• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Eduskuntavaalit 2023

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
Myös hieman pohdin onko kornia puhua säästämisestä, samalla kun itse laittaa 100k enemmän vaaleihin kun keskiverto ehdokas
Yhä edelleen, sä rinnastat asiat, joiden rinnastaminen on idioottimaisia.

Vaaliehdokas saa lahjoituksia ihmisiltä, jotka haluavat, että annetut rahat käytetään kampanjaan. He eivät halua että rahaa säästetään. Raha ei ole pakolla kerättyä vaan vapaaehtoinen lahjoitus. Vaalibudjetti ei ole budjetti, jota pitäisi tasapainottaa. Ehdokas voi halutessaan ottaa lainaa, jonka vain ehdokas itse joutuu maksamaan pois. Ei muut.

Valtio kerää rahaa pakolla verottamalla. Se kerätään ilman, että kysytään halutaanko raha antaa, eikä kysytä, mihin se raha halutaan käyttää. Valtion budetti ei myöskään ole tasapainossa, vaan valtion on pakko ottaa lainaa rahoittaakseen menonsa. Valtio ottaa lainaa, jonka muut maksavat pois.

Noiden rinnastaminen tarkoittaa ettet ymmärrä näitä lukuisia eroja
 

Rullis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 346
Vaaliehdokas saa lahjoituksia ihmisiltä, jotka haluavat, että annetut rahat käytetään kampanjaan.
Pitäisiköhän sun kertoa tämä myös Elina Valtoselle? Jäi vaatimattomasti 40k ilmoittamatta ja käyttämättä. Häkkinen jätti 26k ja Orpo 12k.

Eihän tuommoiset taskurahat missää varmaan kokkareilla tunnu. Tuo oli minulle tosin uusi tieto, että noilla ylijääneillä rahoilla saa ilmeisesti tehdä mitä lystää, kunhan vaan verottajan kanssa siitä sopii ensin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
Pitäisiköhän sun kertoa tämä myös Elina Valtoselle?
Mihin tämä nyt liittyy? En tunne Valtosta, ei kiinnosta hänen kampanjabudjettinsa. Eiköhän saanut jo tiedon kun asia nostettiin lehtiin. Mä puhuin sun käsittämättömästä argumentoinnista sen suhteen, että verot ja lahjoitukset ja niiden käyttäminen olisi jotenkin rinnastettavissa toisiinsa. Yllä argumentoin jo, että olet väärässä.
 

Rullis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 346
Mihin tämä nyt liittyy?
Tuohon, lainaamaani kohtaan liittyy. Sain sinun viestistä käsityksen, että sinun mielestä noita rahoja ei pitäisi lahjoittajan kannalta säästää vaan käyttää vaalikampanjaan. Vai olenko nyt siinäkin väärässä?

Vaaliehdokas saa lahjoituksia ihmisiltä, jotka haluavat, että annetut rahat käytetään kampanjaan. He eivät halua että rahaa säästetään.
Mä hieman kyllä kyseenalaistan, että tuommoinen 40k vaan "unohtuu" ilmoittaa ja käyttää. Minusta nuo summat on aika suuria unohdettavaksi. Voisin kanssa olla hieman pettynyt Valtosen ja hänen vaalitiimin toimintaan, jos häntä olisin näissä vaaleissa rahallisesti tukenut.
 

Rullis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 346
Mihin tämä nyt liittyy?
Tuohon, lainaamaani kohtaan liittyy. Sain sinun viestistä käsityksen, että sinun mielestä noita rahoja ei pitäisi lahjoittajan kannalta säästää vaan käyttää vaalikampanjaan. Vai olenko nyt siinäkin väärässä?

Vaaliehdokas saa lahjoituksia ihmisiltä, jotka haluavat, että annetut rahat käytetään kampanjaan. He eivät halua että rahaa säästetään.
Mä hieman kyllä kyseenalaistan, että tuommoinen 40k vaan "unohtuu" ilmoittaa ja käyttää. Minusta nuo summat on aika suuria unohdettavaksi. Voisin kanssa olla hieman pettynyt Valtosen ja hänen vaalitiimin toimintaan, jos häntä olisin näissä vaaleissa rahallisesti tukenut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
Sain sinun viestistä käsityksen, että sinun mielestä noita rahoja ei pitäisi lahjoittajan kannalta säästää vaan käyttää vaalikampanjaan. Vai olenko nyt siinäkin väärässä?
Jos multa kysytään, niin kyllä mä odottaisin että lahjoitetut rahat käytetään siihen, mihin ne lahjoitin. Eikä vaikka lomamatkaan. Niin taisin aiemminkin kirjoittaa. Mutta sun kritiikkihän ei koskenut tuota, vaan sitä että mielestäsi on kornia puhua valtion talouden säästöistä samalla kun käyttää 100k omaan kampanjaan. Ja musta toi on yhä edelleen typerä vertaus.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 166
Toki kun puhutaan kymmenistä tonneista, niin hieman outoa jättää käyttämättä kampanjassa. Olen itse ollut monissa vaaleissa avustamassa ja ainakin 2019, kun tukiyhdistyksen vaalitilille oli jäänyt käyttämättömiä rahoja, niin meille tarjottiin vaalitulosiltana raflassa ns. piikin auki. Toki nyt puhuttiin vain ehkä parista satasesta. Sanoisin silti, että tuokin on kampanjaan käytettyä rahaa, vapaaehtoisesti me siinä mukana kuitenkin oltiin eikä keppana ja jallu paljoa maksa. :)

Kyllähän kymppitonnilla ihan kivan virkistysmatkan järjestäisi kiitoksena kampanjaväelle. Itse en ainakaan pahastuisi, jos lahjoittamaani rahaa käytettäisiin noin. Ilman niitä vapaaehtoisia ollaan kuitenkin äkkiä siinä jenkkien tilanteessa, missä pitää palkata väkeä ja sitten kampanjakulut vasta räjähtävätkin käsiin. Toki isoilla nimillä varmasti onkin jo palkattua väkeä, mutta niistä sitten varmaan maksetaan verot ja muut maksut normaalisti.

Kunhan pohdiskelen, junassa on tylsää.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 484
Viestejä
4 163 870
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom