Datatronic / Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu. Tavoitteena paras.

Tilasin pari näyttöä 18.7. ja sivuilla luki, että tukkureilla, joten osasin odottaa pidempää toimitusaikaa. 7.8. huomasin, että kyseisten näyttöjen hinta oli tullut alaspäin (172.9€ -> 149.9€) ja koska tilaustani ei oltu vielä toimitettu, niin tiedustelin, että voisinko jotenkin tilauksessani hyödyntää kyseistä hinnan laskua. Sen jälkeen tulikin vastaus, että kyseisen näytön valmistus on ilmeisesti loppunut, eikä kyseistä näyttöä ole mitä ilmeisimmin edes saatavilla, jonka jälkeen ehdotettiin korvaavia tuotteita tilalle, jotka siis käytännössä identtiset ominaisuuksiltaan aiemmin tilaamiini. Minulle vaihto ihan ok, koska eipä niillä nyt niin kiire ole, ettenkö jaksaisi odotella vielä toistakin tilausta tukkurilta. Toistaiseksi homma ok siis minun, kuin datatronicin osalta, mutta toivottavasti jatkossa saataisiin nuo tuotteet pois listoilta, joita ei enää saa tai ainakin tilaajalle nopeammin tieto asiasta, ettei kyseistä tuotetta olekaan saatavilla. Olen tilannut ennenkin datatronicilta tavaraa ja mielestäni asiat ovat hoituneet aina mallikkaasti. Nyt vain meni kolmisen viikkoa turhaan odotellessa tavaraa, jota ei ollut edes mahdollista saada.
 
Tilasin pari näyttöä 18.7. ja sivuilla luki, että tukkureilla, joten osasin odottaa pidempää toimitusaikaa. 7.8. huomasin, että kyseisten näyttöjen hinta oli tullut alaspäin (172.9€ -> 149.9€) ja koska tilaustani ei oltu vielä toimitettu, niin tiedustelin, että voisinko jotenkin tilauksessani hyödyntää kyseistä hinnan laskua. Sen jälkeen tulikin vastaus, että kyseisen näytön valmistus on ilmeisesti loppunut, eikä kyseistä näyttöä ole mitä ilmeisimmin edes saatavilla, jonka jälkeen ehdotettiin korvaavia tuotteita tilalle, jotka siis käytännössä identtiset ominaisuuksiltaan aiemmin tilaamiini. Minulle vaihto ihan ok, koska eipä niillä nyt niin kiire ole, ettenkö jaksaisi odotella vielä toistakin tilausta tukkurilta. Toistaiseksi homma ok siis minun, kuin datatronicin osalta, mutta toivottavasti jatkossa saataisiin nuo tuotteet pois listoilta, joita ei enää saa tai ainakin tilaajalle nopeammin tieto asiasta, ettei kyseistä tuotetta olekaan saatavilla. Olen tilannut ennenkin datatronicilta tavaraa ja mielestäni asiat ovat hoituneet aina mallikkaasti. Nyt vain meni kolmisen viikkoa turhaan odotellessa tavaraa, jota ei ollut edes mahdollista saada.
Voisitko laittaa vielä tilaustunnuksen, niin voisin katsoa tuota.
Prosessi tuotteiden poistossa menee tosiaan niin, että tukkurit yleensä poistavat ne listoilta kun niitä ei enää ole ja samalla se poistuu automaattisesti meiltä. Muutaman tukkurin olemme tosin huomanneet laiskottelevan tämän poistamisen kanssa eli roikottavat listoilla ja näyttää että niitä saisi, vaikkei sitten saa kun tarkemmin kysellään. Käymme tosiaan manuaalisesti läpi näitä viivästyneitä tapauksia ja silloin teemme tiedusteluja ja tällöin usein tukkurikin herää. Meidän pitäisi pyrkiä kyllä nopeammin kun 3 viikon aikana nämä katsomaan. Mutta 1,5 viikkoa menee melkein sillä tavoin, että meillä on oletus että tavara voi saapua, koska osa tavarasta tulee esim. Puolasta ja Tsekeistä yms, tästä syystä rahti aikaa on jonkin verrankin. Sitten kun tämä aika menee umpeen niin tilaukset alkaa tulemaan manuaalikäsittelyyn. Eli 2 viikkoa on semmoinen tavoitetila saada ongelmatapaus selvitettyä.
Yleensä kuitenkin tilaukset, joilla ei ole saldoa missään jää toki heti ongelmatapauksiin ja siitä on sitten sekä me että asiakas tietoinen, pahimpia ovat juuri nämä jossa saldo häviää samoihin aikoihin eli me teemme tilauksen sillä tiedolla mikä meidän järjestelmässä on ja tilaus menee sähköisesti eteenpäin. Tukkurit ovat vähän laiskoja ilmoittamaan että tavaraa ei muuten tulekaan...
 
Siinä on joku bugi, mikä näyttää näissä väärin. Oma kone on nyt kasattu ja silti näyttää noin.
Juuri näin. Uuteen ominaisuuteen vielä bugi jäi. Se ei huomioi nyt jo tilaukselle varattuja tuotteita joiden saldo on yleisesti negatiivinen. Tämän meidän tilauskäsittelyjärjestelmä kuitenkin hoitaa oikein!
 
Laitamme näitä taas tilaukseen. Tämä yleensä ei ole liikkunut näin hyvin.. siksi meillä ei tätä ole ollut kuin pieniä määriä! Pahoittelut!
veikkaan että kun hitaa on saatu alas, on tuo lähtenyt paremmin liikkumaan. ainakin sellainen fiilis jäänyt että hinta on laskenut.
 
Pakko kirjoittaa tänne julkiset kehut, vaikka tästä onkin jo aikaa lähes vuosi.

Pikkuveli tilasi Datatronicin valmiskoneen Postin vaiko Schenkerin kotiinkuljetuksella. Hetki tilauksen jälkeen soittivat Datatronicilta et voivatko tuoda koneen samantien kotiin hänelle ja 30min päästä tilauksesta oli Datatronicin kaveri oven takana kone kourassa. Ei taida mistään firmasta saada noin nopeata ja erinomaista kotiinkuljetusta :cool:
 
Toissa päivänä tuli tilattua hieman komponenttia taas pitkästä aikaa. Uudenmallisessa kuitissa näkyy nyt tuotteiden sarjanumerotkin. Iso plussa, näkyisipä kaikilla toimittajilla samoin.
 
Kone tuli nyt kotiin. Otin ulos kotelon laatikosta niin ensimmäisenä sieltä tippui kolme irtonaista ruuvia. Emolevy näyttäisi visuaalisesti katsoen olevan osin irti kotelosta, kun on vinossa. Pitää katsoa, ehtiiko tauolla tarkemmin perehtyä vai meneekö töiden jälkeen. Toivottavasti mikään ei ole paskana, mutta toistaiseksi ei herätä suurta luottamusta firman kasaukseen.

Edit: vedin nyt sivupaneelin auki ja emolevyn päällä oli vielä yksi ruuvi. Ei näytä olevan emo yhdelläkään ruuvilla tällä hetkellä kiinni, vaan liikkuu hieman kotelossa. Ei ole aivan hirveästi päässyt liikkumaan, kun näyttis kiinni kotelossa, mutta ei varmaan pci-e paikkaa ole tarkoitettu ihan tuohon. Nyt pitäisi siteen arpoa, monellako ja millä ruuveilla emo oli kiinni, että onko kotelossa lisää yllätysruuveja.
 
Viimeksi muokattu:
Jos tilaa Datatronicilta koneen (osat valittu itse + kasaus) ja laskutus- ja toimitusosoite on eri, niin kumpaan sähköpostiin tai puhelinnumeroon tulee tietoa siitä että kone on lähtenyt postiin?
 
tätä ei varmaankaan ole enää saatavilla kun ei varastossakaan ole? On ollut oikein hyvä kotelo tuollaisessa kevyessä pelikoneessa. Näyttäisi Endorfy Signum 300 Core olevan korvaava tuote tuolle, joskin harmillisesti kalliimpaan hintaan
 
Kone tuli nyt kotiin. Otin ulos kotelon laatikosta niin ensimmäisenä sieltä tippui kolme irtonaista ruuvia. Emolevy näyttäisi visuaalisesti katsoen olevan osin irti kotelosta, kun on vinossa. Pitää katsoa, ehtiiko tauolla tarkemmin perehtyä vai meneekö töiden jälkeen. Toivottavasti mikään ei ole paskana, mutta toistaiseksi ei herätä suurta luottamusta firman kasaukseen.

Edit: vedin nyt sivupaneelin auki ja emolevyn päällä oli vielä yksi ruuvi. Ei näytä olevan emo yhdelläkään ruuvilla tällä hetkellä kiinni, vaan liikkuu hieman kotelossa. Ei ole aivan hirveästi päässyt liikkumaan, kun näyttis kiinni kotelossa, mutta ei varmaan pci-e paikkaa ole tarkoitettu ihan tuohon. Nyt pitäisi siteen arpoa, monellako ja millä ruuveilla emo oli kiinni, että onko kotelossa lisää yllätysruuveja.
En jotenkin itse enää luottaisi, että komponentit ovat 100-prosenttisesti kunnossa. Miten kovaa vääntynyt näyttiksen piirilevy pcie-liittimestä, onko emolevyn pcie-liitin ottanut kipeää, miten paljon naarmuuntunut emolevy taustalta jne.. Entä jos toimiikin nyt moitteetta, paljonko on lähtenyt elinikää komponenteista?

Löisin palautukseen. Varmaan kuitenkin ruuvaisin silti emon kiinni ettei kolhiinnu enempää. Mutta varmaan kannattaa Datatronicin itse tähän kommentoida, miten kannattaa asiassa toimia.

E: Riippuu toki onko kyseessä vesijäähy (pahempaa damagea tuskin tapahtunut), vai painava ilmajäähy kiinni massana emolevyssä (tuhot mahdollisia).
 
En jotenkin itse enää luottaisi, että komponentit ovat 100-prosenttisesti kunnossa. Miten kovaa vääntynyt näyttiksen piirilevy pcie-liittimestä, onko emolevyn pcie-liitin ottanut kipeää, miten paljon naarmuuntunut emolevy taustalta jne.. Entä jos toimiikin nyt moitteetta, paljonko on lähtenyt elinikää komponenteista?

Löisin palautukseen. Varmaan kuitenkin ruuvaisin silti emon kiinni ettei kolhiinnu enempää. Mutta varmaan kannattaa Datatronicin itse tähän kommentoida, miten kannattaa asiassa toimia.

E: Riippuu toki onko kyseessä vesijäähy (pahempaa damagea tuskin tapahtunut), vai painava ilmajäähy kiinni massana emolevyssä (tuhot mahdollisia).
Päädyin hetken oikeasti pohdittuani asiaa ihan samaan. Olisin vaan kovasti halunnut koneen tulille viikonlopuksi, mutta ei sitten. Tässä on kuitenkin ilmajäähy ja jos joku on rikki niin pitää palauttaa joka tapauksessa.

Sain myymäläpäälliköltä jo vastauksen ja palautusohjeet. Ei kuulemma yleensä tapahdu tällaista (yllätys!). Eivät ottaneet kantaa ruuvien kiristykseen palautusta varten, mutta laitoin jo kysymystä, että miten haluavat. Oma veikkaus on nyt, että ruuvit laitettu paikoilleen emolle ja vain unohtunut kiristää.
 
Kone tuli nyt kotiin. Otin ulos kotelon laatikosta niin ensimmäisenä sieltä tippui kolme irtonaista ruuvia. Emolevy näyttäisi visuaalisesti katsoen olevan osin irti kotelosta, kun on vinossa. Pitää katsoa, ehtiiko tauolla tarkemmin perehtyä vai meneekö töiden jälkeen. Toivottavasti mikään ei ole paskana, mutta toistaiseksi ei herätä suurta luottamusta firman kasaukseen.

Edit: vedin nyt sivupaneelin auki ja emolevyn päällä oli vielä yksi ruuvi. Ei näytä olevan emo yhdelläkään ruuvilla tällä hetkellä kiinni, vaan liikkuu hieman kotelossa. Ei ole aivan hirveästi päässyt liikkumaan, kun näyttis kiinni kotelossa, mutta ei varmaan pci-e paikkaa ole tarkoitettu ihan tuohon. Nyt pitäisi siteen arpoa, monellako ja millä ruuveilla emo oli kiinni, että onko kotelossa lisää yllätysruuveja.
Tämä kuulostaa todella harmilliselta. Voisitko laittaa yksityisviestinä tilaustunnuksesi. Pitää tämä selvittää ja korjata. Meille on varsin vähän ollut nyt kasattujen koneiden kanssa kyllä ongelmia, vaikka kiirettä ja jonoa on.
Edit: Olitkin ollut jo yhteydessä meihin eli hoidetaan siellä eteenpäin. Se on selvä, että tuo pitää meille palauttaa.
 
tätä ei varmaankaan ole enää saatavilla kun ei varastossakaan ole? On ollut oikein hyvä kotelo tuollaisessa kevyessä pelikoneessa. Näyttäisi Endorfy Signum 300 Core olevan korvaava tuote tuolle, joskin harmillisesti kalliimpaan hintaan

Hei,

Tämä on EOL. Poistin verkkokaupasta.
 
En kerennyt saada sähköpostiin vastausta ennen kuin hommaamani kyyti postiin tuli, joten paketti lähti nyt sitten palautukseen emo yhdellä ruuvilla laitettuna, kun se oli hyvin tilaa laittaa pienelläkin meisselillä. Täytyy sanoa, että kun ruuvin laittoi alkuun, ei kyllä herkästi erottanut, että onko se vaan reiässä, mutta irti, vai ruuvattu paikalleen. Silti sen verran utopistinen tapaus, että voisin epäillä itseänikin, jos en olisi nähnyt. :D

Se ei myöskään herättänyt hirveästi luottamusta, että lisätuuletinkysymykseeni ei saatu viikossa vastattua, mutta kysyinpä sitäkin asiaa nyt uudestaan samalla, kun kone kerran menee sinne käsittelyyn. Tarkoituksena oli sitten itse käydä ostamassa taakse tuuletin ja asentaa viikonloppuna, mutta onneksi en ehtinyt paikalliseen kauppaan asti. Positiivista palautetta puolestaan siitä, että kone tuli kyllä nopeasti kasattua sitten, kun kaikki osat saapui tukkurilta ja toimitus toimi myös oikein hyvin.

Nyt ei sitten auta kuin odotella ja katsoa, mitä tapahtuu. Toisaalta niin kauan kuin kaikki sujuu hyvin, on helppo tarjota hyvää palvelua, mutta oikeasti hyvän palvelun näkee vasta, kun asiat meneekin kunnolla pieleen. Raportoin sitten tänne ketjuun, miten asia etenee.

edit: Sain nyt vastauksen viimeiseen viestiini ja minulle luvattiin laittaa kone kuntoon asap ja laittaa siihen se pyytämäni takatuuletin myös ilmatteeksi. Viikonlopun pelailut meni mönkään, mutta pitänee sitten siivota kunnolla niin ei tarvitse, kun kone viimein palautuu.
 
Viimeksi muokattu:
00:42 tilattu, 09:35 tullut ilmoitus että lähetys on lähetetty. Erinomaista toimintaa! Tuuletin 2€ kalliimpi kuin kilpailijalla, mutta hiirimatto 5€ halvempi eli kokonaissäästö 3€. Tietysti jos lähetysnopeudelle antaa myös arvoa, niin säästö vielä suurempi.

Jos yhden kehitysehdotuksen saan antaa "lähetetty" sähköpostiviestiin olisi kiva saada suoraan seurantalinkki. Nyt joutuu ensiksi klikkaamaan omaan tilaushistoriaan, sieltä yksityiskohtiin ja sieltä saa vasta seurantatunnuksen.
 
Löytyisikö teiltä jotain ruuvisettiä jossa olisi M.2 slotteihin sopivia ruuveja koska minulla ei ole hajuakaan missä emolevyn mukana tullut ruuvi on (tuli erillisellä pussisa) ja harkinnassa olisi isomman levyn ostaminen...

En ainakaan itse onnistunut löytämään sivuilta mitään.
 
Löytyisikö teiltä jotain ruuvisettiä jossa olisi M.2 slotteihin sopivia ruuveja koska minulla ei ole hajuakaan missä emolevyn mukana tullut ruuvi on (tuli erillisellä pussisa) ja harkinnassa olisi isomman levyn ostaminen...

En ainakaan itse onnistunut löytämään sivuilta mitään.

 
Millainen on kasausjono tällä hetkellä? Uusi kone pitäisi ostaa, mutta ei kiinnostaisi odottaa kuukautta (joka on Jimmsin jonotilanne)
 
00:42 tilattu, 09:35 tullut ilmoitus että lähetys on lähetetty. Erinomaista toimintaa! Tuuletin 2€ kalliimpi kuin kilpailijalla, mutta hiirimatto 5€ halvempi eli kokonaissäästö 3€. Tietysti jos lähetysnopeudelle antaa myös arvoa, niin säästö vielä suurempi.

Jos yhden kehitysehdotuksen saan antaa "lähetetty" sähköpostiviestiin olisi kiva saada suoraan seurantalinkki. Nyt joutuu ensiksi klikkaamaan omaan tilaushistoriaan, sieltä yksityiskohtiin ja sieltä saa vasta seurantatunnuksen.
Vähän epäilin Schenkerin kuljetusnopeutta, mutta yhtä nopeasti toi kuin Postikin eli seuraavana arkipäivänä oli noutopisteessä
 
Schenkerin toimitus on kyllä nopea, mutta välillä tuntuu, että paketit menee minne sattuu. Tilaan yleensä tiettyyn kioskiin, minne pääsee helposti ja autonkin saa parkkiin, mutta Schenker tuppaa toimittamaan lähimpään toimipisteeseen, ja sinne taas ei oikein autolla pääse. Pienemmillä paketeilla ei toki mikään suuri ongelma, mutta isompi kuljetus olisi ikävä noutaa sieltä.
 
Schenkerin toimitus on kyllä nopea, mutta välillä tuntuu, että paketit menee minne sattuu. Tilaan yleensä tiettyyn kioskiin, minne pääsee helposti ja autonkin saa parkkiin, mutta Schenker tuppaa toimittamaan lähimpään toimipisteeseen, ja sinne taas ei oikein autolla pääse. Pienemmillä paketeilla ei toki mikään suuri ongelma, mutta isompi kuljetus olisi ikävä noutaa sieltä.

Saattaa kyseisen kioskin hyllyt olla täynnä eikä mahdu. Yleinen ilmiö varsinkin alueilla, jolla asuu paljon henkilöitä "tilaan 10 kaupasta tuotteen, noudan sen mikä tulee ensin ja jätän muut noutamatta".
 
Olemme huomanneet, että joskus cachen takia näyttäisi, että tukkurilla on nolla vaikka siellä oikeasti on. Tuota tutkimme, miten saisimme tuossa päivityksen toimimaan siten että cache ei sitä piilottele.
onko tässä cacheongelma vai onko tilanne että saatavuutta ei ole? Näkyy listauksessa kun on teidän ja tukkurin varsto valittu? Lisäksi tuion tuotesivulla on eri hinta(n. 500 € eroa), kuin tuotelistaukessa.
 
Tuote lähetetty 38min sisällä tilauksesta kun kilpailijalta lauantaina tilattu tuote saatiin "lähetettyä" tänään, tosin posti on odottanu lähetystä vielä itsekin tämän päivän. Hyvä te! Tulen jatkossakin nojaamaan Datatroniciin.
 
onko tässä cacheongelma vai onko tilanne että saatavuutta ei ole? Näkyy listauksessa kun on teidän ja tukkurin varsto valittu? Lisäksi tuion tuotesivulla on eri hinta(n. 500 € eroa), kuin tuotelistaukessa.
Näitä ei tosiaan ole. Eli nyt vika on filtterissä. Tätä täytyy tutkia :(
Hinta näyttää päivittyneen eli sille kun ei ole saatavuutta ollenkaan niin järjestelmä nostaa hintaa.
 
Onko tämän hintaa mahdollista saada alaspäin? Heinäkuussa näytti olleen 639€ ja näiden hinnat näyttää muutenkin elävän kohtalaisen tiuhaan tahtin.
Tällä hetkellä näitä on saatavilla ns. Edullisimmalta tukkkurilta eli tuo hinta on paras mihin pääsemme. Heinäkuussa monen asian hinta oli vähän parempi suotuisamman usd-eur vaihtokurssin takia.
 
@Datatronic kehitysehdotus.
Olisi kiva saada 6800 xt väliporras tuohon näytönohjaimet ja Asrock RX6800XT väliin. Sama periaate myös muihin kortteihin. Helpottaa korttien vertailua sivustollanne, kun saa nopeasti listatua muut kyseiset mallit.
6800xt.JPG
 
@Datatronic kehitysehdotus.
Olisi kiva saada 6800 xt väliporras tuohon näytönohjaimet ja Asrock RX6800XT väliin. Sama periaate myös muihin kortteihin. Helpottaa korttien vertailua sivustollanne, kun saa nopeasti listatua muut kyseiset mallit.
6800xt.JPG
Me olemme vähän kategorioita tosiaan lisänneet, mutta tuon verkkokaupan logiikka toimii nyt sillä logiikalla, että esim. 6800xt valittaisiin filtteristä. Eli itse kategoria on aika ylätasolla ja nyt näin jälkikäteen kun se noin 20 000 tuotetta on kategorisoitu tällä logiikalla niin tuo on aika iso homma lähteä muuttamaan :/
 
Saatteko tuoteistettua nämä muistit?

G.Skill F5-6000J3040G32GX2-RS5K
 
Onko teillä varastossa photoshop-lisenssiä, jonka voi tulla noutamaan? Tai jotenkin sitten sähköisesti lisenssikoodi tms.
 
Onko kuinka ruuhkaa aspassa? Eilen juttelin teille spostilla ja puhuttiin tietokoneestani jota kasaatte ja muutamasta puuttuvasta osasta. Odottelen vastausta niin tiedän mitä tehdä.. en pysty vielä laittamaan yksityisviestii teille sillä liian uusi käyttäjä
 
Viimeksi muokattu:
Nyt tuotu myös tuotesivulle tieto jos tuotetta on tilattuna ostotilauksella ja sen kyseisen tilauksen arvioitu saapumisaika.

1692259029394.png
Kuinka hullua olisi yhdistää nuo eri lukemat yhteen yksittäiseen tietoon, eli kuinka nopeasti tuote on toimitettavissa tilaajalle? "Saatavilla: Heti / x päivässä / Avoin... Villi veikkaus että suurinta osaa tilaajista on kiinnostunut lähinnä kuinka nopeasti tuotetta saa, oli sitä teillä hyllyssä taikka tukkurin varastossa. :)
 

Statistiikka

Viestiketjut
254 199
Viestejä
4 423 426
Jäsenet
73 300
Uusin jäsen
Joonaxx

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom