Elden Ring -pelisarja (FromSoftware)

Dark Souls 3 DLC:n Darkeater Midir palaa vieläkin uniin..
En edes muista montako kertaa tuli mielessään ajateltua toisen pelaajan tekemisistä "Ei, ei, ei, älä nyt lähde hyökkäämään..." kun oli apurina kyseisellä bossilla :D
Onnistumisprosentti varmaan jotain puolen prosentin luokkaa, kun tuolla oli apurina. Toki itsellä varmaan vielä huonompi prosentti kun yritti pelata läpi.

Sorry hetkellinen ot
 
Viimeksi muokattu:
Aijai, ai että. Kyllä maistuu stna!

Kauheet niksat ollu pidätellä itseä palaamasta. Jos vaikka saadaan RTX ja kunnon DLSS:t kaupan päälle!

Hail FromSoftware :thumbsup:
 
Itse toivon että olisi useampi alue. Osa loppu peliä ja sitten olisi aluetta jo aiemmin niin että rikkoisi/uudistaisi pelin kulkua. Noh nähdään toivottavasti pian. :)

Ds3:ssa menen Ashes of Ariandeliin jo hyvissä ajoissa ennen loppua.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Aiheesta höpöttelyä.
 
Viimeksi muokattu:
Jytky!
Vieroitusoireet kovimmillaan ja Miyazaki pistää tälläisen uutisen ilmoille, ai että, tästä alkaakin päivien laskeminen.
 
Naurattaa että antoivat reilun 100MB kuvan jota tyypit nyt zoomailee ja etsii johtolankoja. :D
Vaatividya varmaan julkaisee videon viikonlopuksi.
 
Johtolankoja etsiessä.

nainen ja poni.jpg
 
Mahtava tuo Fromsoftwaren taiteilija, tuosta viljaisesta still-kuvasta tulee eurooppalainen taidevaikutelma mieleen. Johtunee varmaan osin tuosta Elovena- naisestakin :)
Hienoa että lisäri viimein vahvistettu, pitäisiköhän se toinen pelikerta tehdä ennen sitä. Tosin pelaan Dark Soulseja juuri läpi, nyt 2:nen menossa. Kolmas tietysti seuraavaksi työn alle.
Kyllä tämä pelitalo on kaiken mahdollisen menestyksensä ansainnut, huikeita pelejä.
 
Naurattaa että antoivat reilun 100MB kuvan jota tyypit nyt zoomailee ja etsii johtolankoja. :D
Vaatividya varmaan julkaisee videon viikonlopuksi.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Aliarvioit Vaatin :D
 
Jokos tässä saa fps nostettua yli 60? Siis niin että online toimii myös.

Tai onko noista modeista haittaa jos pelaa vain offline?
 
Eilen alottelin jo neljännen Randomizer runin, mukavasti antanut lisää pelattavaa nuo modit. Tällä kertaa ekaksi tarttui haaviin Bolt of Gransax joten Dex buildilla mennään tällä kertaa.
Mukavasti heti ens alkuun oli Margitin tilalla Fire Giant 2. vaihe siinä suht pienessä tilassa :D
No viime pelikerralla oli Lorettan tilalla Malenia ykkös ja kakkosvaihe, meinasi itku tulla kun ukon levu joku 50 ja flaskejakaan ei ollut kauheasti.
Sitä edellisellä kerralla Malenia oli Niallin tilalla todella pienessä bossiroomissa Castle Solissa, oli ihan helvetin vaikea välttää waterfowlia ja kakkosvaiheen spessu iskuja.

Ainoa miinus näissä on että viime kerralla vaikka laitoin että kaikki pelissä etenemisen kannalta olennaiset jutut on oikeilla paikoilla niin en saanut Rannin questia läpi kun sitä sormusta ei löytynyt mistään. Kai näissä jotain tämmöisiä pikkubugeja on. Siksi laitoin noin tuon asetuksen että esim. Volcano Manorin tehtävät saa vedettyä läpi, ihan helvettiä ettiä koko kartta läpi että löytää niitä kirjeitä mitä tarvitsee että aukeaa ne tehtävät, tiedän kokemuksesta.
 
Enemmän kiinnostais virallinen ultrawide-tuki. Aikaisemminhan From on perustellut UW-tuen puutetta sillä, että se antaa online-pelaamisessa kohtuutonta etua vs. 16:9-pelaaja.

En kyllä pidättele hengitystä, että olis tulossa. Mennään siis modeilla offlinessa.
 
Jännästi kuitenkin monet pelit, joissa on kuitenkin ihan oikeaa kilpapelaamista sallivat ultrawiden... Noin muutenkin Sielupelien PvP on sellaista ripulia, että eipä tuo kyllä hetkauttaisi asiaa yhtään mihinkään suuntaan.
 
Margitin tilalla Fire Giant 2...
Lorettan tilalla Malenia ykkös ja kakkosvaihe...
Malenia oli Niallin tilalla...
En oikein nuista randomizereista välitä kun tulee juuri tuollaisia tilanteita. :D

Dark Souls yköseen oli joku hyvä modi jossa tavarat, bonfiret, vihut ja jotkut pomotappelut oli käsin muokattu erilaiseksi. Sen kanssa sai melkein yhtä jännän toisen kierroksen mitä eka kierros oli. Saisivat tehdä yleisesti peleihin tuollaisen NG+ johon on oikeasti panostettu, tai edes maksullisen DLC:n.
 
Harmillisen laiskoja on nuo lisäkierrokset kyllä. Niihin saisi vaikka sun mitä tuomaan lisäarvoa.
 
En oikein nuista randomizereista välitä kun tulee juuri tuollaisia tilanteita. :D

Dark Souls yköseen oli joku hyvä modi jossa tavarat, bonfiret, vihut ja jotkut pomotappelut oli käsin muokattu erilaiseksi. Sen kanssa sai melkein yhtä jännän toisen kierroksen mitä eka kierros oli. Saisivat tehdä yleisesti peleihin tuollaisen NG+ johon on oikeasti panostettu, tai edes maksullisen DLC:n.
Nämä toki jonkin verran sovitettu HP:n kanssa siihen pomoon minkä korvaavat, muuten olisikin ollut aika tekeminen tuon Fire Giantin kanssa lvl 20 hahmolla :D
 


"Elden Ring now has a ray tracing graphics option for PlayStation 5, Xbox Series X and S, and PC versions of the game, courtesy of patch v1.09.

The update was pushed out earlier today, March 23, to all versions of the game, though the new ray tracing feature won't be available on PlayStation 4 or Xbox One.

Ray tracing can be toggled on and off via the game options menu on console and via the graphics menu on PC. Bandai Namco also cautioned in a post on its website that both frame rate and resolution “may be impacted while playing with ray tracing on”.



Along with the new ray tracing option, the v1.09 patch brought a slew of bug fixes and balance adjustments to the game that affect everything from attribute scaling and buffs, to attack speeds and Ashes of War.

A number of PvP specific nerfs have also been introduced, as has an invincibility window for players respawning in the colosseum. The full patch notes are available below.

Last month saw the reveal of the upcoming DLC expansion Shadow of the Erdtree, which followed the announcement that Elden Ring has officially sold over 20 million copies since its February 2022 launch.

IGN gave Elden Ring a 10/10 in our review, describing it as “FromSoftware’s largest and most ambitious game yet” that we’ll be looking back on as a title "that moved a genre forward”.

"

Edit:
PC vaatimukset:



Minimum

  • OPERATING SYSTEM: WINDOWS 10
  • PROCESSOR: Intel Core i5-10600K or AMD Ryzen 5 3600XT
  • MEMORY: 16 GB RAM
  • GRAPHIC CARD: NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti, 8 GB or AMD Radeon RX 6700 XT, 12 GB
  • RECOMMENDED GRAPHICS SETTING: 1080p - Low quality – Low Ray Tracing


Recommended

  • OPERATING SYSTEM: WINDOWS 11
  • PROCESSOR: Intel Core i7-10700K or AMD Ryzen 7 3800XT
  • MEMORY: 16 GB RAM
  • GRAPHIC CARD: NVIDIA GeForce RTX 3070 Ti, 8 GB or AMD Radeon RX 6900 XT, 16 GB
  • RECOMMENDED GRAPHICS SETTING: 1080p - High quality – High Ray Tracing
 
Viimeksi muokattu:
Tuli hommattua steam deck ja tämä näyttäisi varsin mielenkiintoiselta peliltä kokeilla. Pari kysymystä olisi kuitenkin. Onko täällä porukalla kokemuksia tämän pelaamisesta deckillä? Onko nautinnollinen kokemus vai tökkiikö, kun fps on väkisin melko matala?

Jos tätä lähtee pelailemaan ilman mitään kokemusta aiemmista souls peleistä, niin onko hyviä vinkkejä aloittelijalle? Ajattelin kokeilla melee ukolla kilven kanssa, koska ilmeisesti se helpottaa joitain juttuja. Toisaalta jostain luin, että 2h aseella bossit menee helpommin, kun taistelu kestää vähemmän aikaa ja kilvestä on vähemmän hyötyä muutenkin niissä mittelöissä.
 
Kilven kanssa guard counter R2:lla toimii hyvin :tup: Nyt vahvemmalla ukolla ei ole enää jaksanut kilpeä kanniskella mukana. Lions claw ashillä menee levyks ukko kun ukko :hammer:
 
Tuli hommattua steam deck ja tämä näyttäisi varsin mielenkiintoiselta peliltä kokeilla. Pari kysymystä olisi kuitenkin. Onko täällä porukalla kokemuksia tämän pelaamisesta deckillä? Onko nautinnollinen kokemus vai tökkiikö, kun fps on väkisin melko matala?

Jos tätä lähtee pelailemaan ilman mitään kokemusta aiemmista souls peleistä, niin onko hyviä vinkkejä aloittelijalle? Ajattelin kokeilla melee ukolla kilven kanssa, koska ilmeisesti se helpottaa joitain juttuja. Toisaalta jostain luin, että 2h aseella bossit menee helpommin, kun taistelu kestää vähemmän aikaa ja kilvestä on vähemmän hyötyä muutenkin niissä mittelöissä.

Loparit tempoo tosiaan joko kovaa tai pitkiä sarjoja niin välttämättä kilvestä ei niin apua ole. Muuten sitten, kun pelaat normaalivihuja vastaan niin kilvestä on helpotusta kyllä. Torjut iskun, kuuluu ääni ja painat mikäs nappi siinä nyt sitten onkaan tehokkaampi lyönti. Ps5:lla se on R2.

Kärsivällisyyttä! Seikkaile paljon ja rohkeasti. Jos seinä tulee eteen niin kokeile muita suuntia. Energiaan kannattaa alkuun laittaa leveleitä niin selviät enemmän.
 
Tuli hommattua steam deck ja tämä näyttäisi varsin mielenkiintoiselta peliltä kokeilla. Pari kysymystä olisi kuitenkin. Onko täällä porukalla kokemuksia tämän pelaamisesta deckillä? Onko nautinnollinen kokemus vai tökkiikö, kun fps on väkisin melko matala?

Jos tätä lähtee pelailemaan ilman mitään kokemusta aiemmista souls peleistä, niin onko hyviä vinkkejä aloittelijalle? Ajattelin kokeilla melee ukolla kilven kanssa, koska ilmeisesti se helpottaa joitain juttuja. Toisaalta jostain luin, että 2h aseella bossit menee helpommin, kun taistelu kestää vähemmän aikaa ja kilvestä on vähemmän hyötyä muutenkin niissä mittelöissä.

Kilpi on aloittelijalle ihan kiva, mutta loppupeleissä aika turha, sillä se syö aika turhaan kantokykyä ja hyökkäystehoa, ja opettaa vähän huonoille tavoille. Noin yleisellä tasolla helpoin tapa taistella lähes kaikkia vihollistyypejä on se, että etsit sen etäisyyden jolta vihollinen yleensä laukaisee hyökkäyksen, väistät hieman ja rankaiset kun vihu vielä palautuu hyökkäyksestään. Toista kunnes vihu on kuollut.

Toki sitten siinä vaiheessa kun alkaa ymmärtää vihujen hyökkäyskuviot paremmin, voi alkaa rankaisemaan vihuja vähän muissakin vaiheissa, mutta alussa ja/tai uusien vihutyyppien kanssa tuo pätee n. 90% ajasta. Toki sitten on jotain hyperaggressiivisia kusipäävihuja, jotka käyvät päälle kuin yleinen syyttäjä, mutta samalla tavalla niitäkin on turvallisinta mokuttaa hyökkäyksen palautumisvaiheessa.
 
Tuli hommattua steam deck ja tämä näyttäisi varsin mielenkiintoiselta peliltä kokeilla. Pari kysymystä olisi kuitenkin. Onko täällä porukalla kokemuksia tämän pelaamisesta deckillä? Onko nautinnollinen kokemus vai tökkiikö, kun fps on väkisin melko matala?

Jos tätä lähtee pelailemaan ilman mitään kokemusta aiemmista souls peleistä, niin onko hyviä vinkkejä aloittelijalle? Ajattelin kokeilla melee ukolla kilven kanssa, koska ilmeisesti se helpottaa joitain juttuja. Toisaalta jostain luin, että 2h aseella bossit menee helpommin, kun taistelu kestää vähemmän aikaa ja kilvestä on vähemmän hyötyä muutenkin niissä mittelöissä.

Mul on semmoinen muistikuva että Digital Founrdy ois testannut ER:n SteamDeckissä ja pyöri sillai about OK:sti. Oisko ollut että 30fps sai toimimaan asiallisesti. Pelihän stutteroi PC:llä kuin PC:llä johtuen rajapintojen optimoinnin puutteesta.

Varmaan se vagabond (knight muissa Souls peleissä) rooli on paras aloittelijalle koska kilpi jeesaa hengissä pysymistä. Kaikessa rauhassa väistelee hyökkäyksiä ja blokkaa ne joita ei saa väistettyä. Lyö miekkaa kerran kaksi rakoon jossa on tilaa.

Ilman kilpeä saa semmoisen autenttisemman kokemuksen jossa ihan aikuisten oikeasti joudut opettelemaan väistämään leijonaosan suhun kohdistuvista hyökkäyksistä.

Yks parhaimmista non-magic starter-classeista Elden Ringissä on Samurai koska se tarjoilee sulle aloitusaseeksi Uchigatanan. Tolla katanalla pystyy periaatteessa pelaamaan koko pelin läpi alusta loppuun jos ei rupea liikaa kyrsimään aseen matala range. Unsheathe skill tarjoaa pykälän verran pitemmän rangen (hahmo astuu eteenpäin ennen hyökkäystä) ja staggeröi vihuja aika railakkaasti. Kaikki (mukaanlukien myös sinä) kuolevat nopeammin. Myöhemmässä vaiheessa peliin saa Nakagiba-nimisen katanan johon saa konfattua sen saman Unsheath skillin. Tekee rahtusen vähemmän damagea mutta rangea onkin sit melkein kaksi kertaa enemmän.

Alkuun on hyvä levuttaa Vitalityä, mä ite aina laitan siihen jos en tiiä mihin laittaa. Aseiden damage saa sit nostettua levuttamalla aseita itsessään. Levutat Strengthiä ja Dexterityä ainostaan että pääset käyttämään niitä aseita joita haluat. Ja tosiaan rohkeesti vaan tutkimaan: näät jonkun mielenkiintoisen maamerkin, sinne vaan seikkailemaan. Jos homma menee vaikeaksi, vaihdat suuntaa ja meet jonnekkin muualle. Exploration on melkeinpä yhtä tärkeää kuin combat. Ja ei kannata masentua jos menettää runet kahden nopean kuoleman jälkeen, aika nopeasti ne tulee takas pankkiin ku pelaat vaan.
 
Tuli hommattua steam deck ja tämä näyttäisi varsin mielenkiintoiselta peliltä kokeilla. Pari kysymystä olisi kuitenkin. Onko täällä porukalla kokemuksia tämän pelaamisesta deckillä? Onko nautinnollinen kokemus vai tökkiikö, kun fps on väkisin melko matala?

Jos tätä lähtee pelailemaan ilman mitään kokemusta aiemmista souls peleistä, niin onko hyviä vinkkejä aloittelijalle? Ajattelin kokeilla melee ukolla kilven kanssa, koska ilmeisesti se helpottaa joitain juttuja. Toisaalta jostain luin, että 2h aseella bossit menee helpommin, kun taistelu kestää vähemmän aikaa ja kilvestä on vähemmän hyötyä muutenkin niissä mittelöissä.
Tärkeitä juttuja:
1. Kartassa näkyy "nuoli" minne päin edetä, seuraa sitä niin kauan että saat levelointi mahdollisuuden. Se tulee nopeasti ja sitten vasta tutkimusmatkailemaan.
2. Pidä equipment load alle 70% jotta hahmo voi väistellä nopeasti ja stamina palautuu normaasti.
3. Eka pomo on hankala ja kannattaa lähteä tutkimaan aluetta vaikka etelään kun sen kanssa on vaikeuksia.

Vagabond on hyvä aloitusluokka ja aloitin sillä itsekin, mutta ota huomioon että sillä on hyvien suojien (paremmat saat vasta joskus 20 tunnin jälkeen) lisäksi kaksi asetta käytössä, ja se toinen vie painoa vaikka se on "offhand". Eli siirrä toinen ase inventaarioon ja piti vissiin vielä kypäräkin ottaa pois jotta equipment load on alle 70%.

Pelasin koko pelin kilven kanssa ja varsinkin loppupelistä se on kätevä kun voi torjua "kaiken". Ja pomotaisteluissakin ihan hyvä kunhan erottaa koska on tulossa iskusarja jonka torjumiseen stamina ei riitä, ja pitääkin yrittää väistää. Kilpien damagea on turha katsoa, mutta guard boost on tärkeä joka kertoo kuinka paljon staminaa kuluu torjuessa. Jo pieni guard boost lisäys 44 -> 52, tekee ison eron kuinka paljon voi torjua kerralla.

Aseilla on damagen lisäksi "poise damage", joka saa vihut toimintakyvyttöksi. Mitä isompi ase sitä enemmän se tekee poise-damagea, eli hitaat Colossal-luokan aseet on hyviä kunhan ei hyökkäile miten sattuu.
 
Viimeksi muokattu:
Jotain koukuttavaa tässä pelissä on, vaikka eka läpipeluukertani jätti monilta osin pahan maun suuhun.

Muiden pelien välissä on ihan kiva käydä uusintakierroksella mättämässä ylikehitetyllä pelihahmolla aiemmin ärsyttäneitä hirviöitä tyylillä kanveesiin. Jos tämä voimataso olisi saavutettavissa ilman armotonta grindaamista ja pelin tarinankerronta pitäisi paremmin otteessaan, olisi tässä ainesta paljon miellyttävämpään kokemukseen.

eldenring_2023_03_24_19_52_21_693.png


Useimpien varusteiden ulkonäöstä en tykkää, mutta Royal Knight Set ilman kypärää toimii. Zweihanderit valitsin Greatswordien sijaan myöskin ulkonäöllisistä syistä.

Kyllähän se tuleva DLC täytyy sitten vielä vetää läpi.

P.S. Yleensä en kuvakaappauksia juuri harrasta, mutta peli vähäksi aikaa jähmettyi pomon kuoltua, niin oli hyvää aikaa napata kuva.
 
Tuli hommattua steam deck ja tämä näyttäisi varsin mielenkiintoiselta peliltä kokeilla. Pari kysymystä olisi kuitenkin. Onko täällä porukalla kokemuksia tämän pelaamisesta deckillä? Onko nautinnollinen kokemus vai tökkiikö, kun fps on väkisin melko matala?

Jos tätä lähtee pelailemaan ilman mitään kokemusta aiemmista souls peleistä, niin onko hyviä vinkkejä aloittelijalle? Ajattelin kokeilla melee ukolla kilven kanssa, koska ilmeisesti se helpottaa joitain juttuja. Toisaalta jostain luin, että 2h aseella bossit menee helpommin, kun taistelu kestää vähemmän aikaa ja kilvestä on vähemmän hyötyä muutenkin niissä mittelöissä.
Ylemmissä kommenteissa kaikki oleelliset tipsit jo taidettiinkin mainita.

Itsellä nyt muutaman kuukauden ollut steam deck käytössä ja tullut aika paljon Elden Ringiä pelailtua. Pienellä hienosäädöllä mitä netistä nopsaa löytyi ainakin omasta mielestä peli toiminut oikein hienosti. Ei fps mielestäni ole kyykännyt mainittavasti edes isommissa mähinöissä. Ja pelattavuuskin toimii vallan mainioisti verrattuna PC+ohjain pelailuun. Toki riippuu varmasti myös ihmisestä mikä vaatimustaso ja mihin on tottunut. Itsellä ei ruudunpäivitys ole koskaan ollut tärkeimmästä päästä peleissä.
 
Jännästi kuitenkin monet pelit, joissa on kuitenkin ihan oikeaa kilpapelaamista sallivat ultrawiden... Noin muutenkin Sielupelien PvP on sellaista ripulia, että eipä tuo kyllä hetkauttaisi asiaa yhtään mihinkään suuntaan.

Olisko joku juttu, etteivät halua asettaa konsoliversiota eri asemaan kun ovat aikaisemminkin olleet niin kimpassa Sonyn kanssa ja haluavat japanilaisina tukea toisiaan. Joku sopimuspykälä, että konsoliversion peruskäyttäjä pystyy tekemään samat asiat kuin tietokoneversiossa. Vähän kaukaa haettu, mutta toisaalta tuntuu niin idioottimaiselta vedota pvp hyötyyn.

Ovat kuitenkin selvästi päättäneet jättää ultrawide tuen pois, koska ensimmäisenä päivänä jo tuli täydellisesti toimiva cracki siihen.

Toisaalta rehellisyyden nimissä todettakoon, että on siitä oikeasti hyötyä, jos pitää olla hereillä useampaan suuntaan (useamman pelaajan väliset ottelut). Lisäksi jotkut isot pve bossit on ainakin helpompi hahmottaa.

Aidosti häiritsee. Itse pelasin pelin palkit sivuissa, koska pelasin niin paljon pvp:tä ja siitä tulee kiva jännitysmomentti kun ei tiedä tuleeko joku tekemään invaasion.
 
Ei kyllä se enemmän on sitä että japsudevit ei oikein osaa tehä PC-portteja. Souls-pelit (ja monet muut JRPG:t) on lähes aina PC:llä aika karvalakkikonversioita. Saadaan peli joten kuten pyöriin ja laitetaan pihalle. Ehkä modaajat hoitaa loput jos ovet edes tietoisia siitä että modaajia on olemassa.

Miettikää vaikka Dark Souls 1:n originaalia PC-konversiota (Prepare To Tie taimikänytolikaan): Ei juuri mitään säädettävää ja peli lukittu 30fps. From Software itekkin aikoinaan myönsi että "eihän me mitään PC-portteja osata oikeasti tehä, portattiin DS PC:lla vain järisyttävän ison kysynnän myötä ja tehtiin niin vähällä kuin suinkin kyettiin".

Ei ne kelaa semmoisia asioita kuin "oisko tää widescreen support epäreilu PC:n eduksi". Niitä hädin tuskin edes kiinnostaa semmoinen alusta kuin PC. Se on se syy miksi tuki lisäominaisuuksille on lähes olematon.

Ja jotta en kuulosta joltain heitteriltä, mähän oon siis ite suuri japanilaispelien fani ja mua ketuttaa ihan suunnattomasti se miten paljon hienoja japanilaispelejä julkaistaan PC-alustoille niin tavattoman surkeassa kunnossa ja ei oikeastaan laisinkaan kelattu esim semmoista asiaa että jotakuta kiinnostais pyörittää sun peliäs kymmenen vuoden päästä jolla 8k ultrawide resoluutiolla 120fps. Ne miettii että "joo, mehään tää peli tälle PS4:lle, speksataan se sille, lukitaan ns. vastaus ja se siitä. Portataan sellaisenaan PC:lle" Sit viidentoista vuoden päästä ollaan että "aijaa, pitäis remasteroida, no... nostetaas rendrointi-, ja tekstuurien resoluutiota, se on varmaan ihan OK, tätä peliä ei koskaan suunniteltu ajettavan 60fps niin ei me varmaan nytkään sitä tehä".

Anteeks avautuminen, oikeasti ei pidä yliarvioida japanilaisia pelintekijöitä mitä tulee teknologiaan. From Software ei ole poikkeus tässäkään vaikka niillä on tarpeeks aikaa (=fyrkkaa) hieroa vanhahkoa teknologiaansa niin tikkiin kuin suinkin inhimmillisesti kykenevät.
 
Ei kyllä se enemmän on sitä että japsudevit ei oikein osaa tehä PC-portteja. <snip>
Tuo on ollut totta kauan aikaa, mutta onneksi viime vuosina on tullut parannusta. Nioh 1 kun sai PC-porttauksen ja porukka itki huonoista PC-asetuksista niin tyypit veti ässän hihasta ja lisäsivät kaiken mitä voi tulla mieleen. Joku 4 sivua ties mitä asetuksia, widescreen, lukuisat ei stantardi resot, äänen mutetus jos ikkuna ei ole aktiivinen, jne. :D Onneksi ovat käyttäneet samaa asetussettiä Nioh 2 ja Wo Longissa.
 
Tulipa nakuteltua tämä loppuun kanssa. Aika huolellisesti nuohosin ensimmäisen läpipeluun ja hahmolle tuli tunteja joku 90+, leveliä 168. Malenia meni kolmannella yrittämällä ja Horo luu sekä lopputaistelu myös parin yrityksen jälkeen. Ehkä hahmolla alkoi olemaan leveliä vähän paljon loppupeliin. Haasteensa toki toi se että rakensin Dragon Knightin ja statseja vaatii paljon että ton sai kunnolla toimimaan. Pitkän linjan souls pelaajana mulle DS3 on silti ollut se paras souls peli. Mestariteos tämäkin, mutta välillä tuo massiivinen avoimuus käy raskaaksi kun tulee tuo valitsemisen vaikeus että mitä sitä lähtee penkomaan. Haligtree oli alueena yhtä vitusta kuin Blighttown ds1:ssä. Dungeoneissa olisi saanut olla vähän enemmän vaihtelua, tulee mieleen Skyrimin harmaat ja itseään toistavat luolat. Kaikenkaikkiaan hyvä peli, mutta puutteensa tässäkin. Ehkä seuraava pelikerta menee modien kanssa.
 
Mitäs kovia STR aseita pelistä löytyy? Tällä hetkellä STR ukko työn alla toisella pelikerralla, yllättävän hyvältä maistuu tauon jälkeen.
 
Mitäs kovia STR aseita pelistä löytyy? Tällä hetkellä STR ukko työn alla toisella pelikerralla, yllättävän hyvältä maistuu tauon jälkeen.


Altus Plateulta saat vaikka molempiin käsiin. Iskevät kyllä helevetin kovaa ainakin.
 
Grave scythe heavy affilla on kans aika hyvä. Siihen vielä ashiksi esim sword dance tai stormcaller :tup:
 
Itse aloitin tauon jälkeen ihan perus ng:n, kilvellä ja large club combolla. Hyvin staggeroituu bossit ym vihut. Itse siis aiemmin en kilpeä ole käyttänyt mitenkään eli tuo on itselle ihan uus tyyli näissä peleissä noin muutenkin ja tuo guard counter oli siis syy miksi nyt tuota comboa kokeilin.
 
Itse aloitin tauon jälkeen ihan perus ng:n, kilvellä ja large club combolla. Hyvin staggeroituu bossit ym vihut. Itse siis aiemmin en kilpeä ole käyttänyt mitenkään eli tuo on itselle ihan uus tyyli näissä peleissä noin muutenkin ja tuo guard counter oli siis syy miksi nyt tuota comboa kokeilin.

Minun viimeisin hahmo on myös guard countereita hyödyntävä. Piti ihan jatkuvasti alkuun ajatella, että hei muista kilven käyttö. :D Mutta hauskaa on ollut.
 
Great Sword on paras ja löytyy heti pelin alusta alkaen Greatsword | Elden Ring Wiki
Siihen tuo ashi niin peli on aika helppo Ash of War: Lion's Claw | Elden Ring Wiki
Tällä minäkin pelasin koko pelin kun sen vihdoin löysin ja ashiksikin otin Lion's Clawin. :D Juuri tuossa aseessa on hyödyllinen erikoislyönti kyykky+nopea lyönti tekee nopean ja ulottuvan piston. Erittäin hyödyllinen nopeita vihuja vastaan, pystyi lyömään jopa sitä yhtä vaikeaa Ever Gaolista löytyvää salamurhaajaa kesken hänen väistönsä.

Kahden käden voimakas lyönti tuntui turhalta kun sehän näytti olevan sama kuin yhden käden voimakas lyönti, vasta pelin läpäisyn jälkeen kuulin että se olisi tehnyt vieläkin enemmän poise damagea ja saanut vahvemmatkin vihut staggeroitumaan helpommin.

+Kova poise damage keskeyttää vihujen lyönnit
+Hyvä ulottuvuus
+Ei erikoisdamagea eli voi taikoa ite omat buffit tarpeen mukaan
+Erittäin nopea ja kätevä pistolyönti
-Kaikki muut lyönnit hitaita
-Korkeat käyttövaatimukset, paino ja STR
 
Tällä minäkin pelasin koko pelin kun sen vihdoin löysin ja ashiksikin otin Lion's Clawin. :D Juuri tuossa aseessa on hyödyllinen erikoislyönti kyykky+nopea lyönti tekee nopean ja ulottuvan piston. Erittäin hyödyllinen nopeita vihuja vastaan, pystyi lyömään jopa sitä yhtä vaikeaa Ever Gaolista löytyvää salamurhaajaa kesken hänen väistönsä.

Kahden käden voimakas lyönti tuntui turhalta kun sehän näytti olevan sama kuin yhden käden voimakas lyönti, vasta pelin läpäisyn jälkeen kuulin että se olisi tehnyt vieläkin enemmän poise damagea ja saanut vahvemmatkin vihut staggeroitumaan helpommin.

+Kova poise damage keskeyttää vihujen lyönnit
+Hyvä ulottuvuus
+Ei erikoisdamagea eli voi taikoa ite omat buffit tarpeen mukaan
+Erittäin nopea ja kätevä pistolyönti
-Kaikki muut lyönnit hitaita
-Korkeat käyttövaatimukset, paino ja STR
Tällä tuli itsekkin pelattua pelin loppuosa läpi.
+Lian's Claw ylivoimainen etu, kun horjuttaa tai kaataa vihulaisen, +++ toimii myös kilvellä varustettuun vihuun.
 
Eikö tätä videota ollut linkattu täällä ketjussa vielä? En ainakaan nähnyt kun marraskuulta asti selasin viestit. Eli tosta vähän haastetta jengille. Siitä myös kikkoja jos joku bossi tuottaa hastetta. Vajaa neljä tuntia itse tuota katsonut (pätkissä toki) ja kyllähän siinä hermot pitää Ginon hallita. e: Näköjään jätti sit vaikeimman viimeiseksi :rofl:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Viimeksi muokattu:
Elden Ring Screenshot 2023.04.12 - 21.25.10.44_copy.pngOmaksi lemppariksi on valikoitunuit tällä pelikerralla Tree Sentinel Armor. Omasta mielesetä komeimpia armoreita koko pelissä, mutta joutuu todella laittaa expaa enduranceen, joka on tietenkin pois damagesta. En sanoisi että wörtti, mutta ainakin on blingiä. Tarkoitus oli pelata Paladin buildia, mutta se on erittäin vaikeaa ennen mid-gamea. Ensimmäisellä pelikerralla tuli pelattua Dex/Int buildilla, ja peli oli suht helppo Spirit Ashien (etenkin lopussa Tichen avulla). Nyt lupasin itselleni pelata ilman avustuksia Str/Fth buildilla, ja yllättävästi monet bossit olivat todella helppoja, kun taas esim General Radahnissa meni lähemmäs 40 yritystä. Perfektionista vedän joka nurkan silti läpi, meni sitten vaikka tunteja yhden dungeonin läpäisyyn. Vielä pitäisi riisutua ennen Three Fingersiä ja hankkia kaaos-loppu, jotta saan viimeisetkin achievmentit kerättyä.

Malenia ja Haligtree pelottaa, koska ovat pian vuorossa. Varaan siihen ehkä monta päivää. Joka tapauksessa, voin pian hyvillä mielin jättää pelin ja odottaa DLC:tä. Siihen pitää keksiä taas joku buildi joka käyttää eri aseita, ehkä puhdas Dex tai Dragon Priest buildi. Saa nähdä.
 
Viimeksi muokattu:
Oma suosikki kans toi armori, ei haittaa että on myös statseiltaan ja vaatimuksiltaan (eli paras poise verrattuna painoon jne...) aikalailla paras koko pelissä. Sen lisäksi makein. Toisiksi suosikki Beast Champion Armor (joka siis pitää unalteroida) sen sinisen viitan kanssa. 3. suosikki Banished Knight Armor Unaltered version jonka siis saa farmattua vaan kahdelta tuommoiselta Castle Solista joten näitä harvoilta edes löytyy.

Itellä jos pitäisi mennä sokkona DLC pomoa vastaan ja pitäisi olla paras senssi voittaa niin ottaisin 10 kertaa 10:stä Strength buildin, Great Swordin, Lion's Clawn ja 25 Faithia jotta saa perus buffit kehiin (ilman summonia tietty).

On tullu kokeiltua monia buildeja ja randomizerilläkin jo 5 läpipeluuta niin ylivoimaisesti minusta tuo buildi paras ja samalla hauskin pelata, jotenkin vaan siistiä pelin isoimman miekan kanssa hutkia vihut ja pomot maanrakoon :D Kokeilin viimeisellä pelikerralla taas hetken aikaa taikoja ja Dark moon Great Swordia, tylsää kakkaa sen jälkeen kun on tottunut käyttämään Great Swordia Faithin tukiessa.
Melkein kaikilla (youtube ja vastaava) listoilla joku top3 ase tuo Dark Moon Great Sword mutta ei ole kyllä mun juttu, paska range, helvetin hidas käyttää, ärsyttävä vetää sitä buffia päälle varsinkin kesken myllyttelyn ja se osuu vähän väliä seiniin ja ei sinne minne yrittää. Pelkästään Great Sword luokasta löytyy joku 7 miekkaa mitä käytän paljon mielummin.
 
Itselläni on ritareimiekka jollain taialla. Hyvin on pelannut tähän asti. Asusteiden editoinnista en ym,märrä hölkäsen pöläystä. Se ommelluttajahan vaa tuhoaa hyvän vaatteen paskemmaksi
 

Liitteet

  • elden.png
    elden.png
    2,5 MB · Luettu: 107

Statistiikka

Viestiketjuista
295 855
Viestejä
5 054 162
Jäsenet
80 993
Uusin jäsen
Wolfwood

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom