• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:45 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

D-15->AIO/custom

Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
19
Tervehdys!

Onko tietoa miten AIO/custom pärjää Intelin 5820k kanssa ylikellotuksessa verrattuna noctua d-15? Nyt on kellotettuna 4,3ghz/1,31v ja lämmöt intelburnissa 100x on Max 83c. Jos nostaa kelloja/voltteja vielä niin lämmöt karkaa pilviin. Löytyi lähinnä testejä 4/8t inteleistä joiden tdp ei ole vakiona niin paljoa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 173
Hyvä custom pärjää erinomaisesti, hyvä AIO ei ole merkittävästi parempi kuin D-15. Minulla oli se ennen, nyt on Corsair H115i. Korkkaus auttaa enemmän kuin jäähyn vaihto (joskaan tuosta prossusta sitä en tiedä, pätee lähinnä i5/i7).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
294
Noissa "kovemman" luokan inttelin prossuissa taitaa olla ihan juotetut lämmönlevittäjät, että älä nyt ainakaan ruuvipenkkiin heitä sitä :D

AIOt saattaa muutaman asteen saada lämpöjä tiputettua verrattuna tuohon D-15 (osittain mutu), mutta metakka nousee kyllä samalla suuresti. Custominhan nyt pitäisi sit viedä molempien edellä mainittuja kuin pässiä narussa.
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
19
Joo en ole juotettua alkamassa korkkaamaan Tässä kovasti tekisi mieli vesijäähdytteisiin sotkeutua, mutta tuo custom loopin hinta vähän mietityttää saavutettiin hyötyyn nähden. Jos on kokemuksia mahdollisimman hiljaisista/tehokkaista järkihintaan saatavista nestejäähyistä, niin olen avoin ehdotuksille. Koppana ikkunallinen fractal R5.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
Jep, "hyvä" AIO ei ole merkittävästi parempi kuin D15. Ja jos se AIO menee testeissä sen D15 edelle niin yleensä ne tuulettimet tuppaa olemaan mallia hyeena á la 2000-3000rpm.
Säästä rahasi ja pistä se custom loop jos vesileikit kiinnostaa.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
525
Ainut AIO joka olisi millään lailla päivitys vrt D-15 on EK:n Predator, mutta sehän onkin käytännössä valmiiksi kasattu ja täytetty customlooppi.
 

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 797
EK:n Predatoria ei ehkä toistaiseksi saa mistään, EK ei enää valmista sitä. EK:lta on tulossa "Predator 2", tai minkä ikinä antavatkaan nimeksi, mutta siitä ei ole vielä mitään muuta tietoa kuin että "tulossa on, joskus".

Minulla oli noin kuukausi takaperin kokeilussa NH-D15:sta AM4/1700X kompolle. Väliaikaisena jäähynä koska alphacoolilta kesti muutaman viikon toimittaa asennusrauta/kehikko mun alphacool eisbaeriin. Kun vaihdoin alphaan takaisin niin havaitsin että vajaa kymmenisen astetta lähti prossulta pois. Tarkkaa lukemaa en voi antaa, koska tää mun emolevy (Asus Prime X370-Pro) sai biospäivityksiä joissa muuttui lämpöanturoiden lukemat aika vinhaa tahtia :)

Mutta mikä minulle oli tärkeintä on että jääkarhu on paljon D15:sta hiljaisempi, ainakin niillä spekseillä mitä minulla on käytössä. Eli n. puolella teholla pumppu, Corsairin ML-120 tuulettimet ja 240mm kenno.

Eisbaerihan ei ole tavallaan AIO, ja tavallaan on. Joo, se on valmis paketti asennettavaksi, ja joo, se on tehty standardeista alphacoolin vesijäähyosista, siinä on pieni vesisäiliö CPU-blokki&pumppu kompon päällä, radi on kuparia ja putket laadukkaat sekä jousitetut. Tämä tarkoittaa sitä että eisbaerin voi laajentaa toisella radilla ja toisella blokilla toimivaksi; voit esim. korvata vakioradin vaikkapa jollain ultra-paksulla macholla, tai laittaa toisen radin ja näin päästä käytännössä customluuppien jäähdytystehon tasalle. GPU:n lisääminen kiertoon on kanssa mahdollista, ja helpoimmillaan ostat vaan blokillisen GPU:n johon lyöt letkut kiinni, täytät ja eikun bäng bäng.

Noh siitä on oma triidinsä täällä: αcööl - alphacool jääkarhu ja jääsushi, laajennettava AIO-cooleri CPU & GPU

Sinulle suosittelisin: Osta jääkarhu 360mm radilla. Kuuntele hetki noita mukana tulevia tuulettimia, ja jos ei tyydytä niin osta hiljaisemmat. Esim. Corsairin ML't tai Noktuan ne painetta tuottavat, EK:n vardarit taikka Fractalin Venturit.
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
19
Noniin eli tuli hommattua ekwb extreme 240 kitti täältä techbbs myyntipalstalta. Lisäsin vielä toisen 60mm paksun 240 radin ja ainakin 50x ibt/pubg laski lämmöt n.15c ilman sen kummempaa säätämistä. Laitoin toisen radiaattorin kun jossain vaiheessa tulee kuitenkin näytönohjain laitettua kiertoon myös.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 366
Viestejä
4 196 120
Jäsenet
70 899
Uusin jäsen
kss247

Hinta.fi

Ylös Bottom