Dustinhome tilaaminen

Viestiketju alueella 'Yleinen rautakeskustelu' , aloittaja chrisse93, 25.10.2017.

  1. Tigel

    Tigel

    Viestejä:
    127
    Rekisteröitynyt:
    24.08.2017
    En voi suositella Dustinia kenellekään.

    Ostin täältä forumilta käytetyn näytönohjaimen, alunperin ostettu Dustinilta. Olin yhteydessä Dustiniin, kertoivat että takuu toimii siten että he hoitavat takuuasiat alkuperäisen ostajan kanssa, eli minun tulisi olla yhteydessä häneen. Tällä hetkellä odotan heiltä vastausta siihen miten tulisi toimia jos alkuperäinen ostaja on esimerkiksi kuolllut...
     
  2. Noddy

    Noddy Tukijäsen

    Viestejä:
    465
    Rekisteröitynyt:
    28.10.2016
    Mitä? Nyt on joku väärinkäsitys tai joku kesähessu siellä hommissa. Jos sinulla on siitä kuitti niin eihän se noin voi mennä.
     
  3. Tigel

    Tigel

    Viestejä:
    127
    Rekisteröitynyt:
    24.08.2017
    Niin minäkin luulin.. Aika vähän kiinnostaa säätää tällaisen asian kanssa jonka pitäisi olla ihan itsestään selvyys. Alla mailinvaihto toistaiseksi.

    "Minulla on teiltä ostettu näytönohjain, tilaus xxxxxxx. Olen ostanut ko. ohjaimen käytetynä. Ko. ohjain on vioittunut, tietokone ei tunnista sitä.
    Miten voin palauttaa ohjaimen ?"

    "Hei

    Kiitos viestistä ja puhelusta.

    Pyydämme olemaan yhteydessä tuotteen vanhaan omistajaan ja pyytämään häntä auttamaan tässä huoltoasiassa.
    Mukavaa torstaita.
    Ystävällisin terveisin / Vänliga hälsningar"

    "Voitteko ystävällisesti osoittaa sen tilaus/myynti/toimitusehtojen tai jonkun muun kohdan jonka mukaisesti minun tulee hoitaa takuupalauksen hyvitysasiat tuotteen edellisen omistajan kanssa, kuten puhelimessa mainitsitte. Kiitos."

    "Hei

    Hoidamme takuutapaukset alkuperäisten asiakkaiden kanssa. Tätä tilannetta ei ole mainittu myyntiehdoissa. Jos tukkuri hyvittää tuotteen, maksetaan hyvitys alkuperäiselle omistajalle.

    Ystävällisin terveisin / Vänliga hälsningar"

    "Hei,

    Miten neuvotte toimimaan tapauksissa joissa alkuperäinen asiakas on esimerkiksi kuollut?"

    "Voitteko ystävällisesti vastata kysymykseeni, miten takuuasioissa tulee toimia jos alkuperäinen ostaja on kuollut?

    Ymmärtääkseni toimintatapannne ei ole kilpailu- ja kuluttajaviraston kannan mukainen jonka mukaan takuu on nimenomaan tuotekohtainen:
    Virhevastuu ja takuu kulutustavaran kaupassa

    "15. Takuu on tuotekohtainen
    Takuusitoumus annetaan tuotteelle ja se pysyy voimassa, vaikka tuote vaihtaisi omistajaa. Takuuta ei siis voi rajoittaa tavaran ensimmäiseen omistajaan, vaan takuunantaja vastaa sitoumuksestaan koko takuuajan tavaran omistajasta riippumatta. Tavaran käyttötarkoitus ei saa kuitenkaan olennaisesti muuttua esimerkiksi yksityiskäytöstä ammattikäyttöön. Takuunantaja voi myös edellyttää, että omistajanvaihdoksesta ilmoitetaan hänelle kirjallisesti."

    Se että liike,toimintaprosessinne on mahdollisesti rakennettu siten että teille on helpompaa kun alkuperäinen omistaja hoitaa takuuasiaa ei poista lain edellyttämiä velvoitteita.

    Jos ette pysty hoitamaan asiaa asiakaspalvelun tasolla olkaa hyvä ja eskaloikaa pyyntöni. Kiitos."
     
  4. Tigel

    Tigel

    Viestejä:
    127
    Rekisteröitynyt:
    24.08.2017
    No nyt homma hoituu Dustinin kanssa siten että ainoastaan siinä tapauksessa jos näytönohjain hyvitetään rahat menevät alkuperäiselle ostajalle. No eihän se auta kun hoitaa asia kuluttaja-asiamiehen kautta.
     
  5. Noddy

    Noddy Tukijäsen

    Viestejä:
    465
    Rekisteröitynyt:
    28.10.2016
    Eikös lähtökohtaisesti tuote aina korvata vastaavanlaisella?
     
  6. Tigel

    Tigel

    Viestejä:
    127
    Rekisteröitynyt:
    24.08.2017
    Joo, ja oletan että tässäkin tulee käymään niin, eli huoli lienee siinä mielessä turha.
     
  7. rautasahamies

    rautasahamies

    Viestejä:
    30
    Rekisteröitynyt:
    15.11.2017
    Sieltähän se näyttis koskemattomana takuuhuollosta tuli takasi. Puhelimessa asiakaspalvelija sano että huolto päättää, vaihdetaanko ropeli, laitetaanko uus kortti tilalle vai palautetaanko rahat. Lähettivät sit vanhan takasi ja tietystikkään aspa ei oo enää auki.

    Mitäs tässä nyt on odotettavissa? 20e lasku aiheettomasta takuupalautuksesta, toinen kortti nykyisen tilalle vai rahojen palautus niin, että kortti on mulla vieläkin?

    Soitan toki aspaan heti huomenna kunhan se aukeaa, mutta ihan mielenkiinnosta lähdin tätä kyselemään, jos jollain olis kokemusta vastaavasta tilanteesta.

    Näyttiksen ropelista siis puuttuu lapa. Katkennu ihan kun sitä ei siinä koskaan ois ollukkaan eikä muissa siivissä oo yhtään mitään hankaus- yms jälkiä, että olisin sen ite kännipäissään tölviny paskaks.
     
  8. PCB

    PCB

    Viestejä:
    333
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    En löytänyt tätä sun tapausta tästä ketjusta, mutta kiinnostaa, että missä se rupelin pala on nyt. Vai oliko se poikki jo ennen kuin asensit näyttiksen paikalleen?
     
  9. rautasahamies

    rautasahamies

    Viestejä:
    30
    Rekisteröitynyt:
    15.11.2017
    Ehjänä sen paikalleen laitoin. Kesän tullen täppäsin ropelit huutamaan täysiä ja suihkusta tullessa hirmu pärinä ja syyllinen löyty sieltä. Puuttuvaa siipee en ikinä löytäny mistään enää.

    Sen verran nyt ollu kiiruksia tässä et ei oo ees ehtiny vielä soittaa sinne dustinille. Onneks se oli just nyt ylimääräsenä.
     
  10. Mrmister

    Mrmister Team Stream

    Viestejä:
    359
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    aika hitaasti toimii ainakin pankkikorttiveloitukset. maaliskuussa tilasin näyttiksen,
    nyt heinäkuussa, viikko sitten lähti veloitus kortilta. :shifty:
     
  11. Missu

    Missu

    Viestejä:
    8
    Rekisteröitynyt:
    25.07.2018
    Eilen tilasin Dell XPS maxed out specseillä. Maksu meni tililtä heti ja tuotteitakin saapui varastoon tänään ja sähköpostin mukaan läppäri on jo lähetettykkin. So far so good. Ainut mikä pohdituttaa on tuo hinta Dustinilla siis 4K näytöllä sekä kaikilla parhailla osilla mitä tuohon saa niin 3098 euroa ja soitin vielä heille että varmistaa että siinä varmasti on 4K näyttö sekä että kaikki muut specsit pitävät paikkansa kaveri puhelimen toisessa päässä lupasi olla sähköpostitse yhteydessä kun saa tukkurilta vastauksen kysymyksiini. Sähköposti tuli seuraavana päivänä ja heidän ilmoittamat specsit pitävät kuulma paikkansa ja näin ollen tein tilauksen. Se mikä tässä siis ihmetyttää on se että kun Jimm's myy samoilla specseillä olevaa läppäriä mutta ilman 4K näyttöä ja hinta on 2989€ ja varmistin myös heiltä että heidän ilmoittamat tiedot tuotteesta pitävät paikkansa ja kyllä heidän mallissaan ei ole 4K näyttöä tosin he voivat sellaisen minulle erikseen tilata hintaan 4150€. Joten joko Dustinin tukkurilla on huomattavasti halvemmat hinnat kuin Jimmssin tukkurilla, tai dustin myy näitä hyväntekeväisyyteen, tai Jimm'sllä on noin 1000€ enemmän katetta tässä kun Dustinilla. Hinta ei myöskään voi selittyä yritysmyynnillä koska laskussa näkyi alvin osuus ja yrityspuolen verkkokaupassa sama tuote on juuri tuon summan verran edullisempi.

    Pistän vielä lopullisen palautteen asiasta kun läppäri saapuu minulle ja pääsen tarkistamaan kaikkien annettujen tietojen paikkansapitävyyden sekä arvioimaan palvelua kokonaisvaltaisesti. Tähän asti ei ole ainakaan ilmennyt mitään negatiivista. Suomen numerosta vastattiin ripeästi ja siellä puhuttiin ja ymmärrettiin sujuvasti Suomea. Maksamisessa ei ollut ongelmia ja toistaiseksi toimituskin on ollut heidän puolestaan ripeää. Se että tuotteita saapui varastoon näin ripeästi johtuu todennäköisesti siitä että kyseinen läppäri malli on julkaistu muutama kuukausi takaperin ja he ovat tilanneet niitä varastoon jo paljon aikaisemmin, eli hyvää tuuria sen osalta.
     
  12. Tigel

    Tigel

    Viestejä:
    127
    Rekisteröitynyt:
    24.08.2017
    Tuota ei taideta päästä koeponnistamaan sillä viimeisin ymmärrys on että tilalle tulee korvaava tuote, ei siis rahallista hyvitystä.
     
  13. Missu

    Missu

    Viestejä:
    8
    Rekisteröitynyt:
    25.07.2018
    Tänään tuli tää läppäri postista ja kaikki on nii ku pitääkin mm kaikki specsit pitää paikkansa. Sen verran voisin sanoa et ruotsista tääkin läppäri on tullu et tää lähetettiin kyl helsingistä mut windowsin setup manageri arvioi että kotimaani on Ruotsi, olin siinä vaiheessa jo wifissä joten sieltäkin jos ois kattonu ni ois paikantanu Suomeen. Eli käsittely aika oli päivän verran kun tuote oli varastossa, postilla meni se 4 päivää toimittaa perille. Ja jos ottaa hinnan huomioon ni ei voi muuta kun suositella, Jimmsistä jos ois tilannu ni hintaa ois ollu tosiaan se 1000€ enemmän ja toimitus aika heidän mukaansa 3-4 viikkoa.
     
    Ihmemies tykkää tästä.
  14. Makikou

    Makikou

    Viestejä:
    192
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Tänään laitettu Dustin testiin ekaa kertaa. Postin seurantakoodin sain jo mutta taitaa kuitenkin tulla ruotsista tuo paketti että en odottele ainakaan huomenna jo pakettiautomaattiin. Milläköhän roudaavat ruotsin puolella :think:
     
  15. maagiset

    maagiset

    Viestejä:
    37
    Rekisteröitynyt:
    17.01.2018
    Ite tilaisin tuolta prossun viime vuonna ja hyvin pelasi kaikki. Toki mitään takuuasioita en ole joutunut hoitamaan tuonne päin.
     
  16. Sapetix

    Sapetix

    Viestejä:
    82
    Rekisteröitynyt:
    25.06.2017
    Todennäköisesti pitää etsiä jostakin meedio.
     
  17. xarot

    xarot

    Viestejä:
    1 024
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Mikä ihmeen pulju tämä on? Minullakin on käytettynä ostettu näytönohjain ja käskivät olemaan suoraan yhteydessä Asukseen. En ole _koskaan_ kuullut että Asuksen näyttisten takuuvaihdot olisi Suomessa hoidettu suoraan Asuksen toimesta?

    No, muistuttelin heitä siitä että jos Asus ei noiden takuuasioita hoida niin sitten heidän on se kuluttajansuojalain mukaan hoidettava.
     
  18. Cu120mm2

    Cu120mm2

    Viestejä:
    90
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Ei voi kyllä suositella tätä puljua. Takuuvaihdossa tuote/rahat palautetaan alkuperäiselle ostajalle, ei sille kuka sen on vaikka käytettynä täältä ostanut. Kuulemman lain mukaan homma menee niin. Enpä ole ennen kuullut moisesta laista.
     
  19. jokke289

    jokke289

    Viestejä:
    1
    Rekisteröitynyt:
    02.04.2019
    Varakas firma;). 13.8.2018 ostin Dellin 27in näytön, maksoin sen Mastercardilla. Vasta viime kuussa, 18.3.2019, lasku näkyi Matercardin tiliotteessa. Epäilin jo tuplalaskutusta mutta tarkistettuani op:n e- laskujen arkistosta kaikki Mastercardin laskut viime elokuulta alkaen, niin tosiaan vasta 7kk:n jälkeen laskutus oli tapahtunut. Hyvät maksuajat.
     
  20. skiip

    skiip Tukijäsen

    Viestejä:
    66
    Rekisteröitynyt:
    05.02.2019
    Tavarat tulee verkkaisen nopiaan ja on ainakin itellä ollut juuri sitä mitä pitääkin, mutta sen verran pelottaa nuo takuuasiat että tuskin mitään kalliimpaa sieltä sitten ostan mikäli sen sitten joskus eteenpäin myisinkin.

    Eikö tuo oo suomen lakien vastaista evätä takuut käytetyille tuotteille, vai kiertävätkö sitä vain katalasti tekemällä siitä hankalaa?
     
  21. AftmostAcrobat7

    AftmostAcrobat7

    Viestejä:
    29
    Rekisteröitynyt:
    18.02.2018
    Meinasitko että palauttaisivat rikkinäisen tuotteen täyden ostohinnan vaikka tuskin itse olet sitä maksanut? On ihan yleinen käytäntö että jos ostat liikkeestä kortilla niin summa palautetaan vain samalle kortille reklamaation yhteydessä. Tosin useimmat sallivat tuotteen vaihtamisen uuteen tai vastaavaan saman hintaiseen tuotteeseen kunhan vaan kuitti löytyy.

     
    Jandell tykkää tästä.
  22. Cu120mm2

    Cu120mm2

    Viestejä:
    90
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Yleinen käytäntö on, että takuut hoidetaan sen kanssa kuka sen sinne takuuseen lähettää. Se on minulle ihan sama vähennetäänkö siitä arvosta a vuoden jälkeen b summa vai palautetaanko koko alkuperäinen summa.

    Ainakaan itse en jatkossa osta mitään dustinin takuullista rompetta käytettynä. Siinä kun alkuperäinen myyjä sattuu olemaan mulq, nisti tai kuollut niin onpahan homma.
     
    Jahti ja skiip tykkäävät tästä.
  23. xarot

    xarot

    Viestejä:
    1 024
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Laitetaanpa tähän omat kokemukset kun oli ainakin omasta mielestäni aika kyseenalaista toimintaa takuuosastolla. Ostin siis täältä Strix 1070 näytönohjaimen ja koitin laittaa sitä takuuseen. En suosittele mitään kauppaa näiden kettucasojen kanssa ellet tiedä riittävästi kuluttajansuojalaista. Enkä kyllä muutenkaan. Jos myyt rojusi eteenpäin niin on mahikset että joku lähettelee nimissäsi postipaketteja takuuseen ympäri Suomen.

    :sdullt:

    Mitäs mieltä muut?

    Viestini Dustinille:

    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]

    Dustinin vastaus:

    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]

    2. viestini Dustinille:

    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]

    2. Dustinin vastaus:

    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]

    Tässä vaiheessa otin Asukseen yhteyttä jotka vastailivat seuraavasti ja jonka liitin vastaukseen Dustinille.

    3. viestini Dustinille:

    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]

    3. Dustinin vastaus:
    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]

    4. viestini Dustinille:
    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]

    4. Dustinin vastaus:
    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]

    <Jossain näillä main olen myös saanut rahtikirjan jolla lähettää viallinen tuote huoltoon. Rahtikirjassa on mm. jonkin edellisen omistajan nimi ja osoite. Tässä kohtaa homma menee mielenkiintoiseksi ohjeineen.>

    Rahtikirja ja ohjeet:

    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]

    5. viestini Dustinille:

    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]

    Tässä kohtaa itselläni loppui valitettavasti kuitenkin aika ja mielenkiinto tätä puljua kohtaan ja myin näytönohjaimen eteenpäin kertoen tästä pienestä viasta seuraavalle ostajalle ja huomioin sen hinnassa sekä mainitsin tästä Dustinin takuun hankaluudesta vaikka takuu olikin voimassa.

    Ilmeisesti tässä kohtaa asiakaspalvelijankin hälytyskellot alkoivat soida ja alkoi miettiä onko tämä ihan oikein. :kahvi:

    5. Dustinin vastaus:

    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]

    :scelebrate::sparty:
     
  24. PCB

    PCB

    Viestejä:
    333
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Miksi tässä puhutaan takuusta? Eikö pitäisi puhua kuluttajansuojalain mukaisesta virhevastuusta, takuuhan on vain lisälupaus? Virhevastuu ei mielestäni poistu, vaikka alkuperäinen ostaja myy tuotteen eteenpäin, vaan seuraa tuotetta. Takuuehdothan voivat olla melkein mitä vaan ja hyvinkin rajoitettuja. Vai olenko ihan kujalla tämän suhteen?

    Ja virhevastuutahan kantaa lähtökohtaisesti myyjäliike, vaikka kuinka kiemurtelisivat.
     
    Viimeksi muokattu: 15.05.2019 klo 23:16
  25. Merkava

    Merkava מרכבה

    Viestejä:
    579
    Rekisteröitynyt:
    16.12.2016
    Jep. Takuu on vain valmistajan ja jälleenmyyjän keskinäistä toimintamalleista sopimista loppujenlopuksi. Ja mitä niissä seisoo voi olla mitä vaan.

    Virhevastuu on ja pysyy, ja takaa että kuluttaja ei kärsi jos takuuehdot on huonot.

    Kaupan purussa asioidaan yleensä alkup ostajan kanssa. Periaatteessa voi kyllä olla yksityiseltä ostettukin tuote. Yleensä vaan purkuihin mennessä koko tarina oltava tiedossa, ja se ei aina ole jos monta omistajaa.

    Virhevastuun mukaiseen virheen korjaamiseen ei todellakaan tarvita alkuperäistä ostajaa.
     
  26. xarot

    xarot

    Viestejä:
    1 024
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Voidaan puhua myös virhevastuusta mutta kuitenkin takuusta yleisimmin puhutaan.
     
  27. PCB

    PCB

    Viestejä:
    333
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Voidaan tietenkin puhua miten vaan, mutta on hyvä ymmärtää niiden ero. Jos myyjä vetoaa takuuseen ja ohjaa asioimaan maahantuojan kanssa, on hyvä ymmärtää että kuluttajana voit vedota virhevastuuseen jolloin sinua ei esim. pompotella takuuehtojen mukaisesti asioimaan eri tahon kanssa, jos et sitä halua. Takuussa voi olla monenlaisia rajoituksia, joita virhevastuussa ole. Kaksi eri asiaa kuitenkin, vaikka nuo käytännössä usein kietoutuvatkin toisiinsa.

    Toisaalta:
    Virhevastuu ja takuu kulutustavaran kaupassa
     
  28. xarot

    xarot

    Viestejä:
    1 024
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Kyllä minä näiden eron ymmärrän ja tiedän. Yleensä tuollaisen näytönohjaimen korjaus/vaihto takuuaikana on kuitenkin hyvinkin simppeli ja tavanomainen pyyntö ja virhevastuusta ei pitäisi minusta joutua edes mainitsemaan takuuaikana.
     
    PCB ja Noddy tykkäävät tästä.
  29. PCB

    PCB

    Viestejä:
    333
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Luinkin tarkemmin tuon yhden viestisi Dustinille, selvästihän se tuolta tulee ilmi kun vetoat kuluttajansuojaan.

    Joka tapauksessa harmillista, että osa myyjistä ei hoida näitä asioita kunnialla, ja tietämättömät kuluttajat antavat siihen mahdollisuuden.
     
  30. novoiperkele

    novoiperkele

    Viestejä:
    934
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    En yritä puolustella Dustinin toimintaa, mutta tämä vastaa täysin omia kokemuksiani Asuksen takuuhuollon kanssa. Tuote palautetaan rikkinäisenä ja mikään ei onnistu.