Deus Ex - Mankind Divided

  • Keskustelun aloittaja Deleted member 3664
  • Aloitettu

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 344
Toteutus nojaa hyvin paljon näytönohjaimen tehoihin. Benchmarkilla tullut hieman testailtua vaikutuksia pienillä koneen päivityksillä, niin 1080 näyttis ja 1440p näytöllä ei ollut mitään vaikutusta kun vahdoin prosessorin i5-2500:sta i7-8700K:n. Kaikki erot virhemarginaalin sisällä. Näytönohjaimen kellottelukokeilla sai muutamia FPS:iä lisää, mutta prossulla ei minkään laista vaikutusta pelin Benchmarkkiin. En testannut olisiko itse pelin aikana voinut havaita jotain eroja tai pystynyt mittaamaan.
Itellä taas vaihto i5-3570k > i7-7700k oli suurehko ero. Vanha ei pystynyt syöttämään sellaista 80fpsää enempää, mutta nyt päästään siitä rajoitteesta ohi. Ennen 100% käyttöaste vaihtui maltillisempaan 60-70%. Toki suurempi ero tuli sitten kun hommasi toisen 1080 kylkeen :vihellys:
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
445
Itellä taas vaihto i5-3570k > i7-7700k oli suurehko ero. Vanha ei pystynyt syöttämään sellaista 80fpsää enempää, mutta nyt päästään siitä rajoitteesta ohi. Ennen 100% käyttöaste vaihtui maltillisempaan 60-70%. Toki suurempi ero tuli sitten kun hommasi toisen 1080 kylkeen :vihellys:
Itse pelailin aika korkeilla grafiikka-asetuksilla, niin niiden puolesta jo FPS rajoittui johonkin 60 tuntumaan. Silti toki huomasi, että ajoittain peli oli kyllä prosessoririippuvainen. :)
Tuo benchmark tosiaan ei anna kovin hyvää kokonaiskuvaa pelin CPU kuormasta. Lähinnä graffa-asetusten kokeiluun toimii paremmin.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 344
Itse pelailin aika korkeilla grafiikka-asetuksilla, niin niiden puolesta jo FPS rajoittui johonkin 60 tuntumaan. Silti toki huomasi, että ajoittain peli oli kyllä prosessoririippuvainen. :)
Tuo benchmark tosiaan ei anna kovin hyvää kokonaiskuvaa pelin CPU kuormasta. Lähinnä graffa-asetusten kokeiluun toimii paremmin.
Aivan joo. Ite säätänyt nyt sellaiseksi, että pyörii siellä 100 tuntumassa. Aikalailla muuten tapissa mutta MSAA off. Minusta se ei paranna kuvaa niin paljon mitä antaa penaltia.
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
108
Onko tässä pelin tallennus systeemissä jokin outo ominaisuus muuta kuin tuo että väkisin käyttää steam cloudia? Saako tässä saveja talteen jotenkin, että ne saisi toimivasti vielä palautettua?

Olen pelannut tätä pyötäkoneella ja läppärillä ja niissä on savet eri tilanteissa. Pöytäkoneella jos yrittää jatkaa saveistä offline tilassa, ekaksi peli itki ettei peliä voi pelata nykyisellä versiolla vaan on päivitettävä (elokuussa pelattu pyötäkoneella viimeeksi). Päivityksen jälkeen peli käynnistyi mutta savet oli korvautuneet läppärin saveilla, kiitos steam cloudin jos ladatut savet korvasi elokuun rarritusta niin peli ei löydä niitä vaikka save tiedostojen lisäksi on remotecache ja saman kansion numerotiedostot tallessa.

Jos koneelle laittoi läppäriltä talteen otetut savet niin niitäkään offline tilassa peli ei löydä. Tällaista ongelmaa ei mielestäni ollut dxhr:ssä. Itse tykkään backuppaa savet jos jotain menee rikki nii ei tarvii pelaa uusiks. Tällä hetkellä näyttäis siltä ettei saveja voi mitenkään palauttaa toimivasti.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 257
Onko tässä pelin tallennus systeemissä jokin outo ominaisuus muuta kuin tuo että väkisin käyttää steam cloudia? Saako tässä saveja talteen jotenkin, että ne saisi toimivasti vielä palautettua?

Olen pelannut tätä pyötäkoneella ja läppärillä ja niissä on savet eri tilanteissa. Pöytäkoneella jos yrittää jatkaa saveistä offline tilassa, ekaksi peli itki ettei peliä voi pelata nykyisellä versiolla vaan on päivitettävä (elokuussa pelattu pyötäkoneella viimeeksi). Päivityksen jälkeen peli käynnistyi mutta savet oli korvautuneet läppärin saveilla, kiitos steam cloudin jos ladatut savet korvasi elokuun rarritusta niin peli ei löydä niitä vaikka save tiedostojen lisäksi on remotecache ja saman kansion numerotiedostot tallessa.

Jos koneelle laittoi läppäriltä talteen otetut savet niin niitäkään offline tilassa peli ei löydä. Tällaista ongelmaa ei mielestäni ollut dxhr:ssä. Itse tykkään backuppaa savet jos jotain menee rikki nii ei tarvii pelaa uusiks. Tällä hetkellä näyttäis siltä ettei saveja voi mitenkään palauttaa toimivasti.
Tällä saa savet helposti talteen ja palautettua myös

GameSave Manager
 

hik

Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
1 945
Saako laittaa lisää juttua vanhaan ketjuun?

Deus ex MD seuraava projekti. Kestää kauan ennen kuin pääsen tähän sisälle, koska itelle eka Deus ex.

i7 3820 @4,4 GHz, 16 GB @1833 ja Gtx 1060 3 Gb @2 GHz. Koneessa ei puhti riitä FHD, joten tiputin resoluutiot 1680 x 1050 (FHD näyttö 60 Hz) ja alikellotin näytön 55 Hz ettei jäisi ihan niin helposti ruutuja välistä.

FHD reso tosin pyöri suht ok kun laittoi kaikki detaljit minimiin, minimit silti vain 47 fps, mut se oli ruman näköinen. Eka kerta, ei varmaan viimeinen, kun 1060 ei jaksa FHD.

Halusin nähdä tehosteet myös. Tiputtamalla resoa alaspäin peli näyttää suttuisemmalta ja elokuvamaiselta. Natiivireson kuvasta näkee heti että se on tietokonekuvaa. 1680 x 1050 benchmarkin minimi 54,5 fps kun vsync 55 Hz ja heijastukset, tesseloinnit, ambientit, medium detaljit päällä, suurin piirtein.

Tein vielä lopuksi custom resoluution 1440 (eli 75 % FHD vaakaresosta) x 1080 (eli pystysuunnassa pikselit osuu). Kai se on parempi kuin tilanne jossa vaaka sekä pystyreso ei kumpikaan sovi ruudun pikseleihin.
 
Viimeksi muokattu:

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 588
Saako laittaa lisää juttua vanhaan ketjuun?

Deus ex MD seuraava projekti. Kestää kauan ennen kuin pääsen tähän sisälle, koska itelle eka Deus ex.

i7 3820 @4,4 GHz, 16 GB @1833 ja Gtx 1060 3 Gb @2 GHz. Koneessa ei puhti riitä FHD, joten tiputin resoluutiot 1680 x 1050 (FHD näyttö 60 Hz) ja alikellotin näytön 55 Hz ettei jäisi ihan niin helposti ruutuja välistä.

FHD reso tosin pyöri suht ok kun laittoi kaikki detaljit minimiin, minimit silti vain 47 fps, mut se oli ruman näköinen. Eka kerta, ei varmaan viimeinen, kun 1060 ei jaksa FHD.

Halusin nähdä tehosteet myös. Tiputtamalla resoa alaspäin peli näyttää suttuisemmalta ja elokuvamaiselta. Natiivireson kuvasta näkee heti että se on tietokonekuvaa. 1680 x 1050 benchmarkin minimi 54,5 fps kun vsync 55 Hz ja heijastukset, tesseloinnit, ambientit, medium detaljit päällä, suurin piirtein.

Tein vielä lopuksi custom resoluution 1440 (eli 75 % FHD pystyresosta) x 1080 (eli vaakasuunnassa pikselit osuu). Kai se on parempi kuin tilanne jossa vaaka sekä pystyreso ei kumpikaan sovi ruudun pikseleihin.
MSAA on tässä pelissä se suorituskyvyn tappaja. Ilman sitä 980Ti (vastaa 1070 korttia)
jakso aika hyvin pyörittää 3440*1440 ultra wide resoa aika korkeilla asetuksilla. Luulisi 1060:n fullhd resolla pyörittävän edes medium detaileilla siis.
 

hik

Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
1 945
Tack. Mulla ei ollut kuin temporal AA muistaakseni. Testailen illalla.

1440 x 1080 ja detaljit ylös näyttää muuten vähemman huonolta kuin odotin FHD ruudulla. Nuhakoneen plan B jatkossa jos vaan peli sen hyväksyy.
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Tack. Mulla ei ollut kuin temporal AA muistaakseni. Testailen illalla.

1440 x 1080 ja detaljit ylös näyttää muuten vähemman huonolta kuin odotin FHD ruudulla. Nuhakoneen plan B jatkossa jos vaan peli sen hyväksyy.
Johtuu siitä että tuossa on tismalleen sama pikselikoko kuin täydessä 1920x1080 resoluutiossa, 1440x1080 on vaan 4:3 joten näet vähemmän sivuille kuin laajakuvassa.

Jatkossa sitten kannattaa tarvittaessa rajata ruudunpäivitysnopeutta ohjelmallisesti joko suoraan pelistä jos se sitä tukee tai vaikka RTSS:llä jos ei tue, huomattavasti järkevämpää kuin näytön alikellottaminen.
 

hik

Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
1 945
Mun mielestä se mitä näen, FOV tyylisesti, ei muuttunut yhtään mitenkään vaikka laitoin oman omituisen reson. Kai sen huomais heti, pitäis olla jo niin paljon pielessä.

Minkä takia ruudunpäivityksen ohjelmallinen rajoittaminen on parempi kuin näytön alikellotus? En ole semmoista kokeillut. Mulla ei siis ole g-sync monitori ja vaikka olisi niin eiks se töki silti jos näyttiksen fps ja pelin fps on eri? Jos kuvaruutu on 60 Hz ja peli piirtää 55 fps, tuntuu kuin 30 fps, miten se menee?
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Mun mielestä se mitä näen, FOV tyylisesti, ei muuttunut yhtään mitenkään vaikka laitoin oman omituisen reson. Kai sen huomais heti, pitäis olla jo niin paljon pielessä.

Minkä takia ruudunpäivityksen ohjelmallinen rajoittaminen on parempi kuin näytön alikellotus? En ole semmoista kokeillut. Mulla ei siis ole g-sync monitori ja vaikka olisi niin eiks se töki silti jos näyttiksen fps ja pelin fps on eri? Jos kuvaruutu on 60 Hz ja peli piirtää 55 fps, tuntuu kuin 30 fps, miten se menee?
4:3:

16:9:

Jos sen ruudunpäivitysnopeuden voi ohjelmallisesti laittaa pelikohtaisesti miksi haluaa niiden vaikuttamatta mihinkään muuhun, niin on se nyt huomattavasti järkevämpää kuin alikellottaa näyttöä josta ei ole muuten yhtään mitään hyötyä. Se on V-sync joka sen pikaisen nytkähdyksen sinne 30fps yhden framen ajaksi aiheuttaa tiettyssä framevälissä jonka sitten noteeraa tai ei.

55FPS 60Hz näytöllä ei aiheuta havaittavaa nykimistä ellei pelimoottorissa ole jotain pahasti vialla.
 

hik

Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
1 945
Kiitos Kerosiini kuvista. Käsitän tolla 16:9 vs 4:3 jutulla mitä ajat takaa. Testaan illalla meneekö se myös mun ruudulla noin.

Mutta toi kuvaruudun alikellotus ei ole hankalaa. nVidian ohjauspaneelissa käy lisäämässä custom reson ja hertsit ja sitten sen voi valita pelin menuista. Työpöydällä on aina FHD 60 Hz koko ajan, pelin ajaksi peli osaa custom reson ite vaihtaa. Alt-tab työpöydälle kesken pelin ja heti on FHD 60 Hz.

Sitä en käsitä miksi 55 fps 60 Hz ruudulla ei nykisi, kun siinä kumminkin jää ruutuja välistä ja mun mielestä sillon tökkii. Mulla olisi kallis maku, jos olis sen mukainen budjetti.

Vai renderoiko pelimoottori ukkeleita väkisin 60 Hz taajuudella vaikka ruutu onkin 55 Hz, jollei Rivatunerilla laita sitä kohdalleen, ei kai Deus ex toivottavasti ole semmoista koodia. En semmoista tökkimistä huomannut.
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Kiitos Kerosiini kuvista. Käsitän tolla 16:9 vs 4:3 jutulla mitä ajat takaa. Testaan illalla meneekö se myös mun ruudulla noin.

Mutta toi kuvaruudun alikellotus ei ole hankalaa. nVidian ohjauspaneelissa käy lisäämässä custom reson ja hertsit ja sitten sen voi valita pelin menuista. Työpöydällä on aina FHD 60 Hz koko ajan, pelin ajaksi peli osaa custom reson ite vaihtaa. Alt-tab työpöydälle kesken pelin ja heti on FHD 60 Hz.

Sitä en käsitä miksi 55 fps 60 Hz ruudulla ei nykisi, kun siinä kumminkin jää ruutuja välistä ja mun mielestä sillon tökkii. Mulla olisi kallis maku, jos olis sen mukainen budjetti.

Vai renderoiko pelimoottori ukkeleita väkisin 60 Hz taajuudella vaikka ruutu onkin 55 Hz, jollei Rivatunerilla laita sitä kohdalleen, ei kai Deus ex toivottavasti ole semmoista koodia. En semmoista tökkimistä huomannut.
60Hz näytöllä vakaa 60fps on optimi, koska silloin jokainen yksittäinen frame viipyy saman 16ms ruudulla ja frame time pysyy samana koko ajan. Jos FPS heittelee, silloin myös frame time vaihtelee eli tietyt framet viipyy ruudulla kauemmin kuin toiset. 55fps 60Hz näytöllä ei ole optimi, mutta jos oikeasti huomaat eron sen välillä ja 55Hz/55fps niin sitten aistisi ovat tarkemmat kuin minulla tai sitten vain uskot huomaavasi eron.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 420
4:3:

16:9:

Jos sen ruudunpäivitysnopeuden voi ohjelmallisesti laittaa pelikohtaisesti miksi haluaa niiden vaikuttamatta mihinkään muuhun, niin on se nyt huomattavasti järkevämpää kuin alikellottaa näyttöä josta ei ole muuten yhtään mitään hyötyä. Se on V-sync joka sen pikaisen nytkähdyksen sinne 30fps yhden framen ajaksi aiheuttaa tiettyssä framevälissä jonka sitten noteeraa tai ei.

55FPS 60Hz näytöllä ei aiheuta havaittavaa nykimistä ellei pelimoottorissa ole jotain pahasti vialla.
Pientä offia
Ite muuten käytän 50fps lukkoa itselläni koska suurimassa peleissä se toimii hyvin, pysyy vakaana jne.
Mutta Far Cry peleissä tuolla 50fps lukolla tulee jotenkin todella sutterointia se kuva kun varsinkin kameraa pyörittää sivuille. Frametime pysyy vakaana mutta silti kuva nykyy/pätkii ja kokeiltu lukottaa RTSS:llä ja eikä auttanut.

Onko toi sitten niitä pelimoottorin kirouksia?
Far cry 3 lähtien tekee tuota samaa(primal+4)
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 588
Jos v-sync ei ole käytössä, niin en minäkään usko, että on mitään hyötyä on tuolla näytön herzien pudotuksella. Toki jis sitten rajoittaa sen lisäksi pelin FPS:t siihen samaan lukemaan, niin sitten repeily voi vähentyä.

Omaan silmään kyllä 50Hz näytössä on huomattavasti tahmasempaa kun vrt 60Hz, en ole 55Hz koittanu, niin siitä en osaa sanoa, kuinka iso ero siinä on.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 344
Jos v-sync ei ole käytössä, niin en minäkään usko, että on mitään hyötyä on tuolla näytön herzien pudotuksella. Toki jis sitten rajoittaa sen lisäksi pelin FPS:t siihen samaan lukemaan, niin sitten repeily voi vähentyä.

Omaan silmään kyllä 50Hz näytössä on huomattavasti tahmasempaa kun vrt 60Hz, en ole 55Hz koittanu, niin siitä en osaa sanoa, kuinka iso ero siinä on.
Huomaa kyllä tuon 50 vs 60, kun mulla on telkku mikä toistaa vaan 50hz (4k). 60 on kyl peleissä aika minimi. Jos pelissä ei ole 50fps lukkoa niin aika repivää menoa on.
Ns. pikkupelit menee ok 50, mut kunnon graffalla ja nopeilla käänteillä ei riitä.
 

hik

Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
1 945
Ite ainakin pidän repimisen takia v-syncin päällä 60 Hz ruudulla ilman gsynccejä. 240 Hz ruudulla olisi eri juttu.
 

hik

Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
1 945
1440 x 1080 näkyy ruudulla oikein eli ei puutu reunoja. Jos ottaa vsyncin pois kone jaksaa tässä huoneessa (Praha saapumisen jälkeen hotellissa tv-huone) 110 fps verran. Eri kokoisten kuvien ruutukaappauksen vertailu oli vähän hankalaa joten suurensin pienemmän kuvan saman kokoiseksi kuvankäsittelyohjelmalla.

1920 x 1080 resolla näyttis jaksaa tässä 80 fps. Kuvassa näkyy 50 fps koska valkkasin kuvaan vahingossa 1920x1080 @50 Hz..

Resojen laatuero ei ole kovin paha.

Monitorin alikellotus on varmaan tarpeetonta jos näyttiksen resoa pudottaa. Paitsi jos arvelee että prosu ei koko ajan jaksa tuottaa yli 60 fps minimejä. Pitää kattoa.

Ei ollu MSAA päällä vaan ainoastaan temporal AA.


1440x1080.png
1920x1080.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
1440 x 1080 näkyy ruudulla oikein eli ei puutu reunoja. Jos ottaa vsyncin pois kone jaksaa tässä huoneessa (Praha saapumisen jälkeen hotellissa tv-huone) 110 fps verran. Eri kokoisten kuvien ruutukaappauksen vertailu oli vähän hankalaa joten suurensin pienemmän kuvan saman kokoiseksi kuvankäsittelyohjelmalla.

1920 x 1080 resolla näyttis jaksaa tässä 80 fps. Kuvassa näkyy 50 fps koska valkkasin kuvaan vahingossa 50 fps.

Resojen laatuero ei ole kovin paha.

Monitorin alikellotus on varmaan tarpeetonta jos näyttiksen resoa pudottaa. Paitsi jos arvelee että prosu ei koko ajan jaksa tuottaa yli 60 fps minimejä. Pitää kattoa.

Ei ollu MSAA päällä vaan ainoastaan temporal AA.


Nyt en kyllä ymmärrä. Jos sinulla on 1440x1080 ja kuvasuhde on säädetty pidettäväksi oikeana sinulla aivan tasan taatusti pitäisi olla mustat reunat sivuilla peittämässä sitä mitä kuuluisi näkyä laajakuvassa. Jos taas olisi säädetty venyttämään kuva koko ruudulle kuvanlaatu olisi aivan hanurista ja kuvasuhde päin persettä.

Oletko nyt aivan varma että sinulla on ollut päällä 1440x1080 toisessa kuvassa? Ja jos tuo peli antaa jossain säätää 4:3/16:9 välillä onko se missä asetuksessa? Jos se on 16:9/widescreen niin tiedä sitten vääntääkö se väkisin sen 1920x1080 päälle tai jotain.
 

hik

Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
1 945
Joo ruutukaappauksen koko on 1440 x 1080 ja täyttää koko 16:9 kuvaruudun ja näyttää (pelissä) ihan hyvältä ja työpöydällä näkyy venyneenä (korkeana). Ei ole mitään 16:9 vipuja käännetty. Dvi liitin.
 
Viimeksi muokattu:

hik

Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
1 945
Mulla on siis kuvanlaatu vain puoliksi hanurista, koska kuvaa venytetään ruudulle vain yhdessä suunnassa, 1080 on oikein, 1440 väärin.
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Joo ruutukaappauksen koko on 1440 x 1080 ja täyttää koko 16:9 kuvaruudun ja näyttää ihan hyvältä. Ei ole mitään 16:9 vipuja käännetty. Dvi liitin.
Jos siinä ei ole leveyssuunnassa vääristynyt kuvasuhde niin sitten en tiedä mitä siellä tapahtuu. Peli ei joko kunnioita sitä asettamaasi 1440x1080 tai siellä tapahtuu jotain muuta kummaa. 1440x1080 ei maagisesti ole sama kuin 1920x1080.
 

hik

Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
1 945
Jos laitan työpöydällä resoksi 1440 x 1080 se täyttää koko 16:9 ruudun. Mutta työpöydällä kuvan mittasuhteet ei ole oikein. Deus exissä on.
 

hik

Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
1 945


Riittääköhän prosun tehot 60 Hz ruudulle. Jos 3820 = 2600k voisi saada 54 fps minimit koska kellotus.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
445


Riittääköhän prosun tehot 60 Hz ruudulle. Jos 3820 = 2600k voisi saada 54 fps minimit koska kellotus.
Itse pelailin 2500 prossun kanssa pelin läpi. gsync näyttö helpotti hieman tilannetta, mutta eihän tuo FPS kovin tasaisena pysytelly, mutta silti oikein pelattavana. Ja peli rullaa tosiaan hieman paremmin jos keventää graffa-asetuksia tuosta testin very high qualitystä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
30
Nyt en kyllä ymmärrä. Jos sinulla on 1440x1080 ja kuvasuhde on säädetty pidettäväksi oikeana sinulla aivan tasan taatusti pitäisi olla mustat reunat sivuilla peittämässä sitä mitä kuuluisi näkyä laajakuvassa. Jos taas olisi säädetty venyttämään kuva koko ruudulle kuvanlaatu olisi aivan hanurista ja kuvasuhde päin persettä.

Oletko nyt aivan varma että sinulla on ollut päällä 1440x1080 toisessa kuvassa? Ja jos tuo peli antaa jossain säätää 4:3/16:9 välillä onko se missä asetuksessa? Jos se on 16:9/widescreen niin tiedä sitten vääntääkö se väkisin sen 1920x1080 päälle tai jotain.
Varsinkin kun screenshotin "1440 x 1080" koko on 1920x1080. Eli todennäköisesti vääntää lähimpään laajakuvaresoon. Jos ensiksi valitsee 4/3 sen jälkeen varmaan pysyy 1440x1080 resoluutiokin.
 

hik

Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
1 945
Elak, screenshotin oikea koko on 1440x1080. Eri kokoisten kuvien ruutukaappauksen vertailu oli vähän hankalaa joten suurensin pienemmän kuvan saman kokoiseksi kuvankäsittelyohjelmalla, yllä kirjoitinkin.

Steamin ilmoitukset kuvan päällä näkyy venyneinä. Deus ex näkyy oikein. Voin kattoa monitorista näyttötilan. Paremmat detaljit + puoliksi väärä puoliksi oikea reso on paljon enempi mun makuun kuin minimidetaljit ja FHD.

Tykkään pelistä vaikka olen vasta sen alussa.
 

hik

Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
1 945
Olin varmaan väärässä kahdessa kohtaa.

Ekaksi 55 Hz ei toimi kaikissa pelin tilanteissa. Esim. hississä tökkii. Ihmettelin onko hissi rikki vai mikä on. 60 Hz, niin hissi on taas ehjä. Pelimoottori varmaan liikuttaa hissiä 60 Hz vauhdilla. Parempi laittaa 60 vaikka prosu/näyttis ei aina ihan jaksa ja käväisee välillä 50-60 fps vauhdissa.

Toisekseen että "puoliksi oikea ja puoliksi väärä" reso olisi parempi, se oli varmaan toiveajattelua. En ole jaksanut sen enempää vertailla.

Harmi että näyttiksen tehot ei ihan riitä omiin toiveisiin enää. Ehkä se on toistaiseksi vaan tää yksi peli, joka on AMD-näyttiksellä parempi. Riippuu mistä innostuu.

Tää peli on jo yli puolivälissä, seuraavat projektit Metro 2033, jos tykkään kirjasta, muuten Resident evil 7 ja Assassin's creed origins.
 

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 267
Onko jotain yleistä ohjenuoraa, mitä kannattaa asettaa FOV, kun resoluutio on 3180x2160?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
445
käytännöllinen FOV riippuu ehkä enemmän näytön kuvasuhteesta kuin resoluutiosta.
 

hik

Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
1 945
Harmitti vähän tiputtaa resoa. Joten taas ollaan FHD.

Vaihdoin i7 3820 + Gtx 1060 3 GB systeemin Ryzen 1500X + RX 580 8 GB versioon. Freesynciä pukkaa ennen pitkää.

Ryzenin muisteja piti kärsivällisesti kellottaa ennen kuin se nippa nappa meni Deus Ex benchmarkissa 6 v vanhan i7 3820 4.4 GHz ohi.

Voi olla, että 3820 + quad channel 1833 muistit on edelleen kuranttia tavaraa. Kun SB-E tuli kauppoihin, ei osattu mitata 99. persentiilejä, joissa quad channel muistit on ehkä hyvät vs. dual channel.

Pistän setin myyntiin, kun kesän mittaan kerkiän.

Näyttiksen vaihto selvästi auttoi. Deus ex on myös AMD peli.

Kellotettu 1060 oli hiljaisempi kuin kellotettu RX 580. Ja huone lämpiää, tänäänkin huomasi kun oli lämmin päivä. Tyytyväinen silti.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
720
Pelasin tämän läpi juuri PS4 Prolla, hyvännäköisiä HDR-pelejä ei ole sillekaan laatikolle liikaa. Itse pelille annan semmoisen "ihan kiva" -lätkän ja pisteitä 3+/5. Pleikan ohjain tekee ammuskelusta sen verran hankalaa että hiiviskely oli käytännössä pakollista muutamia sneakista tehtyjä headshotteja lukuunottamatta. Prahan kaduilla myös peli nytkähteli välillä varsin huomattavasti.

Ehkä aika kultaa muistot, mutta alkuperäinen Deus Ex historian alkuhämärissä oli huomattavasti päräyttävämpi kokemus. Vähän jäi kuitenkin sellainen putkijuoksu-fiilis pelistä ihan sitä viimeistä segmenttiä lukuunottamatta, jossa oli oikeasti vähän enemmänkin vaihtoehtoja hetkittäin.

Plussaa siitä, että Human Revolutionin rasittavia pomotappeluita ei enää ollut, jätetään ne suosiolla Dark Soulsiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Harmitti vähän tiputtaa resoa. Joten taas ollaan FHD.

Vaihdoin i7 3820 + Gtx 1060 3 GB systeemin Ryzen 1500X + RX 580 8 GB versioon. Freesynciä pukkaa ennen pitkää.

Ryzenin muisteja piti kärsivällisesti kellottaa ennen kuin se nippa nappa meni Deus Ex benchmarkissa 6 v vanhan i7 3820 4.4 GHz ohi.

Voi olla, että 3820 + quad channel 1833 muistit on edelleen kuranttia tavaraa. Kun SB-E tuli kauppoihin, ei osattu mitata 99. persentiilejä, joissa quad channel muistit on ehkä hyvät vs. dual channel.

Pistän setin myyntiin, kun kesän mittaan kerkiän.

Näyttiksen vaihto selvästi auttoi. Deus ex on myös AMD peli.

Kellotettu 1060 oli hiljaisempi kuin kellotettu RX 580. Ja huone lämpiää, tänäänkin huomasi kun oli lämmin päivä. Tyytyväinen silti.
En kyllä käsitä miten sulla ei tolla aikasemmalla setillä pyörinyt tää peli kunnolla. Toki onhan tää huonosti optimoitu, mutta ite kun pelasin 3570k 4.4GHz ja GTX 780 setillä niin kyllä se suurimman osan ajasta pysyi yli 60, joskus tosin dippas. Onko tosta näytön alikellottamisesta mukamas jotakin hyötyä? Kuulostaa vaan ihan helvetin turhalta vaivalta.
 

hik

Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
1 945
En kyllä käsitä miten sulla ei tolla aikasemmalla setillä pyörinyt tää peli kunnolla.
Joo makuasia mitä tarkottaa että pyörii kunnolla.

XXXXXXXSitä paitsi tää RX 580 näköjään muuttuu epävakaaksi kun pelaa pidempään.XXXXXXX Edit oli vaan lipsahtanut liian pieni SOC jännite.
 
Viimeksi muokattu:

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 344
kun pelasin 3570k 4.4GHz ja GTX 780 setillä niin kyllä se suurimman osan ajasta pysyi yli 60, joskus tosin dippas.
Sama homma; 3570k, gtx1080, 1440p/144hz -> ~60fps. Vaihto 7700k:n mahdollisti korkeammat fps (ite säädin ~100).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 841
Onko tosta näytön alikellottamisesta mukamas jotakin hyötyä? Kuulostaa vaan ihan helvetin turhalta vaivalta.
Onhan siitä se hyöty, että jos peli pyörii 55fps niin 60hz:llä sinne tulee suurta epätasaisuutta frametimeen, kun taas 55hz:lla frametime on tasainen. Ellei kyseessä ole Freesync/G-Sync, tietysti.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 244
Stiimissä oli alle vitosella. Oli kyllä aika surkeat käyttäjäarviot (mixed), mutta piti kuites ostaa, kun Human Revolution maistui hyvin.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 244
hyvä peli se on.
Kiva kuulla.
Oisko vielä vinkkejä miten pelin saisi pyörimään 4K-ruudulla? Näyttävänä on 1080.
Välivideot on kyllä aivan karseeta suttua. Miksi ihmeessä noita ei renderöidä lennosta, niin ei tarvisi olla tuollaista rähmää??
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Oisko vielä vinkkejä miten pelin saisi pyörimään 4K-ruudulla? Näyttävänä on 1080.
Heikosti ja huonolla frameratella onnistuu kyllä. Vanhalla 2560x1440 näytöllä 1080ti ei oikeastaan kaikissa paikoissa jaksanut kunnolla myöskään, joten 4k heikommalle kortille on aika kuolemantuomio tän pelin kanssa. Huonosti optimoitu, toisaalta mulla oli kaikki Ultralla tolloin. Nykysellä ultrawidellä en oo kokeillu, enkä varmaan uskalla.

Laske asetuksia tai vaiha resoa.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 244
Heikosti ja huonolla frameratella onnistuu kyllä. Vanhalla 2560x1440 näytöllä 1080ti ei oikeastaan kaikissa paikoissa jaksanut kunnolla myöskään, joten 4k heikommalle kortille on aika kuolemantuomio tän pelin kanssa. Huonosti optimoitu, toisaalta mulla oli kaikki Ultralla tolloin. Nykysellä ultrawidellä en oo kokeillu, enkä varmaan uskalla.

Laske asetuksia tai vaiha resoa.
Benchmarkkia tuossa ajelin, eikä tuo peli pyöri 4K-resolla edes medium-asetuksilla.
Pakko siis laskea resoa, eipä olekaan tarvinnut sitä ennen tehdä tämän näytön kanssa (uudehko). Harmillisesti kuva pehmenee, kun tykkään terävästä kuvasta, mutta 1440p ei näyttänyt kovin pahalta, niin sillä nyt mennään. Pistin muutoin ultran, mutta vähän varjoja alas, kuten myös DOF ja lisäksi blurri pois.

Tietenkin jos jotenkin siedättyis tuohon 30fps:ään, niin saisi terävän kuvan ja karkit päälle, mutta kun on tottunut tuohon 60 hertsiin.

edit: onneksi en ole koskaan päässyt kokeilemaan >120Hz näyttöjä...
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 344
Benchmarkkia tuossa ajelin, eikä tuo peli pyöri 4K-resolla edes medium-asetuksilla.
Pakko siis laskea resoa, eipä olekaan tarvinnut sitä ennen tehdä tämän näytön kanssa (uudehko). Harmillisesti kuva pehmenee, kun tykkään terävästä kuvasta, mutta 1440p ei näyttänyt kovin pahalta, niin sillä nyt mennään. Pistin muutoin ultran, mutta vähän varjoja alas, kuten myös DOF ja lisäksi blurri pois.

Tietenkin jos jotenkin siedättyis tuohon 30fps:ään, niin saisi terävän kuvan ja karkit päälle, mutta kun on tottunut tuohon 60 hertsiin.

edit: onneksi en ole koskaan päässyt kokeilemaan >120Hz näyttöjä...
Saattaa olla tyhmä kysymys mutta kai MSAA on pois päältä?
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 420
Stiimissä oli alle vitosella. Oli kyllä aika surkeat käyttäjäarviot (mixed), mutta piti kuites ostaa, kun Human Revolution maistui hyvin.
Surkeat arvostelut tulee kenties alun ongelmista jolloin peli oli oikeasti paskemassa kunnossa mitä nykyään.

Nykyäähän toi on pelattavissa vaikkakin on suht raskas peli mutta oikeita asetuksia säätämällä niin serri 970 1080p jaksoi pyöriä.
Toisin siellä täällä on koodissa oikeastikin jotain häikkää vieläkin.

Pelinähän se on kova kun mullakin on lähelle 80h pelikellossa ja kahteen kertaa pelattu läpi, kolmas sitten pitäs osata pelata siten että saisi sen ketään tappamatta peli lävitse.

Tästä kannattaa katsella vinkkejä:
Deus Ex: Mankind Divided - Performance Tuning Guide :: Deus Ex: Mankind Divided™ General Discussions
 
Liittynyt
30.03.2017
Viestejä
1 100
Surkeat arvostelut tulee kenties alun ongelmista jolloin peli oli oikeasti paskemassa kunnossa mitä nykyään.
Haahuileva tarina ja sen myötähävettävä teknorasismi on pysyviä ongelmia. Pelisuunnittelu kyllä tuntui paremmalta kuin edellisosassa.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 420
Haahuileva tarina ja sen myötähävettävä teknorasismi on pysyviä ongelmia. Pelisuunnittelu kyllä tuntui paremmalta kuin edellisosassa.
Toi vähän tyhmä kun on trilogian keskiosa ja nytten peli ei myynytkään Squaren mielestä hyvin niin päätöstä saapi nähdä milloin tulee... Jos tulee.

Ite tykkäilin tehdä enimmäkseen sivutehtäviä tässä ja etsiä erillaisia lähestymistapoja.
 

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 851
80 tuntia tätä tullut pelattua. Ja olisikohan 2 tai 3 kertaa mennyt pelin läpi. New Game+ varsinkin hauskinta antia omasta mielestäni. Parasta antia oli mennä ympäri kaupunkia ja tutkia paikkoja/tehdä sivutehtäviä, visuaalisesti erittäin miellyttävä päivä ja yöaikaan.

Negatiivista voi tosiaan tarinasta antaa, itselle varsinkin pelin loppuosa ja fiilis "nytkö se jo loppu?!" oli sitä paskinta.

Tässä on sinänsä jo asennoitunut siihen, että ei tulla päätöstä näkemään tarinalle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 468
Kuinkas paljon tässä on sellaista "yksikään vartija ei saa nähdä/kuulla sinua tai se on game over ja uudestaan" hiippailua? Katselin nimittäin että tämän saisi nyt Steamista tosiaan aika edullisesti ja varsin näyttäväkin peli taitaa olla kyseessä, mutta kovin paljoa tuollaista kukaan ei saa huomata sinua, joten kyki jossain puskassa tai laatikon takana menoa en jaksa. Tottunut kuitenkin pääasiassa ammuskelemaan vastustajia tässä peliuran aikana. :D
 
Viimeksi muokattu:

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 344
Kuinkas paljon tässä on sellaista "yksikään vartija ei saa nähdä/kuulla sinua tai se on game over ja uudestaan" hiippailua? Katselin nimittäin että tämän saisi nyt Steamista tosiaan varsin edullisesti ja varsin näyttäväkin peli taitaa olla kyseessä, mutta kovin paljoa tuollaista kukaan ei saa huomata sinua, joten kyki jossain puskassa tai laatikon takana menoa en jaksa. Tottunut kuitenkin pääasiassa ammuskelemaan vastustajia tässä peliuran aikana. :D
Saat pistää lihoiksi, jos niin haluat ;)
Ja jos se on femman, ni loisto hinta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 159
Viestejä
4 214 030
Jäsenet
71 010
Uusin jäsen
vembula

Hinta.fi

Ylös Bottom