Dustinhome tilaaminen

Liittynyt
24.08.2017
Viestejä
149
En voi suositella Dustinia kenellekään.

Ostin täältä forumilta käytetyn näytönohjaimen, alunperin ostettu Dustinilta. Olin yhteydessä Dustiniin, kertoivat että takuu toimii siten että he hoitavat takuuasiat alkuperäisen ostajan kanssa, eli minun tulisi olla yhteydessä häneen. Tällä hetkellä odotan heiltä vastausta siihen miten tulisi toimia jos alkuperäinen ostaja on esimerkiksi kuolllut...
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
688
En voi suositella Dustinia kenellekään.

Ostin täältä forumilta käytetyn näytönohjaimen, alunperin ostettu Dustinilta. Olin yhteydessä Dustiniin, kertoivat että takuu toimii siten että he hoitavat takuuasiat alkuperäisen ostajan kanssa, eli minun tulisi olla yhteydessä häneen. Tällä hetkellä odotan heiltä vastausta siihen miten tulisi toimia jos alkuperäinen ostaja on esimerkiksi kuolllut...
Mitä? Nyt on joku väärinkäsitys tai joku kesähessu siellä hommissa. Jos sinulla on siitä kuitti niin eihän se noin voi mennä.
 
Liittynyt
24.08.2017
Viestejä
149
Niin minäkin luulin.. Aika vähän kiinnostaa säätää tällaisen asian kanssa jonka pitäisi olla ihan itsestään selvyys. Alla mailinvaihto toistaiseksi.

"Minulla on teiltä ostettu näytönohjain, tilaus xxxxxxx. Olen ostanut ko. ohjaimen käytetynä. Ko. ohjain on vioittunut, tietokone ei tunnista sitä.
Miten voin palauttaa ohjaimen ?"

"Hei

Kiitos viestistä ja puhelusta.

Pyydämme olemaan yhteydessä tuotteen vanhaan omistajaan ja pyytämään häntä auttamaan tässä huoltoasiassa.
Mukavaa torstaita.
Ystävällisin terveisin / Vänliga hälsningar"

"Voitteko ystävällisesti osoittaa sen tilaus/myynti/toimitusehtojen tai jonkun muun kohdan jonka mukaisesti minun tulee hoitaa takuupalauksen hyvitysasiat tuotteen edellisen omistajan kanssa, kuten puhelimessa mainitsitte. Kiitos."

"Hei

Hoidamme takuutapaukset alkuperäisten asiakkaiden kanssa. Tätä tilannetta ei ole mainittu myyntiehdoissa. Jos tukkuri hyvittää tuotteen, maksetaan hyvitys alkuperäiselle omistajalle.

Ystävällisin terveisin / Vänliga hälsningar"

"Hei,

Miten neuvotte toimimaan tapauksissa joissa alkuperäinen asiakas on esimerkiksi kuollut?"

"Voitteko ystävällisesti vastata kysymykseeni, miten takuuasioissa tulee toimia jos alkuperäinen ostaja on kuollut?

Ymmärtääkseni toimintatapannne ei ole kilpailu- ja kuluttajaviraston kannan mukainen jonka mukaan takuu on nimenomaan tuotekohtainen:
Virhevastuu ja takuu kulutustavaran kaupassa

"15. Takuu on tuotekohtainen
Takuusitoumus annetaan tuotteelle ja se pysyy voimassa, vaikka tuote vaihtaisi omistajaa. Takuuta ei siis voi rajoittaa tavaran ensimmäiseen omistajaan, vaan takuunantaja vastaa sitoumuksestaan koko takuuajan tavaran omistajasta riippumatta. Tavaran käyttötarkoitus ei saa kuitenkaan olennaisesti muuttua esimerkiksi yksityiskäytöstä ammattikäyttöön. Takuunantaja voi myös edellyttää, että omistajanvaihdoksesta ilmoitetaan hänelle kirjallisesti."

Se että liike,toimintaprosessinne on mahdollisesti rakennettu siten että teille on helpompaa kun alkuperäinen omistaja hoitaa takuuasiaa ei poista lain edellyttämiä velvoitteita.

Jos ette pysty hoitamaan asiaa asiakaspalvelun tasolla olkaa hyvä ja eskaloikaa pyyntöni. Kiitos."
 
Liittynyt
24.08.2017
Viestejä
149
No nyt homma hoituu Dustinin kanssa siten että ainoastaan siinä tapauksessa jos näytönohjain hyvitetään rahat menevät alkuperäiselle ostajalle. No eihän se auta kun hoitaa asia kuluttaja-asiamiehen kautta.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
688
No nyt homma hoituu Dustinin kanssa siten että ainoastaan siinä tapauksessa jos näytönohjain hyvitetään rahat menevät alkuperäiselle ostajalle. No eihän se auta kun hoitaa asia kuluttaja-asiamiehen kautta.
Eikös lähtökohtaisesti tuote aina korvata vastaavanlaisella?
 
Liittynyt
15.11.2017
Viestejä
153
Sieltähän se näyttis koskemattomana takuuhuollosta tuli takasi. Puhelimessa asiakaspalvelija sano että huolto päättää, vaihdetaanko ropeli, laitetaanko uus kortti tilalle vai palautetaanko rahat. Lähettivät sit vanhan takasi ja tietystikkään aspa ei oo enää auki.

Mitäs tässä nyt on odotettavissa? 20e lasku aiheettomasta takuupalautuksesta, toinen kortti nykyisen tilalle vai rahojen palautus niin, että kortti on mulla vieläkin?

Soitan toki aspaan heti huomenna kunhan se aukeaa, mutta ihan mielenkiinnosta lähdin tätä kyselemään, jos jollain olis kokemusta vastaavasta tilanteesta.

Näyttiksen ropelista siis puuttuu lapa. Katkennu ihan kun sitä ei siinä koskaan ois ollukkaan eikä muissa siivissä oo yhtään mitään hankaus- yms jälkiä, että olisin sen ite kännipäissään tölviny paskaks.
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 812
Sieltähän se näyttis koskemattomana takuuhuollosta tuli takasi. Puhelimessa asiakaspalvelija sano että huolto päättää, vaihdetaanko ropeli, laitetaanko uus kortti tilalle vai palautetaanko rahat. Lähettivät sit vanhan takasi ja tietystikkään aspa ei oo enää auki.

Mitäs tässä nyt on odotettavissa? 20e lasku aiheettomasta takuupalautuksesta, toinen kortti nykyisen tilalle vai rahojen palautus niin, että kortti on mulla vieläkin?

Soitan toki aspaan heti huomenna kunhan se aukeaa, mutta ihan mielenkiinnosta lähdin tätä kyselemään, jos jollain olis kokemusta vastaavasta tilanteesta.

Näyttiksen ropelista siis puuttuu lapa. Katkennu ihan kun sitä ei siinä koskaan ois ollukkaan eikä muissa siivissä oo yhtään mitään hankaus- yms jälkiä, että olisin sen ite kännipäissään tölviny paskaks.
En löytänyt tätä sun tapausta tästä ketjusta, mutta kiinnostaa, että missä se rupelin pala on nyt. Vai oliko se poikki jo ennen kuin asensit näyttiksen paikalleen?
 
Liittynyt
15.11.2017
Viestejä
153
En löytänyt tätä sun tapausta tästä ketjusta, mutta kiinnostaa, että missä se rupelin pala on nyt. Vai oliko se poikki jo ennen kuin asensit näyttiksen paikalleen?
Ehjänä sen paikalleen laitoin. Kesän tullen täppäsin ropelit huutamaan täysiä ja suihkusta tullessa hirmu pärinä ja syyllinen löyty sieltä. Puuttuvaa siipee en ikinä löytäny mistään enää.

Sen verran nyt ollu kiiruksia tässä et ei oo ees ehtiny vielä soittaa sinne dustinille. Onneks se oli just nyt ylimääräsenä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 522
aika hitaasti toimii ainakin pankkikorttiveloitukset. maaliskuussa tilasin näyttiksen,
nyt heinäkuussa, viikko sitten lähti veloitus kortilta. :shifty:
 
Liittynyt
25.07.2018
Viestejä
10
Eilen tilasin Dell XPS maxed out specseillä. Maksu meni tililtä heti ja tuotteitakin saapui varastoon tänään ja sähköpostin mukaan läppäri on jo lähetettykkin. So far so good. Ainut mikä pohdituttaa on tuo hinta Dustinilla siis 4K näytöllä sekä kaikilla parhailla osilla mitä tuohon saa niin 3098 euroa ja soitin vielä heille että varmistaa että siinä varmasti on 4K näyttö sekä että kaikki muut specsit pitävät paikkansa kaveri puhelimen toisessa päässä lupasi olla sähköpostitse yhteydessä kun saa tukkurilta vastauksen kysymyksiini. Sähköposti tuli seuraavana päivänä ja heidän ilmoittamat specsit pitävät kuulma paikkansa ja näin ollen tein tilauksen. Se mikä tässä siis ihmetyttää on se että kun Jimm's myy samoilla specseillä olevaa läppäriä mutta ilman 4K näyttöä ja hinta on 2989€ ja varmistin myös heiltä että heidän ilmoittamat tiedot tuotteesta pitävät paikkansa ja kyllä heidän mallissaan ei ole 4K näyttöä tosin he voivat sellaisen minulle erikseen tilata hintaan 4150€. Joten joko Dustinin tukkurilla on huomattavasti halvemmat hinnat kuin Jimmssin tukkurilla, tai dustin myy näitä hyväntekeväisyyteen, tai Jimm'sllä on noin 1000€ enemmän katetta tässä kun Dustinilla. Hinta ei myöskään voi selittyä yritysmyynnillä koska laskussa näkyi alvin osuus ja yrityspuolen verkkokaupassa sama tuote on juuri tuon summan verran edullisempi.

Pistän vielä lopullisen palautteen asiasta kun läppäri saapuu minulle ja pääsen tarkistamaan kaikkien annettujen tietojen paikkansapitävyyden sekä arvioimaan palvelua kokonaisvaltaisesti. Tähän asti ei ole ainakaan ilmennyt mitään negatiivista. Suomen numerosta vastattiin ripeästi ja siellä puhuttiin ja ymmärrettiin sujuvasti Suomea. Maksamisessa ei ollut ongelmia ja toistaiseksi toimituskin on ollut heidän puolestaan ripeää. Se että tuotteita saapui varastoon näin ripeästi johtuu todennäköisesti siitä että kyseinen läppäri malli on julkaistu muutama kuukausi takaperin ja he ovat tilanneet niitä varastoon jo paljon aikaisemmin, eli hyvää tuuria sen osalta.
 
Liittynyt
24.08.2017
Viestejä
149
Olen kyllä itekin tehnyt todellisia löytäjä tuolta Dustinista kun on tarvinnut saada uusia koneita. Muutenkin tuntuu tosi hyvältä kaupalta, valikoima aivan käsittämättömän hyvä Suomen mittapuulla (no, ruotsalainenhan se on...) ja toimitus on ollut nopea.

@Tigel onko sun tapaus edennyt mihinkään?
Tuota ei taideta päästä koeponnistamaan sillä viimeisin ymmärrys on että tilalle tulee korvaava tuote, ei siis rahallista hyvitystä.
 
Liittynyt
25.07.2018
Viestejä
10
Tänään tuli tää läppäri postista ja kaikki on nii ku pitääkin mm kaikki specsit pitää paikkansa. Sen verran voisin sanoa et ruotsista tääkin läppäri on tullu et tää lähetettiin kyl helsingistä mut windowsin setup manageri arvioi että kotimaani on Ruotsi, olin siinä vaiheessa jo wifissä joten sieltäkin jos ois kattonu ni ois paikantanu Suomeen. Eli käsittely aika oli päivän verran kun tuote oli varastossa, postilla meni se 4 päivää toimittaa perille. Ja jos ottaa hinnan huomioon ni ei voi muuta kun suositella, Jimmsistä jos ois tilannu ni hintaa ois ollu tosiaan se 1000€ enemmän ja toimitus aika heidän mukaansa 3-4 viikkoa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
491
Tänään laitettu Dustin testiin ekaa kertaa. Postin seurantakoodin sain jo mutta taitaa kuitenkin tulla ruotsista tuo paketti että en odottele ainakaan huomenna jo pakettiautomaattiin. Milläköhän roudaavat ruotsin puolella :think:
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
169
Ite tilaisin tuolta prossun viime vuonna ja hyvin pelasi kaikki. Toki mitään takuuasioita en ole joutunut hoitamaan tuonne päin.
 
Liittynyt
25.06.2017
Viestejä
186
En voi suositella Dustinia kenellekään.

Ostin täältä forumilta käytetyn näytönohjaimen, alunperin ostettu Dustinilta. Olin yhteydessä Dustiniin, kertoivat että takuu toimii siten että he hoitavat takuuasiat alkuperäisen ostajan kanssa, eli minun tulisi olla yhteydessä häneen. Tällä hetkellä odotan heiltä vastausta siihen miten tulisi toimia jos alkuperäinen ostaja on esimerkiksi kuolllut...
Todennäköisesti pitää etsiä jostakin meedio.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 958
Mikä ihmeen pulju tämä on? Minullakin on käytettynä ostettu näytönohjain ja käskivät olemaan suoraan yhteydessä Asukseen. En ole _koskaan_ kuullut että Asuksen näyttisten takuuvaihdot olisi Suomessa hoidettu suoraan Asuksen toimesta?

No, muistuttelin heitä siitä että jos Asus ei noiden takuuasioita hoida niin sitten heidän on se kuluttajansuojalain mukaan hoidettava.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
97
Ei voi kyllä suositella tätä puljua. Takuuvaihdossa tuote/rahat palautetaan alkuperäiselle ostajalle, ei sille kuka sen on vaikka käytettynä täältä ostanut. Kuulemman lain mukaan homma menee niin. Enpä ole ennen kuullut moisesta laista.
 
Liittynyt
02.04.2019
Viestejä
15
Varakas firma;). 13.8.2018 ostin Dellin 27in näytön, maksoin sen Mastercardilla. Vasta viime kuussa, 18.3.2019, lasku näkyi Matercardin tiliotteessa. Epäilin jo tuplalaskutusta mutta tarkistettuani op:n e- laskujen arkistosta kaikki Mastercardin laskut viime elokuulta alkaen, niin tosiaan vasta 7kk:n jälkeen laskutus oli tapahtunut. Hyvät maksuajat.
 

skiip

올드보이
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
234
Tavarat tulee verkkaisen nopiaan ja on ainakin itellä ollut juuri sitä mitä pitääkin, mutta sen verran pelottaa nuo takuuasiat että tuskin mitään kalliimpaa sieltä sitten ostan mikäli sen sitten joskus eteenpäin myisinkin.

Eikö tuo oo suomen lakien vastaista evätä takuut käytetyille tuotteille, vai kiertävätkö sitä vain katalasti tekemällä siitä hankalaa?
 
Liittynyt
18.02.2018
Viestejä
31
Meinasitko että palauttaisivat rikkinäisen tuotteen täyden ostohinnan vaikka tuskin itse olet sitä maksanut? On ihan yleinen käytäntö että jos ostat liikkeestä kortilla niin summa palautetaan vain samalle kortille reklamaation yhteydessä. Tosin useimmat sallivat tuotteen vaihtamisen uuteen tai vastaavaan saman hintaiseen tuotteeseen kunhan vaan kuitti löytyy.

Ei voi kyllä suositella tätä puljua. Takuuvaihdossa tuote/rahat palautetaan alkuperäiselle ostajalle, ei sille kuka sen on vaikka käytettynä täältä ostanut. Kuulemman lain mukaan homma menee niin. Enpä ole ennen kuullut moisesta laista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
97
Meinasitko että palauttaisivat rikkinäisen tuotteen täyden ostohinnan vaikka tuskin itse olet sitä maksanut? On ihan yleinen käytäntö että jos ostat liikkeestä kortilla niin summa palautetaan vain samalle kortille reklamaation yhteydessä. Tosin useimmat sallivat tuotteen vaihtamisen uuteen tai vastaavaan saman hintaiseen tuotteeseen kunhan vaan kuitti löytyy.
Yleinen käytäntö on, että takuut hoidetaan sen kanssa kuka sen sinne takuuseen lähettää. Se on minulle ihan sama vähennetäänkö siitä arvosta a vuoden jälkeen b summa vai palautetaanko koko alkuperäinen summa.

Ainakaan itse en jatkossa osta mitään dustinin takuullista rompetta käytettynä. Siinä kun alkuperäinen myyjä sattuu olemaan mulq, nisti tai kuollut niin onpahan homma.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 958
Laitetaanpa tähän omat kokemukset kun oli ainakin omasta mielestäni aika kyseenalaista toimintaa takuuosastolla. Ostin siis täältä Strix 1070 näytönohjaimen ja koitin laittaa sitä takuuseen. En suosittele mitään kauppaa näiden kettucasojen kanssa ellet tiedä riittävästi kuluttajansuojalaista. Enkä kyllä muutenkaan. Jos myyt rojusi eteenpäin niin on mahikset että joku lähettelee nimissäsi postipaketteja takuuseen ympäri Suomen.

:sdullt:

Mitäs mieltä muut?

Viestini Dustinille:

Hei,

Olen ostanut otsikon tilauksessa olevista Asus Strix GTX1070 näytönohjaimista yhden käytettynä ja tässä kappaleessa tuulettimessa on vikaa ja se pitäisi lähettää huoltoon. Kuinka tämä tapahtuu?

Dustinin vastaus:

Dustin home asiakaspalvelu <asiakaspalvelu@dustinhome.fi>
ti 19. helmik. 11.43
-> minä

Hei,



Kiitos viestistä. Pahoittelemme, että ostamasi tuote ei toimi kuten sen pitäisi. Teemme luonnollisesti kaikkemme jotta asiasi ratkaistaan mahdollisimman nopeasti ja joustavasti.

Ensisijaisesti suosittelemme olemaan yhteydessä valmistajan tuotetukeen. Valtuutetuilla teknikoilla on tarvittavat tiedot ja kokemus ongelmatilanteiden ratkaisemiseksi. Jos tuotetuki ei pysty ratkaisemaan ongelmatilannetta puhelimitse, antaa se lisätietoa siitä miten tuote lähetetään huoltoon.


Tavoitatte Asusin tuotetuen numerosta 09-69379690. Pidä tuotteen sarjanumero valmiina soittaessa. Voit myös halutessasi ottaa heihin sen sijasta yhteyttä osoitteessa Notebook / LCD / PDA.


Autamme mielellämme jos ilmenee jotain ongelmia.


Mukavaa päivänjatkoa!

2. viestini Dustinille:

Hei,

Voin minä yrittää olla Asukseen alkuun yhteydessä mutta en ole kyllä koskaan aiemmin kuullut että he olisivat Suomessa koskaan näytönohjaimia ottaneet huoltoon vaan nämä hoitaa tietääkseni aina jälleenmyyjä. Jos takuu ei hoidu sitä kautta niin silloin teidän on kuluttajansuojalain mukaan hoidettava tuotteen huolto takuuaikana.

2. Dustinin vastaus:

Hei,



Toki autamme jos Asukselta ohjataan sinut meille tämän laitteen tiimoilta. Ole meihin tarvittyaessa yhteydessä.

Tässä vaiheessa otin Asukseen yhteyttä jotka vastailivat seuraavasti ja jonka liitin vastaukseen Dustinille.

3. viestini Dustinille:

Hei,

Asukselta tuli tämmöinen vastaus. Antaisitteko ohjeet kuinka huoltoon toimittaminen tapahtuu teille?

---

Hei xxxx,

ASUSilla ei tosiaan ole suoraa huoltoa näytönohjaimille. Kaikki takuunalaiset ongelmat käsitellään jälleenmyyjien kautta.
Antoiko jälleenmyyjä mitään syytä mikseivät he ottaisi tätä takuuvaihtoon?

3. Dustinin vastaus:
Hei,



Lähetän sinulle huoltorahtikirjan eri sähköpostiviestissä tuotteen huoltoon lähettämistä varten. Huomioi, että tämä rahtikirja on voimassa vain 14 päivää. On tärkeätä, että lähetät tuotteen niin täydellisenä kuin mahdollista, kaikkine tarvikkeineen alkuperäispakkauksessa. Se nopeuttaa käsittelyä.



Tuote täytyy ennen huoltoon lähettämistä pakata huolellisesti esim. ruskeaan aaltopahviin. Tuotteet jotka lähetetään pehmustetuissa kirjekuorissa, pusseissa jne., lähetetään asiakkaalle takaisin ilman huoltotoimenpiteitä.



Kaikki vastaanotetut tuotteet testataan asiakkaan virhekuvaksen mukaisesti. Jos Dustin toteaa, että tuote on virheetön, veloitetaan asiakkaalta tapauksen käsittelystä 25 euroa + alv. Tästä syystä asiakkaan on testattava tuote mahdollisimman perusteellisesti ja kuvailtava virhetilanne mahdollisimman tarkasti ennen tuotteen lähettämistä huoltoon.



Palautusnumerosi on CAS-numero joka löytyy aihe-rivistä. Posti toimittaa tuote meidän Ruotsissa olevaan keskusvarastoon, mistä lähetämme tuote eteenpäin valmistajan/tukkurin huoltoyritykselle. Toimitus ja huolto kestää yleensä noin 3-4 viikkoa. Jos jostain syystä käsittely olisi tätä pidempi ota meihin yhteyttä niin ratkaisemme tapauksen sinulle.



Jos et ole saanut huoltorahtikirjaa tunnin sisällä, pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse (asiakaspalvelu@dustinhome.fi) jolloin lähetämme uuden huoltorahtikirjan.



Täydelliset toimitusehdot löytyvät sivujemme http://www.dustinhome.fi asiakaspalveluosiosta.


Mukavaa päivänjatkoa!

4. viestini Dustinille:
Hei,

Tähän ilmeisesti ei voi liittää mukaan tarkempaa vikakuvausta? Voisiko tuohon vikakuvaukseen tarkentaa että näytönohjaimen ollessa asennettuna koteloon normaalisti vaakatasoon tämä ääni tulee kun kortin tuulettimet välillä sammuvat ja lähtevät käyntiin lämpötilan tai kuorman mukaan. Jos pyörivät jatkuvasti niin ylimääräisiä ääniä ei kuulu. Ääntä ei kuulu jos kortti on asennettu pystyyn ns. testipenkkiin.

4. Dustinin vastaus:
Kiitos vastauksestasi. Olen lisännyt antamasi tiedot tapauskuvaukseen. Ota toki uudelleen yhteyttä mikäli sinulla on muita pohdintoja.



Mukavaa päivänjatkoa!

<Jossain näillä main olen myös saanut rahtikirjan jolla lähettää viallinen tuote huoltoon. Rahtikirjassa on mm. jonkin edellisen omistajan nimi ja osoite. Tässä kohtaa homma menee mielenkiintoiseksi ohjeineen.>

Rahtikirja ja ohjeet:

Hei,


Kiitos viestistä. Lähetän sinulle liitteenä huoltorahtikirjan tuotteen huoltoon lähettämistä varten. Huomioi, että tämä rahtikirja on voimassa vain 14 päivää. Palautusrahtikirjalla on alkuperäisen omistajan osoite lähettäjänä, mutta sillä ei ole mitään väliä kun viet tuotteen postiin. On tärkeätä, että lähetät tuotteen niin täydellisenä kuin mahdollista, kaikkine tarvikkeineen alkuperäispakkauksessa. Se nopeuttaa käsittelyä.



Huomioi että jos tuotetta ei voida/kannattaa korjata, ja samanhintaista/-kaltaista korvaavaa tuotetta ei löydy, hyvitys tulee turvallisuussyistä takaisin samalle pankkitilille mistä tuote on alunperin maksettu. Eli uusi omistaja pitää pyytää rahat alkuperäiseltä omistajalta. Tämän siksi että Dustinilla on sopimus alkuperäisen omistajan kanssa. Lisäksi, Dustin ei ota kantaa vanhan ja uuden omistajan väliseen sopimukseen ja mihin hintaan tuote on vaihtanut omistajaa. Jos esim. vanha omistaja on ostanut tuotteen meiltä 250 eurolla ja myynyt sen eteenpäin 100 eurolla, tulisi heidän sopia erotuksen maksamisesta.


Tuote täytyy ennen huoltoon lähettämistä pakata huolellisesti esim. ruskeaan aaltopahviin. Tuotteet jotka lähetetään pehmustetuissa kirjekuorissa, pusseissa jne., lähetetään asiakkaalle takaisin ilman huoltotoimenpiteitä.


Kaikki vastaanotetut tuotteet testataan asiakkaan virhekuvaksen mukaisesti. Jos Dustin toteaa, että tuote on virheetön, veloitetaan asiakkaalta tapauksen käsittelystä 25 euroa + alv. Tästä syystä asiakkaan on testattava tuote mahdollisimman perusteellisesti ja kuvailtava virhetilanne mahdollisimman tarkasti ennen tuotteen lähettämistä huoltoon.



Palautusnumerosi on CAS-numero joka löytyy aihe-rivistä. Posti toimittaa tuote meidän Ruotsissa olevaan keskusvarastoon, mistä lähetämme tuote eteenpäin valmistajan/tukkurin huoltoyritykselle. Toimitus ja huolto kestää yleensä noin 3-4 viikkoa. Jos jostain syystä käsittely olisi tätä pidempi ota meihin yhteyttä niin ratkaisemme tapauksen sinulle.


Jos et ole saanut huoltorahtikirjaa tunnin sisällä, pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse (asiakaspalvelu@dustinhome.fi) jolloin lähetämme uuden huoltorahtikirjan.


Täydelliset toimitusehdot löytyvät sivujemme http://www.dustinhome.fi asiakaspalveluosiosta.


Autan mielelläni jos sinulla on lisäkysymyksiä.


Mukavaa päivänjatkoa!

5. viestini Dustinille:

Hei,

En ole vielä lähettänyt tuotetta huoltoon enkä kyllä näillä ehdoilla sitä voi kyllä lähettääkään.

1) Tuotetta ei löydy enää teidän sivuilta eli ei ole ilmeisesti myynnissä teillä ja jos tuote todetaan vialliseksi, todennäköisesti samanlaista ei tule tilalle. Katso kohta 3)
2) En lähetä huoltoon kenenkään muun nimissä kuin omassa nimissäni yhtään mitään. Toimittamassanne lähetyslappusessa nimi on vielä täysin eri kuin alkuperäisessä kuitissa. Mitähän alkuperäinen omistaja tuumaa jos saa tietää että hänen nimissään liikkuu postissa tavaraa?
3) Hyvitystapauksissa mitkähän nämä turvallisuussyyt ovat jotka estävät hyvityksen suoraan omistajalle? En todellakaan suostu siihen että tuote mahdollisesti hyvitetään alkuperäiselle ostajalle. Pankkisiirrot on salattu joka tapauksessa. Takuu on tuote- eikä omistajakohtainen, eikä toinen omistaja voi olla vastuussa siitä kenelle rahat hyvitetään.
4) Kohtuullinen korjausaika virheen oikaisuun tuotteessa on yleensä kaksi viikkoa, toki tapauskohtainen.

Otan tästä kuluttajaneuvontaan yhteyttä ja kysyn heiltä mielipidettä asiasta ennenkuin lähetän tuotetta huoltoon. Olen itse ollut suurella jälleenmyyjällä aikoinaan monta vuotta huollossa töissä sekä tekemisissä hyvitysten kanssa ja tämän kokemuksen perusteella teidän takuuehdot vaikuttavat täysin pöyristyttäviltä :D. Mukavaa päivänjatkoa.

Tässä kohtaa itselläni loppui valitettavasti kuitenkin aika ja mielenkiinto tätä puljua kohtaan ja myin näytönohjaimen eteenpäin kertoen tästä pienestä viasta seuraavalle ostajalle ja huomioin sen hinnassa sekä mainitsin tästä Dustinin takuun hankaluudesta vaikka takuu olikin voimassa.

Ilmeisesti tässä kohtaa asiakaspalvelijankin hälytyskellot alkoivat soida ja alkoi miettiä onko tämä ihan oikein. :kahvi:

5. Dustinin vastaus:

Pahoittelen että vastauksessani on kestänyt. Olen selvittänyt tapauksen seikkoja kuluttaja-asiamiehemme kanssa. Olen lisännyt alle selvityksemme tulokset.



1) On todennäköistä että huoltoprosessin tuloksena on hyvitys, jolloin voit tilata meiltä halutessasi korvaavan tuotteen.

2) Olemme jo aiemmin tehneet asiaankuuluvat merkinnät koskien tätä tuotetta ja omistajanvaihdosta, joten tästä ei pitäisi syntyä ongelmia.

3) Takuu seuraa tuotetta, kuten kirjoititkin, mutta se on valmistajan myöntämä ja toimii valmistajan ehdoilla. Dustinin pitää jälleenmyyjänä noudattaa kirjanpitolakeja jo puhtaasti verotussyistä.

4) Kuten itse sanoit, korjausaika on tapauskohtainen. Mitään tarkkoja suositeltuja korjaiusaikoja emme voi antaa - joissain tapauksissa on 30 päivää huolto-osastomme mukaan kohtuullinen aika. On myös otettava huomioon seikat, joihin Dustin ei voi vaikuttaa, kuten esimerkiksi varaosien heikko saatavuus.

:scelebrate::sparty:
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 812
Miksi tässä puhutaan takuusta? Eikö pitäisi puhua kuluttajansuojalain mukaisesta virhevastuusta, takuuhan on vain lisälupaus? Virhevastuu ei mielestäni poistu, vaikka alkuperäinen ostaja myy tuotteen eteenpäin, vaan seuraa tuotetta. Takuuehdothan voivat olla melkein mitä vaan ja hyvinkin rajoitettuja. Vai olenko ihan kujalla tämän suhteen?

Ja virhevastuutahan kantaa lähtökohtaisesti myyjäliike, vaikka kuinka kiemurtelisivat.
 
Viimeksi muokattu:

Merkava

מרכבה
BANNED
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 233
Ja virhevastuutahan kantaa lähtökohtaisesti myyjäliike, vaikka kuinka kiemurtelisivat.
Jep. Takuu on vain valmistajan ja jälleenmyyjän keskinäistä toimintamalleista sopimista loppujenlopuksi. Ja mitä niissä seisoo voi olla mitä vaan.

Virhevastuu on ja pysyy, ja takaa että kuluttaja ei kärsi jos takuuehdot on huonot.

Kaupan purussa asioidaan yleensä alkup ostajan kanssa. Periaatteessa voi kyllä olla yksityiseltä ostettukin tuote. Yleensä vaan purkuihin mennessä koko tarina oltava tiedossa, ja se ei aina ole jos monta omistajaa.

Virhevastuun mukaiseen virheen korjaamiseen ei todellakaan tarvita alkuperäistä ostajaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 958
Voidaan puhua myös virhevastuusta mutta kuitenkin takuusta yleisimmin puhutaan.
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 812
Voidaan puhua myös virhevastuusta mutta kuitenkin takuusta yleisimmin puhutaan.
Voidaan tietenkin puhua miten vaan, mutta on hyvä ymmärtää niiden ero. Jos myyjä vetoaa takuuseen ja ohjaa asioimaan maahantuojan kanssa, on hyvä ymmärtää että kuluttajana voit vedota virhevastuuseen jolloin sinua ei esim. pompotella takuuehtojen mukaisesti asioimaan eri tahon kanssa, jos et sitä halua. Takuussa voi olla monenlaisia rajoituksia, joita virhevastuussa ole. Kaksi eri asiaa kuitenkin, vaikka nuo käytännössä usein kietoutuvatkin toisiinsa.

Toisaalta:
Jos tavaralle on annettu takuu, näyttövelvollisuus virheestä on takuunantajalla. Tämä koskee sekä kuuden kuukauden virheolettaman soveltamisaikaa että sen jälkeistä aikaa. Takuunantajan on vastuusta vapautuakseen osoitettava, että tavaran huonontuminen johtuu todennäköisesti tapaturmasta, tavaran vääränlaisesta käsittelystä tai muusta ostajan puolella olevasta syystä. Tämä on kuluttajalle lisäetu lain säännöksiin verrattuna.
Virhevastuu ja takuu kulutustavaran kaupassa
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 958
Voidaan tietenkin puhua miten vaan, mutta on hyvä ymmärtää niiden ero. Jos myyjä vetoaa takuuseen ja ohjaa asioimaan maahantuojan kanssa, on hyvä ymmärtää että kuluttajana voit vedota virhevastuuseen jolloin sinua ei esim. pompotella takuuehtojen mukaisesti asioimaan eri tahon kanssa, jos et sitä halua. Takuussa voi olla monenlaisia rajoituksia, joita virhevastuussa ole. Kaksi eri asiaa kuitenkin, vaikka nuo käytännössä usein kietoutuvatkin toisiinsa.

Toisaalta:


Virhevastuu ja takuu kulutustavaran kaupassa
Kyllä minä näiden eron ymmärrän ja tiedän. Yleensä tuollaisen näytönohjaimen korjaus/vaihto takuuaikana on kuitenkin hyvinkin simppeli ja tavanomainen pyyntö ja virhevastuusta ei pitäisi minusta joutua edes mainitsemaan takuuaikana.
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 812
Kyllä minä näiden eron ymmärrän ja tiedän. Yleensä tuollaisen näytönohjaimen korjaus/vaihto takuuaikana on kuitenkin hyvinkin simppeli ja tavanomainen pyyntö ja virhevastuusta ei pitäisi minusta joutua edes mainitsemaan takuuaikana.
Luinkin tarkemmin tuon yhden viestisi Dustinille, selvästihän se tuolta tulee ilmi kun vetoat kuluttajansuojaan.

Joka tapauksessa harmillista, että osa myyjistä ei hoida näitä asioita kunnialla, ja tietämättömät kuluttajat antavat siihen mahdollisuuden.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 861
Ei kannata ostaa mitään tästä liikkeestä jos olet toinen omistaja/haluaa että mahdollinen takuu toimii jouhevasti. Laitoin tuotteen takuuseen joka todettiin viallisekai ja ehdotettiin rahan palautusta. Sanoin että voin ottaa rahan takaisin jos sen saa omalle tililleni. Sanoivat että rahaa palautuu alkuperäiselle tuotteen ostajalle. Mihinkäs laki kohtaan noille pitäisi vastata että saisi rahat omalle tilille? Tuossa ylempänä samanlaista juttua ollut tämän liikkeen kanssa jos on toinen omistaja.

Ja aspan nainen huuti oikeen puhelimessa että en minä voi tehdä mitään asialle, ja kun kun kysyin voiko keskustella normaalilla äänellä, niin huutaminen vain koveni=)

Taidan viedä asian ihan tappiin saakka ihan vain koska voin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 861
Nyt tuli viestiä noilta että pitäisi ottaa johonkin heidän talousosastoon yhteyttä sähköpostilla, Ruotsin/Englannin kielellä ja kertoa asiani sinne. Kuulostaa jotenkin siltä että yrittävät tehdä asian vaan mahdollisimman vaikeaksi.

Edit: Laitoin tuonne viestiä Enkuksi ja tuli heti automaattinen ilmoitus että s-posti ei käytössä. Aika hienosti toimii kaikki asiat tuossa liikkeessä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 861
Otin tuonne talousosastoon yhteyttä ja sieltä vastattiin seuraavasti: Koska tilaus on maksettu tilisiirtona(Paytrail), niin emme voi maksaa kuin alkuperäiselle omistajalle raha palautuksen.

Laitoin noille kysymystä että mitä jos alkuperäinen ostaja on vaikka kuollut tai hänellä ei ole kyseistä tiliä enää. Eiköhän ne pyydä kuolintodistusta tuostakin=)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 958
Maksun voi tarvittaessa palauttaa tilisiirtona tai vaikka kassalta käteisellä, kunhan paperityö tehdään oikein?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 861
Pitää odottaa mitä ne vastaa tuohon viimeisimpään viestiini. Ja pyytää sitten vaikka lahjakortti jos ei muuten saa järkevästi hoidettua.

Pitää katsoa jos ottaa lahjakorttina, niin tilaa sitten esim Evgan tai vastaavan tavaraa. Niin voi hoitaa tarvittavat takuut suoraan valmistajan kanssa.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
801
Tossa kun katsellut jotain suht edullisia vahvistimia niin ei voi kun ihmetellä näitä Dustinin hintoja, järjestään satoja euroja halvempaa kun Suomen kaupoissa.
Otetaan vaikka Marantz SR5013, joka ikisessä suomen kaupassa 899e, dustin 699e.
Jos asiasta suomalaisessa hifiliikkeessä edes mainitsee niin vastaus on että ei saa edes sisäänostettua tuohon hintaan.
Tiedä sitten mikä on totuus?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 958
Tossa kun katsellut jotain suht edullisia vahvistimia niin ei voi kun ihmetellä näitä Dustinin hintoja, järjestään satoja euroja halvempaa kun Suomen kaupoissa.
Otetaan vaikka Marantz SR5013, joka ikisessä suomen kaupassa 899e, dustin 699e.
Jos asiasta suomalaisessa hifiliikkeessä edes mainitsee niin vastaus on että ei saa edes sisäänostettua tuohon hintaan.
Tiedä sitten mikä on totuus?
Takuuttomuus? :dead:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 861
Nyt eivät vastaa enää mitään kun kysyin että mitäs silloin, jos alkuperäinen ostaja vaikka kuollut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 777
Omassa aocin näytössä oli uutena pari vikapikseliä, muutaman päivän viestittelyn jälkeen usean eri henkilön kanssa tulin siihen tulokseen että helpointa katella viallisia pikseleitä. Uudenkaan tuotteen palautus ei niin helppoa kuin gigantissa :rolleyes: Eipä tässä parinsadan montussa niin haittaa, ei tuolta kyllä enää mitää tule tilattua vaikka halvalla saisi :hammer:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
818
Itsellä kuoli näytönohjain n. vuosi sitten, joka olikin itseasiassa eka tilaukseni dustinilta. Takuuhommat sujui ongelmitta ja nopeasti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 861
Joo ei nuo anna omalle tilille raha palautusta tuosta. Vetoavat vaan että paytraililla maksettu ja ei voi tehdä mitään. Mitenkäs kannattaisi edetä? Tuonne liikkeeseen on aika turha kyllä enää olla yhteydessä kun ne sanoo kaikkeen että ei onnistu tai jättää kokonaan vastaamatta viesteihin.
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 461
Itse työni puolesta tilailen satunnaisesti Dustinin yrityspuolelta tavaraa ja koska palvelu on tähän asti ollut täysin moitteetonta, jopa erittäin loistavaa Dustinin oman yhteyshenkilön kautta, veti kyllä hiljaiseksi nämä kommentit ja kokemukset. Kiitos @tkauttaja ja muut kirjoittajat kun olette tuoneet nämä epäkohdat esille, tiedän itse ainakin nyt etten yksityisenä ihmisenä tule heidän kanssaan asioimaan, enkä myöskään tule ostamaan tuotteita käytettyinä jotka ovat alunperin hankittu Dustinilta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 208
Itse työni puolesta tilailen satunnaisesti Dustinin yrityspuolelta tavaraa ja koska palvelu on tähän asti ollut täysin moitteetonta, jopa erittäin loistavaa Dustinin oman yhteyshenkilön kautta, veti kyllä hiljaiseksi nämä kommentit ja kokemukset. Kiitos @tkauttaja ja muut kirjoittajat kun olette tuoneet nämä epäkohdat esille, tiedän itse ainakin nyt etten yksityisenä ihmisenä tule heidän kanssaan asioimaan, enkä myöskään tule ostamaan tuotteita käytettyinä jotka ovat alunperin hankittu Dustinilta.
Sama juttu (pl. en ole yritysasiakas), itselläkin on tämän ketjun myötä mennyt pulju "ei" listalle.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
688
Itse työni puolesta tilailen satunnaisesti Dustinin yrityspuolelta tavaraa ja koska palvelu on tähän asti ollut täysin moitteetonta, jopa erittäin loistavaa Dustinin oman yhteyshenkilön kautta, veti kyllä hiljaiseksi nämä kommentit ja kokemukset. Kiitos @tkauttaja ja muut kirjoittajat kun olette tuoneet nämä epäkohdat esille, tiedän itse ainakin nyt etten yksityisenä ihmisenä tule heidän kanssaan asioimaan, enkä myöskään tule ostamaan tuotteita käytettyinä jotka ovat alunperin hankittu Dustinilta.
Sama juttu tuo yrityspuoli. Kannattaa muuten vinkata asiasta yhteyshenkilöllesi seuraavassa paltsussa vaikka ei kuulu hänen vastuualueeseen. Yrityspuolella ei ole mitään näitä ongelmia ja ainakin oma yhteyshenkilö ymmärsi heti pointin kun selitin tätä pari viikkoa sitten. Lupasi jutella asiasta yksityispuolen kanssa. Tuohan on Ruotsalainen konserni joten toki muutokset ei tule hetkessä, mutta ei heillä ole tarkoituksena muutaman (heidän volyymeillään muutaman) vioittuneen tuotteen takia koko arvokasta yritysnimeä nolata. Varsinkin kun siis yrityspuolella on käytössä täsmälleen sama nimi ja oletettavasti on se reilusti arvokkaampi puoli.

Yritysnimi kuitenkin heijastuu yksityispuolelta pitkällä tähtäimellä myös yrityspuolelle.
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 461
Sama juttu tuo yrityspuoli. Kannattaa muuten vinkata asiasta yhteyshenkilöllesi seuraavassa paltsussa vaikka ei kuulu hänen vastuualueeseen. Yrityspuolella ei ole mitään näitä ongelmia ja ainakin oma yhteyshenkilö ymmärsi heti pointin kun selitin tätä pari viikkoa sitten. Lupasi jutella asiasta yksityispuolen kanssa. Tuohan on Ruotsalainen konserni joten toki muutokset ei tule hetkessä, mutta ei heillä ole tarkoituksena muutaman (heidän volyymeillään muutaman) vioittuneen tuotteen takia koko arvokasta yritysnimeä nolata. Varsinkin kun siis yrityspuolella on käytössä täsmälleen sama nimi ja oletettavasti on se reilusti arvokkaampi puoli.

Yritysnimi kuitenkin heijastuu yksityispuolelta pitkällä tähtäimellä myös yrityspuolelle.
Ei yhtään hullumpi idea, pitää mainita asiasta kun seuraavan kerran olen yhteyksissä häneen.

Takuu asiat yleensä selvitellään suoraan valmistajan tuen kanssa, esim. HP laitteiden suhteen, joten varsinaisia ongelma tilanteita ei kovin usein ole edes tullut mutta uskoisin että nämäkin hoituisivat ongelmitta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 861
Pitää varmaan taipua ja kysyä jos saisi lahjakortin tuonne. Mielellään tosiaan ottaisi tuon alkuperäisen ostohinnan tilille, kun lahjakorttina. Mutta ei varmaan nyt muuta voi tehdä. Itsekkään en osta enää yhtään tuotetta käytettynä, jos tästä puljusta ostettu ja takuu voimassa.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
688
Pitää varmaan taipua ja kysyä jos saisi lahjakortin tuonne. Mielellään tosiaan ottaisi tuon alkuperäisen ostohinnan tilille, kun lahjakorttina. Mutta ei varmaan nyt muuta voi tehdä. Itsekkään en osta enää yhtään tuotetta käytettynä, jos tästä puljusta ostettu ja takuu voimassa.
Siis hetkinen ne tarjoaa siis kuitenkin vastaavan hinnan eli saat ostettua vastaavan näyttiksen heti? Sehän ON heidän oikeus tarjota vastaavaa tai parempaa tuotetta ja tuolla luulis saavan kevyestikkin paremman. Vai siis lähdetkö vasta kyselemään moista ja eivät ole moisesta mitään maininneet?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 861
Ei ole saatavilla samaa tuotetta enää ja itse tarjosivat että otanko rahana vai jonkun tuotteen. Sanoin että voin ottaa rahana. Eli tässä ollut se ongelmana että ei voi toiselle omistajalle antaa raha palautusta. Joten ajattelin kysyä lahjakorttia.

Edit. olivat palauttaneet jonkun summan alkuperäiselle ostajalle tuosta. Pitää katsoa minkäverran olivat laittaneet kun hän saa tarkistettua asian. Eivät viitsineet minulle sitten mitään tästä ilmoitella.

Edit2: Ja kuulemma ei voi lahjakorttiakaan antaa. Kaikinpuolin hieno yritys tämä Dustinhome. Kannattaa ostaa täältä ostettua takuullista tavaraa(tai sitten ei)
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 201
Viestejä
4 194 520
Jäsenet
70 871
Uusin jäsen
Hedelma

Hinta.fi

Ylös Bottom