DayZ [PC, XBOX, PS4]

Tänään tuli näköjään taas päivitystä peliin. En ole jaksanut etsiä patch nuotteja, mutta lyhyen pelailun perusteella esim infected-möllillä voi nyt olla punainen otsalamppu päässään. Niissä on tietty 9v patteri, mutta kun menin ampumaan mölliä päähän niin lamppu meni pilalle enkä saanut otettua patteria mukaan. Toinen uudistus on, että noin puolen minuutin paikallaan olon jälkeen alkaa raatokärpäset pörräämään ympärillä. Miksi tuommoinen on tuotu ei itselleni ihan aukea. Onko jotkut kuusen alla kämppijät isokin ongelma vai halutaanko peliä viedä johonkin sinkohippasuuntaan? Tämä ei varsinaisesti miellytä sillä omaan pelityyliin on tiiviisti kuuluneet pienet kyykkimiset ympäristöä kuulostellessa jne pähkäillessä.
 
Tänään tuli näköjään taas päivitystä peliin. En ole jaksanut etsiä patch nuotteja, mutta lyhyen pelailun perusteella esim infected-möllillä voi nyt olla punainen otsalamppu päässään. Niissä on tietty 9v patteri, mutta kun menin ampumaan mölliä päähän niin lamppu meni pilalle enkä saanut otettua patteria mukaan. Toinen uudistus on, että noin puolen minuutin paikallaan olon jälkeen alkaa raatokärpäset pörräämään ympärillä. Miksi tuommoinen on tuotu ei itselleni ihan aukea. Onko jotkut kuusen alla kämppijät isokin ongelma vai halutaanko peliä viedä johonkin sinkohippasuuntaan? Tämä ei varsinaisesti miellytä sillä omaan pelityyliin on tiiviisti kuuluneet pienet kyykkimiset ympäristöä kuulostellessa jne pähkäillessä.
Köhöm:
1634924330008.png


Ei taida Communityn puolella kuitenkaan näitä tulla, ehkä jos eivät halua.
 


Uusi BB, nyt mukana myös Rantis Vision. :comp:

Vitsit että on jännä kattoa näitä! On aivan liian jännän näköistä että uskaltais itse pelata :nb:
Harmi että tässä pelissä ei näytä olevan ollenkaan muuta interaktioita toisten pelaajien kanssa kuin ainoastaan lyijyllä keskustellaan. Oishan se hauskempaa jos tässä tulisi vähän tutusteluakin (ja sitten ammutaan selkään).
 
Vitsit että on jännä kattoa näitä! On aivan liian jännän näköistä että uskaltais itse pelata :nb:
Harmi että tässä pelissä ei näytä olevan ollenkaan muuta interaktioita toisten pelaajien kanssa kuin ainoastaan lyijyllä keskustellaan. Oishan se hauskempaa jos tässä tulisi vähän tutusteluakin (ja sitten ammutaan selkään).
Hienoa, että videot viihdyttää! Onhan noita interaktioita silloin tällöin ilman luotejakin. Niitä vaan ei yleensä videoille tuu laitettua, kun ovat tyyliin "hello, I'm friendly! Do you need anything? No? OK, bye" :) Mutta onhan se niin, että 98 kertaa sadasta kohtaamiset päättyy toisen kuolemaan tai ainakin sen yritykseen tavalla tai toisella.

Riippuu tietysti serveristä, jolla pelaa ja toki omastakin käytöksestä.
Pelaajat voi olla ystävällisiä, jos ovat yksin, heillä ei ole aseita tai vain hetken aikaa, että pääsevät yllättämään. :D
 
Ehkä kuumottavin tilanne on kyllä ollut kahden aseistetun ryhmän välillä kun tehtiin vähän vaihtokauppaa. Siinä äkkiä varomaton liike päättyy yleiseen ammuskeluun =)
Varsinaiset tulitaistelut ei sit niinkään koska silloin on aika selvä mihin suuntaan tilanne on etenemässä.
 
Pitkästä aikaa testasin PC:llä ja täytyy sanoa että tämä on mennyt todella paljon eteen päin, varsinkin tunnelma ja äänimailma vakuutti, metsässä juokseminen tuntui metsässä juoksemiselta. Edelleen olen sitä mieltä että zombiet ei tuo tähän peliin mitään lisää ja ois parempi jos ne poistettais kokonaan.
 
Joulu eventti käynnissä. Nykyään putoavien helikopterien tilalla Joulupukki rysähtää maahan kelkallaan porojen kera. Tämän tunnistaa kun kaukaisuudesta alkaa kuulua musiikkia ja sitten rysähtää.
Yhdessä kuvassa näkyykin mahdollinen syy rysähdykselle (Joulupukille maistuu rööki ja kalja :D ). Joulupukki zombin agroäänikin on hieman eri kuin tavallisesti ;)

20211219163320_1.jpg
20211219163248_1.jpg
20211219163357_1.jpg
 
Joulu eventti käynnissä. Nykyään putoavien helikopterien tilalla Joulupukki rysähtää maahan kelkallaan porojen kera. Tämän tunnistaa kun kaukaisuudesta alkaa kuulua musiikkia ja sitten rysähtää.
Yhdessä kuvassa näkyykin mahdollinen syy rysähdykselle (Joulupukille maistuu rööki ja kalja :D ). Joulupukki zombin agroäänikin on hieman eri kuin tavallisesti ;)

20211219163320_1.jpg
20211219163248_1.jpg
20211219163357_1.jpg
Pukin parta ja tonttulakki päässä jaoin eilen joulupaketteja Berezinossa. Oikein mukava eventti
 
Joulu eventti käynnissä. Nykyään putoavien helikopterien tilalla Joulupukki rysähtää maahan kelkallaan porojen kera. Tämän tunnistaa kun kaukaisuudesta alkaa kuulua musiikkia ja sitten rysähtää.
Yhdessä kuvassa näkyykin mahdollinen syy rysähdykselle (Joulupukille maistuu rööki ja kalja :D ). Joulupukki zombin agroäänikin on hieman eri kuin tavallisesti ;)

20211219163320_1.jpg
20211219163248_1.jpg
20211219163357_1.jpg

Lisäksi löytyy kaupungeista joulukuusia jotka soittaa samaa joulumelodiaa kuin nuo reet. Siellä on ihan joulupakettejakin joista löytyy jotain kivaa ja vähemmän kivaa pikkutavaraa. Saa käärittyä lahjoja myös uudestaan. Toki joku ruoja oli jättänyt miinan yhden kuusen juurelle, mutta en alkanut tarkemmin tutkimaan oliko ihan viritetty
 
Nää sun BB on kyllä aivan mahtavia, lisä sisältöä odotellessa.
Itse en ole hetkeen Dayz pelannut, ostanut sen livonia dlc mutta onko tuo jokin talvi modi, mitä pelaatte?
 
Nää sun BB on kyllä aivan mahtavia, lisä sisältöä odotellessa.
Itse en ole hetkeen Dayz pelannut, ostanut sen livonia dlc mutta onko tuo jokin talvi modi, mitä pelaatte?
Talvimodi on joo olemassa, nimellä Namalsk Survival. Ei sinänsä rajoita Namalskiin sitä, on Chernarukseenkin talviversio.
Menee selviytymishommat ihan uudelle levelille kun löydetyt safkat pitää sulattaakin ennen syömistä (ja kuuma ruoka satuttaa).
 
Pitkästä aikaa innostunut pelailemaan tätä. Seikkailu alkoi länsipuolelta elektrozavodskia ja koukkasin sen verran kaupungissa, että sai pakolliset romppeet selviytymiseen. Elektrozavodskissa käynnin jälkeen otin suunnaksi pohjoisen kylän Pusta. Olin jo kylän alkupäässä, kun katselin vielä varmistaakseni taakseni että kukaan ei ole lähistöllä. Huomasin toisen pelaajaan lähestyvän kauempaa ja otin hieman etäisyyttä pelaajaan ja kylän keskustaan. Juoksin kylän loppupäähän ja ajattelin ehtiväni niputtaa parit zombiet nopeasti papupurkin toivossa, ja jatkavani sen jälkeen heti matkaa seuraavaan paikkaan ettei pääty tämäkin aloitus heti. Tarkistaessani zombien invejä huomasin, että se näkemäni pelaaja huiteli jo zombeja parin kymmenen metrin päässä. Näin tällä kertaa varmuudella, että kaverilla on kivääri selässä, joten kaivan itsekin kätösiini varmuuden vuoksi haulikon, missä on piipussa yksi ainoa omistamani rifled slug. Pelaaja hetken heilui putkensa kanssa ja sen jälkeen sprinttasi pois vastakkaiseen suuntaan huomaamatta minua. Hetken mietiskeltyäni paikoillani, että mitä teen päätin häippäistä ilman kontaktia ja lähdin jo juoksemaan vastakkaiseen suuntaan kuin mihin se toinen pelaaja oli näkemäni perusteella juossut. Mutta kuinka ollakaan näen kun kaveri menee lähellä, kadun toisella puolella olevan talon sisälle. Pysähdyn itse aidan taakse piiloon.

