Cyberpunk 2077

Kyllä oli asennettu codeware, ehkä saattoi ollakkin pelkkä kansio eikä filuja emt... Joku tuossa klikkasi, en tiiä mikä. Purin vaan ladatut modit uudestaan cp kansioon, saattoi olla jotain puuttuvia tiedostoja.
Ennenkuin vanhan koneen päivitin, niin koppasin koko cyberpunk 77 kansion, modeineen päivineen talteen ja otin myös savet talteen, koska muutin ne aikanaan localiksi, ei steam cloudiin, mulla ei ole muutenkaan se käytössä juuri missään.

Ja nyt kun uus kone oli kasassa niin asensin koko cp uusiksi ja sitten siirsin noi modifilekansiot uuteen asennukseen ja savet myös, ehkä siinä jäi jotain puuttumaan, mutta päivitin samalla uusimmat dependency modit.

Mutta joka tapauksessa kaikki toimii nyt, pari modia ei toiminut tosin alkuun mm kiroshi night optics, vaan se piti poistaa ja laittaa uudestaan ja siitä piti joku dummy config file käsi poistaa.

Vielä vaan pitäs asennella noita HD tekstuurimodeja ja jotain LUT yms, ei ne ollut vanhassakaan asennuksessa kun tiesin jo silloin että kone menee uusiksi pian.
Oli myös kova homma konffata keybindit uudestaan ja vähän asetuksia muutella, hitto tässä on liikaa säädettävää, muistaa vielä mihin jäi, mulla ei oo vieläkään pelattu tuota DLC:tä loppuun niin pitäs nyt sekin tehä :)

Ja mulla poikkeuksellisesti tää peli modit asennettu kaikki manuaalisesti, muut pelit on mod managareilla ja niitäkin on monta.
 
Aloitin tämän nyt pc:llä ensimmäistä kertaa. 18h takana ja oon täysin koukussa. Todella harvoin tulee nykyään peliä minkä pelaamista ei malttaisi lopettaa. Pelkästään kaupungin tutkimista tekee mielellään, kun yksityiskohtia on niin älyttömästi joka puolella. Varmaan upeimman näköinen peli mitä pelannut, 4k, täysillä graffa ja ray tracing asetuksilla. Pari vuotta sitten tätä koitin aloittaa ps5:llä, mutta ei yhtään napannut, surkeasta ruudunpäivityksestä ja suttuisista grafiikoista johtuen. Nyt tämän parissa viettää iloisesti kesän sadepäivät.
 
Aloitin tämän nyt pc:llä ensimmäistä kertaa. 18h takana ja oon täysin koukussa. Todella harvoin tulee nykyään peliä minkä pelaamista ei malttaisi lopettaa. Pelkästään kaupungin tutkimista tekee mielellään, kun yksityiskohtia on niin älyttömästi joka puolella. Varmaan upeimman näköinen peli mitä pelannut, 4k, täysillä graffa ja ray tracing asetuksilla. Pari vuotta sitten tätä koitin aloittaa ps5:llä, mutta ei yhtään napannut, surkeasta ruudunpäivityksestä ja suttuisista grafiikoista johtuen. Nyt tämän parissa viettää iloisesti kesän sadepäivät.

Samat fiilikset. 50h pelikellossa ja vasta act 2 alussa. Tämä on harvoja pelejä, joissa mieluusti kävelee paikasta toiseen ihmetellen ja ihaillen ympäristöä.

Piti pudottaa 4K@100hz, jotta pyörii sulavasti ray tracing käytössä. Ei ihan 5070ti riitä, että saisi path tracingin käyttöön omilla asetuksilla. Päivitin keväällä kotiteatterin äänentoistoon keskikaiuttimen, atmos-kaiuttimet ja täristimen sohvaan. Mukavaa kun sohva värähtee subwooferin jytkeen mukana. Pelin äänimaisema on kyllä yksi parhaista joka on tullut vastaan.
 
En jaksanut ite sämplätä onko raytracing psycho parempi ku pathtracing, mutta jälkimmäisellä pelatessa tuntui kyl semmonen käsintehty fiilis jopa pikku sivukujissakin. Sen takia niitä lähti sit monesti kattoon et mitä täällä on ku näyttää nii hienolta. Eihän siel yleensä sit mitää random krääsää kummempaa ollut. Toi valaistus vaan luo ihan erillä tavalla fiilistä. Oli kyl hieno peli tosiaan kävellä vaan ympäriinsä ja tehtävien välit itelläkin siis kulki ekat 60h pitkälti kävellen. Sit alko käyttää autoa enemmän. Fast travelit jäi badlandsia ja lopun achi-metästystä lukuunottamatta todella vähälle.
 
Pitkästä aikaa paluu vanhaan saveen kun ei ollut muutakaan pelattavaa - eikös Placide putoa lattiasta läpi kesken taistelun ja ruumiilla oleva avainkortti samoin, siihen jäi taas tämä riemu. Vielä on viilattavaa...
 
Itellä kans vanha save jossa 90h pelattu ja DLC aika lopussa mutta kesken.
Aloin päivittämään modeja, niin kas kummaa toinen modi lakkasi toimimasta, koska vaatii sitten päivityksen, tässä muutama tunti päivitelly ja tuskaillu compatibilityjen kanssa, mutta alkais toimiin, immersive first person ei toimi suoraan vaan joutuu ottaan pelistä pois ja takas päälle että toimii kun lataa saven, outoa.
testuurimodit alkoi aiheuttaan giltchailua ja välkkymistä, niin eikun pois sitten.

hyvältä näyttää kyllä 4k kaikki ultra, TNN model ja dlss balanced päällä joutuu pelaan, ei riitä potku quality modeen. Frame generation on kans päällä, mutta tuntuu että jos nostaa detaljeja niin alkaa lagaan kontrollit.
Pikaisesti balanved antaa noin 100fps, quality noin 70-80, vaihtelee, mutta frame genhän siis realistisesti puolittaa ton, siksi lagaaminen jos actual fps on matala (about alle 60-70) eli siis ton pitäs antaa 120-140 fps FG päällä?? jotta ei lagais?? ainakin näin käsitin.

Prossu 5900x -> 9800x3d nosti jonkun verran fps ja toki nopeammat ddr5 muistit, ei paljoa, mutta vähän. ilmeisesti myös min fps nousee, mutta en kyllä huomaa eroa vanhaan prossuun.

Edit: monta tuntia säätämistä nyt taas modit mitä oli tarkoitus käyttää toimii ihan ok. :) myös hd tekstuurit.
 
Viimeksi muokattu:
Aloitin tämän nyt pc:llä ensimmäistä kertaa. 18h takana ja oon täysin koukussa. Todella harvoin tulee nykyään peliä minkä pelaamista ei malttaisi lopettaa. Pelkästään kaupungin tutkimista tekee mielellään, kun yksityiskohtia on niin älyttömästi joka puolella. Varmaan upeimman näköinen peli mitä pelannut, 4k, täysillä graffa ja ray tracing asetuksilla. Pari vuotta sitten tätä koitin aloittaa ps5:llä, mutta ei yhtään napannut, surkeasta ruudunpäivityksestä ja suttuisista grafiikoista johtuen. Nyt tämän parissa viettää iloisesti kesän sadepäivät.

Steamin laskurissa on 197 tuntia ja ei malttaisi vieläkään lopettaa. Mutta eiköhän tästä ole lähes kaikki nähty ja aika tehdä välillä jotain muuta.
Jäin totaalisesti koukkuun. Loistava immersio, omaperäinen tarina.

Muutaman kerran piti ladata edellinen save, että peli pääsi jatkamaan, ja muutaman kerran heitti työpöydälle pitkän session jälkeen. Kone ei ole kellotettu. Kokonaisuutena tekniikka toimi tarpeeksi hyvin.

Liikkumiset pelin sisällä tein melkein aina moottoripyörällä, kun "julkinen liikenne" ja lataustauko rikkoi vähän immersiota. Ja kun auton kanssa ei mahdu ajamaan kaistojen välissä ja ei voi oikaista linnuntietä maaston poikki. ;)
 
Päätarina meni täällä läpi 40h kohdalla, mutta vielähän tuossa on paljon kuvakkeita kartalla, eikä kyllästytä kyllä yhtään :D Niin ja Phantom Liberty päälle. On kyllä maistunut, menee top10 peleihin itsellä. Teknisesti toimii loistavasti 5080 ja FG 4x päällä. Olkoonkin feikkifreimejä, pyörii vain niin silkkisen sulavasti ja näyttää uskomattoman hyvältä niin samapa se mitä freimejä ne on. ;)
 
Päätarina meni täällä läpi 40h kohdalla, mutta vielähän tuossa on paljon kuvakkeita kartalla, eikä kyllästytä kyllä yhtään :D Niin ja Phantom Liberty päälle. On kyllä maistunut, menee top10 peleihin itsellä. Teknisesti toimii loistavasti 5080 ja FG 4x päällä. Olkoonkin feikkifreimejä, pyörii vain niin silkkisen sulavasti ja näyttää uskomattoman hyvältä niin samapa se mitä freimejä ne on. ;)

Samoin eli feikkifreimit ei ainakaan controllerin kanssa pelatessa haitanneet yhtään, päinvastoin. 5070ti ja G9 240 Hz. Benchmarkin pohja-fps ennen feikkifreimejä oli noin 80.
 
Itse sain juuri kolmannen läpipeluun maaliin. Nyt pelannut järjestyksessä Nomad-mies, Corpo-nainen ja Street Kid -mies. Nomadin linjasta tykkäsin ehkä eniten, vaikkakin Street Kid sopi V:n tarinaan ja unelmiin paremmin. Kaupungin pohjalta huipulle noussut. Aiemmin myös vetänyt enemmän stealth + hacker -yhdistelmällä, mutta nyt hahmo oli vahva ja tyhmä kusipää, joka uskoi vain voimaa. Mukavaa, kun eri peluukerroille saa paljon vaihtelua.

Nytkin pelasin tarinan loppuun Phantom Libertyn kautta, eli Hanako sai jäädä odottelemaan Embersiin. Aiemmin päädyin kansainväliselle avaruusasemalle, joka oli todella mielenkiintoinen paikka. Nyt taas tein erilaiset valinnat ja ikivanhassa bunkkerissa tuli Resident Evil -vibat. Aika intensiivinen ja synkkä loppu tämä. Tykkäsin silti. Aika iso osa gigeistä ja sivutehtävistä tuli myös tehtyä tällä hahmolla. Lopussa alkoi olla skillit aika täynnä ja Tier 5 komponentteja iso kasa ja rahaa kuin roskaa, eli siinä mielessä hyvä aika vetää peli maaliin.

Ihan mestariteoshan tämä on. Tehtävät ovat oikeasti mielenkiintoisia ja vaihtelevia, eikä mitään Ubisoftin tai Bethesdan tyylistä "mene paikkaan x ja tapa kohde y tai varasta asia z". Phantom Liberty myös on omasta mielestäni pelin parasta aluetta. Se on graafisesti näyttävä paikka, tuo post-apokalyptiset vibat, gigit ovat parhaita ja tarina on todella mielenkiintoinen. Saa nähdä, tuleeko tämä pelattua vielä neljännen kerran läpi. Witcher 3 on pelattu neljä kertaa läpi ja ennen nelosen julkaisua ehtii vielä kerran :D

Nyt sai vielä grafiikoita ruuvattua vähän aiempaa korkeammalle. Path Tracing ei vielä toimi kunnolla RX 9000 -sarjan näyttiksillä, kun kaatuilee minuuteissa. Sen sijaan RT Psycho, Ultra+ modin kautta PT Bounce Lighting ja Optiscalerin kautta FSR4 päälle, niin kyllä näyttää hyvältä ja pyörii mukavasti. Olisipa vielä ollut OLED-näyttö. Muutama modi oli vielä käytössä ja ehdoton lemppari oli RadioEXT, jolla sai omia radiokanavia peliin. Toinen omista kanavista soitti Vice City / Miami Vice -tyylistä kasarimusaa ja toinen vähän uudempaa Synthwavea. Molemmat sopivat mielestäni tunnelmaan erinomaisesti.

Jos miettii, miten upea peli tämä on maailman, yksityiskohtien ja grafiikoiden tasolla vieläkin, niin jatko-osa vuosien päästä tulee olemaan nykymittapuulla jotain käsittämätöntä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli tuo Dreampunk reshade mod vastaan youtubessa ja näyttää kyllä hyvältä

tuo reshade modi itsestään ei kiinnosta, mutta kaikki muut modit mitä tuossa on pohjalla.
Kymysys että pystyykö pelin oikeesti pelata läpi noilla modeilla ? vähän heräsi kiinnostus pelailla toiseen kertaan läpi HDR + pathtracing päällä kunhan saisi edes 60fps uudella raudalla ilman feikki frameja.

parempi HDR

taskulamppu

Nämä 2 poistaa pelin omat LUT käytöstä.

Night City Visuals Nulled

Dogtown Location Visuals Nulled

First Person Camera - voi ite säätää kameran miten haluaa

ja tuolta lisäillä leluja

Weathermancer - Voi vaihdella itselle mieluisan sään tilanteesta riippuen.

Limited HUD - voi säätää hudin miten itse tykkää.

Improved Environment LODs - voi työntää LOD kauemmas

Environment Textures Overhaul - tarkemmat tekstuurit

8k-4k skin texture and material for female and male - parannellut tekstuurit ja materiaalit hahmoille.
 
Se dreampunk mod video youtubessa mahtaa olla editoitu, ei sitä peliä saa näyttämään siltä, ainakaan että olis pelattava.
Ainakin näin redditissä manailtiiin, lisäksi se reshade tms on maksullinen patreon muurin takana.

Itellä lähinnä visuaalit hoitaa nämä:

jotain muuta lisäksi, body modeja(femv only)
muuten ei oo noin montaa modia, mahtaa tulla jo conflicteja.

Ei riitä 4090 että sais ilman fg yli 60fps parhailla asetuksilla 4k, dlss balanced juuri ja juuri, kun on TNN model käytössä.
Path tracing on käytössä, mutta ilman sitäkin näyttää hyvältä ja vähän enemmän fps.

Juuri iloitsin kun toimii kaatumatta niin eilen kaatu noin 2-3h session jälkeen kerran kun otin fast travel.
Sidequesteja teen alta pois ennenkuin pelaa loppuun ton DLC, menee ihan vitusti kyllä aikaa, en taida jaksaa kaikkia tehä, siitä city centeristä en oo koskaan tehny montaa side questia.

Suosittelen myös virtual car dealearia ja siihen muutama car paketti, on hauskaa ja kulkevat lujempaa ja paremmat kontrollit kuin vakiokaarat. Niihin pelin kaaroihin saa kyllä improved controls modin, mutta en juurikaan käytä niitä niin riittää noi modatut autot.


E: jahas alko kaatuilemaan aika urakalla tää peli, yritin ettiä redditistä yms ratkaisua, mutta mitään ihmeempää ei löydy.
Siis city center alueella tietyllä alueella kaatuu aina. Jos lasken tiettyjä detaljeja niin toimii ok, esim crowth density lowiksi, tai dlss asetuksia muuttaa alemmaksi, esim sharpness 0, outoa.
Myös yksi car thievery kaatui, aloin ajamaan sitä sinne luovutuspaikkaan, niin putosin yhtäkkiä kartan läpi ja jäin jumiin.
Muutoin kyllä toimii hienosti, mutta joku tuossa city centerin tietyssä alueessa bugaa, en pystynyt ajamaan sitä city center rallya, mutta settingsejä muuttamalla onneksi meni, laitan nuo takas sitten kun en ole enää city centerissä.
 
Viimeksi muokattu:
GOG on nyt ale meneillään sopivasti niin nappasin Ultimate Editionin. Pitäisi tuo Phantom Liberty pelailla joskus läpi.

3080 kanssa 1440p UW resollla aikalailla sellainen 30fps kokemus RT Overdrive presetillä niin kuin muistelinkin.
Lisäilin noita modeja ja "Nulled" yksinään ei kyllä tee pelistä paremman näköistä, mutta nyt voi heittää omat reshadet tuohon päälle niin pysyy jotenkin yhtenäisen näköisenä paikasta toiseen.
pari esimerkkiä tuosta tarinan alusta jossa näkee että paikat vaalenee aikalailla ja sävy vähän neutraalimpi.
Cyberpunk 2077 2025.06.19 - 15.02.54.02.mp4_20250619_162346.438.jpg
Cyberpunk 2077 2025.06.19 - 15.48.43.03.mp4_20250619_162344.222.jpg

Cyberpunk 2077 2025.06.19 - 15.02.54.02.mp4_20250619_162810.953.jpg
Cyberpunk 2077 2025.06.19 - 15.48.43.03.mp4_20250619_162809.334.jpg


toi First Person Camera modi hieno kun saa aseteltua aseen melkein tuohon poskelle kun muuten se olisi tuolla ruudun ala reunassa.
Piti ladata kans Kriss Vector modi.
Seuraavaksi sitten testailla jos kaikki dmg numerot ynm hud saa pois, ladata silenceri tuohon kriss vectoriin ja kokeilla miten tuolla Dreampunk bodycam modilla onnistuu pelailu.
 
Tossa nyt on kuva Nulled modien ja Dreampunk reshaden kanssa. Bodycam presetti ei oikein toimi 21:9 resolla.
Cyberpunk 2077 2025.06.19 - 18.35.56.07.mp4_20250619_192747.647.jpg

Tosta kun karsii vinjetin, fisheye, chromatic aberation, SMAA pikseloinnin, turhat terävöitys efektit, depth of field ynm kuva paskomis efektit niin tulee ihan hyvä.
muok. unohtu vielä se ruudun heilumis effekti pois kans.
Pelkästään nämä päällä

Cyberpunk 2077 Screenshot 2025.06.19 - 19.37.23.28.png

Ero reshaden kanssa ei ole kovin suurin kun tuo Nulled modi tekee jo aika paljon.
on.jpg
off.jpg


On tullut manattua ettei alle 60fps pysty pelaamaan yhtään mitään, mutta kyllähän tämä maistuu vaikka ~30fps vaan onkin mittarissa.
 
Viimeksi muokattu:
Nopeasti kokeilin nova luttia niin hyvältä näytti ja huomattavasti helpompi asentaa. Taidan jättää tuon käyttöön.
Dreampunk Reshade vaikuttaa vähän turhalta etenkin kun maksaa muutaman euron.
 
Nopeasti kokeilin nova luttia niin hyvältä näytti ja huomattavasti helpompi asentaa. Taidan jättää tuon käyttöön.
Dreampunk Reshade vaikuttaa vähän turhalta etenkin kun maksaa muutaman euron.
Alkaa ainakin itellä olla visuaalit sillä mallilla, että jokunen visual modi ei paljoa anna lisää, saa tehdä screenshotin ja zoomailla, että eron näkee.
Ja bugejakin vielä, pelailin tuota dlc, niin aina silloin tällöin tulee t-pose bugia vieläkin, samoin kaatuu satunnaisesti. Omat autot spawnaa väliin maan alle/hajoaa tms, harvoin, mutta varmaan ainakin kerran session aikana.
Pitää tää Phantom liberty kyllä pelata läpi kun ei oo vielä, sitten saapi cp77 jäädä ja uus peli, ei vaan millään jaksa noita kaikkia side questeja niitä on vieläkin ihan vitusti.
 
kokeilin useampaa nova luttia ja en tiedä mitä evotin, mutta hdr tilassa kirkkaista ledeistä ynm katoaa kaikki yksityiskohdat.
kokeilin renoDX seuraavaksi, sillä sai korjattua tumman harmaat pois ja lisää saturaatiota ilman että värit räjähtää sekä yksityiskohdat pysyy kirkkaissa kohteissa.

muok. Kokeilin edge lut 3 ja taisin saada toimimaan renoDX hdr kanssa.

sivu seikkana nulled ei edes toiminut tässä ulko paikassa joten Nova 3 on kyllä parempi vaihtoehto SDR tilassa.

stock.png
nova.png
 
Viimeksi muokattu:
Jossain vaiheessa vaihtui kyvyt jotenkin vinksalleen.Enään ei ole stealth kykyjö niinkuin ennen,pelihän nyt pyrkii pelaajaan rushaamaan eikä stealthina.Haluaisin pelata niinkuin ennen mut se on jotenkin mahdotonta
 
Kyl stealth netrunner on edelleen kova, pystyy pistää porukan lakoon jonkin roskapöntön takana piilossa ollessa, kukaan ei tiedä missä olet. Kunhan vaan valitsee oikeat hackit deckkiin...
 
Kyl stealth netrunner on edelleen kova, pystyy pistää porukan lakoon jonkin roskapöntön takana piilossa ollessa, kukaan ei tiedä missä olet. Kunhan vaan valitsee oikeat hackit deckkiin...
Tällaista pelaan, kokeillu muitakin buildeja, mutta tämä ihan op, oikeat hackit pitää olla. mutta lvl 60 voi käyttää ihan aseitakin, ihan miten vaan, tai katanaa, vaikka siihen ei oo juurikaan perkkejä laitettu. Pamppu(dildo) build, millä vedin ihka ekan pelin noin 27h rushaamalla läpi on aivan mahtava vieläkin.
Nykyinen save 112h noin, alkaa olla melko moni questi tehty, mutta ne mitkä jääny edellisistäkin pelikerroista vajaaksi acheista puuttu, city center ja noita kelly eurodyne yms side guesteja joita ei jaksa oikein, alkaa tuntuun työltä jos tähän saveen nekin pelais.

Olen yritänyt näitä crashailyjä saada kuriin, mutta ei vaan onnistu, väliin toimii ihan ok, mutta väliin alkaa crashaileen urakalla, varsinkin dogtown paikat ja city center on ongelmallisia, alkaa jo haittaamaan, kunhaan saa tän dlc ja loput achit mitä vähän vajaa niin saa jäädä peli.
Toisaalta mulla modeja reilusti, mutta aika moni esim car modeja, tai uusia vaatteita v:lle, mitään radikaalia ja isompaa ei ole kuitenkaan, joten veikkaisin että samanlain kaatuisi unmodded.
Toisaalta väliin toimii ihan ok sessiot, ei kaatumisia, noi 2 paikkaa vaan kusee. En tiiä jotenkin ehkä toi dlss ja siten myös PT ei toimi ihan niinkuin junan vessa, toisaalta AMD kortit toimii vissiin vielä huonommin. ei oikein vaikuta vaikka laskis detaljeja, ehkä joitain shadow juttuja vois kokeilla, pitäs ettiä redditistä joku tuunaus ohje.

E: Ja 29 kesäkuuta tulossa 2.3 patsi, jotain uutta, toivottavasti bugikorjauksia, ainakin kosmetiikkaa ja visiin uusia gigejä. Korjaus muistin päivän väärin, se on 26 kesäkuuta.
 
Viimeksi muokattu:
Kyl stealth netrunner on edelleen kova, pystyy pistää porukan lakoon jonkin roskapöntön takana piilossa ollessa, kukaan ei tiedä missä olet. Kunhan vaan valitsee oikeat hackit deckkiin...
Onhan se, mutta loppuviimein aika tylsä oli jonkun ajan päästä just sen takia et oli niin helppo. Hiipimisestäkin tuli liian helppoa niiden tainnutushackien kanssa. Sit toisaalta joissakin tapauksissa tehtävissä jostain syystä häckäys estetty, mikä vähän tylsää.
 
Kaikki buildit menee tylsäksi ja op lopussa, ainoa mikä vois aiheuttaa hankaluutta, että ei ota technical abilityyn pisteitä ja ei voi käyttää kunnolla cyberwareja, sitten menee hankalaksi ja armor on low, ite käytän cyberdeck hackeja ehkä puoleen vihuista per mission ja loput leikkaa katanalla tai ampuu, niin on vähän vaihtelua, stealthia ei tarvi kovin monessa tehvätässä.
Eniten itteä harmittaa, että yrityksistä huolimatta peli edelleen satunnaisesti kaatuilee, juurikin dogtown tai city center alueella, muualla ei juurikaan, kokeilin vanhempaa nividan ajuria, saa nähä auttaako, en oo varma jos pistäis uusimman biosin auttaisko, ei varmaan.
Vieläkin questeja niin hitosti tekemättä, että mietin tehäkkö niitä vai rushisko ton dlc loppuun, tuntuu että noita questeja on vähän liikaa tässä pelissä, ja osassa saattaa kaatua yllättäen, mutta yleensä noi kaatumiset on free peleaamisen aikana, ei questien aikana.
 
Kyl stealth netrunner on edelleen kova, pystyy pistää porukan lakoon jonkin roskapöntön takana piilossa ollessa, kukaan ei tiedä missä olet. Kunhan vaan valitsee oikeat hackit deckkiin...
Ei läheskään yhtä kova siihen verrattuna millainen se oli neljä vuotta sitten kun perus pelin pelasin läpi.
Oikealla cyberwarella ja perkeillä yks kameran kautta laitettu contagion pyyhki melkein koko talon puhtaaksi.
Monet valitti siitä kuinka ylivoimainen tuo oli, mutta ei siitä hahmosta vahingossa sellainen tule vaan kyllä sun täytyy ihan tietoisesti ottaa kaikki kamat ja perkit jotka tekee siitä tuollaisen.
Lisäksi, koska mä panostin tuohon aspektiin niin sitten kun tulikin pomo vastaan niin se todellakin tuntui pomomatsilta.
Yleinen mielipide ihan viimeisestä pomostakin on se kuinka se on liian helppo, mutta mulle se oli kyllä ihan kunnon pomo.

Peruspelin pelasin hardilla ja kaikkien nerffausten ja muutosten jälkeen pelasin phantom libertyn muutama viikko sitten easylla kun se oma hahmo oli vain varjo entisestä joten keskityin lähinnä räiskimiseen ja pakko oli myös pari kertaa vaan juosta ja mäiskiä vihuja sillä dildolla naamalle :D
Tuo jopa sopii mun hahmolle koska pelaan naisella joka seurustelee Judyn kanssa joten tietenkin sillä on massiivinen dildo sopivasti aina mukana :D

Suoraan sanottuna en tykännyt ollenkaan siitä miten peli muutettiin.
Ampuminen kuluttaa staminaa, hienot vaatteet joissa oli kovat armor statsit ei enää suojanneet yhtään, perkit vedettiin uusiksi, netrunner on varjo entisestä, sitä ihme rajoitustakaan ei tainnut alunperin olla mikä määrittää kuinka paljon sulla voi olla cyberwarea jne.
Vaikka phantom liberty oli nytkin ihan jees niin olisin nauttinut siitä paljon enemmän jos hahmo olisi ollut sellainen mitä neljä vuotta sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Itellä ei juurikaan kaatuilua ollut Cyberissä, en ole kyl kellottanut konetta yhtään, kuullut, että voi olla sen suhteen kranttu.

Ei meikällä ainakaan ammuskellessa ollut tylsää, sen verran potkua oli pyssyissä niin niillä oli kiva räiskiä myös loppuvaiheessa, erityisesti Fenririllä, tuplahaulikoilla ja Hypercriticalilla.

Ja itellä kyl teki tiukkaa ton pomovastuksen kanssa vaikka oli lvl60 ja muuten peli tuntunut helpolta ja viimiset 80 tuntia. Pari vinkkiä mitä häckejä siihen pitäs käyttää autto kyl sit kummasti. Ja tietty tuplahaulikko naamalle.
 
Itellä ei juurikaan kaatuilua ollut Cyberissä, en ole kyl kellottanut konetta yhtään, kuullut, että voi olla sen suhteen kranttu.

Ei meikällä ainakaan ammuskellessa ollut tylsää, sen verran potkua oli pyssyissä niin niillä oli kiva räiskiä myös loppuvaiheessa, erityisesti Fenririllä, tuplahaulikoilla ja Hypercriticalilla.

Ja itellä kyl teki tiukkaa ton pomovastuksen kanssa vaikka oli lvl60 ja muuten peli tuntunut helpolta ja viimiset 80 tuntia. Pari vinkkiä mitä häckejä siihen pitäs käyttää autto kyl sit kummasti. Ja tietty tuplahaulikko naamalle.
2.0 version jälkeen viholliset skaalautuu sun tason mukaan joka saattaa selittää tuon.


"Tested on two builds level 50 and level 15. Enemies take same amount of time to down in both levels in multiple areas (rookie areas like watson and high end areas like downtown). Used comparable builds in both test. It gives the game an endless hamster wheel feel with no feeling of the player getting more hardened/becoming a veteran."
 
En ole kellotellu itekkään konetta, mutta se voi olla vaan vaativa kun pelaa 4k ja kaikki max, vaikka itse lämpötila ja muut yms on ok. Periaatteessa vois kokeilla 2k tilassa pelata, vaikka on 4k näyttö, millä pelaan, ainakin muutama sanoi että tämä auttoi. Ja tämä cyberpunk rasittaa nvidian tensor coreja (muttei muisteja) paljon enemmän kuin mikään muu peli, että voi vaan olla nvidian ajureissakin vikaa, kaipais vieläkin päivityksiä.

Redditiä pengoin ja neuvottiin rollaamaan vanhemmat nvidian ajurit, ja aika monessa oli, että ottaa ray reconstruction pois, otin sen pois, vanhemmat ajurit ja ei ainakaan toistaiseksi ole kaatunut ja paljon pitempään oli pystyssä. Ja vielä että resettaa noi settingist, eli deletoi sen user_config.json tms tuolta localdata folderista.
Toinen oli, että tuo dlls4, eli TNN model ei toimi ihan kunnolla ja voi kokeilla vanhempaa dlss, eli CNN ja joissain oli että fg pois, mutta se on toistaiseksi päällä.

Tuossa jotain, mutta aika monta threadia tuli eteen, joillakin toimii ok, joillain kaatuilee, yleensä ne modit aiheuttaa enemmän kaatumisia, mutta en viittis enää pelata ilman modeja.

Edit: eli näyttäis että RR off auttaa, ei ole kaatunut enää kertaakaan, otin myös kaikki kuvanpaskomistekniikat pois, DoF, lens flare, bloom yms, motion blur oli jo aiemmin otettu pois, niin nyt toimii, eikä tuntuis kaatuvan ainakaan missä aiemmin herkemmin kaatu(koputan puuta)
vignetteä ei saa pois kuin modeilla.

Ja ei tuo itte haittaa tuo vihujen skaalaus, ihan hyvä että on haastetta, muutenkin liian helppo kun saa leveliä ja gearia, alussa on aina vähän vaikeampaa.
 
Viimeksi muokattu:
Jos haluaa lisää haastetta peliin ja on PC käyttäjä, niin modit on näppäriä. Alla muutama mistä valita:
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kävi sellainen perus kämmi että jätin DLSS Auto asetukselle, unohdin sen kokonaan ja luulin pelailevani DLSS performance päällä.
Noh sehän oli balancella. tommosta 20-30fps välillä dippailee 15 välillä. todella cinemaattinen kokemus.

Tiputin Performancelle ja nyt pyörii +30fps jopa 40 välillä. ja sitten se Ultra Performance jolla saa 60fps lukolla pelailtua hienosti.
on tuo transformer malli + ray reconstruction hyvä combo kun en nyt tässä ole huomannut mitään valitettavaa verrattuna aiemmin pelkästään RT päällä kamala kohina siellä sun täällä eikä resoluutio auta juuri mitenkään. paheni vaan kun käytti DLSS agressiivisemmin.

Transformer mallin Ultra Performance presetillä vielä jotenkin pysyy kuva kasassa vaikka tuollaista suttua onkin 1440p resolla.

cnn.png
transformer.png
 
Jos haluaa lisää haastetta peliin ja on PC käyttäjä, niin modit on näppäriä. Alla muutama mistä valita:
Pitää kattoa josko noita osaa kokeilis, mutta pian tulee uus patsi ja modit lakkaa toimimasta taas moneksi päivää. Toisaalta ei menis enää kauaa niin pääsis dlc läpi, paitsi sidequesteihin menisi varmaan 1-2 viikkoa, jestas... Palworld hankittuna ja aion aloittaa tän cp77 jälkeen sitä pelaan.

Ja muuten ei enää kaatuile lainkaan itellä, näköjään riitti kun otti ton ray reconstruction OFF, en tiiä mikä siinä on, mutta monta tuntia pelasin ja parikin sessiota eikä missään kaatuille.
Pelasin jopa ton casino keikan uudelleen, se missä pelataan sitä rulettia ja on se lizzy wizzy, elon muskin ex vaimo konsertti, se pelasin kaatumatta kertaakaan, se on ollut ongelmallinen yleensä. Toi RR vissiin joku uus nvidian kuvanpaskomistekniikka, redditistä luin, että joitain asioita ehkä laadullisesti parantaa, mutta npc kasvoja sumentaa ja huonontaa.

Default settinä mullakin on DLSS auto, mutta kokeillu quality, balanced ja performance, balanced toimii hyvin tolla TNN modelilla, sillä vanhemmalla oli melkein pakko olla quality, että kuvanlaatu oli ok.
 

Uus päivitys viivästyy, mutta tutina, että tulisi samanlainen kuin 2.2, eli uutta kosmetiikkaa, gigejä ja muuta.
Ja tämähän ei ole cp projectin suoraan tekemä, vaan pöivityksen tekee virtuos studio, tämähän taisi olla myös oblivion remasteredin takana.
 

Uus päivitys viivästyy, mutta tutina, että tulisi samanlainen kuin 2.2, eli uutta kosmetiikkaa, gigejä ja muuta.
Ja tämähän ei ole cp projectin suoraan tekemä, vaan pöivityksen tekee virtuos studio, tämähän taisi olla myös oblivion remasteredin takana.
Luultavasti samaa tasoa tosiaan, ei sinne enää kauheasti uusia teknisiä ratkaisuja väsätä varmaan elleivät halua kokeilla enginen rajoja (kuten Caliburnin chromatic-väritys oli). Jotain cut contenttia saattavat lisätä maailmaan (kuten Metron lisäys oli).

Videoita ja huhuja on pyöriny, että sivuhahmojen ääninäyttelijät ois käyny studiossa. Eli noihin tarina-arkkeihin voi tulla lisää lihaa väleihin, joka tiivistää hahmojen välisiä suhteita. Nimenomaan gigejä, viestejä, puheluita, jne.

Alkuperäsessä toteutuksessa oli havaittavissa et jostain oli tingitty, kun pari tarinahaaraa oli todella hyvin tehty ja pitkiä, mutta sitten pari oli taas täysin keskeneräsiä. Melko varmasti aikarajojen takia. Tavaraa on varmasti kovalevyillä enemmän tai vähemmän valmiina, mutta nyt kun on ulkopuolinen firma tekemässä, niin sieltä voi löytyä vaikka mitä jota lisätä luontevasti peliin, suht pienellä vaivalla.
 
Päivitin huhtikuussa prossun 3700X -> 5800X, ja nyt vaihtu gpu 6900XT -> 9070XT. Ihan yleisen suorituskyvyn takia, mutta hyvin pomppas kyllä tämäkin peli. FSR3 Qualitylla ajellessa 4K ruutuun kuvaa heittäen kiva 100+ ja täysin natiivillakin pääsee 75+ averagelle :)

Säteenseuranta ilman Path Tracingia, FSR3 Quality on sitten kehnompi 50 FPS average. Jos tinkis resosta, tai FSRn tasosta, sais senkin varmasti yli 60FPS joka ois jo täysin pelattava...

04. Cyberpunk2077_9070XT.png
 
Päivitin huhtikuussa prossun 3700X -> 5800X, ja nyt vaihtu gpu 6900XT -> 9070XT. Ihan yleisen suorituskyvyn takia, mutta hyvin pomppas kyllä tämäkin peli. FSR3 Qualitylla ajellessa 4K ruutuun kuvaa heittäen kiva 100+ ja täysin natiivillakin pääsee 75+ averagelle :)

Säteenseuranta ilman Path Tracingia, FSR3 Quality on sitten kehnompi 50 FPS average. Jos tinkis resosta, tai FSRn tasosta, sais senkin varmasti yli 60FPS joka ois jo täysin pelattava...

04. Cyberpunk2077_9070XT.png
Ehdottomasti Optiscaler lataukseen, niin saat FSR4:n peliin. Näyttää paljon paremmalta kuin FSR3. Ultra+ modin PT Bounce Lighting on myös kiva kevyempi Path Tracing näille RX 9070 XT -korteille. Parantaa grafiikoita normaaliin säteenseurantaan verrattuna selvästi. Toki 4K-resoluutiolla voi jo tehdä tiukkaa saada 60FPS, jos on kaikki muut RT-efektit tapissa.
 
Puuh uhhuh, tulipahan nyt pelattua loppuun tuo PL ja olipahan työmää, samalla tein saven vähän ennen sitä valintaa ja tein myös kaikki PL endingit, joista toinen oli mun mielestä parempi(ja vaikeampi) kuin toinen. Vähän PL loppua kohden alkoi työväsymys ja alkoi tuntumaan enemmän työltä kuin hauskalta, varsinkin kun achit ja kaikki endingit piti muka saada. Ei tuo tarina kuitenkaan mikään ihmeellinen ollut ja alkoi vituttamaan jo kuunnella saarnaa ja jorinaa, eikä joka dialogia voi skipata, tuli vähän starfield fibat, dialogia piisaa aivan järjettömän pursuavan paljon ja se on huonoa.

Samalla tein loput gigsit ja NPCD scanner hustlerit, mitä puuttui city center yms ja huomasin, että kelly eurodyne ja panam queslinet oli kokonaan tekemättä.
Sain sitten pelin kaikki achit, taitaa olla eka steam peli jossa näin tein, poislukien jotkut pikkupelit.

Peliaikaa 700h steamin mukaan, saa kyllä riittää ja odotellaan cyberpunk 2 joskus vuosien päästä, hyvä peli tosiaan, mutta loppua kohden alkaa jo kyllästymään(kuten monet muutkin pelit), pelin ending taistot kestää tuntikaupalla ja dialogia ja kävelyä/ajelua riittää ja itse toimintaa vain muutamia minuutteja, no ei ne tarvi kuin kerran tehdä.
 
2.0 version jälkeen viholliset skaalautuu sun tason mukaan joka saattaa selittää tuon.


"Tested on two builds level 50 and level 15. Enemies take same amount of time to down in both levels in multiple areas (rookie areas like watson and high end areas like downtown). Used comparable builds in both test. It gives the game an endless hamster wheel feel with no feeling of the player getting more hardened/becoming a veteran."

Noh tosta olen eri mieltä. Itselläni ainakin tappovauhti kasvoi huomattavasti levujen ja kykyjen myötä Phantom Libertyssä. Hedut tappoivat laakista ja miekka kädessä jälkeen jäi vain pitkä kasa ruumiita. Pelasin Very hardilla kun muuten homma tuntui ihan läpsyttelylyä.

PL oli tosi kova lisäri, innostuin siitä niin että aloitin perään uuden hahmon :D Vanhasta taisikin olla jo 5v kun pelasin alkuperäisen pelin sisällöt. Graafisesti yhtä hienoa ja tunnelmallista peliä en ole nähnyt muita. 4K 120fps kaikki tapissa ja hdr+oled on jotain mistä ei osannut 90-luvulla edes haaveilla peleissä.
 
Kyllähän tuo kykypuumuutos oli iso. Ei vanhalla hahmolla tehnyt mitään ja aloitinkin ihan uuden hahmon ja rundin kun PL:n pelaili läpi. Alkuun koitin tehdä Hacker/netrunner hahmoa, mutta alku oli helvetin vaikeaa ja tuo hacksily vaan on omasta mielestä tylsää. Sitten vaihdoin katana/heittoveitsi + sandevistan buildiin ja jösses miten tehokas ja hauska buildi pelata se on. Taisteluiden jälkeen maa täynnä raajattomia vihuja.
 
Alottelin vasta nyt uutta läpipeluuta ja ihan vanillana mennään, peruspelin sivuquestit ja muut kyllä koukuttelee ja niitä tehnykkin kaikki mitä muistanu ja onpa jopa tullut uusiakin mitä en edellisellä läpipeluulla tehnyt.
Mutta tuo Phantom Liberty, sen piti olla hyvää paskaa niin minusta se on tosi rupunen, alue on pieni sotkunen alue missä pitäs juosta joka paikkaan, hahmot (jopa silverhand) on jotenkin kummallisia, silmät seilaa pitkiinsä ja näyttää paskemmalta mitä peruspelissä, ja pitävät jotain ihme taukoja aina puheidensa välissä niin se vuorosanojen toimituskin jotenkin tökkii, yks tai kaks hahmoa olleet samalla tasolla mitä peruspelissä. Juonesta en nyt sano juuta enkä jaata.
 
Peli on ihan alkuun hankala, mutta jossain vaiheessa hardillakin on liian helppoa.
Itellä vaan toi loppubossi, adam smasher tuotti hankaluuksia hardista yläspäin, muutoin pelasin hardilla, siihen piti pistää normal. En tiiä oiskai se kiteemällä menny, mutta alkoi ärsyttämään jatkuva stomppaaminen ja knock down stun lock, ei oikein cyberhackitkaan toiminnet, tosin loppua kohden vaihdoin vähän all-around buildin ja aloin rushiin, kun alko tuntuun että peli on jo liian pitkä, ehkä joku katana only tms ois ollu parempi.

Uusimmissa läpipeluukerroissa alkoi jo saman dialogin uudelleen kuuleminen tuntuun tylsältä, eikö sitä voi aina skipata. Jospa uuteen cp2 tulis parempi mahdollisuus skipata noita ja enemmän actionia. Eiks sen pitäs tulla UE5 enginellä.
Noi PL uudistukset oli kyllä mahtava lisä, mutta ite PL tarina ja muu ei niin ihmeellinen ollut, en nyt muutenkaan sanois tarinaa mitenkään mahtavaksi, hyvin tehty kuitenkin, ja sivuhahmot on ok.
 
Peli on ihan alkuun hankala, mutta jossain vaiheessa hardillakin on liian helppoa.
Itellä vaan toi loppubossi, adam smasher tuotti hankaluuksia hardista yläspäin, muutoin pelasin hardilla, siihen piti pistää normal. En tiiä oiskai se kiteemällä menny, mutta alkoi ärsyttämään jatkuva stomppaaminen ja knock down stun lock, ei oikein cyberhackitkaan toiminnet, tosin loppua kohden vaihdoin vähän all-around buildin ja aloin rushiin, kun alko tuntuun että peli on jo liian pitkä, ehkä joku katana only tms ois ollu parempi.

Uusimmissa läpipeluukerroissa alkoi jo saman dialogin uudelleen kuuleminen tuntuun tylsältä, eikö sitä voi aina skipata. Jospa uuteen cp2 tulis parempi mahdollisuus skipata noita ja enemmän actionia. Eiks sen pitäs tulla UE5 enginellä.
Noi PL uudistukset oli kyllä mahtava lisä, mutta ite PL tarina ja muu ei niin ihmeellinen ollut, en nyt muutenkaan sanois tarinaa mitenkään mahtavaksi, hyvin tehty kuitenkin, ja sivuhahmot on ok.
Joo tuo Smasheri oli vähän tylsä hackerilla koska siihen osa hackeista tuntui toimivan, osa taas ei. Esim. grenade hackilla skippasi suoraan ekan phasen. Sit muistaakseni joku pysäytyshacki teki ton taistelun aika helpohkoksi kun siihen asti olin tuskaillut sen kanssa. Oli kuitenki vähän sellanen tuo taistelu, että ei jaksanut läpipeluun perään hakea niitä erilaisia loppuja vaan katellaan sit PL peluun yhteydessä niitä.

Ylipäätään hackeissa vähän ärsytti välillä se, että kaikkea ei kuitenkaan saanut hackata haluamillaan tavoilla, ja vastustajat yms. olivat immuuneja millon millekkin. Toisaalta myös se, että vastustajat aika vähän käytti hackeja poislukien weapon malfunction.
 
Nyt on tämäkin vihdoin pelattu läpi, ja 82 tuntia lasissa.
Jos Witcher 3 oli 9,5/10 niin antaisin tälle pelille ehkä 7,5/10. DLC ei ole hankittuna joten se voisi nostaa arvosanaa pisteellä.

Suurin asia mikä jäi hampaankoloon oli lopulta vastustajien yksitoikkoisuus ja helppous. 99% pelistä oli hardilla haukottavan helppoa ja kaikki panoksien kerääminen tuntui turhalta kun missään vaiheessa ei tullut vastaan tilannetta missä panokset olisivat alkaneet loppua. Nappia ja puukkoa vaan silmien väliin niin kaikki tippui yhdellä tai korkeintaan kahdella laakilla.
Aivan viimeinen bossi oli kuitenkin sen verran vaikea että joutui vaihtamaan buildin lennossa puukkohiippailijasta netrunneriksi (mitä en siihen asti ollut käyttänyt mihinkään), jolloin bossin sai lopulta kaadettua. Tuollaista haastetta olisi saanut olla vähän enemmänkin...
Bugeja myös oli aikalailla, autoa kutsuttaessa saattoi auto tipahtaa taivaalta ynnä muuta kivaa.
Nyt kun on tullut pelattua uusia helmiä kuten Expedition 33 ja Trepang2 läpi niin pitää kyllä pudottaa Cyberpunkin arvosanaa entisestään kutoseen. Jälkikäteen selvisi että miksi peli tuntui niin yksitoikkoista ja helpolta.

Ainoa vaikea mid-bossi ennen Adam Smasheria on Sasquatch, mikä oli bugisuuden takia aivottoman helppo. Sasquatch jäi jumiin näkymättömään(?) seinään eikä sen takia missään välissä päässyt isku etäisyydelle. Silloin vain ihmettelin että mitä juuri tapahtui, mutta jälkikäteen kun googletteli taistelusta tietoa niin seinä bugihan se oli...
Eli pelin kahdesta kohokohdasta, jotka toisi jotain vaihtelua vastustajien yksitoikkoisuuteen, toinen oli buginen pökäle.

Tarkennuksena vielä että pelasin pelin läpi pelkästään räiskintäpeli taidoilla käyttämättä mitään quickhackeja taikka sandevistaa, kun mitään muuta ei taisteluissa tarvinnut kuin pyssyn ja puukon. Quickhackit esimerkiksi tuntui äärettömän kömpelöiltä käyttää siihen verrattuna että ohta hollille ja *naps*.
 
Viimeksi muokattu:
Uutta päivitystä pukkaa:



Toi A pisteestä B kuulostaa kivalta saapi fiilistellä kaupunkia ja katsella kameralla ympäriinsä mutta silti ihmetyttää PS5 pron pätsin puuttuminen.

Edit: Huomenna pitäisi tulla linjoille.


"

Update 2.3 lands tomorrow on PC, PlayStation 5, and Xbox Series X|S! The update will also be hitting Cyberpunk 2077: Ultimate Edition on Nintendo Switch 2 at a later date — stay tuned for more detes!

Experience Night City in a whole new way — this patch introduces 4 new vehicles, the AutoDrive feature, self-driving Delamain cabs and more! It also contains updates for CrystalCoat™ and Photo Mode, as well as support for AMD FSR 3.1 Frame Generation, Intel XeSS 2.0 and HDR10+ Gaming on PC, among others.

Update 2.3 also brings Cyberpunk 2077 to a whole new platform: Mac with Apple silicon! The game can be purchased via the Mac App Store and other PC storefronts. If you already own the game via GOG.com, Steam or the Epic Games Store, you can play it on your compatible device. To find out whether your Mac can run Cyberpunk 2077, please check the official requirements.

Read the list of changes for more info:

Vehicles
Added 4 new vehicles, including several Side Jobs tied to acquiring them:

  • Yaiba ARV-Q340 Semimaru
Reward from a new side job (to unlock, complete The Hunt and The Beast In Me).

An additional side job unlocks the CrystalCoat™ feature for it.

  • Rayfield Caliburn "Mordred"
Reward from a new side job (to unlock, complete The Beast in Me: Badlands, The Beast in Me: Santo Domingo, Transmission, and Search and Destroy).

  • Yaiba ASM-R250 Muramasa
Reward from a new side job (to unlock, purchase 1 Yaiba vehicle, purchase at least 3 vehicles through AUTOFIXER, and complete Reported Crime: You Play with Fire...).

If you fail the side job, the vehicle can later be purchased through AUTOFIXER.

  • Chevillon Legatus 450 Aquila
Available for purchase on AUTOFIXER.
  • Introducing AutoDrive! This cutting-edge, autonomous driving feature will take you to your chosen destination (i.e. job objective or placed pin on the map). If you have no set destination, it will take you on a leisurely ride through the streets of Night City. Simply hop in any of your vehicles, make sure you're on a road, and hold H (PC) / Left Stick (consoles) to activate. This feature is disabled when you enter combat or when your vehicle is heavily damaged.
  • Implemented Cinematic Camera for AutoDrive. Hold Q (PC) / D-Pad Right (consoles) to activate. Sit back and enjoy cinematic views of Night City as you cruise toward your destination.
  • Self-driving Delamain cabs are now available on demand! Simply open the menu to call vehicles, then select "Delamain Cab" from the list to request a ride. This feature unlocks after completing the job Don't Lose Your Mind (regardless of outcome) and receiving a message from Delamain.
  • Rayfield's CrystalCoat™ is now available for vehicles from partner brands, including motorcycles. Additionally, the infamous hacker known as Cosmetic_Troll exploited a vulnerability and created a cracked version of Rayfield's CrystalCoat™ technology for lower-end vehicles. Please note, however, that some models do not support the technology, such as heavily modded nomad vehicles and job-related vehicles.
  • Fixed an issue where unique color schemes did not work properly on the Mizutani Shion MZ1 and MZ2.
  • Fixed an issue where unique color scheme could not be applied properly to the Villefort Deleon "Vindicator".
Photo Mode

Added 27 new NPCs that can be spawned in Photo Mode, including Rita Wheeler, the Cassel twins, fixers, Dum Dum, the iguana, Brendan, and more.
  • You can now switch between alternative outfits for NPCs spawned in Photo Mode.
  • You can now switch between V's saved Wardrobe outfits in Photo Mode.
  • Added a confirmation pop-up when exiting Photo Mode to prevent accidental exits after setting up the perfect shot.
  • Added more customization options to the Look-At Camera feature, including an option for only the character's eyes to turn toward the camera instead of their entire body.
  • Added multiple new stickers and frames, including iconic quotes and stylish overlays that let you turn your screenshots into Night City postcards – perfect for sharing memories from the City of Dreams.
  • Improved Depth of Field and moved it to the Camera tab.
  • Added a new Color Balance tab, allowing you to create your own custom filters.

Quality of Life & Accessibility
  • The game will now detect if the player is using inverted mouse button settings and automatically adjusts in-game button prompts accordingly.
  • Added an option to toggle aiming down sights in Settings → Controls.
Jobs & Open World
  • Cyberpsycho Sighting: Bloody Ritual - the "Crack the ritualist's shard" objective now properly disappears from the Journal after completing the objective.
  • Sex on Wheels - now properly appears in the Journal after receiving the message from Jake Estevez.
  • Shot by Both Sides - fixed an issue where selecting a specific dialogue option in the conversation with Bree created a nameless, iconless item in the player's Inventory.
  • Shot by Both Sides - fixed an issue where the button to go to the lower level didn't appear on the elevator panel.
Gameplay

  • Fixed an issue where, when using a controller in Trauma Drama, the controllable character would default to shooting upwards instead of forward.
  • Players can now drop more Cyberware Capacity Shards if some within the intended drop limit were previously missed.
  • Fixed an issue causing automatic weapons to fire slower than intended.
  • Fixed an issue where the Official BARGHEST Tac Vest didn't drop from the scripted Airdrop as intended.
  • The level 60 Engineer perk no longer activates the EMP blast outside of combat or after entering a vehicle.
  • Added an option to replay the gameplay tutorial at any time via Settings → Controls.
Miscellaneous
  • Added an option to tell Johnny to go away after you look at him for a short while when he appears in the passenger seat. He takes the hint and disappears as a passenger for a couple days.
  • Fixed an issue where the sound of V's Radioport could be randomly interrupted by the Radioports of nearby NPCs.
  • Fixed an issue where History by Gazelle Twin and Trash Generation played too loudly compared to other songs on the radio.
  • Improved the HDR Setting screen: fixed the HDR calibration preview so it correctly reflects the chosen settings, and clarified the description of the "Tone-Mapping Midpoint" setting.
  • Updated the End User Licence Agreement. You will be asked to accept it again when you load the game after updating.
  • Fixed several visual issues with missing, clipping, or floating textures.
  • Fixed several localization issues in various languages.
PC-specific
  • Added support for AMD FidelityFX Super Resolution 4 for compatible AMD GPUs. IMPORTANT: The FSR 4 option will not be available in the in-game settings until the supporting AMD driver is installed. Please note that the driver will be released at a later date.
  • Added support for AMD FidelityFX Super Resolution Frame Generation 3.1 for compatible hardware. It can now be used in combination with any upscaler.
  • Added support for Intel XeSS 2.0, with XeSS Frame Generation available on compatible hardware.
  • Added support for HDR10+ GAMING certified Intel GPUs. To enable this feature, your display must support the technology (Find My Display) and have "Game Mode" enabled. The HDR10+ GAMING toggle can be found in Settings in the Video tab.
  • Fixed an issue where the DLSS Super Resolution Preset would invisibly revert from the CNN model to the Transformer model after restarting the game, even though the UI still displayed the CNN model as active.
  • Added more detailed information to the DLSS Super Resolution Preset tooltip in Settings to help players choose the best option for their setup.
  • Added the ability to move the mouse cursor to a different display while in Windowed Borderless mode.
  • Increased the maximum save size from 12 MB to 15 MB.
  • It will now be possible to rebind the key used to jump out of vehicles with the Stuntjock perk.
Console-specific
  • Added VRR (Variable Refresh Rate) support for PlayStation 5 and Xbox Series X|S.
  • Fixed an issue where foliage was not properly affected by weather conditions on PlayStation 5.
    "
 
Viimeksi muokattu:
Toi FSR 4 ei todellakaan haittaa. Toivon että on vaan paremmin toteutettu kuin se surullisenkuuluisa FSR 3 päivitys.

edit: jaa joo eli lopullisesti funktionaalisuus tulee Adrenalinin kyljessä
 
Toivottavasti FSR4 tuen lisäävät ajurit tulevat pian jakoon, että pääsee testaamaan. Saisi hyvän tekosyyn jatkaa vaiheeseen jäänyttä Phantom Libertyä.
 
Kaikenlaista pikkulisäystä ja fiksausta. Eihän noista haittaa ole, mutta tuo FSR4 on uuden näyttiksen myötä oikeastaan ainut jota on odottanut, että pääsee testaamaan ray tracingia. Muut on "nice to have" tason lisäyksiä, ennemmin oisin ottanu pois leikeltyjä voice lineja, viime tipassa pois jätettyjä melkein valmiita side questeja jotka on lähellä main storya, yms. Mutta ehkä siellä kehitellään jotain maksullisen dlcn tapaista vielä, CDPRn julkasemat talousennusteet tuleville vuosille kun ei tule täyttymään ellei CP2077 ja Witcher3 tuota jotenkin maagisesti lisätuloja...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
282 260
Viestejä
4 848 602
Jäsenet
78 381
Uusin jäsen
Knight60

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom