Elden Ring -pelisarja (FromSoftware)

Itselläni on ritareimiekka jollain taialla. Hyvin on pelannut tähän asti. Asusteiden editoinnista en ym,märrä hölkäsen pöläystä. Se ommelluttajahan vaa tuhoaa hyvän vaatteen paskemmaksi
Joo siitä räätälistä (Bog the Seaster) oli julkaisun aikaan vaikka mitä juttua, että sen avulla voi modata varusteita, mutta lopulta se muutos minkä voi tehdä on minimaalinen. Ottaa esim. viitan pois haarniskasta että se painaa vähän vähemmän ja samalla pienenee statsit.
 
Ylempänä mainitsemani Beast Champion Armor on ainoita joka muuttuu siistimmäksi eli siihen tulee se viitta ja statsitkin muuttuu paremmiksi kun sen unalteroi. Eli kun se droppaa pelissä niin se on alteroitu versio ja se pitää "palauttaa" takaisin viitalliseksi versioksi Bogilla. Sitten se näyttää tältä:

xfb2ounaskv81.jpg
 
Nonniih, 144h ja läpi meni juuri äsken, jokainen mahdollinen nurkka nuohoten. Pelattiin koko peli kaverin kanssa Seamless Co-op -modilla, joka teki siitä kyllä varsin nautinnollisen cooppauskokemuksen ja varmaan yhden parhaista pelaamistani co-op peleistä. Ollaan saman kaverin kanssa vedetty käytännössä kaikki aiemmatkin sielupelit yhdessä alusta loppuun cooppina, mutta tämä oli kyllä ensimmäinen sielupeli, jossa cooppaus oli oikeasti kivaa, kun ei tarvinnut hinkata kaikkia alueita ja bosseja kahteen kertaan, hajoilla FromSoftin käsittämättömän paskaan verkkokoodiin ja matchmakingiin ja vähintäänkin esoteerisiin ongelmiin summonien toimivuuden kanssa. Totta puhuakseni, ER:n vanilla coop oli niin järjetöntä paskaa, että kesken olisi varmaan jäänyt koko peli sillä.

Kokonaisuutena annan ER:llä sielupeliarvosanaksi "ihan jees". Ei kyllä itselleni ole lähellekään paras sielupeli, vaan itsellä menee kyllä ainakin DS1 ja BB kokonaisuutena ihan heittämällä ohi. En kokenut, että avoin maailma toi tähän konseptiin oikeasti mitään kovin oleellista ja ylivoimaisesti pelin parasta antia olivatkin perinteisempää sielupeli-disainia edustavat legacy dungeonit ja muut rajatummat alueet. Asiaa ei juuri auttanut, että käytännössä koko avoin maailma ja minidunkut oli ihan järjetöntä copypastea (ja tätähän käytettiin ihan mekaniikkanakin parissa dunkussa) ja pelin 160 tms. bossista uniikkeja oli ehkä parikymmentä. Väitän oikeasti, että ihan hirveästi ei oltaisi mistään jääty paitsi, jos läskiä olisi leikattu ronskilla kädellä pois, eli suurin osa avoimesta maailmasta ja tyyliin 95% minidunkuista. Tällä myös olisi saatu pelin hervoton kestokin kuriin (toki yllättävän iso osa alueista ja pomoista on täysin vapaaehtoisia).

Tässä oli muutama aika hauska ja kekseliäs bossi, mutta suurimmaksi osaksi bossit oli aika meh tieriä. Turhan monet oli myös mallia "käy päälle kuin yleinen syyttäjä ja spämmää vitusti typerällä animaatiolla ja vammaisella viiveellä lyöviä iskuja". Questit oli taattu FromSoft Laatua™, eli täynnä epämääräistä sössötystä, kryptisiä failstateja ja bugeja, joista iso osa on lähes mahdotonta läpäistä ainakaan ensimmäisellä pelikerralla ilman wikiä. Oli tässä vissiin joku juonikin, mutta se pitää varmaan käydä jostain VaatiVidyan videosta joskus katsomassa...

En usko, että jaksan ikinä tätä uudestaan pelata, mutta delsu tulee varmaan tsekattua, koska onhan sielupelit kuitenkin paskimmillaankin parasta.
 
Viimeksi muokattu:
Aikamoinen pettymys odotuksiin nähden, en ole tekijöiden edellisiä pelannut. Noin 150 tuntia meni kun kävin mielestäni kaikki paikat läpi, nyt jälkikäteen tarkistettuna questeista missattu aika iso osa.
Odotin loistavia bossimatseja ja olihan niitä muutama, mutta todella paljon oli mitkä täysin bleh, tai aivan karseeta paskaa kuten Fire Giant ja Elden Beast, jokainen lohikäärme ja kaikki jättikokoiset. Hyviä, mieleen jääneitä oli heti alussa Crucible Knight, Melania, Morgot (tällä aivan liian vähän hp), se ensimmäinen Elden Lord ja Radagon. Bossien vaikeustaso myös heitteli aivan jäätävästi, onneksi kaikki todella huonot bossit kaatuivat muutamalla yrittämällä ja vain parissa meni hieman pidempää.
Tavallisissa mobeissa todella vähän vaihtelua koko pelin aikana, samoja imppejä yms tuli vastaan jatkuvasti.

7/10
 
Aikamoinen pettymys odotuksiin nähden, en ole tekijöiden edellisiä pelannut. Noin 150 tuntia meni kun kävin mielestäni kaikki paikat läpi, nyt jälkikäteen tarkistettuna questeista missattu aika iso osa.
Odotin loistavia bossimatseja ja olihan niitä muutama, mutta todella paljon oli mitkä täysin bleh, tai aivan karseeta paskaa kuten Fire Giant ja Elden Beast, jokainen lohikäärme ja kaikki jättikokoiset. Hyviä, mieleen jääneitä oli heti alussa Crucible Knight, Melania, Morgot (tällä aivan liian vähän hp), se ensimmäinen Elden Lord ja Radagon. Bossien vaikeustaso myös heitteli aivan jäätävästi, onneksi kaikki todella huonot bossit kaatuivat muutamalla yrittämällä ja vain parissa meni hieman pidempää.
Tavallisissa mobeissa todella vähän vaihtelua koko pelin aikana, samoja imppejä yms tuli vastaan jatkuvasti.

7/10
Pelasin äskettäin Dark Souls 3:sen läpi, Elden Ring myös tuoreessa muistissa. DS3:sen bossit on paljon parempi kokonaisuus, etenkin kun melee-hahmolla pelaa. Mutta mahtavia pelejä molemmat, nautin Dark Souls 3:sen "tiukemmasta" paketista ja hyvässä balanssissa olevista pomotaisteluista. Elden Ringissä oli hieman heittelyä niissä ja itsensä toistoa, mutten valita. Avoin maailma oli niin pirun hyvin tehty, vapaampiin seikkailemisiin. Mutta ymmärrän hyvin jos osa myös pitää Dark Souls 3:sta parempana kuin Elden Ringiä. DS3:ssa souls-tyyli oli kyllä täydellisesti hiottu, kahden osan jälkeen.
 
Itselle nuo DS:t on käytännössä kaikki liian synkkiä ja lineaarisia luolastoissa koluamisia, en vaan jaksa niistä kiinnostua. Bloodbornesta tykkäsin noista eniten (vaikka pitkälti sekin oli tuota usvassa etenemistä toki), harmi ettei ole remakea näkynyt.

Olin siksi skeptinen myös ER ilmestyessä, mutta avoin maailma ja erityisesti se että pääsee myös paljon ulkoilmassa touhuamaan ja maisemiakin usein ihailemaan pelkkien kiviseinien sijasta nosti pelin omissa kirjoissani kärkipäähän.

Voin yhtyä kyllä tuohon että bossit oli aika epätasaisia, mutta näen sen ihan hyvänä asiana, ei aina tarvinnut hammasta purra joka bossin kohdalla. Oikeastaan jotkut "minibossit" oli itelle vähän v-mäisempiä kuin oikeat bossit, tiedä häntä. Toi Fire Giant jäi kyllä mieleen ja tuli melkein uniinkin kun meni viikkoja että sen lopulta vasta sain kukistettua ja voi pojat mikä onnistumisen fiilis siitä tuli.

Pakko tää on pelata uusiksi joskus erityyppisellä hahmolla.
 
The Convergence Ite oon pelaillu tätä viime aikoina, helppo asentaa ja hupia riittää.
Tuo siis hahmoluokkia rutkasti lisää joilla on kaikilla omat alku gearit spellit ja jopa paikka mistä peli alkaa. Spelleja ja Incantationeita taitaa olla satoja lisää ja aseita kymmeniä. Myös muutamia bosseja korvattu (just niitä vähemmän suosittuja) ja jopa muutamiin pelaajien kirjoissa vähemmän suosittuihin paikkoihin lisätty lisää sisältöä ja tekemistä plus koko kartta oikeastaan auki heti alusta lähtien, tästä johtuen myös bosseja balanssoitu uusiksi. Kaikki fog doorit auki joten ei tartte niitä avaimia keräillä. Samaten lisätty paikkoja missä Torrenttia voi käyttää. Todella hauskaa puuhaa ja myös lisätty jatkuva passiivinen FP keräys jotta INT tyypeilläkään ei lopu FP kesken. Tapa jolla saat Talismaanit ja Wondreus Physickit uudistettu kokonaan ja lisätty runsaasti lisää molempia.
Törkeän hauskoja spellejä löytyy rutkasti ja ainakin tähän mennessä löydetyt aseet pirun hyviä, muutamia ihan järjettömän vahvoja spellejä löytyy (Placidusaxin AoE Nuke löytyy lähes sellaisenaan) jotka menee melkein huijauskoodista, eli tämä on lähinnä ihmisille jotka on jo kaiken emopelissä kokeneet ja haluavat vähän pitää hauskaa :)
 
Tuli pelattua toinen kierros str hahmolla. Joku 70 h kaiken kaikkiaan meni ja jokunen luola vielä koluamatta. Toi str ukko oli kyllä vahva, kesti hyvin iskuja ja löi vihut nurin helposti. Tykkäsin kyllä, huippu peli. Ehkä loppua kohti olisi voinut kehitellä jotain muuta kuin geneerisiä luolia, niitä ei oikein jaksanut.
 
Lies of P on myös saman genren peli ja ilmestyy parin kk päästä. Demo löytyy Steamistä ja on hyvä kuhan alkaa tajuaan miten taisteluissa voittaa.

EDIT: Veikkaan että lisäri tulee olemaan erittäin iso. Kaikissa Souls-peleissä lisäosat on ollut hyviä.
 
Pyöriikö peli Series X konsolilla hyvin? Muistelen että launchissa oli pahoja ongelmia frame raten kanssa.
 
Pyöriikö peli Series X konsolilla hyvin? Muistelen että launchissa oli pahoja ongelmia frame raten kanssa.
Ei ole vertailukohtaa muihin alustoihin, mutta tökkiminen ei oo ollu se, mikä pelissä on useimmiten vtuttanut :D

Noihin edellisiin, niin Maliketh kaadettu päivä pari sitten ja juutuin varmaan pisimmäksi aikaa tähän mennessä siihen pomohuoneen edellä olevaan Draconic Tree Sentineliin. Vaikkei ne sen muuvit oo opettelun jälkeen kovin ihmeellisiä väistellä, niin aika monta osumaa joutuu hippastelemaan ja lopulta joutu ensimmäisen puolikkaan sen HP:stä "huijaamaan" jollain millä lie Scarlet Rot Dragon Breathilla.

Nyt sitten ois valinta, että jaksaako vielä kahlata Moghwyn Palacen ja Haligtreen vai pelaisko noi lopun pomot vaan ja sillä hyvä. Toi Farum Azula alkoi jo olemaan aika kuraa, että jos Haligtree on tehty vieläkin vaikeammaksi, niin tiedä riittääkö enää mielenkiinto ruveta jauhamaan.
 
Ei ole vertailukohtaa muihin alustoihin, mutta tökkiminen ei oo ollu se, mikä pelissä on useimmiten vtuttanut :D

Noihin edellisiin, niin Maliketh kaadettu päivä pari sitten ja juutuin varmaan pisimmäksi aikaa tähän mennessä siihen pomohuoneen edellä olevaan Draconic Tree Sentineliin. Vaikkei ne sen muuvit oo opettelun jälkeen kovin ihmeellisiä väistellä, niin aika monta osumaa joutuu hippastelemaan ja lopulta joutu ensimmäisen puolikkaan sen HP:stä "huijaamaan" jollain millä lie Scarlet Rot Dragon Breathilla.

Nyt sitten ois valinta, että jaksaako vielä kahlata Moghwyn Palacen ja Haligtreen vai pelaisko noi lopun pomot vaan ja sillä hyvä. Toi Farum Azula alkoi jo olemaan aika kuraa, että jos Haligtree on tehty vieläkin vaikeammaksi, niin tiedä riittääkö enää mielenkiinto ruveta jauhamaan.
Haligtree mielestäni pelin hienoimpia paikkoja, vaikka toki huomattavasti vaikeampi vs. Azula. Moghwyn palace muistaakseni todella lyhyt jos ei halua loottaa.
 
Edellisiin viitaten. Juoksentelin aika nopsaan vaan läpi sen Moghwyn palacen. Jotain vähän ikäviä vihuja tai sitten niitä oli hirveinä laumoina, mutta summonia pystyi käyttämään ja 170+ levelin mimic tearin kanssa on jo aika paljon helpompaa vähän isompikin kasa vihuja tai yksittäinen ikävä tapaus.

Nyt Haligtreessa ja pätkäisin tänään Lorettaan pelaamisen. Meni ekalla ja aivan läpihuutona. Blasphemous blade tappiin päivitettynä + muutama sopiva incantation, niin mimic tear tekee aika isoa vahinkoa + ei kulu tavallisten vihujen tai pomojen kanssa suunnilleen healthiakaan, kun tuon miekan skill parantaa.

Meinas tosiaan ruveta tää loppupeli ärsyttämään, mutta uudelleen speksasin sit str + faith -buildiin ja panostin siihen, että ois jotain vähän kauempaakin damagea tekevää aseistusta, niin nyt on aika paljon helpompaa. Enduranceakin sen verran, että voi pitää raskasta armoria ja halutessaan shieldiä. Ja siis tajusin aika hitaasti muutenkin, miten tota hahmoa kannattaa speksata ja miten säätää aseistuksen speksin mukaisesti.

Eli varmaan tää Haligtree nyt loppuun, sit peli loppuun ja varmaan jää vielä mielenkiintoa koluta näkemättä jääneet muutamat paikat, lähinnä joitain dungeoneja ja varmaan pieni määrä muuta pelialuetta, uudellakin kierroksella, kun pakolliset suoritukset tehty läpipeluun suhteen.
 
