En pikanäppäintä tähän löytänyt, enkä edes tiedä kuinka nollaan laseista itsestään (quest 3). Sitten vielä yksi ärsyttävä piirre, voiko laseja ottaa päästä pois kesken pelin edes hetkeksi ja käydä vaikka vessassa, ettei peli sulkeudu/kaadu? Mulla joka kerta kun riisun lasit edes hetkeksi päästä lasit eivät enää osaa konffata takaisin peliin ja kuva jää paikalleen, jollain pidemmillä siirtolentomatkoilla voisi välillä käyttää vaikka laseja pois päästä.
Edit: Leftwin + c resetoi vr:rän
Kannattaa tuo nappula pistää johonkin HOTASin nappulaan jos on tilaa. Itse ainakin joudun hakkaamaan sitä aika paljon.
Quest 3 kuva resetoidaan painamalla pohjassa oikean kapulan Oculus nappulaa.
Kun DCS lisättiin multi threading se alkoi kaatumaan kun Quest 3 menee lepotilaan. Ennen asiat olivat paremmin
Aikaisemmin mainittu teippikikka toimii. Sen saa myös pidemmäksi ohjelmallisesti. Mobiili appistä Menu -> Devices -> Headset Settings -> Auto-Sleep. Pisin aika on 15 minuuttia.
Sen saa pois myös OculusDebugToolilla joka on Ocululsen kansiossa PC:llä, mutta ainankin Q2:lla tuo piti tehdä joka kerta kun laitteen käynnistää. SideQuestilla ja Developer Hubillakin sen saa pois mutta en tiedä pitääkö tuo tehdä joka kerta. SideQuestilla ainakin piti joka kerta ottaa pois päältä.
Jos käytät teippiä sen pitää olla valkoista tai muuta kuin mustaa. Musta ei toimi.
Minkälaisia pixel densityjä muut ovat käyttäneet? Itellä on nyt 1.2 eikä tunnu mittareista saavan kunnolla selvää ilman zoomia. Dlss on käytössä hyvien fps:ien takia enkä ole oikein sopivaa korvaajaa löytänyt.
Näyttäisi olevan 1.0 tällä hetkellä. Yleensä kyllä 1.2. VD:stäkin laskin ultralta high resoluution. AV1 codec ja maksimi bitrate käytössä. DLSS ja AA näyttäisi olevan tällä hetkellä kokonaan poissa päältä.
Ei ole missään moduulissa ongelmia katsoa mittareita. Ainoastaan joissain moduleissa ne pienet varoitusvalot vaativat nojaamista eteenpäin.
Pitää tänään vähän näköjään räplätä asetuksia. En muista miksi olen ottanut kaiken AA pois. Saha laidat eilen vähän ärsyttivät.
An OpenXR API layer to emulate quad views and foveated rendering support on many headsets. - mbucchia/Quad-Views-Foveated
github.com
Laitoin tämän viime viikolla. Vähän piti laatikon kokoa ja paikkaa muokata että toimii ilman silmien seurantaa. Käytin aikaisemmin OpenXR:n Fixed Foviated Renderiä. En tehnyt mitään testiä kumpi toimii paremmin. Fixed Quad Views tuntuu toimivan ihan hyvin.
Edit: Ei kiinnostanut töiden teko niin nopeasti räpläsin. PD 1.0 ja mikä tahansa DLSS niin mittarit muuttuvat sutuksi. Kyllä niistä vielä selvää saa, mutta sen verran ärsyttää että ei pysty käyttämään. PD 1.2 ja DLSS voi olla jopa performance ja mittarit eivät ole suttua.
F4 kanssa näyttäisi olevan jotain ongelmia. Jos pistän 90 fps niin frametimet sahaavat ihan älyttömästi. Testasin 120 eikä fps koskaan laskenut alle 100, joten vääntöä pitäisi riittää kyllä tasaiseen 90. JF-17 frametimejen heittely oli olematonta joten jotain vikaa tuossa F4:ssä on.