Datatronic / Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu. Tavoitteena paras.

Muistat oikein. Ja se näkyminen riippuu siitä onko saldo pakkasella.

Esimerkiksi tää emolevy



Lisäksi tuotelistauksessa ei näy tuotteen toimitusaikaa, jos sitä ei ole saatavilla

Screenshot_20250224_125951_Chrome.jpg

Eli tohon pitäisi saada punainen teksti ei vahvistettua toimitusaikaa osta painikkeen alapuolelle.

Ja näistä olen jo ainakin kahdesti sanonut, joten @Datatronic voisiko tän vihdoin korjata.
Tämä laitettu taas anelujen kera eteenpäin.. että josko jo korjaantuisi...
 
Mainostettiin isolla vihreällä että toimitus 1-2 päivää, nyt sivuilla ei enää mitää mainintaa tästä :hmm: Eilen tilattu, tänään olisi varmaan pitänyt lähteä? Onko näitä varastossa vai lykkääntyykö reilusti?

NIXUHWEGI
Kyllä tämä lauantain tilaus saatiin matkaan mutta vasta keskiviikkona. Meillä oli hieman ruuhkainen alkuviikko. Tuli hurjasti tavaraa sisään.
 
Ei ole kyllä kovin hyvää mainosta, kun 90% viesteistä on ihmettelyjä miksi tavaraa ei saada liikkeelle ja miksi kaikki varastosaldot näyttää ihan mitä sattuu heti kun on tilaus laitettu sisään.

Ihmettelen suuresti sitä, että mielummin Datatronic vastailee näihin täällä julkisesti kuin että laittaisivat omien sivujensa yhteydenottokanavat kuntoon. Veikkaan kyllä että että kun tätä lankaa lukee tuhannet mahdolliset uudet asiakkaat, niin ei välttämättä ole paras strategia tämä täysin julkinen likapyykin pesu päivittäin täällä.
Meillä on asiakaspalvelu nyt kyllä varsin hyvässä kunnossa ja sieltä saa nopeammin vastaukset kun täältä, mutta toki vastaamme myös tätä kautta. Asiakkaathan päättävät aiheet :)
Kuitenkin noin 100 tilauksesta niin korkeintaan yhdestä tilauksesta per päivä yleensä kysellään... eli valtaosa ei kyselyjä aiheuta, kun ne lähtevät suunnitellusti.
Edit: Tuo 1 per päivä oli oma mututuntuma :) Joku voi toki todistaa vääräksi tekemällä laskutoimituksia :)
 
Tarkoitatko, että olet vasta lähetynyt aspaa, etkä lähettänyt tuotta meille ja odota takuukäsittelyä? Jos vain viesti, niin silloin viestin on täytynyt eksyä väärään paikakan koska noin vanhoja viestejä ei ole käsittelmättä. Aspa on varsin hyvässä tilassa tällä hetkellä.

Takuut, Palautukset ja Peruutukset​

Lomake täytetty nettisivulla tuolloin 10.2 ja samalla hetkellä tullut sähköpostiin vahvistus "kiitos viestistä. takuu asiakkaalta XYZ"

Varsinainen kysymys oli, että pitääkö tuohon takuuasian käsittelyyn liittyen odottaa jotain hyväksyntää/vastausta , ennen kuin alan lähettämään viallista tuotetta teille päin.
 
Itse taas pidän tästä avoimuudesta. Eiköhän se ole kaikilla verkkokaupoilla samanlaista kaaosta kun joudutaan luottamaan kolmansien osapuolien pakettikuljetuksiin ja lähettelyihin, suurin osa vain pitää sen piilossa.
Meillä vielä ehkä erikoisuutena se, että koitamme saada hyvän valikoiman ja hyvän hinnan jonka takia meillä on todella todella laaja tukkuriverkosto ympäri euroopan, tällä sitä kilpailuetua koitetaan hakea, niin se myös on välillä hieman haasteellista ja tavaran tulossa vaikka puolastakin voi economy paketilla jollain GLS:llä mennä oikeasti 2 viikkoa. Se on ihan jäätävää miten hitaita osa näistä rahtareista on.
 

Takuut, Palautukset ja Peruutukset​

Lomake täytetty nettisivulla tuolloin 10.2 ja samalla hetkellä tullut sähköpostiin vahvistus "kiitos viestistä. takuu asiakkaalta XYZ"

Varsinainen kysymys oli, että pitääkö tuohon takuuasian käsittelyyn liittyen odottaa jotain hyväksyntää/vastausta , ennen kuin alan lähettämään viallista tuotetta teille päin.
No sitten tämä ihmetyttää, koska ei noin vanhoja viestejä ole käsittelemättä. Selvitän josko tuolta päivältä löytyy viesti, joka on epähuomiossa esim. merkitty käsitellyksi.
 
Niin, olisiko siihen joku syy miksi ei pidetä likapyykkiä avoimesti esillä? Vaikka siksi että ei ole hyvää mainosta.

Datatronicilla nyt tuntuu vähän kaikki kusevan. Ei voi jatkuvasti piilotella kolmansien osapuolten takana. Joskus pitää myös löytää ne "big boy pantsit" päälle ja ottaa vastuuta omasta yrityksestä.
Me ei kyllä koeta, että kaikki kusisi... Kasvu on ollut hyvää, kasaamme koneita enemmän kun koskaan, saamme vähemmän reklamaatioita koneista kun koskaan aiemmin, meidän tilauksien läpimenoaika on lyhentynyt. Aspakin on nyt paremmassa kunnossa kun aikoihin.
Olemme myös korjanneet ihan viime aikoinakin taas bugeja ja puutteita järjestelmästä.

Toki työtä on paljon edessä. Me kyllä tiedämme kehityskohteet varsin hyvin, mutta resurssit ovat kuitenkni rajalliset. Tänäänkin on puhuttu paljon miten tehostamme varaston logiikkaa, jotta tavara olisi helpommin löydettävissä. Lisäksi meidän pitäisi rakentaa systeemi joka varmistelee tilauksia, jos ne eivät ala saapumaan eli isoimpia ongelmia on se, että teemme tukkurille tilauksen keskimäärin noin vuorokauden viivästyneellä saldotiedolla eli jos tavaraa ei enää ollutkaan, niin tämä aiheuttaa isompia viivästyksiä, jotka havaitaan liian usein vasta kun asiakas kyselee perään. Tämä ehkä meidän isoin heikkous tällä hetkellä.
 
Oman konepaketin saga on siinä pisteessä, että huomenna pitäisi tulla "takuuhuollosta" paketti takaisin. Pelonsekaisin tuntein kyllä odottelen kuinka käy, sillä sain ilmoituksen viestillä, että "olit itse vissiin saanut tornia jo suoristettua, joten lähetetään paketti takaisin. Ei aihetta vaihtaa cooleria uuteen". Huollossa sitä oli ilmeisesti vähän koitettu vääntää suorempaan. En siis tosiaan yrittänyt sitä itse mitenkään vääntää ja aiemmin postatuissa kuvissa näkyy sen kunto. Näytti kuulemma sen verran suoralta, että ei ongelmaa???

Stressitestit oli ajettu, mutta lievästi ikävältä tuntuu, jos uusi Noctuan tornijääny on edelleen vinksin vonksin kallellaan. Ja eikö se kosmeettinenkin vika ole myös vika ja vielä kun upouudesta puhutaan? Eihän ne vääntynet putket voi mitenkään olla enää uudenveroiset? Minua ei siis edes konsultoitu asiassa, kun paketti oli jo tulossa takaisin mulle päin.

Mitä mieltä jengi on tästä, itseä kyllä ihmetyttää suuresti? Ja jos tässä nyt pitäisi vielä alkaa jotain vaihtoa miettimään, niin ei muuta kuin taas selvittelemään ja kone jäähylle.

Mutta olisitteko asiakkaana tyytyväisiä tällaiseen lopputulemaan? Pitäisikö vaan palauttaa koko paketti??? Ihan kammottava kokemus ollut.
No nyt täytyy sanoa että ihmetyttää itseänikin...

Selvittelen tätä, ei missään tapauksessa saa lähettää vääntynyttä tuotetta asiakkaalle takaisin. Laitatko sen meille takaisin, niin vaihdamme tuotteen uuteen ja pakkaamme super hyvin sen.
 
No hyi. Kuulostaa kyl kummalliselta toiminnalta et komponentteja tms väännellään tai annetaan vääntyä ja todetaan vaan et toimii. Mikä lie vääntyneen noctuan jälleenmyyntiarvo. Perseestähän noissa kootuissa on se että jos ei kelpaa nii "kustomoinnin vuoksi" menettää osan rahoista. Toki luottoyhtiöön olisin yhteydessä siinävaiheessa.

Aika erikoista toimintaa kyl tronicilta, löisivät osat vakuutuksen tai kuljetusyhtiön piikkiin ja uudet tilalle. Ihme puljailua.
No omaan piikkiin ne menee kyllä, mutta siis minä selvitän mitä tässä on huolto ajatellut. Näitä on ollut ennenkin ja aina vaihdettu. En ymmärrä mikä aivopieru tässä on nyt käynyt.
 
Hieman haluan tarkentaa tänne myös muillekkin lukijoille tästä.
Meillä siis todettu että jäähy ei ole vääntynyt niin pahasti jotta tähän olisi tullut fyysisiä vaurioita ja tätä on suoristettu vain muutaman millin verran tästä ei ole siis kyse usean cm vääntymisestä.
Jäähyn kunto meillä on tarkistettu fyysisesti ja myös tehollisesti, itse kasaajan silmiin tästä en edes meillä nähnyt niin selvää vääntymistä minkä takia vaihto olisi ollut pakollinen tai niin että siinä olisi kosmeettista vikaa, mikä ns pahasti pistää silmään.

Meillä tietysti vaihdetaan aina uuteen jos se on mennyt niin pahasti vinoon että siinä selkeästi näkyykin kosmeettisesti virheitä. Deepcoolin tornijäähyt ovat näistä erittäin tyypillisiä vääntymään.

Siinä kunnossa missä kyseinen jäähy on meille tullut ei ollut huolestuttavassa tilanteessa, toisin kuten mitä kuvista voisi näin sanoa. Itse olen näissä erittäin tarkka ja en lähettäisi tuotetta mikä ei menisi tuossa minun laadunvalvonnan läpi.

Tietokoneen komponentit testattu vielä erikseen OCCT kanssa että varmasti toimivat
Ei näin. Jos tuote on vääntynyt, se vaihdetaan. Piste. Tässä nyt ikävä kyllä joutuu näköjään julkisesti väittelemään oman organisaationsa kanssa...
 
Ahistaa kyllä koko tilanne sitä enemmän, mitä sitä mietin. Miettikää, että maksoin konepaketin kokonaisuudessaan jo 10.1. (2k e), en ole sitä päässyt lainkaan käyttämään ja nyt ollaan tässä tilanteessa, missä omat vaihtoehdot näyttää olevan

a) niellä tappio ja ottaa kone käyttöön, mitä nyt upouusi noctua "vähän" vääntynyt. "Ei oo niin justiinsa"-meininkiä... Jotain korvausta voisin ehkä vaatia hinnasta, kun eihän tuo nyt uusikaan enää ole.

b) laittaa koko paketti TAAS takas ja vaatia kynsin hampain kohtuullista palvelua eli vaihtoa oikeasti uuteen. Kone seilaisi jo viidennettä kertaa ees/taas ja ei selkeästi tee hyvää tämä, puhumattakaan, että kauanko siinä taas menisi.

c) mahdollisesti pyytää vaan lähettämään uusi cooleri ja asentaa se itse, mutta siinähän sitten DT varmasti irtisanoutuisi kaikenlaisista takuista. Ja mitäs sitten, jos ja kun mobossa, muisteissa tms. ilmenee myöhemmin vikaa (vaikka testeissä ei nyt näkynyt mitään)?

d) palauttaa koko paska ja saisin 80% hinnasta takas eli otan pelkästään rahallisesti 400e takkiin tästä sekoilusta asiakkaana, mihin en ole ollut mitenkään osallisena :D puhumattakaan tähän käytetystä ajasta ja energiasta.

Yhtäkkiä oonkin asiakkaana ihan kusessa koko homman kanssa. Ei paljoa tietoa mielenrauhasta homman suhteen. I'm tired boss...
Me vaihdamme sen mielellämme uuteen tai jos haluat voidaan toki lähettää se sinulle ja asennat itse, ei se takuu raukea siitä. Toki tuo coolerin asennus on yksi ikävimpiä hommia tuossa.
 
Kuvaillun kaltaista messua ei tietenkään voi missään olosuhteissa asiakkaalle lähettää. Suht pelottava ajatus kun tuolta pitäisi olla tavaraa tulossa mutta kestää. Liekö koko paska menossa konkurssiin.


En toki mitään kokoamispalveluita käytä, mutta jos käyttäisin, en uskaltaisi lähettää amatööreille omaisuuttani enempää kuin tarpeen. Mikäli jossain on vasaralla hakattu cooleri vinoon, niin palautukseen menee tietysti vain cooleri.
Ei saa lähettää. Käyn nyt vielä tarkemmin läpi tuon toki huollon kanssa. Me nimenomaan haluamme olla kärjessä takuuasioissa ja siinä että asiakas haluaa juuri meiltä tilata.
 
En itse todellakaan ottaisi mitään konetta käyttöön missä on vääntyneitä osia, itse kyllä vaatisin ihan uutta konetta mikä on täysin ehjä ja kuten perato oli sinulle vastannut että datatronic varmaan saa vakuutukseen noi rikkinäiset osat tai kuljetusyhtiö niistä vastaa datatronicille. En kyllä ottaisi mitään riskejä että datatronic lähettäs sinulle uuden jäähdyttimen ja sinä itse asentaisit sen ja jos jotain hajoaisi niin ja jos datatronic väittäisi että sinä olet hajoittanut koneen vaikka emolevy jne on voinu ottanut osumaa siinä kuljetuksessa ku se vanha jäähdytin oli vääntynyt. Jos valitsisit tuon kohdan d) niin itse kyllä vaatisin kaikesta "mielipahasta" koko kauppasumman takaisin vaikka datatronicilla on kai oikeus näistä kustomoiduista koneista ottaa jonkun verran takaisin jos asiakas palauttaa sen, en ole mikään laki ekspertti.

Mutta on kyllä perseestä tää sun tilanne, toivottavasti saat pikaisesti ehjän koneen tai kokonaan rahat takaisin.
Mitään vääntyneitä osia ei tarvitse eikä pidä ottaa käyttöön. Kyllä me hoidamme ihan pränikän tuotteen siihen.
 
Tuo on vähän siinä ja tässä...jos myyjä lähtee vaihtamaan omasta mielestään toimivaa tuotetta julkisen palautteen takia niin aika loputon suo siitäkin tulee.
No jos nyt teknikko oli sitä mieltä, niin minä yrittäjänä olen sitä mieltä, että tuote on vääntynyt ja emme me voi vääntynyttä tuotetta asiakkaalle toimittaa. Ei me mieltämme olla muutettu julkisen palautteen takia. Itse näin tämän nyt ja minusta tuo on ihan ilmiselvä takuucase. Jo tuon yhden kuvan perusteella.
 
Kyllä mä vaatisin vähintäänkin jotain hyvitystä tossa sun tapauksessa. Enkä puhu mistään 5e lahjakortista vaan vähän reilummasta, 50-100e varmaan.
Vaatisin myös kirjallisesti heiltä tilanteesta jonkinlaisen raportin mitä koneen kanssa on tehty ja että takuu on voimassa siitä huolimatta. Tämä siitä syystä kun selvästi siellä on tilausmäärät räjähtänyt käsiin ja luultavasti tulee reklamaatiomäärätkin suurenemaan. On olemassa riski, että kun reklamaatiomäärät kasvaa niin alkaa ahneus näkyä sielläkin ja aletaan eväämään takuita mistä tahansa syystä vaan mikä löydetään. Jos sulla joskus tulee ton kanssa ongelmia niin nehän voi sanoa, että cooleri näyttää siltä että on saanu iskua tms, että ei korvaa takuu. Toki voit sitte koittaa alkaa täältä hakemaan todisteita mitä tapahtunu ym. mutta helpommalla pääsisi jos olisi siin vaiheessa vaan lyödä lappu käteen, että mitä koneelle joskus tapahtunut ja mitä he on sille tehnyt (vääntänyt vaan voimalla jäähyn suoraks tms).

Lähti hienosti bisnes käyntiin ja vissiin viime vuonna oikeen lentoon. Toivottavasti nyt saavat hommat kuntoon ettei jää lento lyhyeksi.

Omalla kohdalla hinta on yleensä määräävä tekijä mistä tulee tilattua mutta täytyy sanoa, että viimeisen vuoden aikana Datatronicin sekoilut on kyllä tehnyt tehtävänsä ja enää ei kyllä ostot suuntaudu tähän firmaan ellei hinta ole huomattavasti kilpailijaa edullisempi. Silloinkin toki vain siinä tapauksessa jos tuotteen saamisella ei ole mikään kiire ja olen valmis odottelemaan sitä vaikka kuukauden.
Kyllä asiakkalle voi syntyä oikeus myös hyvitykseen, kun asiakas joutuu nyt meidän takia kaksi kertaa roudaamaan konetta.

Meidän ajatus päinvastoin on ollut miettiä, että alamme keräämään ns. takuupankkia eli pientä rahastoa mistä me voisimme myöntää takuita myös tapauksille joita valmistaja ei korvaa esim. emolevyjen vääntyneet pinnit. Eli me tässä katsomme että kasvu ennemminkin mahdollistaa laajemman vastuunkannon. Normaalistihan jos tuote menee valmistajan takuuseen meillä on 0% intresssi hylätä takuu.
 
Lähtökohtaisesti, kun ostetaan uutta ja käyttämätöntä tuotetta, niin oletuksena on, että se myös saapuu virheettömänä.
Itse tässä tapauksessa en hyväksyisi muuta kuin, että kärsineet/mahdollisesti kärsineet osat vaihtoon tai kaupan purku ja hyvitys koko summasta.
Vielä 2000€ kiinni setissä (vaikka ois vain satanen, niin sama juttu), niin en missään nimessä tyytyisi "taivuteltiin hieman oikeaan asentoon ja testattiin" -ratkaisua.
Uusi on aina uusi eikä pitäisi joutua miettimään, että onkohan tässä nyt kaikki varmasti kunnossa ja toimiikohan sen odotetun käyttöikänsä.
Näin tässä toimitaankin. Vaihdamme jäähyn.
 
Taitaapa muistit olla rikki mitkä tuli, ihan näin pakettia avaamatta.

DSC_0771.JPG

Tuollainen ihme syvä viilto muovikuoressa.

DSC_0772.JPG
Äkkiä tarkastellessa näyttää siltä, että "viilto" menee noihin pinneihin asti ja viiltänyt niitä poikki.
DSC_0775.JPG

Paketti ja tuo harmaa paperi joka oli muistien päällä olivat ehjät joten tuo on kyllä pakattu tuollaisena.

DSC_0776~2.JPG

Mikähän tuollaisen edes aiheuttaa? Itse en ole töpeksinyt kun teidän paketit helppoja avata sivusta. En oikein ymmärrä miten tuo "viilto" voi olla noissa pinneissä joka on syvällä, mutta itse valkoinen osa on koskematon.

Edit: Vai sattuuko joku tietämään onko tuolla alempana vielä muovikerros jossa se viilto olisi? Tarve olisi muistille kova, mutta en ala kyllä rikkinäistä tuotetta avaamaan paketista.

Edit2: Homma hoidettu puhelimessa ja uudet muistit tulossa.
Hyvä juttu. Tosi vaikea päätellä kuvasta mitä on käynyt ja tuskin tosiaan tuossa Schenkerin kuljetuksessa. Meillä tuskin on tuota huomattu kun tuote on pakattu lähetettäväksi.
 
Kehitysehdotus:
Kännyköiden näytönsuojille ja suojakoteloille oma kategoria. Nyt näyttöjen kanssa.

Esimerkiksi:


Ja sitten kuulokkeiden kotelot sopisi paremmin kuulokkeiden kanssa jos siihen ei voi tehdä oma alakategoria kuulokkeiden tarvikkeille, varaosille ja kulutusosille.

Esimerkiksi:


Ja tälle kannettavalle vaatehöyrystimelle pitäs kai luoda ihan uusi kategoria, jos se ei veny älykoti kategorian alle.


Tämän härvelin innoittama tuli idea että Datatronic voisi järjestää kilpailun foorumilaisille, jossa oudoin löydetty tuote voittaisi pienen palkinnon. :giggle:
Huomiot laitettu eteenpäin. Ja ihan hyvä kilpailuidea :D
 
Ei näin. Jos tuote on vääntynyt, se vaihdetaan. Piste. Tässä nyt ikävä kyllä joutuu näköjään julkisesti väittelemään oman organisaationsa kanssa...
Hyväntahtoinen palaute🙏: Palkatkaa joku sosiaalisesti kyvykäs ja innokas kaveri hoitamaan teidän ulkoista viestintää. Ei tule lapsuksia päästeltyä ja kun viestintä meidän (=asiakkaiden) suuntaan on
a) läpinäkyvää
b) johdonmukaista
c) innostavaa sekä huomioivaa
d) selkeää, ytimekästä ja kieliopillisesti helpostiluettavaa suomea

Näin kaikki voittaa.

Sitten se teidän aspa kuntoon ja tilauskyselyt täältä mäkeen, niin aivan varmasti tämä vähän ikävä negatiivinen ilmapiiri tulee helpottamaan. Internet ei unohda, mutta ei täällä kukaan varmasti teille pahaa halua. Kaikki vain valitettavasti lähtee liikkeelle teidän ulkoisesta viestinnästä. Vaikka ette varmasti tässä tarvitse kädestäpitelyä, niin ohessa muistinvirkistyksenä kuinka kopterikauppa Turusta huolehti ulkoisesta imagostaan ja näkyvyydestä foorumilla ennenmuinoin. Taso on asetettu.


:sshake:
 
Hyväntahtoinen palaute🙏: Palkatkaa joku sosiaalisesti kyvykäs ja innokas kaveri hoitamaan teidän ulkoista viestintää. Ei tule lapsuksia päästeltyä ja kun viestintä meidän (=asiakkaiden) suuntaan on
a) läpinäkyvää
b) johdonmukaista
c) innostavaa sekä huomioivaa
d) selkeää, ytimekästä ja kieliopillisesti helpostiluettavaa suomea

Näin kaikki voittaa.

Sitten se teidän aspa kuntoon ja tilauskyselyt täältä mäkeen, niin aivan varmasti tämä vähän ikävä negatiivinen ilmapiiri tulee helpottamaan. Internet ei unohda, mutta ei täällä kukaan varmasti teille pahaa halua. Kaikki vain valitettavasti lähtee liikkeelle teidän ulkoisesta viestinnästä. Vaikka ette varmasti tässä tarvitse kädestäpitelyä, niin ohessa muistinvirkistyksenä kuinka kopterikauppa Turusta huolehti ulkoisesta imagostaan ja näkyvyydestä foorumilla ennenmuinoin. Taso on asetettu.


:sshake:
Kävin vielä tämän läpi meidän tiimin kanssa ja teknikko oli kyllä ihan vaan ajatellut, että tämähän on kunnossa kun silmämääräisesti siltä oli näyttänyt. Nyt vaan tarkennettiin sitä, että cpujäähyjä ei voi vain silmämääräisesti hyväksyä vaan jos tuote on vino niin ollaan siinä vaan tarkempia.

Jokainen henkilö joka palkataan kasvattaa kustannusrakennetta. Eli silloin asiakkaiden hinnat nousevat.

Datatronicin liiketoimintalogiikka on automatisointi, tehokkuus, laaja tukkuriverkosto sekä perusasioihin keskittyminen. Emme siis ikävä kyllä pysty tämmöistä investointia tekemään, ennemmin meidän pitää katsoa jos kiire jatkuu on ihan tuotantoon hankkia lisäkädet. Mutta kuten olen kertonut, niin tämä on vuoden kiireisintä aikaa ja jos meillä on kiire vielä touko-kesäkuussa niin lupaan, että hankimme lisäkädet taas auttamaan. Mutta ne lisäkädet tulevat tilauskäsittelyyn ja/tai aspaan.

Mutta toki yritämme viestiä mahdollisimman hyvin ja mielestäni meillä on ollut hyvä avoin dialogi täällä.
 
@Rusna
Tätä olen ehdottanut ja montaa muutakin asiaa, mutta kaikki mitä ehdotetaan, menee kuuroille korville.
Tämä on harmi kuulla, koska meidän kaikki kehitys menee käytännössä sen mukaisesti mitä täältä esitetään toiveita. Toki kaikkea emme saa tehtyä, varsinkaan nopeasti. Mutta kokoajan asioita tehdään ja nimenomaan sen mukaisesti mitä täällä forumilla toivotaan.
 
Juu. Niin olet, tiedän. Määräänsä enempää ei voi auttaa.
Ei se voi oikein niinkään mennä, että datatronic laittaisi täällä, että "menkääs tilauskyselijät mäkeen, kun me huolehditaan ulkoisesta imagosta." Mutta sellainen voisi kyllä olla, että jos sampsa suostuisi laittamaan erillisen ketjun tilauskyselyille, niin eivät olisi varsinaisessa ketjussa täyttämässä sitä, sellaisella mikä juuri ketään muuta ei kiinnosta.
 
Ei se voi oikein niinkään mennä, että datatronic laittaisi täällä, että "menkääs tilauskyselijät mäkeen, kun me huolehditaan ulkoisesta imagosta." Mutta sellainen voisi kyllä olla, että jos sampsa suostuisi laittamaan erillisen ketjun tilauskyselyille, niin eivät olisi varsinaisessa ketjussa täyttämässä sitä, sellaisella mikä juuri ketään muuta ei kiinnosta.
Tai sitten voisi Datatronic hoitaa nämä omien yhteydenottokanavien kautta, niin kuin jokainen muukin yritys tekee. Tännehän yleensä tullaan kun ei olla saatu vastauksia virallisten kanavien kautta.

Sekoiluahan se vaan aiheuttaa kun on useampi päällekkäinen systeemi ja sitten ihmetellään että onko joku asia jo hoidettu vai ei.

Ja vaikka negatiivista palautetta tuleekin, niin päätarkoitus on antaa yritykselle vinkkejä että miten voi parantaa omaa toimintaa.
 
Lisään vielä oman lusikan soppaan ja mielestäni foorumin yhteistyökumppanuus tarkoittaa sitä, että yritys saa foorumilta näkyvyyttä ja näkyvyyden tarkoituksena olisi hyödyntää yhteisön voimaa esim. oman liiketoiminnan ja imagon vahvistamisessa, uusien tuotteiden mainostamisessa, tuotetarjouksien yms. tarjoamisessa, eikä tuoda niitä tilauskyselyitä tänne, koska ne pitäisi hoitaa omien yhteydenottokanavien (sähköposti, puhelin tai nettilomake) kautta.

Nykyisellään tästä yhteistyökumppanuudesta foorumilla ei ole mitään hyötyä kuin tilauskyselijöille, eikä satunnaiset tässä ketjussa vierailevat saa mitään lisäarvoa.

Jos Datatronic vielä maksaa yhteistyökumppanuudesta, niin ihmettelen mikä tämän kutjun lopullinen tarkoitus oikein on 🤔
 
Jos Datatronic vielä maksaa yhteistyökumppanuudesta, niin ihmettelen mikä tämän kutjun lopullinen tarkoitus oikein on 🤔
Tuohan tämä kuitenkin näkyvyyttä kohderyhmän keskuudessa. Itselläkin on nyt ~1300€ koneenrunko tilauksessa, enkä oikeastaan edes harkinnut muualta ostoa, ja ihan tämä ketjun takia. Vaikka ketjussa korostuu ongelmatilanteet, niin kyllä nämä keskustelut viestii että niihin suhtaudutaan asiallisesti ja hommat pyritään saada toimimaan.
 
No nyt täytyy sanoa että ihmetyttää itseänikin...

Selvittelen tätä, ei missään tapauksessa saa lähettää vääntynyttä tuotetta asiakkaalle takaisin. Laitatko sen meille takaisin, niin vaihdamme tuotteen uuteen ja pakkaamme super hyvin sen.

Alan nyt kyllä olla jo todella väsynyt tähän tilanteeseen. Kiva juttu, jos olette saaneet selvyyttä omiin käytäntöihinne tässä välissä... Jos ja kun lähetän koneen takaisin, niin mullahan ei ole sillä välin enää omaa konetta, mitä käyttää. Ja kotiinkuljetuskin oli mulla tässä siitäkin syystä, että mulle ei ole niin helppoa ottaa tätä 15 kg pakettia kainaloon ja roudata sitä Postiin, kun sinne on jonkin verran matkaa. Nyt siis jo toista kertaa pitäisi kone laittaa tulemaan takaisin.

Torni oli nyt palatessaan suoremmassa kuin mitä ensimmäisellä kerralla. Eihän se siis enää uusi ole, eikä edes täysin suora, mutta kuitenkin...

Kone on nyt ollut käytössä eilisestä asti, siihen on asennettu näyttis, Win 11 Pro ja mahdolliset ajurit, sekä Windows päivitykset. Yksi isoimpia ongelmia mitä tässä olen huomannut, on ihan jäätävät lagipiikit konetta käytettäessä. Hiiri jäätyilee näytöllä ja lakkaa välillä toimimasta. Tähän auttaa irrottaa se kytkeä takas kiinni. Koneen käynnistyttyä hiiri ei välttämättä toimi. Olen testannut nyt kolmea eri hiirtä kahdessa eri portissa. Omalla henk. koht. hiirellä ja työhiirillä ei ole koskaan ollut ongelmaa aiemmin 🤔

Ihan perusohjelmat tökkii ja peleissä fps droppeja.

Vaatisi ehkä lisää omaa testailua, mutta tässä tilanteessa takaraivossa kuitenkin jyskyttää pelko siitä, että mitä jos rautapuolella onkin jotain ongelmaa. Aika raastava keissi kyllä itselle kaikin puolin...

Täytyy nyt miettiä mitä teen ja testailla ainakin viikonlopun yli. Tai ei ole itsellä juuri nyt kyllä edes aikaa alkaa purkaa ja pakata konetta ja roudaamaan sitä postiin.

Rehellisesti sanottuna en usko, että tämä asia tulee kuntoon. Saati jos tulisi jotain ongelmaa vielä jatkossa, niin tässä hengessä nämä sitten hoituu.
 
Kone on nyt ollut käytössä eilisestä asti, siihen on asennettu näyttis, Win 11 Pro ja mahdolliset ajurit, sekä Windows päivitykset. Yksi isoimpia ongelmia mitä tässä olen huomannut, on ihan jäätävät lagipiikit konetta käytettäessä. Hiiri jäätyilee näytöllä ja lakkaa välillä toimimasta. Tähän auttaa irrottaa se kytkeä takas kiinni. Koneen käynnistyttyä hiiri ei välttämättä toimi. Olen testannut nyt kolmea eri hiirtä kahdessa eri portissa. Omalla henk. koht. hiirellä ja työhiirillä ei ole koskaan ollut ongelmaa aiemmin 🤔

Tarkistitko prosessorin lämmöt? Jos ovat korkeat niin voisi viitata, että jäähdytin on vaurioitunut.

Ja asensit varmaan myös AMD:n (tai Intelin jos Intel-kone) chipset ajurit? USB-ongelmiin viittaisi tuo ja joskus nuo ajurit korjaavat niitä.
 
Alan nyt kyllä olla jo todella väsynyt tähän tilanteeseen. Kiva juttu, jos olette saaneet selvyyttä omiin käytäntöihinne tässä välissä... Jos ja kun lähetän koneen takaisin, niin mullahan ei ole sillä välin enää omaa konetta, mitä käyttää. Ja kotiinkuljetuskin oli mulla tässä siitäkin syystä, että mulle ei ole niin helppoa ottaa tätä 15 kg pakettia kainaloon ja roudata sitä Postiin, kun sinne on jonkin verran matkaa. Nyt siis jo toista kertaa pitäisi kone laittaa tulemaan takaisin.

Torni oli nyt palatessaan suoremmassa kuin mitä ensimmäisellä kerralla. Eihän se siis enää uusi ole, eikä edes täysin suora, mutta kuitenkin...

Kone on nyt ollut käytössä eilisestä asti, siihen on asennettu näyttis, Win 11 Pro ja mahdolliset ajurit, sekä Windows päivitykset. Yksi isoimpia ongelmia mitä tässä olen huomannut, on ihan jäätävät lagipiikit konetta käytettäessä. Hiiri jäätyilee näytöllä ja lakkaa välillä toimimasta. Tähän auttaa irrottaa se kytkeä takas kiinni. Koneen käynnistyttyä hiiri ei välttämättä toimi. Olen testannut nyt kolmea eri hiirtä kahdessa eri portissa. Omalla henk. koht. hiirellä ja työhiirillä ei ole koskaan ollut ongelmaa aiemmin 🤔

Ihan perusohjelmat tökkii ja peleissä fps droppeja.

Vaatisi ehkä lisää omaa testailua, mutta tässä tilanteessa takaraivossa kuitenkin jyskyttää pelko siitä, että mitä jos rautapuolella onkin jotain ongelmaa. Aika raastava keissi kyllä itselle kaikin puolin...

Täytyy nyt miettiä mitä teen ja testailla ainakin viikonlopun yli. Tai ei ole itsellä juuri nyt kyllä edes aikaa alkaa purkaa ja pakata konetta ja roudaamaan sitä postiin.

Rehellisesti sanottuna en usko, että tämä asia tulee kuntoon. Saati jos tulisi jotain ongelmaa vielä jatkossa, niin tässä hengessä nämä sitten hoituu.
”En suostu lähettämään konetta korjattavaksi, mutta en kyllä usko että tulee kuntoon”. Wtf? Sulle on luvattu että se rikkinäinen jäähy vaihdetaan. En ymmärrä ihmisiä, joille tarjotaan ratkaisua, mutta mielummin uhriudutaan ja surkutellaan omaa kohtaloa. Kuljetusvaurio oli huonoa tuuria ja takuutarkastajan toiminta virhe, mutta turha niihin on takertua kiinni loputtomiin.
 
”En suostu lähettämään konetta korjattavaksi, mutta en kyllä usko että tulee kuntoon”. Wtf? Sulle on luvattu että se rikkinäinen jäähy vaihdetaan. En ymmärrä ihmisiä, joille tarjotaan ratkaisua, mutta mielummin uhriudutaan ja surkutellaan omaa kohtaloa. Kuljetusvaurio oli huonoa tuuria ja takuutarkastajan toiminta virhe, mutta turha niihin on takertua kiinni loputtomiin.
Eihän tuossa mitään ihmeellistä. Benzaur:lla mennyt luotto koneeseen ja siihen huono kokemus datatronicin jälkihoidosta, pitkä odottelu +koneen tämänhetkinen oirelu.

Ei tuossa ole kyllä mitään järkeä. Käsittämättömän huono tuuri ja kokemus - Datatronic varmaan voisi kasata asiakkaalle toisen koneen ja vaihtaa siihen, niin että koneeton aika minimoituu ja asiakas saa varmasti toimivan koneen?

---------
Edit. Esimerkki elävästä elämästä. Ostin eilen yksityiseltä 3v vanhan pöytäkoneen. Kone paikanpäällä testatessa kuitenkin oireili windowsin sekoilulla. DISM ei mennyt läpi, näyttö vilkkui yms. Myyjä sanoi ettei vikoja ole ollut hänen käytössään. Sovittiin että saan 16% alennusta puhusta kauppasummasta, enkä soittele perään vikojen kanssa. Vastuu siis täysin ostajalle

Kotona formatoin kiintolevyt sovitusti. Irrotin koneesta kaikki massamuistit, keskusmuistit ja puhdistin koneen ulkoa ja sisältä (pölyt). Sitten sisään muistit, uusi SSD, bios update ja windows 11. Kone toimii nyt kuin mitään ongelmia ei olisikaan ollut. Sanomatta selvää että niitä voi tulla, mutta rasitustestasin tunnin prossua ja näyttistä sekä käytin konetta pari tuntia. Kone on menossa veljenpojalle, joka koneen ostaa omista viikkorahoistaan. Uskon että tulee olemaan tyytyväinen, samoin kun koneen myyjä.

Ja se pointti: Kun ongelmia tulee, niin suoraan keskusteluyhteyttä myyjän ja ostajan välillä (myös myyjä voi soittaa asiakkaalle!) ja hakemaan ratkaisua. Lopputulos on usein miellyttävä, kun molemmat voi tuoda ehdotuksensa esiin ja siten päästään sopuun.

Foorumilla on hyvä tiedottaa lopputuloksesta (ja ehkä silloinkin jos myyjää ei muuten tavoita) mutta ei täällä oikein vuoropohjaista keskustelua kannata julkisesti käydä tai odottaa
 
Viimeksi muokattu:
Eihän tuossa mitään ihmeellistä. Benzaur:lla mennyt luotto koneeseen ja siihen huono kokemus datatronicin jälkihoidosta, pitkä odottelu +koneen tämänhetkinen oirelu.

Ei tuossa ole kyllä mitään järkeä. Käsittämättömän huono tuuri ja kokemus - Datatronic varmaan voisi kasata asiakkaalle toisen koneen ja vaihtaa siihen, niin että koneeton aika minimoituu ja asiakas saa varmasti toimivan koneen?

---------
Edit. Esimerkki elävästä elämästä. Ostin eilen yksityiseltä 3v vanhan pöytäkoneen. Kone paikanpäällä testatessa kuitenkin oireili windowsin sekoilulla. DISM ei mennyt läpi, näyttö vilkkui yms. Myyjä sanoi ettei vikoja ole ollut hänen käytössään. Sovittiin että saan 16% alennusta puhusta kauppasummasta, enkä soittele perään vikojen kanssa. Vastuu siis täysin ostajalle

Kotona formatoin kiintolevyt sovitusti. Irrotin koneesta kaikki massamuistit, keskusmuistit ja puhdistin koneen ulkoa ja sisältä (pölyt). Sitten sisään muistit, uusi SSD, bios update ja windows 11. Kone toimii nyt kuin mitään ongelmia ei olisikaan ollut. Sanomatta selvää että niitä voi tulla, mutta rasitustestasin tunnin prossua ja näyttistä sekä käytin konetta pari tuntia. Kone on menossa veljenpojalle, joka koneen ostaa omista viikkorahoistaan. Uskon että tulee olemaan tyytyväinen, samoin kun koneen myyjä.

Ja se pointti: Kun ongelmia tulee, niin suoraan keskusteluyhteyttä myyjän ja ostajan välillä (myös myyjä voi soittaa asiakkaalle!) ja hakemaan ratkaisua. Lopputulos on usein miellyttävä, kun molemmat voi tuoda ehdotuksensa esiin ja siten päästään sopuun.

Foorumilla on hyvä tiedottaa lopputuloksesta (ja ehkä silloinkin jos myyjää ei muuten tavoita) mutta ei täällä oikein vuoropohjaista keskustelua kannata julkisesti käydä tai odottaa
En tiedä mitenkä sun esimerkki liittyy yhtään mihinkään, mutta kiva että oot tehnyt tori-löytöjä. Kyseessä on uusi tuote ja siinä on täysi takuu myös korjauksen jälkeen. Siitä olen samaa mieltä että tuon kämmäyksen jälkeen datatronicin olisi syytä oma-alotteisesti tarjota esim noutokyyti sille koneelle ja kotiinkuljetuksella takasin.
 
”En suostu lähettämään konetta korjattavaksi, mutta en kyllä usko että tulee kuntoon”. Wtf? Sulle on luvattu että se rikkinäinen jäähy vaihdetaan. En ymmärrä ihmisiä, joille tarjotaan ratkaisua, mutta mielummin uhriudutaan ja surkutellaan omaa kohtaloa. Kuljetusvaurio oli huonoa tuuria ja takuutarkastajan toiminta virhe, mutta turha niihin on takertua kiinni loputtomiin.
En ole kieltäytynyt sitä lähettämästä, lähinnä totesin, että en sitä juuri nyt saa lähtemään. Tänään iltaan asti töissä ja huomenna arkkua kantamaan. Ensimmäisellä kerralla vein sein postiin seuraavana päivänä. Lisäksi he ovat myös tarjoutuneet tuolla ylempänä lähettämään pelkän coolerin, joten harkitsen siis mitä teen. Tässä on tämä viikonloppu välissä. On myös se vaihtoehto, että puretaan koko kauppa kokonaan ja siihen viittasin sanomalla, että en usko tämän tulevan kuntoon.

Jamboa tulkitsi tilannetta oikein, eli tässä vaiheessa vähän luotto mennyt tähän hommaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 520
Viestejä
4 659 549
Jäsenet
76 448
Uusin jäsen
Nemesis666

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom