Vaatividyalta kommenttia kuuden tunnin pelaamisen perusteella. Monster Hunter + PUBG, eli ihan erilainen ku Elden Ring, mutta hyvältä näyttää ja tuosta taitaa tulla kestopeli jota pelataan kauan. Taitaa olla aika aktivoitua taas io-techin Discordissa. Päästäisköhän taas vuosien 2017-2020 kulta-aikaan jolloin joku ilta oli porukkaa monessa tiimissä pelaamassa.
Joo ei oikein lähtenyt itellä mitä peliä testasin. Jo pelkästään miltä peli näytti ja pyöri PS5:lla oli jotain ihan kauheaa. Tietty asiat voi muuttua julkaisuun mennessä mutta taas fromsoftwaren track record optimoinnissa ei ole parhain...
Itse peli taas sinänsä joo sitä samaa elden ringiä mutta nopeampana. Mutta koska roguelike elementit nii joutuu melko adhd:na menemään paikasta toiseen levuttaen. Ja jos random tiimikaverit vetävät missä sattuu nii tuntuu että mikäs pointti tässä nyt on.
Samalla linjalla Taizuunin kanssa. Yhden session verran tuota testasin (3 tuntia) ja ei ihan kauheasti vakuuttanut.
Tuntemattomien kanssa pelaaminen oli ihan täysin kiinni siitä minkälaiset suharit saa kaveriksi, lähteekö juoksemaan omilleen vai osaako pysyä ryhmässä, tässä on kuitenkin vihollisia huomattavasti tiheämmin ja ne kestää enemmän rangaistusta kuin emopelissä niin sooloilulle ei ainakaan tässä testissä ollut tilaa.
Toinen ongelma minkä huomasin on että vihollisia tuntuu ilmestyvän tyhjästä ja monta kertaa sain osumia selkään kun tappanut ison vihollislauman niin jostain vielä ilmestyi toista vihollistyyppiä lyömään, ehkä olen yksin tämän ongelman kanssa mutta tätä ei ole melkein ikinä käynyt aikaisemmin ellei se ole ollut tarkoituksella joku vihollinen vaanimassa väijytyksessä jne.
Peliin on myös lisätty "sprinttaaminen" normaalin juoksun kaveriksi joka on hiukan kysymysmerkki, miksi kukaan käyttäisi normaalia juoksua kun sprinttaaminen on 10x nopeampi vaihtoehto mutta eri näppäimen takana? Helpottaa zoomailemaan ympäri kenttää kuin päätön kana, asia mitä vähiten haluan tehdä Souls-peleissä.
Törmäsin myös bugiin jossa loppuvastus ei ilmestynyt omalle ruudulle ja en voinut ottaa vahinkoa siitä, pystyin herättämään tiimikaverit henkiin loppumattomasti ilman kuolemanpelkoa
Vähän tasoitti tämä testi odotuksia, hauska peli kaverien kanssa muutamalle viikonlopulle mutta en usko että tästä tulee itselle sellaista johon palaan joka päivä.
Nyt kun on useampi gameplay video tullut katseltua, niin on kyllä odotus peliä kohtaan laskenut myös itsellä. Eniten arveluttaa tuo jatkuva kellon perässä juokseminen ja tuo buildin luominen kesken runin. Souls peleissä aina tykännyt tutkia maailmaa ja luoda hahmoa rauhassa, joka käsitykseni mukaan tässä Nightreignissa toimii juurikin päin vastoin. Lisäksi juurikin tuo randomien kanssa pelaaminen arveluttaa, onko pidemmän päälle kovin hauskaa, jos kaikki vaan painelee omiin suuntiin.
Sinänsä olen kyllä pääasiassa Co-opina tykännyt itse Elden Ringia pelailla, joten siltä osin tämä kyllä kiinnostaa edelleen. Lisäksi pitää muistaa, että nyt on vasta tämä network test kyseessä, josta on rajattu mahdollisesti pois useampia juttuja mitkä nähdään sit vasta julkaisussa. Toivottavasti tulisi useampia eri pelimuotoja ja buildeja yms. vielä lisää, että olisi vähän jokaiselle jotain sit tarjolla pelissä.
Roguelikejä reilusti pelanneena Souls-peli siihen tyyliin maistuisi kyllä paremmin kuin hyvin, mutta jos tuo on vain co-op niin jäänee itselläkin ostamatta.
Roguelikejä reilusti pelanneena Souls-peli siihen tyyliin maistuisi kyllä paremmin kuin hyvin, mutta jos tuo on vain co-op niin jäänee itselläkin ostamatta.
Niin löytyy näköjään. FromSoftilta on tosin sanottu suoraan että peli on suunniteltu moninpeliksi, eli tuosta on spekulaatiota että soolona kokemus jää torsoksi.
Tuossa hyvä playlisti lorehepulta. Alottaa pelaamaan pelin alusta ja analysoi tavvaroiden lorekuvaukset sun muut jutut. Erittäin viihdyttävää settiä ja huomaa kuinka hyvin koko peli on vedetty kokoon.
Elden Ringin aikajana kerrottuna viidessä tunnissa...
Monesti kaivannu jotain tuollaista, mutta kaikki on ollu vain vähän sinnepäin tehtyjä. Tuossa auttaa paljon ku voi videon aikajanalta lukea otsikkoja, että onko nyt titaanien aika vai lohikäärmeiden aika.
Pikku kyssäri ite Elden Ringistä. En oikee koskaan innostunut noista DS1-3 pomotaisteluista tai loresta, mutta tykkäsin varsinki ykösen ja kolmosen kentistä ja niiden tutkimisesta ja sivuvastustajista. Onko Elden Ringi enemmän tätä pomojen kaatelua vai keskitytäänkö enemmän kuljailuihin ja sivuvihuihin. Ykösen jälkeen kaikki pomot tuntu enemmän tympeältä pakkopullalta ku miltää hauskalta pelaamiselta.
Pikku kyssäri ite Elden Ringistä. En oikee koskaan innostunut noista DS1-3 pomotaisteluista tai loresta, mutta tykkäsin varsinki ykösen ja kolmosen kentistä ja niiden tutkimisesta ja sivuvastustajista. Onko Elden Ringi enemmän tätä pomojen kaatelua vai keskitytäänkö enemmän kuljailuihin ja sivuvihuihin. Ykösen jälkeen kaikki pomot tuntu enemmän tympeältä pakkopullalta ku miltää hauskalta pelaamiselta.
Jälkimmäistä sanoisin. Itellekään ei noi boss-taistelut oikein parhaiten uponnut niin ne selvitin käyttämällä mahdollisimman paljon ulkopuolisia apuvoimia (pl. online-summonit tai mitä olivatkaan) ja ylilevuttamalla. Paikkojen tutkiminen ja rivivihollisten sekä pienempien bossien tappaminen oli itelle tässä parasta. Tämä oli ensimmäinen FromSoftwaren peli mitä olen pelannut (ja varmaan edelleen ainoa) ja oli kyllä mahtava kokemus.
Age of the stars ending pärähti ruutuun ja kellossa 240 tuntia peliaikaa. Pakkohan tuo on vetää uusiksi joskus, oli niin hieno seikkailu, vaikkakin alku meinasi vähän syödä miestä, kun ajattelin, että mennäänpä faith-buildillä kun ei ole soulslikeissa tullut pahemmin koitettua ja joka toinen vastaan tullut huippuase oli INT+STR tms. Montako noita endingiä on? Muutama hommakin jäi tekemättä, alkoi kumminkin loppua kohden hiukan puuduttamaan, niin piti vaan laittaa homma pakettiin. Mutta enivei, tämä oli kyllä oikein videogame ass videogame, 5/5.
Pikku kyssäri ite Elden Ringistä. En oikee koskaan innostunut noista DS1-3 pomotaisteluista tai loresta, mutta tykkäsin varsinki ykösen ja kolmosen kentistä ja niiden tutkimisesta ja sivuvastustajista. Onko Elden Ringi enemmän tätä pomojen kaatelua vai keskitytäänkö enemmän kuljailuihin ja sivuvihuihin. Ykösen jälkeen kaikki pomot tuntu enemmän tympeältä pakkopullalta ku miltää hauskalta pelaamiselta.
Vaikka DS:n pomoja usein kehutaan forumeilla(sen jälkeen kun ne on voitettu), niin on kyllä harvassa pomot joita itse olen kehunut, ja sumuseinän tullessa vastaan ensimmänen ajatus on että kauonkohan tässä tulee olemaan jumissa... Sama homma mulla oli Elden Ringissäkin, mutta tässä on paljon apuja. Sen lisäksi että kaveriksi voi monesti kutsua online-pelaajan tai AI-pelaajan summon signista, tässä on myös NPC-spirittejä jotka voi kutsua kaveriksi melkein missä vain ja ne vie mukavasti pomon huomion. Lisäksi avoimen maailman ansiosta voi lähteä kiertelemään muualle ja levuttaa rauhassa. Vaikka jäin jumiin joskus niin en pitänyt pomoja ongelmana, ainakaan näin jälkeenpäin...
Pitäis kai jotenki saada itselle sellainen oppimisasenne, että opettelee rauhassa miten pomo toimii, ja ymmärtää että pomo on mahdollista voittaa jopa ottamatta osumaan ollenkaan. Mulla tulee luonnostaan pelattua pomoja hampaat irvessä ja vängällä lyötyä joka väliin mihin vain pystyy, ja sitte tuntuu epäreilulta ku kuoleeki ite kun luuli pelaavansa täydellisesti.
Age of the stars ending pärähti ruutuun ja kellossa 240 tuntia peliaikaa. Pakkohan tuo on vetää uusiksi joskus, oli niin hieno seikkailu, vaikkakin alku meinasi vähän syödä miestä, kun ajattelin, että mennäänpä faith-buildillä kun ei ole soulslikeissa tullut pahemmin koitettua ja joka toinen vastaan tullut huippuase oli INT+STR tms. Montako noita endingiä on? Muutama hommakin jäi tekemättä, alkoi kumminkin loppua kohden hiukan puuduttamaan, niin piti vaan laittaa homma pakettiin. Mutta enivei, tämä oli kyllä oikein videogame ass videogame, 5/5.
Varmaan jääny Malenia ja kokonainen alue löytämättä niinkö mullaki alunperin. Itekki aatellu että joku päivä vois alottaa alusta, mutta käyttää DLC:stä saatuja varusteita. Niillä voi tehdä mielenkiintoisen "dragon monk" buildin joka yhdistää hyvin dragon spellejä ja lähitaistelua, mutta ei kestä oikein osumaa.
Sais ihan uuden pelikokemuksen ku ei voi enää piilotella kilven takana niinku tein lähes koko pelin ekalla kierroksella. Monesti sanotaan että taiat on OP, mutta iso kilpi jonka guard boost on korkea voi torjua melkein mitä vain. Loppupelin kohdat tai pomot joita netissä pidetään vaikeina oli ihan läpihuutojuttuja ku sen vaikean kohdan pystyi vain torjumaan.
Uutta infoa tulevasta Nightreignista. Kyllähän tässä pieni hype hiipii päälle, kun uusi FromSoftwaren peli taas tulossa. Henkilökohtaisesti uudet pelimekaniikat kiinnostaa kovasti.
Uutta infoa tulevasta Nightreignista. Kyllähän tässä pieni hype hiipii päälle, kun uusi FromSoftwaren peli taas tulossa. Henkilökohtaisesti uudet pelimekaniikat kiinnostaa kovasti.
Tää on kyllä yks lemppari bosseista itelle. Jännä nähdä miten ovat onnistuneet tuomaan aikaisempien Soulsien bossit Nightreigniin. Varmaan on jouduttu melkoisesti työstään movesettejä uusiksi.
Taitaa lähteä itsellä julkaisuun asti aiheeseen liittyvät ketjut ja uutiset pimentoon, ettei tuu liikaa spoilattua näitä.
Nameless Kingin, oli sivubossina DS3:ssa ja sen kanssa väänsin pisimpään kuin pelin pakollisten kanssa.
Fromsofware suunnittelee mielestäni parhaat pomotaistelut, ei pelkästään ulkonäöllisesti vaan monesti elegantteja, sen areenat, liikesarjat, musiikki ynm. Tässä ne nyt tietysti on irroitettu kontekstistaan vapaaseen maailmaan. En ole itse ajatuksesta niin innoissani, mutta varmasti saa nostalgista fiilistä monelle Dark Soulsien ystäville. Eli ei sinällään huono idea. Minulla tämä jää kuitenkin hommaamatta, kun en välitä co-oppina synkistä sieluista. Pitääpä kuitenkin seurata striimejä, Twitchistä eilen katselin ja porukalla tuntui olevan hauskaa pelin parissa.
Nameless Kingin, oli sivubossina DS3:ssa ja sen kanssa väänsin pisimpään kuin pelin pakollisten kanssa.
Fromsofware suunnittelee mielestäni parhaat pomotaistelut, ei pelkästään ulkonäöllisesti vaan monesti elegantteja, sen areenat, liikesarjat, musiikki ynm. Tässä ne nyt tietysti on irroitettu kontekstistaan vapaaseen maailmaan. En ole itse ajatuksesta niin innoissani, mutta varmasti saa nostalgista fiilistä monelle Dark Soulsien ystäville. Eli ei sinällään huono idea. Minulla tämä jää kuitenkin hommaamatta, kun en välitä co-oppina synkistä sieluista. Pitääpä kuitenkin seurata striimejä, Twitchistä eilen katselin ja porukalla tuntui olevan hauskaa pelin parissa.
Itse en ole katsonut yhtään streameja tuosta, mutta jotenkin co-op ja soul-peli ei sovi yhtään yhteen. Se on ollut "tosipelaajalle" aina pahoin pyhäinhäväistys pelkästään tarjota mahdollisuus sille, että voi summota jonkun tekemään sen bossin sun puolesta. Se on vielä suurempi asia boss roomien ulkopuolella.
Jos joku osaa saada pelin balanssiin, niin fromsoftware, mutta hitto ei riitä luotto näin pitkälle.
Itse en ole katsonut yhtään streameja tuosta, mutta jotenkin co-op ja soul-peli ei sovi yhtään yhteen. Se on ollut "tosipelaajalle" aina pahoin pyhäinhäväistys pelkästään tarjota mahdollisuus sille, että voi summota jonkun tekemään sen bossin sun puolesta. Se on vielä suurempi asia boss roomien ulkopuolella.
Jos joku osaa saada pelin balanssiin, niin fromsoftware, mutta hitto ei riitä luotto näin pitkälle.
Olen tästä eri mieltä. On tullut pelattua edellisiä soulsseja myös enemmän ja vähemmän cooppina ja on ollut todella hauskoja hetkiä. Usko on vahva, että from saa tämän uusimman toimimaan.
Lähtökohtaisestihan nämä vedetään aina eka kerralla soolona läpi, ilman kummempia apukeinoja. Mutta kyllä mielestäni co-op mahdollisuus on loistava lisä näissä. Ja varsinkin jos meinaa useampaan otteeseen vetäistä pelin läpi, niin ihan leppoisaa co-opailla välillä, eikä tarvitse hampaat irvessä joka bossia vääntää. Kukin toki tyylillään
Mitä Nightreigniin tulee, niin pystyyhän tuon vetämään täysin soolonakin läpi. Mitä gameplayta katsellut ja uutisia lukenut, niin pääasiassa yhdessä pelattavaksihan tämä on suunniteltu. Varmaanhan tuossa joku skaalaus on vaikeudessa pelaako yksin vai yhdessä. Hauska nähdä kun porukka alkaa soolona pelin pelaileen läpi. Kuka mahtaa techiläisistä viedä ekana tämän kunnian. Oma taitotaso ei ainakaan tule tähän riittämään
Vähän hämmentää kun porukka puhuu Nightreinistä souls-pelinä tai soulslikena, mitä vähän previkoita silmäillyt niin olen saanut käsityksen ettei tällä ole juuri mitään tekemistä soulslikejen kanssa, tuttua taistelumekaniikkaa lukuunottamatta. Mahtaako moni pettyä kun kyseessä lienee hyvin erityyppinen peli?
Eipä sillä etteikö hirviönmetsästys kyllä kimpassa voisi olla tosi hauskaakin, mutta vähän sisältököyhältä tämä on vaikuttanut. Mielenkiinnolla kyllä odottelen arvioita, ilmeisesti viiden aikaan niitä alkaa tulemaan. Lähtökohtaisesti ei kyllä uskalla ostaa sokkona täyteenhintaan.
Vähän hämmentää kun porukka puhuu Nightreinistä souls-pelinä tai soulslikena, mitä vähän previkoita silmäillyt niin olen saanut käsityksen ettei tällä ole juuri mitään tekemistä soulslikejen kanssa, tuttua taistelumekaniikkaa lukuunottamatta. Mahtaako moni pettyä kun kyseessä lienee hyvin erityyppinen peli?
Eipä sillä etteikö hirviönmetsästys kyllä kimpassa voisi olla tosi hauskaakin, mutta vähän sisältököyhältä tämä on vaikuttanut. Mielenkiinnolla kyllä odottelen arvioita, ilmeisesti viiden aikaan niitä alkaa tulemaan. Lähtökohtaisesti ei kyllä uskalla ostaa sokkona täyteenhintaan.
Veikkaan, että nimi jo yksistään antaa vaikutelman souls-pelinä. Mutta samaa mieltä, että pettymään tulee mikäli tästä odottaa perinteistä souls-peliä.
Samaa mietin tuon sisällön puolesta miten tulee pitemmän päälle riittämään. Joitain tubettajien videoita aiheesta tullut katseltua, jotka peliä päässeet jo testaamaan. Sen käsityksen saanut, että maailma ja viholliset tulevat muuttumaan reilusti runien välillä ja että sisältöä tulisi olemaan reilusti enemmän mitä ennakkovideoiden perusteella annettu ymmärtää. Saa sitten nähdä mikä on todellisuudessa tilanne kymmenien tai satojen pelituntien jälkeen.
Itse hommasin ennakkoon, koska luotto on kova studion pelejä kohtaan ja uskon, että hinnankin puolesta tarjoaa rahoille vastinetta, vaikkei ihan mestariteos olisi tulossakaan.
Veikkaan, että nimi jo yksistään antaa vaikutelman souls-pelinä. Mutta samaa mieltä, että pettymään tulee mikäli tästä odottaa perinteistä souls-peliä.
Samaa mietin tuon sisällön puolesta miten tulee pitemmän päälle riittämään. Joitain tubettajien videoita aiheesta tullut katseltua, jotka peliä päässeet jo testaamaan. Sen käsityksen saanut, että maailma ja viholliset tulevat muuttumaan reilusti runien välillä ja että sisältöä tulisi olemaan reilusti enemmän mitä ennakkovideoiden perusteella annettu ymmärtää. Saa sitten nähdä mikä on todellisuudessa tilanne kymmenien tai satojen pelituntien jälkeen.
Itse hommasin ennakkoon, koska luotto on kova studion pelejä kohtaan ja uskon, että hinnankin puolesta tarjoaa rahoille vastinetta, vaikkei ihan mestariteos olisi tulossakaan.
Tähän asti ollut vahva luotto Fromin tekemiseen, mutta jotenkin tästä hönkii että Elden Ringin myötä brändi kasvoi liian isoksi ja nyt alkoi brändillä lypsäminen. No, toivottavasti pessimismini ei ole perusteltua.
Itseäni eniten epäilyttää se ettei runien välillä ilmeisesti ole mitään etenemisen tuntua tuovaa mekaniikkaa, ei avaudu uusia hahmoluokkia, ei esineitä. Tokihan joissain roguelikeissä pelkkä runin tuoma haaste saa aikaan pelaamiskoukun, mutta enemmän minua on koukuttanut rogueliteille tyypilliset suoritusten mukaan avautuvat uudet mekaniikat. Mutta tosiaan tämä vielä spekulointi asteella. Saas nähdä mitä tämä nyt sitten loputa tarjoaa pelaajille.
Varmaanhan tuossa joku skaalaus on vaikeudessa pelaako yksin vai yhdessä. Hauska nähdä kun porukka alkaa soolona pelin pelaileen läpi. Kuka mahtaa techiläisistä viedä ekana tämän kunnian. Oma taitotaso ei ainakaan tule tähän riittämään
Ei ole skaalausta ymmärtääkseni ja eri hahmoluokkien kykyjen combottaminen isossa roolissa eli soolona taitaa olla melko hardcore.
Elden Ringin pelasin ensin PS5 läpi jonka jälkeen ostin PC:lle Seamless Coop -modin vuoksi ja aivan olihan se upea kokemus. Nightreign pelityypiltään ihan eri genreä eikä aikomusta soolona pelata lainkaan.
Voi olla, että PS5 tulee tämäkin aloitettua kun 40€ saa perheen molemmat konsolit käyttöön, PC:llä maksaa tuplat kun molemmille pitäisi peli ostaa.
Eli tämä Nightreign on lähempänä jotain Returnalin tai God of War Ragnarök: Valhallan tyyppistä mättöä? (En ole viitsinyt paljoa lukea pelistä, odottelen arvosteluja ja tietoa siitä, miten mielekästä tätä on pelata yksin.)
Elden Ring: Nightreign is rated 'Strong' after being reviewed by 169 critics, with an overall average score of 80. It's ranked in the top 17% of games and recommended by 78% of critics.
Eli tämä Nightreign on lähempänä jotain Returnalin tai God of War Ragnarök: Valhallan tyyppistä mättöä? (En ole viitsinyt paljoa lukea pelistä, odottelen arvosteluja ja tietoa siitä, miten mielekästä tätä on pelata yksin.)
Tuossa aika hyvin kerrotaan pelin ongelmista. Olihan tuo odotettavissa näki jo network testin aikana että tylsä gameplay looppi. 20€:n hintaan ois paljon hyväksyttävämpi.
Elden Ring: Nightreign is rated 'Strong' after being reviewed by 169 critics, with an overall average score of 80. It's ranked in the top 17% of games and recommended by 78% of critics.
Perinteinen media ei ole luotettava minkään pelin suhteen, mutta tässä tapauksessa en usko että heidänkään arviot jäävät kovin kauas todellisuudesta eli maksavien asiakkaiden arvioista. Kyseessä on hyvin todennäköisesti pienimuotoinen floppi joka nojaa Elden Ring brändiin. Toivottavasti olen väärässä.
Perinteinen media ei ole luotettava minkään pelin suhteen, mutta tässä tapauksessa en usko että heidänkään arviot jäävät kovin kauas todellisuudesta eli maksavien asiakkaiden arvioista. Kyseessä on hyvin todennäköisesti pienimuotoinen floppi joka nojaa Elden Ring brändiin. Toivottavasti olen väärässä.
Äkkiseltään joitakin arvosteluja vilkaisseena peli tekee sen mitä lupaa ja vieläpä varsin hyvin - floppi tästä jossain mielessä toki tulee kun ei tarvi tätä ketjua kauemmas mennä niin huomaa, että jengin ymmärrys pelistä on luokkaa ”jee, lisää Elden Ringiä ja vihdoinkin toimiva cooppi” eli pettyneitä pelaajia varmasti piisaa. FromSoftware tämän osannut ennakoida ja viikko sitten vääntänyt ratakiskon:
Vaikuttaisi että arvostelujen perusteella tätä voisi luonnehtia keskinkertaiseksi souls-peliksi tai hyväksi/erittäin hyväksi action roguelikeksi. Monessa asiassa ilmeisesti onnistuttu, mutta monessa asiassa varmasti parantamisen varaakin.
Niin kuin tästä tainnut jo aikaisemmin olla puhetta ja muistaakseni Miyazakin haastatteluissakin mainintaa, että studio on halunnut tässä lähteä kokeilemaan uusia juttuja ja jakaa vetovastuuta muille talon pelisuunnittelijoista. Mielestäni hyvä näin, sillä uskon että pystyvät kehittämään tämän myötä uusia osa-alueita tuleviin peleihinsä.
Omat roguelike kokemukset löytyy Hadeksen, Slay the Spiren ja Darkest Dungeonin kautta, jotka olen kokenut oikein viihdyttävinä teoksina. Siinä suhteessa tietyt odotusarvot on myös Nightreignia kohtaan. Suurimat kysymysmerkit tässä on itselle replayability ja rewards systeemi, kuinka hyvin näissä on onnistuttu. Puolilta öin tätä pääsee itse testaileen ja tekeen omat arviot pelistä.
Kertaalleen tuli testattua ja loppubossiin kuoltua - onhan tässä opettelua ja totuttelua kun Warzonet/Fortit jääneet kokeiluasteelle jo pelkästään lootin ylitarjonnan takia mikä itellä tökkii ja tökkii tässäkin, mutta onneksi suht rauhassa saa loottiin tutustua kun ei tarvi luoteja pelätä.
Tämä ensipuraisu oli tarkoituksella hyppy aidan toiselle puolelle ja meni juuri niin kuin oletin - peliseuraksi sain keskenään selkeästi voice chattia käyttävät kaverukset joiden perässä yritin parhaani mukaan haahuilla menemään ja kun Day2 toinen alkoi käyttää karttamerkintöjä pysyin paremmin kärryillä silti vähän riippakiveksi itseni tuntien. Itse tulen jatkossa pelaamaan perheenjäsenen kanssa niin nyt vähän käryä miltä ”ulkopuolisesta” tuntuu - luulenpa että näitä duo + ulkopuolinen pelisessioita on valtavasti ja väistämättä luo lisähaastetta mikäli ulkopuolinen haluaa johtaa jengiä tietämättä pelikavereiden kykenevän tehokkaampaan yhteistyöhön yhdessä staregiaa luoden.
Ehkäpä se skaalaus ja 2-5 pelaajaa olisi ollut parempi entä pakotettu kolme pelaajaa, mutta tällä mennään ja huhuissa liikkuu jo päivitys joka lisää kahden pelaajan coopin.
Muutama runi tuli yöllä testattua. Melko paljon opettelua vielä tässä vaiheessa, esim droppien merkitys vielä täysin arpapeliä mitä valitsee hahmolle. Toka runilla saatiin tuo eka Nightlord kaadettua. Tiimin kanssa yhteistyö toimi kaiken kaikkiaan hienosti, mutta silti oli täpärällä, että saatiin tuo bossi nurin. Guardian tuntui kyllä tehokkaalta ja kestävältä hahmolta näin alkuun.
Näin viiden tunnin kokemuksella voisin väittää, että vaikein roguelike-peli mitä pelannut. Ei ole vieläkään Tricephalos nurin. Vähän tuurissaan minkä tasoisia randomeja sattuu tiimiin. Melkoisen armotonta vetää kolme "päivää" loppuun, kuolla loppubossilla ja eikun alusta. Saattaa äkkinäisemmät karistaa pelistä tämä vaikeus.
E: Menihän se Tricephalos viimesellä! Tästä se peli vasta alkaa. Hyvin käytetty vapaapäivä.
Mielellään osallistuisin johonkin techiläisten yhteiseen tiimiin, jossa sais yhdessä tahkota tätä. Mutta omat peliajat ovat hyvin rajoitteelliset, joten yleisesti todella haastavaa saada aikataulut sopimaan yhteen näissä. Nytkin puoliso oli keksinyt perheen yhteisen lomareissun sopivasti tälle vklopulle, eikä yhtään himottaisi päästä jatkamaan viime öisiä nightlordien metsästystä