Datatronic / Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu. Tavoitteena paras.

Hyvä palaute. Näin noviisina meni itseltä tämä ihan ohi, enkä älynnyt kaikkia edes ruksia. Hyvä PSU löytyi silti, ei sinällään haittaa, mutta kyllä nämä vaikeuttaa tilaamista, varsinkin meille aloittelijoille.

Lisäksi huomaan tätä ketjua lukiessa, että tosi paljon aspan yhteydenottoja tulee täällä/sähköpostitse/puhelimella johtuen epäselvistä tai puutteellisista merkinnöistä toimitukseen liittyen. Jos tuotteille ja tilauksille saisi toimitusarvioajat kuntoon, niin yli puolet näistä keskusteluiden kyselyistäkin voisi jättää pois. Tietenkin, jos syynä on kankea ERP, niin nämä voivat olla vaikeita korjata.
ERP ei ole kankea, mutta verkkokauppa-alusta on :) Toki siis näiden tietojen saaminen ei ole aina ihan helppoa ja tuota puolta kehitetään eli verkkokauppaan tuodaan suoraan ERP:istä juurikin toimitusarvioita ja tätä tietomäärää joka tilaukselle kerrotaan niin lisätään myös, kunhan saamme muutostyöt tehtyä.
 
Tää on kyllä joo. Ja vähän pelkään ettei Datatronic pysty tälle asialle mitään tekemään ilman järjettömän suurta muutosta verkkokauppansa (lue: käytännössä uusi verkkokauppa). Saatan olla väärässä, ja toivottavasti olenkin. Toinen ihan mahdoton homma tuolla on koteloiden fillteröinti. Jos joku näyttää miten saa listattua pelkästään itx-kotelot samaan tapaan miten vaikka Verkkiksellä niin olen vaikuttunut. Tällä hetkellä kotelot pitää katsoa kilpailijoiden sivuilta ja sitten haulla tsekata löytyykö Datatronicilta sitä.
Verkkokaupalla on hieno verkkokauppa. Meillä on siihen vielä matkaa, mutta kovasti yritetään.

Kyllä tässä on nyt taas viritetty keskustelua siitä, että pitäisikö kauppa tehdä kokonaan uudelleen, mutta tietyt jähmeydet ovat edelleen ongelmana, koska emme halua verkkokauppaa tehdä alusta alkaen vaan käyttää valmista pohjaa. Tämä johtuu siitä, että verkkokaupassa on yllättävän paljon esim. hakukoneoptimointia ja perusominaisuuksia, jotka valmis hyvä pohja tarjoaa todella järkevästi.
 
Komppaan. Vaikken kovin usein ostohousuja laita jalkaan niin Datatronicin tapauksessa haluttuja tuotteita etsitään ensin kilpailijoiden sivuilta ja sitten tarkastellaan onko Datatronicilla saatavilla. Ei ole miellyttävä sivusto käyttää ja hakea.
Tämä kyllä pistää samalla aikaa nöyräksi, että meiltä niin mielellään ostetaan, että jopa näin toimitaan, mutta samalla kyllä puna nousee poskille.. pitäisihän sitä parempaan pystyä.
 
Koska emännän mukaan nyt en saisi ostaa mitään koska pitäisi säästää rahaa Switch kakkoselle, huokaus, en voi kuin selailla ja haaveilla. Tuli vastaan joukko eksyneitä tuotteita.

POWER BANK QD50 USB-C 5000 MAH MINI CZARNY

Kokonaisia tietokoneita eksynyt kovalevy kategoriaan..

Kiitos! Tämän delegoin eteenpäin katsottavaksi, että tuotteet menee oikeaan paikkaan.
 
Hei, tilauksen EZMEIXUJI tilannetta tiedustelisin. 5-10pv arvio meni pari päivää sitten umpeen, ja seurannassa ei ole näkynyt päivityksiä tukkurilta tilauksen jälkeen.
Pahoittelut. Tämä on viivästynyt ja menee vielä useampi päivä ennenkuin saapuu. Tämä on osa nyt useampaankin tuotetta. Meillä (erityisesti keskieuroopassa ja itä-euroopassa) niin moderneja tukkureita, että ei niillä ole API rajapintoja. Tuonne tilaus menee sähköpostilla, ja suoraan asiakasvastaavallemme. Näin on useassakin tapauksessa. Ongelmana tuolla oli se että kaveri sitten lähti pois eikä kertonut meille ja meidän järjestelmä lähetti tilaukset hänelle meidän automaattisähköposteilla eikä niitä kukaan käsitellyt. Mutta näitä nyt korjataan...
 
Haluan jakaa tänne oman kokemukseni, jotta muut tilausta harkitsevat saisivat vähän näkökulmaa siitä, mitä kaikkea voi tulla täältä tilatessa vastaan.

Tilasin 10.1. noin 2000 € arvoisen konepaketin (hinta tässä antamassa vähän perspektiiviä). Kone saapui 6.2., mutta valitettavasti se oli viallinen (kuvia postattu aiemmin tässä ketjussa) ja jouduin lähettämään sen takuupalautukseen ja se lähtikin heti seuraavana päivänä. Nyt siitä on kulunut jo kaksi viikkoa ilman mitään uutta tietoa.

Olen ollut yhteydessä asiakaspalveluun useaan otteeseen. Viestitse luvattiin, että asia hoidetaan "asap", ja viimeksi maanantaina puhelimessa kerrottiin, että "käsitellään tällä viikolla". Paketti oli heille kyllä jo saapunut, mutta ei vaan kirjattuna järjestelmään. No, mitään ei ole kuulunut, ja tuntuu siltä, että olen edelleen jossain jonon hännillä venailemassa ilman mitään tietoa varsinaisesta aikataulusta. Järjestelmässä tilana on koko tämän parin viikon ajan ollut "Odotetaan takuupalautusta", eli ei ole oletettavasti vieläkään mitään uutta tapahtunut.

Mitään tietoa ei kulje asiakkaalle, enkä kysymälläkään ole saanut selkeää vastausta. Eipä ainakaan nuo "asap" ja "tällä viikolla" pitäneet paikkaansa. Ihan pimennossa tässä eletään.

Uusi näyttiskin saapui jo ajat sitten. Mutta minkäs teet, odotellaan...

Kannattaa oikeasti harkita ennen kuin mitään isompaa, kuten tässä tapauksessa kokonaista konepakettia, lähtee tilamaan. Itselle oli ensimmäinen ja varmasti myös viimeinen kerta, kun täällä asioin.
Sama porukka meillä tekee kasaukset ja RMA:t eli ne on pakko käydä läpi. Meillä on nyt tosiaan tällä osastolla liian kova ruuhka, kun oli lomia ja yllättävän paljon myös tilauksia. Eli ei tässä voi kun todeta, että nyt olemme myöhässä. Pahoittelut :(

Mutta meille on tärkeää hoitaa nämä takuucaset hyvin ja emme halua ihmisiä jättää pulaan. Hetkelliselle ylikuormalle meidän on erityisesti tällä osastolla vaikea varautua, mutta ainakin voimme vaikuttaa siihen, että takuupäätökste ovat mahdollisimman usein myönteisiä, myös usein niissä tapauksissa kun takuu ei mene läpi valmistajalla.
 
Sama porukka meillä tekee kasaukset ja RMA:t eli ne on pakko käydä läpi. Meillä on nyt tosiaan tällä osastolla liian kova ruuhka, kun oli lomia ja yllättävän paljon myös tilauksia. Eli ei tässä voi kun todeta, että nyt olemme myöhässä. Pahoittelut :(

Mutta meille on tärkeää hoitaa nämä takuucaset hyvin ja emme halua ihmisiä jättää pulaan. Hetkelliselle ylikuormalle meidän on erityisesti tällä osastolla vaikea varautua, mutta ainakin voimme vaikuttaa siihen, että takuupäätökste ovat mahdollisimman usein myönteisiä, myös usein niissä tapauksissa kun takuu ei mene läpi valmistajalla.
Luulisi tälläisen keissin menevän jonon keulille.Asiakas on kuitenkin venaillut konettaan melkein kuukauden saapuvaksi.Sitten kun se saapui niin siinä oli vikaa ja nyt se odottaa teidän käsittelyä.Ei näin.Nyt joku tolkku näihin touhuihin.Alkaa porukka valumaan näiden negatiivisten palautteiden takia muualle.Nyt otatte homman suoraan käsittelyyn.Kyllä kai sillä Kalle kasaajalla sen verran pitää olla aikaa et hoitaa tän jutun asap maaliin.Mä en taida enään uskaltaa tilailla teiltä mitään tulevaisuudessa.

Edit:Näitä selittelyitä saatavuuksista ja jonoista alkaa oikeesti olla liikaa.Todella munatonta touhua ollut jo monta kuukautta.Yleisin selitys on et kamat tulee meidän hitaalta tukkurilta eli lue mitäs tilasit :lol:
 
Viimeksi muokattu:
Mä ajattelin että vkl olis päässy hiplailee osia kun ke tuli ilmoitus että olis lähetetty. Mut ei sit.
Eipä näytä tiistainakaan lähtetty liikkuneen mihinkään. Seuranta näyttää että kuljetus tilattu ja siinäpä se.
Jos schenkeri on kuljettajana niin niillä on todella huono seuranta eikä päivity reaaliajassa. Paketti vain ilmestyy kun se on perillä.
 
Jos schenkeri on kuljettajana niin niillä on todella huono seuranta eikä päivity reaaliajassa. Paketti vain ilmestyy kun se on perillä.
Perinteisesti on sentään päivittynyt edes jossain matkalla. 3-4 päivää ilman mitään päivitystä seurannassa huutaa enemmänkin sitä että lähetystä ei ole edes noudettu/lähetetty. Masentavaa että nopeammin saa varastossa olevan tuotteen Tanskasta. Yritä tässä nyt kotimaista tukea.
 
Itse olen Datatronicista tilaillut paljonkin tavaraa mut tilaan yleensä sellaista kamaa mitä löytyy suoraan hyllystä.Jos tilaus hommiksi menee niin sit en tilaa kun tiedän nämä hidas tukkuri yms selitykset.
 
2 viikkoa meni omassa tilauksessa aika tarkkaan kun tietoisesti tilasin tavaraa mitä ei hyllyssä ollut, mutta asiakaspalvelu varmisti, että saatavuutta oli tukkurilla, niin tilasin ja tänään tuli haettua. Nyt olikin pakattu oikein huolella tavarat laatikkoon kun oli noita ilmatyynyjä laitettu reilusti ja tavarat tiukasti siellä laatikossa. :thumbsup:
 
Luulisi tälläisen keissin menevän jonon keulille.Asiakas on kuitenkin venaillut konettaan melkein kuukauden saapuvaksi.Sitten kun se saapui niin siinä oli vikaa ja nyt se odottaa teidän käsittelyä.Ei näin.Nyt joku tolkku näihin touhuihin.Alkaa porukka valumaan näiden negatiivisten palautteiden takia muualle.Nyt otatte homman suoraan käsittelyyn.Kyllä kai sillä Kalle kasaajalla sen verran pitää olla aikaa et hoitaa tän jutun asap maaliin.Mä en taida enään uskaltaa tilailla teiltä mitään tulevaisuudessa.

Edit:Näitä selittelyitä saatavuuksista ja jonoista alkaa oikeesti olla liikaa.Todella munatonta touhua ollut jo monta kuukautta.Yleisin selitys on et kamat tulee meidän hitaalta tukkurilta eli lue mitäs tilasit :lol:
Juu samaa mieltä kyllä.
Tuossa kun luki keskustelua taaksepäin ja myös Google arvosteluja on samat selitykset käytetty vuoden päivät.

Tässä kyllä varmasti hyvä yritetään, mutta pitäis muistaa että yrittäjän ei tarvitse tehdä kaikkea itse. Joskus se riski lisä resursseista on vain otettava.
 
Juu samaa mieltä kyllä.
Tuossa kun luki keskustelua taaksepäin ja myös Google arvosteluja on samat selitykset käytetty vuoden päivät.

Tässä kyllä varmasti hyvä yritetään, mutta pitäis muistaa että yrittäjän ei tarvitse tehdä kaikkea itse. Joskus se riski lisä resursseista on vain otettava
Samaa paska selitystä päivästä toiseen ei vaan toimi ainakaan mulle.Ihme touhua saatana.Pitäiskö omistajan edes yrittää saada kyseinen pulju toimimaan.Pitää varmaan alkaa taas kamat tilaileen kopterikaupasta siellä ei sentään ole noin paljon selityksiä ja kamat saa nopeasti.
 
Tarvitsemme kyllä tiedon meille, että tuote löytää tilauksesi eli laita asiakaspalveluun viestiä. Meidän aspa on nyt jo ihan kohtuu kunnossa eli vain noin 150 tikettiä eli vähän jonoa muttei paha.
Laitoin sieltä tilaus sivulta viestin tulemaan kommenttikentästä, oliko se oikea paikka?
 
Luulisi tälläisen keissin menevän jonon keulille.Asiakas on kuitenkin venaillut konettaan melkein kuukauden saapuvaksi.Sitten kun se saapui niin siinä oli vikaa ja nyt se odottaa teidän käsittelyä.Ei näin.Nyt joku tolkku näihin touhuihin.Alkaa porukka valumaan näiden negatiivisten palautteiden takia muualle.Nyt otatte homman suoraan käsittelyyn.Kyllä kai sillä Kalle kasaajalla sen verran pitää olla aikaa et hoitaa tän jutun asap maaliin.Mä en taida enään uskaltaa tilailla teiltä mitään tulevaisuudessa.

Edit:Näitä selittelyitä saatavuuksista ja jonoista alkaa oikeesti olla liikaa.Todella munatonta touhua ollut jo monta kuukautta.Yleisin selitys on et kamat tulee meidän hitaalta tukkurilta eli lue mitäs tilasit :lol:
Pakko näissä on edetä jonon mukaisesti, onhan muitakin RMA keissejä. Ei me voida sen mukaan niitä ottaa käsittelyyn kuka huutaa kovimpaa. Ne etenevät kokoajan jonossa. Pahoittelemme että jono on nyt vähän pitkä. Jonot kuitenkin lyhenevät kokoajan.
 
Mä ajattelin että vkl olis päässy hiplailee osia kun ke tuli ilmoitus että olis lähetetty. Mut ei sit.
Laitatko yksityisviestinä tilausnumeron tai aspaan viestiä. Tuossa ei kuuluisi kestää noin kauan? Onhan kuitenkin seuranta päivittynyt ? Että paketti on lähtenyt eikä eksynyt johonkin?
 
Perinteisesti on sentään päivittynyt edes jossain matkalla. 3-4 päivää ilman mitään päivitystä seurannassa huutaa enemmänkin sitä että lähetystä ei ole edes noudettu/lähetetty. Masentavaa että nopeammin saa varastossa olevan tuotteen Tanskasta. Yritä tässä nyt kotimaista tukea.
Kyllä tämä nyt tosi poikkeavat tapaukselta vaikuttaa. Schenker hakee joka päivä klo 16 lähetykset ja kyllä sinne kaikki mukaan annetaan eli kyllähän tuossa on riski on että tavara on joko meidän tai heidän päässä hukassa.
 
Itse olen Datatronicista tilaillut paljonkin tavaraa mut tilaan yleensä sellaista kamaa mitä löytyy suoraan hyllystä.Jos tilaus hommiksi menee niin sit en tilaa kun tiedän nämä hidas tukkuri yms selitykset.
Kannattaa myös tukkureiden kohdalla katsoa sitä aikaa. Jos tukkuri saa arvion 3-5 päivää tai 5-7 päivää on ne melko nopeita tukkureita ja niistä tilataan jatkuvasti eli käytännössä joka päivä. Sitten nämä pidemmillä arvioilla olevat tukkurit joissa on erilaisia variaatioita haasteista. Nämä voi olla meidän päässä tilauksen kertyminen riittävän isoksi, heidän päässä hyvin manuaaliset käsittelyt ja virhe herkkyys, osalla tukkureista kestää tosiaan jopa viikko saada tavara matkaan (jotkut hyvin pienet tukkurit, jotka tekevät kuljetustilauksetkin per sovittu tilaus...) sitten osassa tavara kestää jopa 2 viikkoa saapua kun sijaitsevat vaan fyysisesti niin kaukana esim. itä-euroopassa. Mutta nuo kaksi ensiksimainittua aikaikkunaa niin ne toteutuu kyllä todella hyvällä prosentilla.
 
2 viikkoa meni omassa tilauksessa aika tarkkaan kun tietoisesti tilasin tavaraa mitä ei hyllyssä ollut, mutta asiakaspalvelu varmisti, että saatavuutta oli tukkurilla, niin tilasin ja tänään tuli haettua. Nyt olikin pakattu oikein huolella tavarat laatikkoon kun oli noita ilmatyynyjä laitettu reilusti ja tavarat tiukasti siellä laatikossa. :thumbsup:
Kyllä ne tukkuritavaratkin lähes poikkeuksetta saapuvat :)
 
Juu samaa mieltä kyllä.
Tuossa kun luki keskustelua taaksepäin ja myös Google arvosteluja on samat selitykset käytetty vuoden päivät.

Tässä kyllä varmasti hyvä yritetään, mutta pitäis muistaa että yrittäjän ei tarvitse tehdä kaikkea itse. Joskus se riski lisä resursseista on vain otettava.
Lisäresurssi meillä aloitti vastikään reilu kuukausi sitten. Haasteellisinta on vastata resurssitarpeeseen kasauksessa ja RMA:ssa koska siihen ei voi ottaa myöskään kausiapua. Siihen ei osaamista ole ja tuo resurssointi pitää suunnilleen arvioida sen mukaisesti mitä sitä pidemmällä tähtäimellä on. Eli kaikki RMA:han ja kasaukseen koskevat ovat vakituisia täysiaikaisia työntekijöitä. Yrittäjä ei näihin koske :) Siitä tulisi vain sotkua.
 
Samaa paska selitystä päivästä toiseen ei vaan toimi ainakaan mulle.Ihme touhua saatana.Pitäiskö omistajan edes yrittää saada kyseinen pulju toimimaan.Pitää varmaan alkaa taas kamat tilaileen kopterikaupasta siellä ei sentään ole noin paljon selityksiä ja kamat saa nopeasti.
Valtaosahan meidän asiakaspalvelucaseista menee mallikkaasti maaliin ja ainakin vaikuttaisi, että meiltä tilataan usein monta kertaa. Kuitenkin on aina niin, että tapaukset jotka ei mene maaliin kerralla / onnistuneesti niin herättävät keskustelua.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
268 898
Viestejä
4 651 776
Jäsenet
76 315
Uusin jäsen
OivaV

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom