Domainit ja niihin liittyvät palvelut / asetukset / jne.

Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
1 368
Mikähän olisi kätevä, edullinen web hotel(?) englantia taitamattomalle vanhemmalle henkilölle? Vaatimuksena helppokäyttöisyys, siis että voi käyttöliittymästä helposti lisätä tekstiä, kuvia, alasivuja. Tällä hetkellä käyttää one.com mutta aivan liian kallis pienelle kotisivulle.

Olisiko jompikumpi näistä ok?

Ensimmäisessä jonkinlainen WebbiVelho alusta kuului hintaan. Toiseen täytyisi varmaan asentaa WordPress. Onko WP helppokäyttöinen?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
274
Sama vika rahikaisella, pikaisesti pitäisi löytää uusi webbihotelli. Oma .com-domain on Telia Inmics-Nebulalla (eli Webhotelli.fi:ssä), mutta hinta reilussa vuodessa pompahtanut noin 3,5-kertaiseksi.

Hetznerin Level 1 -webhosting plani riittäisi henk.kohtaisessa käytössä olevalle domainille. Lähinnä kaksi aktiivista sähköpostia, mutta wordpress-mahdollisuus pitää olla.

Hetzneristä suosituksia tai varoituksia?

Webhosting | Fast and Reliable (huom! hinnat Saksan ALV:llä ja siten pieni nousu hintaan taitaa tulla)
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
1 229
Hetzneristä suosituksia tai varoituksia?
Yleisesti ottaen hyvin luotettava ja laadukas firma, vaikka hinnat ovatkin varsin kilpailukykyiset. Mutta minulla ei ole tuosta heidän webhosting-tuotteesta kokemusta. Oma virtuaalikone on ollut Hetznerillä 10+ vuotta ja tutuilla näitä on myös. Kaikki toimii kuin junan vessa.
 
Liittynyt
30.10.2022
Viestejä
174
Meneekös fi-domainistakin nykyään ALV? Ainakin domainhotelli.fi uusimmasta hinnastosta poistui erityismaininta verottomasta viranomaismaksusta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 780
Meneekös fi-domainistakin nykyään ALV? Ainakin domainhotelli.fi uusimmasta hinnastosta poistui erityismaininta verottomasta viranomaismaksusta.
ALV oli jo ainakin edellisessä hinnastossa. Eli hinta nousee 11,9 e + ALV -> 13,9 e + ALV.
 

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
270
ALV oli jo ainakin edellisessä hinnastossa. Eli hinta nousee 11,9 e + ALV -> 13,9 e + ALV.
Meneekös fi-domainistakin nykyään ALV? Ainakin domainhotelli.fi uusimmasta hinnastosta poistui erityismaininta verottomasta viranomaismaksusta.
Jos ilmottautuu Traficomille omien domainien välittäjäksi niin Fi-domainit maksaa edelleen 9€/v. En suosittele välittämään domaineja kuin vain ja ainoastaan itselle, koska muille välittämisessä tulee liuta erilaisia vastuita ja velvollisuuksia. Itse itselleen välittämisessä ei ole melkeinpä mitään väliä, muuten kuin että tulee sitä halvemmaksi mitä enemmän Fi-domaineja makselet per vuosi. Sen kuin klikuttelee ilmoittautumisen verkkotunnusvälittäjäksi Traficomille ja valmis.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2022
Viestejä
174
ALV oli jo ainakin edellisessä hinnastossa. Eli hinta nousee 11,9 e + ALV -> 13,9 e + ALV.
No minulla on 5v kausi menossa, joten vain sähköposti-ilmoitusten mukaan olen käynyt katsomassa. Viimeksi vuosi sitten helmikuussa ilmoittelivat ja oli vielä 0%. Luonnollisesti oletin että Orpo on tämänkin nyt rukannut, mutta ihmettelin miten nopeasti tapahtuisi.

Jos ilmottautuu Traficomille omien domainien välittäjäksi niin Fi-domainit maksaa edelleen 9€/v. En suosittele välittämään domaineja kuin vain ja ainoastaan itselle, koska muille välittämisessä tulee liuta erilaisia vastuita ja velvollisuuksia. Itse itselleen välittämisessä ei ole melkeinpä mitään väliä, muuten kuin että tulee sitä halvemmaksi mitä enemmän Fi-domaineja makselet per vuosi. Sen kuin klikuttelee ilmoittautumisen verkkotunnusvälittäjäksi Traficomille ja valmis.
Taitaa minulla välittäjätunnuksetkin olla, mutta laiskuuttani annoin domainhotellin hoidettavaksi kun hinta oli alkujaan sama. Nyt jatkossa jo tuplahinta alveilla.
 
Liittynyt
11.11.2022
Viestejä
12
minäkin heräilin kun tuli tuo domainhotelli.fi:n sähköposti että fi-domainin hinta on nyt 13.9€/vuosi. Kannattaako lähteä vaihtamaan, saako tuota halvemmalla mistään?
Kyseisellä putiikilla on ollut muuten ongelmia saada lähetettyä sähköistä laskua. Häiritsee käsin maksella sitä, silläkin ei haittaisi vaihtaa. En tiedä onko vika minun päässäni.
 
Liittynyt
30.10.2022
Viestejä
174
Nähtävästi 2016 tuli muutoksia tuohon fi-domainin hallintaan ja omat hallintatunnukset olivatkin ajalta ennen sitä, eikä nykysäädösten mukaiset välittäjätunnukset.

No onneksi tässä on vielä pari vuotta aikaa tutkia asiaa ennen seuraavaa uusimista.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 046
Viestejä
4 210 990
Jäsenet
71 006
Uusin jäsen
Eip

Hinta.fi

Ylös Bottom