Dolby Atmos

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dargol
  • Aloitettu Aloitettu
Moroo alko kovasti kiinnostamaan järkevä 7.2 systeemi pieneen tilaan. Saiskohan täältä tai jostain vinkkiä, että mitähän sitä sitte pitäis?

Mulla on ennestään jotkut united merkkiset kajarit, wanha jvc vahvistin ja genelecin pikkusubbari. Toi subwoofferi varmaan menis tulevassakin. Noi kaijuttimet on mielestäni passelit, mutta jossei tiiä paremmasta ni sillon ei tiiä.

Onkohan missään mitään tutoriaalia nuubille, että mitähän kaikkeeta.

Moroo alko kovasti kiinnostamaan järkevä 7.2 systeemi pieneen tilaan. Saiskohan täältä tai jostain vinkkiä, että mitähän sitä sitte pitäis?

Mulla on ennestään jotkut united merkkiset kajarit, wanha jvc vahvistin ja genelecin pikkusubbari. Toi subwoofferi varmaan menis tulevassakin. Noi kaijuttimet on mielestäni passelit, mutta jossei tiiä paremmasta ni sillon ei tiiä.

Siis mikä kokoonpano on haussa, koska 7.2 ei ainakaan atmos ole?

7.2 ei ole Atmos. Jos haluat hyvää Atmosta helpolla ja suht halvalla niin suosittelen soundbaria.

Kotiteattereissa numerointi menee seuraavalla tavalla:

Esimerkki: 5.1.4

Tässä tapauksessa 5 tarkoittaa viittä karkeasti ottaen korvien korkeudella olevas kaiutinta (etu-, keski- ja takakaiuttimet). 1 tarkoittaa yhtä subbaria ja 4 tarkoittaa neljää Atmos kaiutinta katossa tai katonrajassa.

Toisin sanoen, kun puhutaan Atmoksesta, ne kaiuttimet listataan tuon toisen pisteen jälkeen.

Jos tilasi on erityisen pieni, niin siihen voinee olla hieman haastavaa saada täyttä Atmosta sopimaan, mutta jos vaikka karkeasti hahmottelisit, minkäkokoisesta tilasta on kyse, niin helpottaisi opastamista.

Mulla on 5.1.2 järjestelmä ja vahvarina Denon X2200.
Keski ja pääkaiuttimien päivityksen jälkeen jäi kolme kaiutinta vapaaksi.

7.1.4 kiinnistaisi mutta esim. Denon X6800 on jo n. 3700€. Onko mitään järkevän hintaista 11 kanavan vahvistinta?

7.1.4 kiinnistaisi mutta esim. Denon X6800 on jo n. 3700€. Onko mitään järkevän hintaista 11 kanavan vahvistinta?
Isossa osassa 9-kanavaisia vahvistimia on kuitenkin 11-kanavan signalointi, vain päätteet puuttuu parilta kanavalta.

Itsellä esim. 7.2.4 on Denon X3600H:n perässä. Sen lisäksi sitten Audiolabin 2-kanavainen päätevahvistin RCA-liitännöillä ajamassa pääkaiuttimia. Tässä voi erillistä vahvistinta käyttää joko pääkaiuttimille, tai sitten toiselle Atmos parille. Jossain toisessa / uudemmassa mallissa voi valintoja olla enemmän / vapaasti.

Statistiikka

Viestiketjuista
291 253
Jäsenet
79 992
Uusin jäsen
kömble

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom