Deathloop (PC, PS5 konsoli-exclusive vuoden ajan)

Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Aikalooppipelit ja -leffat ovat aina olleet mieleeni ja ensi viikolla konsepti yhdistyy tyylillisesti aika vahvasti Dishonoredin mieleen tuovaan parkour-taisteluun, jossa saa ilmeisesti myös antaa aseiden laulaa ilman penaltya.

Ekat revikat pitää toki lukea läpi. PS5-versio kiinnostaisi ohjaimen haptisen palautteen ja muunkin erinomaisuuden vuoksi mutta sitten on kuitenkin tuo vain 30 fps tasolle tähtäävä rt-moodi. Luultavasti 3080 RTX ja ultrawide näyttö vie voiton vaikka joutuu pelaamaan ilman parasta ohjainkokemusta.


Multiple graphics options
Whatever your preference with visuals, DEATHLOOP pushes PS5 to give you breathtaking visuals. Choose from:
  • Performance mode to prioritise a steady 60 FPS framerate at a dynamic 4K* resolution.
  • Visual Quality mode to prioritise a higher resolution image, whilst still targeting 60 FPS.
  • Raytracing mode to add cutting-edge visual effects whilst targeting 30 FPS at a dynamic 4K.
All modes also offer full support for High-Dynamic Range*.

*compatible display required.
 
Muistelen lukeneeni, että tässä pelissä on myös tuo tallentaminen jotenkin rajoitettua.
Itse esimerkiksi olen jättänyt Returnalin ostamatta tuon takia.

Deathloop kuitenkin kiinnostaa ihan älyttömästi ja toivon, että tilanne ei ole niin paha kuin olen ymmärtänyt.
 
Muistelen lukeneeni, että tässä pelissä on myös tuo tallentaminen jotenkin rajoitettua.
Itse esimerkiksi olen jättänyt Returnalin ostamatta tuon takia.

Deathloop kuitenkin kiinnostaa ihan älyttömästi ja toivon, että tilanne ei ole niin paha kuin olen ymmärtänyt.

Varmaan joku esto just tuon aikaloopin vuoksi pitää olla tallentamisessa. Homma pitää oppia kantapään kautta ja sitten onnistua enemmän kertaluonteisesti. Olen kyllä myös roguelikejen ystävä :tup:

Videopeleissä on pitkään puuduttanut tuo sormet quick save/quick load napeilla vedetty täydellisyyden pakottaminen, joka monista konsolipeleistä vielä joitain vuosia sitten puuttui mutta nyt kun pelit on käytännössä samoja, on riesa jaettu. Aina noissa on sitten lisäksi jotain kuolematta, ketään tappamatta, kertaakaan paljastumatta jne. peli läpi haasteita, jotka on pitkässä pelissä täysin naurettavia save scummauksia. Siksi lyhyemmät pelit mutta armottomalla mekanismilla jaksaa ainakin vielä kiinnostaa. Toki se Returnal jäi minullakin hyllyyn niiden tuntien sessioiden vuoksi.
 
Viimeksi muokattu:
Bongasin tämän pelin myös ja näytti ihan kiinnostavalta, mutta peijakas sentään kun on tuo PS5-yksinoikeusjakso tässä. Olisi hyvinkin kelvannut.

Edit: Taisinkin ymmärtää väärin - tämähän on kuin onkin PC:llä pelattavissa 14. päivä!
 
Vuoden joutuu venaamaan, jos siis on hyvä. En vaan näe järkeä maksaa pelistä jonka saa vuoden päästä gamepassiin. Vai onko pc-versio tulossa gamepassiin heti, tuskin? Eka Dishonored x360ps3 sukupolven top5 pelejä.
 
Minimum (1080p, 30 fps, low settings):

  • OS : 64 bit Windows 10 version 1909 or higher
  • Processor : Intel Core i5-8400 @ 2.80GHz or AMD Ryzen 5 1600
  • Memory : 12 GB
  • Graphics : Nvidia GTX 1060 (6GB) or AMD Radeon RX 580 (8GB)
  • DirectX : Version 12
  • Storage : 30 GB available space (HDD)
Recommended (1080p. 60 fps, high settings):

  • OS : 64 bit Windows 10 version 1909 or higher
  • Processor : Intel Core i7-9700K @ 3.60GHz or AMD Ryzen 7 2700X
  • Memory : 16 GB
  • Graphics : Nvidia RTX 2060 (6GB) or AMD Radeon RX 5700 (8GB)
  • DirectX : Version 12
  • Storage : 30 GB available space (SSD)
Ultra (4K, 60 fps, ultra settings)

  • OS: 64 bit Windows 10 version 1909 or higher
  • Processor : Intel Core i9-10900K @ 3.70GHz or AMD Ryzen 7 3800XT
  • Memory : 16 GB system RAM
  • Graphics : Nvidia RTX 3080 (10GB) or AMD Radeon RX 6800 XT (16GB)
  • DirectX : Version 12
  • Storage : 30 GB available space (SSD)
 
Toivottavasti tämä toimii hyvin. Dishonored 2:n suorituskyky julkaisussa oli surkea eikä vieläkään toimi kunnolla. Testasin uudemmalla setupilla ja edelleen jatkuvaa microstutteria kun fps on yli 60. Prey sentään toimi hyvin, kun käyttivät eri pelimoottoria siinä.
 
Ostoonhan tämä menee. Arkanen aijempia pelejä tullut pelailtua, vaihtelevalla menestyksellä. Jos tämä olisi senverran simppeli putkijuoksu, että minunkin keskittymiskykyni riittäisi tähän.
Suurin ongelma mitä dishonoredeissa olen huomannut, on sisäinen statistiikka hirviöni ja suorittajan esiintuleminen pelatessa. Tahtoisin vain nauttia pelimaailmasta ja pelistä. Mutta tiedän, että jos epäonnistun, suoritus ei loppuruudussa enää ole täydellinen. Ja tiedän että valuuttaa jää keräämättä tehtävän aikana, mistä kyllä kerrotaan sitten lopussa.

Mutta upeita teoksia kaikki nämä ovat olleet. Yksityiskohtien ja monipuolisuuden määrä peleissä on aivan tolkuton. Sääli, että nää pelit on suurelle yleisölle aivan liian nicheä ja niiden ansaitsema arvostus häviää täysin. Surullisimpana tapauksena Prey.
 
Ajan hengen mukaisesti varmaan ylihuomenna pamahtaa arvostelut kaikkalle näkyville ja sitä ennen radiohiljaisuus. 3440x1440 ja RT pitäis saada jouhevasti pyörimään. DLSS kai olettamus nykyisin jo?
 
Ajan hengen mukaisesti varmaan ylihuomenna pamahtaa arvostelut kaikkalle näkyville ja sitä ennen radiohiljaisuus. 3440x1440 ja RT pitäis saada jouhevasti pyörimään. DLSS kai olettamus nykyisin jo?

AMD taisi varata tämän pelin eli ei ole DLSS tukea eikä varmaan tule. Briteissä muutama kauppa on jo toimittanut pelejä eilen asiakkaille eli jos pelaajien kommentteja haluaa lukea niin niitä löytyy jo.
 
Tää ei kyllä onnistu kiinnostamaan pätkääkään, vaikka käytännössä kaikki Arkanen 2000-luvulla tekemät pelit pääsee todella korkealle suosikeissa. Näyttää siltä, kuin olisi Dishonored 2:n gameplay animaatioita myöten ruuvattu irti ja kiinnitetty johonkin toiseen peliin, minkä konseptista ei vieläkään ihan täyttää selkeyttä itselläni ole.
 
Tää ei kyllä onnistu kiinnostamaan pätkääkään, vaikka käytännössä kaikki Arkanen 2000-luvulla tekemät pelit pääsee todella korkealle suosikeissa. Näyttää siltä, kuin olisi Dishonored 2:n gameplay animaatioita myöten ruuvattu irti ja kiinnitetty johonkin toiseen peliin, minkä konseptista ei vieläkään ihan täyttää selkeyttä itselläni ole.

Itellä vähän samanaliset fiilikset. Arkanen pelit on ehdottomasti omia suosikkeja ollu aina. Jotenkin tuntuu, että tiimi jostain syystä rakastunut tuohon timeloop tematiikkaan/mekaniikkaan vähän liikaa. Se Preyn lisäosa oli jo aika huono, ja nyt kokonainen peli sitä samaa... :cautious:
 
Mitä oon käsittäny niin Dishonoredit oli Arkanen Lyonin studion ja Prey Austinin, tää on Lyonin
 
Mitä oon käsittäny niin Dishonoredit oli Arkanen Lyonin studion ja Prey Austinin, tää on Lyonin

Korkealla tasolla näin, mutta kumpikaan aiempien pelien pääjehuista ei ole ollut tässä mukana. Colantonio lähti nostelemaan ja siinä samalla Harvey Smith lähti johtamaan Austinin studiota. Eli tämä nyt on Ranskan studion oma setti, joskin toki siellä on paljon Dishonored 2 porukkaa messissä kuten pelin yleisilmeestäkin näkee.
 
Muutamat previkat kattoneena kehtas lyödä jo ennakkotilauksenkin sisään. Kenttädesign näyttää siltä miltä sen pitääkin ottaen huomioon millasta jälkeä oli Dishonored 1/2 ja vuoden 2017 Preyssä, pelikuvasta selvis sitten se viimenenkin mietityksen aihe eli se et onko tää vaan 100% pumpum vai saako pelaaja ite käyttää aivoja ja miettiä parhaimman lähestymistavan. Stealthia näytti olevan ja otettu hyvin huomioon niin kehtas vetää liipasimesta. Arkane kuitenkin taitaa olla aikalailla vika studio joka näitä immersive simien tyylisiä pelejä vielä tunkkailee niin täytynee näyttää tukensa kun näitä kerran muutamaan vuoteen sattuu tulemaan ulos.
 
itse taas päinvastaiset tunnelmat, siinä ollaan samaa mieltä että kenttädesign hieno mutta onnistuttu pilaamaan timeloop mekanismilla joka tarkoittaa että tulet näkemään samat miljööt useita kertoja ja ennenpitkää kyllästymään ja vihaamaan niitä. tyhmääkin tyhmempi tekoäly, vihut lappaa jonossa oven suulle ja videokin oli että kun heität kranaatin vihujen keskelle ne kuolee ennen kuin se kerkeää edes räjähtää kun juoksevat seinille niin hätäisinä, ja jotta ammuskelu ei nyt liian hauskaa olisi niin aseissa on "jamming" mekaniikka eli menevät randomilla jumiin kesken ammuskelin.
sanoisin jopa että tuon tunnin jälkeen mitä videoista seurasin niin tekee jopa hiukan pahaa kun sanotaan että tältä samalta tiimiltä on tullut niinkin hyvä peli kuin Prey tai Dishonored.

henk. koht. pitää katsoa jostain alelaarista, muistelen että Prey:kin posahti siihen malliin että sen sai jo 8€ muutaman kuukauden sisään julkaisusta. siihen hintaan olisin voinut ostaa vähän huonommankin pelin :D
 
Jotain haukkuja on näkynyt mutta sitten taas IGN:ltä täysi kymppi:



GamesRadar 4,5/5:



Kai tän nyt uskaltaa lunastaa...
 
Gigantti mainosti PS5-versiota 50€. Hankala sanoa miten hinta tulee kehittymään, normaalisti Bethesdan pelit tippuvat aika nopeasti, mutta ei ole ollenkaan huono julkaisuhinta jos kyseiselle konsolille etsii fyysistä kopiota.
 
Tätä mainostetaan nextgen pelinä, mikä tästä tekee sen? Tämän voisi kyllä hommata pc:lle. Arvostelut ainakin hyvät.
 
Tuollahan nuo striimit twitchissä jo pyörii, itsekin katselen parhaillaan tässä ruokaillessa.
Graafinen ilme näyttää kyllä kivalta, tekoäly taas ei :hmm:
 
Onko tässä sama roguelike-systeemi kuin Returnalissa, eli tallentaa ei voi ja silmukka vetäistävä bossista lähtien kerralla läpi?

Returnal edelleen kesken, kun aika ei vaan perheenisänä riitä tahkoamaan tallentamatta läpi. Jos näin on tässäkin niin toistaiseksi hankkimatta jää.
 
Viimeksi muokattu:
Ekat arvostelut vähän 50-50. Peli ilmeisesti hyvä, mutta kovin raskas. Suurimpana tekijänä taitaa olla denuvo. Erittäin harmillista, vähän siinä ja siinä uskaltaako tuota nyt ostaa nykimään.
 
Lyhyen tunnin pelailun perusteella pyörii kyllä hyvin 3440x1440, 90-asteen FoV ja lähes kaikki tapissa 3080 RTX korttina. Harmillisesti pelistä vaikuttaisi pelihahmon varjo puuttuvan, mikä häiritsee itseäni.

Onko tässä sama roguelike-systeemi kuin Returnalissa, eli tallentaa ei voi ja silmukka vetäistävä bossista lähtien kerralla läpi?

Returnal edelleen kesken, kun aika ei vaan perheenisänä riitä tahkoamaan tallentamatta läpi. Jos näin on tässäkin niin toistaiseksi hankkimatta jää.

Tässä ei tartte opittua käydä uudelleen oppimassa eli pelissä voi mennä suoraan seuraavaa kohdetta kohti jos edellinen oli joku tunnusluvun hakeminen tai juonikuvion eteneminen ilman mitään konkreettisempaa. Ilmeisesti jos quittaa tai peli kaatuu, jatkuu se edellisestä "autosavesta" mutta ilman kamoja. Vielä ei ole niin kovin selvää itselleni, että miten tärkeitä nuo aseet sitten on kun uusia tulee jatkuvasti vastaan.
 
Nätti peli mutta rogue/loop -mekaniikka ei nappaa itseä yhtään. Muutaman tunnin kun katseli striimejä niin alun innostava mysteerikertomus rupesi vaikuttamaan tylsältä todella nopeasti. Pieniä vaikeuksia myös ymmärtää tuota PVP-puolta tällaisessa pelissä, joka mielestäni loistaisi paljon enemmän yksinpelinä hyvällä tarinalla.
 
Onko tässä sama roguelike-systeemi kuin Returnalissa, eli tallentaa ei voi ja silmukka vetäistävä bossista lähtien kerralla läpi?

Returnal edelleen kesken, kun aika ei vaan perheenisänä riitä tahkoamaan tallentamatta läpi. Jos näin on tässäkin niin toistaiseksi hankkimatta jää.
Tähän vielä, että loopit ei veny liian pitkiksi ja kun peli vähän etenee niin tilanne "nollautuu" vähemmän ja vähemmän. Välitavoitteita voi käydä tekemässä nopeastikin.

Eli kyllä tätä perheellinenkin pelaa.
 
Tämä näytti mielenkiintoiselta mutta tuo looppi sai niskakarvat nousemaan pystyyn. Dishonoredit oli hyviä mutta itellä meni ne myös save/load rumbaksi ja täydellisyyden tavoitteluksi.
 
Tähän vielä, että loopit ei veny liian pitkiksi ja kun peli vähän etenee niin tilanne "nollautuu" vähemmän ja vähemmän. Välitavoitteita voi käydä tekemässä nopeastikin.

Eli kyllä tätä perheellinenkin pelaa.

Jos loopit ei todella ole pitkiä (max puolisen tuntia kerrallaan), niin sitten voisi harkita hankkimista. Antaa kuitenkin vielä muhia ja halventua, kun lähiaikoina on tulossa niin paljon muuta pelattavaa.
 
Jos loopit ei todella ole pitkiä (max puolisen tuntia kerrallaan), niin sitten voisi harkita hankkimista. Antaa kuitenkin vielä muhia ja halventua, kun lähiaikoina on tulossa niin paljon muuta pelattavaa.

No nyt on kyllä tiukat vaatimukset. Varmaan noita osuuksia puolessa tunnissa juoksisi läpi mutta jos meinaa tutkia paikkoja ja edetä hiipien niin ei mitään toivoa.

En tiedä miten tää tästä kehittyy mutta sellainen tunne on, että lopussa tarvitaan pitkä yhtenäinen runi vielä...
 

Tässä muuten sivusto, joka listaa luotettuja jälleenmyyjiä, jos ei kiinnosta steamin hintaa maksella. Saa säästettyä roposia ostamalla vaikkapa gamebilletista.
Pitänee tuo kuitenkin talteen ostaa, ihan vain arkanen tukemisen vuoksi. Kyseessä kuitenkin studio, joka tekee täysin päinvastaisia pelejä kuin mitä nykyään isoilta studioilta odottaa.
 
Referenssinä tuollainen yhden visionaryn (Harriet) juoksi rennosti puoleen tuntiin kun suunnilleen jo tiesi mitä teki mutta eteni muuten varovaisesti headshotteja suppressed SMG:llä ammuskellen, niin että oli takaisin tunneleissa. Tunneleissa kun on siinä valikkoruudussa, josta varustus ja seuraava suunta valkataan, voi mennä valikkoon ja poistua pelistä niin että voi jatkaa myöhemmin menettämättä mitään.

Tää nyt ei ole isoa spoileria mutta ihan vaan tuosta pelin mekaniikasta:

Käytännössä tässä on siis neljä aluetta, joita yhdistää tunnelit. Kun palaa tunneliin, vaihtuu vuorokaudenaika ja yön jälkeen koittaa aamu ja uusi looppi alkaa rannalta. Jokaisella alueella tapahtuu eri asioita eri aikaan ja yhden loopin aikana siis ehtii käydä neljässä paikassa tai vaikka samassa neljään eri aikaan. Tunneleihin palatessa voi poistua pelistä menettämättä mitään. Aina voi siis pakitella tunneliin jos nukkumaanmenoaika lähestyy ja säilyttää edes sen, mitä siihen mennessä sai kerättyä. Ja enempää spoilaamatta, ennen pitkää peliin tulee keinoja säästää löydettyä uuden loopin alkuun joten genre on rogue lite siinä mielessä. Myös kaikki pelimaailmassa opittu tieto säilyy. Ja pelissä on tavallaan kolme elämää per vuorokaudenaika, vielä en ole onnistunut kuolemaan juoneen kuulumattomalla tavalla niin että olisi palannut loopin alkuun. Toistaiseksi peli on ollut helppo vaikka sohloilen PS4:n padilla.
 
Viimeksi muokattu:
Itse pääsin tätä kokeilemaan jo maanantain puolella, aloitin siinä klo 18-19 välillä ja pelasin semmoisen 8h putkeen. Tiistaina muutaman tunnin päivällä. Hämmennys oli suuri tuon loopin takia vaikkakin pelimekaniikkana se on mielenkiintoinen. Ja toisaalta kun jokainen looppi ei ala täysin nollasta eikä pelikentän tapahtumat välttämättä aivan identtisiä ole, ja varsinkin vuorokauden ajasta riippuen eri alueilla vierailu voi tarkoittaa isojakin muutoksia ympäristössä sekä siihen mihin on pääsy, tämä tarkoittaa sitä että voit "muokata ympäristöä" myöhemmän päivän tapahtumia varten. Sekä tietenkin mitä missäkin tapahtuu ja ketä siellä on oleva läsnä. Ja tähän se pelin ydin on nivottu. Aamulla kaikki alkaa taas defaulttina alusta ja kupletin juonen muokkaaminen jatkuu.

Tietyn pisteen jälkeen alkupäässä pelin tarinaa voi toinen pelaaja tehdä invaasion ja ilmestyä tietyissä tilanteissa pelikentälle pelaajaa jahtaamaan. Ensimmäinen tälläinen tilanne on pitkälti skriptattu ja tämän jälkeen niitä alkaa sitten tipahdella silloin tällöin. Tämän voi estää vaihtamalla Online play -> Single player / Online play with friends (kaverilistalla olevat voivat tehdä invaasion). Single player moodissakin näitä taitaa tapahtua botti-ohjattuina. Mutta kun se AI ainakin alkupäässä peliä niin pöljä niiin.... Toisaalta kokenut pelaaja invaasiota tekemässä voi pilata heikomman pelaajan peli-ilon niittaamalla tämän sellaisessa paikassa että tämä menettää "koko päivän (loopin) työn". Koska tosiaan kun kuolema koittaa/aika taittuu illasta aamuun -> loop -> heräät rannalta ja taas mennään.

Pelimoottori on omaan makuun vähän kankeahko (hahmon liikuttelu) ja AI:n käytös ainakin tähän asti ollut pöljää - liekö haettu konsolipelaajille helpotusta. Kuulin jonkun puhuneen että pelin edetessä pidemmälle pitäisi AI:n vaikeutua myös, saapi nähdä.

2080TI + i9-10900k, 1440p, very high preset, raytracing päällä streamatessa nvencilla oli fps kaikkea 40-120 väliltä. Ilman streamaamista ja ilman raytracingia oli saavutettavissa sellainen tukevahko 100-120fps. Liekö kuinka paljon Denuvon syytä vai yleisesti ottaen se että Arkanen pelit hioutuu lopulliseen muotoonsa vasta ajan kanssa.
 
Tän pelin käyttämä VoidEngine on vaan paska, ei siinä mitään sen kummosempaa juttua ole. Dishonored 2 oli eka peli joka tuolla kikkareella pyöri ja sehän se vasta surkea esitys olikin ainakin julkasussa. 60fps jäi silloin ainakin haaveeksi, ja vasta 1080ti lapulla se oli pelattavassa kunnossa.

Nyt 3840x1600 resolla nupit kaakossa pl. raytracing on meno RTX 3080:lla ja 5900X:llä aika noh, ihan ok mut ei nyt todellakaan sitä mitä odottais ottaen huomioon pelin graafisen ilmeen ylipäätään, pysyy se aina yli 60fps mut pitäs sitä varmaan enemmänkin irrota. Toi VoidEnginehän on tunkattu idTech 5 pohjalle (jotkut väittää että ois idTech 6 pohjalle) ja tota moottoria on tasan kaks lafkaa saanu käytettyä silleen et jälki on mitä pitää (id ite ja Machine Games Wolfensteinin kanssa). Toisaalta ei sitä moottoria yrittänyt toisaalta kun toinen lafka Arkanen lisäks käyttää, Tango Gameworks teki ekan Evil Withinin sillä ja sehän oli kanssa optimoitu päin vittua julkasussa ja taitaa jokseenkin olla edelleen.

Muutahan vikaa oikeastaan koko moottorissa ei ole, paitsi se et se optimointi on edelleen vähän kyseenalaista. Sääli sinänsä, sillä eka Dishonored (joka käytti Unreal Engineä) ja 2017 Prey (joka taas käytti CryEngineä) pyörii oikeastaan just niinkun pitääkin. Toivottavasti joko hiovat sen siihen kuntoon optimoinnin puolesta mitä sen pitäiskin olla tai suosiolla hylkäävät koko roskan ja siirtyvät käyttämään jotakin muuta. Toisaalta rahalliset syythän tuossa on taustalla miksei käytetä enään Unrealia tai CryEngineä.

Onneks ite peli on sentään sitä mitä ties saavansakkin, eli helvetin hyvä nyt muutaman tunnin purasulla. Tarjoaa jotain erilaista ja samalla paljon sitä samaa mitä Arkanelta tottunut odottamaan, sääli tosiaan et taitaa olla ainut firma joka enää tän tyylisiä pelejä tekee, ja sekin aikakaus taitaa olla päättymässä mitä niitä vuodettuja RedFallin screenshotteja katteli ja sieltä on tulossa jotain 4 pelaajan shooterlooter paskaa, mikä ei taas itteä kiinnosta ollenkaan. Toivottavasti tän myyntiluvut on sen verran plussan puolella et voivat jatkaa täntyylisten pelien tekemistä, sillä nykysten AAA-pelien joukossa näitä näkee aivan liian harvoin.
 
Ei tuo Preykään aivan silkin pehmeä kokemus ollut. Ehkä vähän parempi mitä Dishonored 2, mutta silti sisälsi omat tahmeutensa. Jospa jo Jouluun mennessä tämä Deathloop olisi vähän kypsemmässä kunnossa, niin tohtisi kokeilla. Kovinhan tuo kiinnostaisi.
 
Onhan tää nyt aika hiton hyvä peli vaan. Pyörii asiallisesti, kerran jumitti niin että piti task managerista sulkea. Silloin kyllä meinasi kapula lentää vaikkei mitään kriittistä menettänyt, alussa pienikin saavuttaminen tuntui vaan niin merkittävältä vaikka uusinta meni nopeasti. Onhan tässä kuitenkin tullut vastaan sellainenkin mesta, missä kävin useampaan otteeseen kuolemassa kaikki elämät kertalaakista vähän varoittamatta mutta peli ei silti varsinaisesti ole epäreilun tuntuinen. Vähemmän tässä saman hieromista tulee kuin Soulseissa.

Turretit on aika game breakkeri monessakin paikassa.

Tuo AI:n typeryys, pelaajasta piittaamattomuus ja itsemurhahakuisuushan tulee kyllä monessakin kohdassa juonellisestikin esiin. Loopista tietoisia bilettäjiä ei kiinnosta kovin pitkälle mikään eikä kukaan varo varsinaisesti kuolemista. Tuollahan jotkut tekee ilmeisen omaksi ja muiden huviksi itsemurhaa, jotkut ammuskelee toisiaan "läpällä" jne. Toisaalta tämän tyyppisessä pelissä olisi erittäin ärsyttävää se joistain peleistä tuttu AI, joka ei rauhoitu sitten millään kerran pelaajan havaittuaan, mikä monessa pelissä ajaa quick save/quick load pelleilyyn.
 
Ei tuo Preykään aivan silkin pehmeä kokemus ollut. Ehkä vähän parempi mitä Dishonored 2, mutta silti sisälsi omat tahmeutensa. Jospa jo Jouluun mennessä tämä Deathloop olisi vähän kypsemmässä kunnossa, niin tohtisi kokeilla. Kovinhan tuo kiinnostaisi.
Prey pyöri todella hyvin ainakin Xbox Game Pass (PC) versiona. Dishonored 2 on näiden vuosien jälkeenkin aivan uskomattoman surkea saavutus jota ei saa pyörimään ns. hyvin mitenkään raudasta riippumatta.
Ja syy miksi en ole sitä koskaan pelannut edes läpi, vaikka Dishonored 1 yksi suosikeista ikinä.

Samanlaisia ongelmia näyttää nyt valitettavasti olevan Deathloopin kanssa, kiitos tuon VoidEnginen, arvostelijat tykkäävät mutta käyttäjät murskaavat (Steam arvosana mixed, Metacritic 4.0).

Dishonored 2:sta jäänyt mieleen että FPS ei vaan saanut yli 80 ei sitten mitenkään. Vaikka oli 1080Ti, testasi Low/Medium/High ja vaikka katsoi vaan vaikka vain seinään.
 
Prey pyöri todella hyvin ainakin Xbox Game Pass (PC) versiona. Dishonored 2 on näiden vuosien jälkeenkin aivan uskomattoman surkea saavutus jota ei saa pyörimään ns. hyvin mitenkään raudasta riippumatta.
Ja syy miksi en ole sitä koskaan pelannut edes läpi, vaikka Dishonored 1 yksi suosikeista ikinä.

Samanlaisia ongelmia näyttää nyt valitettavasti olevan Deathloopin kanssa, kiitos tuon VoidEnginen, arvostelijat tykkäävät mutta käyttäjät murskaavat (Steam arvosana mixed, Metacritic 4.0).

Dishonored 2:sta jäänyt mieleen että FPS ei vaan saanut yli 80 ei sitten mitenkään. Vaikka oli 1080Ti, testasi Low/Medium/High ja vaikka katsoi vaan vaikka vain seinään.

Kannattaa testata omalla koneellaan ja reklamoida jos ei pyöri.

Metacriticin user-scoreen sen tarkemmin perehtymättä voin todeta, että porukka bombaa sitä milloin mistäkin syystä. Ei saa omalla koneella 80fps, liian woke meno, milloin mitäkin, joo nollan pisteen peli. Kuvaavaa että tää saa konsolilla paljon paremmat arviot tuolla.

Jätän tän vaan tähän ja skippaan ne nollat, joissa rivien välistä näkyy, ettei koko peliä ole pelattu ja nolla koska xboxille vasta vuoden päästä:

Sep 16, 2021

0

I hope you are very happy, Bethesda, with your dealings with Microsoft, so I will give you this review as a gift from me because of your partnerships with Microsoft.
 
Viimeksi muokattu:
Itse pelasin Dishonored 2:n 1080gtx:llä täysin tyytyväisenä. Jää hyviä asioita tekemättä, jos päätyy valittamaan, kun kaikki ei toimi täydellisesti. Kukin tavallaan ja muut latteudet.

Sama vika, kortti taisi olla 1080 Ti. Pelkästään positiivisena kokemuksena jäi mieleen, joskin se pelimekaniikan pakottama F5/F8-ralli kävi moraalin päälle.
 
Eihän sitä latailua tarvitse missään nimessä harrastaa, eikä se ole osa DS2 pelimekaniikkaa. Sitä on vain taipuvainen täydelliseen suoritukseen. :D
 
Eihän sitä latailua tarvitse missään nimessä harrastaa, eikä se ole osa DS2 pelimekaniikkaa. Sitä on vain taipuvainen täydelliseen suoritukseen. :D
Aavistuksen verran tuo peli kyllä taisi palkita siitä täydellisestä suorittamisesta ja herjata joka välissä jos suoritus ei ollut 100/100. Aseitakin oli vaikka miten mutta mitään niistä ei oikeastaan saanut käyttää jos ei halunnut peliltä ainakin epäsuoraa kielteistä palautetta tai vähintään onnetonta loppua ;)

Mutta Deathloop onneksi korjaa tämän sillä, että elämä ei ole minkään arvoista. Vasta kun pomoja kaatuu siihen malliin, että looppi on uhattu, alkaa ne edes vähän laittamaan kampoihin. Aamusella tekevät huvikseen itsareita, toinen kannattelee kaasupulloa päänsä päällä ja toinen ammuskelee sitä jne. :D
 
No siis pelissähän on kaksi loppua, hyvä ja paha. Jos haluaa kokeilla eri pommeja ja aseita, saahan niitä käyttää. Tuloksena on vain se paha loppu. Ei peli siitä rankaise. Enemmänkin kirjoitusongelma, jos kyetään ainoastaan mustavalkoisesti määrittelemään lopetuksia.
Ainoa mistä tuo peli herjaa on statistiikkaruutu, joka muistuttaa jos jäi tavaraa välistä. Mutta itse pyrin vaan ummistamaan silmäni siltä ja nauttimaan pelistä.
 
Prey pyöri todella hyvin ainakin Xbox Game Pass (PC) versiona. Dishonored 2 on näiden vuosien jälkeenkin aivan uskomattoman surkea saavutus jota ei saa pyörimään ns. hyvin mitenkään raudasta riippumatta.
Ja syy miksi en ole sitä koskaan pelannut edes läpi, vaikka Dishonored 1 yksi suosikeista ikinä.
Prey, Dishonored 1 ja 2 läpipelattuna GTX 1080:lla, eikä kyllä tehnyt tiukkaakaan. Kaikki pelit tosin pelattu vasta kun alennuksista sai ostettua, joten jokaisessa jo valtaosa bugikorjauksista ja päivityksistä heti kärkeen mukana. Mutta en omien kokemusten pohjalta kyllä voi mitään näistä peleistä teknisesti surkeaksi väittää. Jokaisessa omat heikkoutensa, ja kaikki oikein hyvin pelattavissa, eikä läpipelattuna jäänyt harmittamaan.
 
PC version stutterikin johtuu vaan päin persettä tehdystä hiiri tuesta näemmä. Eli luulisi olevan suht helppo fixata.

 
joten jokaisessa jo valtaosa bugikorjauksista ja päivityksistä heti kärkeen mukana.

Viime viikolla 9900k+2080ti serrillä Dishonored 2 ei yli 70fps millään 1440p (2560x1440 resoluutio). Tuo asia ei ole voidenginen kanssa muuttunut päivityksillä miksikään: Pascalia uudempi (ja luonnollisesti tehokkaampi) näytönohjain ei välttämättä paranna suorituskykyä, lopputulos voi olla jopa negatiivinen.

Olen itsekin kyllä pelannut Prey sekä Dishored1+2 GTX1080 näytönohjaimen omaavalla serrillä ajan kanssa lävitse, ettei kertomani havainto ole vain yksipuolinen yhden läpipeluun kerta samalla koneella.
 
Viimeksi muokattu:
Onko tämä peli ostamisen arvoinen? Miettinyt ja katsonut arvosteluita paljon ja niiden perusteella ainakin olisi
 
Onko tämä peli ostamisen arvoinen? Miettinyt ja katsonut arvosteluita paljon ja niiden perusteella ainakin olisi

No on tämä parasta mitä itse olen hetkeen pelannut. Ja sopii perheellisellekin noista roguelite-ominaisuuksistaan huolimatta. Alkuvaiheessa saattaa mennä tunti päivän neljännestä kolutessa mutta pitemmällä on usein joku selkeä tavoite, miksi johonkin mennään ja vartin sessioitakin tulee pelattua.

Yllätyksekseni joskus tulee pataan niin kovaa, että on pakko peruuttaa tunneleihin nopeasti. Updaam keskipäivällä meni kunnon selviytymistaisteluksi kun ajattelin juosta nopeasti yhden homman pyssyt laulaen ja ensin tuli Julianna invaasio (NPC) joka onnistui tappamaan mut astuttuani miinaan ensin (kuoli turrettiini kyllä heti perään) ja sitten ne eternalistit vaan jäi jotenkin äärimmäisen valppaaseen tilaan. Ammukset alkoi loppumaan ja viskoin niitä karnesis-slabilla katoilta kuolemaan. Toisenkin kerran ehdin kuolemaan ja ihan viimeisillä healtheillä häkkäämään antenni ja pakoon tunneliin. Jäi kaikki tavoitteet tekemättä mutta Juliannalta sentään sai pari slabipäivitystä.
 
Tätä on tullut nyt ~20 tuntia tahkottua ja vaikka peli on mielestäni hemmetin hyvä niin kyllä nämä 10/10 arvostelut tuntuvat vähän ylilyönneiltä. Ensinnäkin tallennuksen puute kesken tehtävän (edes save & exit) on mielestäni aivan älyvapaa päätös. Ensimmäiset loopit kesti 1-2 tuntia per neljännes ja vieläkin menee puolisen tuntia tallennusten välissä. Viimeksi eilen piti heittää vartin edestä edistystä pois kun tuli tärkeämpää tekemistä kesken pelisession. On myös pari kertaa pitänyt lopettaa pelaaminen vähän aiemmin kun olisin halunnut koska en ollut varmaa kerkeänkö pelaamaan kentän loppuun asti.

Tämän lisäksi peli on mielestäni turhan helppo. Voi olla että liiottelen mutta tuntuu että viholliset on tyhmempiä kuin dishonored sarjassa vaikka luulisi että vähintään samalla tasolla olisivat. Tämän lisäksi varsinainen päätehtävä, eli järjestää päivä niin että saat kaikki pääjehut tapettua saman päivän aikana, ei vaadi pelaajalta yhtään varsinaista ajattelua vaan tehtäväketjut hoitavat homman alusta loppuun kunhan menet minne sanotaan ja teet mitä tehtäväkuvaus sanoo. Tämä harmittaa itseäni ehkä eniten kun peliä myytiin pulmanratkonnalla ja sitä on saanut harrastaa pari hassua kertaa sivutehtävän/ylimääräisen lore dumpin löytääkseen.
 
Aivan liian helpoksi meni kyllä peli kun löysin
violetin kiväärin helvetin nopealla lataus ominaisuuksilla varustettuna ja tohon muutama trinketti kylkeen niin pystyy oneshottaaman kaikki perus viholliset läheltä ja kaukaa.
Pitäis vissiin lakata käyttämästä tota muttei malta:rofl2:
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 783
Viestejä
4 496 458
Jäsenet
74 292
Uusin jäsen
GeGGoZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom