Diablo II: Resurrected

Eli siis se ylemmän kirjoituksen pointti on että peli ei ole missään legacy modessa vaan ihan normi ps4 tilassa, asetuksissa näkyvä reso koskee legacy modea jossa peli ei vakiona ole.
 
Pelkkään dueliinhan normaali diablo 2 on tarkoitettu. Näissä modeissa: Path of Diablo esimerkiksi ei ole tuon taivaankaan duel mahdollisuutta.
Tämä uus julkaisu tuo pelaajia ja pitää toivoa että duel pelit pitävät tämän toiminnassa. Itse vain pidän ainoana tärkeänä osaalueena on saada mahdollisimman hyvää tavaraa vain siihen tarkoitukseen että pääsee tappamaan muita pelaajia.
Aika rajua yleistystä. Itsellä on varovaisesti arvioituna yli 10k tuntia D2:n peluuta takana, voi olla paljon enemmänkin. PvP:tä pelasin ehkä yhteensä muutaman tunnin ja nekin tunnit oli lähinnä kavereiden kanssa häröilyä, eikä vakavasti otettavaa duelia.

Uskallan väittää, että yli 90% D2:n aktiivipelaajista ei ole koskaan erityisesti kiinnostunut duelaamisesta.
 
Aika rajua yleistystä. Itsellä on varovaisesti arvioituna yli 10k tuntia D2:n peluuta takana, voi olla paljon enemmänkin. PvP:tä pelasin ehkä yhteensä muutaman tunnin ja nekin tunnit oli lähinnä kavereiden kanssa häröilyä, eikä vakavasti otettavaa duelia.

Uskallan väittää, että yli 90% D2:n aktiivipelaajista ei ole koskaan erityisesti kiinnostunut duelaamisesta.
En tiedä minkä muun asian takia niitä tavaroita muuten etsitään. Toki d2jsp on kyllä aikahyvässä suosiossa tuon pelin suhteen jos haluavat sillä tehdä fg:tä.
 
lld sanasto on myös aika tuttua takavuosilta. eli low level dueling ja näihinkin löytyy omat säännöstönsä.
 
mitä tuo tarkoittaa?
alphassa ei ollut kuvasuhderajoitusta leveyssuunnassa. betassa oli noin 18:9. nyt ovat päätyneet kuvasuhderajaukseen ilmeisesti 19:9 jotta pelin mekaniikka ei muuttuisi liikaa. ultrawide porukka oli sen verran harmissaan nimittäin tuosta kavennuksesta
 
  • Tykkää
Reactions: Rxd
en osaa näitä kuvasuhteita. Niin mullahan on 3440x1440 resoluutio. onko tämä 19:9 leveämpi kuva kuin 18:9 kuvasuhde?

pelasin open betaa vasta ensimmäistä kertaa niin en tiedä mitä alphassa on ollut. Mutta minusta tuo peli näytti ihan hyvältä, en huomannut kyllä mitään suruviivoja tai sitten en vain osannu edes sitä laajuutta kaivata. Liekkö se musta oli blurrattu niin sulavasti pois.
 
en osaa näitä kuvasuhteita. Niin mullahan on 3440x1440 resoluutio. onko tämä 19:9 leveämpi kuva kuin 18:9 kuvasuhde?
18/9 = 2
19/9 = 2,1111
3440/1440 = 2,3889

Eli hiukan lähemmäksi ultrawideä tuo tulee, mutta ei perille asti.
 
  • Tykkää
Reactions: Rxd
En tiedä minkä muun asian takia niitä tavaroita muuten etsitään. Toki d2jsp on kyllä aikahyvässä suosiossa tuon pelin suhteen jos haluavat sillä tehdä fg:tä.
Samaa mitä ARPG-peleissä yleensäkin: Tapetaan kaikkea mikä liikkuu ja tarkoituksena on tappaa aina vain tehokkaammin ja nopeammin, sekä tietysti myös vaihtelevilla tavoilla. Tämä tapahtuu expaamisen ja gearin kautta. Kuulostaa yksinkertaiselta ja tylsältä, mutta todella monille tämä toimii, kuten D2 jo aikanaan osoitti.
 
Samaa mitä ARPG-peleissä yleensäkin: Tapetaan kaikkea mikä liikkuu ja tarkoituksena on tappaa aina vain tehokkaammin ja nopeammin, sekä tietysti myös vaihtelevilla tavoilla. Tämä tapahtuu expaamisen ja gearin kautta. Kuulostaa yksinkertaiselta ja tylsältä, mutta todella monille tämä toimii, kuten D2 jo aikanaan osoitti.
Nyt kun offline pitää sisällään kaiken sisällön ja shared stashin, ajattelin suoraan siirtyä siihen ja tarvittaessa lisätä haastetta /players x - komennoilla. Ei ainakaan tavoitteet lopu heti kesken kun Hell vaikeusastetta voi yrittää soolota 8 pelaajan modessa, ja siinä vaiheessa kun tuo luonnistuu, voi aina alotitaa uuden buildin pelaamisen :)
 
en osaa näitä kuvasuhteita. Niin mullahan on 3440x1440 resoluutio. onko tämä 19:9 leveämpi kuva kuin 18:9 kuvasuhde?

pelasin open betaa vasta ensimmäistä kertaa niin en tiedä mitä alphassa on ollut. Mutta minusta tuo peli näytti ihan hyvältä, en huomannut kyllä mitään suruviivoja tai sitten en vain osannu edes sitä laajuutta kaivata. Liekkö se musta oli blurrattu niin sulavasti pois.
meinaa että jos leveyssuunnassa on 16 yksikkiö ja korkeussuunta 9 (leveydeltään melkein puolet isompi). jos tuohon leveyteen tulee lisää yksikköjä niin
eli taitaa olla täsmälleen puolessavälissä pituudeltaan 16:9n ja ultrawide 21:9n välillä
 
  • Tykkää
Reactions: Rxd
Nyt kun offline pitää sisällään kaiken sisällön ja shared stashin, ajattelin suoraan siirtyä siihen ja tarvittaessa lisätä haastetta /players x - komennoilla. Ei ainakaan tavoitteet lopu heti kesken kun Hell vaikeusastetta voi yrittää soolota 8 pelaajan modessa, ja siinä vaiheessa kun tuo luonnistuu, voi aina alotitaa uuden buildin pelaamisen :)
hyvä muistaa, että aina täytyy olla netissä kuitenkin jonkun verran eli ei ole täysin offlinena kaiketi
 
perinteinen paskanpyöreä vastaus blizzcuckilta, mitäpä jos ottaisivat pois päältä sen 800x600 pelin sieltä taustalta jos ultrawide resoluutio käytössä? ei jumalauta mitä soijapoikia päästetään nykyään kehittämään pelejä, vaikea oikeasti ymmärtää millaista spagettikoodia nämä vajapäät on koodanneet alphan ja betan välillä kun ollaan päästy täysin toimivasta rikkinäiseen :facepalm:
 
perinteinen paskanpyöreä vastaus blizzcuckilta, mitäpä jos ottaisivat pois päältä sen 800x600 pelin sieltä taustalta jos ultrawide resoluutio käytössä? ei jumalauta mitä soijapoikia päästetään nykyään kehittämään pelejä, vaikea oikeasti ymmärtää millaista spagettikoodia nämä vajapäät on koodanneet alphan ja betan välillä kun ollaan päästy täysin toimivasta rikkinäiseen :facepalm:
Taisit nyt ymmärtää väärin mistä tuossa puhutaan.

Kysehän ei ole siitä, että ultrawide reso ei olisi täysin toteutettavissa, sillä keväällä pelattavissa olleessa alphassahan oli täysi 21:9 ultrawide ilman mitään mustia reunuksia ja se toimi oikein hienosti. Ei tässä alphan ja betan välillä ole mitään rikottu, vaan on vain päätetty, että ultrawide ei sovellu peliin. Kyse on ilmeisesti pääasiassa siitä, että osa pelaajista on valittanut ultrawiden tuovan liikaa etua sitä käyttäville pelaajille. Vertaus tuohon vanhaan 800x600 resoon tehtiin sen vuoksi, että halutaan korostaa miten kapealle alueelle alkuperäisessä pelissä oli mahdollista nähdä ja ultrawiden koetaan jollain tavalla "rikkovan" sitä alkuperäistä pelikokemusta.

Eli teknisesti mahdollista, mutta erinäisistä syistä johtuen sitä keinotekoisesti rajoitetaan.
 
Onkohan täällä hyvää kiltaa olemassa tai aloittamassa kun tää julkaistaan? Sais joku carryy HC:lla ainakin Hellin läpi, koska tää on hieman vaikeempi ku D3 ainaki HC:lla :) Softcoressaki kuollut jo kahdesti...
Eikai alussa kukaan voi carryy kun kaikki alottaa alusta?

Muutenkin miksi pitää carryy jos peli on vaikea. Pelaa softcorea.

Sitä paitti ei se niin kovin vaikea lopulta ole. Oikeastaan Normal Act1-2 on melkeinpä pelin vaikeampia osuuksia :) Sitte hahmo kehittyy ja saat parempaa kamaa niin kokoajan helpottuu. Toki ehkä Hell on vaikeustasoltaan aivan eri luokkaa kuin Nightmare jne.
En tiedä oletko originaalia D2:a pelannut, mutta joka tapauksessa omat kokemukset Druidista (ja muistakin classeista) ovat sellaisia, että jos ei keskity kunnolla johonkin tiettyyn asiaan, niin ei tule pärjäämään.
Orginaalissa tuo onnistui. 1.10+ synergy paskan jälkeen ei oikeen :)
Ei taida toistaiseksi olla personal loottia, enkä tiedä onko tulossa. En kuitenkaan ymmärrä mitä pahaa siinä olisi
Ei siinä juuri kauheesti pahaa. Toki semmonen kun joku kovempi hahmo clearaa paikkoja ja juokset partyssä mukana. Ja tää kovempi hahmo nostaa 0,1% kamasta mikä tippuu maahan, niin sulla ei oo mitään mahiksia saada niitä jos tämä toinen kovempi hahmo ei sitten nostele niitä ja droppaa takas.

Toiseks ainakin joku kannuste pelata myös yksin tai pienemmässä porukassa kun saa siten paremmin tavaraa itelle. Lisärissä kun poistivat party exp penaltyt jne. niin sitäkään bonusta ei ole soolo pelaajilla.

Aivan aivan. Eli UW poistettiin mieslasten itkuvirren vuoksi. Ajattelinkin noita sururaitoja tuossa nykyisessä versiossa. Noh selvisi sitten tämäkin syy. Mahtaakohan UW:lla pelaavia PvP-only jälkeenjääneitä olla paljonkin, kun tämä piti poistaa sitten _kaikilta_ pelaajilta? Miksei nuo itke 16:9 kuvasuhteesta, kun ei sitäkään originallissa ole ja joku voi vielä pelata 4:3 CRT-monitorillakin.
Nyt toiset mieslapset itkee kun se poistettiin..
Ihan ku tuolla olis mitää tekemistä tcp/ip-moodin kanssa.
Mitä ny muistelin niin aika iso osa D2 häkseistä keksittii tuon open battle.net tai tcp/ip kautta. Koska peli client sisälti myös peliserverin, joten jengi pystyi aika tarkkaan analysoimaan mitä serveri tekee jolloin oli helpompi keksiä kaikkea häxei.

Tämä on kieltämättä nihkeä case, joka lykännee omaa aloitustani.
Ihan ok.. ladder RW on myös non-ladder vissiin?
Kerkee hetken miettiä mitä pelaisi ja testailla kuinka peli kaatuilee softissa ja sitte miettiä tekeekö HC ladderi hahmon.

En tiedä minkä muun asian takia niitä tavaroita muuten etsitään. Toki d2jsp on kyllä aikahyvässä suosiossa tuon pelin suhteen jos haluavat sillä tehdä fg:tä.
Tekee ukon.. Kerää sille tavaraa ja levuttaa ukkoa. Samalla löytyy tavaraa mikä voisi olla hyvä toisellekin hahmolle. Tekee toisenkin hahmon. Jne.
Itse usein pelannut niin että levutellu ukkoja ja siitä sitten poiminu tavaraa talteen. En varsinaisesti vedä pelkkää MF.. se on aika tylsää. Siinä hommassa tulee vuori tavaraa mistä sitten pitää vielä jaksaa päästä eroonkin.
 
Eikai alussa kukaan voi carryy kun kaikki alottaa alusta?

Muutenkin miksi pitää carryy jos peli on vaikea. Pelaa softcorea.

Sitä paitti ei se niin kovin vaikea lopulta ole. Oikeastaan Normal Act1-2 on melkeinpä pelin vaikeampia osuuksia :) Sitte hahmo kehittyy ja saat parempaa kamaa niin kokoajan helpottuu. Toki ehkä Hell on vaikeustasoltaan aivan eri luokkaa kuin Nightmare jne.

Tämä oli lähinnä vieno kysely että löytyykö täältä D2 HC pelaajia. Tosin jos ladderia ei tule julkaisuun niin sitten voi rauhassa napsutella itsekkin tuon lävitse...
 
Tämä oli lähinnä vieno kysely että löytyykö täältä D2 HC pelaajia. Tosin jos ladderia ei tule julkaisuun niin sitten voi rauhassa napsutella itsekkin tuon lävitse...
Juuh. Eiköhän löydy. Alussa on kivaa porukssa paskoilla kamoilla koittaa edetä. Kaikki carryy vähä toisiansa.

Ehkä alotan softilla, kun sen verran epävakaalta toi peli betassa vaikutti.
 
Mitä ny muistelin niin aika iso osa D2 häkseistä keksittii tuon open battle.net tai tcp/ip kautta. Koska peli client sisälti myös peliserverin, joten jengi pystyi aika tarkkaan analysoimaan mitä serveri tekee jolloin oli helpompi keksiä kaikkea häxei.
Ymmärrän mitä haet takaa, mutta rehellisesti sanottuna aika laiska ratkasu Blizzardilta. Sen sijaan, että yritettäisiin korjata näitä 'haavoittuvuuksia' koodissa, niin koitetaan laittaa vaan mahdollisimman paljon asioita piiloon. Toisin sanottuna huijareilla kestää vähän kauemman aikaa keksiä, että mitä heidän täytyy muuttaa omiin huijausohjelmiinsa jotta vanhat exploitit toimii taas.
 
Ymmärrän mitä haet takaa, mutta rehellisesti sanottuna aika laiska ratkasu Blizzardilta. Sen sijaan, että yritettäisiin korjata näitä 'haavoittuvuuksia' koodissa, niin koitetaan laittaa vaan mahdollisimman paljon asioita piiloon. Toisin sanottuna huijareilla kestää vähän kauemman aikaa keksiä, että mitä heidän täytyy muuttaa omiin huijausohjelmiinsa jotta vanhat exploitit toimii taas.
Juuh.. kyllähän D3:ssakin oli maphackit vaikka periaatteessa ei pitänyt olla mahdollista. Toisaalta D2 hackeihin verrattuna D3:ssa aika vaisuja.
 
Kunhan dupejen määrää saisivat rajoitettua. Toivo elää, että account bannien jne kautta uudessa battle.netissä olis vähä helpompi haarukoida ketkä tuota pyörittää jne.
Toki jos/kun remaster-tiimillä ei ole noita oikeuksia bannailla accountteja niin varmaan blizzuakaan ei paljoa kiinnostele. Eiköhän aika nopeasti (varmaan jo keksitty betassa) tule mahdollisuus dupelle ja siellä on viikon jälkeen kaikilla perfect enigmat ja annihilus charmit kannossa.

Odotan kyllä kovasti tätä ja ennakkotilauksessa on! Sorkkua, Amazonia ja paladinia tuli betassa pelailtua. Releasessa tod.näk Amazon -> sorkku -> nekro -> paladin tulee hahmoiks, muut ei napostele.
 
Tuo on hyvä idea että kerää tavaraa vaa toisille hahmoille. Unohdin että tässä uudessa versiossa on jaettu arkku joka mahdollistaa tämän että voi siirtää sorcereksella löydetyn necromancerin kepin toiselle hahmolle. Kiitos.
 
Tuo on hyvä idea että kerää tavaraa vaa toisille hahmoille. Unohdin että tässä uudessa versiossa on jaettu arkku joka mahdollistaa tämän että voi siirtää sorcereksella löydetyn necromancerin kepin toiselle hahmolle. Kiitos.
Uusi shared stash on toki todella hieno juttu, mutta onhan tuota tavaraa aina pystynyt siirtämään hahmolta toiselle. Jos löytyy yksikin kaveri avustamaan, niin se on aina onnistunut varsin helposti, sekä myös yksin, jos tietää mitä tekee.

Uusia hahmojahan on käytetty myös varastotilana "aikojen alusta saakka", eli tuttua touhua on hahmolta toiselle tavaran siirtely.
 
Muulien käyttö vain on oire kriittisen ominaisuuden puutteesta. Sillä on vain kierretty ongelma. QoL-päivitykset kuten jaettu stashi ovat todellisia ratkaisuja tällaisiin ongelmiin.
 
Muulien käyttö vain on oire kriittisen ominaisuuden puutteesta. Sillä on vain kierretty ongelma. QoL-päivitykset kuten jaettu stashi ovat todellisia ratkaisuja tällaisiin ongelmiin.
Tätä ei kukaan kiellä, mutta niin kauan kuin shared stash on tilaltaan noin rajattu, niin muuleja käytetään edelleen. Toki niiden käyttäminen on nyt helpompaa, kun voi siirtää tavaraa shared stashin kautta.

Pointtini edellisessä viestissä ei ollut se, että shared stash olisi millään tavalla huono asia, koska se on mielestäni ylivoimaisesti paras ja tärkein uudistus mitä D2R tuo tullessaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Rxd
Muulien käyttö vain on oire kriittisen ominaisuuden puutteesta. Sillä on vain kierretty ongelma. QoL-päivitykset kuten jaettu stashi ovat todellisia ratkaisuja tällaisiin ongelmiin.
Tämäpä juuri. Toivon todella että tuon jaetun kirstun kokoa kasvatetaan vielä lisää, en todellakaan jaksa enää herran vuonna 2021 alkaa SP hahmojen kanssa käyttämään kaiken maailman hämäriä ohjelmia jolla saan kamoja siirrettyä hahmoilta toisille.
 
Tämäpä juuri. Toivon todella että tuon jaetun kirstun kokoa kasvatetaan vielä lisää, en todellakaan jaksa enää herran vuonna 2021 alkaa SP hahmojen kanssa käyttämään kaiken maailman hämäriä ohjelmia jolla saan kamoja siirrettyä hahmoilta toisille.
Kuten aiemmin sanoin tuossa, niin shared stashin kauttahan voi siirtää kamoja myös eri hahmojen omaan stashiin. Mitään "hämäriä ohjelmia" ei siis missään nimessä tarvitse enää käyttää, vaikka shared stashiin ei tulisikaan enempää tilaa.
 
Kuten aiemmin sanoin tuossa, niin shared stashin kauttahan voi siirtää kamoja myös eri hahmojen omaan stashiin. Mitään "hämäriä ohjelmia" ei siis missään nimessä tarvitse enää käyttää, vaikka shared stashiin ei tulisikaan enempää tilaa.
Mutta edelleen on mahdollista että shared stash tulee täyteen ja sitten tehdään jotain helvetin muuleja jotta saadaan yksi lisäsivu per hahmo lisää tilaa. Kiva olisi jos nyt jo 20v jälkeen ei tarvitsisi heittää yhtäkään set tai unique itemiä pois, vaan voisi rauhassa ja ennen kaikkea helposti ikään kuin kerryttää kokoelmaa.
 
Aiheeseen liittyen; Mitenhän accountin myynnin laita tulee olemaan? Onko D2R pelin sisäinen account liitetty B.netin kautta ostettuun peliin?

Osa markkinoista ainakin hidastuu huomattavasti, jos ei pysty vain tekemään mule accounteja, mihin tunkea PGemit, Spirit packit ja craft packit jne. ja myydä ne täysinä eteenpäin vain antamalla Account/Password -kombon.

Etenkin perseestä siksi, kun näitä yllä mainittuja on 1. Helppo farmata 2. Varma tapa rikastua pelissä, kun ostajan Horadric Cube syö kaiken, minkä myyt. Ostajiahan löytyy ja aina tarvitaan lisää.

Eipä siinä, menee vain rasittavammaksi touhu.
 
Tämäpä juuri. Toivon todella että tuon jaetun kirstun kokoa kasvatetaan vielä lisää, en todellakaan jaksa enää herran vuonna 2021 alkaa SP hahmojen kanssa käyttämään kaiken maailman hämäriä ohjelmia jolla saan kamoja siirrettyä hahmoilta toisille.

Eipä ennenkään mitään "hämäriä ohjelmia" tarvinnu käyttää. Teki hahmolla 1 pelin, odotteli noin 10min tai kävi vaikka tyhjentämässä den of evilin -> poistu pelistä -> loggas takas samaan peliin tarkistaakseen että se on pystyssä edelleen. Sitten vaan kamat maahan ja muulilla kyseiseen peliin noukkimaan tavarat maasta. Aina toimi ja toimii edelleen diablo 2 normin puolella. Toki Itte jossain vaiheessa hommas jo toiset cd-keyt että sai pari clienttiä auki samaan aikaan ni homma helpottu kummasti.

Onhan toi shared stash silti ehkä paras uudistus koko pelissä :thumbsup::thumbsup:
 
Mutta edelleen on mahdollista että shared stash tulee täyteen ja sitten tehdään jotain helvetin muuleja jotta saadaan yksi lisäsivu per hahmo lisää tilaa. Kiva olisi jos nyt jo 20v jälkeen ei tarvitsisi heittää yhtäkään set tai unique itemiä pois, vaan voisi rauhassa ja ennen kaikkea helposti ikään kuin kerryttää kokoelmaa.
Tietenkään tuo ei ole ideaalitilanne, en väittänytkään että olisi. Sanoin vain, että niitä "hämäriä ohjelmia" ei tarvitse käyttää.
 
Aiheeseen liittyen; Mitenhän accountin myynnin laita tulee olemaan? Onko D2R pelin sisäinen account liitetty B.netin kautta ostettuun peliin?

Osa markkinoista ainakin hidastuu huomattavasti, jos ei pysty vain tekemään mule accounteja, mihin tunkea PGemit, Spirit packit ja craft packit jne. ja myydä ne täysinä eteenpäin vain antamalla Account/Password -kombon.

Etenkin perseestä siksi, kun näitä yllä mainittuja on 1. Helppo farmata 2. Varma tapa rikastua pelissä, kun ostajan Horadric Cube syö kaiken, minkä myyt. Ostajiahan löytyy ja aina tarvitaan lisää.

Eipä siinä, menee vain rasittavammaksi touhu.
Ei ole erillistä pelin sisäistä accountia, eli on kytketty suoraan bnet accoon. Accountien myynti nyt on niin hämärää puuhaa ja pelin käyttöehtojen vastaista, että saakin poistua.

Vaikka sulta viedään yksi "varma tapa rikastua" pois, tai lähinnä tehdään vaikeammaksi, niin se ei tee pelistä kokonaisuutena rasittavampaa, vaan paremman.
 
Ei tuo minulle aiheuta harmaita hiuksia, vaikka olenkin sitä LoDin parissa harrastanut.

Sen enempää lakiteknisyyksiin ottamatta kantaa. Toivotaan, että Blizzardia ja tekijöitä kiinnostaa pelin puhtaana pitäminen, eikä pari viikkoa julkaisun jälkeen hammerdin -botti pyöritä Hell Diaruneja servereiden sammuttamiseen asti.
 
Bottaaminenkin on ärsyttävää, mutta vähän enemmän suotavampaa kun se kuitenkin rajoittaa harvinaisten itemien määrää silti.. eniten ärsyttää kun joku droppaa perfect harvinaisen itemin ja se dupetaan 1$ hintalapulla puolelle ladderille.
 
Vähän epäilen, että dupetus on kovin yleistä enää. High Runejen kohdalla ehkä.

Ainakin LoDia ajatellen, järkyttävän suuren botti-farmin pyörittäminen on halpaa ja helppoa, vaikka saattaakin olla aikaa kuluttavaa.

Varmasti paremmat saannot olla jatkuvasti hakemassa uutta tavaraa tuhannella botilla, kuin monistella yhtä.

Onhan pelissä myös nuo dupe-esineiden estoon tai tuhoamiseen tehdyt toiminnot.
 
Jos jokainen botti tarttee kuitenkin d2R:ssä battle.net accountin ja 40e pelin, niin aika hintavaa sellaisen tuhannen farmin pystyttäminen on mitä vanhassa d2:ssa nähtiin. Varsinkin jos näitä edes silloin tällöin bannaillaan.

Sekä vie paljon aikaa saada joku yks miljoonasta droppi. Sen perfect one-in-a-million itemin monistamisesta olen ite paljo enemmän huolissani. Olisi kiva kun olisi markkinat olisi enemmän normipelaajien käsissä eikä viikossa kaikilla ole enigma päällä.
 
Totta, yksi account per ostettu peli, niin varmasti hyöty päihittää haitat.
 
Eipä ennenkään mitään "hämäriä ohjelmia" tarvinnu käyttää. Teki hahmolla 1 pelin, odotteli noin 10min tai kävi vaikka tyhjentämässä den of evilin -> poistu pelistä -> loggas takas samaan peliin tarkistaakseen että se on pystyssä edelleen. Sitten vaan kamat maahan ja muulilla kyseiseen peliin noukkimaan tavarat maasta. Aina toimi ja toimii edelleen diablo 2 normin puolella. Toki Itte jossain vaiheessa hommas jo toiset cd-keyt että sai pari clienttiä auki samaan aikaan ni homma helpottu kummasti.

Onhan toi shared stash silti ehkä paras uudistus koko pelissä :thumbsup::thumbsup:
Single playeristä oli siis puhe.
 
Tämäpä juuri. Toivon todella että tuon jaetun kirstun kokoa kasvatetaan vielä lisää, en todellakaan jaksa enää herran vuonna 2021 alkaa SP hahmojen kanssa käyttämään kaiken maailman hämäriä ohjelmia jolla saan kamoja siirrettyä hahmoilta toisille.
Mutta edelleen on mahdollista että shared stash tulee täyteen ja sitten tehdään jotain helvetin muuleja jotta saadaan yksi lisäsivu per hahmo lisää tilaa. Kiva olisi jos nyt jo 20v jälkeen ei tarvitsisi heittää yhtäkään set tai unique itemiä pois, vaan voisi rauhassa ja ennen kaikkea helposti ikään kuin kerryttää kokoelmaa.
Eiköhän jonku autenttinen D2 duel moninpelaus mene siitäkin pilalle, että sun stäshillä yksinpelissä on kokoa joten parempi vaan rajottaa alkuperäiseen.
 
Mun mielestä siinä ei ole järkeä, että voit poimia tavaraa loputtomiin ja ihan kaiken. Brevikhän suunnitteli pelin juuri siten, että pelaajan pitää oppia elämään sen kanssa ettei kaikkea mitä eteen tulee voi vaan imuroida talteen loputtomiin vaan joku raja täytyy olla ettei se mene naurettavaksi.

Kyllähän tuo stashi riittää, eikös sitä kuitenkin vähän jo kasvatettu alkuperäisestä.
 
Mun mielestä siinä ei ole järkeä, että voit poimia tavaraa loputtomiin ja ihan kaiken. Brevikhän suunnitteli pelin juuri siten, että pelaajan pitää oppia elämään sen kanssa ettei kaikkea mitä eteen tulee voi vaan imuroida talteen loputtomiin vaan joku raja täytyy olla ettei se mene naurettavaksi.

Kyllähän tuo stashi riittää, eikös sitä kuitenkin vähän jo kasvatettu alkuperäisestä.
No tällä logiikalla pitää myös hahmot rajoittaa yks per account ettei voi tehdä niitä muuleja.
 
No tällä logiikalla pitää myös hahmot rajoittaa yks per account ettei voi tehdä niitä muuleja.
No tuo edellinen ajatus oli varmaan ajateltu yksinpeliin.

Orginal D2 stash oli muuten aika helvetin pieni.

Lisäksi unique itemit oli oikeasti uniikkeja.. eli droppasi vain kerran per luotu peli, eikä voinut dropata jos sellainen oli jo pelissä (myös moninpelissä)
Helpotti kyllä sojin löytämistä kun piti nagel ja manald arkussa mukana aina kun uniq ringi droppas niin se oli soj :)
 
Mun mielestä siinä ei ole järkeä, että voit poimia tavaraa loputtomiin ja ihan kaiken. Brevikhän suunnitteli pelin juuri siten, että pelaajan pitää oppia elämään sen kanssa ettei kaikkea mitä eteen tulee voi vaan imuroida talteen loputtomiin vaan joku raja täytyy olla ettei se mene naurettavaksi.

Kyllähän tuo stashi riittää, eikös sitä kuitenkin vähän jo kasvatettu alkuperäisestä.
Kaunis ajatus, mutta vanhentunut, eikä kukaan onlinessa ole noin pelannut varmaan käytännössä koskaan. Ja kyllähän inventaarion koko, sekä rajoitettu stash edelleen rajoittaa todella paljon sitä miten paljon tavaraa on järkevää maasta poimia.

Path of Exilessä on käytännössä loputtomasti stash tilaa, jos niin haluaa, mutta ei siinäkään pelissä todellakaan poimita kaikkea maasta, vaan itseasiassa tehokkaat pelaajat eivät poimi juuri mitään.
 
Poe:ssa ja D2:ssa molemmissa täytyy miettiä, mitä nostaa maasta ja mitä ei. Ja se ei ole niinkään liity stashin kokoon vaan juurikin tuohon, että mikä oikeasti on sen clikkaamisen ja muun vaivan arvosta. Stashin koon rajottaminen on todella vanhanaikaista, koska nykyään näitä pelejä voi pelata niin monella eri motiivilla, jotku tykkää varta vasten kerätä kaikki uniquet (holy grail), jotku käydä paljon kauppaa toisten pelaajien kanssa ja toiset haluaa kerätä valmiiksi tavaraa uusia buildeja ja läpipeluita varten.
Stashin koon kova rajoittaminen käytännössä rajaa pelaamisen vain siihen ajatukseen että pelataan peli kerran läpi ja that's it.
 
Poe:ssa ja D2:ssa molemmissa täytyy miettiä, mitä nostaa maasta ja mitä ei. Ja se ei ole niinkään liity stashin kokoon vaan juurikin tuohon, että mikä oikeasti on sen clikkaamisen ja muun vaivan arvosta. Stashin koon rajottaminen on todella vanhanaikaista, koska nykyään näitä pelejä voi pelata niin monella eri motiivilla, jotku tykkää varta vasten kerätä kaikki uniquet (holy grail), jotku käydä paljon kauppaa toisten pelaajien kanssa ja toiset haluaa kerätä valmiiksi tavaraa uusia buildeja ja läpipeluita varten.
Stashin koon kova rajoittaminen käytännössä rajaa pelaamisen vain siihen ajatukseen että pelataan peli kerran läpi ja that's it.
No kyllä tuossa on nyt jo niin paljon stash tilaa että voi pelata moneen kertaan eri hahmoillakin.

Ite olen monta ladderia pelannu aika pitkällekin ilman muulihahmoja.. ei ole tapana säilyttää romuja niin kauheesti.

Jossain vaiheessa sitte tehny muutaman muulin.

Ehkä monilla sellainen pelitapa että ensin pitää tehdä MF hahmo millä sitten kerätää muulit täyteen tavaraa ja sitte myöhemmin tehdään joku toinen hahmo, millä pelataan muutakin?

Ite yleensä valkkaan millä pelaan ( yleensä barbaari) ja sillä sitte vedän ilman mitään erillistä tylsää mf runnausta..

Muistan että yks kaveri pelas holy grailia jo joskus 2002, olihan siinä muutama muuli niille tavaroille, mutta ei mitään älytöntä.. ehkä suurin ongelma oli battlenetissä se että ne ukot katos jos ei logannu.

Mutta joo imo parempi ettei oo loputon stash. En ole PoE ostanut myöskään mitään lisätilaa.. :)
 
Itse tykkään siinä pelatessa kun tippuu tavaroita niin samalla miettiä mahdollisia tulevia buildeja mille näitä ehkä voisi joskus käyttää, ja pistää sitten säilöön. PoE:enkin on tullut ostettua about 20 eurolla stashitilaa lisää.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 533
Viestejä
4 556 012
Jäsenet
74 997
Uusin jäsen
jimbauzzi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom