EK:n Predatoria ei ehkä toistaiseksi saa mistään, EK ei enää valmista sitä. EK:lta on tulossa "Predator 2", tai minkä ikinä antavatkaan nimeksi, mutta siitä ei ole vielä mitään muuta tietoa kuin että "tulossa on, joskus".
Minulla oli noin kuukausi takaperin kokeilussa NH-D15:sta AM4/1700X kompolle. Väliaikaisena jäähynä koska alphacoolilta kesti muutaman viikon toimittaa asennusrauta/kehikko mun alphacool eisbaeriin. Kun vaihdoin alphaan takaisin niin havaitsin että vajaa kymmenisen astetta lähti prossulta pois. Tarkkaa lukemaa en voi antaa, koska tää mun emolevy (Asus Prime X370-Pro) sai biospäivityksiä joissa muuttui lämpöanturoiden lukemat aika vinhaa tahtia
Mutta mikä minulle oli tärkeintä on että jääkarhu on paljon D15:sta hiljaisempi, ainakin niillä spekseillä mitä minulla on käytössä. Eli n. puolella teholla pumppu, Corsairin ML-120 tuulettimet ja 240mm kenno.
Eisbaerihan ei ole tavallaan AIO, ja tavallaan on. Joo, se on valmis paketti asennettavaksi, ja joo, se on tehty standardeista alphacoolin vesijäähyosista, siinä on pieni vesisäiliö CPU-blokki&pumppu kompon päällä, radi on kuparia ja putket laadukkaat sekä jousitetut. Tämä tarkoittaa sitä että eisbaerin voi laajentaa toisella radilla ja toisella blokilla toimivaksi; voit esim. korvata vakioradin vaikkapa jollain ultra-paksulla macholla, tai laittaa toisen radin ja näin päästä käytännössä customluuppien jäähdytystehon tasalle. GPU:n lisääminen kiertoon on kanssa mahdollista, ja helpoimmillaan ostat vaan blokillisen GPU:n johon lyöt letkut kiinni, täytät ja eikun bäng bäng.
Noh siitä on oma triidinsä täällä:
αcööl - alphacool jääkarhu ja jääsushi, laajennettava AIO-cooleri CPU & GPU
Sinulle suosittelisin: Osta jääkarhu 360mm radilla. Kuuntele hetki noita mukana tulevia tuulettimia, ja jos ei tyydytä niin osta hiljaisemmat. Esim. Corsairin ML't tai Noktuan ne painetta tuottavat, EK:n vardarit taikka Fractalin Venturit.