Datatronic / Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu. Tavoitteena paras.

Mulle kyllä ovat vastanneet sähköposteihin ihan nopeasti. Olisiko siellä sitten jotenkin, että jos asia menee sen sähköposteja lukevan aspan toimivaltuuksien yläpuolelle, niin siellä kun välitetään eteenpäin, niin sitten jumittaa.
No tätäkin tapahtuu mutta nyt kesäkuu on ollut vilkas, 5 hengen tiimistä alkukuusta yksi kipeä ja toisen loma alkoi niin siitä sitten eskaloituikin hieman viivästynyt tilanne. Tätä nyt oiotaan.
 
Tuli sitten vastaus kahdelta yöllä. Sunnuntaina. Ehkä siellä luettiin tätä ketjua yöllä ja reagoitiin keskusteluun... tai sitten ihan vain sattumaa, toiset kai tykkää tehdä töitä kahdelta yöllä sunnuntaina?

Tosiaan asia ei ollut mitenkään kiireellinen, mutta ei myöskään erityisemmin työllistävä. Mielestäni tavoitteellinen vastausaika sähköposteihin pitäisi olla 1-2 arkipäivää riippumatta asiasta, ja vastauksessa joka ylittää tämän ajan pitäisi jotenkin huomioida että vastaus viivästyi, esim "Hei, pahoittelut viivästyneestä vastauksesta. [... -> itse asiaan]".

Datatronicin puolustukseksi tosin voidaan lukea että kun sähköpostin lähettää, sieltä ei tule minkäänlaista vahvistusta, että sähköposti on vastaanotettu ja että siihen vastataan pian. Ei siis ole mitään perusteita odottaa nopeaa vastausta. Esim. Jimmsiltä tulee viesti otsikolla "Yhteydenotto vastaanotettu" ja tikettinumerolla varustettuna, ja sisällöllä "Kiitos viestistäsi. Vastaamme mahdollisimman pian." Proshopilta tulee vastaava viesti. Voi toki olla muita joilta ei tule, mutta mielestäni tällainen vahvistus asiakkaan suuntaan on hyvä.
Näin on, tavoite ajassa ei ole pysytty.
 
Kuulostaa ihan siltä, että siellä on yrittäjä itse puikoissa.
Kyllä, haasteellinen aspa tilanne selvisi minulle, yrittäjälle, vasta perjantaina. Tähän oli syynä sekä sairastuminen, että lomien alkaminen yhdistettynä kiireeseen. DevNet tekee monia asioita ja sen takia yrittäjänä en ole aina perillä mitä milläkin hetkellä joka tiimissä tapahtuu, koska tiimejä johtaa lähiesihenkilö eli Datatronicin kiire ei välttämättä näy minulle, jos esimerkiksi hoidan meidän työajanseuranta Promidiin liittyviä asioita tai konesaliliiketoimintaan liittyviä asioita.
Mutta tästä taas otetaan opiksi.
 
Tuohan on ihan järkyttävän hyvää palvelua. Oikeasti en usko että löytyy kovin montaa yritystä missä vastaavat tai kukaan on edes töissä 02 aikaan sunnuntai aamuyöstä.

Itselläni on kohtuullisen hyvä kuva tästä palveluntarjoajasta. Tilasin 6.3.2025 kello 16:56:44 (eli hyvinkin myöhään) juuri ilmestyneen 9070XT kortin minkä hinta oli 781€ toimituskuluineen ja tuote oli "tulossa tukkurilta" tilauksia oli päälle 50kpl kyseisestä kortista. Sain siitä kuitin ja se lähetettiin 17.3.2025. 18.3. 12:37 tuli noutoilmoitus.

Toki myönnän että automaattinen vahvistus kun tilauksen tekee "tuote toimitetaan 1-3 arkipäivän kuluessa" on hieman harhaanjohtava mutta ymmärrän täysin miksei se pidä paikkaansa ja mitä olen seurannut muita henkilöitä jotka ovat tilausta tehneet eri firmoista tuolloin 6.3 niin osalla se kesti useita kuukausia ja muutamat jopa peruivat tilaustaan tai tilasivat useasta firmasta että saisivat korttinsa... Myös hinta/laatusuhde oli oikein hyvä. Nopeasti katsomalla NYT Multitronic ja PRO Shop lupaavat sitä hieman halvempaan hintaan, kalleimmillaan näyttää kortti olevan edelleen 985€ Bigbox:sta tilattuna:

Tämmöinen automaattinen vahvistus on kyllä ihan hyvä idea. Katsomme tämän kuntoon. Se lähtee jo tietyistä tikettijonoistamme.
 
Tätä oli yhden päivän ajan tukkurilla ja meidän tilaus ei siihen ehtinyt, mutta tukkurilla on tieto "matkalla heille" ja tuolla tukkurilla se tarkoittaa, että se on heille oikeasti matkalla eli kortti kyllä tulee mutta hetki siinä vielä menee.
Tilauksen RKKWBJVHZ näytönohjainta ei ole ilmeisesti tulossa ihan lähiaikoina, esim. ensi viikolla? Tilauksessa oli myös ennen status ”varattu tilaukselle” nyt ”ei saatavilla”, joka vähintäänkin jämmentävää. 11 päivää mennyt tilauksesta, niin tänään pitäisi tehdä päätös peruutanko tilausen ja tilaan vastaa muualta.
 
Kyllä, haasteellinen aspa tilanne selvisi minulle, yrittäjälle, vasta perjantaina. Tähän oli syynä sekä sairastuminen, että lomien alkaminen yhdistettynä kiireeseen. DevNet tekee monia asioita ja sen takia yrittäjänä en ole aina perillä mitä milläkin hetkellä joka tiimissä tapahtuu, koska tiimejä johtaa lähiesihenkilö eli Datatronicin kiire ei välttämättä näy minulle, jos esimerkiksi hoidan meidän työajanseuranta Promidiin liittyviä asioita tai konesaliliiketoimintaan liittyviä asioita.
Mutta tästä taas otetaan opiksi.
Noita sattuu. Kunhan niistä vaan ei tulisi sellainen paha tapa. Ja mulla ei teidän aspan suhteen ole juurikaan paljoa huonoa sanottavaa. Päinvastoin, pitäisi taas yhdet muistikammat ja ssd hankkia. Niin jossain kohtaa kilahtaa tilaus sisään.
 
Tilauksen RKKWBJVHZ näytönohjainta ei ole ilmeisesti tulossa ihan lähiaikoina, esim. ensi viikolla? Tilauksessa oli myös ennen status ”varattu tilaukselle” nyt ”ei saatavilla”, joka vähintäänkin jämmentävää. 11 päivää mennyt tilauksesta, niin tänään pitäisi tehdä päätös peruutanko tilausen ja tilaan vastaa muualta.
Tähän on tehty jotain manuaalista säätöä ja liitetty manuaalisesti tilauksia tuotteeseen ja ilmeisesti myös jotain tilattu eli minun on pakko selvittää tämä vasta maanantaina asiaa hoitaneen kanssa. Voidaanko katsoa maanantaina? Kuitenkin kun tätä on manuaalisesti hoidettu, niin epäilen että tilaus on jopa onnistunut.
 
Tämmöinen automaattinen vahvistus on kyllä ihan hyvä idea. Katsomme tämän kuntoon. Se lähtee jo tietyistä tikettijonoistamme.

Tilausten myöhästymisten seurannasta ja asiakaan informoimista on täällä kommentoitu jo useasti, esimerkiksi itse muutama kuukausi sitten:


Ja alkuvuodesta:

 
Viime yönä olitte vastannu tikettiin.

Tilaus viitteellä PBHOQAPFQ
Tässä on tosiaan mennyt jokin pieleen. Näitä Intenson levyjä oli tilattu kyllä jo hyvän aikaa sitten, mutta eipä näy tukkurilta tulleen, olen sinne laittanut tästä selvityspyyntöä ja tilannut korvaavan kuorman tukkurilta. Pahoittelut tästä virhetilanteesta.
 
Onko Lacien kaveriksi suositella jotain äärinmaisen luotettavaa ulkoista ssd/nvme levyä? Haen enemmän luotettavuutta kuin nopeutta nyt. Voisi toki olla edullisempi.
 
Hei,

Onko antaa mitään arviota milloin DeepCool CG580 4F Midi Tower musta saapuisi?

Tilauksen seuranta sivuilla lukee:
Toimitus viivästynyt, piti tulla 06.06.2025

Tilaus viitteellä CVHNFSFYO

Edit: Tähän on saatu vastaus sähköpostiin.
 
Viimeksi muokattu:
Tähän on tehty jotain manuaalista säätöä ja liitetty manuaalisesti tilauksia tuotteeseen ja ilmeisesti myös jotain tilattu eli minun on pakko selvittää tämä vasta maanantaina asiaa hoitaneen kanssa. Voidaanko katsoa maanantaina? Kuitenkin kun tätä on manuaalisesti hoidettu, niin epäilen että tilaus on jopa onnistunut.
Mikäs tässä on tilanne? Olisi nyt käyttöä loman alettua, eikä hirveästi aikaa odotteluun. …kyseessä oli RKKWBJVHZ josta olin eilen yhteydessä
 
Viimeksi muokattu:
Hei, onnistuisiko näytönohjaimen vaihtaminen tilaamaani konepakettiin, tilauksen viite on "RHYSSDFRC"? Eli haluaisin vaihtaa näytönohjaimen "ZT-B50800Q-10P" teillä valmiiksi varastossa olevaan "GeForce RTX 5080 16G GAMING TRIO OC":hen. Laitoin tästä myös kommentin kyseiseen tilaukseen.
 
Kyllä, haasteellinen aspa tilanne selvisi minulle, yrittäjälle, vasta perjantaina. DevNet tekee monia asioita ja sen takia yrittäjänä en ole aina perillä mitä milläkin hetkellä joka tiimissä tapahtuu
Toivottavasti yrittäjänä olet tietoinen että täällä TechBBS:ssä on Datatronicille yritetty antaa rakentavaa palautetta vuosien ajan toimintanne kehittämiseen mutta palaute tuntuu menevän kuuroille korville. Välillä liittyen verkkokauppanne toimintaan, usein liittyen teidän viestintäänne, tämän ketjun pullistumiseen kaikesta negatiivisesta ja tilausnumerokyselyistä.
 
Hei, näitä tulee meille tänään ja myös ensi viikolla.
Eli kohta pääsemme toimittamaan tilauksen
Onko tilauksen OWRGZFIAP toimitus missä vaiheessa?

Alunperin oli teidän järjestelmässä tieto, että toimitus olis ollut lauantaina 14.6, johon en uskonut kun harvemmin viikonloppuna liikkuu mikään. Tilaushetkellä viikko sitten maanantaina toimitusaikataulu oli 4-6 työpäivää, joka nyt ei toteudu kun seurantanumeroakaan ei ole kirjattu vielä tilaukselle. Lauantain jälkeen tilaukselle ilmestyi tieto "Toimitus viivästynyt, piti tulla 14.6.2025".

Jotain teille on tullut kuitenkin, koska viime viikon maanantain verkkokauppasaldo -6 on muuttunut saldoon -1. Tukkurin saldo vähentynyt koko ajan, mutta saldoa siellä vielä kuitenkin on, joten pitäisi tuon omankin tilauksen olla hoidossa näin asiakkaan näkökulmasta katsoen...
 
Mikäs on tilauksen GZIKJJFQL tilanne? Tilaus tehty 15.5

Tuotteelle FD-FAN-SSR3-92-WT on saatu teiltä sähköpostilla tieto että 11.6 pitäisi tulla tukkurille mutta koska se sitten sieltä löytää teille?

Tuotteella L009UiGS-RM on teidän seurannassa maininta "Toimitus viivästynyt, piti tulla 03.06.2025" että onkos tuosta mitää tietoa sillä tuotesivulla tällä on toimitusarvio 5-7 tp ja tukkurilla 14kpl. Tämä on siis nyt ollut jo 22 tp tulossa
 
Mikäs on tilauksen GZIKJJFQL tilanne? Tilaus tehty 15.5

Tuotteelle FD-FAN-SSR3-92-WT on saatu teiltä sähköpostilla tieto että 11.6 pitäisi tulla tukkurille mutta koska se sitten sieltä löytää teille?

Tuotteella L009UiGS-RM on teidän seurannassa maininta "Toimitus viivästynyt, piti tulla 03.06.2025" että onkos tuosta mitää tietoa sillä tuotesivulla tällä on toimitusarvio 5-7 tp ja tukkurilla 14kpl. Tämä on siis nyt ollut jo 22 tp tulossa
Hei, vastattu spostilla
 
Onko tilauksen OWRGZFIAP toimitus missä vaiheessa?

Alunperin oli teidän järjestelmässä tieto, että toimitus olis ollut lauantaina 14.6, johon en uskonut kun harvemmin viikonloppuna liikkuu mikään. Tilaushetkellä viikko sitten maanantaina toimitusaikataulu oli 4-6 työpäivää, joka nyt ei toteudu kun seurantanumeroakaan ei ole kirjattu vielä tilaukselle. Lauantain jälkeen tilaukselle ilmestyi tieto "Toimitus viivästynyt, piti tulla 14.6.2025".

Jotain teille on tullut kuitenkin, koska viime viikon maanantain verkkokauppasaldo -6 on muuttunut saldoon -1. Tukkurin saldo vähentynyt koko ajan, mutta saldoa siellä vielä kuitenkin on, joten pitäisi tuon omankin tilauksen olla hoidossa näin asiakkaan näkökulmasta katsoen...
Hei, tänään lähtee tilaus teille päin :)
 
Hei, onnistuisiko näytönohjaimen vaihtaminen tilaamaani konepakettiin, tilauksen viite on "RHYSSDFRC"? Eli haluaisin vaihtaa näytönohjaimen "ZT-B50800Q-10P" teillä valmiiksi varastossa olevaan "GeForce RTX 5080 16G GAMING TRIO OC":hen. Laitoin tästä myös kommentin kyseiseen tilaukseen.
Hei, vastattu spostilla
 
Hei, Tiedustelisin tilauksen DKZLHZCXD tilannetta ja realistista päivitettyä toimitusaikaa? Arvio menee tänään umpeen ja tilaussivulla muuttunut viivästyneeksi mikä nyt sitten voi olla ihan mitä vain ajallisesti. Tilaussivuilla aikaisempi tieto oli että toimitus viime viikolla.

edit: Tämä näköjään löytyi varastosta alle tunnissa viestini lähetyksestä ja lähetettiin samantien. Juuri saapui postilta lähetysilmoitus. Kiitoksia nopeasta toiminnasta.
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti yrittäjänä olet tietoinen että täällä TechBBS:ssä on Datatronicille yritetty antaa rakentavaa palautetta vuosien ajan toimintanne kehittämiseen mutta palaute tuntuu menevän kuuroille korville. Välillä liittyen verkkokauppanne toimintaan, usein liittyen teidän viestintäänne, tämän ketjun pullistumiseen kaikesta negatiivisesta ja tilausnumerokyselyistä.
Kyllä me yrittäjät, meitä on siis kaksi kappaletta, jatkuvasti luemme tätä palstaa. Olemme myös yrittäneet kovasti huomioita toiveita toiminnassamme ja tehneet monia asioita. Mutta kaikkeen ei toki ole riittänyt resurssit. Mutta kokoajan edistämme asioita. Nytkin työstämme sitä, miksi tuotteita automaattisesti kategorisoituu myös väärin. Nämä ovat aika työläitä ja aikaavieviä asioita selvitellä ja korjata.
 
Kyllä me yrittäjät, meitä on siis kaksi kappaletta, jatkuvasti luemme tätä palstaa. Olemme myös yrittäneet kovasti huomioita toiveita toiminnassamme ja tehneet monia asioita. Mutta kaikkeen ei toki ole riittänyt resurssit. Mutta kokoajan edistämme asioita. Nytkin työstämme sitä, miksi tuotteita automaattisesti kategorisoituu myös väärin. Nämä ovat aika työläitä ja aikaavieviä asioita selvitellä ja korjata.
Itseä hieman ärsyttää lukea ketjusta kuinka tilaus on tehty, tuotetta ei näy vaikka olisi pitänyt tulla ajat sitten eikä teidän suunnalta ole mitään viestitty oma-aloitteisesti.


Paikallaan seisovat tilaukset tulisi tarkistaa aina esim viikon välein sekä tarvittaessa vastata ja ryhtyä toimenpiteisiin jotta tilaus tulee niin kuin pitää, eikä tilauksen eteneminen ole asiakkaan aktiivisuudesta kiinni.
 
Kyllä me yrittäjät, meitä on siis kaksi kappaletta, jatkuvasti luemme tätä palstaa. Olemme myös yrittäneet kovasti huomioita toiveita toiminnassamme ja tehneet monia asioita. Mutta kaikkeen ei toki ole riittänyt resurssit. Mutta kokoajan edistämme asioita. Nytkin työstämme sitä, miksi tuotteita automaattisesti kategorisoituu myös väärin. Nämä ovat aika työläitä ja aikaavieviä asioita selvitellä ja korjata.
Jos resurssit ei riitä, niin silloin pitäisi kehitellä lisää resursseja.
 
Onko noita mustia miten tilattu tukkurilta/tulossa? Laitoin itsekin tilaukseen pari päivää sitten ja muut osat odottelisi jo pöydällä koteloa. Jos menee kovin pitkälle, niin pitää keksiä jotakin
Ei olla missään mahdottomissa toimitusajoissa, mutta kone tuli maltamattomana jo kasattua vanhaan koteloon, niin tilauksen saisi perua GAIBKTADU
 
Millainen on tilauksen ICKCTZGHK näytönohjaimen saatavuus? Mikäli näyttiksellä on kehno saatavuus, voitteko postittaa tilauksen muut osat erikseen?
 
Millainen on tilauksen ICKCTZGHK näytönohjaimen saatavuus? Mikäli näyttiksellä on kehno saatavuus, voitteko postittaa tilauksen muut osat erikseen?
Hei, tässä näytönohjaimessa on huono saatavuus.
Tanskalainen tukkuri saa tätä 2kpl 1.7
Eli kannattaa valita vastaava/korvaava malli
 
Hei, tässä näytönohjaimessa on huono saatavuus.
Tanskalainen tukkuri saa tätä 2kpl 1.7
Eli kannattaa valita vastaava/korvaava malli
Eihän tuo kyllä oikein hyvältä näytä. Eli siellä myydään käytännössä ei oota ottamatta oma-aloitteisesti asiakkaaseen mitään yhteyttä asian tiimoilta ja netissä vedotaan resurssipulaan. Juu ei noin.
 
Eihän tuo kyllä oikein hyvältä näytä. Eli siellä myydään käytännössä ei oota ottamatta oma-aloitteisesti asiakkaaseen mitään yhteyttä asian tiimoilta ja netissä vedotaan resurssipulaan. Juu ei noin.
Mutta tämänkin näytönohjaimen tuotetiedoissa lukee punaisella että ei vahvistettua toimitusaikaa. Tällöin siinä voi kestää pidempään. Usein myös varsinkin harvinaisemmissa tuotteissa halutaan ostaa tuote ja tehdä tilaus tukkurille vaikkei toimitusaika olisi vahvistettu.
 
Eihän tuo kyllä oikein hyvältä näytä. Eli siellä myydään käytännössä ei oota ottamatta oma-aloitteisesti asiakkaaseen mitään yhteyttä asian tiimoilta ja netissä vedotaan resurssipulaan. Juu ei noin.

On toki helppoa kritisoida mutta mikä olisi teistä sitten hyvä ratkaisu?
Kun tuotteen kohdalla lukee että ei vahvistettua toimitusaikaa pitäisikö tunneittain, päivittäin, viikottain, kuukausittain vai vuosittain laittaa sähköpostia missä ehkä kerrottaisiin että edelleenkään ei ole vahvistettua toimitusaikaa mutta tilaus on edelleen kyllä voimassa?

Kun muistelee miten kryptobuumin aikaan jotkut joutuivat odottelemaan päälle vuoden "halpoja" näytönohjaimia kun niitä julkaistiin niin miten nopeasti ja useasti esim. isommat kaupat (Verkkokauppa, Jimms, Gigantti jne) sitten laittoivat asiakkailleen tietoa siitä että tukkurilla ei vieläkään ole korttia mutta tilauksenne on jonossa?

Kun katsonut joitankin viestejä tässä ketjussa niin ensin kysytään kello 12 pintaan tietoa tilauksesta ja sitten kello 15 jo ollaan perumassa tilausta. Eli osa käyttäjistä odottaa päivityksiä noin 3 tunnin välein tai jopa useammin.. ei tuokaan tuntuisi mukavalta ainakaan itsestäni... Sanoisin jopa että kokisin tuollaisen spammiksi ja viestit menisivät nopeasti roskapostiin.

Eli mikä olisi teistä sitten sopiva aika kun isompien tai pienempien firmojen pitäisi ottaa yhteyttä ja kertoa päivitystä, kuten että tukkuri ei ole edelleenkään vahvistanut toimitusaikaa? Pitäisikö siitä laittaa sähköpostia vai antaa tiedon olla tuotteen kohdassa firman sivuilla vai tilauksen kohdalla mistä asiakas saisi itse sitä katsoa vai mikä olisi hyvä ratkaisu? Toki täällä ON kuitenkin vähintään muutama henkilö jotka pyrkivät henkilökohtaisesti vastaamaan kysymyksiin tässä ketjussa, mikä on enemmän kuin noista isoista firmoista voidaan sanoa mutta kuitenkin..

Tuossa omaa pohdintaani aiheesta. Unohtamatta sitä että tietysti aina se maksaa, eli tuottaako firma tarpeeksi voittoa että voitaisiin ottaa esim. 2 henkilöä täysipäiväisesti päivystämään tätä ketjua (aamu & iltapäivä) ja käymään lävitse tilauksia, vastata sekä lukea sähköposteja ja esim. kerran viikossa lähettämään viestiä "tilauksenne on edelleen jonossa, odotamme tuotteita.. ..edelleen" tyylillä?

Toki ymmärrän myös henkilökohtaisen "itselleni riittää jos minun tilaukseni tulee ajoissa ja jos minulle ilmoitetaan jos tulee viivästyksiä" aspektin mutta kun muutkin ajattelevat samoin ja se vaatii aikaa.

Ehkä se voisi auttaa jos (automaattisesti) sivusto lisäisi arviota toimituksen pituudesta kuten esim. Amazon tekee jos tuotteet eivät ole lähteneet määräaikaan mennessä tai sitten laittaisi jo tilausta tehdessä arvion noin 30pv päähän jolloin monesti tilaaja pääsisi yllättymään positiivisesti?
 
Viimeksi muokattu:
On toki helppoa kritisoida mutta mikä olisi teistä sitten hyvä ratkaisu?
Kun tuotteen kohdalla lukee että ei vahvistettua toimitusaikaa pitäisikö tunneittain, päivittäin, viikottain, kuukausittain vai vuosittain laittaa sähköpostia missä ehkä kerrottaisiin että edelleenkään ei ole vahvistettua toimitusaikaa mutta tilaus on edelleen kyllä voimassa?

Kun muistelee miten kryptobuumin aikaan jotkut joutuivat odottelemaan päälle vuoden "halpoja" näytönohjaimia kun niitä julkaistiin niin miten nopeasti ja useasti esim. isommat kaupat (Verkkokauppa, Jimms, Gigantti jne) sitten laittoivat asiakkailleen tietoa siitä että tukkurilla ei vieläkään ole korttia mutta tilauksenne on jonossa?

Kun katsonut joitankin viestejä tässä ketjussa niin ensin kysytään kello 12 pintaan tietoa tilauksesta ja sitten kello 15 jo ollaan perumassa tilausta. Eli osa käyttäjistä odottaa päivityksiä noin 3 tunnin välein tai jopa useammin.. ei tuokaan tuntuisi mukavalta ainakaan itsestäni... Sanoisin jopa että kokisin tuollaisen spammiksi ja viestit menisivät nopeasti roskapostiin.

Eli mikä olisi teistä sitten sopiva aika kun isompien tai pienempien firmojen pitäisi ottaa yhteyttä ja kertoa päivitystä, kuten että tukkuri ei ole edelleenkään vahvistanut toimitusaikaa? Pitäisikö siitä laittaa sähköpostia vai antaa tiedon olla tuotteen kohdassa firman sivuilla vai tilauksen kohdalla mistä asiakas saisi itse sitä katsoa vai mikä olisi hyvä ratkaisu? Toki täällä ON kuitenkin vähintään muutama henkilö jotka pyrkivät henkilökohtaisesti vastaamaan kysymyksiin tässä ketjussa, mikä on enemmän kuin noista isoista firmoista voidaan sanoa mutta kuitenkin..

Tuossa omaa pohdintaani aiheesta. Unohtamatta sitä että tietysti aina se maksaa, eli tuottaako firma tarpeeksi voittoa että voitaisiin ottaa esim. 2 henkilöä täysipäiväisesti päivystämään tätä ketjua (aamu & iltapäivä) ja käymään lävitse tilauksia, vastata sekä lukea sähköposteja ja esim. kerran viikossa lähettämään viestiä "tilauksenne on edelleen jonossa, odotamme tuotteita.. ..edelleen" tyylillä?

Toki ymmärrän myös henkilökohtaisen "itselleni riittää jos minun tilaukseni tulee ajoissa ja jos minulle ilmoitetaan jos tulee viivästyksiä" aspektin mutta kun muutkin ajattelevat samoin ja se vaatii aikaa.

Ehkä se voisi auttaa jos (automaattisesti) sivusto lisäisi arviota toimituksen pituudesta kuten esim. Amazon tekee jos tuotteet eivät ole lähteneet määräaikaan mennessä tai sitten laittaisi jo tilausta tehdessä arvion noin 30pv päähän jolloin monesti tilaaja pääsisi yllättymään positiivisesti?
Juuri tuo, että sen informaation voisi aivan pienellä vaivalla laittaa automaattisesti, jos se kerran järjestelmässäkin jo on. Ja siinä kohtaa kun siellä on sellainen tuote, jonka toimituksesta ei aavistustakaan, niin sen voisi erottaa muusta tilauksesta siten että ei sitten jumita koko tilaus.
 
Eli mikä olisi teistä sitten sopiva aika kun isompien tai pienempien firmojen pitäisi ottaa yhteyttä ja kertoa päivitystä, kuten että tukkuri ei ole edelleenkään vahvistanut toimitusaikaa? Pitäisikö siitä laittaa sähköpostia vai antaa tiedon olla tuotteen kohdassa firman sivuilla vai tilauksen kohdalla mistä asiakas saisi itse sitä katsoa vai mikä olisi hyvä ratkaisu? Toki täällä ON kuitenkin vähintään muutama henkilö jotka pyrkivät henkilökohtaisesti vastaamaan kysymyksiin tässä ketjussa, mikä on enemmän kuin noista isoista firmoista voidaan sanoa mutta kuitenkin..

Mielestäni tilanteen ei koskaan pitäisi eskaloitua siihen pisteeseen, että ihmiset joutuvat foorumin ketjussa kyselemään tilausten perään, kun verkkokaupan tilauksen kommentteihin tai lähetettyihin sähköposteihin ei vastata. Ilmeisesti aspa -sähköpostilla ei ole käytössä edes minkäänlaista tiketöintijärjestelmää mitä pidän hieman outona. Yhtiö kuitenkin parhaillaan (2023) vaihtanut melkein 10 MEUR ja viime vuonnakin kiitettävät 9 MEUR. En tiedä kuinka merkittävää liiketoimintaa D2C myynti on Datatronicille, mutta jos sitä aiotaan tehdä ja siihen tulisi investoida edes se minimi.

Hyvän (gorgias) asiakaspalveluohjelmiston saa kuitenkin alk. 60 USD/KK käyttöön.
 
Onko tuota GIGABYTE B850 AORUS ELITE WIFI7 AMD B850 Pistoke AM5 ATX tilattu jo varastoon?

Tein tilauksen 15.04.2025 eli tässä on jo pari kuukautta odoteltu että saisin koneen osat kotia. Ainut mikä puuttuu on tuo emolevy, jota piti alunperin tulla jo 29.04.2025.
10.05.2025 oli kaikki muut osat varattu tilaukselle ja vain emolevy puuttui.
Pari viikkoa sitten (04.06.2025) luki emolevyn tiedoissa että tukkureilla olisi 14 kappaletta ja toimitusarvio 4-6 päivää. Nyt lukee tukkureilla 25+ kpl ja toimitusarvio 12-20 työpäivää.

Onko tuota jo kuitenkin tilattu varastoon tuolloin 29.04.2025 ja pitääkö tuo 12-20 työpäivää paikkansa vai venyyköhän vielä paljonkin lisää? Jos näin pitkästä venähtämisestä olisin tiennyt niin olisin varmaan vaihtanut tuon emolevyn toiseen jo aikaa sitten.

1750178117071.png
 
Viimeksi muokattu:
Ei hirveän kiva kokemus täälläkään ole tilauksen NWPXCDBSK suhteen. Vuosien varrella käynyt silloin tällöin kivijalkaliikkeessä tarvikkeita ostelemassa ja saanut aina hyvää palvelua niin meinasin sitten tilata erään komponentin tälläkertaa verkkokaupan kautta. Painotan vielä ensin, että myötätunnot noista mainituista saldo ja henkilöstön kuormitusongelmista, tiedän olevan haastavia yrittäjälle.

Sen sanottua tilaksen tämänhetkinen timeline:
  • 28.05.2025 – Tilaus tehty ja maksu hyväksytty. En muista ihan mitä luvattiin toimitusajaksi
  • 30.05.2025 – Sähköpostikysely lähetetty: Pitääkö toimituspäivä 1.6.2025 paikkansa, kun tuote katosi kokonaan nettisivuilta?
  • 05.06.2025 – Saatiin vastaus viikon päästä: tuotteen pitäisi saapua tukkurilta ensiviikolla.
  • 17.06.2025 – Nykyhetki: Toimitusajaksi luvattu muistaakseni kahden viikon ajan jo 2-4 päivää.
Kolmannen variaation jälkeen sanasta "piti" kuulemiseen viesteissä ja saapumisen siirtyminen kauemmas ja kauemmas haluaisi vain saada tuotteen käsiinsä.
 
Juuri tuo, että sen informaation voisi aivan pienellä vaivalla laittaa automaattisesti, jos se kerran järjestelmässäkin jo on. Ja siinä kohtaa kun siellä on sellainen tuote, jonka toimituksesta ei aavistustakaan, niin sen voisi erottaa muusta tilauksesta siten että ei sitten jumita koko tilaus.
Tilaussivullasi näkyy aina tilauksen status jokaisen tuotteen osalta eli tieto sitä kautta on annettu. Olisi se toki yksi vaihtoehto myös lähettää se sama tieto sähköpostilla, mutta tuskin ainakaan kovin usein sitä viestiä haluttaisiin? Osatoimitus ei ainakaan toistaiseksi ole mahdollinen, mutta meillä on kehitysputkessa suunnitelma, että asiakas voisi itse poistaa tuotteen tilaukselta ja rahanpalautus siitä tapahtuisi automaattisesti. Samalla myös koko tilauksen voisi perua itsepalvelulla.
 
Mielestäni tilanteen ei koskaan pitäisi eskaloitua siihen pisteeseen, että ihmiset joutuvat foorumin ketjussa kyselemään tilausten perään, kun verkkokaupan tilauksen kommentteihin tai lähetettyihin sähköposteihin ei vastata. Ilmeisesti aspa -sähköpostilla ei ole käytössä edes minkäänlaista tiketöintijärjestelmää mitä pidän hieman outona. Yhtiö kuitenkin parhaillaan (2023) vaihtanut melkein 10 MEUR ja viime vuonnakin kiitettävät 9 MEUR. En tiedä kuinka merkittävää liiketoimintaa D2C myynti on Datatronicille, mutta jos sitä aiotaan tehdä ja siihen tulisi investoida edes se minimi.

Hyvän (gorgias) asiakaspalveluohjelmiston saa kuitenkin alk. 60 USD/KK käyttöön.
Meillä on jo hyvän aikaa ollut käytössä tikettijärjestelmä. Tähän kesäkuuhun osui nyt lomien alkaminen sekä sairastapaus ja jostain syystä kesäkuu on ollut olennaisesti aktiivisempi kun vuosi sitten. Jostain syystä nyt kesäkuulle olisi tulossa 58% kasvu viimevuoden kesäkuuhun nähden ja se on kyllä yllättänyt. Yleensä kesäkuu on vuoden hiljaisin kuukausi.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
280 050
Viestejä
4 817 751
Jäsenet
78 012
Uusin jäsen
janTK

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom