Custom nestejäähdytys - yleisthreadi

Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
520
Kokeiltu on, liikettä ei juurikaan ole piirilevyllä.
Nuo 3 ruuvia on myös laitettu ensin paikoilleen ja sitten koitettu ruuvata loput ruuvit paikoilleen mutta yksikään ruuvi ei kohdistu paikoilleen
En nyt tiedä millainen valmistusprosessi noilla on, mutta arvauksella on aihio päässyt koneistusvaiheessa liikahtamaan sen millin verran sivuun noita reikiä poratessa. Rekkulaa vaan ja takuuvaihtoon, jos on mahdollisuus.
Pitäs valmistajan huomata jos ei oo reikien sijainnit toleranssissa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
325
Kannattaa mahdollisesti kysyä rahallista hyvitystä. En usko että tuolla on mitään käytännön merkitystä vaikka muutama ruuvi puuttuisi (ja vaikka on VRM kohdalta). Vielä kun on kahdella kiinni tuolta päädystä?
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 540
Sanokaas mitä laitan tuohon eteen? Koppana tosiaan phanteks enthoo pro m (se). Oon tässä miettinyt 240mm/280mm/360mm radien välillä, toiveena olisi että tuon alphacoolin pumppureservikombon sais radiin ruuvattua kiinni mikä tulee tuohon eteen.. Yläradin tuulettimet laitan myös todennäköisesti toisinpäin vetämään ilmaa kopan sisälle. Letkut luonnollisesti tulee vedettyä osittain uusiksi, tuo radilta pumpulle tuleva letku on vähän mutkalla. :/
20190825_204336.jpg
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Mikähäs letku olisi hieman helpompi kuin Ek:n duraclear 9,5/12,7 saada bykskin liittimiin?

Taitaa tulla koko kasauksen purku kun artifakteja heittää heti kun koneen laittaa päälle :btooth: Kokeilin vaihtaa näyttistä ja tarkistin johdot niin en tiedä johtuuko emolevystä:confused: En kyllä kiristänyt mielestäni sitä niin että olisi taipunu hajalle :D


Edit. Jaa näköjään uudempi ryzen 3600 aiheuttaa ongelmat:eek: laitoin takas 2600 johan toimii. Bioskin x470-i emon uusin :beye:

Edit 2. Näköjään auttoi kun uudestaan asensin chipset ajurit ja bioksen laitoin, tosin bios näytti olevan sama mutta päivämäärä oli 23.8 verrattuna 20.8 aikaisempi. Eikun itx koteloon takaisin romppeet ja veden täyttö :geek:
Lähimmästä Biltemasta esim. löytyy 10mm letkua (PVC) ja ei maksa käytännössä mitään. Sama pätee kaikille muille jotka haluaa kokoonpanoja rakentaa ja eivät nyt ensimmäiseksi halua kovaputkia koneeseensa. Toimii ihan yhtä hyvin kuin ne kovaputket, mutta ei tokikaan näytä niin kauniilta ja toimii myös yhtä hyvin kuin ne helvetin kalliilla myydyt brändätyt paskeet, missä hintaa vain jonkun coolin valmistajan nimi. Varmasti saa myös ihan lähimmästä Etolasta jne. perus PVC letkua.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 328
Helppoahan se on myös PETG-putkilla tehdä ja tulee ainakin minun mielestä paljon paremman näköinen :):)
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Helppoahan se on myös PETG-putkilla tehdä ja tulee ainakin minun mielestä paljon paremman näköinen :):)
Katseletko sinä useinkin suljetun kopan sisälle? Ainakin allekirjoittaneelle vesi on käytössä koska teho/ääni on parasta luokkaa ja ei todellakaan ole vilkkuvaloja ja ikkunoita koneessa, koska preferoin äänieristyksen moisten edelle. Se on ihan se ja sama miltä näyttää, minä ainakin käytän aikani katsellen koneeseen liitettyä näyttöä en kopan sisään. Jokainen toki tyylillään.
 
Liittynyt
15.02.2017
Viestejä
241
Katseletko sinä useinkin suljetun kopan sisälle? Ainakin allekirjoittaneelle vesi on käytössä koska teho/ääni on parasta luokkaa ja ei todellakaan ole vilkkuvaloja ja ikkunoita koneessa, koska preferoin äänieristyksen moisten edelle. Se on ihan se ja sama miltä näyttää, minä ainakin käytän aikani katsellen koneeseen liitettyä näyttöä en kopan sisään. Jokainen toki tyylillään.
No mukavahan se on pällistellä ikkunasta sisälle kun siellä on valot ja kaikkea mahdollista silmiä hivelevää, vaikka kukaan muu ei sinne koteloon katsokaan :cool:
Ja semmoisena lisäharrastuksena oikein kiva, toki kaikki eivät pysty/kykene mestariteoksiin vaan tulos on lähinnä kaoottinen, mutta onneksi heille on markkinoilla suljetut kopat :vihellys::nb:
 
Liittynyt
22.05.2019
Viestejä
122
Lähimmästä Biltemasta esim. löytyy 10mm letkua (PVC) ja ei maksa käytännössä mitään. Sama pätee kaikille muille jotka haluaa kokoonpanoja rakentaa ja eivät nyt ensimmäiseksi halua kovaputkia koneeseensa. Toimii ihan yhtä hyvin kuin ne kovaputket, mutta ei tokikaan näytä niin kauniilta ja toimii myös yhtä hyvin kuin ne helvetin kalliilla myydyt brändätyt paskeet, missä hintaa vain jonkun coolin valmistajan nimi. Varmasti saa myös ihan lähimmästä Etolasta jne. perus PVC letkua.
Mulla on semmonen käsitys että perus rautakaupan letkua ei kannata käyttää koska niistä irtoaa muovia jotka tukkii blokkien lammelit ja pumpun.
Korjatkaa jos olen väärässä.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Hola!

Tekisi mieli jossain välissä vaihtaa paksut letkut putkiin. Lisä-askartelua teettää tietty, mutta kuinka noiden kiinteiden putkien irroittaminen onnistuu kun osia vaihtaa tms, onko sen työläämpää kuin letkujen vai meneekö samalla vaivalla pienellä osien taivuttelulla että saa irti liittimestä?

Liittimiä ei taida tarvita kuin 90 asteisia ja suoria, loput mutkat putkiin. 100m putkea riittää varmaan alkuunsa kun opettelee taitoksia :D
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Mulla on semmonen käsitys että perus rautakaupan letkua ei kannata käyttää koska niistä irtoaa muovia jotka tukkii blokkien lammelit ja pumpun.
Korjatkaa jos olen väärässä.
Joo ja mitähän ne valmistajat sinne sitten laittaa sekaan ja myy sulle brandattynä suurempaan hintaan? Ihan samaa tavaraa se rautakaupan putki on. PVC on PVC:tä. Jos väittää muuta, niin sitten olisi hyvä olla lähteet kunnossa väitteiden tueksi.
 

Odi_

Tukijäsen
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
1 414
Joo ja mitähän ne valmistajat sinne sitten laittaa sekaan ja myy sulle brandattynä suurempaan hintaan? Ihan samaa tavaraa se rautakaupan putki on. PVC on PVC:tä. Jos väittää muuta, niin sitten olisi hyvä olla lähteet kunnossa väitteiden tueksi.
No onko sulla lähteitä oman väitteen tueksi?
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
No onko sulla lähteitä oman väitteen tueksi?
Yleensä väittäjä esittää ne lähteet, ei se joka ei väitä mitään. Suuri osa kallistakin letkuista on joskus ainakin sisältäneet DEHP:tä mitä voi jossain tapauksissa liueta kiertoon mutta perus vuosittaisen huollon yhteydessä sen näkee ja putsaa helposti. Ainoa taho joka koko asiasta puhuu on EKWB myydäkseen tottakai omaa kallista tavaraansa. Mitään laajamittaisia ongelmia ei ole koskaan porukalla ollut, koska niistä ei juttujakaan löydy paria ketjua enempää. Lisäksi kyseessä ei ole muovi vaan muovin lisäaine mikä tekee siitä muovista taipuisampaa.
 
Liittynyt
22.05.2019
Viestejä
122
Toki jokainen saa laittaa ihan mitä tahansa letkua omaan koneesensa mutta itellä ei tulis mielenkään säästää muutamaa euroa jos riski on olemassa. Pikaisella googletuksella sanoilla: "plasticizer custom loop" löytyy paljon juttua aiheesta.
Kun laskee noitten vesilooppi osien hintoja yhteen, ei 15-20€ panostus kunnon letkuun tunnu missään.
 
Liittynyt
24.11.2017
Viestejä
289
Yleensä väittäjä esittää ne lähteet, ei se joka ei väitä mitään. Suuri osa kallistakin letkuista on joskus ainakin sisältäneet DEHP:tä mitä voi jossain tapauksissa liueta kiertoon mutta perus vuosittaisen huollon yhteydessä sen näkee ja putsaa helposti. Ainoa taho joka koko asiasta puhuu on EKWB myydäkseen tottakai omaa kallista tavaraansa. Mitään laajamittaisia ongelmia ei ole koskaan porukalla ollut, koska niistä ei juttujakaan löydy paria ketjua enempää. Lisäksi kyseessä ei ole muovi vaan muovin lisäaine mikä tekee siitä muovista taipuisampaa.
Olihan se sullakin väite että kaikki pvc putket on samanlaisia, etkä esittänyt mitään sen väitteen tueksi.
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Olihan se sullakin väite että kaikki pvc putket on samanlaisia, etkä esittänyt mitään sen väitteen tueksi.
Mun väite oli ja on edelleen, että PVC on PVC:tä. Noi pehmentimet ei liity siihen millään tavalla. Kallistakin merkkiletkuista on löytynyt pehmentimiä ja ne on tukkineet kiertoja. Ainoa tapa mikä toimii on putsata se oma järjestelmä vuosittain. Se kun nyt vain on sellainen juttu että sitä pehmeetä letkua kun ei voi tehdä ilman jotain pehmentimiä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.11.2017
Viestejä
289
Mun väite oli ja on edelleen, että PVC on PVC:tä. Noi pehmentimet ei liity siihen millään tavalla. Kallistakin merkkiputkista on löytynyt pehmentimiä ja ne on tukkineet kiertoja. Ainoa tapa mikä toimii on putsata se oma järjestelmä vuosittain.
Pulmunen oikeastaan ei esittänyt mitään väitettä, korkeintaan oletus jonka perässä oli vielä "korjatkaa jos olen väärässä" joka viestittää lukijalle, että hän ei ole varma asiasta eikä viestiä tule ottaa 100% totuutena. Sinä väitit että vesijäähdytystuotteiden valmistajat myyvät täysin samaa tavaraa kuin rautakaupat, mutta brändäävät sen ja laittavat Premium hinnan päälle. Eli sinä olet se joka väitteen esitti, ole hyvä ja esitä todisteet.
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Pulmunen oikeastaan ei esittänyt mitään väitettä, korkeintaan oletus jonka perässä oli vielä "korjatkaa jos olen väärässä" joka viestittää lukijalle, että hän ei ole varma asiasta eikä viestiä tule ottaa 100% totuutena. Sinä väitit että vesijäähdytystuotteiden valmistajat myyvät täysin samaa tavaraa kuin rautakaupat, mutta brändäävät sen ja laittavat Premium hinnan päälle. Eli sinä olet se joka väitteen esitti, ole hyvä ja esitä todisteet.
Cleaning out plasticizer : watercooling
No tossa esim. yksi ihminen joka käyttänyt kallista merkkituotetta ja oli ongelmissa. Kuten sanoin, näitä ketjuja löytyy netistä muutamia. Niitä on kuitenkin aivan marginaalinen määrä suhteessa käyttäjiin. Mä lupaan heti tulla kertoon jos Bilteman halvin PVC letku joskus alkaa esittään moisia oireita, ei ole toistaiseksi alkanut, tosin minä nyt siivoankin järjestelmän kerran vuodessa ja vaihdan tilalle uudet letkunpätkät.
 
Liittynyt
24.11.2017
Viestejä
289
Cleaning out plasticizer : watercooling
No tossa esim. yksi ihminen joka käyttänyt kallista merkkituotetta ja oli ongelmissa. Kuten sanoin, näitä ketjuja löytyy netistä muutamia. Niitä on kuitenkin aivan marginaalinen määrä suhteessa käyttäjiin. Mä lupaan heti tulla kertoon jos Bilteman halvin PVC letku joskus alkaa esittään moisia oireita, ei ole toistaiseksi alkanut.
Sulla ei oo ollut ongelmia ja jollain muulla on ollut ongelmia toisen tuotteen kanssa. Tuo ei nyt vielä riitä tekemään minkäänlaisia johtopäätöksiä mihinkään suuntaan. Rautakaupat käskenäänkin voivat myydä erilaisia putkia samoin kuin esim. Ek tai alphacool. Ehkä googlettaisin itse, että onko joku käyttänyt jotain putkea joskus ja onko ollut ongelmia. Lisätään nyt toi bilteman pvc putki sitten vaikka todennäköisesti ok listalle.
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Sulla ei oo ollut ongelmia ja jollain muulla on ollut ongelmia toisen tuotteen kanssa. Tuo ei nyt vielä riitä tekemään minkäänlaisia johtopäätöksiä mihinkään suuntaan. Rautakaupat käskenäänkin voivat myydä erilaisia putkia samoin kuin esim. Ek tai alphacool. Ehkä googlettaisin itse, että onko joku käyttänyt jotain putkea joskus ja onko ollut ongelmia. Lisätään nyt toi bilteman pvc putki sitten vaikka todennäköisesti ok listalle.
Ei se siitä ole kiinni, vaan muuttujia on aivan liikaa, jotta yksittäistä yhtä asiaa voi tai ei voi olla suosittelematta. Yksi sellainen asia on lämpötila. Mitä korkeammaksi loopin lämpötila nousee sitä enemmän sieltä mahdollisesti irtoaa sitä pehmennintä, sitten taas se riippuu pehmentimestä ja siitä mitä ainetta siellä pyörittää. Ei vaan voi antaa mitään yksiselitteistä neuvoa, että se tai tää on paras, kun muuttujia on liikaa. Jos ei harrastamisen ohessa jaksa putsata kerran vuoteen konettaan niin kannattaa joko siirtyä muihin harrastuksiin tai vedellä sellasia putkia sinne, että voi olla varma mitä siellä tapahtuu ja siltikin voi tapahtua jotain odottamatonta. Sellaista se harrastaminen on.
 

aod

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
127
Ei se neste ole kosketuksissa teräspunoksen kanssa, ptfe letku yleensä löytyy sieltä alta.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
Joo, mutta se liitinosa lienee myös haponkestävää rosteria joka kierretään siihen kupariblokkiin..
 

aod

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
127
Liitinosa lienee juuri sitä materiaalia, minkä siihen letkuun laittaa..
 
Liittynyt
18.03.2019
Viestejä
577
Mikähän meni pieleen Barrowch FBFT02 vesilämpömittarin asennuksessa?
Ensimmäisen yksilön kytkin normaalisti fan headeriin, mutta näyttöön ei tullut mitään.
Ostin toisen v3 mallin joka piti liittää 5v liittimeen. Mutta tossa oli normi 3-pin fan liitin, joten vaihdoin sen Corsair Commanderin 5v led liittimeen. Toi mittari kuumentui todella lämpimäksi, eikä näyttöön tullut mitään. Tosin 5v ja maa johdot saattoi mennä väärinpäin, johtuuko tästä?
Eli kuinka toi pitäisi asentaa ettei hajoa?
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 328
Ei Jos ei harrastamisen ohessa jaksa putsata kerran vuoteen konettaan niin kannattaa joko siirtyä muihin harrastuksiin tai vedellä sellasia putkia sinne, että voi olla varma mitä siellä tapahtuu ja siltikin voi tapahtua jotain odottamatonta. Sellaista se harrastaminen on.
Katseletko sinä useinkin suljetun kopan sisälle? Ainakin allekirjoittaneelle vesi on käytössä koska teho/ääni on parasta luokkaa ja ei todellakaan ole vilkkuvaloja ja ikkunoita koneessa, koska preferoin äänieristyksen moisten edelle. Se on ihan se ja sama miltä näyttää, minä ainakin käytän aikani katsellen koneeseen liitettyä näyttöä en kopan sisään. Jokainen toki tyylillään.
Kyllä, katselen päivittäin kopan sisälle, koska olen tehnyt sellaisen buildin joka ei ole pelkästään toimiva vaan myös miellyttää silmää.
Melkein tekisi mieli sanoa, että jos ei kiinnosta tehdä buildista myös hyvännäköistä kannattaa siirtyä muihin harrastuksiin. Mutta en tee niin, koska on todella typerää ja narsistista haukkua toisten tekemisiä ja mielipiteitä.
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Kyllä, katselen päivittäin kopan sisälle, koska olen tehnyt sellaisen buildin joka ei ole pelkästään toimiva vaan myös miellyttää silmää.
Melkein tekisi mieli sanoa, että jos ei kiinnosta tehdä buildista myös hyvännäköistä kannattaa siirtyä muihin harrastuksiin. Mutta en tee niin, koska on todella typerää ja narsistista haukkua toisten tekemisiä ja mielipiteitä.
Olenko minä jossain haukkunut muiden tekemisiä? Jokainen saa harrastaa ihan omalla tyylillään ja pakko sanoa, että täälläkin näkee aivan sairaan hyvän näköisistä kopista kuvia. Minä kuitenkin vietän aikani (koneella) 99,99% tuijottaen näyttöä, enkä koppaa niin jotenkin tuntuu hinta/laatu olevan moisessa aika heikolla tasolla, siis minulle heikolla. Se ei tarkoita etteikö joku muu voisi päättää niin tehdä ja ettenkö sitä arvostaisi. Kukin taaplaa tyylillään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
299
Mikähän meni pieleen Barrowch FBFT02 vesilämpömittarin asennuksessa?
Ensimmäisen yksilön kytkin normaalisti fan headeriin, mutta näyttöön ei tullut mitään.
Ostin toisen v3 mallin joka piti liittää 5v liittimeen. Mutta tossa oli normi 3-pin fan liitin, joten vaihdoin sen Corsair Commanderin 5v led liittimeen. Toi mittari kuumentui todella lämpimäksi, eikä näyttöön tullut mitään. Tosin 5v ja maa johdot saattoi mennä väärinpäin, johtuuko tästä?
Eli kuinka toi pitäisi asentaa ettei hajoa?
Pikagoogletuksella näyttäisi, että molex-adapterilla toimii ainakin:
 
Liittynyt
26.02.2017
Viestejä
646
Mikähän meni pieleen Barrowch FBFT02 vesilämpömittarin asennuksessa?
Ensimmäisen yksilön kytkin normaalisti fan headeriin, mutta näyttöön ei tullut mitään.
Ostin toisen v3 mallin joka piti liittää 5v liittimeen. Mutta tossa oli normi 3-pin fan liitin, joten vaihdoin sen Corsair Commanderin 5v led liittimeen. Toi mittari kuumentui todella lämpimäksi, eikä näyttöön tullut mitään. Tosin 5v ja maa johdot saattoi mennä väärinpäin, johtuuko tästä?
Eli kuinka toi pitäisi asentaa ettei hajoa?
Itse savutin oman kun käytin tuuletin liitäntää. Pitää käyttää sitä barrowin ledi adapteria
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Tuli vaihettua koteloa. Samalla looppi uusiks. Ja ärkeepeetäki tuli hommattua illanistujaisia varten aquacomputer RGBpx strippien muodossa. Niitä komentaa sitten tuo mun Quadro, se osaa vaikka musan tahdissa noita ajaa.

IMG_20190906_180504.jpg IMG_20190906_180558.jpg


 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 160
Noiden kiinalaisten kanssa kannattaa olla tosiaan tarkkana pinnien, ja jännitteiden kanssa. Ite varmaan käräytin barrowin cpu blokin, tai pumpun, ledit kun oletin kaiken olevan 12V systeemeita. Kävi ilmi, että on se 5V kans osassa. :vihellys:
Onneks on umpinainen koppa, eikä valoshow nyt muutenkaan iske, niin ei sinänsä haittaa.
 
Liittynyt
26.06.2018
Viestejä
52
Onko teillä tietoa miksi tuo mun barrowin D5 pumppu tekee näin kun tässä videossa kuvasin. Laitoin kerran jo pumpun looppiin kiinnikkin, teki ihan samaa, eli pieniä ilmakuplia / ilmaa jäi tuonne pumppuun ja se pitää kovaa meteliä ja neste ei kunnolla kierrä. Ongelma oli huomattavasti pahempi vielä looppiin kytkettynä. Tuossa tiskipöytäratkaisussa kun ei paljoa ilmaa järjestelmään mahdukkaan.
Outlet ja inlet portit oli loopissa oikein ja säiliössä koko ajan kunnolla vettä. Lisäksi pumppu oli pystyasennossa. Vanhalla SPC pumpullani homma pelittää hyvin, laitan säiliöön vettä ja looppi ilmaantuu kun itsestään täyttövaiheessa kun vain lisää koko ajan säiliöön vettä. Onko ideoita?
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
108
Onko teillä tietoa miksi tuo mun barrowin D5 pumppu tekee näin kun tässä videossa kuvasin. Laitoin kerran jo pumpun looppiin kiinnikkin, teki ihan samaa, eli pieniä ilmakuplia / ilmaa jäi tuonne pumppuun ja se pitää kovaa meteliä ja neste ei kunnolla kierrä. Ongelma oli huomattavasti pahempi vielä looppiin kytkettynä. Tuossa tiskipöytäratkaisussa kun ei paljoa ilmaa järjestelmään mahdukkaan.
Outlet ja inlet portit oli loopissa oikein ja säiliössä koko ajan kunnolla vettä. Lisäksi pumppu oli pystyasennossa. Vanhalla SPC pumpullani homma pelittää hyvin, laitan säiliöön vettä ja looppi ilmaantuu kun itsestään täyttövaiheessa kun vain lisää koko ajan säiliöön vettä. Onko ideoita?
Tuossahan ei ehdi ilma nousta pintaan ennenkuin imetään takaisin kiertoon, kokeile vaikka tiputtaa hieman kierroksia jos sillä onnistuisi.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Ootko koittanu tuoda paluuvesi ylhäältä sisään, ettei kierrättäs ilmakuplia tai sit tankin sisäseen inlet aukkoon putki
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
382
Onko teillä tietoa miksi tuo mun barrowin D5 pumppu tekee näin kun tässä videossa kuvasin. Laitoin kerran jo pumpun looppiin kiinnikkin, teki ihan samaa, eli pieniä ilmakuplia / ilmaa jäi tuonne pumppuun ja se pitää kovaa meteliä ja neste ei kunnolla kierrä. Ongelma oli huomattavasti pahempi vielä looppiin kytkettynä. Tuossa tiskipöytäratkaisussa kun ei paljoa ilmaa järjestelmään mahdukkaan.
Outlet ja inlet portit oli loopissa oikein ja säiliössä koko ajan kunnolla vettä. Lisäksi pumppu oli pystyasennossa. Vanhalla SPC pumpullani homma pelittää hyvin, laitan säiliöön vettä ja looppi ilmaantuu kun itsestään täyttövaiheessa kun vain lisää koko ajan säiliöön vettä. Onko ideoita?
Mulla teki samaa pienellä nestemäärällä. Tuli täytöstä loppupeleissä niin ärsyttävää että vedin nesteen sisääntulon vesisäiliön kanteen ja pumpusta vaan ulos. Ei erityisemmin suostunut asettumaan pienemmilläkään kierroksilla.
 

xia

Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
72
Ei lähteny ensimmäisen loopin rakentaminen niin mallikkaasti liikenteeseen kun olis voinu toivoa.
Msi 1080ti gaming x 11gb kortille ek:n blokkia asentamassa ja 3 ruuvin kohtaa aivan päin mäntyä.

Compatibility list for EK-FC1080 GTX Ti TF6 - Acetal+Nickel | Liquid cooling compatibility list | EKWB

Kaiken järjen mukaan pitäis olla yhteensopiva kyseisen kortin kanssa.
Ek:n supporttiin laitoin tikettiä mutta kyllä ihmetyttää...

Oltiin ek:n supportissa ihmeissään ettei ruuvit natsannu blokissa.
Hoitivat homman kuitenkin tyylikkäästi, tilasivat kotinoudon upsilta. Blokki lähtee takaisin tehtaalle ihmeteltäväksi ja uusi tulossa tilalle.
 
Liittynyt
26.06.2018
Viestejä
52
Ootko koittanu tuoda paluuvesi ylhäältä sisään, ettei kierrättäs ilmakuplia tai sit tankin sisäseen inlet aukkoon putki
Kiitos hyvistä vastauksista! Itsekin epäilen nyt että tuo pumppu kävi ilman pwm signaalia liian kovaa ja kuplat eivät siksi päässeet poistumaan ollenkaan. Kokeilin kytkeä sen nyt tuohon käynnissä olevan koneen tyhjään pumppupwm-porttiin. Säädin biosista kiekat n.1800rpm mikä taitaa olla alin mihin tuo menee aiemman 4800rpm sijaan. Nyt kuplia hieman poistui jo enemmän mutta jäi silti kiertoon. Käynnistin ja sammutin pumppua monta kertaa niin pikku-kuplat pääsivät pikkuhiljaa pois kierrosta. Lopulta pumppu kävin mukavan hiljaisesti. Taidanpa nyt kokeilla vielä tuota sisääntuloa tuosta vesisäiliön kannesta ja laitan tulpan tuohon oikean inletin tilalle, katsotaanpa poistuuko kuplat paremmin.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
Eikä noissa muissa ruuvirei’issä ole sen vertaa pelivaraa että tuota blokkia saisi hivenen käännettyä? :confused:
 

xia

Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
72
Eikä noissa muissa ruuvirei’issä ole sen vertaa pelivaraa että tuota blokkia saisi hivenen käännettyä?
Kortissa olevat reijät on 3mm ja ruuvit 2.5m.
Kun kaikki ruuvit on paikoillaan on blokissa 0.25mm liikettä suuntaansa. Nuo 3 ruuvin kohtaa on 2mm ohi reikien.
Ei ole liikettä tarpeeksi kortissa, odotellaan uutta blokkia. Saas nähä tuleeko samanlainen tilalle
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
2 360
Kokeilin kytkeä sen nyt tuohon käynnissä olevan koneen tyhjään pumppupwm-porttiin. Säädin biosista kiekat n.1800rpm mikä taitaa olla alin mihin tuo menee aiemman 4800rpm sijaan. Nyt kuplia hieman poistui jo enemmän mutta jäi silti kiertoon
Olet vastannut itse itsellesi aika hyvin. Kannattaa laittaa kuten @Carlos mainitsi siitä, että vähän pidemmällä kierrolla pyörimään, niin homma hoituu kuten pitää. Muista laittaa pumpun water-in ja water-out kuten kuvassa.
HTB1O3SHevDH8KJjy1Xcq6ApdXXaR.jpg
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
2 360
Mikähän meni pieleen Barrowch FBFT02 vesilämpömittarin asennuksessa?
Ensimmäisen yksilön kytkin normaalisti fan headeriin, mutta näyttöön ei tullut mitään.
Ostin toisen v3 mallin joka piti liittää 5v liittimeen. Mutta tossa oli normi 3-pin fan liitin, joten vaihdoin sen Corsair Commanderin 5v led liittimeen. Toi mittari kuumentui todella lämpimäksi, eikä näyttöön tullut mitään. Tosin 5v ja maa johdot saattoi mennä väärinpäin, johtuuko tästä?
Eli kuinka toi pitäisi asentaa ettei hajoa?
FBFT02 ottaa virtansa yksinkertaisesti 4pin/12v pwm liittimestä. Itse laitoin ainakin 5:ssä buildissa tuolla tavalla.

Esim; omassa yksilössä (FBFT02, äsken otettu kuva) liitetty (Cha_Fan _2) pwm liittimeen. FBFT02-V3 toimii tavallisesti Barrow 3pin/5v: LRC manuaalisen valaistus ohjaimen kanssa. Eli , tarvitsee erillisen molex/3pin ohjaimen.

FBFT02 toimii 4pin/12v (Cha_Fan _2)

20190907_192501.jpg 20190907_192631.jpg

ARSKZQ Lrc v2 manuaalinen ohjain 5V/3pin rgb valaistusta sekä myös O-led (FBFT02-V3) lämpömittaria varten.
US $3.5 6% OFF|Barrow ARSKZQ, LRC2.0(5v 3pin) Lighting Controller, Simple And Convenient Controllers, Barrow Base Controllers-in Fans & Cooling from Computer & Office on Aliexpress.com | Alibaba Group
Barrow-DK201-ARSKZQ-LRC-v2-control-For-Barrow-v2.jpg_640x640.jpg sffsfs.png
 
Liittynyt
22.05.2019
Viestejä
122
Onko teillä tietoa miksi tuo mun barrowin D5 pumppu tekee näin kun tässä videossa kuvasin. Laitoin kerran jo pumpun looppiin kiinnikkin, teki ihan samaa, eli pieniä ilmakuplia / ilmaa jäi tuonne pumppuun ja se pitää kovaa meteliä ja neste ei kunnolla kierrä. Ongelma oli huomattavasti pahempi vielä looppiin kytkettynä. Tuossa tiskipöytäratkaisussa kun ei paljoa ilmaa järjestelmään mahdukkaan.
Outlet ja inlet portit oli loopissa oikein ja säiliössä koko ajan kunnolla vettä. Lisäksi pumppu oli pystyasennossa. Vanhalla SPC pumpullani homma pelittää hyvin, laitan säiliöön vettä ja looppi ilmaantuu kun itsestään täyttövaiheessa kun vain lisää koko ajan säiliöön vettä. Onko ideoita?
Juu eli neste siisään säiliön yläosasta siitä missä on se putken pätkä estämässä lotinaa. Tolla alhaalta sisään ja ulos tyyliilläkin saa homman pelaamaan mutta huomattavasti vaikeemmin. Itellä sama pumppu ja säiliö.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
48
011xl.png

Saattaa mennä tilaukseen, GGF:än mukaan ROG teksti olisikin vain tarra.
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343

Saattaa mennä tilaukseen, GGF:än mukaan ROG teksti olisikin vain tarra.
Sain käsityksen, että ovat muuttaneet sen nyt tarraksi. Jos aiot ostaa etkä varmasti halua sellaista pysyvää ROG merkkiä, niin kannattaa esim Jimmsin väelle sanoa haluavansa tarrallisen version. Voi olla, että esim ensimmäisessä erässä voisi olla niitä vanhan tyypin ikkunoita.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 007
Viestejä
4 188 915
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom