Crash N. sane trilogy

Viime perjantaina sain tämän remasteroinnin viimeinkin haltuuni ja nyt on kaikki kolme peliä "läpäistynä". Eli siis kentät vain pomoineen vedetty läpi, vielä pitäisi kerätä gemsit, tehdä aikahaasteet yms. Mutta joo, edelleen äärimmäisen viihdyttäviä pelejä ja helmiä omassa genressään.

Yllätyin oikeastaan siitä, kuinka vaikeilta ykkönen ja kakkonen tuntuivat. Molempien parissa kului runsaasti aikaa ja game over -ruutu tuli tutuksi. Etenkin ensimmäisen Crashin siltakentät meinasivat jo saada allekirjoittaneen hermoraunioksi, mutta menivät lopulta läpi köysiä surutta hyväksikäyttämällä. Warped sen sijaan tuli hakattua jo yhdeltä istumalta. Se on myös se meikäläisen ensimmäinen Crash-kokemus jota on tullut tahkottua eniten, joten sikäli ei mitään yllättävää. Myös huomattavasti helpompi kuin edeltäjänsä. Ja ehkä vähän sulavampi, tiedä häntä. Oma suosikkini kolmikosta kuitenkin.

Trophy-hunttaaminen ainakin ykkösen osalta jaa meikäläiseltä väliin, aivan liian vaikeaksi menisi. Enköhän ainakin kolmosen vedä 100% läpi ja kenties myös kakkosen. Tämä oli kyllä sen verran onnistunut paluu lapsuuteen, että toivoisin saman studion ryhtyvän vääntämään päivitettyä Crash Team Racingia. Niin ja miksei myös kolmesta ensimmäisestä Spyrosta samanlaista pakettia. Ovat kuitenkin ainakin minulle vähintäänkin yhtä legendaarisia PS1-pelejä kuin Crashitkin.
 
^^ Sama täällä. Onnistunut reboot kokonaisuudessaan. Ykkösestä jätin timantit ja relicit keräämättä, kakkosesta gemsit kerätty ja puolet relikeistä. Tänään vedin kolmosen "tarinan" läpi ja seuraavaksi edessä relic ja gems kierros.

Vielä kun saisi bundlena tai erikseen bashin ja ctr niin ai että.
 
Vähän lueskellu juttua tuosta kokoelmasta ja ilmeisesti se on onnistunut trilogian remasterointi nykyaikaan, hyvässä ja pahassa. Moni valitteli sitä, että kontrollit ovat edelleen vähän hankalat paikkapaikoin. Ja tosiaan, jos siinä on semmoi astetta tarkempi reunatunnistus, ni kylläpä vaikeaksi menee niillä kapeilla alueilla. Toivottavasti edes ekan pelin tiettyjä kenttiä ovat hivenen höllentäneet vaikeustason suhteen, ite en koskaan päässy läpi sitä Native Fortressia ja pelaaminen jäi siihen.

Hyvä esimerkki se silta kenttä jossa on jäisiä sekä putoavia sillan astumislautoja (kiinteiden lisäksi). Koskaan Crash 1:stä PS1:llä oikein pelannut mut uskosin sen olevan helpompi alkujaan. Nyt tuntuu olevan reunatunnistus niin herkässä, että kentän takia game over määrä ollut tajuton. Ja hermot olleet tiukilla :beye:
 
Vähän lueskellu juttua tuosta kokoelmasta ja ilmeisesti se on onnistunut trilogian remasterointi nykyaikaan, hyvässä ja pahassa. Moni valitteli sitä, että kontrollit ovat edelleen vähän hankalat paikkapaikoin. Ja tosiaan, jos siinä on semmoi astetta tarkempi reunatunnistus, ni kylläpä vaikeaksi menee niillä kapeilla alueilla. Toivottavasti edes ekan pelin tiettyjä kenttiä ovat hivenen höllentäneet vaikeustason suhteen, ite en koskaan päässy läpi sitä Native Fortressia ja pelaaminen jäi siihen.
Minulla ainakin oli Native Fortressin kanssa enemmän ongelmia kuin muistan alkuperäisen vastaavassa ikinä olleen. Hieno peli, mutta ei todellakaan tuntunut ainakaan helpommalta. Peli kyllä jakelee Aku Akuja ja tiettyjä tilanneriippuvaisia helpotuksia avokätisesti, mutta esim. hyppelyä ei ole ainakaan helpotettu.
 
Ykkönen on vaikeampi kuin alkuperäinen versio. Hyvä esimerkki se toinen siltakenttä. Ei mahdoton mutta helvetin vaikea :D itse käytin surutta kaiteita hyväksi, niin säästyi hermot :cigar2: kakkonen täytyy aloittaa nyt seuraavaksi kun taas pelailee.

Laatutyötä tämä trilogia kyllä on. Siitä ei mihinkään pääse.
 
Aika jännä, luulis että sen ekan pelin turhautumista ois saatu oiottua siedettävämmälle tasolle. Alkuperäinen peli oli todella kankea ja siinä oli karsea perspektiivi, joka toi vaikeuksia hyppyjen ajoitusten ja sijoitusten suhteen. Ja se orkkiksen tallennussysteemi oli suoranaista pahuutta ihmiskuntaa vastaan. :D
Eipä tuo ykkönen ainakaan minua kyllä pahemmin turhauttanut, vaikka vaikea olikin. Toki muutama aika epäreilun tuntuinen kohta aiheutti harmaita hiuksia, mutta nykyään osaa suhtautua epäonnistumisiin jo vähän eri tavalla kuin lapsena. Perspektiiviä muuten on hitusen muutettu (tai niin ainakin luki jossain melko virallisenkin oloisesti) - nimittäin alemmas, jotta eteenpäin näkyisi paremmin, kun on niin paljon hienommat maisemat muka. Alussa ainakin kuvittelin huomaavani tämän, mutta sen jälkeen en enää. Voisin kyllä veikata, ettei tuollainen muutos ainakaan helpota peliä. Alkuperäisen tallennuksista ei oikein voi olla eri mieltä. Olisin varmasti pelannut ykköstäkin enemmän vielä aikuisiälläkin, mutta ei sillä tallennussysteemillä melkeinpä pysty pelaamaan. :S
 
Kyllä ois hienoa kun CTR vielä tehtäisiin ps4. Tuli velipojalle kanssa ajettua lukemattomat kisat.
 
Kyllä ois hienoa kun CTR vielä tehtäisiin ps4. Tuli velipojalle kanssa ajettua lukemattomat kisat.
Etenkin tuossa remakessa mua pelottaa uusintaversion kontrolleiden yhdenmukaisuus vanhan kanssa.. Tossa platformerissa ei kauheesti haittaa, jos pientä eroa jossain on, mutta sitten kun ctr kuuluu vakiopeleihin kavereiden kanssa iltaa istuessa ja oxide on päihitetty kaikissa kentissä, niin alkaa vähän turhauttaa, jos uusiossa ohjaus toimii erilailla.
 
Nyt tuli eka pelaamista oikeasti haittaava bugitusmaa vastaan. Crash 1:n Boulder Dashissa kuolee "tyhjään". Peli luulee että kävelen sellaseen ristipuuhun pahki, vaikka en olisi lähelläkään. Mitenhän tästä voi jatkaa ku muutama yritys ja nyt se on jo koko kentän levyinen ettei siitä voi päästä ohi edes :darra:

E: No nyt se maa bugas oikein kunnolla. Sitä kiveä ei päässy karkuun edes suoralla esteetttömällä tiellä pariin yritykseen vaan se jyräs suoraan alleen. Nyt kun meni tuo läpi niin se kivi bugitti sitten toisella tapaa ja jos tuli mutkaa tiessä niin se katos ruudulta kokonaan ku se jäi niin pahasti jälkeen ollen niin helvetin hidas :darra:

No, onneksi ton pääs nyt kuitenki läpi. Crash3 maksimisti läpi ja Crash1 tähän saakka häiriöttömästi mennyt.
 
Viimeksi muokattu:


Tää on nyt siis tulossa kesällä myös Nintendo Switchille, Xbox Onelle ja PC:lle.

PC:lle tulen todennäköisesti ostamaan toiseen otteeseen, vaikka jo pleikkarilla platinat kaikista kolmesta jo pelasinkin. Switchikin toki löytyisi mutta tokkopa kolmeen otteeseen samaa peliä haluaa ostaa
 
Nyt täytyy sanoa, että on ristiriitaiset tunteet. Crash on kuiteskin Sonyn yksinoikeus ollut aikoinaan ja se syy hankkia se konsoli, joten siinämielessä tämä on pyhänhäväistys yhtälailla ku Marioiden tuominen PC:lle tai Sonyn konsoleille. Mutta, nyt kun kyseessä on uusi omistaja, ni tavallaan tämä oli odotettavissa, ja PC pelaajillehan tämä on kiva homma.
Hieno hommahan tämä on, mutta en voi väittää, etteikö tuntuisi vähän väärältä. Ei siinä mitään, että on aikoinaan ollut yksinoikeus, mutta Crash oli käytännössä lähestulkoon Sonyn maskotti. Saas nähdä, pitääkö tämä paketti tosin ostaa nyt toiseenkin kertaan (ja myöhemmin hyvällä tuurilla vielä kolmanteen)...
 
Itse tipuin Sonyn kelkasta jo jokunen vuosi sitten, joten on erittäin hyvät fiilikset että pääsee vihdoinkin tätäkin makustelemaan ihan PC-puolellakin. :p
 
Tuleeko 60 freimiä edes pc: llä kun sen puutosta pleikkarilla perusteltiin vanhalla koodilla jonka takia ei mahdollista. 30 freimiä pc:llä on yhtä kuin paskamyrsky.
 
Hieno uutinen. Tätä on odotettu jo niistä alkuperäisistä huhuista alkaen.
 
Löytyy pleikkarille jo, mutta jos PC porttaus on 60fps, niin ostan kyllä uudelleenkin :tup:
 
Pc:lle pakko hankita vanhana crash fanina.

Fps:llä ei niinkään väliä, 30fps on kuutenkin jo päivitys meille pal pelaajille, alkuperäiset oli 50hz töllöillä täällä euroopassa eli 25fps. 4K tässä kuitenkin on se juttu!
 
Nyt täytyy sanoa, että on ristiriitaiset tunteet. Crash on kuiteskin Sonyn yksinoikeus ollut aikoinaan ja se syy hankkia se konsoli, joten siinämielessä tämä on pyhänhäväistys yhtälailla ku Marioiden tuominen PC:lle tai Sonyn konsoleille.

En tiedä miksi tämän pitäisi häiritä nyt, kun Crashien eri osia on jo iät ja ajat olleet saatavilla mm. GameCubelle, Xboxille, GBA:lle ja DS/3DS:lle. Myönnettäköön, että ne eivät ole alkuperäinen trilogia.

Kaikkien turhien yksinoikeuksien poisto on ainakin minusta etu kaikille, koska pelivälineensä voi sitten valita mieltymyksiensä mukaan, eikä samaan aikaan ihmisten tarvitse toitottaa kun konsoli on parempi ja halvempi kuin PC, mutta sitten ostaa useampi konsoli kaikki yksinoikeudet saadakseen. Mario + Pokemon + Fire Emblem nähtiin jo mobiilissa (vaikka tosin alkuperäisiä vastaavaan pelikokemuksen tarjoaa vissiin lähinnä viimeinen), mutta alkujärkytyksen jälkeen se on tuntunut ihan luonnolliselta, eikä loppujen lopuksi olisi kovinkaan outoa nähdä Nintendon pelejä PC:llä tai muilla konsoleilla.

Varsinkin PC-käännös on hyvä (60fps + grafiikkaasetuksia enemmän kuin on/off), niin tuen tätä liikettä mielelläni! Vuoden "myöhästyminen" ei haittaa tippaakaan, jos hätäisimmät haluavat välttämättä nämä limited time exclusivet pitää.
 
Pakko kyllä hankkia kunhan vain saataville tulee PC:llä.

Pariin kertaan on jo jokunen alennus PS4 käynyt eri kauppojen ostoskorissa ihan vain sen takia että olisi tuota päässyt pelaamaan. Mutta järki on aina pysynyt päässä.
 
Viimeksi muokattu:
Ilouutisia legendaarisen PS-tasoloikan ystäville – uusintajulkaisu aikaistuu! - Tilt

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy julkaistaan aiemmin kuin oli suunniteltu.

Alkujaan Crash-paketin piti ilmestyi Xbox Onelle, pc:lle sekä Switchille heinäkuussa. Nyt paketin julkaisua on kuitenkin aikaistettu kesäkuuhun.

Paketti ilmestyy nyt kesäkuun 29. päivä. Alkujaan sen piti ilmestyä heinäkuun 10. päivä.

Paketti sisältää pelit Crash Bandicoot, Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back sekä Crash Bandicoot 3: Warped.

Paketti ilmestyi jo viime vuonna PS4:lle.
:tup:
 
PC:lle ostin lauantaina. Odotin riittävästi Steamin arvioita kertomaan, onko porttaus tehty nätisti. Ja hyvin on kelvannut - 95% Steamin arvioista on myönteisiä.

En voi ymmärtää, miksei tuota 60fps moodia tarjota edes "premium" konsoleilla. PC:llä asetuksia löytyy ihan sopivasti, joten säätövaraa luulisi löytyvän heikommallekin koneelle. Itse pyöritän kaikki asetukset täysillä full hd -resoluutiolla, kone ei päästä pihaustakaan eikä yhtäkään dippausta sub 60fps ole ollut silmämääräisesti tai Steamin overlayn fps-counterin mukaan.

crash_bandicoot_settings.jpg

Crash Bandicoot 2 tuli jo pelattua läpi (läpäisyprosentti vain ~64%), nyt pelailen kolmosta. Ykkönen jäi jumiin Road to Nowhere tasoon, joka tuntuu aivan jäätävän hankalalta - oliko se sitä jo alkuperäisessä, en tiedä. Jotain olisivat tuolle saaneet tehdä.

Toisaalta ymmärrän myös kriitikoiden arviot, jotka ovat vaihdelleet positiivisesta ja negatiivisesta aina kädenlämpöiseen. Näin kun Crasheja ei ole koskaan kunnolla pelannut, huomaa n'sane trilogyssa miten vähän pelien välillä oikeastaan tuli mitään uutta, ja miten erityisesti alkutasot joka pelissä ovat melkein kopioita toisistaan, eikä toiminta edes kamalasti muutu pelin edetessä. Aika yksinkertaisia ja itseääntoistavia pomppujahan nämä oikeasti ovat.

Crash 2 lyhyys iski itselleni vähän yllätyksenä - 25 tasoa ei tuntunut kovin pitkältä, jos ei jää hiomaan aikoja ja timantteja. Jotenkin oletin pelien olevan pidempiä.

Mutta oikein siistiä saada vihdoin Crash Bandicoot myös PC:lle, ja jaksoi tätä jo 7h pelata kaiken muun ohessa kahden päivän sisällä.
 
Melkein voisi jo tuon 60fps takia ostaa myös PC:lle, vaikka PS4 Pro:lla jo läpi tullut tahkottuakkin.

Road to nowhere, hypi kaiteita pitkin niin helpottuu ;)
 
Hyvä porttaus kyllä kieltämättä tuli pc:lle, suosittelen lämpimästi kaikille. Näppärästi pyörii 4k:na 60fps ilmat mitään tökkimisiä ja on huomattavasti parempaa pelattavaa kuin ps4:sen versio tuon ruudunpäivityksen ansiosta.

Crash 2 tulikin jo pelattua 100% + kaikki platinum relicit ja vähän kerennyt jo kolmosta aloittelemaan.
Ja tosissaan tuo crash 2 on hiukan lyhyt, taisi noin 10h mennä tuohon 100% ja kaikki time trialit platinalla, saattaa vaikuttaa sekin että on suosikki pelini noista ja tullut tahkottua aikoinaan muutamaan otteeseen läpi.
 
Hyvä kuulla että onnistunut porttaus mutta henk. koht. kiinnostaa tuo Spyro Trilogy enemmän kuin Crash. Toivottavasti Activision tuo senkin PC:lle ja porttauksen laatu on samaa tasoa.

Ja joku voisi tehdä sen remasterin Crash Team Racingistä..
 
Hyvä kuulla että onnistunut porttaus mutta henk. koht. kiinnostaa tuo Spyro Trilogy enemmän kuin Crash. Toivottavasti Activision tuo senkin PC:lle ja porttauksen laatu on samaa tasoa.

Ja joku voisi tehdä sen remasterin Crash Team Racingistä..

Tuo Spyro on vähän hassu tapaus kun aikoinaan alkuperäisten aikaan olin jotain 15v eikä Spyrot voinut vähempää kiinnostaa kun ne oli minusta typeriä ja lapsellisia. Nyt olen 33 vuotias ja olen aika varma että pitäisin niistä :D

Tulee tämä Crashikin jossain välissä poistettua, jostain syystä aina pitänyt niistä vaikkein muuten mikään innokkain tasohyppeliä ole ollutkaan.
 
Kuulostaa sittenkin pc porttauksen onnistuneen. Voisihan tuon ostaa sillekin kun 60fps. Onkohan tuo pc versio muuten eroava konsoleihin? Grafiikat paremmat?
 
Henkkohtiasesti en usko että grafiikassa mitään mullistavaa on, toki saaneen tämäkin ajan kanssa jotain grafiikka modeja.

Näkyvin taitaa olla juuri 30 v 60fps(mikäli sikäli koneistosta löytyy potkua)
 
Huomion arvoinen varoitus PC-versiosta: ilmeisesti 144hz näyttöjen käyttäjillä on ollut ongelmia tämän kanssa. Osa saa ainakin väitetysti pelattua unlocked fps:llä, kun taas useimmat valittaa että 30/60fps sijaan valittavissa on vain 24/48fps, joille 144hz on suoraan jaollinen. En sitten tietä mikä järki tässä on, kun kerta vsync on kuitenkin optiona.

En ihmettelisi, jos tuo Youtube-videossa näkynyt 50fps cap liittyisi johonkin samantapaiseen ongelmaan...
 
Onko latausajat nopeammat PC:llä kuin PS4 Slimillä? Ajoittaisen hidastelun ja pitkien lataustaukojen takia jäi kesken.
 
Tästä vertailu kiinnostaisi itseäkin, mutta en sellaista aikaisemmin etsiessäni löytänyt.

Itse asiassa piti alkuperäisessä viestissäni sanoa, että latausaikoja saa edelleen odotella, ja alunperin vähän toivoin, että menisivät kuin naps vaan. Saa niitä edelleen odotella, mutta ei mitenkään mahdottoman kauaa. Kotosella voisin tietysti noita loading timeja kellottaa, mutta minulta tietysti puuttuu vertailtavat konsolit.

Mutulla/Youtube let's play videoita vertaillen: PC 6-10s per latausruutu, PS4 (normi) 12-15s. Sitten tietysti PC:llä vaikuttanee käytetty rauta ja mahdollisesti SSD.

Fakta: odottelemaan joutuu yhä, eivät mene *naps* vain.
 
Latausajoissa huomattavat erot ps4:sen versioon, mm päävalikossa ei pc:llä ainakaan itsellä ilmesty edes tuota "loading" tekstiä jota joutu ps4:sella odottelemaan 10-15 sekunttia ja kentissäkin slim ps4:sella sai parhaillaan oottaa sen 20-30s. Kellottelin kenttien välisiä latausaikoja pc:llä, kaikki mitä testasin oli 4-5s ssd:llä ja luulen että tuo latausruutu noissa kentissä on pakotettu kestämään ainakin jonkin aikaa, koska muuten jäisi joihinkin kenttiin tarkoitetut "vinkit" näyttämättä.

Edit: Käytössä siis ssd levy jonka nopeudet ovat 3,200/1,800 MB/s, joten siitä ei luulisi kiinni jäävän
 
Joku sanoi tuolla jossain, että VSync pois päältä toimii ihan ok :confused:
Crash Bandicoot N. Sane Trilogy | PCGamingWiki

Unlock frame rate workaround

  1. Start the game and set it to Borderless Window and Vsync on.
  2. Close the settings menu.
  3. Change your refresh rate to 60 Hz from Nvidia Control Panel or from Windows display settings.
  4. The game will now run with 20 or 48 FPS. Go to the settings and it will jump to 60 FPS.
  5. Close settings and change your refresh rate to 144 Hz. Now the game will run at 144 Hz.
 
Hyvä konsoliportti tehty PC:lle. Pieniä miinuksia täytyy kyllä listata silti:

- Itselläni löytyy FPS lukitusvaihtoehtoina vain 24, 30, 48 ja 60. (V-syncillä ja ilman)
- Ainakin noissa boulder dash tyyppisissä tasoissa on fps tippunut alle 30 vaikka muuten koko ajan tykittää sen tasan 60 (koska lukittu)
- Liikkuvuus vähän tahmeata verrattuna alkuperäiseen, mutta tämä on lähinnä tottumiskysymys
- Ykköstä helpotettu siten, että nykyään voi ainakin tallentaa milloin huvittaa ja bonuskenttiä saa yrittää niin usein kun haluaa

Pakko kyllä antaa grafiikoista ja soundtrackin remasteroinnista ylistystä siinä mielessä, että onnistuivat täydellisesti tuomaan pelin nykyaikaan ilman, että vanhan crashin tunnelma tai tyylisuunta olisi muuttunut yhtään!
 
Nyt tuli huomattua tuon Warpedin time trialeissa että aivan helvetisti helpompi saada platina aika verrattuna ps1:sen versioon tässä remastered versiossa.

Time trialeissa kuitenkin samat aika vaatimukset kuin ennen, mutta tässä uudessa saa helposti 4-5 sekunttia paremman ajan samallaisella suorituksella kuin vanhassa ja noissa Pura mapeissa saa todella helposti sellaisen ajan joka ei vaan ps1:sen versiossa ollut mitenkään mahdollista vaikka ei kaikkia aikaboxeja keräisikään.

Mahtaiskohan crash juosta hiukan nopeammin tässä uudessa tai sitten "kellonpysäytys boxit" kestävät ajallisesti hiukan kauemin kuin alkuperäisessä... tai jotain vastaavaa.
 
Nyt tuli huomattua tuon Warpedin time trialeissa että aivan helvetisti helpompi saada platina aika verrattuna ps1:sen versioon tässä remastered versiossa.

Time trialeissa kuitenkin samat aika vaatimukset kuin ennen, mutta tässä uudessa saa helposti 4-5 sekunttia paremman ajan samallaisella suorituksella kuin vanhassa ja noissa Pura mapeissa saa todella helposti sellaisen ajan joka ei vaan ps1:sen versiossa ollut mitenkään mahdollista vaikka ei kaikkia aikaboxeja keräisikään.

Mahtaiskohan crash juosta hiukan nopeammin tässä uudessa tai sitten "kellonpysäytys boxit" kestävät ajallisesti hiukan kauemin kuin alkuperäisessä... tai jotain vastaavaa.
Warpedin time trialit OG PS1 versiossa oli kyllä muutenkin vitsejä. Crash 1 ja 2 time trialit tässä on oikeasti välillä aika haastavia, PS4:llä kädet hikos ihan viimestä päivää välillä
 
onnistuivat täydellisesti tuomaan pelin nykyaikaan ilman, että vanhan crashin tunnelma tai tyylisuunta olisi muuttunut yhtään!

Olen tästä osittain eri mieltä - vanha Crash Bandicoot on ihan selkeästi "synkempi" ja piikikkäämpi, kun tämä uusi on pyöreämpi, pörröisempi, värikkäämpi. Eli tyylisuunta on kyllä hieman muuttunut, tunnelma ei välttämättä kovinkaan paljon (ainakaan huonompaan).

Toisaalta kun vanhoihin Crasheihin ei ole mahdottoman kovaa tunnesidettä, niin samaa mieltä olen graafisen tyylin onnistumisesta, ja se on useissa paikoissa kuin animaatioelokuvaa katsoisi.

Sen tosin sanon, että osa pieni osa efekteistä ja äänistä on jotenkin vaisuja - mutta menee jo nipottamiseksi.
 
Onko PC-version pelaajilla ollut ongelmia padien kanssa? Ite pelaan DS4:llä langattomasti bluetoothin välityksellä (Taichissa sisäänrakennettu, ei donglea) ja välillä jää analoginen tikku "jumiin", eli käytännössä juoksusuunta jää päälle vaikkei tikkua liikuttaisikaan mihinkään suuntaan. Crash 2 Diggin' It-kentässä puskee eniten päälle jostain käsittämättömästä syystä ja tietyissä samoissa kohdissa peli ei tunnu ottavan ohjaimelta inputteja vastaan ollenkaan. Näppikseltä ottaa, mutta sillä ei oikeastaan huvita pelata tälläistä peliä. Toki tuon pääs läpi pitämällä vasenta kättä wasdilla ja oikealla sitten ohjaimella anto hypyt, spinit ja slidet, oli vaan niin hölmön tuntusta touhua.

Mulla on tosiaan unlocked FPS, jostain kumman syystä oli suoraan paketista 165fps lockilla (mahtaako G-Sync vaikuttaa tähän?). Asetuksissa huomasin saman aiemmin mainitun ongelman, että mulla korkein FPS cap on 55 (eli sama kun joillain 144hz käyttäjillä se on 48)
 
Veikkaisin syypääksi Windowsia itseään, jolla on selkeitä vaikeuksia pitää Bluetooth toiminnassa 100 % varmuudella. Se on helppo testata pistämällä kaapeli ohjaimesta koneeseen, jolloin ohjaimen painallukset välittyy koneelle johtoa pitkin ja silloin ei oo mitään ongelmia.
Testasin kyllä tämänkin, tosin laitoin vaan piuhan kiinni enkä sammuttanut ohjainta välissä, joka sitten taas saattaa jättää sen bluetoothin päälle ja vain lataa ohjainta usbilla. Toisaalta viimeks taisin pelata DMC4 SE:n langattomasti ja siinä ei ollut mitään ongelmia. Siinäkin ois nimittäin huomannu jos jää napit pohjaan tai droppailee inputteja kun combot jää vajaiksi. Pitää testailla asiaa, mutta tsekkasin myös mielenkiinnosta kuka tästä PC-portista on vastuussa ja tutultahan toi Iron Galaxy kuulostikin. Sehän oli siitä Arkham Knightin mestarikäännöksestä vastuussa :beye:
 
Uudemmista kapuloista en osaa sanoa, mutta X360-ohjaimella ja vastaanottimella ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia.

Voihan tuota dualshockia kokeilla ajaa esimerkiks x360ce:n läpi, ja katsoa häviääkö vaivat - jos häviää, niin jotain vikaa pelin dualshock-tuessa, jos ei, niin sitten osoittaisin syyttävän sormen bluetoothin suuntaan. X360ce:llähän saa myös tattien deadzonea säädettyä. Tietysti vähän ikävää, jos joutuu emuloimaan x360-ohjainta pelissä, jonka pitäisi tukea muutakin kuin Xinputtia.
 
Jjoo, en yhen pelin takia ala mitään ylimääräsiä ohjelmia asentelemaan ja säätämään. Kokeilen tuota piuhalla yhistämistä ja jos ei silläkään toimi niin kokeilen toista peliä tai ihan vaan PS4:llä jotain, saapahan sen ohjaimenkin rajattua pois syypäistä.

E: Ongelmaa ei esiinny kaapelin kanssa, eli bluetoothissa ongelma.
 
Viimeksi muokattu:
Kuulemma tuollaisia ongelmia on ollut ps4 ohjaimen kanssa pc:llä, juoksu jää pohjaan, ei rekisteröi näpäytyksiä mm tuplahyppyjä ajoittain yms. Itsellä ei xbox onen langattomalla ohjaimella ole ollut yhtään ongelmia +40h peliajan aikana. Käytössä microsoftin oma vastaanotindongeli, eli ei taida käyttää silloin windowsin omaa bluetooth yhteyttä.
 
Miten tuntuu että tässä tuo ykkös peli on vaikeampi :D
Warped taas meni läpi kahelta istumiselta, sitä enemmän muksuna tulikin pelattua.

Sylettää tuo Native Fortress... Eikä se edes ole vaikein kenttä pelissä..
 
Nojuu, muistan kyllä muksuna pelanneeni ykkösenkin läpi.
Pakko se vaan on tahkota. Tuli kaivettua kaapista jo PS2 ja Wrath of Cortex ja sekin jo vedettyä läpi.

Syyskuussahan taisi se Spyro remasteri tulla...
 
Tuli ensimmäisen kerran vastaan, ettei tasainen 60fps pysynyt fullhd ultra asetuksilla.

...jostain syystä ensimmäisen Crash Bandicootin taso Boulder Dash antoi jatkuvia dippailuja ~45-55fps alueelle, samalla kun gtx 1060 tuulettimet alkoivat jo pitää ääntä. Ja ainoastaan silloin, kun pallo pyöri perässä. Eli joku efekti visisin, josta ei kone pitänyt.

Mutta pääsinpäs vihdoin sen Road to Nowheren kun pienen tauon jälkeen jatkoin Crash Bandicoot ykkösestä, kun muistelisin että Crash 3:ssa oli vuorossa joku mopoilu josta en kummemmin välittänyt. Meni vielä kilpikonniin asti ihan legitisti ilman narulla hyppelyä, tuntuma selvästi löytynyt kun ensin pelannut muita Crasheja ja palannut nyt ykköseen.
 
jaa siinä saa 60 fps. poika sitä pelannut ja sanoi että 48 oli maksi fps minkä sai. täytyypä ketella asetuksia jos siellä on joku ketullaan.
 
jaa siinä saa 60 fps. poika sitä pelannut ja sanoi että 48 oli maksi fps minkä sai. täytyypä ketella asetuksia jos siellä on joku ketullaan.
Jos nVidia koneessa niin käy nvidian control panelin kautta laittamassa crashille seuraavat asetukset: Preferred refresh rate -> Highest available ja Vertical sync -> On. Noilla antaa itellä mennä täydet 165fps
 
Eilen tuli nyt sit ostettua tämä peli ja aloitettua ekaa peliä pelaamaan, ja se oli juuri niin vaikea kuin muistinkin. :D Road To Nowherea yritin ensin mennä lävitse ihan vaan normaalilla tavalla, mutta viidentoista menentetyn elämän jälkeen tuumasin, että ei jaksa ja juoksin kentän loppuun narun päällä. :lol: Graafisesti peli on tehty oikein hyvin noin yleisesti, joskin joissain jutuissa on jätetty vähän vanhemmantyylistä grafiikkaa tiettyihin objekteihin, mikä tosin ei haittaa kun niitä tuskin huomaa. Potkua tosin riittäisi myös parempaan reunanpehmennykseen, mm. Crashin turkki meinaa olla vähän rosoista paikkapaikoin, ehkä NVidian Profile Inspectorilla vois kokeilla vähän kikkailla ja laittaa paremmat säädöt sieltä päälle.


Mutta, sitten varmaan tullaan siihen kuumimpaan perunaan: kontrolleihin. Pelaan peliä Xbone ohjaimella langattomasti bluetoothin välityksellä ja se toimii yleisesti ottaen kuin rasvattu. Mutta tuo tatilla ohjaaminen tuo oman lisämausteensa peliin, koska nyt Crashia voi liikuttaa hiuksenhienosti ja tämä tuo tietyissä paikoissa ongelmia, jos tatti ei osoita suoraan juuri sinne suuntaan minne haluat. Road To Nowheressä narulla kävely oli tämän vuoksi myös erittäin vaikeaa, koska pienikin tatin asennon muutos alkoi hitaasti kääntämään hahmoa johonkin suuntaan vahingossa ja se putosi narulta. Siinämielessä olisin toivonut että tattiohjauksessa olisi käytössä (tai edes valittavissa) vain 6-kulmainen ohjaus, jolloin olisi välttynyt näiltä ylenpalttista tarkkuuta vaativilta kohdilta. Sama ongelma toistuu kentissä, missä pitää kiivetä ylöspäin niitä sisään ja ulos liukuvia tasoja pitkin. Kun painat ohjainta sivulle tatilla, ni monesti Crash alkaa menemään sinne suuntaan minne pitääkin, mutta samalla se saattaa kääntyä joko kohti seinään hankaamaan (vauhti hidastuu = missaat seuraavan platformin) taikka ulospäin seinästä (putoaa seuraavan platformin ohi etupuolelta). Hyppyjen ajoitus on myös sen takia tärkeää, koska vapaassa ilmassakin Crashin vauhti hidastuu hypyn aikana hitusen. Ja siihen ei auta välillä hyvinkin vaikeat ajoituskohdat, joissa on todella vaikea nähdä, että millä kohdalla se Crash nyt oikein on suhteessa siihen laskeutumispaikkaan.


Yksi huvittava yksityiskohta löytyi musiikeista, oliko peräti niiden ekojen viidakkokenttien kanssa, joiden musiikki kuulosti joltain vanhanliiton pornomusiikeilta rytmeineen, vähän meinas ruveta naurattamaan. :D





Mutta joo, kyllä tämä läpi tulee pelattua, vaikka kasetti onkin kovilla useasti. Oli oikein hauskaa jo eilen, mutta oli loppupeleissä pakko lopettaa, ku käsien hikoilun vuoksi tatti rupesi luistamaan liikaa, ni ei vaan enää meinannu tulla mitään.







PS: Noista ohjainongelmista kun mainintaa oli, ni mulle kävi kanssa silleen, että ykskaks ohjain jäätyi ja ei reagoinu mitenkään. Ohjaimen uudelleenkäynnistys korjasi ongelman, joten epäilisin että Windowsissa käy jotain sen ohjaimen suhteen, joko sieltä sammuu Bluetooth-puolelta joku juttu tms. tai sitten yhteys pätkäisee ja se jää johki bugiin pyörimään. Täytyy tutkia asiaa.


Edit: Otin Bluetooth-tikun asetuksista Bluetooth Remote Controllerin asetuksista pois Windowsin oikeuden sammuttaa se, joten katotaan auttaisko se asiaan, jahka kerkiän tästä pelailemaan. Toi ainakin pitäis liittyä peliohjaimien käytäntöihin.
No voi perkele kun ois tajunnu vetää siitä narun päältä. Ei siinä menny kun joku 2 tuntia ja muutama savuke et pääsin sen läpi:D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 764
Viestejä
4 495 533
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Luopari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom