Dishonored 2

Peli Emilyllä ensimmäistä kertaa läpi!

4mdr3k.jpg


Kerkeekö pelistä edes nauttia jos sen vetää noin nopeesti läpi?
 
Kerkeekö pelistä edes nauttia jos sen vetää noin nopeesti läpi?

Vajaa 20h näyttää tällä hetkellä Steamin pelikello, joten ihan hyvä aika yksinpelille. Kaikki tehtävät tuli tehtyä vaihtoehtoiset mukaan luettuna. Tästä se pelaaminen vasta alkaa. :comp:
 
Kerkeekö pelistä edes nauttia jos sen vetää noin nopeesti läpi?[/QUOTE] Rane on kyllä semmonen jätkä,että se vetää pelit aina turbovauhdilla läpi.
 
Rane on kyllä semmonen jätkä,että se vetää pelit aina turbovauhdilla läpi.

Ei tuo ole edes vielä nopeasti. 5-7h on mahdollista vetää, jos menee sillä "turbovauhdilla". Alunperin oli tarkoitus vetää yhdeltä istumalta läpi, mutta ei enää vanhat luut jaksa. :D

Pari ekaa kenttää nyt toisella kerralla läpi ghostina. :)

Ensimmäinen arvostelu pihalla, ja samalla eka "vitonen":
http://attackofthefanboy.com/reviews/dishonored-2-review/
 
Siis tämähän varaa lähes kaiken mitä tarjolla on, mutta ei se tarkoita, että se sen tarvitsee ja käyttää. Guru3D:n mukaan 4gb kortti menee Ultralla ihan ilman tökkimisiä.
Mielenkiintoista. Onko tämä ihan suunniteltu ominaisuus vai bugi?
 
Jotkut pelit tekee näin ihan suunnitellusti, ilmeisesti. Esim. jotkut Call of Dutyt toimii näin. Se muistivaatimus pitää verifoida vertailevalla suorityskykytestillä. Jos MSI afterburner sanoo että X määrä käytössä, ei se merkitse vielä mitään.
 
Se on raudan puutetta, sano... ;)
 
Itselläni ei ole kiirusta tämän kanssa mutta oletteko miten kokeillet ultra vs high tai peräti mediumilla kuinka paljon antaa fps:ää lisää?

Ultrallahan tuo on raskas mutta kuten deussi exikin opetti meikää, lähestulkoon saa tuplat fapsiin kun tiettyjä asetuksia tiputtelee ja eikä ulkoasu paljoa huonontunut vs fps suhteseen.
 
Juu-u, asetuksien rukkaaminen ei kyllä vaikuta millään tavalla noihin paskasti pyöriviin tilanteisiin. Muutenkin, kun juuri ennen tämän julkaisua pelasin Dishonored ykösen läpi, niin hahmon ohjaaminen ja erityisesti blink-kyvyn targetoiminen on verrattain ihan järkyttävän jäykkää ja kusista paskaa.

Varmasti säästivät monta euroa vaihtamalla Unreal enginen tähän id-paskaan, mutta kyllä tässä ikävä on menneisyyteen. :smoke:

Toi Clockwork mansion kenttä on kyllä aika käsittämättömän siisti. En edes muista koska viimeksi olisi näin kovasti vaikuttanut leveli pelissä.
 
Varmasti säästivät monta euroa vaihtamalla Unreal enginen tähän id-paskaan, mutta kyllä tässä ikävä on menneisyyteen. :smoke:

Toi Clockwork mansion kenttä on kyllä aika käsittämättömän siisti. En edes muista koska viimeksi olisi näin kovasti vaikuttanut leveli pelissä.
Spoilereissa kerrot juuri miksi moottori on vaihdettu. Kyseinen on vasta alkusoittoa, eli kun pelaat pitemmälle, huomaat mihin moottori todella pystyy. :kippis:
 
Juuh, mä jään tota patchia odottelemaan. Jokanen idTech5 peli kuitenkin omalla koneella pyörinyt täysin moitteetta niin ei tääkään poikkeus voi olla, eikä tää ees niin kummoselta näytäkkään.
 
Onhan tämä optimoinniltaan aikamoista jöötiä. Pelillisesti taattua laatua ykkösen tapaan, mutta tekninen puoli jätetty sitten vähän puolitiehen. Päivityksiä odotellessa.
 
NVidian korteilla kannattaa Inspectorilla disabloida Ansel. Itellä ainakin auttoi sen verran, että mikrostutter hävisi kokonaan ja nyt tuhat kertaa mukavampaa pelata. Toki tietyissä kohdissa vielä fps droppeja, mutta noita tuskin saa ilman kunnon patcheja fixattua.

Nää muutkin kannattaa myös testata:
 
Viimeksi muokattu:
No tuskin on jos devaajatkin myöntäneet että ongelmia on ja yrittävät pätsätä pelin asap.

Sarkasmia sarkasmia. ;)

Tekoäly tässä on kyllä armoton. Välillä jopa liiankin armoton, sillä silmät tuntuvat aika usein olevan selässäkin, ja etsijät löytävät tiensä juuri oikeaan paikkaan. Vähän toista kuin jossakin Mafia 3:ssa. :D
 
Tekoäly tässä on kyllä armoton. Välillä jopa liiankin armoton, sillä silmät tuntuvat aika usein olevan selässäkin, ja etsijät löytävät tiensä juuri oikeaan paikkaan. Vähän toista kuin jossakin Mafia 3:ssa. :D
Ihan oikein. Liian monesta pelistä tekee helpon juuri huono tai tyhmä AI. Ja sanoihan Dishonored 2 kehittäjäkin jossain haastattelussa ettei pelaajia saa pitää tyhminä.
 
Ihan oikein. Liian monesta pelistä tekee helpon juuri huono tai tyhmä AI. Ja sanoihan Dishonored 2 kehittäjäkin jossain haastattelussa ettei pelaajia saa pitää tyhminä.
Varsinkin jos haluaa olla listimättä pahiksia.
 
Kukaan selvittänyt Jindosh Puzzlea Mission 6:ssa ilman, että saa vastaukset suoraan tehtävästä? Samalla nettoaa achievementin. Kyseessä siis logiikkapuzzle joka on randomoitu joten vastauksia ei netistäkään voi katsoa. Oli aikas haastava, mutta menihän se läpi lopulta.
 
Jospa jätetään spoilerit samannimisten tagien sisään, kun täällä lienee ihmisiä, jotka ovat jättäneet pelaamisen sikseen ja odottelevat tuota luvattua patchia.

Mitä tulee noihin redditissä leviäviin "vinkkeihin", niin niistä ei ole ensimmäisenkään vitun vertaa hyötyä. Peli pyörähtää täsmälleen samalla tavalla kuin aiemminkin -- sisätiloissa vsync päällä 60, ulkona "kaupungilla" dippailee sinne neljänkympin tietämille. Tuohon ei vaikuta vaikka päällään seisoisi.
 
Mitä tulee noihin redditissä leviäviin "vinkkeihin", niin niistä ei ole ensimmäisenkään vitun vertaa hyötyä. Peli pyörähtää täsmälleen samalla tavalla kuin aiemminkin -- sisätiloissa vsync päällä 60, ulkona "kaupungilla" dippailee sinne neljänkympin tietämille. Tuohon ei vaikuta vaikka päällään seisoisi.

Jep, kokeilin nuo kaikki läpi ja ehkä jonkun 5 fps sain enemmän. Suht rööristä on kyllä optimointi.
 
Olisivat vaan tehneet tämänkin Unreal Enginellä kuten ensimmäisen, ja antaneet uuden moottorin kypsyä vielä. Eka Dishonored pyöri kuin unelma ja pelattavuus oli upeaa, nyt kun näitä kommentteja katsoo niin ei hyvältä näytä. Ruudunpäivitykseen sidottu hiiren herkkyys, WTF :(
 
Olisivat vaan tehneet tämänkin Unreal Enginellä kuten ensimmäisen, ja antaneet uuden moottorin kypsyä vielä.

Kun pelin on tahkonnut läpi niin täytyy todeta, että onneksi luopuivat. Todella hienoja kikkoja mahdollistaa Void kenttäsuunnittelussa. :)
 
Olin tämän viikonlopun varannut tälle pelille, mutten neogaffin foorumeittein jälkeen halunnut tukea tämmöstä jöötiä. Ostin sen sijaan Dishonored 1 GOTY:n (vähän reilu 5e) ja pari hyvää jouluolutta enemmän, ja pakko kyllä suositella. Pyörii 6600k ja 1060 4k DSR 1080 jossain 120 fps ja pelihän on yhä aika tiukkaa kamaa. Ja taisi se joku pelisuunnittelijakin tuumata että nuo DLCt pohjustaisivat sitä Dishonored 2:sta. Ja ei tämä ruma ole vaikka pari vuotta vanha, nerokkaasti valittu visuaalinen ilme.

Edit. On se vähä rujo, mut nii kai me kaikki
 
Viimeksi muokattu:
Ykkönen oli teknisesti tosiaan omalla kohdalla ainakin täydellisen toimiva vaikkei ehkä visuaalisesti kovin päräyttävä (mutta tyylikäs toki silti). Varmaan Bethesda halunnut säästää ja pakottanut id techin käyttöön UE4 sijasta tms. Harmi että sekä tämä ja Evil Within lähti ongelmallisesta id techin vitosversiosta, Doomista löytyvä kutonen on jo taas eri kamaa.

Ihan hyvä ettei tullut ennakkotilattua, täytyy katsella uudestaan kun saavat lupaamansa pätsin ulos.
 
Tuo moottorin valinta tässä hieman itseänikin ihmetyttää. Doomia varten rakennettiin tuo todella hyvä ID6 ja samaan aikaan ilmeisesti tehtiin jotain ihmeellistä "Void"-versiota Dishonored 2:selle. Mitä noita twiittejä luin niin on 90% uusiksi kirjoitettu id5. Josta on jo alunperin vähän paskoja fiiliksiä ihmisillä.
 
Pieni studio lähtee tekemään "omaa" pelimoottoriaan. Mitäpä siitä odottamaan, paskaahan siitä tulee. Toivotaan nyt että patchaavat sellaiseen kuntoon että sitä voi edes pelata, pahaa kyllä enteilee kun nämä vitun vajaa-älyiset devit sanovat että i5 6600k, 16gb ja GTX 1070 tasoisella koneella pitäisi pyöriä Very Lowilla 60fps. Palataan asiaan patchin jälkeen, en kyllä kovinkaan suuria toiveita elättelisi tuon suhteen. Tulee nimittäin mieleen joku toinenkin Bethesdan julkaisema peli, joka myöskin käytti idTech 5:sta ja oli ja on edelleenkin erittäin paskasti optimoitu peli.
 
Pieni studio lähtee tekemään "omaa" pelimoottoriaan. Mitäpä siitä odottamaan, paskaahan siitä tulee. Toivotaan nyt että patchaavat sellaiseen kuntoon että sitä voi edes pelata, pahaa kyllä enteilee kun nämä vitun vajaa-älyiset devit sanovat että i5 6600k, 16gb ja GTX 1070 tasoisella koneella pitäisi pyöriä Very Lowilla 60fps. Palataan asiaan patchin jälkeen, en kyllä kovinkaan suuria toiveita elättelisi tuon suhteen. Tulee nimittäin mieleen joku toinenkin Bethesdan julkaisema peli, joka myöskin käytti idTech 5:sta ja oli ja on edelleenkin erittäin paskasti optimoitu peli.
Tätähän se on ja jos vrt konsoli ulkoasuun PC ultraa, ei kummoisia eroja ole.

Tuosta oli juttua ja mitä olen itse seuranut, denuvo pelit alussa "kärsivät" suorituskyky ongelmia ja sitten saatiin korjattua esmes MGSV ajalle.

Sitten kun Tomb Raider ajettiin alas niin Deusi ex ja Dishonored 2 kärsivät suorituskyky ongelmista, syytä voisi etsiä että denuvoa korjattiin estää uudet kräksit ja eikä niitä saatu kunnolla toimii->PC versiot kantuvei.
Tästä ei ole mitään fatkaa vaan ihan omaa mutua näin suoraan sanottuna.

Joten Watch Dogs 2 PC versiossa kannattaa olla tarkkana.

Osittain PC pelaajien pitää katsoa sitten peiliin joten joutuu itsekin, PC pelaajat aina ostavat halvalla pelejä ja isommat AAA julkaisut pääsevät miljoona myynteihin vasta kun ovat olleet stiimissä 5€ hintalapulla kun konsoleilla pääsevät taas ihan täydellä hintalapulla.
 
Osittain PC pelaajien pitää katsoa sitten peiliin joten joutuu itsekin, PC pelaajat aina ostavat halvalla pelejä ja isommat AAA julkaisut pääsevät miljoona myynteihin vasta kun ovat olleet stiimissä 5€ hintalapulla kun konsoleilla pääsevät taas ihan täydellä hintalapulla.

Juuri näin. Ja sitten valitetaan, kun fps droppaa joissakin paikoin alle 50, pelataan vanhalla raudalla ja valitetaan kun ei pyöri, tai pahimmillaan ei ole hankkinut koko peliä ja silti valitetaan. Huvittavaa touhua minusta. :D

Kyllähän tuossa joissakin laajoilla kaupunkialueilla droppaa omalla koneellakin välillä fps 45 pintaan, mutta tällaisessa hiippailupelissä sen annan anteeksi. Peli on sisällöltään sen verran rautainen, että muutamat fps-dropit unohtuu sen samantien. Vuoden paras hiiviskely ehdottomasti. :)
 
Juuri näin. Ja sitten valitetaan, kun fps droppaa joissakin paikoin alle 50, pelataan vanhalla raudalla ja valitetaan kun ei pyöri, tai pahimmillaan ei ole hankkinut koko peliä ja silti valitetaan. Huvittavaa touhua minusta. :D

Kyllähän tuossa joissakin laajoilla kaupunkialueilla droppaa omalla koneellakin välillä fps 45 pintaan, mutta tällaisessa hiippailupelissä sen annan anteeksi. Peli on sisällöltään sen verran rautainen, että muutamat fps-dropit unohtuu sen samantien. Vuoden paras hiiviskely ehdottomasti. :)

Itsekkin kyllä lukeudun näihin ostamatta jättäneisiin valittajiin, mutta eipä tuota uskalla ostaakkaan kun lukee esim. http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1310955
Tuolla porukka joilla on 1070/1080 valittelee huonosta suorituskyvystä 1080p/1440p. Fps-droppien lisäksi mm. framepacing ja fps:ään sidottu hiiri mainittu niin ei tuossa ihan kaikki ole mennyt putkeen pc:llä. Ei muuten ahdistaisi mutta kun ilmeisesti siellä olisi todella hyvä peli noiden teknisten ongelmien alla.
 
Kyllä PC-kokemus aina konsolit voittaa. ;)
 
Jos tämä on keissi niin jää kyllä peli ostamatta.
Oi kyllä http://i.imgur.com/87rBzXf.png

Enhän mä tästä muuten näin suolanen olisi, mutta kun tosiaan ylhäälläkin todettiin niin näitten teknisten ongelmien ynnämuiden kyseenalaisten valintojen teknisen toteutuksen osalta, siellä alla on about just se peli mitä odottanut vuodesta 2012 asti kun ensimmäisen Dishonoredin sai taputeltua läpi. Tai ainakin tähän mennessä siltä on vaikuttanu, pari tehtävää hampaita kiristellen ehtinyt pelata. Eikä niinkään se rahallinen menetyskään tässä kauheasti haittaa, voisi sen 35€ käyttää paljon huonomminkin. Noh, pelätään ja odotellaan.
 
Juuri näin. Ja sitten valitetaan, kun fps droppaa joissakin paikoin alle 50, pelataan vanhalla raudalla ja valitetaan kun ei pyöri, tai pahimmillaan ei ole hankkinut koko peliä ja silti valitetaan. Huvittavaa touhua minusta. :D

Kyllähän tuossa joissakin laajoilla kaupunkialueilla droppaa omalla koneellakin välillä fps 45 pintaan, mutta tällaisessa hiippailupelissä sen annan anteeksi. Peli on sisällöltään sen verran rautainen, että muutamat fps-dropit unohtuu sen samantien. Vuoden paras hiiviskely ehdottomasti. :)
Joo ei, en ala ostamaan paskasti optimoitua kuraa (saati sitten uutta rautaa paskaa engineä varten) vain koska PC. Mutta odotellaan nyt pätsiä kuitenkin tämän kanssa :geek:
 
Noin, ekan kerran peli läpi Emilyllä low chaos stealthina. Tuli heti perään aloitettua uudestaan Corvolla, tällä kertaa high chaosilla.

Tekniset ongelmat ovat aika järkyttävät vaikka vähän säätämällä saikin tilannetta parannettua. Paljon on tosin vielä patchattavaa, että tähän voi oikeasti teknisesti tyytyväinen olla.

Noita teknisiä ongelmia lukuunottamatta kyllä aivan helvetin kova peli, peittoaa ekankin osan aikalailla kaikilla osa-alueilla. Pari kenttää jäi heti mieleen parhaimpina kenttinä mitä ikinä tullu pelattua missään videopelissä, aivan uskomattomia.
 
Graffa asetukset näköjään resetoituvat joka käynnistyksen yhteydessä. Tietääkö joku miten noi saisi pysymään?
 
neljäsosasekunnin inputlagi hiiressä jo ihan valikossa ei kyllä antanut vahvaa kuvaa vielä pelistä, mutta siitä huolimatta peli vaikuttaa ihan hyvältä. Ei kyllä yllätä kun kuitenkin se nykypäivän peli kyseessä, joka aina uhraa ensin inputista, jotta saadaan lisää hevosvoimaa grafiikkaan...

Noh testaillaan sitten miten 980ti tässä kyykkäilee 2560x1440 resolla... Ainakin perustuntumalta ihan tutorialin alussa vaikka GSYNC on päällä ja framet pomppii näytön mittarilla (eli gsync indikaattori toimii ja on aktiivisena), niin pelissä on selkeästi stutteria/frameskippailua - ihan kuin gsync ei olisi päällä. FPS:n ollessa kuitenkin ~110. Ilmeisesti pitää se vsync kuitenkin pistää päälle? :(
 
Viimeksi muokattu:
neljäsosasekunnin inputlagi hiiressä jo ihan valikossa ei kyllä antanut vahvaa kuvaa vielä pelistä, mutta siitä huolimatta peli vaikuttaa ihan hyvältä. Ei kyllä yllätä kun kuitenkin se nykypäivän peli kyseessä, joka aina uhraa ensin inputista, jotta saadaan lisää hevosvoimaa grafiikkaan...

Noh testaillaan sitten miten 980ti tässä kyykkäilee 2560x1440 resolla... Ainakin perustuntumalta ihan tutorialin alussa vaikka GSYNC on päällä ja framet pomppii näytön mittarilla (eli gsync indikaattori toimii ja on aktiivisena), niin pelissä on selkeästi stutteria/frameskippailua - ihan kuin gsync ei olisi päällä. FPS:n ollessa kuitenkin ~110. Ilmeisesti pitää se vsync kuitenkin pistää päälle? :(

Koitappa cäpätä fps 60 onko mitään vaikutusta.
 
Peli näyttää aika paljon erilaiselta jos ei vastaanota taikavoimia ollenkaan ja pelaa hiippailemalla. Vähän, tai aika paljonkin, kuten moderni Thief -- joka ei kuitenkaan ole perseestä, kuten se tosiasiallinen moderni Thief.
 
Peli näyttää aika paljon erilaiselta jos ei vastaanota taikavoimia ollenkaan ja pelaa hiippailemalla. Vähän, tai aika paljonkin, kuten moderni Thief -- joka ei kuitenkaan ole perseestä, kuten se tosiasiallinen moderni Thief.

Tämä. Tunnelmasta tuli heti mieleen Vanhat Thiiffit. :)
 
Tuli säädettyä fps cäpin kanssa ja 60 kohdilla tosiaan stutteri häviää - selkeästi renderi on optimoitu <60fps liikkeelle ja skippaa frameja tämän jälkeen jos mennään ylemmäs. GSYNC ei tietenkään siksi toimi, koska pelimoottori aiheuttaa ne skipit, ei näytönohjain (se luulee että data on synkassa kokoajan, huomaan sen siitä kun näytön gsync indikaattori on päällä ja se näyttää nykyisen virkistystaajuuden joka muuttuu ruudunpäivityksen mukaan).

Sitten tuli huomattua se toinen isompi ongelma. Pelissä ei ole ollenkaan oikeaa hiiri-inputtia. Se on täysin apinoitu emulaattori joystickistä, joten siinä on negatiivinen kiihdytys olemassa kun hiiren nopeus ylittää stickissä olevan perus "deadzonen". Reddittiin tuli jo tästä postattua, mutta confeista kun kytkee mousesmoothinging pois, mouseclampin (?) pois ja senssi johonkin 0.2, niin huomaa helposti ihan 400 dpi:llä että hiiren inputti on täysin emuloitu joystick, ~250ms inputlagi "smoothing" tasaamaan sen aikana saadut ylä- ja ala-arvot keskenään. Deadzonen alapuolella ei ole negatiivista accelerationia joten "tikku" on tällöin max-velocityssä. Skippaa arviolta ainakin 4 pixeliä ja vaikka hiiren liike ei olisi minulta aivan tasaista (pieniä siirtoja ja nostoja ranteella) niin hiiri liikkuu kun raiteilla oleva juna tasaisesti siihen yhteen suuntaan sen 250ms sisäpuolella.

No ehkä tähän peliin tulee patchien myötä sitten oikea hiirituki joskus? Ei oikein ole motivaatiota pelata tuon alun jälkeen kun huomasin miten täysin teknisesti oleva surkea konsoliportti tämä voikaan olla. Performanssiongelmat jota minulla ei ole on noiden varjossa vain pikkumurhe...
 
https://steamdb.info/app/403640/depots/

Patch2-niminen Depot pamahtanut kolmisen tuntia sitten steamin databaseen. Toistaiseksi vielä passwordilla lukittu, eli todennäköisesti vielä jotain testailevat. Odotettavaa kuitenkin että tällä viikolla saadaan päivitys ulos.
 
Peli läpi uusiksi Corvolla hard-tasolla tappamatta ketään. Steamin pelikello näyttää 36h. Arvosanaksi annan kahden pelikerran jälkeen 4½/5!

Iso plussa siitä, että omilla valinnoilla on todella paljon vaikutusta juoneen. Tämänkin takia tykkäsin enemmän kuin ensimmäisestä pelistä. :)
 
Toinen läpipeluu saa odottaa patchia ja/tai uutta näytönohjainta. Hitaasti hiiviskellen nuo droppailut ei niin haitanneet, mutta korkean kaaoksen läpipeluu ei kyllä maistu sitten ollenkaan pelin tämänhetkisen suorituskyvyn valossa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 491
Viestejä
4 554 128
Jäsenet
74 993
Uusin jäsen
hollow

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom