Datatronic / Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu. Tavoitteena paras.

Jos tän kääntää toisin, niin teidän mielestä pitäisi varautua ostamaan 140 € näppäimistö uudelleen kahden vuoden välein?

Omasta mielestä toi 140 € näppäimistöstä on paljon ja pitäisi kestää pidempään kuin 2 vuotta.
Ajattelisin tämän niinpäin, että virhevastuulla varmistetaan vähintään jonkinlainen elinkaari tuotteelle. Jos tuote hajoaa aina kun virhevastuu tai takuu raukeaa niin onhan se silloin toki huono tuote. Eikä sitä voi suositella. Itselläni hajosi juuri kuivausrumpu ja se oli 5 vuotta vanha ja myyjä totesi, että virhevastuuta ei enää ole. No tyydyin siihen, mutta ostin tilalle Mielen ja nyt uskon että se kestää. Mutta nämä ovat aina vaikeita kysymyksiä ja monessa elektroniikassa virhevastuu on ihan syystä pidempi kun 2 vuotta, mutta se riippuu tosiaan tuotekategoriasta.
 
Kai nyt kuitenkin ammattimainen yritys tietää eron takuun ja virhevastuun välillä? Ne kun ovat eri asioita.
Niin ovat, mutta valmistajan antama takuu antaa meille osviittaa siitä, millaisista tuotteista on kyse. Sen lisäksi katsotaan sitä mitä alalla on käytäntönä ja millaisia suosituksia kuluttajalautakunnasta tulee. Näppäimistö on hyvin erilainen tuote kestävyyden osalta kun esim. prosessori.
 
Myyntihinta oli tämä, koska tuote oli alennuksessa. Ei varmaan muuta alkuperäistä ovh hintaa miksikään. Takuu ei muutenkaan ole sama asia kuin virhevastuu. Olette edelleen virhevastuussa tuotteesta. Olin tässä eilen yhteydessä Asukseenkin ja he olivat sitä mieltä, että tuote menee virhevastuuseen. Palaavat tähän myöhemmin. Mutta laitetaan kuluttajariitalautakuntaan, te kuitenkin olette ensisijaisessa vastuussa. Koko alkuperäisen viestin pointti olikin juurikin tämä, että teillä ei selkesti välitetä mitä kuluttajaneuvonnasta ehdotetaan, saitte kuitenkin kuluttajaneuvonnan näkemyksen juridisine perusteluineen. Ehkäpä muidenkin ihan hyvä tietää millaista pelleilyä teillä suoritetaan.
Kuten jo heti sinulle vastasimme, haluamme että asia käsitellään lautakunnassa, jotta mekin saamme esittää kantamme. Kuluttajaneuvoja on saanut vain toisen osapuolen näkemyksen asiasta. Asia on ihan hyvä käsitellä oikeita reittejä pitkin. Sitten jos näppäimistöissä katsotaan olevan pidempi virhevastuu kun 2 vuotta, jota nyt on noudatettu niin se on sitten niin.
 
Kuten jo heti sinulle vastasimme, haluamme että asia käsitellään lautakunnassa, jotta mekin saamme esittää kantamme. Kuluttajaneuvoja on saanut vain toisen osapuolen näkemyksen asiasta. Asia on ihan hyvä käsitellä oikeita reittejä pitkin. Sitten jos näppäimistöissä katsotaan olevan pidempi virhevastuu kun 2 vuotta, jota nyt on noudatettu niin se on sitten niin.
Ihan kuin olisin kertonut jotain epäoleellista kuluttajaneuvonnalle? Te näitte kuluttajaneuvonnan viestistä, että olen ilmoittanut selkeästi, että milloin tuote on ostettu, milloin vaihdettu ja miksi vaadin vaihtoa ja heidän kannan asiaan perusteluineen.
 
Myyntihinta oli tämä, koska tuote oli alennuksessa. Ei varmaan muuta alkuperäistä ovh hintaa miksikään. Takuu ei muutenkaan ole sama asia kuin virhevastuu. Olette edelleen virhevastuussa tuotteesta. Olin tässä eilen yhteydessä Asukseenkin ja he olivat sitä mieltä, että tuote menee virhevastuuseen. Palaavat tähän myöhemmin. Mutta laitetaan kuluttajariitalautakuntaan, te kuitenkin olette ensisijaisessa vastuussa. Koko alkuperäisen viestin pointti olikin juurikin tämä, että teillä ei selkesti välitetä mitä kuluttajaneuvonnasta ehdotetaan, saitte kuitenkin kuluttajaneuvonnan näkemyksen juridisine perusteluineen. Ehkäpä muidenkin ihan hyvä tietää millaista pelleilyä teillä suoritetaan.
Kurja tilannehan tuo on, että datatronic "viivästyttää" asian ratkaisua, mutta se on heidän oikeutensa. Sinulla taas on oikeus vaatia korvausta ja saada siihen päätös=suositus tuolta kuluttajariitalautakunnasta, mutta tuossa kohtaa ei auta kuin odottaa. Kuluttajaneuvoja itsessään ei anna suosituksia -hän antaa ehdotuksia, joiden avulla voi päästä sopuun tai olla pääsemättä. He ovat peraatteessa samanlaisia kuluttajia kuin kuka tahansa muukin -eli samanlaisia kuin vaikka me foorumin "neuvojat". Kuluttajariitalautakunta on se, joka tekee lopulta päätöksen ja antaa oikean suosituksen. Se päätös voi erota paljonkin kuluttajaneuvojan, asiakkaan ja vieläpä myyjänkin näkemyksestä.

Asiakkaana olisin kuitenkin tyytyväinen siihen, että datatronic lupaa noudattaa kuluttajariitalautakunnan päätöstä. On myös liikkeitä, joita ei kiinnosta pätkääkään mitä heistä sanotaan ja millaisia päätöksiä kuluttajariitalautakunta tekee

Itse kiistatilanteista keskusteluun on muuten täällä omakin topiikkinsa. Siellä voi saada vielä paljon rikkaampaa keskustelua, nimenomaan riita-asioiden hoitamisesta
 
Jos tän kääntää toisin, niin teidän mielestä pitäisi varautua ostamaan 140 € näppäimistö uudelleen kahden vuoden välein?

Omasta mielestä toi 140 € näppäimistöstä on paljon ja pitäisi kestää pidempään kuin 2 vuotta.
Vaikea tuota on arvioida sen mukaan mikä itsestä on paljon ja minkä verran omasta mielestä pitäisi kestää. Riippuu käytöstä, ja lompakon paksuudesta. :) Tuohan ei tarkoita, ettei näppikset tuota pidempään yleensä kestäisi, mutta joskus voi käydä huono tuuri. Tietenkin aika kyseenalaisen oloinen tuote jo lähtöjään, jos kertaalleen ehditty uuteen vaihtamaan, ja uusikin hajoaa vähän takuun päättymisen jälkeen.

Kurja tilannehan tuo on, että datatronic "viivästyttää" asian ratkaisua, mutta se on heidän oikeutensa. Sinulla taas on oikeus vaatia korvausta ja saada siihen päätös=suositus tuolta kuluttajariitalautakunnasta, mutta tuossa kohtaa ei auta kuin odottaa.
Näinhän se taitaa mennä. Minusta ei Datatronicin toiminnassa tässä ole mitään väärää, mutta ymmärrän asiakkaan harmistuksen. Enemmän kannattaisi sitä harmistusta kuitenkin osoittaa valmistajan suuntaan, kun tekee tuollaista laatua.
 
Kurja tilannehan tuo on, että datatronic "viivästyttää" asian ratkaisua, mutta se on heidän oikeutensa. Sinulla taas on oikeus vaatia korvausta ja saada siihen päätös=suositus tuolta kuluttajariitalautakunnasta, mutta tuossa kohtaa ei auta kuin odottaa. Kuluttajaneuvoja itsessään ei anna suosituksia -hän antaa ehdotuksia, joiden avulla voi päästä sopuun tai olla pääsemättä. He ovat peraatteessa samanlaisia kuluttajia kuin kuka tahansa muukin -eli samanlaisia kuin vaikka me foorumin "neuvojat". Kuluttajariitalautakunta on se, joka tekee lopulta päätöksen ja antaa oikean suosituksen. Se päätös voi erota paljonkin kuluttajaneuvojan, asiakkaan ja vieläpä myyjänkin näkemyksestä.

Asiakkaana olisin kuitenkin tyytyväinen siihen, että datatronic lupaa noudattaa kuluttajariitalautakunnan päätöstä. On myös liikkeitä, joita ei kiinnosta pätkääkään mitä heistä sanotaan ja millaisia päätöksiä kuluttajariitalautakunta tekee

Itse kiistatilanteista keskusteluun on muuten täällä omakin topiikkinsa. Siellä voi saada vielä paljon rikkaampaa keskustelua, nimenomaan riita-asioiden hoitamisesta
Heidän kanssa asioineena ei ole kova luotto, että he noudattaisivat kuluttajariitalautakunnankaan päätöstä.
 
Viimeksi muokattu:
Kurja tilannehan tuo on, että datatronic "viivästyttää" asian ratkaisua, mutta se on heidän oikeutensa. Sinulla taas on oikeus vaatia korvausta ja saada siihen päätös=suositus tuolta kuluttajariitalautakunnasta, mutta tuossa kohtaa ei auta kuin odottaa. Kuluttajaneuvoja itsessään ei anna suosituksia -hän antaa ehdotuksia, joiden avulla voi päästä sopuun tai olla pääsemättä. He ovat peraatteessa samanlaisia kuluttajia kuin kuka tahansa muukin -eli samanlaisia kuin vaikka me foorumin "neuvojat". Kuluttajariitalautakunta on se, joka tekee lopulta päätöksen ja antaa oikean suosituksen. Se päätös voi erota paljonkin kuluttajaneuvojan, asiakkaan ja vieläpä myyjänkin näkemyksestä.

Asiakkaana olisin kuitenkin tyytyväinen siihen, että datatronic lupaa noudattaa kuluttajariitalautakunnan päätöstä. On myös liikkeitä, joita ei kiinnosta pätkääkään mitä heistä sanotaan ja millaisia päätöksiä kuluttajariitalautakunta tekee

Itse kiistatilanteista keskusteluun on muuten täällä omakin topiikkinsa. Siellä voi saada vielä paljon rikkaampaa keskustelua, nimenomaan riita-asioiden hoitamisesta
Kysymys ei ole viivyttämisestä. Me olemme jokaisessa hiiressä, näppäimistössä ja kuulokkeessa pitäneet tätä 2 vuotta rajana. Jos se raja onkin väärä niin silloin se on hyvä tietää ja käsitellä lautakunnassa. Suomessa saisi oikeuskin useammin ottaa kantaa näihin asioihin. Mutta me haluamme pitää linjan selkeänä ja kaikille samana.
 
Heidän kanssa asoineena ei ole kova luotto, että he noudattaisivat kuluttajariitalautakunnankaan päätöstä.
Tämän foorumin perusteella on kyllä tullut vahvasti sellainen käsitys, että puheet pitävät paikkaansa. Poislukien ainainen lupaus siitä, että viestijonoja ei ole ja ovat vastanneet kaikkiin, mutta silti tulee jatkuvasti ilmoituksia ettei ihmiset ole saaneet vastauksia.

Liikkeessä paikanpäällä en ole koskaan asioinut, mutta itsellä on tuotevaihdot toisiin onnistunut todela sujuvasti ja tilauksen peruutukset käsitelty nopeasti. Kerran oli tilamaani näytönohjain loppu, mutta puhelimessa sovittiin vaihto toiseen malliin ja homma meni hienosti maaliin. Toisella kertaa sähköpostilla vaihdettiin tukkurilta loppunut SSD parempaan.

Olen tosin käyttänyt asiointiin yleensä omien sivujen tilauksen alla olevia tekstikenttiä -ne kai menee jotenkin paremmin perille? Vastaukset kun on tulleet hyvin varmasti ja nopeasti @Datatronic
Kysymys ei ole viivyttämisestä. Me olemme jokaisessa hiiressä, näppäimistössä ja kuulokkeessa pitäneet tätä 2 vuotta rajana. Jos se raja onkin väärä niin silloin se on hyvä tietää ja käsitellä lautakunnassa. Suomessa saisi oikeuskin useammin ottaa kantaa näihin asioihin. Mutta me haluamme pitää linjan selkeänä ja kaikille samana.
Laitoin sanan "viivästyttää" tarkoituksella lainausmerkkeihin. Tiedän että te ette viivästytä asiaa kiusataksenne asiakasta, mutta pyytämällä odottamaan kuluttajariitalautakunnan päätöstä, asiakkaan näppäimistöasian ratkaisu kestää pitkään, eli asiakkaan näkökulmasta ratkaisu viivästyy.
 
Viimeksi muokattu:
Myyntihinta oli tämä, koska tuote oli alennuksessa. Ei varmaan muuta alkuperäistä ovh hintaa miksikään. Takuu ei muutenkaan ole sama asia kuin virhevastuu. Olette edelleen virhevastuussa tuotteesta. Olin tässä eilen yhteydessä Asukseenkin ja he olivat sitä mieltä, että tuote menee virhevastuuseen. Palaavat tähän myöhemmin. Mutta laitetaan kuluttajariitalautakuntaan, te kuitenkin olette ensisijaisessa vastuussa. Koko alkuperäisen viestin pointti olikin juurikin tämä, että teillä ei selkesti välitetä mitä kuluttajaneuvonnasta ehdotetaan, saitte kuitenkin kuluttajaneuvonnan näkemyksen juridisine perusteluineen. Ehkäpä muidenkin ihan hyvä tietää millaista pelleilyä teillä suoritetaan.
Mielenkiinnosta kysyn millainen vika näppäimistössä on ja mikä näppis kyseessä?
 
Kuten jo heti sinulle vastasimme, haluamme että asia käsitellään lautakunnassa, jotta mekin saamme esittää kantamme. Kuluttajaneuvoja on saanut vain toisen osapuolen näkemyksen asiasta. Asia on ihan hyvä käsitellä oikeita reittejä pitkin. Sitten jos näppäimistöissä katsotaan olevan pidempi virhevastuu kun 2 vuotta, jota nyt on noudatettu niin se on sitten niin
Meinaatteko kaikki asiat käsitellä lautakunnan kautta?Èhkäpä kannattaa niin saatte taas negatiivista palautetta jonka muutama tuhat palstalaista lukee.Luuli et Jimmz oli se missä mikään ei mene takuuseen tai virhevastuun piikkiin.Herätkää kyseessä on kuitenkin alle 300€ laite.
 
Kysymys ei ole viivyttämisestä. Me olemme jokaisessa hiiressä, näppäimistössä ja kuulokkeessa pitäneet tätä 2 vuotta rajana. Jos se raja onkin väärä niin silloin se on hyvä tietää ja käsitellä lautakunnassa. Suomessa saisi oikeuskin useammin ottaa kantaa näihin asioihin. Mutta me haluamme pitää linjan selkeänä ja kaikille samana.
Jos kerran 2 vuotta on raja niin silloin se tarkoittaa sitä et mun hiiri hajosi 25kk jälkeen niin käsitellään suoraan asia lautakunnassa.Voi helvetti sentään.Täytyy oikeasti alkaa välttämään teidän putiikkia.
 
Ihan kuin ihmeiset eivät ymmärtäisi että sieltä kuluttajalautakunnasta haetaan ennakkopäätöksen tapaista jonka mukaan sitten toimitaan tulevaisuudessakin.

Joka rotan vikaantuminen lautakunnan käsiteltäväksi, joo lollit :P
 
Etsimme kaapelia. Se ei ollut suoriltaan löytynyt. Meillä on suunnitelma, miten parannamme meidän kaapelien, adapterien ja muiden tämmöisten vastaavien pikkuosin varastointia. Nyt nämä ovat liian työläitä löytää. Pahoittelut.
Mahtaiskohan sieltä löytyä jotain kaapelia lähetettäväksi? 😄 tämän hetkin kaapeli on juuresta hieman vaurioitunut ja netti välillä pätkii sen takia. Koitin valita sellaisen kaapelin mikä olisi heti lähetettävissä, mutta se taitaa olla edelleen hukassa? 😅
 
Meinaatteko kaikki asiat käsitellä lautakunnan kautta?Èhkäpä kannattaa niin saatte taas negatiivista palautetta jonka muutama tuhat palstalaista lukee.Luuli et Jimmz oli se missä mikään ei mene takuuseen tai virhevastuun piikkiin.Herätkää kyseessä on kuitenkin alle 300€ laite.
Hyvin vähän meiltä menee lautakuntaan takuuasioita. Eihän tietenkään identttisiä caseja käsitellä montaa kertaa. Jos lautakunta tulee siihen tulokseen että hiirien virhevastuu on esim 3 tai 4 vuotta 2 vuoden sijaan on se sitä sitten hiirissä. Ainakin voidaan se viestiä valmistajille ja olettaa että jokainen noudattaa samaa logiikkaa. Kaikissa portaissa.
 
Nyt konekasaukseen hommattu myös tämmöinen superedukas prossu. Moni muistaakin prosessorin ehkä ajalta kun kaikki 3600 oli kiven alla ja näitä AMD taikoi aasiasta euroopan markkinoille :)
Prosessori ei ainakaan kauhean paljon halvemmaksi enää voi muuttua :)

Tästä teimme tämmöisen pelikoneen, mitä mieltä:


Gametronic lite aavistuksen alle 500 euroa!
 
Tukeeko B450 laudat Pcie 4 m.2 levyjä? Vai onko mitään väliä että tuossa paketissa on pcie4 levy?
Ei varsinaisesti tue, mutta tuon pitäisi olla alaspäin yhteensopiva, nopeus vaan rajoittuu pci3.0:n nopeuteen, mutta niitlä SSD levyjä ei oikein ole. Koitin nytkin etisä sitä budjettia :) Mutta ideoita otetaan vastaan!
 
Noh tämä oma mielipide, mikä arvo sillä nyt on, mutta ite näen näppäimistöt ja hiiret aika kulutustavarana, varsinkin kun joillaki se tapa hakata näppistä milloin mistäkin syystä, ilman että se nyt varsinaisesti jättää jälkeä. Muutenkin se vuosimäärä ei kuitenkaan määrittele sitä kuinka paljon laite on oikeasti käytössä ja se kun kuluu ihan siinä käytössä, niin siksikin pidän hassuna jos näille oletetaan jotain hirveitä virhevastuuvuosia takuiden jälkeen. Siksikään en ole ikinä ymmärtänyt näitä 250e näppiksiä. Jos kestää enemmän ku takuuajan niin bueno, jos ei niin uutta tulille.


Tommonen lite vois myös toimia ilman näyttistä, ihmisillä niitä saattaa pyöriä ylimääräsenä näin uusien näyttisten ilmestyessä, nii voi olla että saa sen vanhan kiertoon.
 
Noh tämä oma mielipide, mikä arvo sillä nyt on, mutta ite näen näppäimistöt ja hiiret aika kulutustavarana, varsinkin kun joillaki se tapa hakata näppistä milloin mistäkin syystä, ilman että se nyt varsinaisesti jättää jälkeä. Muutenkin se vuosimäärä ei kuitenkaan määrittele sitä kuinka paljon laite on oikeasti käytössä ja se kun kuluu ihan siinä käytössä, niin siksikin pidän hassuna jos näille oletetaan jotain hirveitä virhevastuuvuosia takuiden jälkeen. Siksikään en ole ikinä ymmärtänyt näitä 250e näppiksiä. Jos kestää enemmän ku takuuajan niin bueno, jos ei niin uutta tulille.
Juuri tällaisen ajattelun takia noita virhevastuita on olemassa. Kyllä yli 100€ näppäimistön pitää mielestäni kestää ihan vähintään 4 vuotta. Poislukien tavattomasta käytöstä (kuten se hakkaaminen) aiheutuneet viat. Viime kädessä myyjän pitää osoittaa vian tulleen vääränlaisesta käytöstä todisteiden kera.

Tuokin näppäimistö oli ilmeisesti jo vaihdettu kerran takuuseen, mikä viittaa selvään virheeseen itse tuotteessa, eikä vääränlaisesta käytöstä syntyneeseen vikaan.
 
Juuri tällaisen ajattelun takia noita virhevastuita on olemassa. Kyllä yli 100€ näppäimistön pitää mielestäni kestää ihan vähintään 4 vuotta. Poislukien tavattomasta käytöstä (kuten se hakkaaminen) aiheutuneet viat. Viime kädessä myyjän pitää osoittaa vian tulleen vääränlaisesta käytöstä todisteiden kera.

Tuokin näppäimistö oli ilmeisesti jo vaihdettu kerran takuuseen, mikä viittaa selvään virheeseen itse tuotteessa, eikä vääränlaisesta käytöstä syntyneeseen vikaan.
Niin no joo jos se 100e siinä näppiksessä laitetaan kestävämpiin asioihin, mutta nykyään se menee lähinnä vilkkuvaloihin, logoon, brändäykseen yms. niin en pitäis hintaa minään indikaattorina kestävyydestä tai vaatimuksesta sen kestävyyteen. En nyt ala tästä enempää tinkaamaan, lähinnä oma ajatus, että pidän näppäimistöjä kulutustavarana.
 
Juuri tällaisen ajattelun takia noita virhevastuita on olemassa. Kyllä yli 100€ näppäimistön pitää mielestäni kestää ihan vähintään 4 vuotta. Poislukien tavattomasta käytöstä (kuten se hakkaaminen) aiheutuneet viat. Viime kädessä myyjän pitää osoittaa vian tulleen vääränlaisesta käytöstä todisteiden kera.

Tuokin näppäimistö oli ilmeisesti jo vaihdettu kerran takuuseen, mikä viittaa selvään virheeseen itse tuotteessa, eikä vääränlaisesta käytöstä syntyneeseen vikaan.
Minkä ”tällaisen ajattelun”? Kulutustavaraahan nekin on, ei ne ikuisesti kestä. Tuollaisessa hankinnassa on aina riski, että hajoaa takuun jälkeen. Sekin täytyy kuluttajan huomioida, jos aikoo hankkia itselleen kalliita laitteita.

Jos samalla käyttäjällä sama näppismalli hajoaa monta kertaa, niin ei siitä voi päätellä onko syy käyttäjässä vai tuotteessa. Jos taas sama malli hajoaisi yleisesti usein, niin voitaisiin tehdä tuo johtopäätös.
 
Niin no joo jos se 100e siinä näppiksessä laitetaan kestävämpiin asioihin, mutta nykyään se menee lähinnä vilkkuvaloihin, logoon, brändäykseen yms. niin en pitäis hintaa minään indikaattorina kestävyydestä tai vaatimuksesta sen kestävyyteen. En nyt ala tästä enempää tinkaamaan, lähinnä oma ajatus, että pidän näppäimistöjä kulutustavarana.
Juu, mutta KKV tekee linjaukset hinnan perusteella. Ihan hyvin voi 50€ näppis olla laadukkaampi kuin 150€ näppis. Silti sen kalliimman pitää kestää kauemmin. Siihen en ottanut kantaa, että onko tuossa mitään järkeä.
 
Juu, mutta KKV tekee linjaukset hinnan perusteella. Ihan hyvin voi 50€ näppis olla laadukkaampi kuin 150€ näppis. Silti sen kalliimman pitää kestää kauemmin. Siihen en ottanut kantaa, että onko tuossa mitään järkeä.
Vähän Ot:na, mutta omat Corsairin k70 ovat olleet kestävää tekoa, tosin edellinen ei kestänyt baarin jälkeisen grilliruuan kanssa ostetun Cocacolan kaatamista, mutta pieniä Cs nyrkin iskuja ja läpsäyksiä kestänyt nyt tämä toinen jo viidettä vuotta. Ja hintaakaan ei tainnut olla kun 70e.
 
Minkä ”tällaisen ajattelun”? Kulutustavaraahan nekin on, ei ne ikuisesti kestä. Tuollaisessa hankinnassa on aina riski, että hajoaa takuun jälkeen. Sekin täytyy kuluttajan huomioida, jos aikoo hankkia itselleen kalliita laitteita.

Jos samalla käyttäjällä sama näppismalli hajoaa monta kertaa, niin ei siitä voi päätellä onko syy käyttäjässä vai tuotteessa. Jos taas sama malli hajoaisi yleisesti usein, niin voitaisiin tehdä tuo johtopäätös.
Tässä kyseisessä näppäimistössä on yleisenä ongelmana foorumien perusteella ollut akun turpoamista ja muutenkin, että näppäimet ei kirjoita tai kirjoittavat itsekseen, että ihan yleinen vika. Toki silloin kun tämän olen alunperin ostanut, ei tälläisestä ollut vielä hirveästi infoa. Kertoo varmaan myös se että Asus tuki oli jo heti sitä mieltä, että menee virhevastuuseen.
 
Tässä kyseisessä näppäimistössä on yleisenä ongelmana foorumien perusteella ollut akun turpoamista ja muutenkin, että näppäimet ei kirjoita tai kirjoittavat itsekseen, että ihan yleinen vika. Toki silloin kun tämän olen alunperin ostanut, ei tälläisestä ollut vielä hirveästi infoa. Kertoo varmaan myös se että Asus tuki oli jo heti sitä mieltä, että menee virhevastuuseen.
Kyllä se hyvin varmasti meneekin :tup:
 
Täh? Olet yhteistyökumppanien osiolla ketjussa missä Datatronic ( Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu - Datatronic ) kertoo tarjouksista, vastaa ihmisten kysymyksiin jne jne. Mutta ei, kyseinen käyttäjä ei erikseen tee täällä foorumilla myydään / ostetaan puolella kauppaa. Minkä näkisit kyllä jos katsoisit myynti/osto ketjuja. Myös kauppiaspalaute on nolla jne..
Joo toki niin on nolla mutta miksei voisi tehdä?

Kiva lisä se vaan olis
 
Joo toki niin on nolla mutta miksei voisi tehdä?

Kiva lisä se vaan olis

Koska tuo tili edustaa yritystä ja yhteistyökumppania. Samaan tapaan esim. Jimm's aikoinaan tai Hinta.fi eivät tee erikseen kauppaa täällä. Monesti on useita henkilöitä (ei vain yksi) jotka käyttävät samaa tunnusta, saavat siitä palkkaa ja edustavat yritystä eli tekevät sitä työkseen.

Uskallan väittää että nämä henkilöt voivat tehdä erillisen, oman, tunnuksensa jos he tahtovat sitten käydä kauppaa, kirjoitella muihin ketjuihin ja viettää aikaa "vapaalla" täällä. Väittäisin jopa että myös ns. tunnistamattomina ja siten ettei heitä kytketä tähän organisaatioon.

Eli eikö olekin kiva lisä että monet kymmenet, sadat, jopa tuhannet henkilöt jotka ovat töissä erinäisissä IT-puolen firmoissa ovat täällä ihan omina nickkeinään ja käyvät kauppaa ilman että heitä mitenkään yhdistetään siihen firmaan missä he töitä tekevät.. näin saamme enemmän tätä "lisää" kauppaan...

EDIT: lisäksi muistuttaisin että tuo osto ja myyntipuoli on tarkoitettu yksityisille henkilöille jotka myyvät omia ylimääräisiksi käyneitä tavaroitaan muille käyttäjille tällä foorumilla. Ei siis erikseen ns. kaupallisessa tarkoituksessa edes.
 
Koska tuo tili edustaa yritystä ja yhteistyökumppania. Samaan tapaan esim. Jimm's aikoinaan tai Hinta.fi eivät tee erikseen kauppaa täällä. Monesti on useita henkilöitä (ei vain yksi) jotka käyttävät samaa tunnusta, saavat siitä palkkaa ja edustavat yritystä eli tekevät sitä työkseen.

Uskallan väittää että nämä henkilöt voivat tehdä erillisen, oman, tunnuksensa jos he tahtovat sitten käydä kauppaa, kirjoitella muihin ketjuihin ja viettää aikaa "vapaalla" täällä. Väittäisin jopa että myös ns. tunnistamattomina ja siten ettei heitä kytketä tähän organisaatioon.

Eli eikö olekin kiva lisä että monet kymmenet, sadat, jopa tuhannet henkilöt jotka ovat töissä erinäisissä IT-puolen firmoissa ovat täällä ihan omina nickkeinään ja käyvät kauppaa ilman että heitä mitenkään yhdistetään siihen firmaan missä he töitä tekevät.. näin saamme enemmän tätä "lisää" kauppaan...

EDIT: lisäksi muistuttaisin että tuo osto ja myyntipuoli on tarkoitettu yksityisille henkilöille jotka myyvät omia ylimääräisiksi käyneitä tavaroitaan muille käyttäjille tällä foorumilla. Ei siis erikseen ns. kaupallisessa tarkoituksessa edes.
Joo totta

Kuka tietää vaikka onkin jo täälä tunnistamattomana kauppaa tekemässä!
 
Nyt konekasaukseen hommattu myös tämmöinen superedukas prossu. Moni muistaakin prosessorin ehkä ajalta kun kaikki 3600 oli kiven alla ja näitä AMD taikoi aasiasta euroopan markkinoille :)
Prosessori ei ainakaan kauhean paljon halvemmaksi enää voi muuttua :)

Tästä teimme tämmöisen pelikoneen, mitä mieltä:


Gametronic lite aavistuksen alle 500 euroa!
Paljonko hinta nousee että sais B550 emon.
Tuo RTX 3050 on PCIe 4.0 x8.
Ja ei välttämättä toimi täydellä teholla tuossa 3.0 emossa.
Tai no tehosta ehkä vähä väärin puhuu, kun tuo 6GB:n 3050 on lisävirraton tuhnu.


Edit: onhan tuo halvin kone, kilpailijat myy samalla tai vähä kalliimmalla enemmän roskaa. Esim: taitonetin ser pelikoneet.
Mutta mielummin näkisin lähemmäs 600€ koneen jossa B550 emo ja 8GB:n RTX 3050 tai RX 6600.
 
Viimeksi muokattu:
Paljonko hinta nousee että sais B550 emon.
Tuo RTX 3050 on PCIe 4.0 x8.
Ja ei välttämättä toimi täydellä teholla tuossa 3.0 emossa.
Tai no tehosta ehkä vähä väärin puhuu, kun tuo 6GB:n 3050 on lisävirraton tuhnu.


Edit: onhan tuo halvin kone, kilpailijat myy samalla tai vähä kalliimmalla enemmän roskaa. Esim: taitonetin ser pelikoneet.
Mutta mielummin näkisin lähemmäs 600€ koneen jossa B550 emo ja 8GB:n RTX 3050 tai RX 6600.
Ennemmin joku 3060 tai rx 6600, yms. 3050 on aika surkea kapistus.
 
Ennemmin joku 3060 tai rx 6600, yms. 3050 on aika surkea kapistus.
Samaa mieltä, mutta 3060:n kanssa hinta pomppaa lisää. Tuota RX 6600 oli jollain 227€. halvin 3060 (12GB) 319€.
3060 8GB noin 300€.
Edit: tosin 3060 12GB:n kanssa emoa ei ole pakko vaihtaa, niin ehkä saisi koneen 600€ pintaan.

edit: korjasin hintoja.
 
Viimeksi muokattu:
Hello.

Pistelin tuon Perskiven 9070XT Taichin tilaukseen viime viikolla, olinkohan listalla silloin nro 12 (siis taisi olla luku -11 tilatessa, RZYIEOYIU).

Ei mitään varsinaista kiirettä ole. Pärjään hyvin nykyiselläkin, mutta ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, että tuleeko odotuksesta viikkoja vai kuukausia? :lol:
 
Hello.

Pistelin tuon Perskiven 9070XT Taichin tilaukseen viime viikolla, olinkohan listalla silloin nro 12 (siis taisi olla luku -11 tilatessa, RZYIEOYIU).

Ei mitään varsinaista kiirettä ole. Pärjään hyvin nykyiselläkin, mutta ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, että tuleeko odotuksesta viikkoja vai kuukausia? :lol:
Sama kiinnostaa itseäni. Itse jonosijalla 20.
 
ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, että tuleeko odotuksesta viikkoja vai kuukausia?

Itselleni suoraan tilatessa tuli sivuilta viestiä missä luki että 2-3 päivää ja tilauspäivä oli 6.3, tosin en oikeasti odottanut sitä näin nopeasti saavani varsinkin kun tuossa ei edes mainittu arkipäiviä vaan "päivää".

Itselläni tosin Asrockin Steel Legend. Mutta kun tarkistelin sähköposteja huomasin että itselleni tuli lupaus:
"
Yhtä tai useampaa tuotetta ei ole omassa varastossamme. Vahvistamme mahdollisimman pian sinulle tuotteen toimitusajan.

Mikäli tilaamaasi tuotetta on tukkurilla, toimitusaika on yleensä 3-7 arkipäivää.

"

Eli tuon mukaan minulle (otaksuttavasti myös sinulle) pitäisi sen kortin tulla 3-7 arkipäivän sisällä = 11.3 (tiistai) - 19.3 (keskiviikko). Toivon itse että 17.1 saisin yllätyksen kohtiin ja asennettua syntymäpäiväksi joten saa nyt nähdä.
 
Itselleni suoraan tilatessa tuli sivuilta viestiä missä luki että 2-3 päivää ja tilauspäivä oli 6.3, tosin en oikeasti odottanut sitä näin nopeasti saavani varsinkin kun tuossa ei edes mainittu arkipäiviä vaan "päivää".

Itselläni tosin Asrockin Steel Legend. Mutta kun tarkistelin sähköposteja huomasin että itselleni tuli lupaus:
"
Yhtä tai useampaa tuotetta ei ole omassa varastossamme. Vahvistamme mahdollisimman pian sinulle tuotteen toimitusajan.

Mikäli tilaamaasi tuotetta on tukkurilla, toimitusaika on yleensä 3-7 arkipäivää.

"

Eli tuon mukaan minulle (otaksuttavasti myös sinulle) pitäisi sen kortin tulla 3-7 arkipäivän sisällä = 11.3 (tiistai) - 19.3 (keskiviikko). Toivon itse että 17.1 saisin yllätyksen kohtiin ja asennettua syntymäpäiväksi joten saa nyt nähdä.
Taichia ei ole tukkurilla joten toimitusaika on luultavasti pidempi.
1741538784303.png

 
Itsellä myös kysyttävää liittyen RX 9070 XT -tilaukseeni. Tilasin torstaina Powercolor Reaperin, mutta en saanut tästä koskaan tilausvahvistusta mailiini. Tilaus (PUAAGGFTN) kuitenkin löytyy oman tilin historian kautta, joten otaksun kaiken olevan kunnossa ja kortti lähtee ensi viikolla toimitukseen?
 
Taichia ei ole tukkurilla joten toimitusaika on luultavasti pidempi.
1741538784303.png


Tässä tapauksessa nuo sivun saldot ei anna parasta kuvaa tilanteesta, viitaten tähän viestiin: Datatronic / Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu. Tavoitteena paras.
 
Itsellä myös kysyttävää liittyen RX 9070 XT -tilaukseeni. Tilasin torstaina Powercolor Reaperin, mutta en saanut tästä koskaan tilausvahvistusta mailiini. Tilaus (PUAAGGFTN) kuitenkin löytyy oman tilin historian kautta, joten otaksun kaiken olevan kunnossa ja kortti lähtee ensi viikolla toimitukseen?

Itse sain samasta tilanteesta tämän vastauksen lauantaina:

Meillä meni tuotteet vähän mistiin ja solmuun kun niitä lisäiltiin, mutta ei huolta, me ratkomme tuota kyllä. Ensimmäiset 10 tilausta saavat nopeasti näytönohjaimet, lopuissa 3 kpl jotka meni yli saldojen kestää hetken, mutta tuo systeemi on nyt niin rikki, että en näe edes mones olit näistä 13 tilaajasta.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
270 646
Viestejä
4 683 674
Jäsenet
76 633
Uusin jäsen
Volmari^^

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom