Datatronic / Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu. Tavoitteena paras.

Muistat oikein. Ja se näkyminen riippuu siitä onko saldo pakkasella.

Esimerkiksi tää emolevy

Lisäksi tuotelistauksessa ei näy tuotteen toimitusaikaa, jos sitä ei ole saatavilla

Screenshot_20250224_125951_Chrome.jpg

Eli tohon pitäisi saada punainen teksti ei vahvistettua toimitusaikaa osta painikkeen alapuolelle.

Ja näistä olen jo ainakin kahdesti sanonut, joten @Datatronic voisiko tän vihdoin korjata.
Tämä laitettu taas anelujen kera eteenpäin.. että josko jo korjaantuisi...

Mainostettiin isolla vihreällä että toimitus 1-2 päivää, nyt sivuilla ei enää mitää mainintaa tästä :hmm: Eilen tilattu, tänään olisi varmaan pitänyt lähteä? Onko näitä varastossa vai lykkääntyykö reilusti?

NIXUHWEGI
Kyllä tämä lauantain tilaus saatiin matkaan mutta vasta keskiviikkona. Meillä oli hieman ruuhkainen alkuviikko. Tuli hurjasti tavaraa sisään.

Ei ole kyllä kovin hyvää mainosta, kun 90% viesteistä on ihmettelyjä miksi tavaraa ei saada liikkeelle ja miksi kaikki varastosaldot näyttää ihan mitä sattuu heti kun on tilaus laitettu sisään.

Ihmettelen suuresti sitä, että mielummin Datatronic vastailee näihin täällä julkisesti kuin että laittaisivat omien sivujensa yhteydenottokanavat kuntoon. Veikkaan kyllä että että kun tätä lankaa lukee tuhannet mahdolliset uudet asiakkaat, niin ei välttämättä ole paras strategia tämä täysin julkinen likapyykin pesu päivittäin täällä.
Meillä on asiakaspalvelu nyt kyllä varsin hyvässä kunnossa ja sieltä saa nopeammin vastaukset kun täältä, mutta toki vastaamme myös tätä kautta. Asiakkaathan päättävät aiheet :)
Kuitenkin noin 100 tilauksesta niin korkeintaan yhdestä tilauksesta per päivä yleensä kysellään... eli valtaosa ei kyselyjä aiheuta, kun ne lähtevät suunnitellusti.
Edit: Tuo 1 per päivä oli oma mututuntuma :) Joku voi toki todistaa vääräksi tekemällä laskutoimituksia :)

Tarkoitatko, että olet vasta lähetynyt aspaa, etkä lähettänyt tuotta meille ja odota takuukäsittelyä? Jos vain viesti, niin silloin viestin on täytynyt eksyä väärään paikakan koska noin vanhoja viestejä ei ole käsittelmättä. Aspa on varsin hyvässä tilassa tällä hetkellä.

Takuut, Palautukset ja Peruutukset​

Lomake täytetty nettisivulla tuolloin 10.2 ja samalla hetkellä tullut sähköpostiin vahvistus "kiitos viestistä. takuu asiakkaalta XYZ"

Varsinainen kysymys oli, että pitääkö tuohon takuuasian käsittelyyn liittyen odottaa jotain hyväksyntää/vastausta , ennen kuin alan lähettämään viallista tuotetta teille päin.

Itse taas pidän tästä avoimuudesta. Eiköhän se ole kaikilla verkkokaupoilla samanlaista kaaosta kun joudutaan luottamaan kolmansien osapuolien pakettikuljetuksiin ja lähettelyihin, suurin osa vain pitää sen piilossa.
Meillä vielä ehkä erikoisuutena se, että koitamme saada hyvän valikoiman ja hyvän hinnan jonka takia meillä on todella todella laaja tukkuriverkosto ympäri euroopan, tällä sitä kilpailuetua koitetaan hakea, niin se myös on välillä hieman haasteellista ja tavaran tulossa vaikka puolastakin voi economy paketilla jollain GLS:llä mennä oikeasti 2 viikkoa. Se on ihan jäätävää miten hitaita osa näistä rahtareista on.

Takuut, Palautukset ja Peruutukset​

Lomake täytetty nettisivulla tuolloin 10.2 ja samalla hetkellä tullut sähköpostiin vahvistus "kiitos viestistä. takuu asiakkaalta XYZ"

Varsinainen kysymys oli, että pitääkö tuohon takuuasian käsittelyyn liittyen odottaa jotain hyväksyntää/vastausta , ennen kuin alan lähettämään viallista tuotetta teille päin.
No sitten tämä ihmetyttää, koska ei noin vanhoja viestejä ole käsittelemättä. Selvitän josko tuolta päivältä löytyy viesti, joka on epähuomiossa esim. merkitty käsitellyksi.

Niin, olisiko siihen joku syy miksi ei pidetä likapyykkiä avoimesti esillä? Vaikka siksi että ei ole hyvää mainosta.

Datatronicilla nyt tuntuu vähän kaikki kusevan. Ei voi jatkuvasti piilotella kolmansien osapuolten takana. Joskus pitää myös löytää ne "big boy pantsit" päälle ja ottaa vastuuta omasta yrityksestä.
Me ei kyllä koeta, että kaikki kusisi... Kasvu on ollut hyvää, kasaamme koneita enemmän kun koskaan, saamme vähemmän reklamaatioita koneista kun koskaan aiemmin, meidän tilauksien läpimenoaika on lyhentynyt. Aspakin on nyt paremmassa kunnossa kun aikoihin.
Olemme myös korjanneet ihan viime aikoinakin taas bugeja ja puutteita järjestelmästä.

Toki työtä on paljon edessä. Me kyllä tiedämme kehityskohteet varsin hyvin, mutta resurssit ovat kuitenkni rajalliset. Tänäänkin on puhuttu paljon miten tehostamme varaston logiikkaa, jotta tavara olisi helpommin löydettävissä. Lisäksi meidän pitäisi rakentaa systeemi joka varmistelee tilauksia, jos ne eivät ala saapumaan eli isoimpia ongelmia on se, että teemme tukkurille tilauksen keskimäärin noin vuorokauden viivästyneellä saldotiedolla eli jos tavaraa ei enää ollutkaan, niin tämä aiheuttaa isompia viivästyksiä, jotka havaitaan liian usein vasta kun asiakas kyselee perään. Tämä ehkä meidän isoin heikkous tällä hetkellä.

Oman konepaketin saga on siinä pisteessä, että huomenna pitäisi tulla "takuuhuollosta" paketti takaisin. Pelonsekaisin tuntein kyllä odottelen kuinka käy, sillä sain ilmoituksen viestillä, että "olit itse vissiin saanut tornia jo suoristettua, joten lähetetään paketti takaisin. Ei aihetta vaihtaa cooleria uuteen". Huollossa sitä oli ilmeisesti vähän koitettu vääntää suorempaan. En siis tosiaan yrittänyt sitä itse mitenkään vääntää ja aiemmin postatuissa kuvissa näkyy sen kunto. Näytti kuulemma sen verran suoralta, että ei ongelmaa???

Stressitestit oli ajettu, mutta lievästi ikävältä tuntuu, jos uusi Noctuan tornijääny on edelleen vinksin vonksin kallellaan. Ja eikö se kosmeettinenkin vika ole myös vika ja vielä kun upouudesta puhutaan? Eihän ne vääntynet putket voi mitenkään olla enää uudenveroiset? Minua ei siis edes konsultoitu asiassa, kun paketti oli jo tulossa takaisin mulle päin.

Mitä mieltä jengi on tästä, itseä kyllä ihmetyttää suuresti? Ja jos tässä nyt pitäisi vielä alkaa jotain vaihtoa miettimään, niin ei muuta kuin taas selvittelemään ja kone jäähylle.

Mutta olisitteko asiakkaana tyytyväisiä tällaiseen lopputulemaan? Pitäisikö vaan palauttaa koko paketti??? Ihan kammottava kokemus ollut.
No nyt täytyy sanoa että ihmetyttää itseänikin...

Selvittelen tätä, ei missään tapauksessa saa lähettää vääntynyttä tuotetta asiakkaalle takaisin. Laitatko sen meille takaisin, niin vaihdamme tuotteen uuteen ja pakkaamme super hyvin sen.

No hyi. Kuulostaa kyl kummalliselta toiminnalta et komponentteja tms väännellään tai annetaan vääntyä ja todetaan vaan et toimii. Mikä lie vääntyneen noctuan jälleenmyyntiarvo. Perseestähän noissa kootuissa on se että jos ei kelpaa nii "kustomoinnin vuoksi" menettää osan rahoista. Toki luottoyhtiöön olisin yhteydessä siinävaiheessa.

Aika erikoista toimintaa kyl tronicilta, löisivät osat vakuutuksen tai kuljetusyhtiön piikkiin ja uudet tilalle. Ihme puljailua.
No omaan piikkiin ne menee kyllä, mutta siis minä selvitän mitä tässä on huolto ajatellut. Näitä on ollut ennenkin ja aina vaihdettu. En ymmärrä mikä aivopieru tässä on nyt käynyt.

Hieman haluan tarkentaa tänne myös muillekkin lukijoille tästä.
Meillä siis todettu että jäähy ei ole vääntynyt niin pahasti jotta tähän olisi tullut fyysisiä vaurioita ja tätä on suoristettu vain muutaman millin verran tästä ei ole siis kyse usean cm vääntymisestä.
Jäähyn kunto meillä on tarkistettu fyysisesti ja myös tehollisesti, itse kasaajan silmiin tästä en edes meillä nähnyt niin selvää vääntymistä minkä takia vaihto olisi ollut pakollinen tai niin että siinä olisi kosmeettista vikaa, mikä ns pahasti pistää silmään.

Meillä tietysti vaihdetaan aina uuteen jos se on mennyt niin pahasti vinoon että siinä selkeästi näkyykin kosmeettisesti virheitä. Deepcoolin tornijäähyt ovat näistä erittäin tyypillisiä vääntymään.

Siinä kunnossa missä kyseinen jäähy on meille tullut ei ollut huolestuttavassa tilanteessa, toisin kuten mitä kuvista voisi näin sanoa. Itse olen näissä erittäin tarkka ja en lähettäisi tuotetta mikä ei menisi tuossa minun laadunvalvonnan läpi.

Tietokoneen komponentit testattu vielä erikseen OCCT kanssa että varmasti toimivat
Ei näin. Jos tuote on vääntynyt, se vaihdetaan. Piste. Tässä nyt ikävä kyllä joutuu näköjään julkisesti väittelemään oman organisaationsa kanssa...

Ahistaa kyllä koko tilanne sitä enemmän, mitä sitä mietin. Miettikää, että maksoin konepaketin kokonaisuudessaan jo 10.1. (2k e), en ole sitä päässyt lainkaan käyttämään ja nyt ollaan tässä tilanteessa, missä omat vaihtoehdot näyttää olevan

a) niellä tappio ja ottaa kone käyttöön, mitä nyt upouusi noctua "vähän" vääntynyt. "Ei oo niin justiinsa"-meininkiä... Jotain korvausta voisin ehkä vaatia hinnasta, kun eihän tuo nyt uusikaan enää ole.

b) laittaa koko paketti TAAS takas ja vaatia kynsin hampain kohtuullista palvelua eli vaihtoa oikeasti uuteen. Kone seilaisi jo viidennettä kertaa ees/taas ja ei selkeästi tee hyvää tämä, puhumattakaan, että kauanko siinä taas menisi.

c) mahdollisesti pyytää vaan lähettämään uusi cooleri ja asentaa se itse, mutta siinähän sitten DT varmasti irtisanoutuisi kaikenlaisista takuista. Ja mitäs sitten, jos ja kun mobossa, muisteissa tms. ilmenee myöhemmin vikaa (vaikka testeissä ei nyt näkynyt mitään)?

d) palauttaa koko paska ja saisin 80% hinnasta takas eli otan pelkästään rahallisesti 400e takkiin tästä sekoilusta asiakkaana, mihin en ole ollut mitenkään osallisena :D puhumattakaan tähän käytetystä ajasta ja energiasta.

Yhtäkkiä oonkin asiakkaana ihan kusessa koko homman kanssa. Ei paljoa tietoa mielenrauhasta homman suhteen. I'm tired boss...
Me vaihdamme sen mielellämme uuteen tai jos haluat voidaan toki lähettää se sinulle ja asennat itse, ei se takuu raukea siitä. Toki tuo coolerin asennus on yksi ikävimpiä hommia tuossa.

Kuvaillun kaltaista messua ei tietenkään voi missään olosuhteissa asiakkaalle lähettää. Suht pelottava ajatus kun tuolta pitäisi olla tavaraa tulossa mutta kestää. Liekö koko paska menossa konkurssiin.

En toki mitään kokoamispalveluita käytä, mutta jos käyttäisin, en uskaltaisi lähettää amatööreille omaisuuttani enempää kuin tarpeen. Mikäli jossain on vasaralla hakattu cooleri vinoon, niin palautukseen menee tietysti vain cooleri.
Ei saa lähettää. Käyn nyt vielä tarkemmin läpi tuon toki huollon kanssa. Me nimenomaan haluamme olla kärjessä takuuasioissa ja siinä että asiakas haluaa juuri meiltä tilata.

En itse todellakaan ottaisi mitään konetta käyttöön missä on vääntyneitä osia, itse kyllä vaatisin ihan uutta konetta mikä on täysin ehjä ja kuten perato oli sinulle vastannut että datatronic varmaan saa vakuutukseen noi rikkinäiset osat tai kuljetusyhtiö niistä vastaa datatronicille. En kyllä ottaisi mitään riskejä että datatronic lähettäs sinulle uuden jäähdyttimen ja sinä itse asentaisit sen ja jos jotain hajoaisi niin ja jos datatronic väittäisi että sinä olet hajoittanut koneen vaikka emolevy jne on voinu ottanut osumaa siinä kuljetuksessa ku se vanha jäähdytin oli vääntynyt. Jos valitsisit tuon kohdan d) niin itse kyllä vaatisin kaikesta "mielipahasta" koko kauppasumman takaisin vaikka datatronicilla on kai oikeus näistä kustomoiduista koneista ottaa jonkun verran takaisin jos asiakas palauttaa sen, en ole mikään laki ekspertti.

Mutta on kyllä perseestä tää sun tilanne, toivottavasti saat pikaisesti ehjän koneen tai kokonaan rahat takaisin.
Mitään vääntyneitä osia ei tarvitse eikä pidä ottaa käyttöön. Kyllä me hoidamme ihan pränikän tuotteen siihen.

Tuo on vähän siinä ja tässä...jos myyjä lähtee vaihtamaan omasta mielestään toimivaa tuotetta julkisen palautteen takia niin aika loputon suo siitäkin tulee.
No jos nyt teknikko oli sitä mieltä, niin minä yrittäjänä olen sitä mieltä, että tuote on vääntynyt ja emme me voi vääntynyttä tuotetta asiakkaalle toimittaa. Ei me mieltämme olla muutettu julkisen palautteen takia. Itse näin tämän nyt ja minusta tuo on ihan ilmiselvä takuucase. Jo tuon yhden kuvan perusteella.

Kyllä mä vaatisin vähintäänkin jotain hyvitystä tossa sun tapauksessa. Enkä puhu mistään 5e lahjakortista vaan vähän reilummasta, 50-100e varmaan.
Vaatisin myös kirjallisesti heiltä tilanteesta jonkinlaisen raportin mitä koneen kanssa on tehty ja että takuu on voimassa siitä huolimatta. Tämä siitä syystä kun selvästi siellä on tilausmäärät räjähtänyt käsiin ja luultavasti tulee reklamaatiomäärätkin suurenemaan. On olemassa riski, että kun reklamaatiomäärät kasvaa niin alkaa ahneus näkyä sielläkin ja aletaan eväämään takuita mistä tahansa syystä vaan mikä löydetään. Jos sulla joskus tulee ton kanssa ongelmia niin nehän voi sanoa, että cooleri näyttää siltä että on saanu iskua tms, että ei korvaa takuu. Toki voit sitte koittaa alkaa täältä hakemaan todisteita mitä tapahtunu ym. mutta helpommalla pääsisi jos olisi siin vaiheessa vaan lyödä lappu käteen, että mitä koneelle joskus tapahtunut ja mitä he on sille tehnyt (vääntänyt vaan voimalla jäähyn suoraks tms).

Lähti hienosti bisnes käyntiin ja vissiin viime vuonna oikeen lentoon. Toivottavasti nyt saavat hommat kuntoon ettei jää lento lyhyeksi.

Omalla kohdalla hinta on yleensä määräävä tekijä mistä tulee tilattua mutta täytyy sanoa, että viimeisen vuoden aikana Datatronicin sekoilut on kyllä tehnyt tehtävänsä ja enää ei kyllä ostot suuntaudu tähän firmaan ellei hinta ole huomattavasti kilpailijaa edullisempi. Silloinkin toki vain siinä tapauksessa jos tuotteen saamisella ei ole mikään kiire ja olen valmis odottelemaan sitä vaikka kuukauden.
Kyllä asiakkalle voi syntyä oikeus myös hyvitykseen, kun asiakas joutuu nyt meidän takia kaksi kertaa roudaamaan konetta.

Meidän ajatus päinvastoin on ollut miettiä, että alamme keräämään ns. takuupankkia eli pientä rahastoa mistä me voisimme myöntää takuita myös tapauksille joita valmistaja ei korvaa esim. emolevyjen vääntyneet pinnit. Eli me tässä katsomme että kasvu ennemminkin mahdollistaa laajemman vastuunkannon. Normaalistihan jos tuote menee valmistajan takuuseen meillä on 0% intresssi hylätä takuu.

Lähtökohtaisesti, kun ostetaan uutta ja käyttämätöntä tuotetta, niin oletuksena on, että se myös saapuu virheettömänä.
Itse tässä tapauksessa en hyväksyisi muuta kuin, että kärsineet/mahdollisesti kärsineet osat vaihtoon tai kaupan purku ja hyvitys koko summasta.
Vielä 2000€ kiinni setissä (vaikka ois vain satanen, niin sama juttu), niin en missään nimessä tyytyisi "taivuteltiin hieman oikeaan asentoon ja testattiin" -ratkaisua.
Uusi on aina uusi eikä pitäisi joutua miettimään, että onkohan tässä nyt kaikki varmasti kunnossa ja toimiikohan sen odotetun käyttöikänsä.
Näin tässä toimitaankin. Vaihdamme jäähyn.

Taitaapa muistit olla rikki mitkä tuli, ihan näin pakettia avaamatta.

DSC_0771.JPG

Tuollainen ihme syvä viilto muovikuoressa.

DSC_0772.JPG
Äkkiä tarkastellessa näyttää siltä, että "viilto" menee noihin pinneihin asti ja viiltänyt niitä poikki.
DSC_0775.JPG

Paketti ja tuo harmaa paperi joka oli muistien päällä olivat ehjät joten tuo on kyllä pakattu tuollaisena.

DSC_0776~2.JPG

Mikähän tuollaisen edes aiheuttaa? Itse en ole töpeksinyt kun teidän paketit helppoja avata sivusta. En oikein ymmärrä miten tuo "viilto" voi olla noissa pinneissä joka on syvällä, mutta itse valkoinen osa on koskematon.

Edit: Vai sattuuko joku tietämään onko tuolla alempana vielä muovikerros jossa se viilto olisi? Tarve olisi muistille kova, mutta en ala kyllä rikkinäistä tuotetta avaamaan paketista.

Edit2: Homma hoidettu puhelimessa ja uudet muistit tulossa.
Hyvä juttu. Tosi vaikea päätellä kuvasta mitä on käynyt ja tuskin tosiaan tuossa Schenkerin kuljetuksessa. Meillä tuskin on tuota huomattu kun tuote on pakattu lähetettäväksi.

Kehitysehdotus:
Kännyköiden näytönsuojille ja suojakoteloille oma kategoria. Nyt näyttöjen kanssa.

Esimerkiksi:

Ja sitten kuulokkeiden kotelot sopisi paremmin kuulokkeiden kanssa jos siihen ei voi tehdä oma alakategoria kuulokkeiden tarvikkeille, varaosille ja kulutusosille.

Esimerkiksi:

Ja tälle kannettavalle vaatehöyrystimelle pitäs kai luoda ihan uusi kategoria, jos se ei veny älykoti kategorian alle.

Tämän härvelin innoittama tuli idea että Datatronic voisi järjestää kilpailun foorumilaisille, jossa oudoin löydetty tuote voittaisi pienen palkinnon. :giggle:
Huomiot laitettu eteenpäin. Ja ihan hyvä kilpailuidea :D

Positiivistakin välillä eli tiistaina klo 16:00 nurkilla tilattu tuoli saapui tänään klo 13:00 kotiinkuljetuksella ovelle :thumbsup:

Laitetaan itsekin positiivista palautetta.

Eilen klo 12 jälkeen tilattu tuote oli jo tänään noudettavissa. :thumbsup:

Ei näin. Jos tuote on vääntynyt, se vaihdetaan. Piste. Tässä nyt ikävä kyllä joutuu näköjään julkisesti väittelemään oman organisaationsa kanssa...
Hyväntahtoinen palaute🙏: Palkatkaa joku sosiaalisesti kyvykäs ja innokas kaveri hoitamaan teidän ulkoista viestintää. Ei tule lapsuksia päästeltyä ja kun viestintä meidän (=asiakkaiden) suuntaan on
a) läpinäkyvää
b) johdonmukaista
c) innostavaa sekä huomioivaa
d) selkeää, ytimekästä ja kieliopillisesti helpostiluettavaa suomea

Näin kaikki voittaa.

Sitten se teidän aspa kuntoon ja tilauskyselyt täältä mäkeen, niin aivan varmasti tämä vähän ikävä negatiivinen ilmapiiri tulee helpottamaan. Internet ei unohda, mutta ei täällä kukaan varmasti teille pahaa halua. Kaikki vain valitettavasti lähtee liikkeelle teidän ulkoisesta viestinnästä. Vaikka ette varmasti tässä tarvitse kädestäpitelyä, niin ohessa muistinvirkistyksenä kuinka kopterikauppa Turusta huolehti ulkoisesta imagostaan ja näkyvyydestä foorumilla ennenmuinoin. Taso on asetettu.

:sshake:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
269 370
Jäsenet
76 427
Uusin jäsen
Vilpuri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom