Dragon Age: The Veilguard (PS5 PC & XBox Series) 10/24

Nää on aina hilpeitä. AAA devit ei koskaan kato vanhaa peliä ja mieti, että hei, me voidaan tehdä asiat nykyään paremmin. Nykyään mietitään miten me saataisiin tällä nimikkeellä mahdollisimman paljon rahaa mahdollisimman pienellä vaivalla. Tai sitten se on vaan taitokysymys, ennen osattiin, nykyään ei.

Ton näkönen hahmo itellä.
IMG_0544.jpeg

Mulla 15h takana ja meno senkuin paranee. Metacriticin 84 antaa mun mielestä todellisen kuvan pelistä. Userscore ja netin wokekeskustelut taas aivan väärän. Pelissä ei oo wokea tullut vastaan (tai en ole huomannut), yllättävän vähän siis. Ihan pätevä AAA-peli saatiin

Tämä on tälläinen konsolille tehty kevyt-rpg. Tai toimintapeli rpg-elementeillä. Ihan viihdyttävä sinänsä.

Ihan kivaa välianimaatiota. Taistelut ja hahmonrakennus normi konsolituubaa. NPC hahmot kevyitä eikä paljon herätä tunteita. Jos pelin lopputeksteissä todetaan että kuolivat, kun en tehnyt kaikkia sivutehtäviä, niin ei oikeastaan kiinnosta.

Tehtävissä paljon sitä mikä vituttaa - pompitaan seinää vasten ja yritetään päästä kielekkeelle. Tai laitetaan taikakivi paikalleen ja maaginen taikasilta teleporttaa paikalle ja pääset eteenpäin. Nyt pitäisi jotain bosseja löytää että saisi niiden taikaytimellä taikaseinän auki että löytyy uusi +4 panssari (jota ei edes voi myydä). Eikä ne bossit näy edes kartassa ja luulin että olen koko alue jo tutkinut.

Witcher ja Cyberpunk valovuoden edellä RPG-elementeissä, joten ei kannata edes verrata.

Mekaniikka ja tarina sen verran viihdyttäviä että jaksaa pelata eteenpäin, joten ei tämä ihan floppi ole kuitenkaan. Itsellä ei suuria odotuksia ollut. DA2 oli jo hyvin tämän kaltainen pökäle. Kertaalleen läpi helpolla vaikeustasolla ja asennuksen voi poistaa.

Statistiikka

Viestiketjuista
257 507
Jäsenet
73 945
Uusin jäsen
JsKK

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom