Darwin-palkintoehdokkaat (Darwin Awards)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Influensserin tapauksestahan on videokin, jossa nainen huutaa "päästäkää minut alas". En näe syytä kyseenalaistaa sitä mitä on uutisoitu.
No varmaan itsekin huutaisin jos tuntisin että valjaat on pettämässä tai lipsumassa pois päältä. Ei tuosta yksinään vielä voi mitään johtopäätöksiä vetää että ne on itse avattu.

No varmaan itsekin huutaisin jos tuntisin että valjaat on pettämässä tai lipsumassa pois päältä. Ei tuosta yksinään vielä voi mitään johtopäätöksiä vetää että ne on itse avattu.
Siinä videossa, jonka näin, niin ihan itse avaa valjaat. Useamman vaiheen vaatii, että avautuvat…

Esimerkiksi paniikkikohtauksen saanut ihminen voi toimia hyvinkin järjenvastaisesti eikä se minusta sinäänsä liity sitten enää mitenkään Darwin-palkintoihin. Jos teko olisi aikomuksellinen niin sitten kyllä kelpaisi. Koitin etsiä alkuperäistä pätkää mutta yllättäen youtube on täynnä enemmän tai vähemmän paskottuja (ai-generoituja) "uutispätkiä" aiheesta. Mutta oman tulkinnan perusteella mikään ei tässä viittaa harkittuun suunnitelmalliseen toimintaan koskien valjaiden avausta.

Esimerkiksi paniikkikohtauksen saanut ihminen voi toimia hyvinkin järjenvastaisesti eikä se minusta sinäänsä liity sitten enää mitenkään Darwin-palkintoihin. Jos teko olisi aikomuksellinen niin sitten kyllä kelpaisi. Koitin etsiä alkuperäistä pätkää mutta yllättäen youtube on täynnä enemmän tai vähemmän paskottuja (ai-generoituja) "uutispätkiä" aiheesta. Mutta oman tulkinnan perusteella mikään ei tässä viittaa harkittuun suunnitelmalliseen toimintaan.
Tämä, kun paniikki iskee ei toiminta ole järjellistä ja tietoista

Niin onhan tuo vähän sama kuin joku olisi saanut sydänkohtauksen tuossa samassa tilanteessa. Ihmiset kun on kovin erilaisia ja tuollaista paniikkikohtausta ei järjellä perustella. Se on vähän sama kuin jossain onnettomuus tilanteessa jotkut ihmiset toimivat kuin kone ja toiset taas jäätyvät ja menevät ihan lukkoon. Eikä oikeasti kukaan voi etukäteen edes itsestään tietää miten toimii ennen kuin tulee omalle kohdalle. Tosin koulutuksella sitä voi jonkin verran harjoittaa.

Statistiikka

Viestiketjuista
279 233
Jäsenet
77 902
Uusin jäsen
Konepuolen inssi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom