Dishonored 2

Arvostelijat saivat jo beta-versiot patchista käsiinsä. PC Gamerin erittäin lyhyet mietteet:

Knowing that a patch is imminent, and having now tested a beta version of that patch ourselves with encouraging results, we're uncomfortable with scoring Dishonored 2 as it currently exists in the knowledge that these technical issues are likely to be resolved shortly.

Toivotaan parasta, ihan lupaavalta vaikuttaa. Naurettavaa toki, että patchia saatu odotella tähänkin asti, näin itsestäänselvät suorituskykyongelmat pitäisi hoitaa jo ennen julkaisua.
 
Joo ei tästä tuu oikeasti vittuakaan. Peli julkaistu viikko sitten ja samassa jamassa edelleen. Oisivat mieluummin viivästyttäneet sitä PC-versiota viikolla ja korjanneet julkaisuun
 
Varsinkin hiiren fiksaus auttaa jo huomattavasti, mutta pitääpä odotella vielä ens viikkoon niin voi jatkaa kunnolla high chaosiakin (toivottavasti).
Update 1.2 development is underway and will address a broader range of issues including performance and is estimated to be available in the next week.
 
Varsinkin hiiren fiksaus auttaa jo huomattavasti, mutta pitääpä odotella vielä ens viikkoon niin voi jatkaa kunnolla high chaosiakin (toivottavasti).

Oletko kokeillut tiputtaa näköetäisyyttä low/medium -tasolle. Vaikutti ainakin itsellä huomattavasti pyörimiseen ulkotiloissa. Sisätiloissahan tämä pyörikin jo tasaisesti 60 fps. :)
 
Oletko kokeillut tiputtaa näköetäisyyttä low/medium -tasolle. Vaikutti ainakin itsellä huomattavasti pyörimiseen ulkotiloissa. Sisätiloissahan tämä pyörikin jo tasaisesti 60 fps. :)
Jep, kyllä se aika pahasti silti droppailee, oli asetukset mitkä tahansa. Tietyt alueet pyörii ihan jees, pahimmillaan droppailee jopa 30. Doomia tullu pelattua just tässä samaan aikaan ja siinä kun fps pysyy siellä satasen tienoilla jokaisessa tilanteessa niin kyllähän toi 50-60:kin on vain justjust siedettävää tasoa.
 
Jep, kyllä se aika pahasti silti droppailee, oli asetukset mitkä tahansa. Tietyt alueet pyörii ihan jees, pahimmillaan droppailee jopa 30. Doomia tullu pelattua just tässä samaan aikaan ja siinä kun fps pysyy siellä satasen tienoilla jokaisessa tilanteessa niin kyllähän toi 50-60:kin on vain justjust siedettävää tasoa.

Aivan. Itsellä kun on "vain" 4K60 näyttö, niin suurempaa fps:ää on turha käytellä (g-sync rajaa 60 fps). :)

Tuntuupa muuten todella helpolta tämä High chaos -runi Very hardilla, kun kolmas pelikerta menossa. :D

Peliä saa jo 30e:
http://www.cdkeys.com/pc/games/dishonored-2-pc-cd-key-steam
 
http://www.tilt.fi/uutiset/bethesda...peassa-ajassa-joku-jo-onnistunut-lapaisemaan/

Playstation 4:lle, Xbox Onelle ja PC:lle vain alle viikko sitten julkaistu peli (tosin ennakkotilaajat saivat sen päivää aiemmin). Nyt on paljastunut, että peli on melkoinen speedrunnerin (henkilö, joka tahtoo pelata pelin läpi mahdollisimman nopeasti) unelma. Sen maailma nimittäin ilmeisesti antaa mahdollisuuden yhteen sun toiseen oikomiseen ja skippailuun.

Nyt australiainen pelaaja Voetiem on läpäissyt Dishonored 2:n miespuolisella Corvo-hahmolla ainoastaan 32 minuutissa ja 17 sekunnissa. Kun tähän laitetaan latausajat päälle, nousee aika 38 minuuttiin ja 13 sekuntiin. Aivan Fallout 4:n tai Skyrimin kaltaisista pituuksista ei siis taideta puhua, joskin kyseessä on ainoastaan speedrun. Tavallisella tahdilla pelaajat ovat ilmoittaneet kuluttaneensa kampanjaan noin reilut 20 tuntia.


Emme luonnollisestikaan voi suositella videon katselemista, mikäli pelin hankkiminen kiinnostaa. Tavallisella tahdilla pelaajat kuluttavat kampanjaan ilmeisesti reilut 20 tuntia.



Tuossahan kerkeäsi jo tekee refundin :p
 
@sadness
Ekankin Dishonoredin juoksee maailmanennätysvauhtia n. 30minuuttiin. Itellä meni Dishonored 2:ssa ekalla läpipeluulla low chaosilla joku 22h tjsp. Perus ekan pelin playthrough nykyään itellä varmaan tasoa ~5h, vaikka senkin olen juossut about tunnissa läpi huvin vuoksi. Kyllä tää toka peli tuntui huomattavasti pidemmältä kuin eka, missionit ovat yleisesti ottaen suurempia.
 
@sadness
Ekankin Dishonoredin juoksee maailmanennätysvauhtia n. 30minuuttiin. Itellä meni Dishonored 2:ssa ekalla läpipeluulla low chaosilla joku 22h tjsp. Perus ekan pelin playthrough nykyään itellä varmaan tasoa ~5h, vaikka senkin olen juossut about tunnissa läpi huvin vuoksi. Kyllä tää toka peli tuntui huomattavasti pidemmältä kuin eka, missionit ovat yleisesti ottaen suurempia.
Pelashan ne skyriminkin 40min lävitse vaikka itselläni ekalla kerralla taisi kestää jotain 70-90h, tässä tapauksessa toisin pelasin muitakin tehtäviä kuin pelkkä main questi mutta suht vikkellään ja bugeja hyödyntämällä pääsi lävitse poika kävitse kun joskus katsoin tuon 40min vedon

Witcheriä ne eivät kai ole vielä kereneet pelaa alle kahtee tuntii lävitse.
Taisi mennä vähän offiksi taas, sorry siitä. Täällä puolella ei taidakaan olla aihetta keskustelulle nopeiten vedetyt pelit tms?
 
Mulla itseasiassa tuli ihan siedettäväksi toi peli uuden patchin myötä. Ei se vieläkään 60fps pysy, mutta jotain edes sentään.
 
Ensi viikolla tulossa patch 1.2, jossa pureudutaan performance ongelmiin ja joulukuussa on tulossa toinen iso patchi jossa lisätään New Game + ja custom vaikeustasot:
Next month, Dishonored 2 will offer even more options to play your way. In a free update, Dishonored 2 will include a New Game + mode and new custom difficulty settings. We’ll have more details on the content of this update (including the exact release date) in the coming weeks.
 
On tää kyllä helvetin hienon näköinen peli noin niinku yksityiskohtien ja valaistuksen ansiosta :tup:

Tällä hetkellä Royal Conservatory-tehtävä menossa :comp:
 
69814247870.png

Oho, onpa se nätti!

Sitä tämä tekee. 6-8gb välillä huitelee jatkuvasti.

Voi veljet!
Terveisin: 2GB VRAM.
 
Tulipas tämäkin ostettua kun ekasta patchista sai lukea kehuja. Reilu kaksi tuntia takana ja meno on pelimekaniikkojen, juonen ja tunnelman puolesta ihan kiitettävää.
Very High-asetuksilla sinne laivalle asti oli tasaista 60fps ilman mitään ongelmia, mutta heti kun lähdettiin veneellä lähestymään kaupunkia, putosi 35-50fps lukemiin. Vähän tilanteesta riippuen kaupungissa pyörii 45-60fps. Myllyssä sisällä gtx1070, i7-4790k ja 16gb ram.
Kahdesti on myös kaatunut ilman näkyvää syytä, yhtäkkiä vaan lentää ilman virheilmoitusta työpöydälle.
 
Meagan sai vähän kotiinviemisiä. :D

35500968899.png

Ei tuo pahakseen pistänyt. :kahvi:
 
Joo ei onnistu pelaaminen, nyt kaatuu aina 10 minuutin sisällä. Alkoi kaupungissa ja jatkuu sinne seuraavaan tehtävään. Ei tosiaan mitään virheilmoitusta, vaan silmän räpäyksessä yhtäkkiä olen työpöydällä kuin mitään prosessia ei äsken olisi ollut edes päällä.
 
Patch 1.2:n beta-versio saatavilla Steamista.

Nopean testailun perusteella paransi suoritiskykyä ja pelattavuutta huomattavasti ainakin omalla koneella (GTX970, Xeon E3-1230v3, 16GB RAM), mutta parantamisen varaa on toki vieläkin lisää sillä dippailee vieläkin ajoittain. Ei tosin läheskään niin pahasti kuin aiemmin jolloin peli oli jo borderline unplayable high chaosilla tietyillä alueilla.

Suurin ongelma on kyllä varmaan yksinkertaisesti idTech5, about kaikissa idTech5 peleissä tuntuu näitä suorituskykyongelmia olevan. En sitten siitä tiedä, että oliko Arkanen oma vai Bethesdan idea rakentaa Dishonored 2:n Void Engine idTech5:n päälle.

Dishonored 2 - PC Beta Update 1.2
A new update for Dishonored 2 (v 1.2) is now available via Steam as a Beta update. Update 1.2 includes a large number of fixes. Detailed patch notes below. NVIDIA driver 375.95 is recommended in addition to Update 1.2.

Update 1.2 will replaced Update 1.1 for players who already downloaded the previous update – see below for instructions for downloading.

NVIDIA driver 375.95
http://www.nvidia.com/download/driverResults.aspx/111026/en-us
We have identified an issue with drivers 375.70 & 375.86 unique to Dishonored 2 which impacts performance. If not already, we strongly advise updating to driver 375.95.

If you run into issues or have questions please let us know in the public Dishonored 2 Steam v1.2 Beta Forums on Bethesda.net. https://beta-community.bethesda.net/category/139/dishonored-2-steam-beta

How to access the Steam Beta
  • Log into Steam.
  • Right Click on Dishonored 2 in your Library.
  • Select Properties.
  • Select Betas.
  • A drop down menu will appear. Select BetaPatch.
  • Select OK.
  • Wait a few minutes for game to update.
  • When done, Dishonored 2 [BetaPatch] should appear in our Library.
Update v 1.2 Overview
  • General performance and optimization improvements
  • Auto-detection of the Visual settings was re-worked based on player feedback and observed issues. If still experiencing issues after updating drivers and downloading patch 1.2, advise using the “Restore Settings” option to apply the recommended settings for your hardware.
  • Max pre-rendered frames is now managed by the game, advise removing any previous manual customizations in graphics driver control panel
  • Fixes multiple related to game logic
  • Fixed various issues related to user interface
  • Fixed various issues related to mouse/KB and gamepad, including:
    ---- Mouse smoothing is now set to minimum by default
  • Fixed various issues related to using alt-tab related bugs
  • Fixed various issues related to multiple monitors
    ---- Fixed a bug where Resolution Scaling was deactivated when the game ran above 30 FPS
    ---- Changed the Resolution Scaling settings to be more clear
  • Added new settings in the Options menu:
    ---- Added a Framerate Limiter so the player can limit framerate fluctuation when playing without V-sync
    ---- Added TAA Sharpness option
    ---- Added more options to V-Sync settings
    ---- ----- If you had previously disabled V-sync, please check your FPS limiter setting to ensure it is set to your desired limit.
    ---- Added Triple Buffering option
Update 1.2 notes:

PERFORMANCE
  • Reduced framerate stuttering
  • Added a customizable FPS limiter to reduce the fluctuation
  • Framerate capped at 120 FPS to prevent physics issues which occur only above 120fps
  • Max pre-rendered frame is now managed by the game
  • Adjusted Texture Details settings so settings make a significant visual and performance change
  • Fixed a bug where AMD GPU experienced huge framerate drops when there is cloth simulation in the environment.
  • Adjusted ocean settings for perf improvement
  • Added frequency in V-sync UI
  • Fixed a bug where VRAM usage was higher than available VRAM
  • Fixed a bug where auto-detected settings were set too high for certain hardware
  • Added HBAO+ support for AMD GPUs
  • Fixed a bug where turning HBAO+ ON created some bad shadowing on player's hands
  • Removed Environment Details settings as it was strongly tied to View Distance
  • Removed Fog Quality settings as it was not impacting the visuals or providing performance advantages
  • Adjusted auto detected settings for R9 290X2
  • Fixed a bug where Water Quality settings was only impacting ocean, not canals or pools
  • Improved CPU cores utilization on high and low-end machines
MOUSE, GAMEPAD, & CONTROLS
  • Fixed a bug where mouse sensitivity was framerate dependent
  • Fixed a bug where the controller vibrates continuously it the player switched from gamepad to mouse and keys while the gamepad was vibrating
  • Fixed a bug where Aim Friction didn't work with a gamepad
  • Fixed a bug where the gamepad could not be recognized if plugged after the game was ran
  • Fixed a bug where resolution could not be changed with mouse
  • Mouse smoothing setting is now set to minimum by default (setting won't get overwritten if customized by the player)
ALT+TAB
  • Fixed a bug where using ALT + TAB could result in endless switch between the game and other programs
  • The player can no longer bring up the Pause menu when using ALT + TAB while dying
  • Fixed a bug where the bug kept on registering mouse movements while in background after the player used ALT + TAB to switch to another program
CRASH FIXES
  • Fixed a bug where the game could crash if the player decided to leave the Clockwork Mansion while Clockwork Soldiers were beheaded
  • Fixed a bug where the game crashes if the player attempted to go into visual settings menu after disconnecting a monitor in game
  • Fixed a crash when selecting a video card without attached monitor to it
  • Fixed a bug where game could freeze in "Another Strange Visit" when opening the weapon wheel with Middle Click button and then scrolled if the player used gamepad before
MENU & OPTIONS
  • Fixed a bug where the collar of the player was visible while using Shadow Walk assassination in large FOV
  • Fixed a bug where the game could stretch the resolution to fit screen while using a non-native resolution and switching from Borderless Windowed Mode to Windowed Mode
  • Fixed a bug where the menu was not filling the whole screen in some resolutions
  • Fixed a bug where Mouse Smoothing setting was sometimes not properly displayed even though it was properly saved
  • Fixed a bug where ‘Unassigned’ text for unassigned buttons overlaps nearby text with Keyboard and Mouse controls
  • Fixed a bug where the player was unable to switch to Full Screen or Windowed Mode after he switched to Borderless Windowed Mode
  • Added a Framerate Limiter so the player can limit framerate fluctuation when playing without V-sync
  • Added TXAA sharpness setting
  • Changed the Aim Assist settings to be more clear
  • Added Triple Buffering option
  • Added more choices to V-Sync settings
  • Monitor/Resolution
  • Fixed a bug where restoring default settings activated the second monitor as the default monitor
  • Fixed a bug where the game switched to Borderless Windowed when the player changed resolution while in windowed mode
  • Fixed a bug where the game was displaying a black screen if the resolution was set to 1786 x 992 in full screen
  • Fixed a bug where expiration of change monitor confirmation dialogue while game is minimized can cause display to stop functioning
  • Fixed a bug where Resolution Scaling was deactivated when the game ran above 30 FPS
  • Changed the Resolution Scaling settings for a better understanding
  • Added resolution ratio to the Resolution drop list
  • Fixed a bug where resolution scaling setting was not saved when quitting the options menu
  • Fixed a bug where the current game resolution was applied to the monitor when switching monitor even if this resolution was not supported
UI
  • Fixed a bug where mouse Wheel pop up will highlight as selected incorrect slot after holding key corresponding to an empty slot
  • Fixed a bug where initiating Black Market shop with keyboard displays gamepad prompts on menu until additional keyboard or mouse input
  • Blink, Far reach and The Heart are now automatically binded to shortcuts after being acquired
  • Fixed a bug where the Gun shortcut was not automatically assigned if bullets were picked up before the gun
  • Fixed a bug where "<" key appeared as "Unassigned" in game when bound to any action
MISC
  • Fixed a bug where sabotaging the Oraculum device would count as 2 kills and prevent getting the "Clean Hands" achievement
Update 1.2 known issues:
  • Incorrect labels in the Options menu:
    ---- “Windowed Mode” should be “Display Mode”
    ---- “Adaptive Resolution FPS Threshold ” should be “Adaptive Resolution FPS Target ”
    ---- “Borderless windowed mode ” should be “Borderless Fullscreen ”
    ---- “Field of Vision” should be “Field of View ”
    ---- “God Rays” should be “Light Shafts ”
    ---- Adaptive Resolution FPS Threshold setting is not accurately reflected in the Visuals menu after restarting the game when FPS Limiter is used.
    ---- Adaptive Resolution FPS Threshold becomes locked to the previous FPS Limiter setting when V-sync is enabled.
    ---- Workaround: Toggle V-sync off, then change the FPS Limiter to the desired setting before re-enabling V-sync.
  • A visual distortion may occur at the bottom of the screen when toggling Triple Buffering while in-game.
    ---- Workaround: Toggle Triple Buffering at the Main Menu, or turn it off then back on while in-game to remove the distortion.
  • The in-game Framerate may remain locked to 60 FPS when the V-sync setting is set to Full on a monitor that supports higher than 60Hz refresh rates.
    ---- Workaround: Disable V-sync and manually set the FPS Limiter setting to higher than 60 to achieve Framerates above 60 FPS.
  • The FPS Limiter setting only displays text in English and is not localized.
    ---- Workaround: None. Localization is expected to be implemented in a future update.
  • The Adaptive Resolution setting will change to display as Manual when exiting and re-entering the Visual settings menu after setting it to Always.
    ---- Workaround: None. This is a visual issue with the menu. The Adaptive Resolution setting will still be enabled and set to the default for the Always setting.
  • Keyboard and Mouse controls may display latency in menus and during gameplay when V-sync is set to Half.
    ---- Workaround: Either Disable V-sync or change the setting to Full.
  • Framerate may not be accurately locked to 30 FPS when setting V-sync to Half
    ---- Workaround: Disable V-sync and change the FPS Limiter setting, or increase the V-sync setting.
  • Multiple confirmation prompts may appear when cancelling a change to the Triple Buffering Setting.
    ---- Workaround: None. Cancel the prompt again until it no longer appears.
  • Framerate may be decreased when using V-sync without Triple Buffering Enabled
    ---- Workaround: Enable Triple Buffering to see if that increases performance, or disable V-sync.
  • Controls may become locked if a controller has been disconnected while the game is running
    ---- Workaround: Use Alt+Tab to leave the game window then return, or reconnect the controller.
  • Setting the Adaptive Resolution to Off changes the Adaptive Resolution FPS Threshold to 29.
    ---- Workaround: None. This is a visual issue with the menu and does not affect the actual in-game Framerate.

If you run into issues or have questions please let us know in the public Dishonored 2 Steam v1.2 Beta Forums on Bethesda.net: https://beta-community.bethesda.net/category/139/dishonored-2-steam-beta

Thanks for your support!
 
Viimeksi muokattu:
Päivitys itessään ei vaikuttanut mun peliin mitenkään, kokeillaan vielä ajurit päivittää ja katsellaan sitten. Pahasti alkaa kyllä siltä tuntumaan että vika on tossa idTech 5:ssä eikä se taivu siihen mihin sen pitäisi.
 
Päivitys itessään ei vaikuttanut mun peliin mitenkään, kokeillaan vielä ajurit päivittää ja katsellaan sitten. Pahasti alkaa kyllä siltä tuntumaan että vika on tossa idTech 5:ssä eikä se taivu siihen mihin sen pitäisi.

Millaisella raudalla pelaat?
 
No ajurit auttoi vähäsen, mutta on tässä vielä toivomisen varaa jonkin verran. Ja kohtuu vanhalla raudalla pelaan, ei kyllä pitäisi sen puolesta olla ongelmia kuitenkaan. Suurin ongelma tällä hetkellä on tosiaan se, että grafiikka-asetuksilla aika minimaalinen vaikutus. i5 3570k 4.4GHz, 8GB ja GTX 780 kombolla pelailen, peli SSD:llä.
 
No ajurit auttoi vähäsen, mutta on tässä vielä toivomisen varaa jonkin verran. Ja kohtuu vanhalla raudalla pelaan, ei kyllä pitäisi sen puolesta olla ongelmia kuitenkaan. Suurin ongelma tällä hetkellä on tosiaan se, että grafiikka-asetuksilla aika minimaalinen vaikutus. i5 3570k 4.4GHz, 8GB ja GTX 780 kombolla pelailen, peli SSD:llä.

Suosittelen ainakin toisen 8gb muistikalikan hommaamaan. Se kun on puoli-ilmaista nykyisin. :)
 
En minä ainakaan ole saanut muistinkäyttöä yli kahdeksan gigan muuten, kuin Chromea pitämällä päällä taustalla. Käytössä 32 gigaa.
 
En minä ainakaan ole saanut muistinkäyttöä yli kahdeksan gigan muuten, kuin Chromea pitämällä päällä taustalla. Käytössä 32 gigaa.

Jännä. Pyörin minuutin kaupunkialueella, ja RAM:n käyttö pomsahti 12 gigaan. Selain oli kiinni.

76559119904.png
 
Jännä. Pyörin minuutin kaupunkialueella, ja RAM:n käyttö pomsahti 12 gigaan.

Mikähän lie asetus vaikuttaa noin paljon. :think:

... ja pelasin juuri Clockwork Mansionin uudella pätsillä varustettuna. Ei oikeastaan mitään vaikutusta suorituskykyyn, paitsi että adaptive resolution blurrasi tekstuureja ihan helvetisti kun jokin esine oli kauempana/pois fokuksesta ja nyt TXAA:ta käyttäessä jotkut objektien reunat vilkkuvat. Koitin siirtyä FXAA:n käyttämiseen, mutta peli näyttää tällöin ihan __järkyttävän paskalta__


Kyllä melkein voi tässä vaiheessa jo todeta, että devien puheet siitä, miten PC-versio olisi kehitetty konsoleista erillään omana versionaan oli ihan täyttä hevosen paskaa.
 
Viimeksi muokattu:
Mikähän lie asetus vaikuttaa noin paljon. :think:

... ja pelasin juuri Clockwork Mansionin uudella pätsillä varustettuna. Ei oikeastaan mitään vaikutusta suorituskykyyn, paitsi että adaptive resolution blurrasi tekstuureja ihan helvetisti kun jokin esine oli kauempana/pois fokuksesta ja nyt TXAA:ta käyttäessä jotkut objektien reunat vilkkuvat. Koitin siirtyä FXAA:n käyttämiseen, mutta peli näyttää tällöin ihan __järkyttävän paskalta__


Kyllä melkein voi tässä vaiheessa jo todeta, että devien puheet siitä, miten PC-versio olisi kehitetty konsoleista erillään omana versionaan oli ihan täyttä hevosen paskaa.
Kyllähän isommat AAA pelien myynnit PC osalta jää aika pahasti alakynteen vrt konsolimyynteihin joten kaikki terä ei ole PC versoiden viimestelyssä.

Ainoat poikkeukset taitaa tuossakin olla Witcher 3 ja Fallout 4 jotka ylsivät PC:llä miljoona myynteihin ilman "saat vitosella" tarjouksia.

MGSV taitaa olla ainoa tapaus jonka kanssa ei ole ikinä ollut mitää ongelmia missään tilanteessa vaikka pelattu lähes 200h joten malliesimerkki että pelitkin saadaan toimii hyvin jos vain nähdää vaivaa.

Edit: Olihan mullakin muistin käyttö deussi exissä jotain kuuden pintaa ainoastaan omilla asetuksilla että serrikin jaksoi pyörittää mutta halusin huvikseen testata että miten pyörii jos laittaa asetukset täysille niin ei ku sekuntti kerkesi olla kun kaatui.
Edit2: jotkut ohjelmat/pelit käyttävät sitä enemmän muistia kun sitä on enemmän saatavilla, en tiedä mistä johtuu mutta näin olen käsittänyt tai todennutkin asian.
 
Viimeksi muokattu:
En usko että se nyt tosta muistista on kiinni. idTech 5 on kyllä aika tuttu siinä mielessä että esim. uudessa Wolfensteinissa tapahtui muistivuotoa jos kenttiä lataili liikaa, muutenkin tälle moottorille maistuu muisti. Ihan kaikki muisti nimittäin, tilaa vie levyltä paljon, keskusmuistista pitää ja näemmä VRAM kelpaa myös. Jos tämä nyt viimenen patchi oli niin paska mikä paska. Vähän enteilee kyllä sellaisia fiiliksiä, että syypäänä olisi se pelimoottori eikä niinkään se, että optimointi oltaisiin jätetty puolitiehen. Noh, odotellaan ja toivotaan parasta. Pitäisi ehkä rautaakin päivittää, mut kyllähän ton nyt pitäis vielä riittää saamaan 60fps Mediumilla.
 
Testasin vielä huvikseni kaikki asetukset ultralla muistinkäyttöä, 1080p reso:

q47jvAh.jpg


Alueena oli vitos tehtävän alun kaupunkiosio.
 
@spede onko sulla mikä käyttis vaiko pitäskö selvitä tuosta kuvasta?:vihellys:
Ramin suhteen juurikin win7 ja 10 eroavat kun yö ja päivä.

Bättiksessä nousi win10:lle se 16GB vaatimus kun seiskalla oli kahdeksan ramia.
 
Tuossapa se suurin syy on pieneen muistinkäyttöön.
Miksi näytön resoluutio vaikuttaisi RAMin (ei siis VRAMin) käyttöön?

On kyllä tuuheaa paskaa tämä teknisesti, 970:lla droppaa asetuksista huolimatta ulkotiloissa alle 30-45 jatkuvasti. Samalla raudalla BF4 pyörii 64 pelaajan serverillä laajoilla ulkoilma-alueilla useamman verkkosimuloidun pelaajan ja biljoonan luodin romahtavien talojen ja dynaamisemman valaistuksen kanssa lähestulkoon 100 fps.

Mutta pakkohan tämä oli ostaa kun ykkönen oli niin mainio ja tämä on lisää sitä samaa mekaanisesti ja juonellisesti.
 
Teknisiä ongelmia lukuunottamatta aika vahva paketti. Stealth meininki ehkä vähän haastavampaa kuin ykkösessä (etenkin kun tässä ei ole pakko ottaa erikoisvoimia käyttöön) mikä on jees, tarina ja mappidesign myös pärjää ekalle ihan hyvin. Siitä tosin miinus ettei peli anna ottaa tehtäviä uusiksi tai tallenna automaagisesti jokaisen missionin alussa.
 
Eilen nopeesti parikyt minsaa testailin, ainakin omalla kohdalla suorituskyky taas hieman parani ja yli 60fps pysyy melkein aina. Voisi toki vieläkin olla paljo parempi, jotkut tietyt alueet laskevat vielä fps:ää :I.

Täytyy itsekin kokeilla kun ehtii.
 
Onko tehty muutoksia frameskippingiin kun fps ei ole 60? Lähinnä siis ettei esim. 80 fps näytä samalta kuin 40. Taitaa ainoa järkevä fps limiteri olla muuten heittää vsync 1/2 refreshratella ja 120hz tilassa jos ei muuta korjausta tuohon tule, koska manuaalinen fps limiteri lisää entistä enemmän inputlagia hiireen, joka ei ainakaan ennen tuota patchia ollut mitenkään mukava.

Ei vielä ole ehtinyt pelailla kun mielummin odotan kunnon korjauksia, että kokemus ei kärsi sitä ennen niin paljoa. Onhan noita muitankin pelejä kuitenkin mitä pelailla ennen tätä. :)
 
PS4-pelaajat huomio! Peli puoleen hintaan ps-storesta parin päivän ajan.
 
Viimeinki sai aloittetu tämäkin helmi. 6 tuntia ja vasta M03 alussa. Emily hahmona. On kyllä loistavaa ollut. Tykkään nuohoa kaikki nurkat ja lukea kaikki mitää löytyy. Suorituskyvystä, 7970 crossfire, 16gb Rami, i7. Juoksee tarpeeks hyvin 1440p ja high. 4K näyttää upealta ultralla, screenshotteja varten, mutta luonnollisesti mun setupilla se on slideshow. Outo oli se että 1080p high oli huomattavasti huonompi ku 1440p. Fps droppeja, repeilyä jne. 1440p, ei mitään, sujuva omaan makuun, joskin ei ihan 60, mutta tarpeeks. Eikä repeilyä.
 
PC sai beta patchissa New Game+-muodon, sekä tuossa NG+ tilassa mahdollisuuden käyttää kummalla tahansa hahmolla molempien hahmojen kykyjä. Ens kuussa sit pitäis tulla Mission Select ainakin patchissa. Tää on vissiin tätä nykyaikaa ku lisätään myöhemmin peliin ominaisuuksia jotka ois pitäny olla jo julkasussa. :kahvi:
 
Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. :comp:
 
Ens kuussa sit pitäis tulla Mission Select ainakin patchissa. Tää on vissiin tätä nykyaikaa ku lisätään myöhemmin peliin ominaisuuksia jotka ois pitäny olla jo julkasussa. :kahvi:
Mission selectiä kaipaisi kyllä, tai edes nykyisen missionin alotusta uusiksi kun ei muista/jaksa tallennella erikseen joka tehtävän alussa.

Saako tainnutettuja btw herätettyä mitenkään tässä?

Koitan pelata peliä läpi tappamatta ja tainnutin loppupuolella Duken. Jatkoin matkaa alakerran holville Duke kannossa mutta nyt ei pääse enää eteenpäin ellei tee Dukelle jotain. Pitäis vissiin puhua sille jos haluais rauhallisen ratkaisun mutta herättäminen ei meinaa onnistua :D Koitin viskata äijän pöydälle keskelle vartijoiden reittejä mutta nekään ei herättäneet vaan jäivät ihmettelemään...
 
Ykkösessä ei itse ainakaan saanut herätettyä, joten tuskinpa tässäkään. Jännä tosin ettei vartijatkaan herätä. Joudut lataamaan aikaisemman checkpointin siis.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 491
Viestejä
4 554 128
Jäsenet
74 993
Uusin jäsen
hollow

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom