Diy Virtalähde

Liittynyt
24.12.2020
Viestejä
16
Hei.

Löytyisiköhän täältä apuja tilanteeseen, kun olen tehnyt vanhasta ATX-virtalähteestä talliin sellaisen yleisvirtalähteen josta saa ulos 12v, 5v, ja 3,3v. Ja tällä olisi nyt tarkoitus antaa virtaa tuollaiselle kiinalaiselle diesel lämmittimelle.
Lämmitin tarvitsee 12v ja 15a virtaa ja virtalähteen 12v linjasta pitäisi saada 24a speksien mukaan. Mutta jostain syystä virtalähde sammuu, kun lämmitin alkaa starttaamaan, miksi virta loppuu kesken?
 
Löytyisiköhän täältä apuja tilanteeseen, kun olen tehnyt vanhasta ATX-virtalähteestä talliin sellaisen yleisvirtalähteen josta saa ulos 12v, 5v, ja 3,3v. Ja tällä olisi nyt tarkoitus antaa virtaa tuollaiselle kiinalaiselle diesel lämmittimelle.
Lämmitin tarvitsee 12v ja 15a virtaa ja virtalähteen 12v linjasta pitäisi saada 24a speksien mukaan. Mutta jostain syystä virtalähde sammuu, kun lämmitin alkaa starttaamaan, miksi virta loppuu kesken?
Oliskohan sense jostain muualta kuin 12V, AT powereissa tunnisteltiin 5V linjaa.
 
Hei.

Löytyisiköhän täältä apuja tilanteeseen, kun olen tehnyt vanhasta ATX-virtalähteestä talliin sellaisen yleisvirtalähteen josta saa ulos 12v, 5v, ja 3,3v. Ja tällä olisi nyt tarkoitus antaa virtaa tuollaiselle kiinalaiselle diesel lämmittimelle.
Lämmitin tarvitsee 12v ja 15a virtaa ja virtalähteen 12v linjasta pitäisi saada 24a speksien mukaan. Mutta jostain syystä virtalähde sammuu, kun lämmitin alkaa starttaamaan, miksi virta loppuu kesken?

Myös ihan mahdollista että lämppäri ottaa käynnistyessään niin ison piikin että poweri sammuu siihen.
Selviää jos saat mitattua paljonko starttivirta on esimerkiksi auton akusta.
 
Myös ihan mahdollista että lämppäri ottaa käynnistyessään niin ison piikin että poweri sammuu siihen.
Selviää jos saat mitattua paljonko starttivirta on esimerkiksi auton akusta.
Tätä olen ruvennut kans vahvasti epäilemään. Ja tuo virtalähde on vanha 420w missä ei tuo 12v linjan ampeeri määrä ole kovin iso 24a ja, kun uudemmissa on yli 60a.
 
Tätä olen ruvennut kans vahvasti epäilemään. Ja tuo virtalähde on vanha 420w missä ei tuo 12v linjan ampeeri määrä ole kovin iso 24a ja, kun uudemmissa on yli 60a.

Voisi myös helpottaa ongelman ratkaisua jos olisi mallit tiedossa, niin virtalähteestä kuin lämmittimestäkin. Mutta todennäköisesti jonkulainen piikki tosiaan tulee käynnistäessä, mikä on liikaa virtalähteelle.
 
1000007359.jpg
Virtalähteen tiedot ja lämmitin on Vevorin 8kw diesel lämmitin 12v 15a lukee virtajohdossa.
 
1000007359.jpg
Virtalähteen tiedot ja lämmitin on Vevorin 8kw diesel lämmitin 12v 15a lukee virtajohdossa.
Vahva veikkaus olisi että tuo lämmitin ottaa käynnistyessään moninkertaisen virtapiikin tuohon ilmoitettuun nimelliseen 15A nähden. Eli käynnistyksessä saattaa haukata yhtäkkiä jotain kokoluokkaa 30-50A tai pahimmillaan jopa todella paljon enemmänkin hetkellisesti josta tuo poweri ei tykkää.

Tosiaan, niinkuin aiemmin mainittiinkin, jos saat mitattua todellisen käynnistysvirran esimerkiksi auton akkua käyttäen niin saisi tuohon selvyyden.

Periaatteessa jollakin "autohifikonkalla" saattaisi saada riittävästi potkua tuohon starttiin että poweri ei kyykkää mutta luultavasti pelkkä konkka ei riitä vaan pitäisi rakennella vähän kytkentääkin siihen ympärille.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
267 243
Viestejä
4 619 359
Jäsenet
76 016
Uusin jäsen
Dirksolomon

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom