Ei. RMx on 10 vuotta, ellei datatronic yllättäen päätä olla antamatta valmistajan koko takuuta virtalähteelle vastoin aiempaa kantaansa.Onko nuo takuuajat oikein netissä? RMX 5 vuotta ja RMe 7v?
RMe:n 7v takuu on oikein.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei. RMx on 10 vuotta, ellei datatronic yllättäen päätä olla antamatta valmistajan koko takuuta virtalähteelle vastoin aiempaa kantaansa.Onko nuo takuuajat oikein netissä? RMX 5 vuotta ja RMe 7v?
kokeneet neuvokaa: laffkan palautusohjeistä en saanut selvää maksanko palautuksen postit itse vai mitä
Juuri näin!Alkuperäisen paketin osoitteen yläpuolelle kirjoitat tussilla "palautus", etsit lähimmän Schenker asiamiehen ja sanot "Schenker asiakas palautus".
Nämä saapuvat meille UPS:n seurannan mukaan tiistaina. Pahoittelut viivästyksestä.Tilatessa luki 5-7pv, nyt on mennyt yli 2vk noissa muisteissa? Tulossa?
OYZYAUGKM
Palautus on ilman muuta maksuton!kokeneet neuvokaa: laffkan palautusohjeistä en saanut selvää maksanko palautuksen postit itse vai mitä
Kyllä se valmistajan takuun mukaan menee eli sivuillamme on taas tämä väärin. Tämä on korjattu näihin X malleihin jo monta kertaa ja jostain se aina automaattipäivityksissä päivittyy vääräksi Kyllä IT-jräjestelmät ovat niin mahdottoman ärsyttäviä aina välilläEi. RMx on 10 vuotta, ellei datatronic yllättäen päätä olla antamatta valmistajan koko takuuta virtalähteelle vastoin aiempaa kantaansa.
RMe:n 7v takuu on oikein.
X takuu väärin, se on 10 vuotta. Pahoittelut että tuo tieto on taas muuttunut vääräksi.Onko nuo takuuajat oikein netissä? RMX 5 vuotta ja RMe 7v?
Kaikki tilauksen tavarat tulevat yhdessä paketissa, jos haluaa tuotteet erikseen, pitää ne tilata eri tilauksissa. Mutta näistä toinen tuote on varattu tilauksellesi ja katsoin, että toista on saatavilla tukkurilta, jolle tilaus lähtee kyllä jo mananataina eli uskoisin, että Saksastakin saapuisi noi perjantaihin mennessä.PIDXLIGJU
En tiedä mikä teillä on käytäntö, mutta minulle kyllä sopii jos kaikki tulevat yhdessä paketissa vaikka seuraavan 2 viikon aikana.
Tukkurit eivät kyllä yleensä korvaa mitään Niillä on niin hienot sopimusehdot, että jos jotain korvaavat se on vain sen takia, että ne haluaa meitä miellyttää Mutta b-to-b kaupassa se on yleensä näin ja siihen olemme tottuneet.Toki, mutta jos tieto saatu tukkurilta, tukkuri todennäköisesti korvaa kaupalle seuraamukset.
Se on juuri näin, ja on meillä työtä siinä että verkkokaupassa kaikki tieto olisi aina oikein. Tuotemäärä on niin suuri jonka takia joudumme nojautumaan myös kumppaniemme tuottamaan materiaaliin. Vastuu on silti yksin meidän.Kyllä se taitaa niin olla, että kauppa on vastuussa siitä mitä tietoja antaa asiakkaillensa.
Juuri näin!
Sitten pakkaat johonkin muuhun laatikkoon. Palautettavan tuotteen pakkaukset pitää tietenkin olla tallessa, mutta ei sitä postituslaatikkoa ole pakko olla.Mitä jos alkuperäista pakkausta ei enää ole?
Sitten pakkaat johonkin muuhun laatikkoon. Palautettavan tuotteen pakkaukset pitää tietenkin olla tallessa, mutta ei sitä postituslaatikkoa ole pakko olla.
Tuotteiden pakkaukset ovat kyllä tallessa, vain alkup. pahvilaatikko (missä oli osoitekortti yms) puuttuu
Tuollahan se on kaikki tarvittava tieto Takuut, Palautukset ja Peruutukset
Laita meille tietoa. Kuulostaa ihan näppäilyvirheeltä, jollei kyse eri aikaan peruutetuista eri tilauksista. Tai oliko aluksi peruutettu osa tilauksesta? Mutta yleensä palautuksessa menee tosiaan tuo noin 3-4 arkipäivää. Mutta laita sähköpostia tai yksityisviesti.Kannattaako peruuntuneiden tilausten palautuksissa ottaa yhteyttä teihin vai suoraan PayTrailiin? Tullut muutama euro takaisin mutta puuttuu vielä toista tonnia ja 3-4 arkipäivää jo mennyt.
Sen verran välihuutelua vaan, että muistikampoja ollessa oletettavasti kaksi, voi niitä kokeilla yksinään emolevyn eri muistipaikoissa.muisteja en pysty testaamaan kun ei ole ylimääräisiä yhteensopivia.
Hei, täytä lomake Takuut, Palautukset ja Peruutukset ja siitä se lähtee.Ostin teiltä joulukuussa Asrock b650i emolevyn, 7800x3d prossun ja sf750 virtalähteen ja kasasin niiden pohjalta koneen joka pelitti erinomaisesti kunnes eilen sammui yhtäkkiä eikä enää suostu boottaamaan (tuulettimet pyörii, ei kuvaa, ei lataa windowsiin tai biosiin).
Olen yrittänyt selvittää tässä vikaa ja oletettavasti se on joko emo, prossu tai muistipohjainen koska koneessa ei muuta ole tällä hetkellä kiinni eikä edelleenkään toimi.
Virtalähteen jänniteet mittailin Corsairin ohjeiden mukaan yleismittarilla ja sen puoleen vaikuttaisi toimivalta, kokeilin myös vanhalla 450w virtalähteellä muttei bootannut silläkään. Prossua ja muisteja en pysty testaamaan kun ei ole ylimääräisiä yhteensopivia.
Kysymys kuuluukin, miten voin tehdä tästä takuupalautuksen kun en ole varma missä osassa ongelma on? Prossu ja emo on teiltä ostettu, muistit eri kaupasta.
Voinko lähettää emon ja prossun "takuuseen" vaikka toinen osista luultavasti olisikin toimiva, aiheutuuko tästä kuluja? Miten kauan mahdollinen takuuprosessi kestäisi? Tarkastatteko nuo itse vai lähteekö nuo valmistajalle tutkittavaksi, pitääkö odottaa korjattua tuotetta vai korvataanko uudella?
Pahoittelut (tyhmistä) kysymyksistä, vähän ollut tekemistä takuiden kanssa ja yritän selvittää miten saisin koneen mahdollisimman nopeasti takaisin toimintaan.
Hyvä huomio, tosin kerkesin jo niitäkin pyöritellä yksitellen kummassakin muistipaikassa yksitellen eikä näyttänyt vaikuttavan.Sen verran välihuutelua vaan, että muistikampoja ollessa oletettavasti kaksi, voi niitä kokeilla yksinään emolevyn eri muistipaikoissa.
Tiedän. Mutta on se mielestäni silti väärin. Tavarat on heillä korjattavana ja sanovat, että nyt toimii. Paketin saatuani ja sormet syyhyten avaan paketin ja sama vika. Hirmuinen pettymys. Jos olisivat kertoneet, että eivät saaneet toimimaan, niin olisin kyllä heti perunut kaupat. Heillä kuitenkin oli nämä epäyhteensopivat muistit ja prosessori mukana huollossa.@Xavi Sinun olisi pitänyt sen kahden viikon kuluessa ilmoittaa myyjälle, että haluat perua kaupan. Ei ole olennaista oliko emolevy sinulla hallussa 2 vai 22 päivää. Kyllä noita yhteensopivuus ongelmia ilmenee aina aika ajoittain.
Vai voisiko ton ymmärtää niin, että muisteja on paljon ja vain osa on verifioitu ja ne löytyy sieltä QVL listalta… eli listalta puuttuvatkin saattaa toimia, mutta ei varmuutta.Sanotaanko näin että kun emolevyn valmistaja ilmoittaa tuotesivuillaan että: "Memory modules listed below just for reference only. Considering multi variety memory models in market, we can only verify some of them."
niin paras ratkaisu olisi äänestää jaloilla ja vaihtaa toiseen emolevyyn.
Yleensähän QVL tarkoittaa sitä, että valmistaja olisi testannut ko. muistit ko. emolevyn kanssa, tässä tapauksessa ASRock on budjetti-versioon vaan käyttänyt listaa joiden pitäisi toimia. Hyvä uutinen on kuitenkin se, että emolevy toimii todennäköisesti. Testaa toisella muistilla ja myy nykyiset. Seuraavalla kerralla joku muu kuin ASRockin budjettimalli.
Listalla on 721 muistia, valitettavasti en usko että ASRock on budjettimallin emolevyä näin laajasti testannut.Vai voisiko ton ymmärtää niin, että muisteja on paljon ja vain osa on verifioitu ja ne löytyy sieltä QVL listalta… eli listalta puuttuvatkin saattaa toimia, mutta ei varmuutta.
Lähetin tämän juuri kuluttaja-asiamiehelle.
Hei,
minulla on valitus liikkeen Datatronic toiminnasta (Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu - Datatronic).
Ostin heidän verkkosivuiltaan tietokoneen emolevyn (pvm. 7.10.2024): 124,90 € | Asrock B650M PG Lightning AMD B650 Pistoke AM5 mikro ATX
Emolevyn saavuttua huomasin, että se ei toimi ja lähetin sen takuuhuoltoon heti seuraavana aamuna (11.10.2024). Sovimme puhelimitse heidän huollon kanssa, että laittavat koneen kuntoon. Emolevyn mukana lähetin prosessorin, joka on heiltä ostettu, sekä muistit (muualta ostettu). Huollossa kesti n. 3 viikkoa ja kun se minulle saapui takaisin (31.11.2024), niin se oli vieläkin epäkunnossa.
Heidän vastauksensa:
"Hei
Saimme emolevyn toimimaan kunnolla, teimme bios päivityksen toisen prosessorin kanssa jonka jälkeen emolevy on toiminut hyvin.
Koska tämä ratkaisi ongelman, lähetämme osat takaisin teille."
Eli, eivät olleet näköjään edes koittaneet minun lähettämiä muisteja sekä prosessoria, vain omiaan.
Pyysin, että haluaisin vaihtaa emolevyn toiseen malliin, mutta liike ei suostunut tähän, sillä tuotteen palautusaika (2 viikkoa) oli jo mennyt. Tuote on ollut heillä takuukorjattavana koko tuon ajan. Emolevy kuitenkin on ollut minulla vain 2 päivää yhteensä.
"Hei
Meillä laite toimi täysin normaalisti ja siihen on myös bios päivitetty.
Vika saattaa olla teidän prosessorissa tai muisti kammoissa, koska nämä saattavat myös aiheuttaa ongelmat. Jos prosessori on viallinen tämä antaa tietokoneelle virtaa mutta ei anna boot cycleä läpi joten emolevy jää cpu+dram valo kohtaan jumiin, sama ongelma myös ram muisteissa, tämä saattaa tulla myös vain siitä jos kyseiset kammat eivät ole yhteensopivat emolevyn kanssa. Jotkin cl 30 g.skill ram kammat eivät ole tämän emolevyn kanssa yhteensopivat. Olemme tätä suoraan asrockilta kysynyt ja näin he meille vastasi.
Valitettavasti koska tuote on todettu meillä täysin toimivaksi ja tästä on kulunut yli 14 päivää emme voi hyväksyä tuotepalautusta.
--
Ystävällisin terveisin,
XXXXXXX
Datatronic"
Heidän mukaansa muisti on väärään merkkistä. Heidän verkkosivuilla kuitenkin lukee muistin tyyppi ja nopeus, jonka kanssa emolevy on yhteensopivaa ja minun muistini kuuluu tähän kategoriaan. Minun muistini on G.SKILL Ripjaws s5 DDR 5-6000 [F5-6000j3238f16gx2-rs5k] (eli muisti on DDR5 ja 6000MHz, minkä pitäisi olla yhteensopivaa muistia)
Ei ole millään tavalla yleisessä tiedossa, että juuri tämä minun muistini ei ole yhteensopivaa, eikä heidän verkkosivuilla mainita näistä heidän ilmoittamista yhteensopivuusongelmista, mikä heillä on tiedossa. Kuitenkin muistityyppi ja nopeus on heidän verkkosivujen mukaan oikea. Jos heillä on tiedossa, että juuri tämä muisti ei toimi, niin siitä pitäisi olla maininta. Kyseessä on kuitenkin kallis ja yleisesti ottaen hyvin yhteensopiva muistimerkki.
Yleisesti ottaen tietokoneita, kun kasataan, niin tämänkaltaiset muistiyhteensopivuusongelmat ei ole kovin yleisiä, eikä kuluttajalta voida vaatia, että he tietäisivät saman, kun esimerkiksi Datatronicin huolto. Edes emolevyjen valmistajat eivät aina ole täysin tietoisia, että mitkä muistit toimivat ja mitkä eivät. Olen ollut tietokoneiden kanssa tekemisissä kymmeniä vuosia ja kasannut niitä useita kymmeniä, ehkä jopa satoja. Tämä on minulle ensimmäinen kerta, kun muistin merkki ei ole yhteensopiva emolevyn kanssa ja se ei yksinkertaisesti vain toimi sen kanssa millään tavalla.
Mielestäni Datatronicin kuuluu antaa minun palauttaa emolevy heille ja antaa minulle rahat takaisin. Emolevy on uudenveroisessa kunnossa ja sen voi aivan hyvin myydä uutena vielä. Epäreilua, että he vetoavat siihen, että palautusaika on umpeutunut, vaikka se on ollut heidän vastuulla useamman viikon ajan, eikä minulla. Myöskin se, että heillä on ollut prosessori ja muistit joilla kokeilla, että toimiiko se ei ole viitsitty.
Lisäisin vielä, että tänään 1.11.2024 Datatronicin verkkosivuilla ei mainita yhteensopivuusongelmista kyseisen emolevyn kohdalla. Eli, jos se siellä lukiessanne tätä kirjettä on, niin se on sinne lisätty tämän kirjeen takia. Tästä kirjeestä lähtee myös kopio Datatronic yritykselle ja tämä kirje on samalla reklamaatio ilmoitus heille. Heidän lähettämänsä vastaus minun pyyntööni saada rahat takaisin on hyvin selvä, enkä näe, että heidän kanssaan voin neuvotella ilman kuluttaja-asiamiehen apua.
Ystävällisin terveisin
XXXXXXXXXXX
HeiLähetin tämän juuri kuluttaja-asiamiehelle.
Hei,
minulla on valitus liikkeen Datatronic toiminnasta (Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu - Datatronic).
Ostin heidän verkkosivuiltaan tietokoneen emolevyn (pvm. 7.10.2024): 124,90 € | Asrock B650M PG Lightning AMD B650 Pistoke AM5 mikro ATX
Emolevyn saavuttua huomasin, että se ei toimi ja lähetin sen takuuhuoltoon heti seuraavana aamuna (11.10.2024). Sovimme puhelimitse heidän huollon kanssa, että laittavat koneen kuntoon. Emolevyn mukana lähetin prosessorin, joka on heiltä ostettu, sekä muistit (muualta ostettu). Huollossa kesti n. 3 viikkoa ja kun se minulle saapui takaisin (31.11.2024), niin se oli vieläkin epäkunnossa.
Heidän vastauksensa:
"Hei
Saimme emolevyn toimimaan kunnolla, teimme bios päivityksen toisen prosessorin kanssa jonka jälkeen emolevy on toiminut hyvin.
Koska tämä ratkaisi ongelman, lähetämme osat takaisin teille."
Eli, eivät olleet näköjään edes koittaneet minun lähettämiä muisteja sekä prosessoria, vain omiaan.
Pyysin, että haluaisin vaihtaa emolevyn toiseen malliin, mutta liike ei suostunut tähän, sillä tuotteen palautusaika (2 viikkoa) oli jo mennyt. Tuote on ollut heillä takuukorjattavana koko tuon ajan. Emolevy kuitenkin on ollut minulla vain 2 päivää yhteensä.
"Hei
Meillä laite toimi täysin normaalisti ja siihen on myös bios päivitetty.
Vika saattaa olla teidän prosessorissa tai muisti kammoissa, koska nämä saattavat myös aiheuttaa ongelmat. Jos prosessori on viallinen tämä antaa tietokoneelle virtaa mutta ei anna boot cycleä läpi joten emolevy jää cpu+dram valo kohtaan jumiin, sama ongelma myös ram muisteissa, tämä saattaa tulla myös vain siitä jos kyseiset kammat eivät ole yhteensopivat emolevyn kanssa. Jotkin cl 30 g.skill ram kammat eivät ole tämän emolevyn kanssa yhteensopivat. Olemme tätä suoraan asrockilta kysynyt ja näin he meille vastasi.
Valitettavasti koska tuote on todettu meillä täysin toimivaksi ja tästä on kulunut yli 14 päivää emme voi hyväksyä tuotepalautusta.
--
Ystävällisin terveisin,
XXXXXXX
Datatronic"
Heidän mukaansa muisti on väärään merkkistä. Heidän verkkosivuilla kuitenkin lukee muistin tyyppi ja nopeus, jonka kanssa emolevy on yhteensopivaa ja minun muistini kuuluu tähän kategoriaan. Minun muistini on G.SKILL Ripjaws s5 DDR 5-6000 [F5-6000j3238f16gx2-rs5k] (eli muisti on DDR5 ja 6000MHz, minkä pitäisi olla yhteensopivaa muistia)
Ei ole millään tavalla yleisessä tiedossa, että juuri tämä minun muistini ei ole yhteensopivaa, eikä heidän verkkosivuilla mainita näistä heidän ilmoittamista yhteensopivuusongelmista, mikä heillä on tiedossa. Kuitenkin muistityyppi ja nopeus on heidän verkkosivujen mukaan oikea. Jos heillä on tiedossa, että juuri tämä muisti ei toimi, niin siitä pitäisi olla maininta. Kyseessä on kuitenkin kallis ja yleisesti ottaen hyvin yhteensopiva muistimerkki.
Yleisesti ottaen tietokoneita, kun kasataan, niin tämänkaltaiset muistiyhteensopivuusongelmat ei ole kovin yleisiä, eikä kuluttajalta voida vaatia, että he tietäisivät saman, kun esimerkiksi Datatronicin huolto. Edes emolevyjen valmistajat eivät aina ole täysin tietoisia, että mitkä muistit toimivat ja mitkä eivät. Olen ollut tietokoneiden kanssa tekemisissä kymmeniä vuosia ja kasannut niitä useita kymmeniä, ehkä jopa satoja. Tämä on minulle ensimmäinen kerta, kun muistin merkki ei ole yhteensopiva emolevyn kanssa ja se ei yksinkertaisesti vain toimi sen kanssa millään tavalla.
Mielestäni Datatronicin kuuluu antaa minun palauttaa emolevy heille ja antaa minulle rahat takaisin. Emolevy on uudenveroisessa kunnossa ja sen voi aivan hyvin myydä uutena vielä. Epäreilua, että he vetoavat siihen, että palautusaika on umpeutunut, vaikka se on ollut heidän vastuulla useamman viikon ajan, eikä minulla. Myöskin se, että heillä on ollut prosessori ja muistit joilla kokeilla, että toimiiko se ei ole viitsitty.
Lisäisin vielä, että tänään 1.11.2024 Datatronicin verkkosivuilla ei mainita yhteensopivuusongelmista kyseisen emolevyn kohdalla. Eli, jos se siellä lukiessanne tätä kirjettä on, niin se on sinne lisätty tämän kirjeen takia. Tästä kirjeestä lähtee myös kopio Datatronic yritykselle ja tämä kirje on samalla reklamaatio ilmoitus heille. Heidän lähettämänsä vastaus minun pyyntööni saada rahat takaisin on hyvin selvä, enkä näe, että heidän kanssaan voin neuvotella ilman kuluttaja-asiamiehen apua.
Ystävällisin terveisin
XXXXXXXXXXX
Hei, nyt tämä on taas saatavilla. Toimitusaika n 14-20 arkipäivääOnko mitään tietoa milloin näitä olisi tulossa varastoon?
114,90 € | Patriot Memory P400 Lite M.2 2 TB PCI Express 4.0 NVMe
SSD / Patriot Memory P400 Lite, 2 TB, M.2datatronic.fi
Hei, kategoria vahdettu, toivottavasti se pysyy siellä koteloissaMoro, onko näiden koteloiden saatavuudesta jotain tietoa? Ja tuo z20 näköjään eksynyt väärään kategoriaan
99,90 € | Jonsbo D30 Mini Tower Musta
Kotelot / Jonsbo D30, Mini Tower, PC, Musta, DTX, mikro ATX, Mini-ATX, Terästä, Pelaaminendatatronic.fi87,90 € | Jonsbo Z20 Black Mini Tower musta
Muistikortit / Jonsbo Z20 Black, Mini Tower, PC, musta, mikro ATX, Mini-ATX, SPCC, Karkaistu lasi, 16,4 cmdatatronic.fi
Hei, kategoria vahdettu, toivottavasti se pysyy siellä koteloissa
Tukkurille laitettu kysely milloin näitä on saatavilla
Jonsbo Z20 ei toimitusaikaaMoro, onko näiden koteloiden saatavuudesta jotain tietoa? Ja tuo z20 näköjään eksynyt väärään kategoriaan
99,90 € | Jonsbo D30 Mini Tower Musta
Kotelot / Jonsbo D30, Mini Tower, PC, Musta, DTX, mikro ATX, Mini-ATX, Terästä, Pelaaminendatatronic.fi87,90 € | Jonsbo Z20 Black Mini Tower musta
Muistikortit / Jonsbo Z20 Black, Mini Tower, PC, musta, mikro ATX, Mini-ATX, SPCC, Karkaistu lasi, 16,4 cmdatatronic.fi
Hei, tutkitaan tämä mitä on oikein tapahtunutXOJYFFEHV
Osat ollut monta kertaa "Varattu tilaukselle", mutta kuitenkin lähtevät pois muille eikä tule minulle?