Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Mietin kanssa että jos alkuun on pelkkä prossu (5900X) niin tarvisko tuollainen lainkaan tuulettimia Äkkiseltään löydä mitä tuo jäähdyttää passiivisena
Moran kanssa toimis hienosti niin, että leikkaa kotelon kylkeen reijän, mihin sen sit asentais, ja pumppais koteloon vaan ilmaa sisälle, ja poisto tulis sit moran läpi. Vähänkin ilmavirtaa niin se toimii, mutta passiivisena heikko esitys. Olihan täälläkin jollain muistaakseni tupla-morat ja joutui lopulta tuulettelemaan. Omassakin pyörii tuulettimet jotain 400 ja 600 rpm välillä riippuen nesteen lämmöstä.
Noctuan NF-A20 ei paljoa ääntä pidä kun säätää sen 400-500 rpm alueelle. Jäähdytysteho on silloin vähintäänkin riittävä jos vain prossu on kierrossa.Okei eli vaatii jokunlaisen ilmavirran kuitenkin. Paikallaan tönöttämällä ei lämpö siirry vaikka pinta-alaa ois. Aika avoin koppa itellä nyt niin tuulettimia vain radilla, kotelossa ei yhtään. Näyttis tosin ilmalla vieläkin.
Noctuan NF-A20 ei paljoa ääntä pidä kun säätää sen 400-500 rpm alueelle. Jäähdytysteho on silloin vähintäänkin riittävä jos vain prossu on kierrossa.
Arctic + noctuat on kyllä käytännössä äänettömät jopa tällä määrällä, tuolla 400-500 kieppeillä. Jos pään tunkee tonne sekaan, niin kyllä sen kuulee, mutta esim etupuolella ollaan aika rauhassa. Eipä tuolta nyt ilmaakaan ihan kauheasti liiku, mutta eipä tarvikaan.Yksi iso varmaan riittäis jos olis prossu vaan kierrossa
Mulla on vielä niin hifisti, että toisessa emon cha-fan -liittimessä on noctuat, ja toisessa arcticit, ja kun vesi nousee yli 26 niin vasta toiset ottaa vähän vastaan. X370 pro ei salli pwm ohjattujen sammuttamista, eikä jaksanut winukasta harjoittaa ohjausta, niin antanut rullailla noilla minimeillä kaikkien työpöytäkäytössä. Virralliset haaroituspiuhat siis luonnollisesti. On vaan melkoinen spaghetti kun tulee tuolta moralta kotelon reijästä. Betonikuvasta ne sieltä vähän näkyikin, ja sikäli betoni on mukava, kun on vähän tilaa niitä tökkiä kiinni.Mora on siitä kiva että sille riittää ihan hyvin jäähdytykseen että ilmavirta liikkuu edes jotenkin. Kun odottelin Arcticin tuulettimia, niin minulla oli väliaikaisratkaisuna pöytätuuletin puhaltamassa vähän Moraan päin ja riitti aivan mainiosti jäähdyttämään CPU:n ja näyttiksen tuottaman lämmön. Passiivisena jäähytysteho ei riittänyt.
Nyt ihan vastaava setuppi kuin koodilla, eli Mora kotelon kyljessä kiinni ja 9 kpl Arctic P14 pienillä kierroksilla vaimeasti lähinnä leyhyttelemässä hellävaraisesti Moraa.
Itsellä kans splitattu ja haaroitettu kahteen kanavaan 5 ja 4 tuuletinta, sullottu vielä Moran omaan tuuletinkehikkoon = törkeän ahdas johtohelvetti. Tässä kävi vielä niin että historiallisista syistä johtuen tuulettimet ovat push, eli puhaltavat Moran läpi kopan kylkeä vasten, josta kuuma ilma poistuu melko pienistä rakosista Moran ja kylkipellin välistä, joka ei ole ihan optimiratkaisu. Oli tarkoitus laittaa tuulettimet toisin päin, mutta se olisi vaatinut tuon psykedeelisen johtohelvetin ja 36 kiinnitysruuvin uudelleenkiinnittämistä, joten jätin väliin.Mulla on vielä niin hifisti, että toisessa emon cha-fan -liittimessä on noctuat, ja toisessa arcticit, ja kun vesi nousee yli 26 niin vasta toiset ottaa vähän vastaan. X370 pro ei salli pwm ohjattujen sammuttamista, eikä jaksanut winukasta harjoittaa ohjausta, niin antanut rullailla noilla minimeillä kaikkien työpöytäkäytössä. Virralliset haaroituspiuhat siis luonnollisesti. On vaan melkoinen spaghetti kun tulee tuolta moralta kotelon reijästä. Betonikuvasta ne sieltä vähän näkyikin, ja sikäli betoni on mukava, kun on vähän tilaa niitä tökkiä kiinni.
Joo toi ruuvihelvetti kyllä iskee viimeistään siinä vaiheessa, kun on saanut kaikki kiinni. Käsipelillä menee kyllä järki noita pyöritellessä, että kone on melko suositeltava lisävaruste.Itsellä kans splitattu ja haaroitettu kahteen kanavaan 5 ja 4 tuuletinta, sullottu vielä Moran omaan tuuletinkehikkoon = törkeän ahdas johtohelvetti. Tässä kävi vielä niin että historiallisista syistä johtuen tuulettimet ovat push, eli puhaltavat Moran läpi kopan kylkeä vasten, josta kuuma ilma poistuu melko pienistä rakosista Moran ja kylkipellin välistä, joka ei ole ihan optimiratkaisu. Oli tarkoitus laittaa tuulettimet toisin päin, mutta se olisi vaatinut tuon psykedeelisen johtohelvetin ja 36 kiinnitysruuvin uudelleenkiinnittämistä, joten jätin väliin.
Jos nyt lähdette Arctic P14 ja Mora -linjalle, niin ostakaa setti 35 mm kiinnitysruuveja. Ne vakiot 30 mm ruuvit ovat Arcticeille just vittumaisesti 1-2 mm liian lyhyitä ja niiden ruuvaaminen kiinnikkeisiin on yhtä helvettiä.
Vielä parempi ratkaisu on siirtyä käyttämään neljää isoa tuuletinta, jolla välttää tuon tajuttoman johtospagetin.
Tänään oli taas loopin putsauksen vuoro. Kyllä sitä jotenkin aina tuota purkiessa ja uudelleen kasatessa miettii että onko tämmöset vesilelut ollenkaan aikuisen työssäkäyvän ihmisen hommaa.
Arcticit taisi sammua alle 3%:n pwm:n.Mulla on vielä niin hifisti, että toisessa emon cha-fan -liittimessä on noctuat, ja toisessa arcticit, ja kun vesi nousee yli 26 niin vasta toiset ottaa vähän vastaan. X370 pro ei salli pwm ohjattujen sammuttamista, eikä jaksanut winukasta harjoittaa ohjausta, niin antanut rullailla noilla minimeillä kaikkien työpöytäkäytössä. Virralliset haaroituspiuhat siis luonnollisesti. On vaan melkoinen spaghetti kun tulee tuolta moralta kotelon reijästä. Betonikuvasta ne sieltä vähän näkyikin, ja sikäli betoni on mukava, kun on vähän tilaa niitä tökkiä kiinni.
Olikos tuossa Mo-Ra3 360 LT tai Pro mallissa siis nuo 6 x liittimet niin että kolme alakulmassa ja kolme yläkulmassa, mutta samalla puolella. Mun tapauksessa pitäis kääntää että säiliön puolella liittimet, kai ne niin fiksuja ovat olleet että päädyissä tekstit molemmin päin?
Pro mallin ero lienee että saa tuulettimet kiinni molemmin puolin? Eli se oltava jos haluaa käännellä ja pitää tuulettimet sisäpuolella.
Hyvä lämmönjohtavuus ja kohtuuhintanen ei oikeen valitettavasti mee kyl käsikädessä kummosemmin. Noi vissiin ois tulossa muistien taakse? Sanosin et 3080/3080ti ei kovin kummosia tyynyjä tolle selkäpuolelle tartte loppujenlopuks kun enemmän määrittää ne muistien päällä olevat. Mulla on 3080 käytössä jotkut Arcticin 6w/mk pädit muistien päällä ja selkäpuolella sit mitä nyt tän alphacoolin blokin kanssa tulikaan. Alle 70c muistilämmöt ihan sama missä kuormassa.Varmasti ollut täällä aiemminkin kysymystä aiheesta mutta mistä saisin suht nopsaan tilattua 3mm lämpötyynyä mikä olisi vielä kohtuu hintainen ja hyvä lämmönjohtavuus? Jimssiltä joo löytyy mutta nyt ei haittaa vaikka tulis muualta euroopasta... pitäisi siis Gigabyten 3080Ti aorus xtreme wb:n backplaten alle laittaa kun näyttäs olevan tyhjää täynnä :/
Nyt se perkeleen kissanraapimapuu, gigant 3360, on vihdoin kytketty.
Olikin semmoinen savotta mitä pelkäsinkin, ihan täysin sen takia koska en laiskana ja saitana korvannut ensin tuota eisbaer extremeä irto komponenteillä. Varsinkin kun se on kotelon edessä pystyssä (lähdöt ja säiliö alhaalla).
Aikaisemminkin ollut ihan perseestä tuon ilmaaminen mutta nyt vielä enemmän koska koteloa ei saa kunnolla selälleen ulkoisten liittimien takia.
Lopulta vihdoin lopetti ilmaäänet ja ei muuta kuin kone päälle, tarkoituksen tarkistaa virtausmittarista miten virtaa. Joopa-joo, sepä näyttikin 0l/m . Mutta lämmöt jne näytti ihan hyville, niin ei muuta kuin jotain pyörimään saa vähän lisää kuormaa. Päätöksenä että joko virtamittari paskana tai sitten mennyt siipirattaan väliin jotain.
Tänään sitten laitettiinkin satalappusia verkkokauppoihin että kun motivaatiota tulee niin pääsee eroon tuosta eisbaerista.
Tuo eisbaerin vp755 on jossain 60% ja onkin äänekkäin äänilähde. Isompia testailuja ei tässä kerkeile tekemään mutta tämmöisessä kevyessäkään käytössä harvemmin, näillä samoilla puhallin asetuksilla, oli kierto alle 30c kuten nyt. Gigantissa 180mm flekti 400rpm. Ilma koteloon sisään 23,2c ja vesi noin 24,5c.
Kysymys, onko kenellekkään tullut missään vastaa säiliötä missä ei olisi käytetty pleksiä/lasia/tms? Vai pitääköhän tuokin tehdä itse jostain rosteri-/hapisputken pätkästä.
Laitetaan muutama kuva tuosta läpimenosta mikä tuli askarreltua palasta 54mm kupariputkea ja kassata töistä "lainatuista" osista. Koska kaikki jää piiloon niin ei pahemmin tule panostettua ulkonäköön.
Eikä tuo viiminen kuva kuvaa parhaiten mihin tuo gigant sopii
Laita vielä kuvaa apulaisestaNyt se perkeleen kissanraapimapuu, gigant 3360, on vihdoin kytketty.
Olikin semmoinen savotta mitä pelkäsinkin, ihan täysin sen takia koska en laiskana ja saitana korvannut ensin tuota eisbaer extremeä irto komponenteillä. Varsinkin kun se on kotelon edessä pystyssä (lähdöt ja säiliö alhaalla).
Aikaisemminkin ollut ihan perseestä tuon ilmaaminen mutta nyt vielä enemmän koska koteloa ei saa kunnolla selälleen ulkoisten liittimien takia.
Lopulta vihdoin lopetti ilmaäänet ja ei muuta kuin kone päälle, tarkoituksen tarkistaa virtausmittarista miten virtaa. Joopa-joo, sepä näyttikin 0l/m . Mutta lämmöt jne näytti ihan hyville, niin ei muuta kuin jotain pyörimään saa vähän lisää kuormaa. Päätöksenä että joko virtamittari paskana tai sitten mennyt siipirattaan väliin jotain.
Tänään sitten laitettiinkin satalappusia verkkokauppoihin että kun motivaatiota tulee niin pääsee eroon tuosta eisbaerista.
Tuo eisbaerin vp755 on jossain 60% ja onkin äänekkäin äänilähde. Isompia testailuja ei tässä kerkeile tekemään mutta tämmöisessä kevyessäkään käytössä harvemmin, näillä samoilla puhallin asetuksilla, oli kierto alle 30c kuten nyt. Gigantissa 180mm flekti 400rpm. Ilma koteloon sisään 23,2c ja vesi noin 24,5c.
Kysymys, onko kenellekkään tullut missään vastaa säiliötä missä ei olisi käytetty pleksiä/lasia/tms? Vai pitääköhän tuokin tehdä itse jostain rosteri-/hapisputken pätkästä.
Laitetaan muutama kuva tuosta läpimenosta mikä tuli askarreltua palasta 54mm kupariputkea ja kassata töistä "lainatuista" osista. Koska kaikki jää piiloon niin ei pahemmin tule panostettua ulkonäköön.
Eikä tuo viiminen kuva kuvaa parhaiten mihin tuo gigant sopii
Sen verran olen nykyään laska että jos olisi suoraan kaupasta saanut niin olisin ostanut ,
Olisihan esim. tuon venttiiliryhmän voinut tehdä "vesijäähdytysosistakin" mutta näin oli halvempaa ja noi dn10 (3/8) kuristaa himpun vähemmän kuin 1/4 (loppujen lopuksi aika pieni ero koska näissä vesijäähyyn tehdyissä osissa on aika pieni seinämän paksuus esim. kaksoisnipoissa vs pn6/pn10 osiin).
Pomo Gigantin sisällä kuvasta tuli huono koska sillä välillä kun tajusin tilanteen ja kerkesin hakemaan puhelimen ja saamaan kameran käyntiin oli kissa menettämässä mielenkiintoa tutkia paikkaa. Siksi pimeä, hätäinen kuva (mirrin kuvaa voi käydä etsimässä mirri-ketjusta).
Jonkin aikaa kerkesin tuossa pelailemaan ME1 LE:tä ja veden lämpötila kävi 31c kun ennnen meni sinne 40+.
Kuva vielä koneen takaa letku-/johtohelvetistä.
Tuossa pöntössä taida olla tuuletinta vielä -ja mikäs on koneen kulutus ?
Ylhäällä imevänä koska kissankarvat.Gigantissa 180mm flekti 400rpm
Kysyn nyt toisen kerran kun en vastausta viimeksi saanut. Pitäis laittaa 3080 ja 5600x vesille ja ei oikeen silleen hajua mitä tekemässä.
Haluaisin ostaa ekwb 360 Kitin mutta ne on loppu ekwb:ltä. Mitä vastaavia vaihtoehtoja on?
Toinen kysymys onko täällä sellaista ihmistä kellä olisi halua kasata mun customloopin jolla on kokemusta PKS. Maksan tottakai hyvän palkkion vaivasta. Oikeestaan kaikki muu ehkäpä onnistuisi itseltä mutta en halua laittaa blokkia 3080 ettei mene rikki. Toteutus pehmeillä putkilla näin alkuun koska odottelen AM5 kantaa ja prossuja.
Pliis auttakaa miestä mäessä jotenkin
Lähinnä vaan jännittää se GPU:n laitto.Jos oot ite kasannut muuten koneen itse, niin uskon että taidot riittää loopin kasaamiseen.
@BTA kannattaa kysellä, teki mulle viimevuonna loopin ja hyvä tuli .
Nyt olen itse purkanut loopin kahteen kertaan ja on helpompaa kuin luulin, nyt muutama päivä sitten laitoin vielä nestemetallit näyttiksen ja blokin väliin onnistuneesti.
Joo ei se mitään rakettitiedettä ole.Itse kasasin loopin joskus vuosikausia sitten.Katselin vähän videoita ja siitä se sit lähti.Itsellä on ollut pääsääntöisesti vain prossu vesillä.Muistat ostaa vaan tarpeeksi kaikkia tarvikkeita.Liittimet ja letkut on sen verran halpoja et niitä saa aina olla vähän jemmassa.Oon miettinyt et laittaisiko 3080ti kanssa vesille mut ei taida jaksaa.Jos oot ite kasannut muuten koneen itse, niin uskon että taidot riittää loopin kasaamiseen.
@BTA kannattaa kysellä, teki mulle viimevuonna loopin ja hyvä tuli .
Nyt olen itse purkanut loopin kahteen kertaan ja on helpompaa kuin luulin, nyt muutama päivä sitten laitoin vielä nestemetallit näyttiksen ja blokin väliin onnistuneesti.
Joo toikin mietityttää et tuleehan kaikki varmasti mukana. Mitä ton Kitin lisäksi tilaisin?Joo ei se mitään rakettitiedettä ole.Itse kasasin loopin joskus vuosikausia sitten.Katselin vähän videoita ja siitä se sit lähti.Itsellä on ollut pääsääntöisesti vain prossu vesillä.Muistat ostaa vaan tarpeeksi kaikkia tarvikkeita.Liittimet ja letkut on sen verran halpoja et niitä saa aina olla vähän jemmassa.Oon miettinyt et laittaisiko 3080ti kanssa vesille mut ei taida jaksaa.
Äkkiseltään katsottuna näyttäisi tulevan.Tosin näyttikselle joudut blokin vielä hommaamaan.Ja vähän liittimiä ja letkua lisää.Lähinnä vaan jännittää se GPU:n laitto.
Ja joo tuntuisi yksinkertaiselta hommata silleen.
Alphacool Eissturm Gaming Copper 30 3x120mm - complete kit
With the new Eissturm sets you get all the components you need for your start into the world of water cooling. The sets are not only for beginners but also for professionals. All components used are optimally matched and come from...www.aquatuning.fi
@jk72 Mites tää kitti? Tuleeko kaikki tarvittava mukana?
Ainakin olis hivenen edullisempi kun EK
Juu blokkia oon jo kattonu ja löytynee proshopista. Blokkeja saa myös ehdottaa. Gainward Phoenix 3080 löytyy itellä.Äkkiseltään katsottuna näyttäisi tulevan.Tosin näyttikselle joudut blokin vielä hommaamaan.Ja vähän liittimiä ja letkua lisää.
Mä en ole ikinä noita pikaliittimiä edes kokeillut.Oon vanhan liiton miehiä ja käytän pelkästään näitä liittimiä.Sitten vaan valppaana noiden alphacool pikaliittimien kanssa, ostin niitä viimevuonna ja 3/4 vuoti suoraan pakasta.
Kiitokset. Itsekkin Vantaalla niin tuo sopis paremmin kun hyvin. Nakkaa mulle yv jos saatais jotain kauppoja hierottuaMä en ole ikinä noita pikaliittimiä edes kokeillut.Oon vanhan liiton miehiä ja käytän pelkästään näitä liittimiä.
Jos jotain liitimiä tarviit/unohtuu tilata niin mulla on kaikenlaisia liittimiä ja letkuja himassa tallessa(uusia)löytyy Vantaalta.Kokona on 10mm.Löytyy myös pummpu/säiliö yhdistelmä käyttettynä(Byksi) ja yksi am4 kannan cpu blokki.Muistaakseni Aquacomputer cuplex kryos next vision.Alphacool 10mm karaliitin, suora, G1/4, HF, musta - 3,50€
Alphacool HF Barb Fitting "FatBoy" G1/4 outer thread on 10mm with O-ring - Deep Black High-Flow karaliitin max 10mm (3/8") sisähalkaisijalla olevalle letkulle.www.jimms.fi
Tuli vihdoinkin tehtyä tämä päivitys. Päädyin ostamaan XE360 toiseksi radiksi. Kotelona Lancool II.Vedenlämmöt GTX240:llä noin +16C ambienttiin 250W kuormalla, jolla päästään Primessä lämpöthrottlaus rajalle.
Minkälaista muutosta lämmöissä voisi odottaa, jos vaihtaa GTX240 -> GTS360? Molemmat push+pull 1800-2000rpm tuulettimilla cpu only loopissa.
Entä GST360 push+pull vs GTX360 pull vertailu noilla 1800-2000 rpm tuulettimilla? Kumpi tästä parista tehokkaampi?
Tavoite siis saada enemmän jäähdytystehoa kuin GTX240, mutta en tiedä mitä tekisi.
Hinnat aika korkealla noissa aliexpressin blokeissa tällä hetkellä. Verot kun laskee päälle, niin ei taida edes halvemmaksi enää tulla. Sen lisäksi tällä hetkellä on todella huono hetki tilata kiinasta yhtään mitään, koska kiinalainen uusivuosi. Saattaa kestää todella pitkään ennen kuin paketti liikahtaa mihinkään.Kannattaako tuolta aliepressistä/jostain kiina krääsä kaupasta tilata blokkeja gpulle? Mietin mietin vaan että olisko mitään säästön paikkaa
Muuten ok, mutta pari huomiota: Pumpusta ei mitään kokemusta, enkä itse suosittele käyttämään kuin D5/DDC-pumppuja. Tuo varmasti ajaa asiansa, mutta ihan paperilla ominaisuuksia verrattaessa D5 on noin 6x tehokkaampi kuin tuo SPC. SPC:n maksimi toimintalämpötila 50c kun D5:ssa 60c. Tästä taas päästään siihen, että vain yksi kappale 360mm radiaattoreita saattaa olla kyllä melko kovilla 3080/5600X kanssa. En usko, että tuosta ainakaan hiljaista saa.Eli tälläsen setin tilasin itselleni.
Menikö tää nyt ihan metsään vai onko ookoo?
EK-Classic Kit P360 D-RGB - Black Nickel Edition
This is a value-oriented, high-performance D-RGB liquid cooling kit that comes with many accessories that help with building the loop. With low noise emissions, it is ready to be expanded with a GPU water block, and also enables overclocking and efficient cooling of any mainstream Intel or AMD...www.ekwb.com
EK-Waterblocks EK-Classic GPU Water Block RTX 3080/3090 D-RGB -näytönohjainblokki - 139,90€
Tekniset tiedot :D-RGB -kaapelin pituus : 30cm D-RGB -liitin : Classic 3-pin (+5V, Data, Empty, Ground)Materiaali : Nikkeli pleksi Kierteet : G1/4 ( HUOM! Letwww.jimms.fi
Varmaan tämmöselle customloop nobolle ihan ok valinta?
Nakkaa yv jos huomaat et jotain tarvitsee.Siitä se custom loop miehen ura alkaa.Kiitokset. Itsekkin Vantaalla niin tuo sopis paremmin kun hyvin. Nakkaa mulle yv jos saatais jotain kauppoja hierottua
Edit:
Ehkä mä sittenkin kallistun tähän. Tuntuis silleen vähän paremmalta aloittelevalle. Pitää tosin tilata niitä liittimiä sitten lisää yms.EK-Classic Kit P360 D-RGB - Black Nickel Edition
This is a value-oriented, high-performance D-RGB liquid cooling kit that comes with many accessories that help with building the loop. With low noise emissions, it is ready to be expanded with a GPU water block, and also enables overclocking and efficient cooling of any mainstream Intel or AMD...www.ekwb.com
Toiseen kysymykseen:
Kannattaako tuolta aliepressistä/jostain kiina krääsä kaupasta tilata blokkeja gpulle? Mietin mietin vaan että olisko mitään säästön paikkaa
Hinnat aika korkealla noissa aliexpressin blokeissa tällä hetkellä. Verot kun laskee päälle, niin ei taida edes halvemmaksi enää tulla. Sen lisäksi tällä hetkellä on todella huono hetki tilata kiinasta yhtään mitään, koska kiinalainen uusivuosi. Saattaa kestää todella pitkään ennen kuin paketti liikahtaa mihinkään.
Muuten ok, mutta pari huomiota: Pumpusta ei mitään kokemusta, enkä itse suosittele käyttämään kuin D5/DDC-pumppuja. Tuo varmasti ajaa asiansa, mutta ihan paperilla ominaisuuksia verrattaessa D5 on noin 6x tehokkaampi kuin tuo SPC. SPC:n maksimi toimintalämpötila 50c kun D5:ssa 60c. Tästä taas päästään siihen, että vain yksi kappale 360mm radiaattoreita saattaa olla kyllä melko kovilla 3080/5600X kanssa. En usko, että tuosta ainakaan hiljaista saa.
Kolmantena asiana: Itse laittaisin myös tyhjennysventtiilin heti kättelyssä. Se helpottaa tulevaisuudessa loopin kanssa touhuamista kun sen saa mukavasti jostain tyhjennettyä. Rahallinen panostus ei ole kummoinen:
1kpl EK-Waterblocks EK-AF Ball Valve (10mm) suljinventtiili, suora, G1/4, nikkeli - 16,90€
1kpl EK-Waterblocks EK-AF Extender jatkoliitin, 6mm, 2 x G1/4" uros, musta - 3,70€
1kpl EK-Waterblocks EK-PLUG, G1/4 kierretulppa, hopea - 2,90€
Ja tuo paketti vaikka näytönohjaimen blokin ylimääräiseen porttiin. Vaihtoehtoisesti 1kpl t-haara johonkin väliin ja sulkuventtiili tuohon kiinni.
Ihan yhtä vittumainen se hanallinenkin looppi on tyhjentää, hanallisella saat säiliön tyhjäksi äkkiä, mutta kun puolet sisällöstä on siellä kierrossaHana on kyllä ehdoton juttu.Mulla oli joskus ilman hanaa looppi.Oli aika vittumainen tyhjentää.Taitaa jossain vesilelujen laatikossa olla vielä yksi varalla
Jos hana on loopin alimmassa kohdassa niin silloinhan se tyhjentää koko loopin. Tai ainakin melkein koko loopin, riippuen siitä miten putket/letkut on vedetty.Ihan yhtä vittumainen se hanallinenkin looppi on tyhjentää, hanallisella saat säiliön tyhjäksi äkkiä, mutta kun puolet sisällöstä on siellä kierrossa
Pätkä letkua hanaan kiinni, letkun toinen pää vaikka ämpäriin, hana auki, säiliön korkki auki -> hyvin pitkälti koko looppi tyhjenee. Loput tulee ulos vähän kallistelemalla. Eikä tarvitse pelätä että vedet roiskii pitkin komponentteja kun joutuu repimään letkuja liittimistä irti vielä vesien ollessa kierrossa.Ihan yhtä vittumainen se hanallinenkin looppi on tyhjentää, hanallisella saat säiliön tyhjäksi äkkiä, mutta kun puolet sisällöstä on siellä kierrossa