Flawless Widecreenin avulla.
Ok. Vaatinee sitten pakotettua offlinea?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina poikkeuksellisesti noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>
Flawless Widecreenin avulla.
Luurangot tähän asti ehdottomasti hyödyllisimmät. Kun ajoittaa omat iskut bosseihin oikein, niin syntyvät loputtomasti uudelleen ja pääsee itse hakkaamaan vapaasti pomoja selkään.Minäki törmäsin eilen ekoihin hidden walleihin!Länsipuolella karttaa olin ja ihmettelin kovasti ettei siinä ollu ympärillä kymmeniä merkkejä maassa kertomassa että tällä kertaa se onkin oikea.
Mulla on summonina keihäsluurangot. Mieluusti käyttäisin jotain parempaa mutta FP ei riitä ja halvoista summoneista ne tuntuu olevan parempia häiritsemään vihuja vaikkei teekään damagea paljoa.
Ok. Vaatinee sitten pakotettua offlinea?
En pääse ottamaan screenshottia vielä moneen tuntiin niin tässä tekstinä. Alotin Wandererilla ja reilut 50h takana, hahmo lvl54 ja tarina pomoja alhaalla vasta kaks ekaa, tänään varmaan kolmas ku taisin kust eilen illalla päästä "tärkeään" paikkaan.88 tuntia peliä takana ja kartta on nyt kokonaan näkyvissä. Vielä on kuitenkin koluamattomia alueita ja pari viimeistä bossia jäljellä. Menee kyllä heittämällä parhaiden pelien joukkoon mitä ikinä pelannut.
Tuli aloitettua Prisoner-classilla int/dex -buildilla, mutta uudelleensynnyin int/faith -buildiin buffien ja skaalauksen vuoksi. Tältä oma level 100 maagi näyttää:
Millaista buildia muilla?
@Rokkijani @Jumi
Näinhän tämä taitaa olla.Nörttinillityksenä toteaisin että kyseessähän ei ole sama miekka linkittämässäsi kuvassa ja pelissä. Kuvassa Guts käyttää Dragon Slayer miekkaa, pelissä oleva miekka taasen perustuu selkeästi enemmän Godolta saatuun miekkaan vaikkei ole ihan yksi yhteen siihenkään.![]()
Näinhän tämä taitaa olla.En ole tuota mangaa juuri lukenut, joskus 2006 katoin sitä tynkä animea. Pelintekijä Hidetaka Miyazaki on ottanut souls-peleihin kovasti vaikutteita Berserker mangasta niin ajattelin että se ois silloin sama perus miekkaki, mutta sehän onki päivitetty/eri!
![]()
Pari tuntia tuota Margit bossia tahkonneena yksin melkein sain hengiltä niin turvauduin sitten cooperativeen. Sain sen alas mutta jostain syystä oman maailman progressi ei etene? Onko näin ettei siittä ole mitään apua?
Oletan että pistit merkin maahan ja sinut kutsuttiin auttamaan toista pelaajaa hänen maailmaansa. Sinun olisi pitänyt käyttää furcalling finger remedy ja sitten maassa olevista merkeistä kutsua joku auttamaan sinua sinun maailmaasi.
Nyt minulta mennyt ihan ohi koko tuo sormus, kiitos avusta täytyy käydä pomimassa se. Onko muita hyviä tipsejä aloittevalle elden ring pelaajalle?
Nyt minulta mennyt ihan ohi koko tuo sormus, kiitos avusta täytyy käydä pomimassa se. Onko muita hyviä tipsejä aloittevalle elden ring pelaajalle?
Noita npc-questejä on kyllä jotenkin mahdoton suorittaa ilman wikin tai oppaiden selailua (tämä tosin on häirinnyt itseä soulseissa aina). Miten löytää jonkun tyypin tuon kokoisesta maailmasta, jos ei edes anneta vinkkiä, missä voisi olla? On niin helppo mennä melkein vierestä ohikin.
Kyllä minusta leveleillä on selkeä ero ja hyöty. Se että onko vigor 10 vai 40 tuo massiivisen eron. Samoin nostettu ase ja skaalaushyöty siihen. Ei välttämättä yhden iskun aikana korostu niin mutta kombotessa.
Radahn on kyllä minusta aivan perseestä. Pitäs hevosella olla takapeili. Se ärsyttää myös, että kun tipahdan niin maassa hakkaa vaan ennen kuin voin edes nousta.
On ainakin sellainen lopari että SL1 jää todennäköisesti pelaamatta. Heh.
Taidan joutua vigoria levuttaan.
Pahoittelut peräkkäisistä viesteistä.
Osa näistä on vähän kryptisiä, mut ne millä on jotain merkitystä ja sisältää jonkinverran ns. lisäsisältöä jonka muuten missais on sit aika selkeitä ja käsittääkseni ne voi tehdä milloin vaan. Esim Fian ja Rannin questlinet on aika suoraviivasia, toki niissäkin on helppo missata jotain jos ei kiinnitä huomiota.Tämä niin tuhannesti. Ja sitten kun tässä on edelleen questin "suorittaminen" monesti sitä "talk to x and exhaust his dialogue then he will be at y at later stage" ja jos et jossain muista/tajua tuota tehdä niin se on kohdassa z hollow joka hyökkää ja quest failed. Etenkin kun ei ole nuotiota vieressä niin vaikkapa se unalloyed golden needle-keissi oli ihan helvetin typerää kiitolaukkafedexausta ja aina pitää fast travel johonkin notskille, jotta samassa paikassa asia etenee ja laukata taas sinne viholliset väistellen
Näissä peleissä annetaan ihan hitosti anteeksi sellaista, mikä alittaa jopa perus ubi-tason koska toiset asiat sitten taas toimii hienosti. Mutta esimerkiksi liikkuvat ja keskenään vuorovaikuttavat NPC:t menee yli kyvyn toteuttaa?
Tää särähti mullekkin aika pahasti. Mun mielestä ehkä paskin bossi koko sarjassa. Ymmärrän kyllä idean ja sen mitä haettu takaa, mut ei se vaan kyllä oikeen tässä toimi. Meleehahmolle toi on ainakin täyttä tuuripeliä summoneiden suhteen, sillä ei mulla ainakaan kasetti kestäny lähteä yrittämään ilmankaan niitä kun selkeesti koko paska on suunniteltu silleen et niitä käytettäis mahdollisimman paljon.Radahn on kyllä minusta aivan perseestä. Pitäs hevosella olla takapeili. Se ärsyttää myös, että kun tipahdan niin maassa hakkaa vaan ennen kuin voin edes nousta.
On ainakin sellainen lopari että SL1 jää todennäköisesti pelaamatta. Heh.
Taidan joutua vigoria levuttaan.
Pahoittelut peräkkäisistä viesteistä.
Osa näistä on vähän kryptisiä, mut ne millä on jotain merkitystä ja sisältää jonkinverran ns. lisäsisältöä jonka muuten missais on sit aika selkeitä ja käsittääkseni ne voi tehdä milloin vaan. Esim Fian ja Rannin questlinet on aika suoraviivasia, toki niissäkin on helppo missata jotain jos ei kiinnitä huomiota.
Mut toi Golden Needle questi oli kyllä perseestä just ton ravaamisen takia. Sen palkintokin on vähän omituinen ja varmaankin tarkotettu niille jotka on vahingossa tehny vääriä valintoja pelin aikana. Läppänä vaan se et sen itemin käyttäminen vaatii pelin kahden vaikeimman bossin kylmäämistä![]()
Se questline jatkuu ihan pelin loppumetreille asti, eli voi olla ettei se sulla vielä olekkaan ohi. Tai no, pakko siellä paikassa ei edes oo käydä missä se päättyy ja sekin on suht helposti missattavissa.Jos siitä jotain tuollaista sai niin meni ohi
Harmittaa että noi kamat vaan livahtaa inventoryyn ilman kuvausta kun ei niistä ota heti selvää, että onko ne aseita, ruokaa vai mitä. Luulin että palkkio oli että saa opetella uusia taikoja.
Minä olen aina nähnyt niin, että nää on vanhaa pelisuunnittelua ja ihan tarkoituksella. Kaikki kielii siitä, että ei ole mitään tarkoitusta tehdä sujuvaa interaktiivista maailmaa.Tämä niin tuhannesti. Ja sitten kun tässä on edelleen questin "suorittaminen" monesti sitä "talk to x and exhaust his dialogue then he will be at y at later stage" ja jos et jossain muista/tajua tuota tehdä niin se on kohdassa z hollow joka hyökkää ja quest failed. Etenkin kun ei ole nuotiota vieressä niin vaikkapa se unalloyed golden needle-keissi oli ihan helvetin typerää kiitolaukkafedexausta ja aina pitää fast travel johonkin notskille, jotta samassa paikassa asia etenee ja laukata taas sinne viholliset väistellen
Näissä peleissä annetaan ihan hitosti anteeksi sellaista, mikä alittaa jopa perus ubi-tason koska toiset asiat sitten taas toimii hienosti. Mutta esimerkiksi liikkuvat ja keskenään vuorovaikuttavat NPC:t menee yli kyvyn toteuttaa?
Minä olen aina nähnyt niin, että nää on vanhaa pelisuunnittelua ja ihan tarkoituksella. Kaikki kielii siitä, että ei ole mitään tarkoitusta tehdä sujuvaa interaktiivista maailmaa.
Tätä pelatessa tuli kyllä usein sellanen fiilis et tässä on ihan jäätävä määrä sellasia sijainteja ja bosseja mitä ei välttämättä peruspelaaja tuu koskaan löytämään ilman et tsekkailee netistä asioita.
Niinhän se vähän onkin ja aivan varmasti täysin tarkotuksella. Ei pelisuunnittelun suhteen juurikaan vahinkoja käy, etenkin kun tää on öööh, seitsemäs peli samanlaisella suunnittelulla? Se tyyli joko osuu tai ei osu.Minä olen aina nähnyt niin, että nää on vanhaa pelisuunnittelua ja ihan tarkoituksella. Kaikki kielii siitä, että ei ole mitään tarkoitusta tehdä sujuvaa interaktiivista maailmaa.
Ne questlinet jotka ite tein tässä sisäls kyllä ainakin itelle tarpeeks selkeän lopetuksen ilmankin cutsceneä. Sen ymmärtää lopputulemasta tai siitä NPC:n selityksestä jos homma on nyt taputeltu, ja jos tosiaan vielä epäilyttää niin en ainakaan ite näe et on kovinkaan suuri häpeä tarkistaa netistä et oliko se nyt siinä. Vaikkakin tässä vaiheessa netissä on vielä ihan vitusti ihan puhtaasti väärää infoa asioista, lueskelin wikiä ajankulukseni läpi läpipeluun jälkeen ja aika paljon oli väärää tietoa siitä et missä järjestyksessä asiat pitää hoitaa ja mitä ei saa tehdä yms.Onhan tässä cutscenejä. Jos tehtävä on suoritettu ja nainen parannettu niin miksi ei sinne kotiin mennessä voi olla sitten lyhyt kohtaus, jossa lätinät tulee ja lopuksi palkinto jos liikkuvia NPC:itä ei haluta toteuttaa? Sen sijaan kaikki jää aina vähän auki että onko nyt käyty toisella nuotiolla tarpeeksi moneen kertaan ja palattu takaisin ja puhuttu kaikille riittävän monesti, että homma on ok.
Mä missasin sen Summoning Bellin alusta. Mut sen löytää sit sieltä Roundtable Holdista siltä mykältä myyjältä kenelle annetaan niitä itemeitä joilla saa lisää tavaraa kauppaan auki. Mut joo, onhan se turhan helposti missattavissa ottaen huomioon et kuinka hyödyllinen itemi on kyseessä.Osa on tällaisia, kuten just nää npc jutut ja vaikka summoning bell (hassua, että peli on balansoitu sen varaan, että käyttää summoneita vetämään aggroa, mutta sen saaminen riippuu tavallaan vähän tuurista, ellen oo sitten missannut jotain selkeetä vinkkiä). Mut sit taas useimmat pomot/asiat löytää, kunhan vaan seikkailee.
Päivitä aseita ja etsi siihen tarvittavia materiaaleja. Lopulta näissä peleissä aseiden leveli on varmaan se merkittävin juttu. Päivitysmateriaaleja saa kaivoksista ja löytämättömät kaivokset näkyvät kartalla sellaisina punaruskeina läiskinä, vähän kuin olisi tupakalla poltettu jälki karttapaperiin.
Siis tuo furcalling finger remedy on käytettävä esine, niitä voi löytää sieltä täältä sekä myös craftailla lisää.
Omasta mielestä vaikuttaisi että bossit on helpompia itsestään, spirit-summoningien kanssa kuin oikeiden pelaajien avulla. Oikeiden pelaajien kanssa bossit saa bonuksia puolustuksiinsa, monesti kolme pelaajaa saa vähemmän lämää sisään kuin saisi itsestään normidefencellä. Toki on aika tapauskohtaista.
Ja tärkeänä huomiona, tässä pelissä ei varmaan kannata pahemmin hakata päätä seinään, lähde vähän kiertelemään maailmaa ja palaa takaisin vahvempana ja paremmin varusteltuna. Maailmasta löytyy aivan pirusti tutkittavaa.
En oo siis tätä edes ehtinyt pelaamaan kun muutaman tunnin, varmaan oiskin ihan fiksu jos menis noin. Aiemmat pelit tuttuja kyllä.Onhan tässä cutscenejä. Jos tehtävä on suoritettu ja nainen parannettu niin miksi ei sinne kotiin mennessä voi olla sitten lyhyt kohtaus, jossa lätinät tulee ja lopuksi palkinto jos liikkuvia NPC:itä ei haluta toteuttaa? Sen sijaan kaikki jää aina vähän auki että onko nyt käyty toisella nuotiolla tarpeeksi moneen kertaan ja palattu takaisin ja puhuttu kaikille riittävän monesti, että homma on ok.
Kokeilin tuota itemiä ja sieltä tuli joku mulkku ja hyökkäs päälle ja tappo mut?![]()
![]()
Hahmona on Vagabond ja vieläkin mennään aloitusarmoreilla, selvästi parempia armoreita ei ole löytynyt. Normaalia?
Onko Bloodhound's Fang | Elden Ring Wiki ylitehoinen?
Vagabondin aloitus armor on hyvä ja se löytyy vasta paljon myöhemmin pelistä muille hahmoille. Pistin merkille itsekin että kaikki armor mitä löytää alkupelistä on huonompaa kun se. Nyt tosin niskassa suurimmaksi osaksi vaatteita kun ase painaa niin paljon.Aikaisemmin kun ei ole Soulseja tullut pelattua (pl. Bloodborne) niin buildista en tiedä millä mennään, kaikki pisteet on nakattu vigoriin, strenghtiin ja enduranceen. Liekkö sitten hyvä vai huono asia, taikoja kun ei tule käytettyäAseena tylsä Bastard Sword +5 ilman erillistä weapon skilliä, ei ole löytynyt vielä mieluista. Tarinan puolesta ollaan ehkä paljon jäljellä suhteutettuna hahmon leveliin, vasta hetki sitten kävin tappamassa Margitin joka meni toisella yrityksellä. Tätä tuli kierretyä mm. koko Weeping Peninsulan alue, ainoastaan yksi optional boss jäi sieltä tappamatta.
Hahmona on Vagabond ja vieläkin mennään aloitusarmoreilla, selvästi parempia armoreita ei ole löytynyt. Normaalia?
![]()
Aikaisemmin kun ei ole Soulseja tullut pelattua (pl. Bloodborne) niin buildista en tiedä millä mennään, kaikki pisteet on nakattu vigoriin, strenghtiin ja enduranceen. Liekkö sitten hyvä vai huono asia, taikoja kun ei tule käytettyäAseena tylsä Bastard Sword +5 ilman erillistä weapon skilliä, ei ole löytynyt vielä mieluista. Tarinan puolesta ollaan ehkä paljon jäljellä suhteutettuna hahmon leveliin, vasta hetki sitten kävin tappamassa Margitin joka meni toisella yrityksellä. Tätä tuli kierretyä mm. koko Weeping Peninsulan alue, ainoastaan yksi optional boss jäi sieltä tappamatta.
Hahmona on Vagabond ja vieläkin mennään aloitusarmoreilla, selvästi parempia armoreita ei ole löytynyt. Normaalia?
![]()
Ne spirit summonit? Niitä voi käyttää vain tietyissä tilanteissa esim. pomot, vähän hankala systeemi ennenkuin siihen tottuu. Avoimessa maailmassa niitä ei taida saada? En ole kokeillut tarpeeksi. Vasemmassa laidassa näkyy valkea talo-ikoni kun niitä pystyy käyttämään, ja silloinkin vain kerran eli kahta spirit summonia ei voi käyttää yhtä aikaa tai edes sen jälkeen kun eka spirit summon on kuollut.En ole pystynyt käyttämään spirit ashessia pitkään aikaan, onko tuo jokin yleinen bugi vai onko joku asia omalla hahmolla pielessä.
Olisi nyt semmoinen bossi vastassa mihin olisi hyvä saada spirit summoni avuksi ja elder wikin mukaan pitäis onnistua tuolle bossille, red wolf kyseessä. Spirit summonit saa tällä hetkellä käyttöön vain swamp of aeoniassa ja silläkin vain bossin lähellä, aikaisemmin nuo toimi monissa paikoissa.Ne spirit summonit? Niitä voi käyttää vain tietyissä tilanteissa (pomot), vähän hankala systeemi ennenkuin siihen tottuu. Vasemmassa laidassa näkyy valkea talo-ikoni kun niitä pystyy käyttämään, ja silloinkin vain kerran eli kahta spirit summonia ei voi käyttää yhtä aikaa.
Suosittelen yleisesti jotain heittoasetta pikanappiin. Helpottaa paljon kun henkihieverissä olevan vihun joka on silti vaarallinen saa nopeasti pois pelistä.
Itse mietin ihan samaa kyseisessä bossissa. Kohtuu hyvin mielestäni kolusin tuon paikan läpikin, eikä kyl lähempää mielestäni löytynyt gracea.EDIT: Missasinko muuten jonkun spawnipaikan tai muuta, kun tuo pomo oli eka jonne piti juosta ja väistellä vihuja ajatuksen kanssa? Tätä ennen spawni on ollut aina vieressä ja kerkesin tottua liian hyvälle.![]()
Meikällä oli sama ongelma.Perhana itseä kun ei "osaa" pelata näitä avoimen maailman pelejä. Alkuun tulee tutkittua liian tarkasti kaikki paikat ja jossain vaiheessa kiinnostus lopahtaa.
Perhana itseä kun ei "osaa" pelata näitä avoimen maailman pelejä. Alkuun tulee tutkittua liian tarkasti kaikki paikat ja jossain vaiheessa kiinnostus lopahtaa.
Pitää pelailla tauon jälkeen kuten kuvailit. Tällä tyylillä hetken tuossa pelasinkin, mutta joku copypasta silti tuli vastaan ja piti laittaa peli tauolle, ennen kun menee maku ihan kokonaan.Meikällä oli sama ongelma.
Vastaus oli huomata ettei ulkomaailmassa ole esim. aseita lepäilemässä niinku muissa sarjan peleissä. Ne pitää hakea dungeoneista. Kannattaa lopettaa turha metri kertaa metri tutkiminen ja mennä suurpiirteisemmin. Neuvoina siihen että pääteiltä löytyy NPC:t ja muu tärkeä, turha koluta jotain metsää metrin tarkkuudella mitä minä tein alussa. Otta hevoisen ja vetelee menemään,.
Tuolla asenteella peli muuttuu puhtaaksi iloksi. Siellä on niiiiiin paljon hienoja hommia joista tähän ketjuun kirjoittajat ovat pystyneet olemaan hiljaa ja antavat tulla yllätyksenä.
Nyt 31h pelattu ja tuli stoppi. Voin kyllä itseä myös kutsua from softwaren tuulettimeksi, vaikkakin DS3 oli jo aika tökkivää menoa. Bloodborne ja Sekiro sitten maistui todella hyvin.Joo, tää on mullakin perinteinen ongelma ja sen takia harvemmin tuleekaan openworld pelejä harrastettua. Tässä on kyllä ekat nelkyt tuntia mielenkiinto riittänyt hyvin nuohoamiseen, toisaalta aika fanipoika olenkin. Vähän pelkään että milloin tökkää. Pitäisi osata ottaa vähän suurpiirteisemmin, mutta mitä jos sinne kiven taakse jääkin rune-kasa? Tai herranjestas joku ashes of war!!?!
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.