Uppi tälle kun tällaiset fiilikset on itselläkin. Ikää suunnilleen 30 ja tässä rupeaa vähitellen ahdistamaan kun arki ja koko tulevaisuus näyttää pelkältä harmaalta sumulta ja elämän merkitys on kadoksissa.
Hyviä kavereita on aika vähän jos ollenkaan, jokunen vanha kaveri löytyy joita näen harvoin. Jotenkin en myöskään viihdy heidän seurassaan niin hyvin enää. Sitten on muutama lukioaikainen kaveri joiden kanssa en ole käytännössä ollenkaan tekemisissä. Töissä on ihan asiallisia työkavereita mutta niiden kanssa ollaan tekemisissä vain töissä. Naissuhteista ei myöskään ole mitään kokemusta.
Työpaikka löytyy, melkein koulutustakin vastaava, tosin nyt olen lomautettuna. Työn rutiini pitää päivittäisen elämän kasassa mutta ei siitä koko elämän tarkoitusta saa.
Opiskeluaika tuli siinä mielessä kustua että varsinaisia kavereita tai muitakaan sosiaalisia suhteita sieltä ei jäänyt. Jotenkin en löytänyt mitään omaa porukkaa. Kohtalainen kehtaamisongelma on ja aika usein oli vahva fiilis, että minua ei johonkin porukkaan kaivata. Tai jos menen mukaan niin katsotaan jotenkin kieroon. Enkä toisaalta nähnyt, mikä olisi sellaista jota myöhemmin muistelisin hyvällä. Silloin saattoi tuntua että toiminta/porukka/harrastus X ei ole meikäläisen juttu, nyt vähän kaduttaa etten edes kokeillut.
Tutkinto tuli ilman vaikeuksia mutta moni arvosana olisi voinut olla parempikin. Monta kurssi tuli mentyä sillä asenteella, että otetaan maksimit mitä minimipanostuksella saa. Pelaamiseen kului aikaa lukemattomia tunteja ja sitäkin enemmän päämäärättömään netissä surffailuun, mukaan lukien murottamiseen/io-techiin. Ei kaikki ole atk:n syytä mutta kyllä siinä näin jälkeenpäin voi jotain riippuvuuden piirteitäkin nähdä. Vähän ahdistaa, että opiskeluajasta olisi voinut saada irti enemmän, niin itse opiskelusta kuin opiskelijaelämästä muutenkin. Nyt on myöhäistä.
Enää ei pelaaminenkaan oikein innosta eikä muukaan atk:n säätäminen. Tuntuu jopa jotenkin luotaantyöntävältä mutta silti palaan tietokoneen ääreen kun ei muutakaan tekemistä löydy. Yksi vanha harrastus on mutta sekin on koronan takia katkolla vielä pitkään. Netissä on muutamia yhteisöjä joissa olen ollut mukana vuosikymmenen tai yli mutta kaikki ovat jo enemmän tai vähemmän kuolleita.
Alkoholista (ja muista aineista) olen nyt onneksi pysynyt erossa eikä niitä tee mielikään. Joskus tuli ryypättyäkin kavereiden kanssa mutta niistä reissuista ei oikeastaan jäänyt mitään käteen. Joskus mietin sitäkin, olisivatko asiat menneet toisin jos en olisi koskaan juonut alkoholia ensimmäistä kertaa. Hyvin vähän positiivisia asioita on kännissä tapahtunut, pahaa fiilistä on koettu senkin edestä.
En ole tarpeeksi introvertti jotta elämä olisi mukavaa aivan yksin, toisaalta olen liian introvertti mihinkään jatkuvaan ("normaaliin") sosialisointiin ja paskanpuhumiseen. Liian tavallinen asperger-diagnoosiin mutta liian outo tavallisten ihmisten seuraan. En samaistu Logged in-jengiin mutta joiltakin osin en ole siitä niin kaukanakaan. Takana on monta huonoa valintaa mutta ei mitään niin huonoa että kannattaisi harkita kaiken aloittamista alusta. Ja kun mielikuvitus on vahva, jään usein haaveilemaan ja näen tulevaisuuden valoisampana kuin se ehkä on. Mutta totuus alkaa pikkuhiljaa valjeta. Ei tässä oikein tiedä, mitä tekisi.
Melkoinen avautuminen, toivottavasti ei ole liian sekavaa tekstiä...
postaan altterilla mutta se on toivottavasti hyväksyttävää tässä tilanteessa