Paljon viestejä onkin ehtinyt tulla...
Epäselväksi jäi mitä kaipaat? Tarkoitusta elämälle? Voin kertoa, että elämällä ei ole mitään tarkoitusta. Parasta vain yrittää löytää jotain mistä nauttia, jos sitä on vailla. Jeesus on kanssa yksi vaihtoehto josta monet on saanut tyydytystä.
Hyvä kysymys... jotain sisältöä tai merkitystä elämälle, kai...
Jeesuksen löytäminen on varmasti monelle elämää muuttava juttu. Itse en ole koskaan kokenut mitään voimakasta uskonnollista kokemusta.
Vähimmillä miettimisillä selviät kun otat jonkun naisen tapaisen, siihen lapset ja pankki kertoo että tarvitset lainaa ja asunnon. Siitä se lähtee oravanpyörä liikkeelle.
Varmaan vaikeaa kyllä, mutta hanki nainen ja lapsi niin ei ole vapaata hetkeä enää miettiä mitään tuollaista. Eikä enää muutenkaan tehdä mitään omia juttuja.
Hyviä nämä kommentit kun yksi kommentoi elämän turhuutta kun yksin istuu kotona. Toiset käytännössä kuittaa, että nainen ja lapset ne sitten kaiken viekin. Molemmat on ihan tosia näkökulmia.
Juuh, en kiistä, mutta se naisen "ottaminen" on vähän haasteellista tällaiselle kehtaamisongelmaiselle...
Aika karua jos lapset ovat asia, joka tuottaa elämään eniten iloa, mutta on silti mielessä kaiken lopettaminen. Niin moni vanhempi pohtii tällaisia asioita, etteivät lapset todellisuudessa näytä juurikaan iloa tuottavan.
Olen itse elänyt suurperheessä enkä huomannut kenenkään lapsista juuri nauttivan - pikemminkin elämä oli taistelua kuten monessa muussakin perheessä. Onnellista perhettä ei pitkän elämäni aikana ole vastaan tullut.
Kyllä mä uskoisin että suurimmalle osalle ihmisistä lasten hankinta on positiivinen juttu ja tuo elämälle merkitystä. Varsinkin taloudellisten ym. mahdollisuuksien asettamissa rajoissa, mutta myös absoluuttisesti.
Vastakkaisia esimerkkejäkin on toki, ja jos on lapsuudessa itse todistanut tai kokenut huonoja kokemuksia, on ymmärrettävää, että se vaikuttaa omiin näkemyksiin lasten hankinnasta.
Omalla kohdalla ei tosiaan lasten hankkiminen ole "sattuneista syistä" ihan ajankohtaista. En tiedä, haluanko joskus lapsia, ehkä.
En lähtenyt purkamaan huglon erittelemiä ongelmia ja etisimään ratkasiuja niihin kun ei mulla niitä ole. En mä sitä kaveria tunne. Jos on viiteita burgerointiin ja introon eikä naiskokemuksia niin lähinnä naurattaa kun joku ehdottaa, että asenna tinderi...
Tyhjentävää edes vastata tälläiseen. Googlaa mitä tarkoittaa burgeri ja introvertti. Mieti sen jälkeen onko tinderi oikea lähestymistapa ihmiselle jolla noita piirteitä ikää lähemmäs 30 eikä kokemuksia naisista.
Kerran täällä nyt tuntuu olevan väärinymmärtämisen MM kisat menossa niin varmaan pitää vääntää rautalangasta.
Jos on ollut n. 30 vuotiaaksi asti ilman kokemusta naisista niin varmaan joku 90% naamakertoimeen ja pinnallisuuteen perustuva tinderi on se paikka mistä tuo homma kannattaa aloittaa. Puhumattakaan jos on jollain tasolla sosiaalisia rajoituksia tyylin introvertti ja burgerimaisia piireitä. Vaikka ei nyt mikään totallinen luolamies olisikaan.
Ei mulla ole antaa mitään vinkkejä tuohon jos sellaista halajaa... siihen en kuitenkaan usko, että tinderi tuossa tapauksessa on paras paikka aloittaa asia nyt 30 kymppisenä. Jossain triidissä täällä taisinkin sanoa, että mulle sopis varsin hyvin, että joku tekoäly hoitaisi sopivia sinkkuja tapaamaan toisiaan big datan avulla.
Tinderi nyt varmaan on viimeinen paikka mistä naisia kannattaa hakea jos oikeasti haluu jotain muutakin kun panopuuta. Eikö hommaa olisi vähän mukavampi aloitella jostain jossa ei olla niin pinnallisia vaan mistä voi löytää ihan oikeita ihmissuhteita? Niistä on varmasti introvertille ja hiljaiselle kaverille helvetisti enemmän buustia ja hyötyä ja oppia kun jostain helvetin tinderblodista.
En ole Tinderiä käyttänyt ja siihen on useampi syy, miksi en... Mutta en mä tiedä, olisiko se niin huono paikka tällaisille kuin toiset väittää. Siellä on ainakin naisia ja niille on helppo laittaa viestiä, heittää läppää, ilman että tulee kovin pahasti nolattua itseään...
Tietysti ensin pitäisi saada niitä mätsejä...
Pinnallista se voi olla, ja minä olen aika skeptinen sen suhteen, että löytäisi(n) sieltä pysyvämmän parisuhteen. Jos on komea tai kova supliikkimies tai mieluiten molempia, yhdenyön suhteita sieltä varmaan löytyy.
Kokeilin itse asiassa kerran nettideittailua vähän "epätavallisemmalla" saitilla ja pääsin kerran jopa treffeille. Ei se sitten mihinkään edennyt enkä varsinaisesti ihmettele miksi ei...
No opinpahan ainakin sen, miten ei kannata treffeillä toimia. Sekä sen, että naisseuran etsimällä etsiminen ei ole oikein minun juttuni.
Mutta näin muuten en ole kovin paljoa yrittänytkään.
Mutta siis loppuyhteenvetona tärkeimmäksi asiaksi olen huomannut sen liikunnan. Varsinkin kun ikää alkaa karttua niin sen merkitys korostuu. En ole koskaan ollut liikunnallinen, joten tämä piti oppia aikuisiällä. Jos ei muuta tavoitetta aseta itselleen niin 10 km yhtäjaksoinen juoksu on mun vinkki
En yhtään kiistä liikunnan hyödyllisyyttä. Ongelma on minun kohdallani siinä että suurin osa liikunnasta on vain ikävää ja siitä tulee lähinnä paha olo.
Kuntosalille olen joskus jopa suunnitellut lähteväni, mutta en ole lähtenyt. Ei ole lopullista motivaatiota löytynyt. Kotona olen joskus jotain kuntoillut, mutta ei siitäkään ole aina ihan rutiinia saanut. Ehkä jonain päivänä...
ATK:n näpyttäminen = failure elämässä. Kaikki muu saven valamisesta kellarihumppaan harrastuksena = elämässä onnistuja.
Kaikki on omasta pääkopasta kiinni miten itse asiat kokee. Mun puolesta se logged in tyyppi saa ihan rauhassa kokea olevansa onnistunut elämässä. Mikä minä sitä olen määrittelemään mikä on onnistumista ja mikä ei. Onko sen pakko olla jotenkin yleisesti hyväksyttvä asia. Tietenkin sosiaalisena eläimenä ihmiset hakee hyväksyntää muualta ja yleinen mielipide merkkaa aika paljon. Tai jos suoraan sanotaan niin enemmän kuin mikään muu tällä palolla. Monta kertaa on itse saanut monttu auki katsoa läpi elämän kun ihmiset tekee päätöksiä elämästään täysin sillä perustein miltä se ulos näyttää. Tollasesta kun vapautuu ja osaa kuulostella itteään niin on aika pitkällä.
Ei kai ATK:ssa välttämättä mitään vikaa ole. Mutta se tässä ahdistaa että paljon on jäänyt tekemättä sellaista, mitä olisi voinut tehdä, osittain ATK:n takia ja osittain muista syistä. Ja koneen ääressä on kulunut paljon aikaa, usein johonkin passiiviseen ja turhaan touhuun (en tarkoita tällä edes pelaamista).
Välillä tulee joitain innostuksia tehdä jotain, mutta kyllästyminen tapahtuu välittömästi. Lomaa kun on kestänyt hetken, niin tylsistyy, haluaa takaisin töihin, vain todetakseen heti että loma olisi taas kivaa ja oma työ on paskinta kaikista, vaikka tosiasiassa minullakin on nyt paras työ mitä olen ikinä tehnyt. Jotenkin aina vertaa itseään muihin, jokin kateus varmaan iskee ja toivoisi että olisi parempi ja voisi tehdä jotain toista.
--
Somevaikuttajat ja lööppilehtien hehkuttamat trendijutut taitaa aika hyvin aivopestä ihmiset masentuneeksi lähtemään 8-16 duuniin, kun vapaa-aika surffataan instagrammista kuvia kuinka julkkikset purjehtii ja elää täyttä elämää. Ja sitten kun taustalla on se helppo elämä, eli tieto turvaverkosta joka antaa asunnon ja työttömyystuet kaiken varalle, joka ei samalla tavalla motivoi (lue: pakota) tekemään sitä työtä nälkäkuoleman pelossa.
Olen tästä samaa mieltä. Luulen, että suuri osa ns. kolmenkympin kriisistä on sitä, että siinä vaiheessa useimmilla on koulutus, työpaikka, kämppä, vaimo ja ehkä lapsiakin, ja sitten mieleen hiipii ajatus, että tätäkö tämä nyt on sitten eläkkeeseen saakka. Ei ole enää mitään "projektia" kesken, kuten siihen asti käytännössä aina on ollut lapsesta saakka.
Itse pidän tärkeänä sitä, että kun nuo luontaiset projektit (koulut, työnhaku jne) on vedetty loppuun, alkaa kehitellä itselleen jotain uusia projekteja ja tavoitteita. Ihan sama liittyykö työhön, urheiluun tai vaikka savenvalantaan, kunhan on jotain. Elämä tuntuu mielekkäämmältä jos on joku päämäärä mitä kohti työskennellä.
Näin se menee... Opiskellessa oli ainakin jotain uutta edessä aina. Nyt näyttää kaikki tasaisen harmaalta.