Ja kuten mainittu aiemmin, älä käytä mitään summonia. Kyllä se pelin paras ase pelkästään riittää, tuntuu sitten jopa että itse olet saavuttanut jotain.
Varsinkin jos pomot on liian helppoja niin älä käytä summonia, ei tarvii sitten pelin loputtua valittaa että oli liian helppo
 
Ja kuten mainittu aiemmin, älä käytä mitään summonia. Kyllä se pelin paras ase pelkästään riittää, tuntuu sitten jopa että itse olet saavuttanut jotain.
Varsinkin jos pomot on liian helppoja niin älä käytä summonia, ei tarvii sitten pelin loputtua valittaa että oli liian helppo
Eikö ne käytettäväksi ole tehty summonitkin?

Sen verran monta tuntia oon jauhanut jotain veemäisiä kohtia, että tällä hetkellä kiinnostaa lähinnä saada peli läpi. Haastetta ois saanu varmaan jo sillä, kun ois jättäny hahmon puhtaaksi meleeksi ja koittanu Bloodhound's Fangilla pärjätä nää viimeiset alueet, mutta ei ois todennäköisesti kestäny enää hermo Farum Azulan jälkeen. Niin paljon helpompaa, kun on esim. tuo Blasphemous Blade, jonka skillillä voi pyyhkäistä vähän isomman läjän vihuja kerralla versus, että jokaisen sais neppailla erikseen ja joka puolelta sataa niskaan miekkaa, nuolta ja salamaa. Ja tuo uusi miekka taitaa muutenkin tehdä luokkaa 120-130 enemmän damagea kuin Bloodhound's Fang, kun edelliset statsit ei vaan oikein skaalautunu sen kanssa mitenkään päin paremmin.

Ei tää nytkään sentään niin läpijuoksuksi mene loppupelin osalta, mitä esim. Cyberpunk 2077. Nytkin pääsee kuitenkin hetkessä hengestään, kun juoksee takki auki vähän väärään paikkaan.
 
Eikö ne käytettäväksi ole tehty summonitkin?

Sen verran monta tuntia oon jauhanut jotain veemäisiä kohtia, että tällä hetkellä kiinnostaa lähinnä saada peli läpi. Haastetta ois saanu varmaan jo sillä, kun ois jättäny hahmon puhtaaksi meleeksi ja koittanu Bloodhound's Fangilla pärjätä nää viimeiset alueet, mutta ei ois todennäköisesti kestäny enää hermo Farum Azulan jälkeen. Niin paljon helpompaa, kun on esim. tuo Blasphemous Blade, jonka skillillä voi pyyhkäistä vähän isomman läjän vihuja kerralla versus, että jokaisen sais neppailla erikseen ja joka puolelta sataa niskaan miekkaa, nuolta ja salamaa. Ja tuo uusi miekka taitaa muutenkin tehdä luokkaa 120-130 enemmän damagea kuin Bloodhound's Fang, kun edelliset statsit ei vaan oikein skaalautunu sen kanssa mitenkään päin paremmin.

Ei tää nytkään sentään niin läpijuoksuksi mene loppupelin osalta, mitä esim. Cyberpunk 2077. Nytkin pääsee kuitenkin hetkessä hengestään, kun juoksee takki auki vähän väärään paikkaan.
Jos pomo menee ekalla yrittämällä niin ei ihan kauheasti tule tutuksi kyseisen pomon liikkeet ja ei minkäänlaista haastetta koko pelissä sitten.
Blasphemous Blade on jo itsessään easy mode ja siihen päälle vielä Mimic Tear niin menee jo ihan lasten leikiksi.
Saa sitä pelata miten haluaa mutta paljon jää kokematta jos vain läpi juoksee tuon setin kanssa.
Ainakin sitten tokalla läpipeluulla kandee jättää summonit käyttämättä pomotappeluissa, onhan ne kivoja jossain linnakkeissa kun nopeuttaa mobien siivoamista.
 
Jos pomo menee ekalla yrittämällä niin ei ihan kauheasti tule tutuksi kyseisen pomon liikkeet ja ei minkäänlaista haastetta koko pelissä sitten.
Blasphemous Blade on jo itsessään easy mode ja siihen päälle vielä Mimic Tear niin menee jo ihan lasten leikiksi.
Saa sitä pelata miten haluaa mutta paljon jää kokematta jos vain läpi juoksee tuon setin kanssa.
Ainakin sitten tokalla läpipeluulla kandee jättää summonit käyttämättä pomotappeluissa, onhan ne kivoja jossain linnakkeissa kun nopeuttaa mobien siivoamista.
Niin kuin tuossa edellä, niin kyllä tässä on kuitenkin joutunut jauhamaan ja opettelemaan mekaniikoita jo ihan riittämiin. Ei jaksa enää käyttää tuntikaupalla aikaa näihin muutamiin viimeisiin pomoihin, ja oon kokenu sitä kymmenien perättäisten kuolemien synnyttämää vitutusta jo ihan riittämiin yhdelle pelille :D

Se on kyllä totta, että het, kun tuon mimic tearin sai, niin pomotappeluiden luonne muuttui aika paljon tuli ja suurimman osan pomotappeluista pysty vaan juokseen läpi tajuamatta sen tarkemmin, mitä pomo tekee. Se Black Knight Tichen pudottava evergaol oli ikävä, siellähän ei saa summoneita edes käyttää. Joutu varmaan mitä lie tunnin pari kokeilemaan.

Mutta minusta tää on suht luonnollista kulkua näissä RPG:issä, että kun jaksaa jauhaa ja levuttaa hahmoa, niin loppupelistä tulee helppo. En jaksa tuosta ottaa niin stressiä, että jokaisen pomotappelun pitäs olla loppuun saakka joku elämää suurempi seikkailu. Ja mikä tässä kyseisessä pelissä on hyvää, niin tosiaan tota hahmoa speksaamalla ja summonien käytöllä saa säädettyä vaikeustasoa varmasti vielä näin isommallakin levelillä helposta pirun vaikeaksi.

muoksista. ja kyllä, varmaan tuota voi yrittää hurjastella uusintakierroksella. Joku taikuri tai joku tosi nopea bleed buildikin kiinnostaa kokeilla, kun arastelin niiden larval tearienkin kanssa pitkään, vaikka niitä on aika läjä inventaariossa.
 
Viimeksi muokattu:
Olen törmännyt sellaisiinkin pelaajiin, jotka näissä peleissä ei tykkää yhtään lopareista vaan se muu seikkailu on se juttu. Se on täysin ok siinä missä muutkin tavat.

Haastepelaajien joskus vaikea nähdä, että muut nauttivat hyvin eri tavoista. :)
 
Oon ite just siihen suuntaan, että tykkään kevyemmistä seikkailuroolipeleistä, joissa ei tarvii koko ajan olla varpaillaan, että joku listii yläilmoista tai nurkan takaa. Mut kyllä tähänkin peliin sit lopulta tottu ja koukuttavahan tää on, vaikka vähän semmoinen viha-rakkaussuhde ollu alusta alkaen.

Ja ei kai tuossa pomojen liikkeiden tai pelimekaniikoiden opettelussa oo sinällään mitään kauhean ihmeellistä. Tuotahan joutuu tekeen muissakin peleissä (vaikka nyt Death's Door pikaesimerkkinä lähiaikoina läpi pelatuista). Tässä vaan tempo usein aika nopea ja move setit aika monimutkaisia, mikä tekee tästä haastavamman kuin monesta muusta pelistä. Plus noista hahmon statseista tarvii näemmä ymmärtää oikeasti, tai korkeammallakin levelillä oleva hahmo voi olla roskaa :D
 
"Älä käytä summoneita" :D Eihän tässä Haligtreen jälkimmäisessä osassa ois mitään järkeä ilman voimakasta summonia.

Minkähän gracen jälkeen kun lähtee etenemään, niin alhaalla rampilla odottelee Putrid Tree Spirit. Sen jälkeen, kun kiipesin portaat ylös ja pudottauduin vasemmalle alas jonnekin sisätiloihin, niin matkalla kaksi jotain suht äkäistä, myrkkyä sylkevää hämähäkkiä ja sisällä pari Crystaliania. Sen jälkeen rappuset ylös, niin toinen Putrid Tree Spirit ja jotain hitokseen voimakkaita ja itteensä parantavia ritareita vielä läjä kaveriksi. Ja jostain tasanteelta tulee vielä nuolta perään. Mitä järkeä noita vastaan on lähteä tappeleen jollain meleeukolla ilman apuja? Tyyliin kun alkupelin pomotasoisia vihollisia alkaa tulemaan läjittäin päälle, niin ehkä tuo summonien käyttö on ihan perusteltua :D
 
Jos pomo menee ekalla yrittämällä niin ei ihan kauheasti tule tutuksi kyseisen pomon liikkeet ja ei minkäänlaista haastetta koko pelissä sitten.
Blasphemous Blade on jo itsessään easy mode ja siihen päälle vielä Mimic Tear niin menee jo ihan lasten leikiksi.
Saa sitä pelata miten haluaa mutta paljon jää kokematta jos vain läpi juoksee tuon setin kanssa.
Ainakin sitten tokalla läpipeluulla kandee jättää summonit käyttämättä pomotappeluissa, onhan ne kivoja jossain linnakkeissa kun nopeuttaa mobien siivoamista.
 
^ ei tuossa minusta oo kyse siitä, että summonit nopeuttaa mitään, vaan siitä, että tekee etenemisen jotenkin mahdolliseksi kautta järkeväksi. Eihän tuosta em. paikasta olis muuten muuta mahdollisuutta kuin koittaa juosta läpi ja mitä se semmoinenkaan pelaaminen on, jos pitää vaan koittaa puikkelehtia loppualueet läpi.

muoks. tai varmaan ois voinu koittaa snaippailla jostain jemmasta aluetta eka siistimmäksi, mutta ei jaksa tota hiiviskelyäkään.
 
Sulla on jo pelin paras ase käytössä ja jos sulla vaan on korkea Faith niin ei pitäisi paljoa vaikeuksia tulla vastaan, jos haluat vielä super easy moden niin sitten tuo ase vasempaan käteen. Sword of Milos | Elden Ring Wiki
Tuon setin kanssa saat sekä hp että fp joka tapolla, ideaali tunneleiden siivoamiseen kun ei kulu pulloja sitten juuri ollenkaan. Tuota ei tarvii edes käyttää vaan riittää että se on vaan asetettuna vasuriin niin saa sen fp keräyksen käyttöön, voi vaikka two handata sitä Blasphemousta. Pomo tappeluissa voi sitten käyttää ton debuffia pomoon ennenkuin sitten Blasphemouksella mäiskii hengiltä.
BTW Blasphemous on aikalailla pelin paras noita Tree Spirittejä vastaan että sillä skillillä kyllä kaatuu aika helposti.
 
Sulla on jo pelin paras ase käytössä ja jos sulla vaan on korkea Faith niin ei pitäisi paljoa vaikeuksia tulla vastaan, jos haluat vielä super easy moden niin sitten tuo ase vasempaan käteen. Sword of Milos | Elden Ring Wiki
Tuon setin kanssa saat sekä hp että fp joka tapolla, ideaali tunneleiden siivoamiseen kun ei kulu pulloja sitten juuri ollenkaan. Tuota ei tarvii edes käyttää vaan riittää että se on vaan asetettuna vasuriin niin saa sen fp keräyksen käyttöön, voi vaikka two handata sitä Blasphemousta. Pomo tappeluissa voi sitten käyttää ton debuffia pomoon ennenkuin sitten Blasphemouksella mäiskii hengiltä.
BTW Blasphemous on aikalailla pelin paras noita Tree Spirittejä vastaan että sillä skillillä kyllä kaatuu aika helposti.
Kah, tattista, en tainnu olla kuullutkaan tosta toisesta miekasta. Vois käydä hakeen ja sen jälkeen käydä vielä koluaan Capitalin viemärit. Sielläkin loppui hermo aikaisemmin :D

Faithia 43 (str taitaa olla 59), että kyllä tuon Blasphemouksen skill ja miekka muutenkin tekee aika isoa damagea. Mutta kyllä tässä vaikeuksia on, että varmasti täällä Haligtreessakin jonkun kerran vielä kuolee, ennen kuin pääsee edes pomoon saakka.

muoks. tai no, heh, tässä pelissä ei taideta laskea vaikeuksiksi sitä, että joutuu muutaman kerran yrittämään jotain mestaa suoran läpijuoksun sijaan. Sitä Malikethia edeltävää hevosmiestä lukuunottamatta puolivälin jälkeinen loppupeli on kyllä ollu aika suoraviivaista. Noi viemärit oli kanssa aika saatanasta..
 
Viimeksi muokattu:
Miten paljon muuten porukka käytti noita erilaisia craftattavia itemeitä ja rasvoja aseisiin jne.? En minä oo oikein niitäkään tullu käyttäneeksi mitä nyt jossain kivimadossa oli pakko sipaista vähän taikarasvaa, kun matosen physical resistance oli niin kova, ettei Bloodhound's Fang yksistään tehny oikein mitään vahinkoa, vaikka koitti mimic tearin kanssa takoa menemään.

Ja varmaan puuttuu hirvee kasa talismanejakin, joilla tekis elämäänsä helpommaksi..
 
Miten paljon muuten porukka käytti noita erilaisia craftattavia itemeitä ja rasvoja aseisiin jne.? En minä oo oikein niitäkään tullu käyttäneeksi mitä nyt jossain kivimadossa oli pakko sipaista vähän taikarasvaa, kun matosen physical resistance oli niin kova, ettei Bloodhound's Fang yksistään tehny oikein mitään vahinkoa, vaikka koitti mimic tearin kanssa takoa menemään.

Ja varmaan puuttuu hirvee kasa talismanejakin, joilla tekis elämäänsä helpommaksi..
650h peliä takana enkä oo tainnu craftata yhtään mitään, käyttäny vaan noita spelli buffeja jne...
Jos haluaa hutkia jengiä hengiltä niin sitten korkea STR jos taas panostaa tuohon skilliin mikä on erittäin kannattavaa niin Faithiin panostus ja STR vaan sen verran että sen aseen vaatimus täyttyy.
Ja kun on korkea Faith niin kandee tosiaan käyttää Incantationeita, ainakin Flame Grant Me Strength (Physical Damage +20% (15% in PvP) Fire Damage +20% (15% in PvP) 30 sec
ja Golden Vow (Damage +15% (+7.5% in PvP) All Damage Negation +10% (+5% in PvP) 80sec, ainakin pomotappeluissa buffaa noilla, ei väliä mikä sacred seal käytössä ja se seal voi olla ihan lvl1 kun noihin ei se sealin taso vaikuta mitenkään, toki sitten saa helposti myös pari perus incantationia käyttöön joilla voi sitten kauempaa vihuja sniputella tarpeen mukaan
Nämä tosiaan vielä toimii päällekkäin samaan aikaan joten erittäin suositeltavia ovat lähes joka buildiin.
 
Tuli mieleen, kun pelin viimeisessä loparissa yhdessä välin autoin muita paljon. Buffasin porukkaa sekä itseäni siinä kaikin tavoin, mutta osa isäntäpelaajista oli niin kiireisiä että juoksivat vaan sisälle. Parhaimmat kuolivat sitten samantien, kun minä vasta tulossa. Toki siinä voi invader tulla myös, mutta olisi siinä kerennyt buffeja ottaa.
 
Jos haluaa hutkia jengiä hengiltä niin sitten korkea STR jos taas panostaa tuohon skilliin mikä on erittäin kannattavaa niin Faithiin panostus ja STR vaan sen verran että sen aseen vaatimus täyttyy.
Ja kun on korkea Faith niin kandee tosiaan käyttää Incantationeita, ainakin Flame Grant Me Strength (Physical Damage +20% (15% in PvP) Fire Damage +20% (15% in PvP) 30 sec
ja Golden Vow (Damage +15% (+7.5% in PvP) All Damage Negation +10% (+5% in PvP) 80sec, ainakin pomotappeluissa buffaa noilla, ei väliä mikä sacred seal käytössä ja se seal voi olla ihan lvl1 kun noihin ei se sealin taso vaikuta mitenkään, toki sitten saa helposti myös pari perus incantationia käyttöön joilla voi sitten kauempaa vihuja sniputella tarpeen mukaan
Nämä tosiaan vielä toimii päällekkäin samaan aikaan joten erittäin suositeltavia ovat lähes joka buildiin.
Joo, toi Blasphemous skilleineen ja incantationit varmaan tekis pahempaa jälkeä, kun kiepsauttaisin strengthistä pisteitä faithiin, mutta kasvatin strengthiä sillä, että physical resistance kasvoi ja toi hahmo kestääkin kuitenkin sentään muutaman iskun ihan pahimmissakin paikoissa, eikä tuu sitä, että joku vihu pudottaa kerrasta. Vigor on jääny 55 ja pidän Erdtree Talisman +1:tä koko ajan. Tuostakin talismanista näköjään vielä parempi versio hakematta, tarvii varmaan hakea :D

Nuo listatut toki löytyy ja muutama noista suositelluista (vahinkoa tekevistä) tulitaioista. Minusta nuo buffit ei vaan ihan älyttömästi jeesaa semmoisissa tappeluissa, joissa avoimia mestoja on vähän. Tuohon 80 sekuntiin kerkeää saamaan muutaman iskun sisään ja sit on taas omillaan. Kokeilin vanhalla buildilla sitä Malikethia edeltävää Draconic Tree Sentineliä vastaan, mutta aika turisti olin sillaikin. Ihan parin iskun päähän toki pääsin, mutta loppui sit mielenkiinto ja uudelleen speksasin hahmon. Ärsytti tosiaan niin paljon se koko Farum Azula vanhalla buildilla.

Ja joo, varmaan vois opetella noi pomot ulkoa ja vastaiskun paikkoja tulis lisää, mutta kun ei vaan jaksa hinkata niitä yksittäisiä pomotappeluja määräänsä enempää :D

Mut silti vois varmaan opetella hyödyntämään sekä buffeja että eri talismaneja paremmin.
 
Onkohan mitään väliä ostaako pc vai ps5
Tietokoneessa olisi rtx 3050 ja i7-7700k
 
Modi suosituksia toiselle kierrokselle? Ekan kierroksen pelasin hitaasti lyövällä melee ukolla ja nyt haluttais jotain muuta, vaikka joku taikurilähitaistelija joka lyö nopeasti. Mitkään överit randomizerit ei kiinnosta, mutta ois kyllä mukava kun saisi edes vähän motivaatiota tutkimusmatkailla ettei tule vain juostua pomolle. Unelma ois semmonen modi niinku Dark Souls 1:een tehtiin, jossa vihut ja tavarat oltiin siirrelty käsin järkeviin paikkoihin, pomotaisteluitakin oli vedetty uusiksi ja yllätyksiä oli mukavasti.
 
Modi suosituksia toiselle kierrokselle? Ekan kierroksen pelasin hitaasti lyövällä melee ukolla ja nyt haluttais jotain muuta, vaikka joku taikurilähitaistelija joka lyö nopeasti. Mitkään överit randomizerit ei kiinnosta, mutta ois kyllä mukava kun saisi edes vähän motivaatiota tutkimusmatkailla ettei tule vain juostua pomolle. Unelma ois semmonen modi niinku Dark Souls 1:een tehtiin, jossa vihut ja tavarat oltiin siirrelty käsin järkeviin paikkoihin, pomotaisteluitakin oli vedetty uusiksi ja yllätyksiä oli mukavasti.
The Convergence nexusmodsista vastaa tuohon justiinsa. Ite sahailin jo item, weapon ja enemy randomizerit moneen kertaan läpi eri seteillä ja sen jälkeen tullut pelattua Corvengenceä yksinomaan. Uusia aseita ja uusi pomo tuli Patchin muodossa viimeksi viime viikolla lisää.
Joku 30 aloitusluokkaa joista kaikilla oma aloituspaikka josta löytyy note josta näät mistä saat tavaraa, aseita, armoreita ja spellejä jotka tukevat juuri sitä sinun luokkaasi niin ei tartte koko mappia kahlata. Tai sitten voit jättää noi notet huomiotta ja mennä vaan miten tahdot. Kartta on myös alusta asti auki (kuten myös kaikki stonesword keytä emopelissä vaatineet paikat) ja pystyt teleporttaamaan heti vaikka lumialueille jos siltä tuntuu. Varsinkin noita spellejä on varmaan joku 300 lisää ja ne on pirun hauskoja ja tehokkaita, kandee valita joku aloitusluokka joka niitä käyttää, toki ei ole hankalaa respecata jos siltä tuntuu. Erittäin suurena plussana on myös mahdollisuus spawnata kaikki pääpomot uusiksi, ite olenkin myllyttänyt Malenian tämän avulla varmaan joku 300 kertaa eri aseilla ja setupeilla. Talismanisysteemi on myös lyöty uusiksi ja paljon muitakin parannuksia. Moni itemi mikä oli siirretty varsinaiseen peliin verrattuna löytyi loogisesta paikasta mitä ei ollut vaikea arvata.
Suosittelen lämpimästi.
 
Joku 30 aloitusluokkaa joista kaikilla oma aloituspaikka josta löytyy note josta näät mistä saat tavaraa, aseita, armoreita ja spellejä jotka tukevat juuri sitä sinun luokkaasi niin ei tartte koko mappia kahlata. Tai sitten voit jättää noi notet huomiotta ja mennä vaan miten tahdot.
Kuulostaa erittäin hyvältä!
 
Kuulostaa erittäin hyvältä!
Tuo suositeltu The Convergence modi on muuten parempi mitä odotin. Kerran jo läpipelaneelle löytyy mukavasti uusia pikku juttuja. Aloitin hahmoluokalla joka keskittyy INT ja FTH ja aloitusaseetkin olivat tyydyttäviä. Mukavia pikku yllätyksiä löytynyt hahmon kehitykseen, ja tosiaan vihjeet mistä löytää hahmolle sopivaa tavaraa lisäävät mukavasti tavoitteita. Voin suositella lämpimästi läpipelanneille.
 
Mitenkäs taikureilla pitäis pelata pomoja vastaan, kilven kanssa torjuen pahimmat iskut vai pelkästään väistellen ja nopeasti taikoen? En pääse tuossa The Convergence modissa Castle Mornen pomoa millään läpi se ku loikkii ja vaikka mitä. Muistaakseni julkaisussa kun pelasin lähitaistelijalla stamina riitti normaaliin kilvellä torjuntaan ja lyöntiin ku tuli vapaapaikka, nyt ei tunnu toimivan oikein mikään.
 
Mitenkäs taikureilla pitäis pelata pomoja vastaan, kilven kanssa torjuen pahimmat iskut vai pelkästään väistellen ja nopeasti taikoen? En pääse tuossa The Convergence modissa Castle Mornen pomoa millään läpi se ku loikkii ja vaikka mitä. Muistaakseni julkaisussa kun pelasin lähitaistelijalla stamina riitti normaaliin kilvellä torjuntaan ja lyöntiin ku tuli vapaapaikka, nyt ei tunnu toimivan oikein mikään.
Taikureilla pitää koittaa pitää etäisyys ja sniputella, ite en käytä kilpeä minkään buildin kanssa rollailee vaan iskut. Sama pomo siellä on kuin emopelissäkin toki isommalla healthpoolilla joten sama siihen pätee kuin emopelin pomoihinkin, jos ei pärjää niin muualle hahmoa kehittämään ja sitten vahvempana takas. Convergencessä vielä tiedät tarkkaan mistä saat parempaa gearia ittellesi, myös kun löydät niitten muitten luokkien aloituspaikkoja niin löydät ne notet niidenkin geariin joten voit käyttää vaikka kuinka isoo arsenaalia spellejä ja incantioneita.
Kaikilla luokilla mitä olen kokeillut löytyy erittäin tehokkaita spellejä, ei tosin ehkä vielä ne muutama eka. Kandee niissä spelleissä lukea inventorystä tarkemmin mitä ne tekee, osa on buffeja ja muuta niin ei niistä tiedä ellei katso. Joku buffi voi vaikka -50% melee damagea mutta sitten taas vastaavasti buffata spellejä jne... Uusissa aseissa kandee myös katsoa inventorystä miten ne esikoisliikkeet toimii, osassa moniosaisia ja tekee eri asioita jos näpäyttää L2 tai pitää pohjassa...
 
Saako tätä mitenkään helposti pois 60hz moodista PC:llä ? En löydä asetuksista vsynciä tai muutakaan mikä pitää tuon luvun tuossa.
 
Saako tätä mitenkään helposti pois 60hz moodista PC:llä ? En löydä asetuksista vsynciä tai muutakaan mikä pitää tuon luvun tuossa.
Se on pelimoottori mikä sen siihen lukitsee. Jotain kikkakolmosia on sen kiertämiseen, itse en niitä kokeillut kun tässä 60 Hz riitti ihan hyvin. Tuolta voi kurkkia kiertokeinoja (ja muutenkin se sivusto on jokaisen PC-pelaajan Mekka):
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 873
Viestejä
5 054 444
Jäsenet
80 995
Uusin jäsen
klankton

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom