Elden Ring -pelisarja

Parrya olen kyllä soulseissa tai bornessa käyttänyt todella vähän. Lähinnä huvikseen ja SL1 Pontiff tuli osittain parrylla hoidettua, mutta muuten en.

Staminan ei niin keskeinen rooli on kyllä hyvä. Mielenkiintoista nähdä, mitä se kuitenkin tarkoittaa. Riippuu niin taistelujen tyylistä.
 
Parrya olen kyllä soulseissa tai bornessa käyttänyt todella vähän. Lähinnä huvikseen ja SL1 Pontiff tuli osittain parrylla hoidettua, mutta muuten en.

Staminan ei niin keskeinen rooli on kyllä hyvä. Mielenkiintoista nähdä, mitä se kuitenkin tarkoittaa. Riippuu niin taistelujen tyylistä.


Bloodbornessa tuli käytettyä aika paljonkin parrya, mutta DS en ollenkaan :D. Voi olla, että elden ringissä staminaa ei torjunnat vie, mutta hyökkäykset kuluttaa tmv.
 
Toivoisin että From oppisi joskus tasapainottamaan kahden käden aseet vs 1h/kilpi ja dual wield. Joka helvetin pelissä 2h on paljon parempi, varsinkin normimosuissa jotka menee staggeriin jo yhdestä osumasta.
 
Peli on nyt Steamissa! Tunnisteet sai hymyn huulille. :D

Screenshot_20210806-095457.jpg
 
Oli tarkotus pelata kaikki Soulsbornet läpi ennen Elden Ringiä tänä vuonna, alotin kun sain Demon Soulin, tätä ennen olin yrittänyt pelata näitä pelejä ja annoin periksi kun oli niin vaikeita. Nyt nämä on parhaita pelejä omasta mielestä, ja tammikuu on mielessä vähän väliä.

38C41A61-5964-41F1-9DD1-A9EC71794B90.jpeg
 
Oli tarkotus pelata kaikki Soulsbornet läpi ennen Elden Ringiä tänä vuonna, alotin kun sain Demon Soulin, tätä ennen olin yrittänyt pelata näitä pelejä ja annoin periksi kun oli niin vaikeita. Nyt nämä on parhaita pelejä omasta mielestä, ja tammikuu on mielessä vähän väliä.

38C41A61-5964-41F1-9DD1-A9EC71794B90.jpeg

On siinä ollu vääntämistä. Hatun nosto.

Itsellä ei ole kokemusta, kun Sekirosta ja se ei ainakaan ole minun peli. Jos Elden ringissä voi pärjätä ilman salamannopeaa reagointia just oikealla napilla, niin sitten voisi kiinnostaa. Toisaalta tuo mekaniikka, että kaikki vihut syntyy uudelleen, kun kuolet, ei itselle oikein nappaa. Sekirossakin meni hermot siihen, että joka kerta sait taistella 5 minuuttia vähintään normivihujen kanssa, että pääsi uudelleen kuolemaan bossiin.
 
No siis Sekirossahan on helpoin Fromin peleistä mennä takaisin bosseille. Isossa osassa levähdyspaikka ihan vieressä tai jos ei ole niin lennokkaasti viuhtoo ohi kaikesta. Toki tulee mieleen se yksi paikka aika alussa, jossa olet ehkä juuri hermosi menettänyt.
 
Jep, itse en mobeja pahemmin lahtaa sen jälkeen kun alue on kerran putsattu, pois lukien jos erikseen alan grindaamaan leveleitä tai droppeja.

On siinä ollu vääntämistä. Hatun nosto.

Itsellä ei ole kokemusta, kun Sekirosta ja se ei ainakaan ole minun peli. Jos Elden ringissä voi pärjätä ilman salamannopeaa reagointia just oikealla napilla, niin sitten voisi kiinnostaa. Toisaalta tuo mekaniikka, että kaikki vihut syntyy uudelleen, kun kuolet, ei itselle oikein nappaa. Sekirossakin meni hermot siihen, että joka kerta sait taistella 5 minuuttia vähintään normivihujen kanssa, että pääsi uudelleen kuolemaan bossiin.
Pro tip, Sousbornekirot ovat itse asiassa rytmipelejä. Jos/kun oppii bossin hyökkäysten rytmin niin vaikein on takanapäin. En yleensä pahemmin pidä vaikeista peleistä, mutta nämä ovat se säännön muodostava poikkeus. Sekirossakin tosiaan ekalla kerralla koitin Souls-opeilla bruteforcettaa bosseja ja seurauksena kirosin sitä kuin Kullervo kivileipää. Toisella kierroksella (pystit) jäin sitten loppariin, enkä koskenut peliin pitkään aikaan. Sittemmin päätin opetella lopparin ja kyllähän se sitten useamman tunnin jälkeen kaatui ja fiilis oli huipussaan. Kokonaisuudessaan olen Sekiron siis viisi kertaa läpäissyt ja kun mulla ei ole juurikaan rytmitajua, niin se kuvastanee, että on tämä muidenkin mahdollista päästä läpi.
 
Gamereactorin ennakosta poimittua Elden Ringin sanotaan olevan moninkertaisesti suurempi kuin kehittäjänsä aiemmat pelit. Ja koska pelaajan ei haluta eksyvän Lands Between -maailmassa, on mukana nyt ensi kertaa suunnistuskeinoja. Ruudun ylälaidassa on kompassi, ja yksityiskohtainen kartta on käytössä. Tuntemattomia alueita varten tarvitaan kartanpalasia, ja sellaisten löydyttyä pääsee merkkaamaan hirviöiden pesiä, aarteiden paikkoja sun muita.

Voi perse sanon minä,juuri tutkiminen ja löytäminen ilman mitään apuja on ollut from softwaren peleissä yksi isoista sualista, haastavien vihollisien lisäksi.
 
Jep, itse en mobeja pahemmin lahtaa sen jälkeen kun alue on kerran putsattu, pois lukien jos erikseen alan grindaamaan leveleitä tai droppeja.


Pro tip, Sousbornekirot ovat itse asiassa rytmipelejä. Jos/kun oppii bossin hyökkäysten rytmin niin vaikein on takanapäin. En yleensä pahemmin pidä vaikeista peleistä, mutta nämä ovat se säännön muodostava poikkeus. Sekirossakin tosiaan ekalla kerralla koitin Souls-opeilla bruteforcettaa bosseja ja seurauksena kirosin sitä kuin Kullervo kivileipää. Toisella kierroksella (pystit) jäin sitten loppariin, enkä koskenut peliin pitkään aikaan. Sittemmin päätin opetella lopparin ja kyllähän se sitten useamman tunnin jälkeen kaatui ja fiilis oli huipussaan. Kokonaisuudessaan olen Sekiron siis viisi kertaa läpäissyt ja kun mulla ei ole juurikaan rytmitajua, niin se kuvastanee, että on tämä muidenkin mahdollista päästä läpi.


Itsellä ei ole mitään ongelmia hangata peleissä bosseja vastaan, mutta itellä ei hermo kestä samojen normi kohtien jatkuvaa, pakotettua uudelleen peluuta. Jos se jos boss fight alkaisi aina heti uudelleen, niin olisi ihan eri juttu. Ei vaan vittu jaksa aina uudelleen raivata tietä siihen taisteluun.
 
Gamereactorin ennakosta poimittua Elden Ringin sanotaan olevan moninkertaisesti suurempi kuin kehittäjänsä aiemmat pelit. Ja koska pelaajan ei haluta eksyvän Lands Between -maailmassa, on mukana nyt ensi kertaa suunnistuskeinoja. Ruudun ylälaidassa on kompassi, ja yksityiskohtainen kartta on käytössä. Tuntemattomia alueita varten tarvitaan kartanpalasia, ja sellaisten löydyttyä pääsee merkkaamaan hirviöiden pesiä, aarteiden paikkoja sun muita.

Voi perse sanon minä,juuri tutkiminen ja löytäminen ilman mitään apuja on ollut from softwaren peleissä yksi isoista sualista, haastavien vihollisien lisäksi.
Miten nuo haittaa sitä tutkimista jos tarvit ensiksi kartat löytää ja eiköhän nuo voi merkata vasta sitten kun on itse eka löytänyt ne
 
Itsellä ei ole mitään ongelmia hangata peleissä bosseja vastaan, mutta itellä ei hermo kestä samojen normi kohtien jatkuvaa, pakotettua uudelleen peluuta. Jos se jos boss fight alkaisi aina heti uudelleen, niin olisi ihan eri juttu. Ei vaan vittu jaksa aina uudelleen raivata tietä siihen taisteluun.
No joo, itseänikin tuollainen rassaa. Sekirossa pystyy tosiaan monet mobit ohittaan ihan juoksemassa, mutta yksi sivubossi on mobien ympäröimä, mikä kyllä alkoi rasittaa muutaman yrityksen jälkeen. Houkuttelin sitten mobeja yksitellen kulman taakse, mutta hidastahan sekin oli.
 
Miten nuo haittaa sitä tutkimista jos tarvit ensiksi kartat löytää ja eiköhän nuo voi merkata vasta sitten kun on itse eka löytänyt ne

Toivottavasti. Itse vaan pelkään että kartta on heti alusta ja että arteet näkyvät heti kun löydät uuden kartan palasen
 
Voi perse sanon minä,juuri tutkiminen ja löytäminen ilman mitään apuja on ollut from softwaren peleissä yksi isoista sualista, haastavien vihollisien lisäksi.

Pelaako monet muka pimeänä noita souls pelejä, eihän noita pääse välttämättä ikinä läpi jos ei katso netistä vinkkejä, varsinkin DLC alueet on monesti monen mutkan takana.
Jos on kartta käytössä mihin voi itse merkata löytämänsä mestat niin pidän sitä vain hyvänä asiana, kyseessä on kuitenkin laaja avoimenmaailmanpeli.
 
Pelaako monet muka pimeänä noita souls pelejä, eihän noita pääse välttämättä ikinä läpi jos ei katso netistä vinkkejä, varsinkin DLC alueet on monesti monen mutkan takana.

Kyllä tulee ensiksi pelattua. Minua ei haittaa, vaikka missaisin kokonaisia alueita ym. ekalla kerralla. Pelaan kuitenkin kymmeniä kertoja lävitse. DLC-alueet on toki ollut pakko katsoa, että miten ne aloitetaan. :D
 
Joo itekin pelaan ensin "pimeänä" mutta lopputekstien jälkeen tulee kyllä katottua netistä missasinko jotain
 
Pelaako monet muka pimeänä noita souls pelejä, eihän noita pääse välttämättä ikinä läpi jos ei katso netistä vinkkejä, varsinkin DLC alueet on monesti monen mutkan takana.
Jos on kartta käytössä mihin voi itse merkata löytämänsä mestat niin pidän sitä vain hyvänä asiana, kyseessä on kuitenkin laaja avoimenmaailmanpeli.

Joo pimeänä eka kerta aina, sen jälkeen tutkitaan oppaitten kanssa.
 
Me pelattiin cooppina DS3 ja siinä tehtiin siten, että pimeänä toisen luona koko mesta. Lopuksi katotaan kartasta jos missattiin jotain ja sit kartan avulla pikajuoksuna sama alue toisen luona. Tai no pelattiin ja pelattiin.. Peli jäi kesken johonkin lumikenttään pelin loppupäässä kun tämä pakotettu pvp alkoi vituttamaan liikaa.

Hyviä pelejä nää, mutta en ymmärrä miksi pvp on pakotettua, ja sit vielä se että jos pelaat coop niin invadereita tulee vielä enemmän. Eikö pelistä saa vittu nauttia rauhassa kun jonkun pitää tulla joko ajan pilaamaan?

Oletan että tässäkin pelissä tulee samaa paskaa olemaan. Varmaan silti pelataan mutta cooppina tuskin ko ei jaksa jos joka vitun hetki joku tulee ja tappaa. Joo ja tähänkin voi sanoa tietty et git gud jne mutta ihan sama vaikka voitettaisiin se vastustaja, ne on silti rasittavia.
 
Tuon kerkeävät muuttamaankin kuten jutussa mainitaan. Ei tosin itseäni haittaa, mutta onhan tuosta varmaan moni kohtauksen saanut.
 
Elden ringiä myöhästetty kuukaudella eli nyt pitäisi tull 25. helmikuuta. Sinänsä ei yllättä kun eivät ole varsinaista pelikuvaa näyttäneet vielä.
 
Helmikuun 25 osuu suoraan vuorokierron alkuun, alkuperäinen olisi ollut suoraan 6 päivän vapaitten alkuun…
Noh ei tuo uusi päivämäärä välttämättä lopullinen ole :mad:
 
montakohan sähköpostia sitä kehtaisi tätä varten tehdä, pakkohan tätä testaamaan on päästä
 
montakohan sähköpostia sitä kehtaisi tätä varten tehdä, pakkohan tätä testaamaan on päästä

Yhdellä mennään, ei tuonne varmaan muutenkaan ole hyvä mahdollisuus jos et ole streemaaja.

Se että teet 10+ tiliä, tuskin parantaa sun mahdollisuuksia prosentuaalisesti niin paljon että on vaivan arvoinen.
 
Yhdellä mennään, ei tuonne varmaan muutenkaan ole hyvä mahdollisuus jos et ole streemaaja.

Se että teet 10+ tiliä, tuskin parantaa sun mahdollisuuksia prosentuaalisesti niin paljon että on vaivan arvoinen.
totta mutta voipahan ainakin sanoa että yritti, laitoin nyt alkuunsa 6 hakemusta sisään, helpottaa vähän odottamisen tuskaa.
 
Eilen illalla ihmiset saaneet sähköpostia kuulema jotka ovat testiin päässeet.

*Edit*
Väärä hälytys, innostuin (masennuin) liikaa kun oli kuvakaappaus sähköpostista joka olikin saatu lähettämällä kysymys koskien testiä.o_O
Jos sitä heräilis nyt kunnolla ja jois aamukahvit…
 
Viimeksi muokattu:
Luoja, että odotan. Mielenkiintoista nähdä miten avoimessa maailmassa pelaaminen toimii. Vähän ärsytti hemmetin huono pelaaja loparissa. Olisi saanut eeppisempää, kun ei olisi törmännyt vihollisen hyökkäykseen jatkuvasti. Pitää itse perkele hoitaa tilanne sitten. :D
 
Kylläpä näyttää kertakaikkisen hyvältä! Vanhaa kunnon Soulssia lisämausteilla. Piti laittaa hypeissä ennakkotilaus Steamista sisään. :drool:
 
Kyllä The Land Between näyttää PC:llä komialta graffat tapissa ultrawidellä ja lukitulla 60 fps:llä. DualSense toki tietokoneeseen kytkettynä pelaamisen ajaksi. :cool:
FromSoftin tuntien turha odottaa ultrawide tukea ja modaaminen pakottaa pelaamaan offline tilassa, jos ei halua softbanneja, ainakin DS3 eivät kauheasti tykänneet ultrawide modeista. Toki pelaaminen onnistuu offlinessakin jos näin tahtoo, itse taidan laittaa OLEDista pyörimään jos ei ole natiivina ultrawide tukea.

Itse pelihän näyttää jälleen aivan timanttiselta, odotukset oli korkealla ja jälleen Miyazaki onnistui ylittämään ne, pitkät 3kk tulossa.
 
FromSoftin tuntien turha odottaa ultrawide tukea ja modaaminen pakottaa pelaamaan offline tilassa, jos ei halua softbanneja, ainakin DS3 eivät kauheasti tykänneet ultrawide modeista. Toki pelaaminen onnistuu offlinessakin jos näin tahtoo, itse taidan laittaa OLEDista pyörimään jos ei ole natiivina ultrawide tukea.

UW-tuki pitäisi olla peruskauraa vuonna 2022 (sillä on sitä jo nytkin AAA-peleissä), mutta jos näin ei ole, niin pitänee pelailla töllöstä 4K:lla. Voihan se olla, että tuo moottori ei taivu ultrawideen. En tätä vaan usko, sillä tuen on saanut modaamallakin.
 
UW-tuki pitäisi olla peruskauraa vuonna 2022 (sillä on sitä jo nytkin AAA-peleissä), mutta jos näin ei ole, niin pitänee pelailla töllöstä 4K:lla. Voihan se olla, että tuo moottori ei taivu ultrawideen. En tätä vaan usko, sillä tuen on saanut modaamallakin.
From Software osaa yllättää teknisellä osaamattomuudellaan. Joka kerta on näin tehnyt. Tosin pelit ovat sisällöltään olleet onneksi priimaa.

Kyllähän tämä peli pitää jossain vaiheessa kokea.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
268 742
Viestejä
4 646 738
Jäsenet
76 303
Uusin jäsen
vihreäkettu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom