Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olen hiirellä ja näppiksellä pelannut, ja ihmettelen kovin miten ohjaimella voi saada tarpeeksi komentoja kombotettua (eritoten ne "dpad" itemit jne) tai erityisesti väistojen tarkkuus / suunta. Ja onhan hiirellä ympäri katselu todella helppoa. Hiiren peukalopainikkeet on kovassa käytössä, enkä kyllä ilman niitä kuvittele voivani pelata.
Hyvin toimii itselle kyllä, voitin Malenian jopa alta 90 yrityksen solona, kun ohjaimella pelaava souls veteraani kaverini joutui summoneihin turvautumaan eikä siltikään vielä voittanut sitä.
Kaksi ekaa DLC bossia alhaalla, unihiekat karisi silmistä. Ensimmäistä tuuletin parin yrityksen jälkeen kun pomolla oli millimetrin palkki HP jäljellä ja omalla ukolla täydet kunnes pomo heitti combon että ritari räjähti pillunpäreiksi SEKUNNISSA, huulipyöreänä katsoin Dead ruutua!
Toinen melkoinen spämmijä, ilman summonia pelatessa ei hengähdystaukoa meinannut saada.
Jokseenkin tuhnulta vaikuttaa löynnit pomoihin, saas nähdä nouseeko HP paljoa ylöspäin vai tasapainottaako päivitys fragmenttejä tilannetta.
Epäilen että saisi yksistään tätä lisäriä fyysisenä versiona. Voin olla toki väärässäkin.Vielä kysymys että eikö tätä saa kaupasta ollenkaan PS5? Näyttää olevan ainoastaan myynnissä pääpelin kanssa 70-80 euron hintaan myynnissä.
Level desing on kyllä aivan käsittämättömän hyvin tehty tässä. Ei voi kuin hämmästellä välillä, kun tuntuu joka suuntaan olevan joku reitti aina tarjolla. Jos vertaa pääpeliin, niin tuntuu että kaikki sisältö saatu tiiviimpänä tähän lisäriin. Itse pääpelissä suurin miinus oli itselle osittainen tunnelman puuttuminen ja liian laajat pelialueet. Tässä on kyllä molemmat osa-alueet parantunut huomattavasti.
Molempiin, että näinhän noissa uusimmissa patch noteseissa näköjään sanotaan. En minä tainnu hevosella juosta juuri missään pomoissa, jos niitä aavelauttureita nyt ei lasketa.. Enkä ehkä näe, että jaksan alusta enää Elden Ringiä läpi hangata..Blasphemous blade taisi saada nerffiä juuri. Olikohan, että skill ei iske enää vihuja maahan.
Tiesittekö muuten, että Elden beastissa voi nyt käyttää Torrentia?
Kyllä saa, en tiedä saako näin tehtyä peruspelin masoleumeissa, mutta ainakin olen yhteen ruumisarkkuun törmännyt missä pystyin kloonaamaan DLC rememberancenSaako DLC:n rememberancet kloonattua samaan tapaan kuin aikaisemmin?
![]()
ELDEN RING Shadow of the Erdtree on Steam
The ELDEN RING Shadow of the Erdtree expansion features an all-new story set in the Land of Shadow imbued with mystery, perilous dungeons, and new enemies, weapons and equipment.store.steampowered.com
Mixed (62%) reviews. Steamissa kiukuttelut vaikeustasosta, varmaan nerffiä tulossa myöhemmin joten ennen sitä alta pois![]()
![]()
ELDEN RING Shadow of the Erdtree on Steam
The ELDEN RING Shadow of the Erdtree expansion features an all-new story set in the Land of Shadow imbued with mystery, perilous dungeons, and new enemies, weapons and equipment.store.steampowered.com
Mixed (62%) reviews. Steamissa kiukuttelut vaikeustasosta, varmaan nerffiä tulossa myöhemmin joten ennen sitä alta pois![]()
Varmasti tulee nerffiä. Ei tosin itseäni haittaa ja tulee mieleen muutama juttu, joita hivenen ruuvaisin heti. Mielestäni parantaisi eikä tekisi mitään "kasuaalipaskaa" kuten jotkut ulvoo. Ei sitä helpoksi nerfata millään tasolla kuitenkaan.
Onhan nuo jotkut bossit ihan naurettavan epäreiluja.
Kolme remembrance-bossia nurin tässä vaiheessa. Yllättäen tuli pelin markkinointimateriaalissa komeileva pääpiru vastaan ja sillehän ei sitten mahtanut yhtään mitään. Taitaa olla myös löytynyt ainakin neljä "optional" bossiakin, joilta tulee pataan oikein huolella. Eli bossit on omaan makuun VAIKEITA. Muuten vaikeustaso tuntuu aika sopivalta. Olihan se toisaalta virkistävää ottaa taas turpiin Tree Sentineliltä levelillä ~190.
Odotahan kun pääset lisäriä testaileen. Kuten jo aikaisemmin totesin, aivan käsittämättömän hienosti rakennettu maailma, joka on mielestäni viety vielä seuraavalle tasolle pääpeliin verrattuna.Jatkan pelin laadukkuuden hämmästelyä, nyt kun tein esim. Rannin questin. Pelin syvyys sekä visuaalisesti että loreltaan on hämmästyttävää, olo on samanlainen kuin pelasin junnuna FF7:skaa että koen jotain spesiaalia. Isoimpia asioita varmaan näin toisella pelikerralla on kuinka paljon piilotettuja juttuja, paikkoa ja yksityiskohtia pelissä on. Pelistudio joka uskaltaa laittaa peliin asioita, joita ei välttämättä jokainen löydä on aikamoista nykyään.
Monesti olen nähnyt että tarinoiden kryptisyyttä on arvosteltu, mutta kun syventyy tekemään sivutehtäviä lankoja punoutuu paljon yhteen ja monien hahmojen kohtalot liittyy toisiinsa ja saa vastauksia. Ei tässä tarjottimella senkään jälkeen kaikkea voi päätellä mutta paljon selviää asioita. Pelin pikana läpi pelaavat menettävät paljon.
Parastahan tässä sivutehtäviä metsästäessä on se että itsekin kasvaa vahvemmaksi, hienoja aseita ja tavaraa saa koko ajan kokeiltavaksi eikä matkat siten tunnu ikinä turhilta. Legendaarinen peli, ei voi muuta todeta, siitä kiitos Hidetaka Miyazakille.
Tästä vähän erimieltä, mutta se johtuu osaksi avoimesta maailmasta, jolloin kokemus voi olla ihan erilainen.Level desing on kyllä aivan käsittämättömän hyvin tehty tässä. Ei voi kuin hämmästellä välillä, kun tuntuu joka suuntaan olevan joku reitti aina tarjolla. Jos vertaa pääpeliin, niin tuntuu että kaikki sisältö saatu tiiviimpänä tähän lisäriin. Itse pääpelissä suurin miinus oli itselle osittainen tunnelman puuttuminen ja liian laajat pelialueet. Tässä on kyllä molemmat osa-alueet parantunut huomattavasti.
Tästä vähän erimieltä, mutta se johtuu osaksi avoimesta maailmasta, jolloin kokemus voi olla ihan erilainen.
Sain juuri toisen kartan palasen ja mulla on tapana käydä aina se alue läpi jonka kartta näyttää. Sitä ekaa kartan aluetta tutkiessa kerkesi alkaa toivomaan, että peli olisi paljon lineaarisempi! Oikeastaan jokainen (paitsi juonen kuljetusreitti) kartassa näkyvä asia tuntui turhalta. En päässyt lähellekään sitä intoa mikä oli pääpelin alussa, ja melkein toivoin että voisin alkaa rakentamaan ihan uutta hahmoa, kun en oikeastaan edes kaivannut mitään... Hankala siinä on tehdä tutkimisestä kiinnostavaa. Täytyy kyllä antaa plussaa että DLC otti luulot pois ylilevutetulta iso miekka iso kilpi hahmoltani.
Sitten ne lukuisat etenemisvaihtoehdot. Normaalisti pidän sitä hyvänä asiana, mutta tuolla ekan kartan palasen aluella niitä oli ihan liikaa. Lisäksi harmittaa ettei sieltä tuntuu koskaan hyötyvän yhtään mitään, joku sieni palkkioksi kun löysi ominpäin piilotetun alueen. Tuo ei ollut minulle ollenkaan ongelma pääpelissä, etteivät kaikki palkkiot sopineet buildiini tai olleet hyödyllisiä. Oisivat vaikka heittäneet ne kaksi NPC:tä jonnekin hylättyjen talojen sisään että ois ollu jotain löydettävää, nyt ne on vain toisen NPC:n kanssa bonfirellä. No joo, peli haluaa että hahmot varmasti löydetään niin kai se on noin tehtävä.
Pelityylini on sellainen että haravoin koko alueen, eli vetelen hevosella siksakkia ja petyin 90% ajasta. Pääsin siitä onneksi juuri eroon kun tajusin ettei sielä vittu ole yhtään mitään.
Juonenkuljetus ja pääpaikat on ollu onneksi ihan hyviä.
En pidä yhtään DLC:n ylimääräisestä "levutuksesta" jotka näkyy vain valikossa. Näkyisipä vaikutus ihan suoraan pelin sisällä vaikka damage numeroissa, vaikka: "tämä numero tummalla taustalla on shadow realm damagea". Eihän tuosta nyt saa mitään käsitystä paljonko se vaikuttaa. Ei tunnu missään kun sattuu löytämään sellaisen fragmentin tutkimusmatkaillessa, avaampa valikon ja napsautan sieltä päälle tämän päälleliimatun jutun.
Valituksesta huolimatta pelaan ihan innoissaan.
Päivitystä pukkaa:
![]()
ELDEN RING - Calibration Update 1.12.2
ELDEN RING Calibration Update – Version 1.12.2 Thank you kindly for playing ELDEN RING SHADOW OF THE ERDTREE. To adjust the Expansion’s balance, a calibration update has been released.en.bandainamcoent.eu
Attack and damage negation curve scaling of the Shadow Realm Blessings have been revised.
- The attack and damage negation has been increased for the first half of the maximum amount of Blessing enhancements, and the second half will now be more gradual.
- The attack and damage negation granted by the final level of Blessing enhancements has been slightly increased.
En pidä yhtään DLC:n ylimääräisestä "levutuksesta" jotka näkyy vain valikossa. Näkyisipä vaikutus ihan suoraan pelin sisällä vaikka damage numeroissa, vaikka: "tämä numero tummalla taustalla on shadow realm damagea". Eihän tuosta nyt saa mitään käsitystä paljonko se vaikuttaa. Ei tunnu missään kun sattuu löytämään sellaisen fragmentin tutkimusmatkaillessa, avaampa valikon ja napsautan sieltä päälle tämän päälleliimatun jutun.
Valituksesta huolimatta pelaan ihan innoissaan.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.