Disney+

Cuthalu

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 406
Mulla on n.1,8m katseluetäisyys ja 42" telkku, oli melko häiritsevä omasta mielestä.
Jos pystys kattomaan etempää niin ei varmaan sit ois niin paha.
Suhteellinen etäisyys tosiaan vaikuttaa. Täällä olisi lyhyempi katseluetäisyys ja 55", eli tuollaiset kohinat näkee helposti ja häiritsevästi. Omalla kohdalla tilannetta pahentaa vielä se, että LG CX:n kohinanpoisto ei edes toimi, eli pitäisi katsoa vaihtoehtoisia kanavia pitkin, jotta voisi käyttää MadVR:n kohinanpoistoa. OLED taitaa muutenkin korostaa kohinaa, kun pikselit pysyvät paremmin sen perässä ja tapahtuu vähemmän luonnollista blurrautumista.

Eiköhän se Shogunin kohdalla ole nyt kuitenkin niin, että tekijät itse päättävät miten haluavat materiaalinsa esittää. Enemmän harmittelen Dolby Atmoksen puutetta. Omasta mielestä oikein tyylikkäästi tehty sarja ja hyvin olen viihtynyt tähän mennessä.
Toki tekijät päätävät, miten haluavat materiaalinsa esittää. Vastaavasti kuluttaja päättää mistä haluaa maksaa.
 
Liittynyt
16.11.2018
Viestejä
298
Suhteellinen etäisyys tosiaan vaikuttaa. Täällä olisi lyhyempi katseluetäisyys ja 55", eli tuollaiset kohinat näkee helposti ja häiritsevästi. Omalla kohdalla tilannetta pahentaa vielä se, että LG CX:n kohinanpoisto ei edes toimi, eli pitäisi katsoa vaihtoehtoisia kanavia pitkin, jotta voisi käyttää MadVR:n kohinanpoistoa. OLED taitaa muutenkin korostaa kohinaa, kun pikselit pysyvät paremmin sen perässä ja tapahtuu vähemmän luonnollista blurrautumista.


Toki tekijät päätävät, miten haluavat materiaalinsa esittää. Vastaavasti kuluttaja päättää mistä haluaa maksaa.
Joo tuntuu näkyvän tosi selvästi tuo kohina. Tarkoitatko tuolla kohinan poistolla tuota kuva --> lisäasetukset --> terävyys valikosta löytyvää "kohinan vaimennus" toimintoa vai onko tuo joku muu?
1710941847318.png
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 294
Pystyykö tuota Disney+ sisältöä selaamaan mitenkään ilman tilausta? Tekisi mieli ensin tarkistaa mitä sieltä löytyy ennenkuin tekee tilauksen. Joskus aiemminkin kussut rahaa kun tilannut suoratoistopalvelun, missä piti näkyä tietty sarja, mutta sitten kun sen tilasi, niin eihän sitä sarjaa tietenkään Suomessa näkynyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
367
Pystyykö tuota Disney+ sisältöä selaamaan mitenkään ilman tilausta? Tekisi mieli ensin tarkistaa mitä sieltä löytyy ennenkuin tekee tilauksen. Joskus aiemminkin kussut rahaa kun tilannut suoratoistopalvelun, missä piti näkyä tietty sarja, mutta sitten kun sen tilasi, niin eihän sitä sarjaa tietenkään Suomessa näkynyt.
Disney Plus Suomi - kaikki elokuvat ja sarjat JustWatchilla

Itse disneyplussasta ei taida pystyä näkemään mitenkään.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
326
Pystyykö tuota Disney+ sisältöä selaamaan mitenkään ilman tilausta? Tekisi mieli ensin tarkistaa mitä sieltä löytyy ennenkuin tekee tilauksen. Joskus aiemminkin kussut rahaa kun tilannut suoratoistopalvelun, missä piti näkyä tietty sarja, mutta sitten kun sen tilasi, niin eihän sitä sarjaa tietenkään Suomessa näkynyt.
Tää on kyllä mielestäni yksi suuri miinus näistä suoratoistoista, kun ei pysty plärää valikoimaa yhtään ilman tunnuksia/voimassa olevaa tilausta. Sit kun vielä palvelun sisältö vaihtuu maakohtaisesti, niin ei ihan aina uskalla luottaa netin tietoihinkaan et näkyykö joku leffa/sarja palvelussa.

Mutta ei mielestäni taida Disneystä nähdä valikoimaa ilman tunnuksia tai voimassa oelvaa tilausta.
 
Liittynyt
17.06.2022
Viestejä
317
Ratkaisin asian omalla kohdallani vuokaaviolla:
1. Onko Shogun suurella todennäköisyydellä vuoden 2024 paras sarja? Kyllä.
2. Löytyykö tuo uusi Shogun (ei siis kasari-Shogun) Disney+:sta? Kyllä.
3. Olenko valmis ottamaan yhden kuukauden tilauksen Disney+:aan vain Shogunin katsomiseksi? Kyllä.
4. Onko Disney+:ssa mitään katselemisen arvoista? Katso edellinen kysymys ja vastaus.
5. Jos ihan no-brainerina ajattelee niin eikös ole melko iso todennäköisyys että siellä on jotain muutakin katselun arvoista kamaa? Kyllä.
6. Ja jos ei olekaan mitään kiinnostavaa katseltavaa ja Shogunkin ihan kökkö niin mitä menetät? About kybän, ja siinä tapauksessa annan tunnarit kaverille joka voi katsella mitä haluaa.
7. Millä hinnalla suostut myymään vapaa-aikaasi ties minkä asian tekemiseen? En alle 10 eurolla per tunti.
8. Kauanko sinulla meni tämän asian selvittelyyn, pohtimiseen, ja kirjoittamiseen? Ehkä noin vartti.
9. Eli jos saat siitä alle 2,5 euroa niin koet heittäneesi aikaa/rahaa hukkaan? Kyllä.
10. No miltä nyt tuntuu? Eipä tuo parin egen tappio tunnu paljo missään, vastaavaa käy tuhansia kertoja vuodessa, ja käynyt jo ehkä jopa kymmeniä vuosia, I did not sign up for this.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 210
Ratkaisin asian omalla kohdallani vuokaaviolla:
1. Onko Shogun suurella todennäköisyydellä vuoden 2024 paras sarja? Kyllä.
2. Löytyykö tuo uusi Shogun (ei siis kasari-Shogun) Disney+:sta? Kyllä.
3. Olenko valmis ottamaan yhden kuukauden tilauksen Disney+:aan vain Shogunin katsomiseksi? Kyllä.
4. Onko Disney+:ssa mitään katselemisen arvoista? Katso edellinen kysymys ja vastaus.
5. Jos ihan no-brainerina ajattelee niin eikös ole melko iso todennäköisyys että siellä on jotain muutakin katselun arvoista kamaa? Kyllä.
6. Ja jos ei olekaan mitään kiinnostavaa katseltavaa ja Shogunkin ihan kökkö niin mitä menetät? About kybän, ja siinä tapauksessa annan tunnarit kaverille joka voi katsella mitä haluaa.
7. Millä hinnalla suostut myymään vapaa-aikaasi ties minkä asian tekemiseen? En alle 10 eurolla per tunti.
8. Kauanko sinulla meni tämän asian selvittelyyn, pohtimiseen, ja kirjoittamiseen? Ehkä noin vartti.
9. Eli jos saat siitä alle 2,5 euroa niin koet heittäneesi aikaa/rahaa hukkaan? Kyllä.
10. No miltä nyt tuntuu? Eipä tuo parin egen tappio tunnu paljo missään, vastaavaa käy tuhansia kertoja vuodessa, ja käynyt jo ehkä jopa kymmeniä vuosia, I did not sign up for this.
Tämähän on selkeesti "mikä suoratoistopalvelu minulle" -matskua myöskin :D
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 733
Shogun oli se syy itsellekin ottaa Disney kuukaudeksi. Oli se viimeksi vuodenvaihteessa joulukampanjan aikana. Eipä ole ihan kauheasti tullut mitään mielenkiintoista katsottavaa muutamassa kuukaudessa.

OT: Netflixistä näkyy mukavasti tarjonta vaikka ei olisi tilaus aktiivisena. Olen aika-ajoin vilkuillut tarjontaa, mutta ei ole ollut syitä aktivoida tilausta. Nyt tuli vuosi täyteen ilman aktivointia ja tunnus oli poistettu. :)
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 294
4. Onko Disney+:ssa mitään katselemisen arvoista? Katso edellinen kysymys ja vastaus.
5. Jos ihan no-brainerina ajattelee niin eikös ole melko iso todennäköisyys että siellä on jotain muutakin katselun arvoista kamaa? Kyllä.
No tähän omalla kohdalla siis on tilanne, että minulla oli aiemmin Disney+ ja olen jo katsonut sieltä kaiken haluamani. Eli mikä lie todennäköisyys että sinne on tullut uutta katsomisen arvoista tällä välin?
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 758
Kuka tuntee jaappanilaista kulttuuria? Mikä idea noissa spede-kampaukissa on? Jotain symboliikkaa varmaankin?
 
Liittynyt
02.10.2018
Viestejä
162
Windows 10/11 tarkoitettu Disney+ applikaation viimeisin versio toimii nykyisin Edge selaimen liitännäisenä.
Aikaisempi versio oli itsenäinen.
Ja tuon "typeryyden" myötä kuva EI OLE enää 1080p, ääni ON pelkkä stereo, IMAXista puhumatta.

Nyt olen huomannut MYÖS tällaisen raivostuttavan ongelman (pari kuvaa liitteenä).

Ja kysyn, että onko muilla tällaista ongelmaa? vai olenko ainoa, joka "kärsii".

Eli kesken katselun tai jos hyppii aikapalkissa eteen tai taaksepäin, niin saattaa tulla tuon kuvan kaltainen ongelma.
Ongelma EI voi johtua läppäristä koska se on tarkeeksi TEHOKAS. Eikä nettinopeudesta (DL: 60-90 Mbps).

Eli siis hyytyykö tuossa Edge peejaska selain johonkin raskaaseen kuormitukseen vaiko sitten tuo Disney+ "applikaatio"?

Image1 (2).png
Image1.png
 
Liittynyt
27.02.2023
Viestejä
15
Itsellä päättyi Disney+-kamppishinta Tammikuussa. Ainoa syy tilauksen jatkamiseen ja nyt täyden hinnan maksamiseen on ollut Shogun.

Pidin jo ensimmmäisestä jaksosta, eikä mielestäni laatu ole tippunut kahdeksanteen mennessä. Bonuksena vielä Atticus Rossin liittäminen säveltäjäksi, niin sarja oli kuin minulle tehty.

Varmaan lopetan tilauksen kun tuo sarja päättyy, tuolla kun ei ole enää muita minun mielenkiintoa herättäviä sarjoja. Ehkä sitten uudestaan kun Andorin toinen tuotantokausi ilmestyy.
 

Liitteet

Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
210


Disney+ suunnittelee tv kanavan tapaista palvelua. Varmaan samalaista kun pluto-tv? niin saadaan mainoksia työnnettyä palvelu täyteen ja hintoja nostettua.
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 273
Itsellä päättyi Disney+-kamppishinta Tammikuussa. Ainoa syy tilauksen jatkamiseen ja nyt täyden hinnan maksamiseen on ollut Shogun.

Pidin jo ensimmmäisestä jaksosta, eikä mielestäni laatu ole tippunut kahdeksanteen mennessä. Bonuksena vielä Atticus Rossin liittäminen säveltäjäksi, niin sarja oli kuin minulle tehty.

Varmaan lopetan tilauksen kun tuo sarja päättyy, tuolla kun ei ole enää muita minun mielenkiintoa herättäviä sarjoja. Ehkä sitten uudestaan kun Andorin toinen tuotantokausi ilmestyy.
Pakko tulla komppaamaan. Yhdeksäs jakso oli kerta kaikkiaan upea Anna Sawain eli Marikon ansiosta. Täydellinen valinta rooliin. Toivottavasti pistävät kauden hienosti pakettiin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
148
Windows 10/11 tarkoitettu Disney+ applikaation viimeisin versio toimii nykyisin Edge selaimen liitännäisenä
Onko ostettu HEVC Video Extension MSStoresta?
Se tuo h265 kodekin Edgeen ja Chromeen jos GPU tukee natiivina.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 657
Viestejä
4 187 640
Jäsenet
70 776
Uusin jäsen
Fancy

Hinta.fi

Ylös Bottom