Tää on kaikki tätä uutta "vaikeutta" mutta kyllä se mekanismi kai selitetään pätkittäin kun niitä NPC invadereita kohtaa. Soulseissa ei tarttenut mitään esineitä käyttää, että näki merkit.
Et nähnyt summon merkkejä ilman emberiä/humanityä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tää on kaikki tätä uutta "vaikeutta" mutta kyllä se mekanismi kai selitetään pätkittäin kun niitä NPC invadereita kohtaa. Soulseissa ei tarttenut mitään esineitä käyttää, että näki merkit.
[
Ainiin sitten yksi kysymys, minulle tarjottiin ostettavaksi taikoja mutta voiko noita käyttää nämä niin sanotut fyysisen toiminnan hahmot, kuten Samurai?
En ainakaan muista nähneeni videoissa että Samurai osaisi taikoja heittää...
Tää on kaikki tätä uutta "vaikeutta" mutta kyllä se mekanismi kai selitetään pätkittäin kun niitä NPC invadereita kohtaa. Soulseissa ei tarttenut mitään esineitä käyttää, että näki merkit.
Et nähnyt summon merkkejä ilman emberiä/humanityä.
Joo mutta se oli pysyvä olotila jos ei kuollut. Ei tarvinnut esineitä käyttää erikseen.
Joo toki. Tässä voit helppolla craftata lisää. Jos kaksi kokematonta pelaa kolmosta yhdessä niin emberit loppuu kyllä äkkiä ja alkaa lisäsäätö. Eldenissä parempi minusta.
Miten muuten tässä invasionit, onko ne defaulttina niin, ettei ihmispelaajat pääse? Pelkkiän NPC:itä on tullut. Jos ei niin voiko ne sulkea pois niin että silti pysyy online?
Näin itsekin muistelen, eli jos pelkille bosseille pyydät summoneita avuksi, niin aika tuuri saa olla että joku siinä ~20s aikaikkunassa sinne inveidaaEikös se tässä ollut niin että jos sulla on joku jo kutsuttuna avuksi niin sitten saattaa tulla myös invade. Jos taas et kutsu ketään niin olet turvassa invadelta.
Tavallaan ihan reilu mekanismi. Hyökkääjällä kuitenkin edellisissä osissa AINA joku cookie cutter PvP buildi, jota vastaan ei mahdollisesti jo vahinkoa ottanut ja loitsunsa heitellyt PvE hahmo ei voinut pärjätä. Mieluummin disconnectasin kuin annoin ilon hyökkääjälle, jota ei kiinnostanut antaa mahdollisuuttaTuo kyllä köyhyttää peliä aika paljon, ei mulla ainakaan ole mitään mieltä invadeen jos siellä varmuudella odottaa ylivoima. Toisaalta, eipähän ole noobien hakkaajille niin paljoa helppoa riistaa.
Neuvoja souls-aloittelijalle:Onko tähän olemassa mitään hyvää ja selkeää opasta josta kannattaisi lähteä liikkeelle ja mistä lähtisi opettelemaan asioita? Ei ole aikaisempaa kokemusta Souls-peleistä, joten täysnoobi ollaan.
Tavallaan ihan reilu mekanismi. Hyökkääjällä kuitenkin edellisissä osissa AINA joku cookie cutter PvP buildi, jota vastaan ei mahdollisesti jo vahinkoa ottanut ja loitsunsa heitellyt PvE hahmo ei voinut pärjätä. Mieluummin disconnectasin kuin annoin ilon hyökkääjälle, jota ei kiinnostanut antaa mahdollisuutta![]()
Sori, et ollut tervetullut ja se siitä. En kohdannut yhtään invaderia, joka ei olisi ollut selkeästi valmistautunut nimenomaan PvP-pelaamiseen.Aikalailla yhtä vastenmielistä toimintaa sinulta kuin cookiecuttereiltakin. Parhaimmillaan invade mekanismi rikasti mukavasti pelikokemusta molemmin puolin, vaikka oli kyllä aika vammasta paskaa jos sieltä hyökki joku cheatteri tai pelinläpäissyt noobinhakkaaja, ihan yhtä vammaista oli kun yritti invada niin ylipuolet kerroista joku vetää piuhat seinästä. Aika pitkään Soulsien mekaniikat toimi suht hyvin, mutta lopulta sitten perseilijöistä tuli enemmistö. Toki siellä on vieläkin ihan normitaistoja, jotka eivät käytä törkeästi hyväksi pelimekaniikkoja.
Eikös lähinnä tommonen invade jollain cookie cutter pvp buildilla ole grieffausta?
Sori, et ollut tervetullut ja se siitä. En kohdannut yhtään invaderia, joka ei olisi ollut selkeästi valmistautunut nimenomaan PvP-pelaamiseen.
Dueling oli ihan ok siinä omassa kerhossaan.
Eikös lähinnä tommonen invade jollain cookie cutter pvp buildilla ole grieffausta?
Eri asia valmistautua PVP-pelaamiseen kuin tahallisesti hyväksikäyttää pelinmekaniikkoja, esim juoksemalla 1-tasoisena pelin loppuun, kerätä loppupelin kamat ja palata alkualueille noobeja hakkaamaan. Tää disconnect porukka on ihan samaa saastaa noiden muiden perseilijoiden kanssa.
Toivon vaan, että invaderit kuluttivat tunteja elämästään grindaten niitä esineitä päästäkseen katsomaan disconnected-ruutua![]()
Mutta hetkeäkään et ajattele niitä pelaajia jotka pelaavat normaalisti ja joiden aikaa tuhlaat hävyttömästi hyväksikäyttäen pelimekaniikkojen heikkouksia?
Kuten sanottua, eivät olleet tervetulleita yksipuolisesti paskomaan minun peliäni. Ihan turha odottaa reilua peliä jos itse haluaa väkisin päästä PvP-buildillä juonta pelaavien vaivaksi.
Ei siinä vaiheessa kun mennään online ja pelataan moninpeliä.Äh, jos joku maksaa pelistään niin kyllä sen piuhan saa repiä vaikka kappaleiksi. Jokainen päättää oman tapansa.
Mitä on grieffaus?
Neuvoja souls-aloittelijalle:
-Kuoleman sattuessa runet(kokemuspisteet) jää sinne minne kuoli ja ne pitää hakea, jos kuolee matkalla runet menettää lopullisesti
-Kun peli alkaa seuraa ohjeita/waypointteja niin kauan että saat hevosen ja voit leveloida! Vasta sitten kannattaa alkaa tutkimaan
-Aloitushahmo määrää vain statsit ja varusteet, eikä mikään estä lähitaistelijaa taikomasta myöhemmin pelissä
-Väistössä on invibilisity frameja eli oikeaan aikaan väistämällä vihun ase ei vahingoita vaikka se näyttäisi "osuvan", tätä tullaan hyödyntämään paljon
-Equipment load/varusteiden paino pitäisi saada mediumiksi jotta väistöt onnistuvat, eli toinen ase tai kypärää ja kenkiä pois päältä
-Taikuutta on kahta lajia, toinen käyttää INT ja toinen FTH statsia, eli velho tai pappi. Ne tarvii silti esineen jolla taiotaan eikä sitä melee hahmolla ihan ekojen tuntien aikana saa
-Vihollisista voi monesti vain juosta ohi
-Aseiden tehokkuus ei kerro kaikkea, liikesarjat ja etäisyys on melkeimpä tärkeämpiä
-Poise on varusteista saatava jämäkkyys statsi. Yksinkertaisesti sanottuna se määrää montako iskua voi torjua kilvellä putkeen ja sen kumman isku menee läpi jos lyödään yhtä aikaa vihun kanssa. Isot aseet tekee paljon poise damagea
-Osta soihku jolla voi valaista pimeässä ja tuikata juttuja tuleen
Jos joku on löytänyt hyvän etenmisreitin niin voisi vaikka laittaa spoilerin taakse. Eli missä järjestyksessä alueet kannattaa koluta että menisi ns. helpoimmasta vaikeampaan. Nyt lvl 50 str buildilla. Ja aika paljon karttaa availtu. Muutama kova minibossi jäänyt tappamatta matkan varrella. Muuten aika helpon oloisesti matka taittunut
Näköjään ton uusimman päivityksen myötä jos pleikan laittaa lepotilaan, niin uudestaan aloittaessa tulee joku yhteys virhe ja peli menee alku valikkoon.
Mulla tuli kanssa PS5:lla ennen pätsiä
Miten tuo bleeding build up toimii? Jos se on kilvessä "passive" niin lisääkö se aseen vaikutusta vai toimiiko vain kilvellä mäiskiessä?
Kunnolla panostusta Vigoriin
Siis onko Parry se, että ajoittaa vaan perustorjunnan käytön oikein, vai toi ihmeen "läpsy", minkä tekee tuolla kilvellä siitä toimintonapista.
Ja onko siitä ihmeen "miekka stancesta" mitään hyötyä, minkä tekee siitä toimintanapista, jos on molemmissa käsissä miekka.
Se läpsy. Pitää ajottaa oikein. Dark souls ykkösessä helpotti, ku opetteli ihmisen tyylisiä vastaan ja parrysi ns asekättä, eikä asetta. Alkupään vihut lataa noita lyöntejä niin hitaasti, että tekee ite parryn 2 sekuntia liian aikaisinSiis onko Parry se, että ajoittaa vaan perustorjunnan käytön oikein, vai toi ihmeen "läpsy", minkä tekee tuolla kilvellä siitä toimintonapista.
Ja onko siitä ihmeen "miekka stancesta" mitään hyötyä, minkä tekee siitä toimintanapista, jos on molemmissa käsissä miekka.
Siis onko Parry se, että ajoittaa vaan perustorjunnan käytön oikein, vai toi ihmeen "läpsy", minkä tekee tuolla kilvellä siitä toimintonapista.
Ja onko siitä ihmeen "miekka stancesta" mitään hyötyä, minkä tekee siitä toimintanapista, jos on molemmissa käsissä miekka.
Parryä ei kannata käyttää kun isojen vihujen isoja iskuja vastaan joihin kerkeää reagoida, ja silloinkin se on hankalaa. Minä en käytä sitä oikeastaan ollenkaan. Tässä hyvä parryn harjoittelupaikka ennen ekaa pomoa:Siis onko Parry se, että ajoittaa vaan perustorjunnan käytön oikein, vai toi ihmeen "läpsy", minkä tekee tuolla kilvellä siitä toimintonapista.
Ja onko siitä ihmeen "miekka stancesta" mitään hyötyä, minkä tekee siitä toimintanapista, jos on molemmissa käsissä miekka.
"Miekka stance" Jos siis sitä yhtä skilliä tarkoitat tekee sellasen vahvan alhaalta ylös huitasun jos painat hyökkäysnappia heti sen stancen jälkeen
Strength buildi 32 strengthillä toimi hyvin siinä määrin että uudetkin bossit menivät nopeasti staggeriin josta criticalia ja sitten heti kun toipuivat niin menivät melkein pian uudestaan staggeriin mutta kävi vähän yksitoikkoiseksi.
Meinasin susia yms.Soulseissa oli ainakin jotkut alueet joissa ei voinut coopata/invadee. Varmaan sama tässä.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.