Päätin ottaa mikrofonilla kontaktia, vaikka harmittavan usein on lähtenyt henki vastaavissa tilanteissa, vaikka aikeena onkin ollut osoittaa ystävällisyyttä. Ajattelin, että toinen pelaaja kuitenkin kuulisi jos juoksen pakoon niin turha aiheuttaa ylimääräistä ahdistusta. Kaveri moikkasi takaisin. Small-talk on omalla kohdalla tuntemattomille vaikeaa, ja saati sitten vielä englanniksi... No otin puheeksi sen turvallisen reitin, että onko ruokaa. Heppu juoksi talosta tielle eteeni (olen hyvin varautunut näin nopeasta toiminnasta) ja sanoo, että ei oo ruokaa. Vastaan, että itsellä on ainoastaan raakaa kanaa ja tiputan puolet kanoista eli kaksi tielle ikään kuin kai osoitukseksi, ettei tarvitse ampua saadaksesi ne kyllä. Kaveri kiitti vuolaasti ja tiputti tulitikut maahan, noukin ne sanomatta sanaakaan vaikka itsellä on sytkäri. Minikirveellä pistin läheltä pienen puun nurin klapeja varten ja pusikon, että saa tikkuja. Kasailin meille lähellä olevan talon takkaan puut, sytykkeeksi riepuja ja pistettiin palamaan kaverin tikuilla. Kuulin ensimmäistä kertaa kuinka toisen pelaajan maha kurni, lyhyeen aikaan kahdesti. Kaveri laittoi kanapihvit lämpenemään, ja sillä välin etsin hänelle repustani mad monkin. Annoin kaverille vielä toisen pihveistäni ja siihen päälle löytämäni ja kuorimani perunan. Toivotettiin mukavat päivänjatkot ja sen pituinen se. Seuraavalla kerralla kun jatkan pelailuja saa nähdä, että löydänkö itse ruokaa :oops:

Minkäslaisia fps lukuja ihmiset tästä pelistä muuten saa irti? Itse ostin taannoin mielestäni uusinta uutta pelirautaa. Ryzen 5 5600x, RX 6800. Pelailen 1440p resolla ja 165Hz näytöllä. Kaikki asetukset extremellä ja HW AA täysillä ei juostessa metsikössäkään irtoa 60fps. Jotenkin kuvittelin, että tällainen rauta riittäisi helposti tälle pelille jo, mutta ei näköjään :hmm:
 
Viimeksi muokattu:
Minkäslaisia fps lukuja ihmiset tästä pelistä muuten saa irti? Itse ostin taannoin mielestäni uusinta uutta pelirautaa. Ryzen 5 5600x, RX 6800. Pelailen 1440p resolla ja 165Hz näytöllä. Kaikki asetukset extremellä ja HW AA täysillä ei juostessa metsikössäkään irtoa 60fps. Jotenkin kuvittelin, että tällainen rauta riittäisi helposti tälle pelille jo, mutta ei näköjään :hmm:
Tää peli on kyllä aika vahvasti nvidia optimoitu, koitas laittaa super resolution päälle ja sit nostat reson vaikka 4k:ksi.
 
Tää peli on kyllä aika vahvasti nvidia optimoitu, koitas laittaa super resolution päälle ja sit nostat reson vaikka 4k:ksi.
Tää peli ei ymmärtääkseni ole FSR tuettu :hmm:. Näemmä tämän pelin kohdalla ei näitä uusia AMD-kortteja kannata miettiä. No medium hardware AA ja muut nupit kaakossa, fps 80-90, se passaa.
 
Minkäslaisia fps lukuja ihmiset tästä pelistä muuten saa irti? Itse ostin taannoin mielestäni uusinta uutta pelirautaa. Ryzen 5 5600x, RX 6800. Pelailen 1440p resolla ja 165Hz näytöllä. Kaikki asetukset extremellä ja HW AA täysillä ei juostessa metsikössäkään irtoa 60fps. Jotenkin kuvittelin, että tällainen rauta riittäisi helposti tälle pelille jo, mutta ei näköjään :hmm:
Tää peli ei ymmärtääkseni ole FSR tuettu :hmm:. Näemmä tämän pelin kohdalla ei näitä uusia AMD-kortteja kannata miettiä. No medium hardware AA ja muut nupit kaakossa, fps 80-90, se passaa.
Täällä kaikki maximeissa paitsi Hardware antialiasing LOW. Jos tuota nostaa niin muuttuu omaan makuun liian pehmeäksi ja tällä pyörii 150-175 pääosin, totta kai välillä droppailee, mutta alle 100 ei putoa. Ja mulla nvidian asetuksista rajoitettu fps:t tuohon 175 kun 180hz näyttö.
 
