Deathloop (PC, PS5 konsoli-exclusive vuoden ajan)

Aivan liian helpoksi meni kyllä peli kun löysin
violetin kiväärin helvetin nopealla lataus ominaisuuksilla varustettuna ja tohon muutama trinketti kylkeen niin pystyy oneshottaaman kaikki perus viholliset läheltä ja kaukaa.
Pitäis vissiin lakata käyttämästä tota muttei malta:rofl2:

Kyllä tän pelin ylivoimainen ase on vaimennettu konepistooli. Siihen pari trinketiä lisäämään pitkän etäisyyden tarkkuutta ja kantamaa ja vaikkapa iso patruunalipas kolmanneksi niin se on vaimennettu kiikarikivääri headshotteihin ja lähietäisyydeltä sarjatulta ampuva äänetön ase. Eka jonka löysin ja mitään muuta ei tartte käyttää jos ei ammukset lopu ;)

Kolme löytämääni kultaista asettakin jää nollakäytölle kun ne pitää ääntä...
 
Kyllä tän pelin ylivoimainen ase on vaimennettu konepistooli. Siihen pari trinketiä lisäämään pitkän etäisyyden tarkkuutta ja kantamaa ja vaikkapa iso patruunalipas kolmanneksi niin se on vaimennettu kiikarikivääri headshotteihin ja lähietäisyydeltä sarjatulta ampuva äänetön ase. Eka jonka löysin ja mitään muuta ei tartte käyttää jos ei ammukset lopu ;)

Kolme löytämääni kultaista asettakin jää nollakäytölle kun ne pitää ääntä...
Mulla on itseasiassa toisena aseena tuo. Mutta tykkään losottaa ennemmin kiväärillä:giggle:
 
Mulla on itseasiassa toisena aseena tuo. Mutta tykkään losottaa ennemmin kiväärillä:giggle:

Kiväärin pointti vähän katoaa kun tuntuu siltä, että kaikissa aseissa on absoluuttinen tarkkuus eli jos jyvä on kohdillaan niin ei mene ohi. Ja kiikarikivääri on ainoa ase, jolla tähtäys huojuu ellei paina sitä "stabilize" hengen pidätystä. Eli konepistoolin rautatähtäimen jyvä on tarkempi kuin se pelin kiikarikivääri :D
 
Kiväärin pointti vähän katoaa kun tuntuu siltä, että kaikissa aseissa on absoluuttinen tarkkuus eli jos jyvä on kohdillaan niin ei mene ohi. Ja kiikarikivääri on ainoa ase, jolla tähtäys huojuu ellei paina sitä "stabilize" hengen pidätystä. Eli konepistoolin rautatähtäimen jyvä on tarkempi kuin se pelin kiikarikivääri :D
Ihan perus rautatähtäin tossa mun kiväärissä, en nyt ulkoa muista aseen nimeä. Juuri tuo absoluuttinen rautatähtäin tekee tosta hyvän.
 
Hauskaa oli niin kauan kun sitä kesti. Viimeisellä kierroksella tuli otettua vielä kunniakierros kun peli ei pidellytkään kädestä ihan niin paljon kuin hetkittäin piteli ja jotain uudelleen tekemistä vaativaa unohtui, minkä tajusin vasta illalla.

Enemmän tällaista saisi olla. Eirtyisesti tekemisen vapaamuotoisuus oli mieleen ja kun en edes ole vilkaissut mitään achievementejä niin ei ollut mitään painetta pelata tietyllä tapaa.

Lopulta setiksi vakiintui hiljainen konepistooli, nopeasti lataava kivääri ja joku combat shotgun. Släbeinä Shift kantaman pidennyksellä sekä sillä hetkellisellä levitoinnilla ilmassa sekä Karnesis zonella ja sillä, joka jättää kohteet hetkeksi ilmaan. Jälkimmäinen on ihan ykkönen kun juuri muuta tapaa ei ole pysäyttää Juliannea ja muita pomoja ampumasta takaisin jos tappeluun joutuu.
 
Mikäs tämän tilanne on teknisen puolen osalta tällä hetkellä kaksi viikkoa julkaisusta? Esiintyykö paljon ongelmia (varsinkin teillä, joilla CPU on omaa 6700K:ni luokkaa), kun ainakin julkaisun yhteydessä sai lukea ties mistä kaatuilusta ja stutteroinnista. En haluaisi pistää rahojani kiinni Dishonored 2 julkaisun kaltaiseen tapaukseen..
 
3900x, peliaika ehkä parisen tuntia. Yhden kerran kaatunut muuten ei mitään ongelmia.
 
Julkaisun aikaan peli pyöri mulla kaatuilematta mutta nyttemmin (en tiedä onko tullut yksi vai useampi pätsi, yksi ainakin) kävi muutava ikävä kaatuilu jossa hukkasin ihan kohtuullisen määrän käytettyä aikaa piesti riepomaan sen verran että lähdin testailemaan asetuksia ja itsellä ratkaisu oli niinkin simppeli kuin kääntää vain kaikki raytracing asetukset pois päältä. Sen koommin peli ei ole kosahtanut kertaakaan. Pelattu +20h yhteensä ja näistä puolet nyt asetuksien ronkkimisen jälkeen kaatumatta.
 
Tämä on Steamissa -50% alennuksessa hintaan 29,99e. Olen jo ostopäätöksen tehnyt arvostelujen ja tubevideioiden perusteella, mutta mielellään silti kuulisin pelikokemuksia, varsinkin onlinen osalta. Miten tuo multiplayer käytännössä toimii, aina 1 vs 1 tilanne?
 
Tämä on Steamissa -50% alennuksessa hintaan 29,99e. Olen jo ostopäätöksen tehnyt arvostelujen ja tubevideioiden perusteella, mutta mielellään silti kuulisin pelikokemuksia, varsinkin onlinen osalta. Miten tuo multiplayer käytännössä toimii, aina 1 vs 1 tilanne?

Jos pelaa online-moodissa (vasenta yläkulmaa klikkaamalla kenttien välissä voi vaihtaa) niin kun tietyn verran saa kampanjaa pelattua niin kuka tahansa voi tulla härkkimään sinun pelaamistasi Juliannan muodossa JOS olet alueella jossa joku visionääreista on sinä ajankohtana läsnä, tämä selkiintyy myöhemmin pelin myötä. Jos tämä ei napostele niin pelin voi laittaa Friends only moodiin jolloin vain Steam-kaverit voivat härnätä sinua. Viimeinen vaihtoehto on Single Player jolloin saat satunnaisia AI-ohjattuja Julianna invaasioita. Käsittääkseni myös Friends Only moodissa näin tapahtuu jos kukaan kavereistasi ei ole pelaamassa ja hakeutumassa näin tekemään, sekä itseasiassa myös Online-moodissa jos on hiljaista. Mutta tosiaan aina 1 on 1 tilanne jos "invaasio" aktivoituu. Oli se sitten AI tai toinen pelaaja. Joka tapauksessa tietyn vaiheen jälkeen "Julianna is on the hunt" voi aktivoitua jos edellä mainittu reunaehto täyttyy. Invaasion alettua ei kentästä pääse ulos kuin tietyt toimenpiteet tekemällä jotka peli kertoo kun siihen pisteeseen pääset ensimmäisen kerran.

Sellainen huomio että peli ei tietenkään mene oikeasti pauselle menussa olemisen aikana jos olet Online-tilassa tai Friends Only tilassa. Eli jos avaat menun niin peli pyörii taustalla normaalisti. Single Player tilassa peli menee paussille.

Oma aikansa tämän kanssa menee kun sen omaksuu, miten pelata jne. pelkkänä FPS pelinä tätä ei kannata ajatella, enemmän tässä on se tarina-vyyhti joka sieltä avautuu kun seuraat niitä vihjeitä. Peli ohjailee omalta osaltaan niitä seuratessa että "tässä paikassa tapahtuu tähän aikaan jotain mikä liittyy seuraamaasi vihjeeseen" joka voi tuntua turhalta mutta ilman sitä olisi aika hukassa, tämä tapahtuu vain liittyen seuranna olevaan vihjeeseen. Lisäksi siellä on mukavasti kevyttä ja vähemmän kevyttä oheistoimintaa, osa kovinkin kryptisia mutta perehtymällä aivan tehtävissä.

Kuolema tarkoittaa että pelimaailma pyörähtää takaisin aamuun ja kaikki on kuten pelin alussa poislukien se informaatio mitä olet kerännyt, ne jäävät "muistiin", kaikki ketkä olet päästänyt hengiltä myös palaavat tietysti. Eli välttämättä tuskalla pahan alueen läpi raivattu pelaaminen ei mene hukkaan jos satut sinne kuolemaan ja olet kuitenkin sieltä saanut poimittua informaatiota joka ajaa peliä eteenpäin. Joka tapauksessa peli looppaa takaisin "samaan" aamuun ilta-vaiheen jälkeen. Lisäksi päähenkilöllä on reprise ominaisuus joka tarkoittaa että kuoltuasi päädyt takaisinkelauksella jonkun matkan päähän ottamiasi askeleita laskettuna taaksepäin hetken kuolemattomuudella ja näkymättömyydellä varustettuna, kolmannen kuoleman jälkeen peli looppaa aamuun - paitsi kahden ensimmäisen "pakotetun" loopin aikana joissa peli ohjailee tekemisiäsi kovasti, näissä kuoleminen palauttaa siihen ajankohtaan ja alueeseen jonne peli oli sinua viemässä.

Omasta mielestäni kiinnostava konsepti joka harvemmin suurta turhautumista aiheutti - useita kertoja pelannut läpi. Vaatii toki kykyä seurata ja lukea, joka ei kaikkien pelityylille sovi, mitään ei sovi skipata vaikka kaikki journaliin myöhemminkin luettavaksi kertyy. Lisäksi paljon pääsykoodeja eri paikkoihin jotka vaihtuvat joka pelikerta mutta nämä peli pääasiassa muistaa automaattisesti ja lukkoa avatessa koodia ehdottaa jos se on aiemmin opittu. Ensimmäinen läpipeluukerta voi kyllä olla hyvinkin vaikea hahmotettava. Sanotaanko että tahdista riippuen 10-30h pelattavaa tarjoaa.

Aiemmin puhumani kaatuilut olivat viimeisimmät päivityksen myötä historiaa ja peli pyörii jo varsin sujuvasti myös RT päällä jos rauta riittää.
 
Jos pelaa online-moodissa (vasenta yläkulmaa klikkaamalla kenttien välissä voi vaihtaa) niin kun tietyn verran saa kampanjaa pelattua niin kuka tahansa voi tulla härkkimään sinun pelaamistasi Juliannan muodossa JOS olet alueella jossa joku visionääreista on sinä ajankohtana läsnä, tämä selkiintyy myöhemmin pelin myötä. Jos tämä ei napostele niin pelin voi laittaa Friends only moodiin jolloin vain Steam-kaverit voivat härnätä sinua. Viimeinen vaihtoehto on Single Player jolloin saat satunnaisia AI-ohjattuja Julianna invaasioita. Käsittääkseni myös Friends Only moodissa näin tapahtuu jos kukaan kavereistasi ei ole pelaamassa ja hakeutumassa näin tekemään, sekä itseasiassa myös Online-moodissa jos on hiljaista. Mutta tosiaan aina 1 on 1 tilanne jos "invaasio" aktivoituu. Oli se sitten AI tai toinen pelaaja. Joka tapauksessa tietyn vaiheen jälkeen "Julianna is on the hunt" voi aktivoitua jos edellä mainittu reunaehto täyttyy. Invaasion alettua ei kentästä pääse ulos kuin tietyt toimenpiteet tekemällä jotka peli kertoo kun siihen pisteeseen pääset ensimmäisen kerran.

Sellainen huomio että peli ei tietenkään mene oikeasti pauselle menussa olemisen aikana jos olet Online-tilassa tai Friends Only tilassa. Eli jos avaat menun niin peli pyörii taustalla normaalisti. Single Player tilassa peli menee paussille.

Oma aikansa tämän kanssa menee kun sen omaksuu, miten pelata jne. pelkkänä FPS pelinä tätä ei kannata ajatella, enemmän tässä on se tarina-vyyhti joka sieltä avautuu kun seuraat niitä vihjeitä. Peli ohjailee omalta osaltaan niitä seuratessa että "tässä paikassa tapahtuu tähän aikaan jotain mikä liittyy seuraamaasi vihjeeseen" joka voi tuntua turhalta mutta ilman sitä olisi aika hukassa, tämä tapahtuu vain liittyen seuranna olevaan vihjeeseen. Lisäksi siellä on mukavasti kevyttä ja vähemmän kevyttä oheistoimintaa, osa kovinkin kryptisia mutta perehtymällä aivan tehtävissä.

Kuolema tarkoittaa että pelimaailma pyörähtää takaisin aamuun ja kaikki on kuten pelin alussa poislukien se informaatio mitä olet kerännyt, ne jäävät "muistiin", kaikki ketkä olet päästänyt hengiltä myös palaavat tietysti. Eli välttämättä tuskalla pahan alueen läpi raivattu pelaaminen ei mene hukkaan jos satut sinne kuolemaan ja olet kuitenkin sieltä saanut poimittua informaatiota joka ajaa peliä eteenpäin. Joka tapauksessa peli looppaa takaisin "samaan" aamuun ilta-vaiheen jälkeen. Lisäksi päähenkilöllä on reprise ominaisuus joka tarkoittaa että kuoltuasi päädyt takaisinkelauksella jonkun matkan päähän ottamiasi askeleita laskettuna taaksepäin hetken kuolemattomuudella ja näkymättömyydellä varustettuna, kolmannen kuoleman jälkeen peli looppaa aamuun - paitsi kahden ensimmäisen "pakotetun" loopin aikana joissa peli ohjailee tekemisiäsi kovasti, näissä kuoleminen palauttaa siihen ajankohtaan ja alueeseen jonne peli oli sinua viemässä.

Omasta mielestäni kiinnostava konsepti joka harvemmin suurta turhautumista aiheutti - useita kertoja pelannut läpi. Vaatii toki kykyä seurata ja lukea, joka ei kaikkien pelityylille sovi, mitään ei sovi skipata vaikka kaikki journaliin myöhemminkin luettavaksi kertyy. Lisäksi paljon pääsykoodeja eri paikkoihin jotka vaihtuvat joka pelikerta mutta nämä peli pääasiassa muistaa automaattisesti ja lukkoa avatessa koodia ehdottaa jos se on aiemmin opittu. Ensimmäinen läpipeluukerta voi kyllä olla hyvinkin vaikea hahmotettava. Sanotaanko että tahdista riippuen 10-30h pelattavaa tarjoaa.

Aiemmin puhumani kaatuilut olivat viimeisimmät päivityksen myötä historiaa ja peli pyörii jo varsin sujuvasti myös RT päällä jos rauta riittää.

Kiitos kattavasta vastauksesta, joulun jälkeen alkaa tämän myllytys. Vielä tarkentava kysymys onlineen liittyen: Aktivoituuko tuo ”hunt” jo kampanjan alkuvaiheessa, vai minkä verran suunnilleen pitää ensin pelata tarinaa eteenpäin? Ja millä tavalla tai missä tilanteessa pääsen itse härkkimään muiden pelaamista Julianan muodossa?
 
Kiitos kattavasta vastauksesta, joulun jälkeen alkaa tämän myllytys. Vielä tarkentava kysymys onlineen liittyen: Aktivoituuko tuo ”hunt” jo kampanjan alkuvaiheessa, vai minkä verran suunnilleen pitää ensin pelata tarinaa eteenpäin? Ja millä tavalla tai missä tilanteessa pääsen itse härkkimään muiden pelaamista Julianan muodossa?
Muistaakseni itse pääset Juliannan tennareihin sen jälkeen kun peli lakkaa pitämästä kädestä kiinni eli kahden ekan pakotetun loopin jälkeen. Eli samassa vaiheessa kun niitä invaasioita alkaa tapahtua muutenkin. Peli antaa esimakua tästä myös tuon opastetun vaiheen aikana mutta se on aina AI-ohjattu kohtaaminen. Muutama pelitunti siinä uudella pelaajalla vierähtänee että tuohon saakka pääsee.
 
Tämä on Steamissa -50% alennuksessa hintaan 29,99e. Olen jo ostopäätöksen tehnyt arvostelujen ja tubevideioiden perusteella, mutta mielellään silti kuulisin pelikokemuksia, varsinkin onlinen osalta. Miten tuo multiplayer käytännössä toimii, aina 1 vs 1 tilanne?
Kovasti kiinnostaisi tämä peli teemaltaan, mutta taitaa olla tuolla 29,90€ alennushinnallakin vielä ylihintainen tekele. Katselin useammankin arvostelun ja jäi sellainen vaikutelma, että vain luotettavaksi havaittu "Worth A Buy" ilmaisee asian niin kuin se oikeasti on.




1640281230039.png
 
AI:sta kannattaa huomioida, että kyllä ne viholliset kohtikin ampuu silloin kun ei ammuskele läpällä toisiaan tai viihdytä itseään ja muita itsemurhia tehden. Kannattaa asettaa vähän juonelliseen kontekstiin tuota. Ne "vieraat" juhlivat kirjaimellisesti ilman huolta huomisesta eikä niillä ole sinänsä mitään motiivia puolustaa itseään tai muita. Jättävät rauhaan kun jätät heidät rauhaan tanssimaan tai kuuntelemaan musiikkia.

Jos ne oikeasti ottaisivat asian elämän ja kuoleman kysymyksenä, ei peli olisi kovin hauska kun pienellä alueella ei ikinä enää saisi rauhaa kun kerran palajstuu ja armoton mekaniikka haaskaisi kaiken käytetyn ajan.
 
On kyllä tuo Juliannan invaasio yhtä typerä juttu kuin Soulseissa. Hiippailet kartanossa ja sitten joku invadee peliin ja joudut alkaa räiskimään n. 50 vihollisen keskellä. Vedin kesken pelin ethernet-adapterille kylmästi disablea niin venäläinen sai kyytiä pelistä.
 
Vaikeutuuko tämä peli jotenkin ajan myötä? Eilen alkoi tulla ns. yhtäkkiä tunti turpaan ja tuntui että vihollisetkin oli omituisen valppaita. Normaalisti ne ei huomaa juuri mitään mutta vähän kurkkasin sermin yli niin kerralla noin 10 vihollista huomasi minut. Samoin Julianna ja muut visionaryt ampuu nyt yhtäkkiä todella kovat piipussa. Tässä välillä tuntui että peli meni helpoksi ja nyt taas näin.
 
Vaikeutuuko tämä peli jotenkin ajan myötä? Eilen alkoi tulla ns. yhtäkkiä tunti turpaan ja tuntui että vihollisetkin oli omituisen valppaita. Normaalisti ne ei huomaa juuri mitään mutta vähän kurkkasin sermin yli niin kerralla noin 10 vihollista huomasi minut. Samoin Julianna ja muut visionaryt ampuu nyt yhtäkkiä todella kovat piipussa. Tässä välillä tuntui että peli meni helpoksi ja nyt taas näin.

Vaikeutuu. Siitä tulee info kun se ekan kerran tapahtuu. Tämäkin tavallaan juonen kontekstissa ihan hyvin sopiva kuvio eli kun looppi alkaa olemaan oikeasti uhattu, havahtuu NPC:t että tosi kyseessä.
 
Tulenpa valittamaan vähän samasta, mistä tässä on jo muutkin näköjään sanoneet.

Jotenkin odotin paljon enemmän pelimekaniikoilta, etenkin kun studion aijempia pelejä on tullut nautittua täysin rinnoin. Minkähän kehäpäätelmän tuloksena on päätetty vetää pelimekaniikkaakin puolta yksinkertaisemmaksi, kuin mitä dishonoredeissa. Kykyjä ei voi kantaa juurikaan niin montaa kuin tahtoisi, puhumattakaan hahmolle lyötävistä trinketeistä. Kaikkea kivaa löytyisi, mutta on vain muutama tasan niin tärkeä trinketti, mistä ei voi luopua kun ne kerran saa.
Sitten tuo aseiden tasapainotus. Tällä hetkellä riittää kaksi tykkiä kantoon ja pelin muu arsenaali näköjään on vain absoluuttisen turhaa. Vaimennettu SMG ja haulikko isolla lippaalla. Eteen kyllä tulee ihan siistejä aseita, kuten se Frankin oma tykki, mutta mitä järkeä sitäkään on käyttää, kun SMG ajaa saman asian ja paljon paremmin? Myös huvittaa, miten tuo aseiden jumiutumismekaniikkakin oli vain noin ensimmäisen tunnin ajan juttu, sitten se vain unohtui. Alussa tuli kuviteltua, että tämäpä onkin nopeatempoinen räiskintä jossa vielä pitäisi pitää aseistakin huolta. Eipä näköjään ollutkaan.

En tiedä osunko juuri nyt sellaiseen saumaan, missä peli alkaa käymään hieman tylsäksi ja tahtoisi vain päästä äkkiä eteenpäin. Ympäristöstä sinällään löytyisi kaikkea kiinnostavaa avattavaa sivuovea sun muuta, mutta toisaalta ei jaksa kiinnostaa joka loopissa taas tehdä samoja asioita. Tiedän sen olevan vähän olennainen juttu tässä pelissä, mutta ei vain jaksa kiinnostaa. Johtunee myös osaltaan siitä, että olen melkoinen binääriaivo joka vaatii jatkuvaa stimulointia ja eteenpäin pääsemisen tunnetta.


Siitä kyllä täytyy tosin antaa iso plussa, että jälleen on saatu kyllä tasan niin yksilöllinen peli tehtyä kuin vaan voi. Miljöö, hahmot, yksinkertaisesti kaikki. Nautin kyllä suuresti itse pelaamisesta, vähän vain harmittaa miten pelillisesti tää on kuin pirkkaversio dishonoredista. Tosin se on mukavaa, kun peli ei lyö silmille statistiikkaa miten hyvä/paha olin kun en tappanut tai tapoin porukkaa kentän aikana. Ei tule sellasta dishonoredimaista suorittamisen tunnetta.
 
Voin hyvinkin ymmärtää tuon turhautumisen tunteen jos tämä peli junnaa, tässä kun se toisinaan pisti varsin hämilleen hetkittäin että mitähän ihmettä nyt pitäisi tehdä. Se lopunperin vaati itsellä silloin vain sen että ottaa yhden johtolangan jota seuraa kunnes se on selvitetty. Peli kuitenkin siinä määrin pitää kädestä että kertoo kun joku johtolanka päivittyy. Kaikki info kun kertyy sinne journaliin, peli nivoo niitä sitten nippuun sitä mukaa -> pelaajan ei välttämättä tarvitse mikään suurin Sherlocki olla jos ei näin halua. Toki ne liput ja laput pläräämällä läpi, nauhat kuuntelemalla jne sen kokonaisuuden ymmärtää aivan toisin jos haluaa uppoutua tarinassa enemmän siihen että miksi mennään, eikä pelkästään että minne mennään.

Omasta mielestäni on ihan ok että niitä kykyjä ei voi kaikkia käyttää yhtä aikaa, niihin kuitenkin saa niitä päivityksiä kerättyä. Peli muuttuisi varsin helpoksi loppupuolella jos ne kaikki saisi mukaan tehtävän ajaksi. Oma pelityyli oli kyllä sellainen etten liiaksi kiintynyt mihinkään tiettyyn trinkettiin tai aseeseen, saati kykyyn. Vaihtelin niitä pelin edetessä monet kerrat.

Pelissä on myös tavallaan vaihtoehtoinen vaikeampi tapa pelata josta vihjataan tokan loopin aikana mutta ei tehdä liian selväksi, kerron siitä lisää seuraavassa spoilerissa:

Tokassa loopissa kun aamulla käydään Updaamissa lukemassa LPP niin ilmestyy se toinen Colt kertomaan että "figure out residuum, it will make your life easier - or do it hard way" ja neuvoo menemään Wenjien labraan Complexiin. Tuo "do it the hard way" viittaa siihen että koko Wenjie homman voi skipata, kääntyy vain kannoillaan siinä kun sinne tehtävään mennään.

Näin koko infusion ja residuum jää selvittämättä ja joka päivän/loopin alussa ei ole muuta kuin tuplahyppy ja se jumittuva Limp-konepistooli. Peli on täysin mahdollista pelata tästä eteenpäin läpi niitä samoja johtolankoja seuraten ja näin olen itse myös tehnyt useamman kerran. Toki jos ja kun pelin on luultavasti ennen tätä jo läpäissyt niin osa asioista on aika selviä, toki ne koodit yms. pitää yhtä lailla selvittää koska ne vaihtuvat joka pelikerralla. Siellä labrassakin tarvitsee käydä kyllä myöhemmin mutta Wenjiet ja infuusion voi jättää omaan arvoonsa. Myöskään esim Charlien kartanolla ei välttämättä tarvitse koko pelin aikana käydä kuin yhden kerran. Kaikki paikat joihin on pääsy ilman koodia mutta vain tiettynä vuorokauden aikana kun ovat saatavilla riippumatta siitä oletko löytänyt ne vihjeet jotka ohjaa niihin.

Tokihan niitä aseita, kykyjä ja trinkettejä voi looppien aikana kerätä ja käyttää mutta seuraavana aamuna kaikki on taas poissa. Jää kokonaan pois se stressi selvitä hengissä ulos tilanteista sen tähden kun satuin vaikka löytämään aseen x. Kerätty tieto kun kuitenkin säilyy - aivan sama vaikka Colt räjäyttäisi itse itsensä taivaan tuuliin jahka tiedonmurut on kerätty. Ja varsinkin iltatehtävien jälkeen se on aivan sama, exitin kautta kuitenkin olisi joka tapauksessa looppi edessä ja kaikki tavarat tiessään.

Suosittelen kokeilemaan :thumbsup: Options valikossa on se Reset Colt's progression painike jolla pääsee takaisin pelin alkuun, Juliannan kehitys silti säilyy
 
On kyllä hieno peli. Tuli aika pitkätauko tähän kun oli muuta pelattavaa, mutta nyt päätin jatkaa taas. Kenttä suunnittelu on aivan huippuluokkaa tässä ja muutenkin tunnelma kohdallaan.

Aluksi närästi toi valikko helvetti tehtäviin ja kaikkeen muuhunkin liittyen ja sen takia jäikin kesken, mutta siitäkin pääsi yli, niin alkoi maistua.
Ja mikä on myös hienoa tässä, ettei ole mitään aasin selässä ratsastavia kauppiaita, jotka mystisesti ilmestyvät tien risteyksessä tai kulmantakana.

Ei yhtään kauppiasta tai hevosta enään peleihin. Kiitos!!
 
Viimeksi muokattu:
Piti ottaa kokeiluun Game Passilta. Kova Dishonored-fani olen ja vaikutti muutenkin mielenkiintoiselta peliltä.

Alkuun on kyllä todella paljon opeteltavaa. Ei oikein tiedä, mitä kannattaa etsiä ja mitä aseita käyttää. Ilmeisesti peli kuitenkin selkenee, kun pelaa pidemmälle ja pääsee tutoriaalin läpi. Maailma on kyllä kiehtovan outo ja pelin idea, eli deathloop hämmentää sekin tässä vaiheessa kivasti. Myös pelattavuus ja taistelut on kohdallaan. Eiköhän tämän mielellään pelaa läpi.

Hirveän isoa eroa ei ollut Ultra + RT:n ja ihan Very High:n välillä. Päädyin jättämään Very High presetin ja HBAO:n päälle ja DoF ja Motion Blur luonnollisesti pois. Edelleen FPS kyykkää alle 80:n joissakin tilanteissa RTX 3060 Ti:llä ja 1440p:llä, mutta muuten viihdytään 100:n tuntumassa ja ylikin. Korkeasta FPS:stä ja Freesyncistä huolimatta välillä tuntuu kuitenkin olevan pientä stutteria, eli ihan kuin Dishonored 2:n Frame pacing -ongelman kanssa aikanaan.
 
Korkeasta FPS:stä ja Freesyncistä huolimatta välillä tuntuu kuitenkin olevan pientä stutteria, eli ihan kuin Dishonored 2:n Frame pacing -ongelman kanssa aikanaan.

Huomasin saman ja nopeasti mitä lueskelin niin tämä on ilmeisesti ominaisuus, eli frame pacing tms. ongelmaa tulee jos fps ei ole tasan 60 tai 120...

3D sound on ainakin omalla koneella myös jotenkin "rikki", ihan karseen kuulosta kaikki jos sen laittaa päälle (kuulokkeita käytän ja niille pitäisi olla tehty).
 
Vahva suositus Deathloopille. 5/5.

Pelasin läpi kun tuli Gamepassiin PC:lle ja nautin kyllä loppuun asti tästä. Kaikki toimi hienosti, vaikeustaso oli kohdillaan eli ei tullut liikaa pataan, mutta tuli kuitenkin. Mekaniikka paikkojen ja aikojen välillä hyppimiseen toimi todella hienosti. Alussa pelkäsin, että tästä tulee liikaa grindaamista, mutta ei suinkaan. Infusen myötä homma lähti pyörimään sujuvasti ja aika pian sai riittävän varustuksen.

Olisin toivonut ehkä vähän lisää kustomoitavuutta aseisiin ja hahmoon eri kykyjen osalta. Mutta hyvä näinkin.

Kentät todella mielenkiintoisia ja toimii hyvin tuo, että eri ajankohtina niistä löytyy uutta tutkittavaa.
 
Alussa pelkäsin, että tästä tulee liikaa grindaamista, mutta ei suinkaan. Infusen myötä homma lähti pyörimään sujuvasti ja aika pian sai riittävän varustuksen
Tuossa olikin oikeastan samassa ne hyvät ja huonot puolet. Eli grindata ei tarvitse, kunhan sattuu saamaan sen "omaan käteen" sopivan aseen ja siihen pari sopivaa trinkettiä ja nehän saa oikeastaan melkein heti. Sen jälkeen vaan odotat sitä samaa asetta/trinkettiä pykälän parempana. Kaikki muu on oikeastaan suoraan roskaa. Trinkettejäkin vino pino ja suurin osa ihan kuraa. Okei... toki noilla saa arvoa lisäpeluulle, jos haluaa kokeilla eri tyyleillä pelata. Sama koskee oikeastaan Infusea.

Kyllä tällaiset pelit on Game Passin suola, eli pelinä oli kuitenkin kaikesta huolimatta ihan maistuva tekele.
Alkuun hieman hämmentävä, mutta kyllä se hiljalleen avautui. Hetkittäin ehkä saattoi tuntua saman toistolta, kun koko ajan samoissa paikoissa, mutta tosiaan hyvin nuo paikat kuitenkin erosi vuorokauden ajankohdasta riippuen toisistaan jonkin verran.
Pelinä ei mikään kovin vaikea, jos omaa malttia hiippailuun ja on kärsivällinen. Itsellä SMG äänenvaimentimella toimi läpi pelin ja haulikko tiukkoihin tilanteisiin.
 
Tuli nyt vihdoinkin ostettua tämä, kun se oli pari viikkoa sitten HumbleBundlen kautta tarjouksessa 9 eurolla. On kyllä ainakin näin ihan alkuun ihmeen sekavan oloinen valikkosysteemi, kontrollit ja gameplay mekanismi ylipäätään, mutta eiköhän se siitä.

Eniten häiritsee tallennusmahdollisuuden puute, kun pitää etukäteen varata aikaa pelaamiseen, eikä se ole perheellisenä ja muutenkin aktiivisena aina ihan itsestäänselvää, että se onnistuisi suunnitelmien mukaan. Erikoinen ratkaisu mielestäni, mutta kaipa sillä on haettu jotain immersiivisuuden lisäämistä tms. Ei ole vielä peliaikaa kertynyt kuin about tunnin verran ja ainakin vielä tässä vaiheessa on hyvin epäselvää, että missä tilanteessa pelin edes uskaltaa lopettaa, jotta ei tarvitse palata alkuun. :D
 
... ainakin vielä tässä vaiheessa on hyvin epäselvää, että missä tilanteessa pelin edes uskaltaa lopettaa, jotta ei tarvitse palata alkuun. :D
Kesken kentän ei voi tallentaa, joten on vedettävä aina tehtävä kerrallaan. Sitten onkin itsestä kiinni, viettääkö siellä enemmän vai vähemmän aikaa. Arkanelle tyypillisesti kentät on kyllä täynnä tutkittavaa ja löydettävää. Itselle jopa siihen pisteeseen että tuli ähky.
 
On kyllä ainakin näin ihan alkuun ihmeen sekavan oloinen valikkosysteemi, kontrollit ja gameplay mekanismi ylipäätään, mutta eiköhän se siitä.

Alku oli kieltämättä vähän sekava, mutta se fiilis kyllä katosi kun hiukan pääsi pelissä eteenpäin ja avautui, että mitä nyt sitten seuraavaksi haluaa/kannattaa tehdä ja mitä objectiveja oikein kannattaa tavoitella. Oli oikeastaan kiva, että pelin alku oli vähän tarpomista, mutta sujuvoitui ja suoraviivaistui selvästi pidemmällä vs. toisinpäin.

Olisin lopussa toivonut jopa pidempää kestoa pelille. Mutta ehdottomasti vuoden top-5:een menee Game Passissa itselläni.
 
Itse olen vähän pihalla koko pelistä, eikä tämä meinaa oikein lähteä. Kysyn spoilerissa apua:

Onko ideana tosiaan se, että kaikki tarvittavat henkilöt pitää tappaa loopin rikkomiseksi vuorokauden aikana? Eli peli toistaa tavallaan itseään tuohon asti? Olen vasta alussa, joten älkää spoilatko kuitenkaan liikaa :D

Entä onko tehtävien tekemisestä alussa muuta hyötyä kuin tiedon saaminen? Esimerkiksi nyt kävin sotkemassa sen tiedemiehen tutkimukset ja hallintapaneelin, jotta tämä menee juhliin illalla. Menin kuolemaan kahdesti ja yksi elämä enää jäljellä. Kun vuorokausi vaihtuu, onko tuo tehtävä taas nollilla? Eli pitää tehdä uudelleen?

Lisäksi sain jossain vaiheessa jonkun laitteen, joka imee violetteja asioita kartalta. Tiputin sen noin kahden minuutin päästä vahingossa mereen ja tehtävä ilmeisesti kusi tuon takia. Pitääkö tuokin koko tehtävä tehdä uudelleen jonain toisena päivänä?
 
@Lare, peli ei ala aina täysin alusta. Peli ei nollaa kaikkea savuttamaasi - vaikka kuolisit. Mutta ihan alussa kaikki mekaniikat ei ole vielä käytettävissä. Eli kannattaa jaksaa vähän pidemmälle. Alku on sekavampi kuin loppuosa pelistä.

Kyllä, loopin saa rikottua tappamalla kaikki vuorokauden aikana. Mutta et ole vielä pitkään toviin tuossa tilanteessa, että sitä yrittäisit. Ja huomaat kyllä kun olet ja se on mahdollista.
 
Aloitushan on äärettömän sekava ja hyvä tovi menee ennenkuin edes hokaa mitä ihmettä siellä pitää tehdä.
Itellä ei riittänyt mielenkiinto tahkota loppuun asti, mutta tarkoituksena on eri paikoissa ja eri vuorokauden aikoina tehdä tehtäviä, kerätä aseita ym, opiskella ketkä pomoista on milloin missäkin ja niiden rutiineja saa muutettua.
Lopuksi pitäisi siis keksiä keino miten tappaa kaikki bossit saman vuorokauden aikana.

Ehkä palaan pelin pariin vielä joskus, ehkä en.
 
Onko kukaan pelannut Juliannella invaasioita?

On niin kova rubberbanding, että käytännössä pelikelvoton. PC:llä ja Gamepassin kautta itsellä. Muilla samoja kokemuksia?

Tykkäsin pelin aikana itse kyllä Coltilla pitää Online muoto päällä, joka teki pelistä edes jollain tavalla jännittävän.
 
Onko kukaan pelannut Juliannella invaasioita?

On niin kova rubberbanding, että käytännössä pelikelvoton. PC:llä ja Gamepassin kautta itsellä. Muilla samoja kokemuksia?

Tykkäsin pelin aikana itse kyllä Coltilla pitää Online muoto päällä, joka teki pelistä edes jollain tavalla jännittävän.
On tullut pelattua. Ymmärtääkseni Coltilla pelaava on aina host ja koko invaasio perustuu peer-to-peer kaavaan ilman serveriä välissä. Joten - jos matchmakingissa sattuu toisella puolella maapalloa oleva pelaaja sinua vastaan niin kokemus on kelvoton. Jos sitä mielii pelailla niin kannattaa pelata sellaisena ajankohtana että Euroopan päässä olisi pelaajia, itse yhtä jenkkilässä olevaa tuttua härkin friends moodin kautta niin vaikka kummallakin kuitupohjaiset nettiyhdeydet niin ei siitä tullut mitään.
 
Juuh, mulla ei tule yhdestäkään pelistä mitään (oon jokusen kerran onnistunut, mutta aikalailla räkäsellä tavalla ampumalla haulikolla sinne minne Colt saattaisi mennä). Se on ollut parhaimillaankin huono ja yleensä täysin pelikelvoton (ei pysty vaihtaa asetta tai liikkumaan).

Selittänee sitä minkä takia olin Coltilla täysin ylivoimainen :D Pitikin kokeilla toista puolta :p

150 megan kaapeli itselläni kuitenkin (tässä upload spead taitaa olla tärkeempi?). Vois johtua siitä, ettei löydy muita suomipelaajia vai mikä on?

Konseptihan on ihan täydellinen ja oikeasti hienot lähtökohdat dueliin. Kunhan vaan teknisesti toimisi.

EDIT: Heti kun pääsin valittamasta, niin tuli täydellinen ottelu Juliannalla ja suurimmaksi osaksi toimi niin kuin olisi ollut omalla serverillä. Parhaimmillaan tämä peli on ihan huippu.

EDIT2: Seuraava taas ihan yhtä huono kuin ennenkin (kerran sain tapettua ja toisella kerralla Colt hakkasi mut Machetella kun en pystynyt liikkumaan rubberbandingin takia). En yhtään ihmettelisi jos tarkoituksella ovat tehneet niin, ettei ihmiset rupea pelaamaan tosissaan Juliannalla. Ennemmin sellainen pvp, että koko tarkoitus on tehdä ensimmäisestä läpipeluukerrasta mielenkiintoisempi.

Sinänsä sääli. Olisi voinut olla hauska pelata vaikka JvsJ matseja ja toisella jokin "pura pommi" tai hakkeroi satelliitti-funktio
 
Viimeksi muokattu:
Juuh, mulla ei tule yhdestäkään pelistä mitään (oon jokusen kerran onnistunut, mutta aikalailla räkäsellä tavalla ampumalla haulikolla sinne minne Colt saattaisi mennä). Se on ollut parhaimillaankin huono ja yleensä täysin pelikelvoton (ei pysty vaihtaa asetta tai liikkumaan).

Selittänee sitä minkä takia olin Coltilla täysin ylivoimainen :D Pitikin kokeilla toista puolta :p

150 megan kaapeli itselläni kuitenkin (tässä upload spead taitaa olla tärkeempi?). Vois johtua siitä, ettei löydy muita suomipelaajia vai mikä on?

Konseptihan on ihan täydellinen ja oikeasti hienot lähtökohdat dueliin. Kunhan vaan teknisesti toimisi.

EDIT: Heti kun pääsin valittamasta, niin tuli täydellinen ottelu Juliannalla ja suurimmaksi osaksi toimi niin kuin olisi ollut omalla serverillä. Parhaimmillaan tämä peli on ihan huippu.

EDIT2: Seuraava taas ihan yhtä huono kuin ennenkin (kerran sain tapettua ja toisella kerralla Colt hakkasi mut Machetella kun en pystynyt liikkumaan rubberbandingin takia). En yhtään ihmettelisi jos tarkoituksella ovat tehneet niin, ettei ihmiset rupea pelaamaan tosissaan Juliannalla. Ennemmin sellainen pvp, että koko tarkoitus on tehdä ensimmäisestä läpipeluukerrasta mielenkiintoisempi.

Sinänsä sääli. Olisi voinut olla hauska pelata vaikka JvsJ matseja ja toisella jokin "pura pommi" tai hakkeroi satelliitti-funktio
Kyllähän se pääpaino on sille laitettu että se yksinpelikokemus on eleettömän sujuva, voit vain kuvitella mikä meteli siitä olisi saatu jos invaasion sattuessa alkaa yksinpeli pätkiä. Joten täysin Coltin ehdoilla meneminen on itselleni järkeenkäypää siinä mielessä etteivät välittäneet panostaa sen enempää "multiplayer serveriin".
 
Tämähän olikin loistava ja koukuttava tekele suurelle Arkanen pelien fanille. Peliä on kyllä markkinoitu aivan päin persettä, koska se on ihan toisenlainen kuin trailereiden perusteella olisi kuvitellut. Onneksi Pelaajacastissa kehuivat tätä niin tuli vihdoin testattua. Mutta jessus että tuo Game Passin PC-versio on huono! Nykii ja pätkii asetuksista huolimatta ja sekä näyttiksen että prossun käyttöasteet on alhaiset fps:n tippuessa alle 60:n. Prossuna 5800X3D ja näyttiksenä RTX 3080.
 
Tämähän olikin loistava ja koukuttava tekele suurelle Arkanen pelien fanille. Peliä on kyllä markkinoitu aivan päin persettä, koska se on ihan toisenlainen kuin trailereiden perusteella olisi kuvitellut. Onneksi Pelaajacastissa kehuivat tätä niin tuli vihdoin testattua. Mutta jessus että tuo Game Passin PC-versio on huono! Nykii ja pätkii asetuksista huolimatta ja sekä näyttiksen että prossun käyttöasteet on alhaiset fps:n tippuessa alle 60:n. Prossuna 5800X3D ja näyttiksenä RTX 3080.
Toi on vähän jokasen Arkanen pelin kirous et niitä markkinoidaan oikeasti aika huonosti, tässä se nyt tuntu olevan kaikista eniten esillä. Trailerit yms ennakkomateriaalit anto ymmärtää et aika rehtiä pumpumia olis pelkästään luvassa, mut kyllähän sieltä sit löyty sellanen peli joka kuitenkin ehkä enemmän taittuu siihen puoleen et jos Dishonoredit maistu niin tääkin maistuu. Siinä sit mennään vähän metsään ku niille joille tätä markkinoitiin pääasiassa ei sit tästä kovinkaan paljoa tykänny ja noh, kaiketi se myyntiluvuissa näky, tätä on saanu jo parillakympillä, Humble Choicesta ja ties mistä.

Ei toi Steamversiokaan kovin paljoa parempi oo, aika huonosti optimoitu tää peli kokonaisuudessaan on, omalla 5900x ja 3080 setillä ei kyllä alle 60fps muistaakseni mene, ainakaan DLSS päivityksen jälkeen mut ei tässä kolminumeroisissa luvuissa kauheasti vietetä aikaa.
 
Tämähän olikin loistava ja koukuttava tekele suurelle Arkanen pelien fanille. Peliä on kyllä markkinoitu aivan päin persettä, koska se on ihan toisenlainen kuin trailereiden perusteella olisi kuvitellut. Onneksi Pelaajacastissa kehuivat tätä niin tuli vihdoin testattua.

Onneksi katsoin trailerin vasta nyt. Eipä tosiaan vastannut pelikokemusta. Tässä sitä todellista antia on ainakin mulle kaikki muu paitsi avoin räiskintä. Paikkojen tutkiminen, uusien alueiden löytäminen, hiippailu, varjoista tappaminen. Se oli pelin suola. Ei pum-pum.

Mutta jessus että tuo Game Passin PC-versio on huono! Nykii ja pätkii asetuksista huolimatta ja sekä näyttiksen että prossun käyttöasteet on alhaiset fps:n tippuessa alle 60:n. Prossuna 5800X3D ja näyttiksenä RTX 3080.

Mulla nuhampi kone (i9700k ja 2070S), eikä mitään erityistä nykimistä tullut koskaan eteen. Mutta toistaalta mulla FPS aina max 60, eli ehkä "nykiminen" tarkoittaa meille eri asioita. Mutta hyvin pysyi FPS koko ajan sulavana.
 
Kyllä täytyy itsekin myöntää että markkinoinnin ja uutisoinnin mukaan olisi jäänyt ostamatta, mutta kun löytyi PS+ Extrasta ja kokeilin niin tämän on ihan hyvin maistuva peli. Nykykonsoleilla pyörii hyvin ja 120fps VRR moodikin löytyy. Hyvin hoksattuja kikkoja miten asioita saa tapahtumaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan, ja lisää vivahteita löytyy jos jaksaa tutkiskella paikkoja hieman tarkemmin. Parhaimmilla aseilla ja kyvyillä onnistuu myös pum-pum meiningillä pelaaminen, mutta kun tässä kuolee muutamasta osumasta niin kyllähän se stealthina sutjakammin etenee.
 
Ei toi Steamversiokaan kovin paljoa parempi oo, aika huonosti optimoitu tää peli kokonaisuudessaan on, omalla 5900x ja 3080 setillä ei kyllä alle 60fps muistaakseni mene, ainakaan DLSS päivityksen jälkeen mut ei tässä kolminumeroisissa luvuissa kauheasti vietetä aikaa.
Mulla nuhampi kone (i9700k ja 2070S), eikä mitään erityistä nykimistä tullut koskaan eteen. Mutta toistaalta mulla FPS aina max 60, eli ehkä "nykiminen" tarkoittaa meille eri asioita. Mutta hyvin pysyi FPS koko ajan sulavana.
Sen verran googlailin, että nimenomaan GP-versiossa suorituskyky on huonoa. Ihmettelin tuota kyllä pitkään että miten siitä ei ole enempää juttua, että onko tässä nyt omassa koneessa joku vika. Digital Foundryllakaan ollut asiasta mitään sanottavaa. Ei tosiaan asetuksilla juurikaan väliä, tai että onko DLSS päällä vai ei, tietyissä kohdissa fps laskee reilusti alle 60 ja peli myös aika ajoin pysähtyy ihan kokonaan sekunniksi. Ennen prossupäivitystä 1600X:stä tuota pätkäisyä tapahtui enemmän, nykyään onneksi aika harvoin.
 
Sen verran googlailin, että nimenomaan GP-versiossa suorituskyky on huonoa. Ihmettelin tuota kyllä pitkään että miten siitä ei ole enempää juttua, että onko tässä nyt omassa koneessa joku vika. Digital Foundryllakaan ollut asiasta mitään sanottavaa. Ei tosiaan asetuksilla juurikaan väliä, tai että onko DLSS päällä vai ei, tietyissä kohdissa fps laskee reilusti alle 60 ja peli myös aika ajoin pysähtyy ihan kokonaan sekunniksi. Ennen prossupäivitystä 1600X:stä tuota pätkäisyä tapahtui enemmän, nykyään onneksi aika harvoin.
Game pass PC versiosta. Heti julkaisussa toimi tosi huonosti, sitten viikon tms. jälkeen korjattiin ja toimi pari viikkoa ok. Versio 1.5. taas toi hirveän stutteroinnin minuutin välein, jolloin lopetin pelaamisen. Ilmeisesti tekstuurien pudotus alemmas saattaa auttaa, mutta en kokeillut vielä, muistivuotoa on epäilty myös.
 
Kuusi tuntia olen pelannut ja päässyt peliin sisään. Peli on toiminut hyvin kunnes pääsin Karl's Bay tms. mestaan. Ihan pikkaisen sieppaa, kun pelaat peliä missä ei voi tallentaa ja se kaatuu noin 30 min pelaamisen jälkeen. Tulee void engine -herjaa. Internetsin mukaan on yleinen ongelma ja liittyy ilmeisesti Vsynkkiin. Pitää kokeilla jos muutamalla jipolla saisi toimimaan. Jos ei, niin sitten peli saa olla ihan rauhassa jatkossa.

Ymmärrän tietyllä tapaa vapaan tallennuksen puuttumisen, koska tällaisessa pelissä se lisää jännitystä hyvin, mutta sitten jos on teknisiä ongelmia tai ei vaan ole aikaa irrottaa 45 minuuttia yhteen looppiin kerralla, niin kyllä jotain välimuotoa tallennuksista kaipaisi. Hassua, että vain yksi alue näyttäisi kyykkäävän, muut pelaavat hyvin.
 
Kuusi tuntia olen pelannut ja päässyt peliin sisään. Peli on toiminut hyvin kunnes pääsin Karl's Bay tms. mestaan. Ihan pikkaisen sieppaa, kun pelaat peliä missä ei voi tallentaa ja se kaatuu noin 30 min pelaamisen jälkeen. Tulee void engine -herjaa. Internetsin mukaan on yleinen ongelma ja liittyy ilmeisesti Vsynkkiin. Pitää kokeilla jos muutamalla jipolla saisi toimimaan. Jos ei, niin sitten peli saa olla ihan rauhassa jatkossa.

Ymmärrän tietyllä tapaa vapaan tallennuksen puuttumisen, koska tällaisessa pelissä se lisää jännitystä hyvin, mutta sitten jos on teknisiä ongelmia tai ei vaan ole aikaa irrottaa 45 minuuttia yhteen looppiin kerralla, niin kyllä jotain välimuotoa tallennuksista kaipaisi. Hassua, että vain yksi alue näyttäisi kyykkäävän, muut pelaavat hyvin.
Itselläni tuo Steam version käytös kaatumisien suhteen on se että kun boottaan pelin takaisin käyntiin ja valkkaan "Break the Loop" päävalikosta niin peli heittää minut suoraan takaisin sille alueelle, siihen vuorokauden aikaan kuin missä peli kaatui mutta tietty sen kentän alusta. Eli menettää sen mitä kerkesit siellä tehdä, et koko looppia.

Tuo jatkuvahko kaatuilu kuulostaa kyllä erikoiselta, itse pelaan aina vsync off oli peli mikä hyvänsä. Muutaman hassun kerran peli itselläni kaatunut "randomilla" ja pelitunteja kuitenkin 216h takana (puuhailen speedruneja myös tämän pelin parissa, siitä huima määrä tunteja). Speedrunien suhteen sitten on muutama paikka missä nopeimmalla mahdollisella etenemisellä on käytännössä 50/50 että kyykkääkö peli nurin vai ei mutta tuon lasken enemmänkin itseaiheutetuksi.
 
Aina on mahdollista että on vain mun koneesta johtuva juttu, mutta kun googletin herjaa (0x0000005 jotain) niin löytyi monta kanssakärsijää. Lääke tuohon mm. on se että vsync off ja rajaa fps-limitillä mieluummin. En ole vielä ehtinyt kokeilla miten homma toimii noilla muutoksilla.
 
Ja vsyncin pois laitto tuntui auttavan. Eilen peli toimi ilman ongelmia.
 
Viimeksi muokattu:
Vihdoin korjattu PC game pass versio pelistä, ei stutteroi enää.

Nyt enää se ongelma että jos fps tippuu alle sadan tuntuu nykivältä, mutta tämä frame pacing ongelma on kai ominaisuus johon ei ole korjausta. Ainut jos saa fps pysymään 120 koko ajan, ei olis ongelmaa.
 
Tuli itse eilen vähän testattua. Ei kyllä ainakaan mitenkään heti imaise mukaansa, niin kuin Dishonoredit tai Prey (2016). Ampuminen on ihan karseeta ja Coltin läpätykset on hemmetin ärsyttäviä. Pitää koittaa jatkaa vielä, mutta en usko, että tätä jaksaa läpi pelailla.
 
Tää vaati tosi paljon alkuun pelaamista että pääsi mukaan peliin. Tuntui että ekat tunnit meni ihan ihmetellessä. Jossain 8h kohdalla alkoi kolista kun ymmärsi pelin mekaniikat.
 
Tuli itse eilen vähän testattua. Ei kyllä ainakaan mitenkään heti imaise mukaansa, niin kuin Dishonoredit tai Prey (2016). Ampuminen on ihan karseeta ja Coltin läpätykset on hemmetin ärsyttäviä. Pitää koittaa jatkaa vielä, mutta en usko, että tätä jaksaa läpi pelailla.

Mulla myös alku meni ihan sumussa, enkä ns. "tajunnut mistään mitään". Mutta muutaman tunnin päästä homma alkoi toimia ja peli syventyi yhtäkkiä todella mieluisaksi kokemukseksi. Ehdottomasti yksi 2022 parhaimpia omissa kirjoissani.
 
Tää vaati tosi paljon alkuun pelaamista että pääsi mukaan peliin. Tuntui että ekat tunnit meni ihan ihmetellessä. Jossain 8h kohdalla alkoi kolista kun ymmärsi pelin mekaniikat.

no sen jälkeen se sitten olikin aika tylsää ja liian ohjattua. Sen, että kerran kävi pääpiirteittäin kaikki paikat jaksoi hiippailla. Sitten kyllä menin vaan vauhdilla. Eihän niistä ukkeleista tarvitse juuri välittää kun menee vauhdilla.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 765
Viestejä
4 495 582
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Luopari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom