoon, että tuttavalla on Kansakoulukadulla Kokkolassa juuri samanlainen Anvian aikainen FRITZ!Box 6490 Cable edelleen käytössä. Mitään ongelmia ei ole ollut koskaan. Eli kyseinen FRITZ!Box 6490 Cable on hyvä.
Jeps. Täytyy jossain kohti vaan elisan mieliksi testata tolla arriksella. Toivottavasti korjaantuu tai jos ei korjaannu, niin toivottavasti vian etsintä jatkuu eikä lopu siihen. Kuulemma "mystisiä" vikoja muilla kuin arriksilla ja kuulemma viat saattaa tulla vasta myöhemmin ja alkuun toimia hyvin :rolleyes:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 127
Ongelma alkanut edetä huonommaksi. Linja-arvot on mitä ilmeisimmin korjattu nyt pysyvästi, mutta ongelmat jatkuu siittä huolimatta.
Olen nyt pingaillut google.com, default gateway ja modeemia yhtä aikaa, googlea ja default gateway:tä pingatessa tulee request timed outin lisäksi myös satunnaisesti 1-2k latency piikkejä ja "Destination host unreachable", mutta modeemin pingi pysyy tasaisena 1ms.

Järjestyksessä: Google, default gateway ja modeemi

1719137239880.png
1719137198180.png
1719137042846.png


Request timed out, destination host unreachable ja 1-2k latency piikkejä tulee nyt jopa 5-10min välein, mutta modeemin pingi ei muutu mihinkään?
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 356
Request timed out, destination host unreachable ja 1-2k latency piikkejä tulee nyt jopa 5-10min välein, mutta modeemin pingi ei muutu mihinkään?
En ole varma osaanko tulkita sinun kysymystä oikein mutta jos tarkoitat sitä tasaista 1ms mikä näkyy viimeissä kuvassa niin tuossahan sinä lähetät paketit siihen modeemiin joka on siinä vieressäsi (varmaankin :) ) ja jos tuossa olisi packet lossia/muutoksia pingissä niin huoneiston sisäverkossa olisi jotain ongelmia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 127
En ole varma osaanko tulkita sinun kysymystä oikein mutta jos tarkoitat sitä tasaista 1ms mikä näkyy viimeissä kuvassa niin tuossahan sinä lähetät paketit siihen modeemiin joka on siinä vieressäsi (varmaankin :) ) ja jos tuossa olisi packet lossia/muutoksia pingissä niin huoneiston sisäverkossa olisi jotain ongelmia.
Joo. Ainakin olen käsittänyt niin, että jos tuossa modeemin pingissäkin tapahtuisi muutoksia, kun google ja default gateway kokee: piikkejä, request timed out tai destination host unreachablea, niin vika olisi sisäverkossa? Mutta nyt kun modeemin pingissä ei ole muutoksia koskaan, niin vika rajaantuisi muualle?

Omat tiedot rajoittuu nyt käytännössä viimeisen vajaan 2kk aikaiseen googletteluun, niin voin hyvinkin olla väärässä.

*edit* tuo destination host unreachable on tänään ilmestynyt ensimmäistä kertaa, mitähän tuo merkitsee?
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 356
Joo. Ainakin olen käsittänyt niin, että jos tuossa modeemin pingissäkin tapahtuisi muutoksia, kun google ja default gateway kokee: piikkejä, request timed out tai destination host unreachablea, niin vika olisi sisäverkossa? Mutta nyt kun modeemin pingissä ei ole muutoksia koskaan, niin vika rajaantuisi muualle?

Omat tiedot rajoittuu nyt käytännössä viimeisen vajaan 2kk aikaiseen googletteluun, niin voin hyvinkin olla väärässä.

*edit* tuo destination host unreachable on tänään ilmestynyt ensimmäistä kertaa, mitähän tuo merkitsee?
Juu, tuo todistaa että vika on muualla eikä yhteydessä koneeltasi modeemille kun siinä välillä se pingi on jatkuvasti 1ms.

Mahdollisesti voit myös pingata suoraan modeemistasi (kun menet selaimella sen hallintaan ja joku troubleshooting välilehti) vaikka googlea jolloin vielä paremmin voit todistaa ongelman olevan Internet-yhteydessä eikä sisäverkossa. Tosin osassa noista modeemeista taitaa kyllä olla suht. paskoja toteutuksia ja ne pingaavat vaikka vaan 10 kertaa eikä että voisi jättää pingin juoksemaan taustalle kuten CMD:llä vaikka.

En lähtisi miettimään tuota " destination host unreachable" vs. "request timed outia" siten että se olisi mitenkään merkittävää tuossa ongelmassa. En ole itse niin verkkodude että osaisin sanoa täysin varmaksi miten noita molempia virheitä pitäisi tulkita tuossa ongelmassa mutta en myöskään kyllä jaksa uskoa että tuolla olisi merkitystä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 127
Juu, tuo todistaa että vika on muualla eikä yhteydessä koneeltasi modeemille kun siinä välillä se pingi on jatkuvasti 1ms.

Mahdollisesti voit myös pingata suoraan modeemistasi (kun menet selaimella sen hallintaan ja joku troubleshooting välilehti) vaikka googlea jolloin vielä paremmin voit todistaa ongelman olevan Internet-yhteydessä eikä sisäverkossa. Tosin osassa noista modeemeista taitaa kyllä olla suht. paskoja toteutuksia ja ne pingaavat vaikka vaan 10 kertaa eikä että voisi jättää pingin juoksemaan taustalle kuten CMD:llä vaikka.

En lähtisi miettimään tuota " destination host unreachable" vs. "request timed outia" siten että se olisi mitenkään merkittävää tuossa ongelmassa. En ole itse niin verkkodude että osaisin sanoa täysin varmaksi miten noita molempia virheitä pitäisi tulkita tuossa ongelmassa mutta en myöskään kyllä jaksa uskoa että tuolla olisi merkitystä.
Modeemin hallinnassa on tosiaan onnettoman huono ping työkalu, taisi olla max 30 kertaa. Oon elisalle laittanut kuvia ja kertonut, mutta ei niitä ole kiinnostanut. Ne on nyt takertunut tuohon, että ei ole arriksen modeemi vaikka ikinä semmoista mulla ei ole ollut ja tämä vika on uusi. Nyt elisa käytännössä vaatii testauksen arriksella, ennenkuin alkavat miettimään muuta, en tiedä onko jakomon(?) lisäksi enää mitään muuta jäljellä, kun modeemit, johdot, adapterit, jaotin, antennirasia ja vahvistin on katsottu.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 400
Viestejä
4 285 304
Jäsenet
71 649
Uusin jäsen
Credittii

Hinta.fi

Ylös Bottom