Täällä kaikki maximeissa paitsi Hardware antialiasing LOW. Jos tuota nostaa niin muuttuu omaan makuun liian pehmeäksi ja tällä pyörii 150-175 pääosin, totta kai välillä droppailee, mutta alle 100 ei putoa. Ja mulla nvidian asetuksista rajoitettu fps:t tuohon 175 kun 180hz näyttö.
Päädyin itsekin tuohon samaan eli hw aa lowilla. Ei tosiaan taida olla häävisti amd:lle optimoitu tätä peliä, mutta näillä samoilla asetuksilla fps +100, hetkittäin hätyyttelee 120.
 
Luulin, että amd oli jo saanu ajurit kuntoon dayzzia varten, mut ilmeisesti ei. Ite vaihdoin 6800xt -> 3080 kun korjausta ei kuulunu vuoden aikana. Tuolla lisää keskustelua aiheesta

 
Luulin, että amd oli jo saanu ajurit kuntoon dayzzia varten, mut ilmeisesti ei. Ite vaihdoin 6800xt -> 3080 kun korjausta ei kuulunu vuoden aikana. Tuolla lisää keskustelua aiheesta

On ne tuohon linkkaamaasi ketjuun nähden saaneet paljonkin aikaiseksi. Noilla Edqarin asetuksilla kaupungeissa itselläni +120-130 fps.
 
Aiempi pelihahmo kuoli siihen kun pakon edessä löydetystä vesipullosta juotu vesi sisälsi koleraa, kiertelin pitkät matkat etsien lähimpiä sairaala-alueita löytämättä antibiootin bioottia. Olipa kokemus. Pelailin sen jälkeen community servulla missä jaetaan alussa kivipuukko. Sain sillä juuri mätkittyä vahingossa perään tulleen zombien hallissa, kun pelaaja jo juoksee kimppuuni. Ehdin mielestäni saamaan ainakin 3 tai 4 sivallusta kyseisellä kivipuukolla perille kunnes toinen pelaaja onnistuu pläsäyttämään itseltä tajun kankaalle. Joku parikyt sekuntia myöhemmin kun hahmo herää niin päin näköä pläsäyttänyt pelaaja tekee lähtöä. Heitti jotain perään mikrofonilla mutta en saanut selvää, huonosta laadusta johtuen ja kun tilanne oli päällä. :D. Oli jotenkin häväisty olo siinä kun heräili ruined paita päällä ja pahasti vahingoittuneet housut löytyen vierestä maasta, sisältäen enää vaivaisen löytämäni kompassin. Reppukin tyhjänä. Ei oo näin törkeästi vielä ryöstetty.
 
Aiempi pelihahmo kuoli siihen kun pakon edessä löydetystä vesipullosta juotu vesi sisälsi koleraa, kiertelin pitkät matkat etsien lähimpiä sairaala-alueita löytämättä antibiootin bioottia. Olipa kokemus. Pelailin sen jälkeen community servulla missä jaetaan alussa kivipuukko. Sain sillä juuri mätkittyä vahingossa perään tulleen zombien hallissa, kun pelaaja jo juoksee kimppuuni. Ehdin mielestäni saamaan ainakin 3 tai 4 sivallusta kyseisellä kivipuukolla perille kunnes toinen pelaaja onnistuu pläsäyttämään itseltä tajun kankaalle. Joku parikyt sekuntia myöhemmin kun hahmo herää niin päin näköä pläsäyttänyt pelaaja tekee lähtöä. Heitti jotain perään mikrofonilla mutta en saanut selvää, huonosta laadusta johtuen ja kun tilanne oli päällä. :D. Oli jotenkin häväisty olo siinä kun heräili ruined paita päällä ja pahasti vahingoittuneet housut löytyen vierestä maasta, sisältäen enää vaivaisen löytämäni kompassin. Reppukin tyhjänä. Ei oo näin törkeästi vielä ryöstetty.
Nämä on niin legendaarisia tilanteita pelissä. Monesti itsellä oli hyvät gearit, mutta se kolera....mahtava peli, mutta yksin ei enään jaksa sitä pelaa.
 
Tähän peliin kyllä passaisi joku suomi discord-kanava ja porukalla valloittamaan joltain servulta naapurusto.

Itsellä pelikellossa 500h ja jotenkin ei koskaan ole ollut ajatustakaan rakennella tässä pelissä mitään baseja. Nyt kuitenkin alkanut miettimään että tuo basen rakentelu voisi olla kiva opetella. Ja välillä youtubesta katsellut Nezar kanavan videoita, niin olisi kiva osallistua raideihin ja romunhaku reissuihin. Vai tietääkö joku entuudestaan jotain servua, mistä löytyy suomiporukkaa ja mahdollisesti sellaista, että ottavat uusia rekryjä mukaan?
 
Tuli eilen vastaan kohtalainen WTF hetki Deer Isle (modi) kartalla.
Putosin kuoppaan mistä ei pois päässyt :lol:
Kaveri sieltä reunalta kuikuilee.
20220211190953_1.jpg


Onneksi oltiin DayZ Zero serverillä niin Admin siirsi minut sieltä pois kun otin yhteyttä Discordilla.
Myöskin kävin raportoimassa Deer Isle kehitystiimille, ja pääjehu kommentoi, että muisti jo korjanneensa tuon...
 
Deer Isle muuten huikea mappi. Saari kätkee sisälleen paljon salaisuuksia. Maanalaisia paikkoja yms. Hauskaa tutkia, kun ei vielä tunne karttaa juuri lainkaan.
 
Satuin löytämään community servulta rennon ja mukavan peliporukan. Aloitettiin puhtaalta pöydältä nyt servu wipen jälkeen ja ei voi muuta sanoa kuin HUH:eek: kuinka eri meno ja kuinka TÄYSIN ERI PELI tämä on kunnon porukassa pelattuna verrattuna siihen mitä tämä on kun yksinään pelaa. Kun base on saatu suojattua ja turvattua suurella vaivannäöllä niin se tavaran paljous (vanilla) oikeasti hämmentää. Ensimmäisen yön jälkeen saaliina oli 3 autoa ja sikana tavaraa, mutta sitä hupia ei kestänyt kauan, sillä seuraavana aamuna yksi auto oli lähtenyt vieraiden matkaan servun kadotettua seinät ja portit, sitä seuraavana yönä lähti sitten loput autot ja tavarat psl. "holvi", kun ovelat ketut pääsivät murtautumaan sisään. Tuohon päälle pari kertaa löydä auto ja tavaraa, menetä ne (psl. holvi) yön aikana. Ensimmäisestä yöstä saakka ollut kovaa työtä hyökkäyksen ja puolustuksen suhteen ettei kukaan vie porukan sitkeydellä kasaan saatua yhteistä omaisuutta. Tilanne elää jatkuvasti niin tämä pitää omasta mielestäni mielenkiintoa yllä ihan täysin eri tavalla kuin mitä tämä peli on koskaan yksin pelatessa pystynyt.

On kieltämättä todella jännittävä tilanne kokea, kun käy katsastamassa basen tilanteen sillä välin kun muut tiimistä eivät satu olemaan paikalla ja ensimmäinen asia minkä kuulee on, kun monta pelaajaa juoksee basen ulkopuolella tehden ja suunnitellen ties mitä ikävyyksiä. Tai kun jatkat seuraavan kerran pelailua sijainnista mistä näet tarkkuuskiväärillä oman basen sisälle, on hämärää ja basen sisällä näkyy valonlähteitä ja liikehdintää ja kukaan omasta tiimistä ei ole paikalla. Tätä peliä voi pelata yksin näkemättä toista pelaajaa päiväkausiin. Tai tätä voi pelata porukassa ja päivän aikana voi olla useampiakin tulitaisteluja.

20220218020125_1.jpg20220218020558_1.jpg20220219040928_1.jpg20220221181735_1.jpg20220221014443_1.jpg
 
Tähän peliin kyllä passaisi joku suomi discord-kanava ja porukalla valloittamaan joltain servulta naapurusto.

Itsellä pelikellossa 500h ja jotenkin ei koskaan ole ollut ajatustakaan rakennella tässä pelissä mitään baseja. Nyt kuitenkin alkanut miettimään että tuo basen rakentelu voisi olla kiva opetella. Ja välillä youtubesta katsellut Nezar kanavan videoita, niin olisi kiva osallistua raideihin ja romunhaku reissuihin. Vai tietääkö joku entuudestaan jotain servua, mistä löytyy suomiporukkaa ja mahdollisesti sellaista, että ottavat uusia rekryjä mukaan?
SWE Nordic Mayhemilla ainakin on meitä tekkiläisiäkin pari
 
1.17 päivitys ulkona, ihan mukavia lisäyksiä ja viilauksia. Alla olevista linkeistä löytyy tarkemmin.


20220421112509_1.jpg
 
Nyt on päivityksen ja wipen jälkeen ollut hieman haastavaa löytyää syötävää. Liekö nyt johtuis päivityksestä vai vaan siitä että on taas enemmän fresh spawneja liikenteessä? :hmm: :D Veikkaan kyllä enemmän jälkimmäistä.
 
Nyt on päivityksen ja wipen jälkeen ollut hieman haastavaa löytyää syötävää. Liekö nyt johtuis päivityksestä vai vaan siitä että on taas enemmän fresh spawneja liikenteessä? :hmm: :D Veikkaan kyllä enemmän jälkimmäistä.
Kyllä ruokaa on, varsinkin zombeilla tuntuu olevan enemmän kuin ennen. Toki pelaan modattua.
 
Täällä sai officialilla ottaa muutaman kerran vauhtia ennen kuin lähti rullaamaan. Eiköhän siinä ollut kasvanut pelaajamäärä taustalla, välillä joutui jopa jonottamaan peliin pääsyä. :D Sitten kun pääsin sen alkurynnistämisen yli niin no problem, normal katastroof. Hermannilla on taas kamppeet kunnossa: on M16 ja military ryysyt, nightvision lasitkin löytyi jo toiselta vastaan tulleelta hekon raadolta.
 
Täällä sai officialilla ottaa muutaman kerran vauhtia ennen kuin lähti rullaamaan. Eiköhän siinä ollut kasvanut pelaajamäärä taustalla, välillä joutui jopa jonottamaan peliin pääsyä. :D Sitten kun pääsin sen alkurynnistämisen yli niin no problem, normal katastroof. Hermannilla on taas kamppeet kunnossa: on M16 ja military ryysyt, nightvision lasitkin löytyi jo toiselta vastaan tulleelta hekon raadolta.
Samaan tulokseen tulin itekin että johtui tuosta pelaajamäärästä vaan.
 
Kyllähän pelaajamäärät ovat nousussa, olleet jo tovin. Hienoa!

1651250740253.png

(punaiset piikit on ilmaisia viikonloppuja)
 
Joutuu alkaa combat loggailee kun jatkuvasti susilaumat ulvoo. Onko joku muu huomannut saman, että susia on ihan hitosti verrattuna vanhaan vai voiko tämä olla servukohtainen (community, ei modeja)? Toissailtana otin yhteen 10min sisään kahden susilauman kanssa, toki näiden välissä oli servu reset. Olin eilen irl käymässä kaverin luona ja juostiin hieman lähemmäs minun piilopaikkoja, niin tietysti tämänkin matkan aikana jouduttiin pieni susilauma tappaa. Jatkettiin illemmalla pelaamista kun olin lähtenyt kotiini kaverin luota.

Myöhemmin kun jatkettiin niin eräässä kyläpahasessa joka oli enää kaverin ja minun välissä, sai taas lauma vainun minusta ja jouduin puolustautumaan erään talon pihalla. Tuosta meni 10 minuuttia kunnes näin kaverin (aloittelija) seisovan niityllä ~150m päässä kun ei uskaltanut juosta siihen suuntaan metsään mistä minä olin tulossa vastalle, vaikka selkeästi sanoin neuvoksi että tänne vain, näen sinut ja ollaan todella lähellä ja eikä täällä mitään ole. Lopulta tavattiin toisemme, niin tällöin kuulin ensimmäisen kerran ulvonnan sieltä suunnasta mistä olin juossut ja sieltä tuli lopulta 1 ainoa susi. Voi olla, että tuo susi oli se mikä jäi henkiin tuosta minun aiemmin niittaamastani laumasta... Outoa.

No siitä meni tunti-puoltoista kun oltiin eräässä kylässä ja kaveri alkoi saada hieman tuntumaa ampumiseen. Jälleen kuului susilauman ulvonta ja juostiin mökkiin turvaan ja ovi perästä kiinni. Ei kauan mennyt, niin lauma piiritti mökin... Kaveri sai siinä harjoitella ammuskelua äänenvaimennetulla .22 pistoolilla. Tai no sai ja sai harjoitella kun 2 sutta tuli jotenkin ihmeellisesti seinien läpi sisälle mökkiin ja jouduin hakkaamaan ne lyömäaseella, kolmannestahan menetyksestä lauma perääntyy. Paistettiin siinä samassa mökissä lihat, tutkittiin kyseinen kylä loppuun ja sen jälkeen lähdettiin kohti minun metsään rakentamaa suojapaikkaa. Meni joku 20-30 minuuttia kun saavuttiin piilopaikkaani. Servulla oli tullut jo pilkkopimeää ja eikö mitä taas sudet ulvoi lähistöllä. Oltiin jo lopettelemassa muutenkin ja ei kyllä houkutellut hirveästi taistella pilkkopimeässä ja oman suojapaikan lähellä joten lopetettiin nopeasti.

No äsken meinasin hiukan käydä lähikylässä yksin piipahtamassa hakemassa tarvikkeita, mutta heti servulle liityttyä ulvoo lauma taas. Ajattelin että moro ei jaksa heti herättyä alkaa vääntää susilaumaa vastaan ja lopetin. Ei sillä etteikö pärjäisi, sudet on helppoja ja varsinkin kun selässä on haulikko ja mosin. Mutta on tässä nyt jotain outoa. Aloin miettimään että voiko johtua siitä, kun servu resettaa mielestäni aika tiheään 3h välein :hmm:...
 
Joutuu alkaa combat loggailee kun jatkuvasti susilaumat ulvoo. Onko joku muu huomannut saman, että susia on ihan hitosti verrattuna vanhaan vai voiko tämä olla servukohtainen (community, ei modeja)? Toissailtana otin yhteen 10min sisään kahden susilauman kanssa, toki näiden välissä oli servu reset. Olin eilen irl käymässä kaverin luona ja juostiin hieman lähemmäs minun piilopaikkoja, niin tietysti tämänkin matkan aikana jouduttiin pieni susilauma tappaa. Jatkettiin illemmalla pelaamista kun olin lähtenyt kotiini kaverin luota.

Myöhemmin kun jatkettiin niin eräässä kyläpahasessa joka oli enää kaverin ja minun välissä, sai taas lauma vainun minusta ja jouduin puolustautumaan erään talon pihalla. Tuosta meni 10 minuuttia kunnes näin kaverin (aloittelija) seisovan niityllä ~150m päässä kun ei uskaltanut juosta siihen suuntaan metsään mistä minä olin tulossa vastalle, vaikka selkeästi sanoin neuvoksi että tänne vain, näen sinut ja ollaan todella lähellä ja eikä täällä mitään ole. Lopulta tavattiin toisemme, niin tällöin kuulin ensimmäisen kerran ulvonnan sieltä suunnasta mistä olin juossut ja sieltä tuli lopulta 1 ainoa susi. Voi olla, että tuo susi oli se mikä jäi henkiin tuosta minun aiemmin niittaamastani laumasta... Outoa.

No siitä meni tunti-puoltoista kun oltiin eräässä kylässä ja kaveri alkoi saada hieman tuntumaa ampumiseen. Jälleen kuului susilauman ulvonta ja juostiin mökkiin turvaan ja ovi perästä kiinni. Ei kauan mennyt, niin lauma piiritti mökin... Kaveri sai siinä harjoitella ammuskelua äänenvaimennetulla .22 pistoolilla. Tai no sai ja sai harjoitella kun 2 sutta tuli jotenkin ihmeellisesti seinien läpi sisälle mökkiin ja jouduin hakkaamaan ne lyömäaseella, kolmannestahan menetyksestä lauma perääntyy. Paistettiin siinä samassa mökissä lihat, tutkittiin kyseinen kylä loppuun ja sen jälkeen lähdettiin kohti minun metsään rakentamaa suojapaikkaa. Meni joku 20-30 minuuttia kun saavuttiin piilopaikkaani. Servulla oli tullut jo pilkkopimeää ja eikö mitä taas sudet ulvoi lähistöllä. Oltiin jo lopettelemassa muutenkin ja ei kyllä houkutellut hirveästi taistella pilkkopimeässä ja oman suojapaikan lähellä joten lopetettiin nopeasti.

No äsken meinasin hiukan käydä lähikylässä yksin piipahtamassa hakemassa tarvikkeita, mutta heti servulle liityttyä ulvoo lauma taas. Ajattelin että moro ei jaksa heti herättyä alkaa vääntää susilaumaa vastaan ja lopetin. Ei sillä etteikö pärjäisi, sudet on helppoja ja varsinkin kun selässä on haulikko ja mosin. Mutta on tässä nyt jotain outoa. Aloin miettimään että voiko johtua siitä, kun servu resettaa mielestäni aika tiheään 3h välein :hmm:...
Sellainen 6h tullut pelattua 1.17 Zero Chernarus vanillaa ja vain kahdet sudet tullut vastaan. Ja molemmilla kerroilla tuli vain yksi susi.
Jotain muutosta siihen lienee tullut, en kuitenkaan usko, että molemmista laumoista olisi muut ammuttu kun yhtään laukauksiakaan kuullut.
 
Viimeksi muokattu:
Käytiin äsken kaverin M B Kamenskin military basessa pohjoisessa ja taas sai tapella susia vastaan. Liekö sitte servusta johtuen vai mistä mutta ei näitä ikinä ole näin paljon tullut vastaan. Kamenskista kun palattiin baselle niin sama juttu, taas sudet ulvoo. Viime päivityksessä wipen jälkeen tuli pelattua servulla isomman porukan kanssa aika intensiivisestikin ja base oli novodmitrovskissa pohjoisessa. Siinä näyttää kartan perusteella olevan jopa enemmän mahdollisia spawn paikkoja susilaumalle mutta ei niitä ollut juuri ikinä.
 
Tulkaahan Suomi servulle pelailemaan.
"Suomi painaa" nimellä pitäisi löytyä communityn puolelta ja Discord kanava löytyy myös. En ole itse ylläpitäjä, mutta pelaillaan tuommoisella 6-hengen porukalla siellä. Meidän lisäksi siellä pyörii 4-6 henkeä eli porukkaa kaivattaisiin lisää.
 
Taisin käydäkin tuolla servulla vähän ennen 1.17 päivitystä mutta en ehtinyt Zelenogorskista tarpeeksi nopeasti kaasuhyökkäyksen alta pois niin se sitten jäi...
 
Tulkaahan Suomi servulle pelailemaan.
"Suomi painaa" nimellä pitäisi löytyä communityn puolelta ja Discord kanava löytyy myös. En ole itse ylläpitäjä, mutta pelaillaan tuommoisella 6-hengen porukalla siellä. Meidän lisäksi siellä pyörii 4-6 henkeä eli porukkaa kaivattaisiin lisää.
Olin jo lisäilemässä suosikkeihin... :tdown:
1651840380448.png
 
Olin jo lisäilemässä suosikkeihin... :tdown:
1651840380448.png
Vaivaako 3rd person?
Itse pelailen intentiivisesti PS5:lla ja pääasiassa 1st person servuilla.

Irlantilainen pelikaveri taas vaatii aina, että pelataan 3rd person pelimuodossa.. Ei vaikka 6kk jo vääntänyt että mennään edes kokeileen 1st person servulle.. Tulee kuulemma huono olo

 
Vaivaako 3rd person?
Itse pelailen intentiivisesti PS5:lla ja pääasiassa 1st person servuilla.

Irlantilainen pelikaveri taas vaatii aina, että pelataan 3rd person pelimuodossa.. Ei vaikka 6kk jo vääntänyt että mennään edes kokeileen 1st person servulle.. Tulee kuulemma huono olo


Kyllä vaivaa. Nimenomaan toi, että voi kyykkiä muurin takana 100% piilossa samalla kun näkee "ilmasta" mitä toisella puolella tapahtuu ja näin on helppo yllättää toiset riskeeraamatta omaa nahkaa. Ja sama juttu sisätilojen kanssa, sen kuin katselee kulman takaa ovesta tai ikkunasta "ilmasta" sisälle, että mitä sisällä tapahtuu. Eihän tuossa ole yksinkertaisesti mitään järkeä. Esimerkiksi tuo sinun linkkaaman videon kohta 1.50. Voisi pysähtyä tuohon paloaseman katolle kyykkyyn ja katsella tuosta ikkunasta, että onko sisällä liikettä. Tai kun kiipeää tikkaita pitkin niin näet etukäteen mitä katolla on ennen kuin oma pärstä näkyy toisille.
 
Kyllä vaivaa. Nimenomaan toi, että voi kyykkiä muurin takana 100% piilossa samalla kun näkee "ilmasta" mitä toisella puolella tapahtuu ja näin on helppo yllättää toiset riskeeraamatta omaa nahkaa. Ja sama juttu sisätilojen kanssa, sen kuin katselee kulman takaa ovesta tai ikkunasta "ilmasta" sisälle, että mitä sisällä tapahtuu. Eihän tuossa ole yksinkertaisesti mitään järkeä. Esimerkiksi tuo sinun linkkaaman videon kohta 1.50. Voisi pysähtyä tuohon paloaseman katolle kyykkyyn ja katsella tuosta ikkunasta, että onko sisällä liikettä. Tai kun kiipeää tikkaita pitkin niin näet etukäteen mitä katolla on ennen kuin oma pärstä näkyy toisille.
Tätä samaa toitottanut kaverille.
Nautinnollisempaa pelata 1st person servulla kun tietää, että kaikki on samalla idealla.
Yhtä helvettiä ”hävitä” 3rd person servuilla näille jotka katselee juurikin kulmien taakse jne
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 669
Viestejä
4 561 679
Jäsenet
75 006
Uusin jäsen
Nahkapip0

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom